Page 7 of 11

Re: Desdoblament N-II

Posted: Monday 15/04/2013 9:36
by genissimon
Diari de Girona, 15 d'abril de 2013 wrote: Asetrans contradiu els càlculs de Foment i diu que el pas per l´AP-7 valdrà 9,29 € més

La patronal i l'Estat han elaborat un estudi tenint en compte els costos de benzina i personal entre Maçanet i la Jonquera

15.04.2013 | 08:47

GIRONA | ROBERT VAN EECKHOUT "A hores d'ara encara no sabem quines seran les reduccions de peatge que hi haurà. Una cosa són els percentatges que es diuen, l'altra és la lletra petita. Això és el que fa més por". El Secretari General d'Asetrans Girona explicava d'aquesta manera la por que hi ha en el sector davant la imminent prohibició de passar per la N-II per als camions de quatre o més eixos, que s'ha d'aplicar divendres vinent. Palacio ja denunciava dimecres passat en roda de premsa que no se'ls ha tingut en compte en l'elaboració de la mesura ni en la comptabilització de l'afectació econòmica que pot tenir sobre els transportistes l'obligació de passar per l'AP-7, i es va mostrar indignat després que la Generalitat fes públic un càlcul de costos pel qual considera que el sobrecost que patiran els camions serà "assumible".

En resposta a les xifres que va oferir dimecres el Departament de Territori i Sostenibilitat, Asetrans va calcular que, partint d'una bonificació d'un 25% del peatge per viatge, la despesa de passar per l'AP-7 per als camioners serà de 9,29 euros per viatge, en el recorregut de 81 quilòmetres que hi ha entre la Jonquera i Maçanet. A aquesta xifra, segons explicava Carles Palacio, s'hi arriba tenint en compte els dos mateixos barems que va esmentar la Generalitat en base a un estudi fet per l'Observatori de Transports del Ministeri de Foment: el cost de la gasolina i les despeses de personal. A més, el Secretari General d'Asetrans va voler deixar clar que en les xifres "oficials" consta que el pas per la N-II té 33 minuts de viatge més que per l'AP-7, quan realment tan sols són 10 minuts, segons afirmava.

D'una banda, els càlculs d'Asetrans parteixen d'un cost d'1,39 euros/litre del carburant, mentre que el de l'Observatori comptava 1,20 euros, segons criticava Palacio. Mirant el consum mitjà dels vehicles, afirmen que passant per l'AP-7 es gasten 29 litres (40,31 euros), mentre que per la N-II se'n gasten 30 (41,70 euros), fent que el pas per la Nacional sigui 1,39 euros més car.

D'altra banda, pel que fa al cost de personal, la patronal de transportistes de Girona calcula que passar per l'AP-7 en un trajecte de 81 quilòmetres significa una despesa de 16,18 euros a l'empresa en 60 minuts de conducció; mentre que per la N-II el cost és de 18,88 euros, amb un temps de 70 minuts. "De l'experiència dels diversos transportistes consultats se'n deriva que l'increment de temps en passar per la N-II pot ser de 10 minuts de mitjana, en cap cas de 33", afirmaven des d'Asetrans. Així, el sobrecost en personal per passar per la N-II seria de 2,7 euros. En aquest cas, Palacio explicava que les dades de la Generalitat i Foment estaven calculades en base al conveni dels transportistes de Barcelona, que és un 22,52% més car que el de Girona, i que a més fa el càlcul comptant 1,2 persones al vehicle.

Així doncs, la suma del cost afegit de gasolina i personal per passar per la N-II seria de 4,09 euros. Tenint en compte que el Maçanet-la Jonquera amb un 25% de bonificació valdria 13,38 euros als transportistes, Asetrans afirma que el sobrecost real és de 9,29 euros, tenint en compte que un camió pot fer fins a quatre vegades aquest viatge en un dia.

L'estudi al qual es refereixen el Ministeri de Foment i la Generalitat, en canvi, conclou que un camió que faci els 81 quilòmetres per autopista entre aquests dos punts s'estalviarà 30 minuts, però li suposarà un cost de poc més de quatre euros a pagar de més respecte d'aquell que ho faci per la N-II. Comptant combustible, temps i costos de conducció, passar per l'autopista surt a 72,63 euros (incloent el peatge) mentre que per la N-II costa 68,23 euros. Aquesta diferència de 4,4 euros són els que es compensaran amb les bonificacions que assumiran l'Estat, Generalitat i la concessionària.

