Cremallera de Núria
Re: Vagons FGC a Nuria
La E1 era ja crònica d'una mort anunciada. Amb les freqüents avaries que sofria amb els trens turístics, o de reserva, la E4... potser em sorprèn més. Per cert, estan malament exteriorment, interiorment...? Fa temps que no les veig .
Last edited by tren250 on Friday 26/06/2009 17:25, edited 1 time in total.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Vagons FGC a Nuria
La E1 sobreviu encara amb alguns moviments l'any. L'E4 està molt parada i ha de ser un toc d'atenció.
M'ha sorprès que s'hagi contractat un servei substitutori del telecabina en dies de mal temps. Llastimosament, entre l'alberg i Núria hi ha molt de pendent, perque seria d'allò més interessant fer un ramal de via històric entre aquests dos punts utilitzant material antic i per suposat amb connexió física amb la via de cremallera.
M'ha sorprès que s'hagi contractat un servei substitutori del telecabina en dies de mal temps. Llastimosament, entre l'alberg i Núria hi ha molt de pendent, perque seria d'allò més interessant fer un ramal de via històric entre aquests dos punts utilitzant material antic i per suposat amb connexió física amb la via de cremallera.
tren250 wrote:La E1 era ja crònica d'una mort anunciada. Amb les freqüents avaries que sofria amb els trens turístics, o de reserva, la E4... potser em sorprèn més. Per cert, estan malament exteriorment, interiorment...? Fa temps que no les veig .
Salutacions, de C.A.C.V.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Vagons FGC a Nuria
Imagino que aquest servei substitutori deu ser amb un jeep oi? A veure si tornen a posar el funicular, tal com es rumorejava, perquè aquell telefèric no ha acabat mai de funcionar massa bé em sembla...liniadelRipollés wrote:M'ha sorprès que s'hagi contractat un servei substitutori del telecabina en dies de mal temps. Llastimosament, entre l'alberg i Núria hi ha molt de pendent, perque seria d'allò més interessant fer un ramal de via històric entre aquests dos punts utilitzant material antic i per suposat amb connexió física amb la via de cremallera.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Vagons FGC a Nuria
Crec que tenen intenció d'alguna cosa més grossa que un jeep. Ara bé, fins que no hi vagi, en un dia de vent, amb el telecabina fora de servei per aquesta causa i pugi a l'andròmina substitutòria no m'ho creuré pas.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Sanció a FGC
http://www.ccoo.cat/aspnet/noticia.aspx?id=107847
Com a conseqüència de la denúncia de CCOO de Girona
Ferrocarrils de la Generalitat ha estat sancionada per la seva línia Ribes de Freser - Vall de Núria
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, empresa que explota la línia del cremallera Ribes- Núria, ha estat sancionada per un import de 24.584 euros. El motiu de la sanció és l'incompliment d'un requeriment que la mateixa Inspecció de Treball (ITSS) va fer a l'empresa en el mes de març de l'any 2008.
Els fets es remunten el maig del 2003, quan FGC va adquirir set noves unitats de trens de la companyia suïssa STADLER, cinc destinades a la reinaugurada línia de Montserrat, i dues a la línia Ribes-Núria. La característica principal d'aquests trens és la falta d'un espai propi de cabina de conducció, ja que el disseny de les mateixes només contempla que aquest espai de la cabina ocupi la meitat de la part frontal del tren, un espai de treball molt reduït, i que a més no està aïllat de l'espai que ocupen els viatgers ja que només estan separats de la resta del passatge per tres vidres que no garanteixen la separació ja que en cap cas estan totalment tancades, fet que comporta una pèrdua significativa de les condicions de treball dels maquinistes, en relació els trens anteriors que estan en servei al cremallera de Núria des de 1986.
Aquestes deficiències ja van ser detectades per els representants sindicals i delegats de prevenció de CCOO, que ho van manifestar per escrit a la direcció de l'empresa abans de que aquests trens es posessin en servei comercial. En el transcurs dels posteriors quatre anys, els representants sindicals no es hem cansat d'insistir que les cabines d'aquests trens no acompleixen les mesures de salut laboral. Per tant, hem sol•licitat la conveniència i necessitat de que s'aïllessin en les diferents reunions del comitè de seguretat i salut i en les reunions periòdiques amb l'empresa. La resposta de l'empresa ha estat donar llargues i no donar respostes clares i satisfactòries, demostrant una manca de sensibilitat pel que fa referència a les condicions de treball dels seus treballadors.
