Page 7 of 19
Re: FGC i la |
Posted: Friday 28/08/2009 18:50
by liniadelRipollés
En aquest cas, via, trens, instal.lacions del tren groc mantindran el caracter de TREN per la qual cosa continuarien sent francesos, a semblança del cas de Llívia.
Guigui wrote:Però ha sigut adoptada per l'ATM, i he posat FGC com a operador català més probable que se'n faria càrrec l'hipotètic dia que quedés revocat el Tractat dels Pirineus.
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Monday 05/10/2009 18:55
by lauria1226
Doncs, jo proposo tot el contrari, que FGC, Rodalies, metro, etc, etc. i tota la basca ferroviaria d'aquest pais passi a ser explotada por SNCF i als directius d'ara els enviin a la Guayana Francesa o a l'atoll de Mururoa a regar cocoters.
Mesura més econòmica
Posted: Monday 05/10/2009 19:29
by Guigui
Surt més barat enviar-los a l'illot del Julivert.
Re: Mesura més econòmica
Posted: Monday 05/10/2009 20:50
by liniadelRipollés
Una mica de respecte per les persones.
Leila, volies dir?
Guigui wrote:Surt més barat enviar-los a l'illot del Julivert.
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Friday 16/10/2009 0:46
by 437.001
lauria1226 wrote:Doncs, jo proposo tot el contrari, que FGC, Rodalies, metro, etc, etc. i tota la basca ferroviaria d'aquest pais passi a ser explotada por SNCF i als directius d'ara els enviin a la Guayana Francesa o a l'atoll de Mururoa a regar cocoters.
La opció Mururoa la trobo força encertada. Com a "observadors" de proves nuclears "sur place".
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Friday 16/10/2009 1:33
by Jordi Freixas
Si el Tren Groc fós de FGC, els Z100 estarien tunejats, però retirats; una Z100 es trobaria a les cotxeres/exposició de La Tor de Querol Enllaç. Una altra Z100 es trobaria exposada a l'estació de França, i una tercera sense reformar (aquella que tenen a Vilafranca de Conflent, per exemple), es trobaria a les cotxeres de Ribes Vila enlloc de la E3; com a bons conseqüents que serien a FGC, en la mateixa línia de la E2 exposada a Monistrol, aquesta Z100 es trobaria a l'exposició a on no hi pintaria res.
Finalment, la E3 restaria exposada a l'estació de Vilafranca de Conflent.
Per últim, els pocs automotors que quedin en estat de marxa veurien limitada la seva homologació per exemple... al tram Font Romeu - La Tor de Querol Enllaç.
I si algú es queixa, encara podem embolicar més la troca i fotre la E3 a Perpinyà. Apa!
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Monday 09/11/2009 14:45
by David
Tot i que ja fa uns dies, no he vist que per aquí s'hagi comentat, així que us passo l'enllaç que porta a un portal d'informació de la Cerdanya.
Pel que sembla a mitjans d'Octubre, el Tren Groc va tenir un descarrilament que podia haver estat greu. Com veureu a les fotos, els vagons van quedar mig torçats però si s'haguessin precipitat pel terraplè, potser el resultat hauria estat pitjor...
Trobareu la notícia a la part del mig d'aquesta pàgina:
http://www.i-cerdanya.info/infos_cerdan ... es1009.php
D'altra banda, no em sorprèn que passin aquest tipus d'incidents. Sóc un enamorat del Tren Groc i defenso la circulació ordinària i diària de les unitats clàssiques, però l'estat de la via és lamentable i accidents d'aquest tipus són esperables i cada vegada aniran a més si no es prenen mesures.
Ahir vaig estar per la zona de Vilafranca, Olette, Montlouis, etc... i la via tornava a estar tallada per esllavissades entre Toès i Fontpedrouse...
Sí que s'ha comentat, però en un altre subfòrum
Posted: Monday 09/11/2009 15:29
by Guigui
David wrote: no he vist que per aquí s'hagi comentat
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=148629#p148629
El que passa és que la definició de què és Catalunya i què no és un tema espinós que cadascú adapta al seu parer.
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Monday 09/11/2009 17:31
by Jordi Freixas
No ho és gents d'espinós; és el que és i punt.
No deixa de ser-ho
Posted: Monday 09/11/2009 17:33
by Guigui
Que tu hi tinguis les idees clares (com jo també les hi tinc) no vol dir que el tema no sigui espinós.
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Monday 09/11/2009 17:39
by Jordi Freixas
Insisteixo en que si per altres és un tema espinós, aquest no ha de ser ni el meu problema, ni el teu, ni el de la resta de catalans.
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Monday 09/11/2009 18:44
by liniadelRipollés
S'han de veure les causes del descarrilament i per quina raó s'ha trencat el carril. Mentrestant caldria recordar que els Z150 són més agressius amb la via que aquests, els Z100.
El tercer carril ha fet de subjecció del tren, evitant la caiguda terraplè avall. Per tant, tenim en el tercer carril un element d'alimentació i de seguretat en línia.