Re: Desdoblament N-II

Posted: Tuesday 16/04/2013 13:10
by genissimon
Diari de Girona, 16 d'abril de 2013 wrote: La bonificació per als camions que passin per l´AP-7 finalment serà del 50%

La ministra de Foment, Ana Pastor, recorda que la solució a llarg termini per a la N-II és el "desdoblament íntegre"

Image
Els camions hauran de deixar de passar per la N-II a partir d´aquest divendres. diari de girona

16.04.2013 | 06:30

GIRONA | ACN/DDG Els camions afectats per la restricció de pas per la N-II tindran una bonificació del 50% en el preu del peatge de l'AP-7, segons va anunciar ahir la ministra de Foment, Ana Pastor, després d'una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. El descompte serà del 35% en el cas dels vehicles de gran tonatge provinents de fora de l'Estat. El pas de camions per la N-II estarà restringit a partir de divendres entre Maçanet i la Jonquera. Sobre la licitació del desdoblament de tres trams de la N-II la setmana passada, Pastor va afirmar que mostra que el projecte "no és una promesa, sinó una realitat i un compromís seriós de l'Estat amb desdoblament" de la via.

La ministra també va confirmar que el desdoblament de la N-II es pagarà amb el sistema de finançament diferit anomenat "mètode alemany", sempre que el Ministeri d'Hisenda ho aprovi. Pastor va indicar que aquesta solució és tècnicament viable i que el desdoblament permetrà acabar amb un "problema molt important amb la N-II" i evitar que hi hagi "ciutadans de segona" que pateixin el mal funcionament d'una infraestructura com la N-II.

Sobre la bonificació del peatge, Pastor va reconèixer que la Generalitat i l'Estat voldrien que els descomptes fossin més amplis, però que les administracions no poden aportar més recursos en el context actual de restriccions pressupostàries. "És una mesura a curt termini, a llarg termini s'ha d'executar el desdoblament de la via", va sentenciar Pastor. La ministra va assenyalar que l'aportació de Foment a la bonificació serà la que apareix als pressupostos de l'Estat.

Pastor no va assegurar que el trànsit es restringeixi completament als camions a partir del 19 d'abril, ja que el Consell de Ministres d'aquest divendres ha de validar l'acord amb la Generalitat i Abertis i, posteriorment, la ministra i el conseller Vila han de signar el conveni.

Contracte de Rodalies
Durant la reunió, Pastor també va acordar amb Vila que la Generalitat i el Govern espanyol es reuniran el proper 18 d'abril a Madrid per resoldre la signatura del contracte programa de Rodalies, que ha estat "encallat" durant mesos, en paraules de la ministra. Pastor va reclamar que aquesta sigui "l'última" reunió per discutir aquest tema i es pugui tancar l'acord. Per la ministra, això redundarà en "un millor servei de les Rodalies de Barcelona i la seva àrea d'influència".

Re: Desdoblament N-II

Posted: Tuesday 16/04/2013 13:12
by genissimon
El Punt/Avui, 16 d'abril de 2013 wrote: Foment vol desdoblar l'N-II amb un peatge a l'ombra

El conseller de Territori, Santi Vila, diu que el ministeri té l'estudi que ho preveu molt avançat

Bàscara no vol una nova variant i reclama que l'autopista sigui gratuïta i faci de ronda del municipi

Image
Els veïns van organitzar una taula rodona de polítics que es va fer al mig de l'N-II a la cruïlla de Bàscara. Foto: M.VICENTE.

13/04/13 02:00 - banyoles / bàscara - Jordi Casas / Mar Vicente

El Ministeri de Foment vol finançar amb un peatge a l'ombra les obres de desdoblament de la carretera N-II, segons va avançar ahir en una visita a Banyoles el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. “Ho està estudiant i està en una fase molt madura”, va indicar. Vila hi va afegir que és a la ministra del ram, Ana Pastor, a qui correspon anunciar-ho i va dir que, amb tota probabilitat, farà pública la solució per al desdoblament abans de l'estiu. Per això, va demanar un esforç i la unitat de tot l'arc parlamentari a Madrid perquè s'hi doni prioritat màxima. “És una actuació d'aquesta legislatura. La ministra s'hi juga la credibilitat, perquè estem parlant d'una ferida cronificada des de fa 30 anys, des que el ministre Borrell va anunciar l'inici immediat de les obres”, va afirmar.

El conseller va defensar el finançament en diferit per executar aquesta obra o d'altres del govern català com ara el desdoblament que s'ha fet de l'eix transversal. Això no obstant, va carregar durament contra els governs tripartits per haver abusat d'aquest mètode de finançament d'obres i d'infraestructures. Segons ell, això fa que la meitat del pressupost actual de la Generalitat s'hagi de destinar a aquests temes. “La línia 9 del metro de Barcelona és, per exemple, la gran ferida nacional des del punt de vista financer”, va etzibar.

