Això seria l'ho***tia!!!!! Practicament desmuntant el "pladur", els prefabricats de la guixeta, i tirant el tabic davant el bar, JA HO TINDRIEM!!!!!!metring wrote:No sé si quedaran gaires espais. El que seria ja la repanocha, és que treiessin la cabina del davant, que no sé si la fan servir gaire, i que es reobrís l'antic accés, que passava per allà.
Restes preservades del tram inaugural del Gran Metro Catalunya-Lesseps
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
I...Quin material i /o estètica queda amagat/da dels originals del 24 en aquesta estació??Vilarrubla wrote:Jo Lesseps la trobo una de les estaciones més idonies per fer-ho, a més de ser la terminal de la primera obertura (Lesseps-Catalunya).
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Tampoc és que a PdG en quedi gaire... a més, potser a sota dels falsos sostres de Lesseps també ens trobem una sorpresa!calisay wrote:I...Quin material i /o estètica queda amagat/da dels originals del 24 en aquesta estació??Vilarrubla wrote:Jo Lesseps la trobo una de les estaciones més idonies per fer-ho, a més de ser la terminal de la primera obertura (Lesseps-Catalunya).
En tot cas, el que queda original és la zona de l'elevador, com ha explicat algun cop el Llop, i el que es podria fer seria un centre d'interpretació que, si bé no fos amb tot original (desgraciadament s'ha perdut) sí que es recreés l'estètica del 24.
Però ben fet i amb cura, professionalitat i rigor històric, sobretot! Sense fer xapussetes per estalviar diners, tipus Chausson...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
jo crec que darrere el muntatge de Lesseps hi ha les rajoles tal qual, en gral no és gran cosa les típiques blanques, però al menys a una de les boques hi ha un mosaic força xulo a l'estil del de Fontana, a diferència d'aquest últim no se si es conserva.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
No crec que Lesseps sigui l'estació més adequada per restaurar, ja que fora de la nau d'andanes, tot el tema de l'accés a les andanes, i l'accés al carrer ha estat modificat varies vegades.
Trobo que l'estació idònia per restaurar és Fontana. Encara hi ha el mural del pinyó, i les rajoles es deuen conservar sota el plàstic:
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 510018.jpg
Llàstima que ja es va refer l'edifici d'accés, que si no, encara es podria fer una rèplica de l'original.
Trobo que l'estació idònia per restaurar és Fontana. Encara hi ha el mural del pinyó, i les rajoles es deuen conservar sota el plàstic:
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 510018.jpg
Llàstima que ja es va refer l'edifici d'accés, que si no, encara es podria fer una rèplica de l'original.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
En el cas que hi hagi el mosaic d'una de les boques del túnel si que crec que és idonia per restaurar, si no és així no ho crec.
Però el cas de Fontana tbé crec que s'hauria de restaurar sobretot perquè hi han les rajoles, com es pot veure en la foto que has penjat, com el mosaic, tot i que aquest s'hauria de restaurar força ja que li manquen algunes rajoles i d'altres estan trencades, però no crec que sigui més dificil que altres restauracions.
Igualment no té perquè ser només una estació... i em sembla que per tenir la caqueta que tenen a Lesseps i Fontana, millor tenir-les com eren originalment... això si... no vec om solucionar tot el tema de cablejat o el que sigui que passa per dins de l'estructura metàl·lica que hi ha a Fontana on han emepgat la cartelleria de TMB.
Però el cas de Fontana tbé crec que s'hauria de restaurar sobretot perquè hi han les rajoles, com es pot veure en la foto que has penjat, com el mosaic, tot i que aquest s'hauria de restaurar força ja que li manquen algunes rajoles i d'altres estan trencades, però no crec que sigui més dificil que altres restauracions.
Igualment no té perquè ser només una estació... i em sembla que per tenir la caqueta que tenen a Lesseps i Fontana, millor tenir-les com eren originalment... això si... no vec om solucionar tot el tema de cablejat o el que sigui que passa per dins de l'estructura metàl·lica que hi ha a Fontana on han emepgat la cartelleria de TMB.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Bé, jo cada dia baixo del metro a Fontana, i avui m'he adonat de què potser no és el més adient tornar a l'any 24 una estació en ple funcionament. Primer, per la gran afluència de viatgers que sempre van amb pressa, i no podrien aturar-se a contemplar el passat sense els que venen al darrera els atropellin. Després per l'incivisme generalitzat: ja és indignant el fan ara amb estacions modernes (graffitis, trencadisses, brutícia, gargalls,... imagineu-vos el mal irreparable que farien en els elements antics si el 'museu' en marxa estigués obert cada dia divuit hores. El sostre rai, perquè no arriben, però el que són parets, mobiliari, mosaics,... seria una llàstima.
En aquest cas, crec que l'exemple de Chamberí és el perfecte: una estació que no es troba en funcionament i que funciona realment com museu. La llàstima és que aquí no tenim res semblant, ja que la més indicada seria Gaudí, però es molt més moderna i es troba okupada ;-).
Per tots aquests motius havia suggerit Lesseps, no tant per l'estació en sí sinò per l'apartador, que amb un accès millorat podria fer la funció de museu "comme il faut": no només 'de parada', sinò també amb el 300. Amb horaris de museu, visites controlades i explicacions documentades. Relativament a prop del centre (=turisme) i amb l'encant històric d'haver estat el primer fi de línia.
En aquest cas, crec que l'exemple de Chamberí és el perfecte: una estació que no es troba en funcionament i que funciona realment com museu. La llàstima és que aquí no tenim res semblant, ja que la més indicada seria Gaudí, però es molt més moderna i es troba okupada ;-).