Per tant, i vist que les negociacions eren infructuoses i que l'empresa no tenia una clara voluntat de solucionar el problema, els representats sindicals varen portar el tema al Tribunal Laboral de Catalunya per aconseguir una mediació. L'empresa no es va presentat a la mediació i, a més, ens va fer saber que no pensava assistir si es tornava a convocar. En vistes de la situació, als representants sindicals no ens va quedar més remei que presentar la corresponent denúncia a la Inspecció de treball. El contingut del requeriment de l'ITSS ens va donar la raó als treballadors ja que va instar a l'empresa que s'esmenessin les deficiències observades. No obstant la direcció de l'empresa no va complir al requeriment de la inspecció, al•legant irregularitats en l'actuació de la funcionaria en el dia de la visita en el centre de treball. Tot i així els representants sindicals vàrem fer un darrer intent d'arribar a un acord amb l'empresa mitjançant el Departament de Treball de Girona, el resultat del qual fou infructuós.
Per la seva banda, l'ITSS va encarregar un informe al Centre de Seguretat i Salut en el Treball de Girona per avaluar les condicions dels treballadors en els esmentats trens. El resultat de l'informe va corroborar en molt bona part les deficiències que va observar l'Inspectora de treball en el seu informe. Arrel d'això, la inspecció va aixecar la corresponent acta d'infracció.
Des de CCOO de Girona no entenem, ni acceptem la actitud arrogant i intransigent de FGC en un tema tan delicat com són les condicions de treball dels treballadors, és inadmissible que una empresa que presumeix de ser modèlica i exemplar en molts àmbits, es comporti com una empresa més pròpia del segle XIX i no pas de segle XXI.
Es inacceptable que la Generalitat de Catalunya destini els diners del contribuent a les campanyes publicitàries de: A la feina cap risc per la prevenció som-hi i sigui una empresa pública, que son les primeres que haurien de donar exemple, la primera en no complir amb aquest tema. Cal remarcar que, segons informacions veraces, la Generalitat destina el 83% de les inversions de la comarca del Ripollès a Núria. Es del tot inacceptable que amb aquestes dades es pugui permetre que les condicions laborals dels treballadors i treballadores es situïn en una precarietat i en una pèrdua tan significativa de les seves condicions de treball.
Des de CCOO de Girona també ens fem les següents preguntes:
-A què destinarà FGC els diners del contribuent català? -A tancar les cabines dels trens, o a pagar la sanció imposada que de ben segur es més cara que solucionar el problema? -Quins criteris aplica la direcció de FGC de la Vall de Núria?
Com a conseqüència de la denúncia de CCOO de Girona
Ferrocarrils de la Generalitat ha estat sancionada per la seva línia Ribes de Freser - Vall de Núria
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, empresa que explota la línia del cremallera Ribes- Núria, ha estat sancionada per un import de 24.584 euros. El motiu de la sanció és l'incompliment d'un requeriment que la mateixa Inspecció de Treball (ITSS) va fer a l'empresa en el mes de març de l'any 2008.
Els fets es remunten el maig del 2003, quan FGC va adquirir set noves unitats de trens de la companyia suïssa STADLER, cinc destinades a la reinaugurada línia de Montserrat, i dues a la línia Ribes-Núria. La característica principal d'aquests trens és la falta d'un espai propi de cabina de conducció, ja que el disseny de les mateixes només contempla que aquest espai de la cabina ocupi la meitat de la part frontal del tren, un espai de treball molt reduït, i que a més no està aïllat de l'espai que ocupen els viatgers ja que només estan separats de la resta del passatge per tres vidres que no garanteixen la separació ja que en cap cas estan totalment tancades, fet que comporta una pèrdua significativa de les condicions de treball dels maquinistes, en relació els trens anteriors que estan en servei al cremallera de Núria des de 1986.
Aquestes deficiències ja van ser detectades per els representants sindicals i delegats de prevenció de CCOO, que ho van manifestar per escrit a la direcció de l'empresa abans de que aquests trens es posessin en servei comercial. En el transcurs dels posteriors quatre anys, els representants sindicals no es hem cansat d'insistir que les cabines d'aquests trens no acompleixen les mesures de salut laboral. Per tant, hem sol•licitat la conveniència i necessitat de que s'aïllessin en les diferents reunions del comitè de seguretat i salut i en les reunions periòdiques amb l'empresa. La resposta de l'empresa ha estat donar llargues i no donar respostes clares i satisfactòries, demostrant una manca de sensibilitat pel que fa referència a les condicions de treball dels seus treballadors.