Quant a les queixes de la patronal dels camioners per fer-los passar per l'autopista com a alternativa al pas per Bàscara, Santi Vila va dir que l'informe de costos determina que estalviaran temps i combustible. “Amb la bonificació econòmica, l'estructura de costos dels transportistes tindrà un impacte assumible”, va remarcar.

Sobre el futur de l'N-II, precisament, en la taula rodona que va organitzar ahir la plataforma de veïns de Bàscara Prou Camions a l'N-II, l'alcalde del municipi, Lluís Lloret (CiU), va llançar una proposta i va demanar consens als partits. Lloret va assegurar que el poble no vol una nova variant ni el desdoblament de la carretera, ja que desconfia que s'acabi fent realment per l'elevat cost que té. L'alcalde va dir que el que cal és que l'autopista AP-7 sigui la vertadera ronda gratuïta del municipi. “La variant, fa anys que la tenim”, l'aplaudia un veí. L'alcalde va demanar als polítics assistents –hi van ser representants de CiU, ERC, el PSC, el PP, ICV, C's, la CUP, no tots van ser diputats, com estava previst– que diguessin si donaran suport a aquesta proposta, que, segons va explicar, els alcaldes del territori demanen des de fa sis anys. Tots els partits, excepte el PP, s'hi van mostrar disposats. Els populars només es van comprometre a escoltar el territori i el PSC hi va introduir alguns matisos.

Sense consens

Tot i l'acord per anar a l'una, ahir no hi va haver consens sobre si cal fer un desdoblament de l'N-II o no. La diputada de CiU Dolors Rovirola va destacar la feina feta per Bàscara i pel conseller Vila, i va acusar el PP de “mentir” quan diu que està desdoblant l'N-II. Roger Torrent, d'ERC, va definir la mesura de traslladar els camions a l'AP-7 com una necessitat “per a la supervivència de Bàscara”, i la història de l'N-II com un “despropòsit”. Des del PSC, Rafel Bruguera va ser l'únic que va demanar disculpes –“en la mesura del que em correspon”– per la feina que no s'ha fet fins ara i va apostar per fer esmenes conjuntes de tots els partits catalans a Madrid. Sergio Santamaría, del PP, va voler treure una part de culpa al govern espanyol actual i va acusar el PSOE de “no haver fet res” per l'N-II. Salvador Milà (ICV) va apostar perquè l'AP-7 absorbeixi el trànsit de l'N-II per no duplicar infraestructures, cosa que va compartir Quim Arrufat, de la CUP, que va carregar contra la concessió de les autopistes a Abertis. Des de C's, Jean Castel va dir que és denigrant que siguin els veïns els que hagin d'empènyer els polítics.

La plataforma demana millores

La plataforma de veïns de Bàscara ha traslladat a l'alcalde del municipi, Lluís Lloret, que calen algunes millores de seguretat, tot i que els camions deixin de passar per l'N-II, segons està previst, a partir del dia 19, divendres de la setmana que ve. Lloret va explicar ahir que les peticions que fan els veïns són assumibles i que les farà arribar a la conselleria de Territori i Sostenibilitat i al Ministeri de Foment. L'alcalde va advertir que augmentarà el trànsit de vehicles lleugers i que caldrà posar més semàfors i passos de vianants. Sobre les propostes de desdoblament, millora o desviament de l'N-II a l'AP-7, la plataforma no es va pronunciar. Des del primer dia els veïns van avisar que la seva lluita és perquè es treguin els camions del poble i perquè es millorin els punts negres de la carretera.

Unió de Pagesos es va afegir ahir a les crítiques dels transportistes i considera que la prohibició de pas dels camions de quatre o més eixos per l'N-II perjudicarà les explotacions agràries dels municipis de l'entorn d'aquesta carretera, especialment les de la pagesia de Bàscara, població en la qual la prohibició de la circulació de vehicles és total i no admet excepcions. El sindicat agrari ha alertat que els camions que transporten bestiar, pinso, farratges o llet no podran fer arribar els productes a les explotacions agràries si no es consideren excepcions a aquesta prohibició.