Per tots aquests motius havia suggerit Lesseps, no tant per l'estació en sí sinò per l'apartador, que amb un accès millorat podria fer la funció de museu "comme il faut": no només 'de parada', sinò també amb el 300. Amb horaris de museu, visites controlades i explicacions documentades. Relativament a prop del centre (=turisme) i amb l'encant històric d'haver estat el primer fi de línia.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Jo penso que la més adient per al museu, sens dubte, és CORREUS. A l'igual que Chamberí, els trens passen per una estació que, tot i estar tancada, conserva la seva estètica original. A més, penseu que tornar a habilitar l'accés és bufar i fer ampolles. També, encara que no tant estilitzada, donaria la mateixa sensació que a Chamberí, ja que des de l'andana s'observarien els trens en pas.Trytasa Baldaquino wrote:Bé, jo cada dia baixo del metro a Fontana, i avui m'he adonat de què potser no és el més adient tornar a l'any 24 una estació en ple funcionament. Primer, per la gran afluència de viatgers que sempre van amb pressa, i no podrien aturar-se a contemplar el passat sense els que venen al darrera els atropellin. Després per l'incivisme generalitzat: ja és indignant el fan ara amb estacions modernes (graffitis, trencadisses, brutícia, gargalls,... imagineu-vos el mal irreparable que farien en els elements antics si el 'museu' en marxa estigués obert cada dia divuit hores. El sostre rai, perquè no arriben, però el que són parets, mobiliari, mosaics,... seria una llàstima.
En aquest cas, crec que l'exemple de Chamberí és el perfecte: una estació que no es troba en funcionament i que funciona realment com museu. La llàstima és que aquí no tenim res semblant, ja que la més indicada seria Gaudí, però es molt més moderna i es troba okupada ;-).
Per tots aquests motius havia suggerit Lesseps, no tant per l'estació en sí sinò per l'apartador, que amb un accès millorat podria fer la funció de museu "comme il faut": no només 'de parada', sinò també amb el 300. Amb horaris de museu, visites controlades i explicacions documentades. Relativament a prop del centre (=turisme) i amb l'encant històric d'haver estat el primer fi de línia.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Estetica original? el que queda son restes res semblant a l'original, no se els vestibuls pero l'estacio una andana, la petita i prou ja que la gran es va enderrocar per col.locar la via ascendent, originalment era una sola via
Jo penso que la més adient per al museu, sens dubte, és CORREUS. A l'igual que Chamberí, els trens passen per una estació que, tot i estar tancada, conserva la seva estètica original. A més, penseu que tornar a habilitar l'accés és bufar i fer ampolles. També, encara que no tant estilitzada, donaria la mateixa sensació que a Chamberí, ja que des de l'andana s'observarien els trens en pas.
De tot el que s'ha dit crerc personalment que el lloc mes adient es Lesseps acondicionant l'apartador, ja que tenim l'elevador tambe
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
NO es pot fer res amb Correus, és físicament impossible.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Pq és impossible?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
No hi ha espai físic per a que la gent s'hi passegi, no hi ha vestíbul, i d'estètica...Caldria reconstruir l'andana, i és impossible, perquè pel damunt hi passen les vies de la L4...Res a veure amb Chamberí.
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
En efecte. Les escales que baixen del carrer donen directament al túnel.metring wrote:No hi ha espai físic per a que la gent s'hi passegi, no hi ha vestíbul...Res a veure amb Chamberí
Una opció sería desviar el tunel, i poder lliberar l'estació del trafic habitual, podent-la restaurar.
Si es tinguessin mooooolts diners es podria fer...
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
En quan a lo de les vies, em refereixo a que estan pujades respecte el nivell de l'estació. I per l'estretor de l'andana, poc espai queda per posar una protecció, com passa amb l'andana visitable de Chamberí.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Així em queda molt més clar!metring wrote:No hi ha espai físic per a que la gent s'hi passegi, no hi ha vestíbul, i d'estètica...Caldria reconstruir l'andana, i és impossible, perquè pel damunt hi passen les vies de la L4...Res a veure amb Chamberí.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Hola:
Tengo planos de esa estacion realizados en los 60, y segun esto los tragaluces se encuentran entre la acera de la casa Batllo y la calzada lateral, mas o menos en el paso de peatones peor imposible
Tengo planos de esa estacion realizados en los 60, y segun esto los tragaluces se encuentran entre la acera de la casa Batllo y la calzada lateral, mas o menos en el paso de peatones peor imposible
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Gracias, imaginaba una cosa así, complicado recuperarlos como tragaluces. Y ya que tienes planos de la estación. tú sabrías decirnos si todos los pasillos que conducen a la estación de Renfe, existían por esos años?
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
veig que la meva proposta de recuperar l'apartador de Lesseps està guanyant adeptes. M'en alegro, ja que es un lloc espectacular.
Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)
Si per mi fos ja tens un altre adepte, perquè sent realista és un dels pocs llocs a on no molestaria gens, actualment en desús i per més inri forma part de la xarxa primitiva.El LLOP wrote:veig que la meva proposta de recuperar l'apartador de Lesseps està guanyant adeptes. M'en alegro, ja que es un lloc espectacular.
Què és alló??
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cosa de formulacions
Ja sé que és purament una qüestió estètica i de subtils connotacions, però per massacrar la causa ja tenim les diverses administracions de volada hipermegafashion; així que proposo dir-ne "és un dels pocs llocs compatibles amb el funcionament del servei comercial".Alemany wrote:[...] perquè sent realista és un dels pocs llocs a on no molestaria gens
I de molt bon rotllo, eh?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.