Per tant, i vist que les negociacions eren infructuoses i que l'empresa no tenia una clara voluntat de solucionar el problema, els representats sindicals varen portar el tema al Tribunal Laboral de Catalunya per aconseguir una mediació. L'empresa no es va presentat a la mediació i, a més, ens va fer saber que no pensava assistir si es tornava a convocar. En vistes de la situació, als representants sindicals no ens va quedar més remei que presentar la corresponent denúncia a la Inspecció de treball. El contingut del requeriment de l'ITSS ens va donar la raó als treballadors ja que va instar a l'empresa que s'esmenessin les deficiències observades. No obstant la direcció de l'empresa no va complir al requeriment de la inspecció, al•legant irregularitats en l'actuació de la funcionaria en el dia de la visita en el centre de treball. Tot i així els representants sindicals vàrem fer un darrer intent d'arribar a un acord amb l'empresa mitjançant el Departament de Treball de Girona, el resultat del qual fou infructuós.
Per la seva banda, l'ITSS va encarregar un informe al Centre de Seguretat i Salut en el Treball de Girona per avaluar les condicions dels treballadors en els esmentats trens. El resultat de l'informe va corroborar en molt bona part les deficiències que va observar l'Inspectora de treball en el seu informe. Arrel d'això, la inspecció va aixecar la corresponent acta d'infracció.
Des de CCOO de Girona no entenem, ni acceptem la actitud arrogant i intransigent de FGC en un tema tan delicat com són les condicions de treball dels treballadors, és inadmissible que una empresa que presumeix de ser modèlica i exemplar en molts àmbits, es comporti com una empresa més pròpia del segle XIX i no pas de segle XXI.
Es inacceptable que la Generalitat de Catalunya destini els diners del contribuent a les campanyes publicitàries de: A la feina cap risc per la prevenció som-hi i sigui una empresa pública, que son les primeres que haurien de donar exemple, la primera en no complir amb aquest tema. Cal remarcar que, segons informacions veraces, la Generalitat destina el 83% de les inversions de la comarca del Ripollès a Núria. Es del tot inacceptable que amb aquestes dades es pugui permetre que les condicions laborals dels treballadors i treballadores es situïn en una precarietat i en una pèrdua tan significativa de les seves condicions de treball.
Des de CCOO de Girona també ens fem les següents preguntes:
-A què destinarà FGC els diners del contribuent català? -A tancar les cabines dels trens, o a pagar la sanció imposada que de ben segur es més cara que solucionar el problema? -Quins criteris aplica la direcció de FGC de la Vall de Núria?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I a Montserrat?
I els trens del cremallera de Montserrat, han sigut objecte del mateix procediment?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Notícies cremallera Núria
Poca gent estarà d'acord amb mi, però aquí va la meva opinió;
A aquesta gent s'els paga per fer una determinada feina, que consisteix en dirigir un tren des de la seva cabina, sigui quina sigui.
El treball, és un intercanvi, la feina, a canvi dels diners.
És com si canvies pomes per peres, i un dia et venen amb una caixa de pomes podrides, "lo tomas, o lo dejas" però no et pots queixar al recol·lector de pomes, perquè són les pomes que té i punt, i si no, se les pot vendre a altre.
Amés, diuen que tenen una feina precària per estar aprop dels viatgers. Dic, jo, la seva feina és conduir aquesta cabina, si et paguen també serà perquè comets certs riscos, quasi nuls en aquest cas.
I si la cosa es estar en el mateix ambient que els viatgers, volen dir que les condicions del viatger son precàries? Aleshores, vull una indemnització d'FGC! doncs no! perquè cada bitllet que compro, és com un mini-contracte, pel qual jo tinc dret a fer servir els serveis que m'ofereix FGC, i si els agafo, mentre siguin puntuals i no comportin mals físics o psicològics, no hauria de reclamar.