Re: Desdoblament N-II

Posted: Wednesday 17/04/2013 12:57
by genissimon
Diari de Girona, 17 d'abril de 2013 wrote: Foment treu a exposició pública la millora de tres enllaços a la N-II

Els nous nusos es construiran a Pontós, Garrigàs i Tordera En diversos trams desdoblats la velocitat serà de 80 km/h

17.04.2013 | 08:22

GIRONA | PILI TURON El Ministeri de Foment continua amb el degoteig de tràmits relacionats amb la millora de la N-II al seu pas per les comarques de Girona. Ara, l'administració estatal ha sotmès a informació pública la remodelació del projecte de quatre nusos de la N-II a Pontós, Garrigàs i Tordera, amb un pressupost estimat de 16 milions d'euros.

Aquests projectes consisteixen en la remodelació de dues interseccions de la N-II per transformar-les en enllaços a diferents nivells a Pontós i a Garrigàs; i l'adequació d'un enllaç per millorar les seves característiques i la remodelació d'una intersecció per transformar-la en un enllaç a diferent nivell, ambdós a la N-II al seu pas pel terme municipal de Tordera.

Foment també ha fet públics més detalls sobre el desdoblament integral de la carretera al seu pas per les comarques de Girona (veure quadre adjunt).

Dissabte passat ja es va conèixer la licitació de tres projectes pressupostats en un total de 85 milions d'euros: un per remodelar el tram de Tordera a Maçanet de la Selva, i dos més per duplicar la calçada de la variant de Figueres a Pont de Molins i des d'aquest municipi fins a la Jonquera, habilitant-hi dos carrils de circulació per cada sentit de la marxa.

Aquestes actuacions s'emmarquen en un pla general previst per a la N-II, que -segons va destacar ahir el Ministeri de Foment mitjançant un comunicat- contempla "com a actuacions més urgents" la reconversió en enllaços a diferents nivells de tres interseccions situades a Pontós, Garrigàs i Tordera. Aquests projectes, pressupostats en prop de 16 milions d'euros, estan aprovats de manera provisional i sotmesos a informació pública.

Més capacitat i seguretat

La licitació de la remodelació dels tres trams esmentats -dos a l'Alt Empordà i un tercer entre el Maresme i la Selva- es va realitzar dilluns i ja està publicada al Butlletí Oficial de l'Estat. Tal com el Ministeri de Foment va avançar la setmana passada, l'objectiu d'aquestes actuacions és augmentar la capacitat i millorar la seguretat vial.

Per a un traçat de 8 quilòmetres situats a l'extrem sud de la N-II a Girona, el Ministeri de Foment ha licitat els treballs per rectificar les corves de manera que sigui possible conduir-hi a 80 quilòmetres per hora. La intervenció també contempla la construcció de nous nusos de connexió, l'adaptació de les vies i els camins de servei. Tot plegat, està pressupostat en 18 milions d'euros.

Al nord, Foment projecta duplicar la calçada en un recorregut de 10,7 quilòmetres entre la variant de Figueres i Pont de Molins, i en 8,4 quilòmetres més des de Pont de Molins fins a la Jonquera. Quan l'obra estigui executada, aquests trams comptaran amb dos carrils per sentit de la marxa, separats per una mitjana de 2 metres, en els quals també se circularà a 80 quilòmetres per hora. A més, l'actuació licitada preveu remodelar les interseccions i enllaços que ja existeixen, tot reordenant-ne els accessos. L'execució d'aquests treballs està valorada en 65 milions, 35 per al primer i 30 per al segon fins arribar a la Jonquera.

A part de remodelar enllaços a Pontós, Garrigàs i Tordera, el "pla per a la N-II" de Foment també inclou licitar la construcció de l'autovia de Maçanet de la Selva fins a Sils, i les obres que ja estan en marxa entre aquest municipi i Caldes de Malavella. El Ministeri hi afegeix l'ús de l'autopista com a circumval·lació de Girona, lliure de peatge "per a moviments interns". Així com la duplicació de la N-II entre l'enllaç de Vilademuls i la Jonquera.

Re: Desdoblament N-II

Posted: Wednesday 17/04/2013 13:00
by genissimon
El Punt/Avui, 17 d'abril de 2013 wrote: Bonificació de fins al 50% per als camions a l'AP-7

Els vehicles de gran tonatge deixaran de passar per l'N-II divendres amb un mínim d'un 35% de descompte a l'AP-7

Posa a licitació el projecte per desdoblar el cinturó de ronda a Figueres

Millorarà les cruïlles de Garrigàs i Pontós

Image

Image
La protesta de Bàscara, fa uns dies. Foto: JOAN SABATER.