Podria ser bo plantejar la instal.lació de contracarril en les corbes més tancades o en els punts que puguin ser considerats de risc potencial.
Celebro que el consell regional tingui previst passar de 16 a 25 circulacions diàries l'estiu del 2013.
Increment el 2013, i ja ho saben ara
Posted: Monday 09/11/2009 18:53
by Guigui
liniadelRipollés wrote:Celebro que el consell regional tingui previst passar de 16 a 25 circulacions diàries l'estiu del 2013.
I a què es deu una planificació a tan llarg termini? Impossibilitat (o falta de voluntat) de fer-ho abans o dots previsores extraordinàries?
Re: Increment el 2013, i ja ho saben ara
Posted: Monday 09/11/2009 22:00
by liniadelRipollés
Nous trens bàsicament.
Guigui wrote:liniadelRipollés wrote:Celebro que el consell regional tingui previst passar de 16 a 25 circulacions diàries l'estiu del 2013.
I a què es deu una planificació a tan llarg termini? Impossibilitat (o falta de voluntat) de fer-ho abans o dots previsores extraordinàries?
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Tuesday 10/11/2009 2:53
by Jordi Freixas
liniadelRipollés wrote:El tercer carril ha fet de subjecció del tren, evitant la caiguda terraplè avall. Per tant, tenim en el tercer carril un element d'alimentació i de seguretat en línia.
Sí, tens raó en el cas que ens ocupa però... estaràs d'acord amb mi en que el tercer rail resulta en termes generals un element perillós a la via pel fet de tenir una presa de corrent tant a l'abast de la gent. Un altre tema és que en cas d'una hipotètica substitució algun dia d'aquest tercer rail per una catenària aèria, es farà necessari que la via disposi a banda i banda dels trams amb terraplè, de balles que assegurin que d'un descarrilament no se'n derivin conseqüències més greus.
Re: No deixa de ser-ho
Posted: Tuesday 10/11/2009 17:23
by liniadelRipollés
No us preocupeu, que el departament dels pirineus orientals ja rotula els límits de departament a les carreteres com a "Catalunya Nord". Per tant, si un estament oficial francès denomina Catalunya al departament 66 francès
, no hi ha problema que al Fotracat posem aquest carrilet francès en aquest fil. No trobo gens malament tampoc incloure'l en l'apartat "ferrocarril mundial", patrimoni mundial de la humanitat.
, no substituible en cap cas per material modern
Si el tren de Darjeeling a l'India ho és, per quina raó aquest no?
Pel que fa al tema de l'accident i del tercer carril, encara que haguem de considerar un perill aquest element, és ben cert que forma part de la personalitat de la línia i hauria de ser un honor mantindre aquest tipus d'alimentació escollit ara fa més de cent anys, quan gran part del França utilitzava la tracció vapor a carbó per moure els trens. Els ceretans i conflentins van quedar totalment modernitzats amb aquest tren, i no és casualitat que haguéssin de venir tècnics del metro parisí a comandar tot el tema elèctric de la línia, atesa la inexperiència dels
cheminots de la
reseau a vapeur.
Guigui wrote:Que tu hi tinguis les idees clares (com jo també les hi tinc) no vol dir que el tema no sigui espinós.
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Wednesday 11/11/2009 10:55
by alkolo89
Sobre el tema del tercer rail, encarregat del subministrament d'energia elèctrica al tren, en els anys que porto veient el tren groc, mai he sentit que hi hagi hagut cap accident.
Si et fixes bé, en cadascún dels pasos a nivell per on passa el tren groc, està senyalitzat que es mortal, tinguent els laterals del tercer rail protegits amb fusta. A les estacións, tres quarts del mateix.
Canviar la presa de corrent per una catenària aèrea, suposaria segurament la fi dels z100, ja que personalment crec que sortiria més a compte compra una quants z150 nous que no canviar la forma d'agafar la corrent als z100.
Salut
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Wednesday 11/11/2009 12:55
by Jordi Freixas
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Wednesday 11/11/2009 14:06
by marc
totalment d'acord amb el alkolo89, el que cal fer es renovar el servei sense fer grans inversions, que es el que interessa a la SNCF.
Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )
Posted: Wednesday 11/11/2009 14:33
by alkolo89
Jordi, no es qüestió de fer les coses ben fetes o no, és qüestió de la inversió que haurien de fer per adaptar tota la linia a presa de corrent mitjançant catenària aèrea. Conta que els Z150, possiblement ja estiguin preparats per poder adpatar-los afegint el pantògraf, però pel que fa als Z100, s'ha de fer tota una instal·lació nova, preparar el sostre per a acoplar el pantògraf, i el més important, s'ha de re-electrificar tota la linia, perdent l'encant que té actualment.
Vaja, jo crec que tal i com està ara la linia, l'únic que fa falta és una renovació de via, ja que els Z100 estan en molt bon estat. I creu-me, no es qüestió de fer bé les coses, es qüestió de deixar una bona mà de calers, ja sigui per muntar la catenària aèrea com per adaptar tots els Z100.
Salut