Em pregunto, la sanció a FGC anirà al govern no? espero doncs que vagi destinat als transports públics, ja que és la pròpia generalitat
Si va als sindicats, només puc dir que em cago mil cops en els sindicalistes de m****
A aquesta gent s'els paga per fer una determinada feina, que consisteix en dirigir un tren des de la seva cabina, sigui quina sigui.
El treball, és un intercanvi, la feina, a canvi dels diners.
És com si canvies pomes per peres, i un dia et venen amb una caixa de pomes podrides, "lo tomas, o lo dejas" però no et pots queixar al recol·lector de pomes, perquè són les pomes que té i punt, i si no, se les pot vendre a altre.
Amés, diuen que tenen una feina precària per estar aprop dels viatgers. Dic, jo, la seva feina és conduir aquesta cabina, si et paguen també serà perquè comets certs riscos, quasi nuls en aquest cas.
I si la cosa es estar en el mateix ambient que els viatgers, volen dir que les condicions del viatger son precàries? Aleshores, vull una indemnització d'FGC! doncs no! perquè cada bitllet que compro, és com un mini-contracte, pel qual jo tinc dret a fer servir els serveis que m'ofereix FGC, i si els agafo, mentre siguin puntuals i no comportin mals físics o psicològics, no hauria de reclamar.
Em pregunto, la sanció a FGC anirà al govern no? espero doncs que vagi destinat als transports públics, ja que és la pròpia generalitat
Si va als sindicats, només puc dir que em cago mil cops en els sindicalistes de m****
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Condicions "precàries"
No t'ho pensis; en un primer moment, he pensat el mateix, tot i que desconec els detalls tècnics de la conducció i de la serenor i amplitud que requereixen.Lluita1714 wrote:Poca gent estarà d'acord amb mi [...]
D'altra banda, no sé quant hauria d'apoquinar TMB per les condicions de funcionament del Tramvia Blau...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Condicions "precàries"
Clar, és que les condicions són les que hi han i punt, i si no els agrada que deixin la feina. Al TB, els paguen per estar drets i apretats entre els que solen anar a la cabina. El que no s'ha de fer és posar cadira i vidres nous a un material històric pel capritx dels treballadors, quan sabem, que els paguen per això.Guigui wrote:No t'ho pensis; en un primer moment, he pensat el mateix, tot i que desconec els detalls tècnics de la conducció i de la serenor i amplitud que requereixen.Lluita1714 wrote:Poca gent estarà d'acord amb mi [...]
D'altra banda, no sé quant hauria d'apoquinar TMB per les condicions de funcionament del Tramvia Blau...
Jo ho faria molt senzill, per veure com callen.
Al cremallera, si instal·len cabines més segures i espaioses, els baixo el sou, ja que disminueix el risc i milloren les condicions de treball. Així, o fan una altra denúncia, o callen, però és el que hi ha! Ara, en tot cas, jo, si fos FGC, aniria elevant el percentatge que representa el "plus de peligrositat" dins d'un sou, per quan s'hagin de baixar un cop canviades les cabines, sigui més legítim encara.
No pretenc fer el paper d'empresari capitalista, com diuen alguns, però ho trobo així, no sóc empresari (encara o mai), però sí un capitalista convençut, coneixedor de les teories més bàsiques del nostre sistema.