Image

17/04/13 02:00 - figueres - Mar Vicente

L'Estat aposta ara per desdoblar el cinturó de ronda de Figueres, un tram de l'N-II que ja es coneix com “el corredor de la mort”, des que el va definir així el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, quan era alcalde de Figueres. El Ministeri de Foment ha publicat al BOE el concurs del projecte per convertir aquest tram de deu quilòmetres en una autovia i calcula que la inversió costarà 35 milions. El cinturó de ronda tindrà dos carrils per banda quan es facin les obres i es farà una millora mínima dels accessos per aconseguir una via més segura; tot i això, s'hi podrà circular, com ara, a un màxim de 80 quilòmetres per hora.

L'anunci arriba pocs dies després que l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, informés en un ple que demanaria que l'autopista AP-7 fos la variant del municipi, com ja passa a Girona, per la perillositat precisament d'aquest tram de l'N-II que ara fa de circumval·lació de la ciutat.

En el mateix anunci al BOE, Foment posa a licitació el projecte per desdoblar el tram de 8,4 quilòmetres entre Pont de Molins i la Jonquera, pel qual preveu 30 milions en obres. I també una millora del tram entre Tordera i Maçanet de la Selva, on es milloraran revolts i es faran nous accessos, amb un pressupost de 18 milions.

Mentre no arriba aquest desdoblament de l'N-II a les comarques gironines, la Generalitat ja ha acabat de posar els senyals perquè els camions de gran tonatge deixin de circular per aquesta via a partir d'aquest divendres, i avui comença una campanya informativa adreçada a camioners. Tot i això, ahir la ministra de Foment, Ana Pastor, no va assegurar que es desviï tot el trànsit el dia 19, ja que divendres el Consell de Ministres ha de validar l'acord amb la Generalitat i Abertis, segons recollia ahir l'ACN. També va matisar que la concessionària de l'autopista, Abertis, podria aplicar els descomptes a camioners aquest divendres mateix.

Ana Pastor va confirmar que els camioners tindran fins a un 50% de bonificació pel seu pas per l'autopista. Aquest descompte s'aplicarà als vehicles que facin moviments interns a la demarcació. Per a la resta, el descompte s'ha ampliat del 25% al 35%. L'import que surti d'aquest descompte l'assumirà la concessionària Abertis, mentre que la diferència del 35% al 50% el pagaran a mitges l'Estat i la Generalitat, que hi destinaran com a màxim 1 milió d'euros cada un a l'any. La ministra va confirmar també que el desdoblament es pagarà amb el “mètode alemany”, de pagament diferit, que no es paga l'obra fins que està feta, segons va dir.

Mesures urgents

El Ministeri de Foment ha prioritzat la redacció dels projectes a partir de Figueres fins a la Jonquera, i del tram de Tordera a Maçanet de la Selva, però deixa per més endavant les variants que preveu a Bàscara i Pont de Molins. De fet, el municipi que ha protagonitzat les protestes que acabaran provocant que els camions deixin de passar per l'N-II discuteix ara si vol aquesta variant o si reclama, com defensa l'Ajuntament, que l'AP-7 sigui la seva variant.

El ministeri tampoc desencallarà a curt termini el tram de Figueres a Bàscara. Per això, ha pres una mesura urgent per millorar els accessos perillosos de Pontós i Garrigàs, i també de Tordera, on invertirà 16 milions per fer un pas a diferent nivell. Aquestes són reclamacions històriques al territori perquè són encreuaments perillosos, on hi ha una alta sinistralitat.

Del tram gironí de l'N-II, només hi ha vuit quilòmetres desdoblats, entre Fornells i Caldes de Malavella. Actualment es fan obres, tot i que al ralentí, al tram entre Caldes i Sils, un dels que havien quedat aturats per problemes pressupostaris, juntament amb el que va de Medinyà a Orriols i el que va de Sils a Maçanet.

Quinze municipis, amb Bàscara
M.V

La moció de la Plataforma Prou Camions a l'N-II de Bàscara ja té més de quinze municipis adherits. Segons ha recollit l'entitat veïnal, ja han aprovat el manifest per treure els camions de la carretera Bàscara, Vilademuls, l'Armentera, Figueres, Pontós, Bordils, Sant Climent Sescebes, Vilobí d'Onyar, Pont de Molins, Viladamat, Sant Mori, Ordis, Garrigàs, Boadella, Palau de Santa Eulàlia i Riells i Viabrea, i tenen constància que altres municipis debatran la moció aviat. També han recollit prop de 1.500 firmes del manifest a través d'internet.

Bàscara afronta els últims dies de tall diari de l'N-II. Els veïns faran precisament avui, a les vuit del vespre, una assemblea de veïns a la sala municipal per fer una valoració dels 80 dies que en total hauran tallat la carretera al pas pel municipi i de les mobilitzacions dutes a terme. Els veïns també parlaran en aquesta reunió de la necessitat o no que la Plataforma Prou Camions a l'N-II continuï activa, i dels pròxims objectius que es marquen.