Hi ha gent que treballa més dur, cobren menys, i no es queixen!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Notícies cremallera Núria
Per sort poca gent pensa com tu si no encara estariem els treballadors en el temps de l'esclavitut,Lluita1714 wrote:Si va als sindicats, només puc dir que em cago mil cops en els sindicalistes de m****
cal recordar que moltes personas va scrificar molt per que els treballadors no tinguesim que di amen al que dia "L'amo"
Per cert crec que el teu comentari sobre els sindicalistas esta fora de to i cal una excusa, si no es aixi demano als administradors que actuin en consecuencia. I que consti que no soc sindicalista, pero crec en el respecta a las personas
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Notícies cremallera Núria
Demano disculpes si el meu discurs ha pogut ferir sensibilitats, la raó per la qual dic això, és que cap sindicat té dret a rebre diners per haver denunciat quelcom, que haurà de pagar una empresa pública, i conseqüentment, tots els catalans, i que hagi sigut controlat per institucions del govern. Perquè jo, no penso pagar impostos per mantenir als sindicats.BRILL 18 wrote:Per sort poca gent pensa com tu si no encara estariem els treballadors en el temps de l'esclavitut,Lluita1714 wrote:Si va als sindicats, només puc dir que em cago mil cops en els sindicalistes de m****
cal recordar que moltes personas va scrificar molt per que els treballadors no tinguesim que di amen al que dia "L'amo"
Per cert crec que el teu comentari sobre els sindicalistas esta fora de to i cal una excusa, si no es aixi demano als administradors que actuin en consecuencia. I que consti que no soc sindicalista, pero crec en el respecta a las personas
Per finançar advocats i demés parafernalia amb un ideal que no representa a tots els catalans, ja estan les quotes que cobren als membres.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Notícies cremallera Núria
Evidenment que els diners no han d'anr als sindicats , faltaria mes, i estic d'acord que haurien re revertir en inversio per el transport public.Lluita1714 wrote:Demano disculpes si el meu discurs ha pogut ferir sensibilitats, la raó per la qual dic això, és que cap sindicat té dret a rebre diners per haver denunciat quelcom, que haurà de pagar una empresa pública, i conseqüentment, tots els catalans, i que hagi sigut controlat per institucions del govern. Perquè jo, no penso pagar impostos per mantenir als sindicats.BRILL 18 wrote:Per sort poca gent pensa com tu si no encara estariem els treballadors en el temps de l'esclavitut,Lluita1714 wrote:Si va als sindicats, només puc dir que em cago mil cops en els sindicalistes de m****
cal recordar que moltes personas va scrificar molt per que els treballadors no tinguesim que di amen al que dia "L'amo"
Per cert crec que el teu comentari sobre els sindicalistas esta fora de to i cal una excusa, si no es aixi demano als administradors que actuin en consecuencia. I que consti que no soc sindicalista, pero crec en el respecta a las personas
Per finançar advocats i demés parafernalia amb un ideal que no representa a tots els catalans, ja estan les quotes que cobren als membres.
Tambe et comento que el diseny interior dels trens, es pot modificar quan es fa la comanda, de fet el mateix model que el cramallera tambe circula , pero ambadherenica, el tran Groc i la cabina es sencera
Apa seguim parlan de trens que es el que es tracta
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
Al tren groc la cabina és sencera després de canviar-la. Inicialment era com la d'FGC.
La cabina del GTW actual d'FGC és un pas enrere respecte la dels Beh, tant per amplitud com per aïllament sonor. Cal recordar que a Núria es fan moltes comunicacions via ràdio relacionades amb la circulació i seguretat i no és agradable ni aconsellable resistir els plors dels nens, la cridòria dels grups i les molèsties dels amics del ferrocarril, tot això durant tota una jornada laboral, dia rere dia.
Per tant la conclusió és clara: fora dos GTW, vinguin la E1 i E4 de nou !!!!!!!
La cabina del GTW actual d'FGC és un pas enrere respecte la dels Beh, tant per amplitud com per aïllament sonor. Cal recordar que a Núria es fan moltes comunicacions via ràdio relacionades amb la circulació i seguretat i no és agradable ni aconsellable resistir els plors dels nens, la cridòria dels grups i les molèsties dels amics del ferrocarril, tot això durant tota una jornada laboral, dia rere dia.
Per tant la conclusió és clara: fora dos GTW, vinguin la E1 i E4 de nou !!!!!!!
Last edited by liniadelRipollés on Friday 20/03/2009 14:53, edited 3 times in total.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Notícies cremallera Núria
desconeixia aquest detall.liniadelRipollés wrote:Al tren groc la cabina és sencera després de canviar-la. Inicialment era com la d'FGC.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
Al tren groc van estar un munt de temps sense conduir l'STADLER. Van haver de renovar trams de via per permetre el pas d'un tren més agressiu amb la via que els antics.
BRILL 18 wrote:desconeixia aquest detall.liniadelRipollés wrote:Al tren groc la cabina és sencera després de canviar-la. Inicialment era com la d'FGC.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Notícies cremallera Núria
http://www.adn.es/local/lleida/20090319 ... adice.html
Ferrocarrils contradice a CCOO y niega haya sido sancionada por cremallera
* EFE
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha contradicho hoy a CCOO y ha puntualizado hoy que no ha sido sancionada por deficiencias en el cremallera de Núria, ya que se trata de una propuesta de sanción de una inspectora de trabajo que ha sido recurrida.