De moment, els veïns ja han plantejat la necessitat de continuar lluitant perquè es resolguin els punts negres de la carretera, on hi ha més accidents, i plantegen que podrien mantenir la mobilització, tot i que no tallant la via com han fet fins ara. Els veïns continuaran tallant la cruïlla de l'N-II a Bàscara mentre no vegin que han deixat de passar camions. Si es compleix el termini de la Generalitat, demà, doncs, podria ser l'últim dia que es fan aquests talls d'una hora al matí i una hora al vespre al municipi empordanès.

Re: Desdoblament N-II

Posted: Wednesday 17/04/2013 13:02
by genissimon
El Punt/Avui, 17 d'abril de 2013 wrote: Satisfacció, encara que amb reserves, en vista de les propostes per a l'N-II

Diputats i alcaldes confien que aquesta licitació es tradueixi en accions reals sobre el terreny

Veuen positiu que es pugui millorar la seguretat

17/04/13 02:00 - girona - J. Trillas / M.Vicente

L'anunci de la licitació dels tres projectes de duplicació i remodelació de l'N-II a Girona va ser rebut ahir amb satisfacció per diversos representants polítics, si bé amb certa cautela i reserves. L'element positiu és poder desencallar una actuació que permetria superar els dos carrils i la sinistralitat i, la part negativa, els incompliments i retards.

La diputada del PP al Congrés, Concepció Veray, va manifestar ahir el compromís del govern de l'Estat amb les comarques gironines; va dir que els projectes s'executaran i es demostrarà “la ferma voluntat política de donar una solució per a l'N-II”. La diputada popular va recordar que des de l'inici de la legislatura la ministra de Foment, Ana Pastor, ha mostrat el seu compromís amb Girona: “Ens vàrem trobar l'N-II en un estat embrionari, sense projectes fets. Ara posem a licitació la redacció d'aquests projectes, però en vindran molts més”, va dir.

El diputat de CiU i el del PSC al Congrés dels Diputats, Jordi Xuclà i Àlex Sáez, ho van valorar amb prudència i matisos. Jordi Xuclà (CiU) va defensar que el que pertocaria a les comarques gironines és una autovia “com les que tenen a la resta de l'Estat” i el que ofereix ara el ministeri és “una de baix cost”. Xuclà, però, té reserves: “Aquesta és la licitació de la redacció del projecte i veig molt difícil que s'iniciïn les obres aquest mandat.” També va defensar la gratuïtat de l'AP-7 mentre durin els treballs.

Àlex Sáez (PSC), que també defensa que s'alliberin els peatges mentre no hi hagi una solució global, reclama un calendari i valora positivament que s'actuï finalment en els trams nord de l'N-II: “Tot i que sembla que no es paralitza, tot i la por, és necessari un calendari i que el Ministeri acordi l'alliberament del peatges.”

Per a l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip (CiU), és positiu que finalment es desencallin els trams de Figueres a Pont de Molins i d'aquí a la Jonquera i creu que “es pot començar a veure la llum del que d'aquí a uns anys pot ser realment un desdoblament”. Felip, però, tot i felicitar-se, va recordar que només és la licitació de la redacció dels projectes.

L'alcaldessa de la Jonquera, Sònia Martínez, (CiU), va mostrar la seva satisfacció pel fet que es permeti que els camions entrin al municipi i va recordar que estem parlant d'una “carretera mortal”. Martínez es va mostrar favorable al desdoblament de l'N-II, que va qualificar de “bàsic” per al territori, tot i que també va posar sobre la taula el fet que siguin dues vies paral·leles amb l'AP-7.

El president del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, Xavi Sanllehí (CiU), va dir: “Tot el que sigui qualsevol millora és bo, perquè en altres ocasions hem assistit a l'anunci de coses que no s'han fet i ara poden ser una realitat.”

Ens cal un calendari i que el ministeri acordi amb la concessionària alliberar peatges
Àlex Sáez
Diputat del psc al congrés

El desdoblament és bàsic per al territori i ho valoro positivament
Sònia Martínez
alcaldessa de la Jonquera (CIU)

Tot el que sigui una millora és bo i esperem assistir a una realitat
Xavi Sanllehí
president del consell comarcal de l'alt empordà (CIU)

El que ofereix ara l'Estat és una autovia de baix cost, sense les garanties de seguretat d'altres
Jordi Xuclà
diputat de ciu al congrés

Ens vàrem trobar l'N-II en un estat absolutament embrionari, sense projectes fets
Concepció Veray
diputada del PP al congrés

Ho valoro favorablement perquè sembla que ara és desencalla
Marta Felip
alcaldessa de figueres (CiU)

Campanya per als camioners

La Generalitat comença avui una campanya per informar els transportistes que a partir d'aquest divendres hauran de circular per l'AP-7 i només podran entrar a l'N-II en el tram desdoblat o si es dirigeixen a carregar o descarregar, o a punts d'avituallament. Aquesta campanya es farà fins diumenge i està previst que es reparteixin els 50.000 fullets informatius que s'han editat en cinc idiomes (català, castellà, francès, anglès i rus) en diversos punts de la demarcació de Girona. Sobretot, els informadors, que s'han contractat expressament, se situaran a estacions de servei i peatges. A més, s'han enviat correus electrònics a les principals patronals de transport internacional. Els senyals indicadors dels desviaments de camions de més de quatre eixos per l'autopista ja estan instal·lats, segons fonts de la conselleria de Territori.

Primer dia de prohibició

Posted: Friday 19/04/2013 18:40
by Guigui
Controls policials a peu de la N-II i normalitat en les primeres hores de la prohibició del pas de tràilers

Camioners de tres patronals protesten per la prohibició i asseguren que impugnaran judicialment la mesura

http://www.ara.cat/societat/N-II-camion ... 09724.html

Re: Desdoblament N-II

Posted: Thursday 25/04/2013 8:28
by genissimon
Diari de Girona, 25 d'abril de 2013 wrote: 12.000 camions més a l´AP-7 en els primers 4 dies de pas obligat
Un 85% dels vehicles pesants fan servir l'autopista per fer tot el recorregut des de la Jonquera fins a Maçanet
[...]
Diari de Girona, 25 d'abril de 2013 wrote: Treuen a licitació el reivindicat enllaç nord de l´AP-7 a Figueres
La concessionària ACESA haurà d'adjudicar els treballs, que tenen un cost de 4,13 milions
[...]
El Punt/Avui, 25 d'abril de 2013 wrote: Dotze mil camions desviats a l'AP-7 en els primers dies
La majoria són vehicles pesants que fan el recorregut sencer per l'AP-7, entre Maçanet de la Selva i la frontera
Se superen els càlculs inicials, que preveien treure uns 2.850 camions diaris
[...]
El Punt/Avui, 25 d'abril de 2013 wrote: Primers tràmits per fer rotondes a l'N-II a Pontós i Garrigàs
Faran dues rotondes elevades a cada cruïlla amb un pont per sobre l'N-II
[...]

Re: Desdoblament N-II

Posted: Friday 26/04/2013 9:23
by genissimon
El Punt/Avui, 26 d'abril de 2013 wrote: Pressa per fer els nusos de Garrigàs i Pontós a l'N-II
Foment confia executar d'aquí a final d'any les quatre rotondes elevades i els dos ponts projectats
[...]

Tossuts

Posted: Friday 26/04/2013 20:24
by Guigui
Els transportistes porten als tribunals les restriccions de pas de camions per la N-II

Consideren que la prohibició i la manera com s'ha donat a conèixer "fan que es culpabilitzi injustament un sector de gran importància"

http://www.ara.cat/societat/patronals-t ... 09379.html

Re: Desdoblament N-II

Posted: Friday 26/04/2013 23:26
by gatvell
Es una resposta lògica, dintre el que cap.

S'obre un nou front esperpèntic

Posted: Saturday 27/04/2013 12:16
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... cipal.html

El PSC de Salt demana que es limiti a 80 km/h la velocitat pel tram de l'AP-7 que passa pel terme municipal

10:40 27.04.2013

Salt (ACN).- El grup municipal del PSC de Salt proposa que es limiti fins a 80 km/h la velocitat a la qual poden circular els vehicles per l'AP-7 en el tram comprès entre la sortida de Girona sud i la zona del pont del Ter. Segons els socialistes, aquesta reducció ajudaria a rebaixar l'augment de contaminació ambiental i acústica que pateix el municipi arran de l'increment de trànsit i de vehicles pesants que ha patit la via després de la prohibició de pas de camions per l'N-II. També volen que es posin més barreres acústiques i arbrat per esmorteir el soroll. Els socialistes asseguren que l'equip de govern de Salt, a mans de CiU, no "cerca solucions als problemes" del poble.