CCOO ha informado hoy de que la Inspección de Trabajo ha sancionado con 24.583 euros a la empresa Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) por no arreglar unas deficiencias detectadas en el tren cremallera Ribes-Núria, ha informado hoy el sindicato CCOO.
En un comunicado, FGC señala que la información de CCOO se basa en un acta de infracción emitida por el departamento de Trabajo el pasado 23 de diciembre, y "se trata de una propuesta de sanción, en ningún caso de una sanción firme".
Añade que FGC presentó el 19 de enero recurso de alegaciones pertinente ante la Dirección de los Servicios Territoriales de Girona del Departamento de Trabajo, y que "a día de hoy, FGC sigue a la espera de respuesta a nuestro recurso del pasado mes de enero".
Ferrocarrils contradice a CCOO y niega haya sido sancionada por cremallera
* EFE
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha contradicho hoy a CCOO y ha puntualizado hoy que no ha sido sancionada por deficiencias en el cremallera de Núria, ya que se trata de una propuesta de sanción de una inspectora de trabajo que ha sido recurrida.
CCOO ha informado hoy de que la Inspección de Trabajo ha sancionado con 24.583 euros a la empresa Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) por no arreglar unas deficiencias detectadas en el tren cremallera Ribes-Núria, ha informado hoy el sindicato CCOO.
En un comunicado, FGC señala que la información de CCOO se basa en un acta de infracción emitida por el departamento de Trabajo el pasado 23 de diciembre, y "se trata de una propuesta de sanción, en ningún caso de una sanción firme".
Añade que FGC presentó el 19 de enero recurso de alegaciones pertinente ante la Dirección de los Servicios Territoriales de Girona del Departamento de Trabajo, y que "a día de hoy, FGC sigue a la espera de respuesta a nuestro recurso del pasado mes de enero".
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Notícies cremallera Núria
Jo em crec FGC, els seus arguments són més complerts. Em penso que algú ha comentat l'acta d'infracció, ha circulat el rumor, i com ja sabem, els sindicats son poc professionals, i d'un rumor ja han fet un comunicat victoriós.
Si FGC ja recorregut la l'acta, li dessitjo molta sort.
Si FGC ja recorregut la l'acta, li dessitjo molta sort.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Notícies cremallera Núria
Lluita 1714: Tens la mentalitat d'aquells anys, com pots dir aquestes bestieses. En primer lloc el sindicats no cobren del govern, sinó dels seus afiliats.
En segon lloc, jo sóc sindicalista i aficionat al món del ferrocarril, i he viatjat en moltes línies de tren tan de rodalies, turístiques, i de llarg recorregut de tot Europa i del món, i no he vist mai un tren amb les cabines obertes com les dels GTW, de fet no és estrany que els maquinistes es queixin, jo he viatjat diverses vegades a Núria, en els dos models de trens que disposen, els GTW, i els BEH. i la veritat, en les GTW quan van plens de gent, tenen dificultats per arribar-hi, quan i són tenen dificultats per entrar-hi, i quan són a dins han de soportar tot el xibarri de la gent.
Per si no ho saps, lluita 1714, els maquinistes són els màxims responsables de la seguretat tan del tren com dels viatgers, per la qual cosa, és llògic i lícit que reclamin unes bones i óptimes condicions de treball en funció de la seva responsabilitat.
Jo no sé quina feina fas, però de ben segur que si t'equivoques els teus jefes et fotaran un bronca. Un maquinista de tren si s'equivoca té responsabilitat penal.
Espero que mai tinguis una empresa, i treballadors al teu càrrec, que de ben segur estarien pitjor que els esclaus a galeres.
En segon lloc, jo sóc sindicalista i aficionat al món del ferrocarril, i he viatjat en moltes línies de tren tan de rodalies, turístiques, i de llarg recorregut de tot Europa i del món, i no he vist mai un tren amb les cabines obertes com les dels GTW, de fet no és estrany que els maquinistes es queixin, jo he viatjat diverses vegades a Núria, en els dos models de trens que disposen, els GTW, i els BEH. i la veritat, en les GTW quan van plens de gent, tenen dificultats per arribar-hi, quan i són tenen dificultats per entrar-hi, i quan són a dins han de soportar tot el xibarri de la gent.
Per si no ho saps, lluita 1714, els maquinistes són els màxims responsables de la seguretat tan del tren com dels viatgers, per la qual cosa, és llògic i lícit que reclamin unes bones i óptimes condicions de treball en funció de la seva responsabilitat.