Re: S'obre un nou front esperpèntic

Posted: Saturday 27/04/2013 16:02
by oriolp13
Guigui wrote:http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... cipal.html

El PSC de Salt demana que es limiti a 80 km/h la velocitat pel tram de l'AP-7 que passa pel terme municipal

10:40 27.04.2013

Salt (ACN).- El grup municipal del PSC de Salt proposa que es limiti fins a 80 km/h la velocitat a la qual poden circular els vehicles per l'AP-7 en el tram comprès entre la sortida de Girona sud i la zona del pont del Ter. Segons els socialistes, aquesta reducció ajudaria a rebaixar l'augment de contaminació ambiental i acústica que pateix el municipi arran de l'increment de trànsit i de vehicles pesants que ha patit la via després de la prohibició de pas de camions per l'N-II. També volen que es posin més barreres acústiques i arbrat per esmorteir el soroll. Els socialistes asseguren que l'equip de govern de Salt, a mans de CiU, no "cerca solucions als problemes" del poble.
Si home! Encara que pagues l'autopista pretenen que s'hi vagi a 80km/h. Si no recordo malament la AP-7 passa per l'Oest del nucli de Salt, i per tant no crec que el soroll afecti a tot el municipi. El que si que podrien fer és el tema de les barreres acústiques, i segur que no es sentirà tant soroll...

Re: S'obre un nou front esperpèntic

Posted: Saturday 27/04/2013 19:16
by Sagrerenc
Vilaweb wrote:Segons els socialistes, aquesta reducció ajudaria a rebaixar l'augment de contaminació ambiental i acústica que pateix el municipi arran de l'increment de trànsit i de vehicles pesants que ha patit la via després de la prohibició de pas de camions per l'N-II.
Si afirmen que l'augment de contaminació ambiental i acústica ve provocat pels camions, quina culpa tenen els vehicles lleugers?

Re: Desdoblament N-II

Posted: Tuesday 30/04/2013 8:17
by genissimon
Diari de Girona, 30 d'abril de 2013 wrote: Nou descompte del 13% per als camions a l´AP-7
Abertis anuncia una nova rebaixa per a vehicles pesants que utilitzin l'autopista amb freqüència, que se sumarà a les bonificacions actuals
[...]
El Punt/Avui, 30 d'abril de 2013 wrote: EUGÈNIA CARBÓ PORTAVEU DE LA PLATAFORMA PROU CAMIONS N-II DE BÀSCARA
A peu de carretera
L'Eugènia ha fet de portaveu de la plataforma i no ha parat. Diu que tindrà quinze dies de calma però després, de nou, a treballar. Fem l'entrevista a la rebotiga del local que l'Eugènia té a peu de carretera, entre l'últim tall de carretera i el primer dia sense camions.
“L'N-II ha de ser una bona comarcal”
“La constància de tot un municipi ha estat el que ens ha fet arribar a solucionar el problema”
“Pensàvem que celebraríem el Sant Joan a la carretera”
“No entenem que no s'hagi fet res a l'N-II fins ara”
[...]
El Punt/Avui, 29 d'abril de 2013 wrote: Qualitat de vida a l'N-II
Usuaris i veïns de l'N-II coincideixen a dir que sense els camions a la carretera l'important, no és tant el temps que es guanya sinó la tranquil·litat
Al poble que ha forçat el desviament dels vehicles pesants és on es nota més el canvi i la qualitat de vida
Els transportistes no desisteixen de reclamar la gratuïtat pel pas a l'AP7
[...]
El Punt/Avui, 29 d'abril de 2013 wrote: Primeres sancions per als camioners que han obviat la prohibició de l'N-II
El conseller Santi Vila diu que estan a la fase de transició de donar informació als despistats i posar sancions
Poden arribar fins als 500 euros
[...]

Re: Desdoblament N-II

Posted: Tuesday 30/04/2013 9:51
by alf_
En realidad, entre tantos descuentos, no les sale ya a cuenta a los camiones ir por la autopista, considerando lo que ahorrarán de tiempo y combustible?

Ho volen tot

Posted: Tuesday 30/04/2013 10:01
by Guigui
Que no has entès que és un dret natural que als camions els ho regalin tot, pagant tots nosaltres, i que no pararan fins que puguin anar per tot arreu de franc?

Re: Desdoblament N-II

Posted: Tuesday 30/04/2013 10:38
by gatvell
Guigui cadascú defensa el seu tros, res més.

Només miren pels seus propis interessos

Posted: Tuesday 30/04/2013 10:40
by Guigui
No. Aquí estem davant d'un grup que, a base de practicar xantatge, està contribuint a l'enfonsament de l'economia d'aquest país.

Re: Desdoblament N-II

Posted: Tuesday 30/04/2013 15:40
by gatvell
Quin grup, Guigui?