Jo no sé quina feina fas, però de ben segur que si t'equivoques els teus jefes et fotaran un bronca. Un maquinista de tren si s'equivoca té responsabilitat penal.
Espero que mai tinguis una empresa, i treballadors al teu càrrec, que de ben segur estarien pitjor que els esclaus a galeres.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Notícies cremallera Núria
Sé molt bé que els sindicats viuen de les quotes pagades pels seus membres, i per això he preguntat a qui anava el valor de la multa; rellegeix sinó.Felip wrote:Lluita 1714: Tens la mentalitat d'aquells anys, com pots dir aquestes bestieses. En primer lloc el sindicats no cobren del govern, sinó dels seus afiliats.
En segon lloc, jo sóc sindicalista i aficionat al món del ferrocarril, i he viatjat en moltes línies de tren tan de rodalies, turístiques, i de llarg recorregut de tot Europa i del món, i no he vist mai un tren amb les cabines obertes com les dels GTW, de fet no és estrany que els maquinistes es queixin, jo he viatjat diverses vegades a Núria, en els dos models de trens que disposen, els GTW, i els BEH. i la veritat, en les GTW quan van plens de gent, tenen dificultats per arribar-hi, quan i són tenen dificultats per entrar-hi, i quan són a dins han de soportar tot el xibarri de la gent.
Per si no ho saps, lluita 1714, els maquinistes són els màxims responsables de la seguretat tan del tren com dels viatgers, per la qual cosa, és llògic i lícit que reclamin unes bones i óptimes condicions de treball en funció de la seva responsabilitat.
Jo no sé quina feina fas, però de ben segur que si t'equivoques els teus jefes et fotaran un bronca. Un maquinista de tren si s'equivoca té responsabilitat penal.
Espero que mai tinguis una empresa, i treballadors al teu càrrec, que de ben segur estarien pitjor que els esclaus a galeres.
Però que vols que et digui? hi ha gent que treballa, per exemple a Enagas, entre gasos nocius, o gent que treballa amb cables d'alta tensió. Comporten el seu risc, és lògic, per això ja existeixen les mesures de seguretat, que mai són suficients, però sabem que és la seva feina, els paguen el seu respectiu plus de perillositat.
Als conductors se'ls aplica el mateix, tenen certs riscos i incomoditats, però és una feina.
Si els sindicats diguessin... "pel risc al que se sotmeten, se'ls paga malament" jo diria... ostres, doncs es veritat, han d'anar a la cabina entre gent, amb prou feines obren la porta i aguanten el xivarri, tot això per una porqueria de salari, no és just.
Però aquí es demana seguir cobrant el mateix, però sense riscos, sense problemes... No ho trobo bé.
D'altra banda, sí que n'hi han, de vehicles ferroviaris amb cabines obertes com els Stadler, i el que es comentava abans, i molt pitjor, el Tramvia Blau, i tots els tramvies històrics ben conservats del nostre planeta, però se'ls paga per això, i si no és així, que protestin per una pujada de salari. I que em dius dels autobusos? també han d'estar atents del tràfic, amés de semàfors i demés gatges de l'ofici.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Notícies cremallera Núria
Estem parlant d'autobusos o de trens?
Hi han autobusos com els de Londres, Granada, i Lituània que tenen les cabines tancades, segurament que els que la tenen oberta és perquè els conductors fan les funcions de venda de bitllets, però aquest no és el cas dels maquinistes de tren, a més; quanta gent porta un autobus? 30 o 40 persones, un tren en pot portar unes 300 més o menys.
En el cremallera de Núria és un tren turístic que la gent i va a passar un dia de festa, d'esplai, d'esquí, d'escursió, etc. I la gent i va amb un estat d'ànim diferent que el que agafa un autobús a les 7 del matí per anar a treballar. Amb això vull dir, que la gent que agafa el cremallera solen estar xalant, i ja no et dic quan i van grups d'avis cantant, nens cridant, adolescent jugant amb els mòbils.
Hi han autobusos com els de Londres, Granada, i Lituània que tenen les cabines tancades, segurament que els que la tenen oberta és perquè els conductors fan les funcions de venda de bitllets, però aquest no és el cas dels maquinistes de tren, a més; quanta gent porta un autobus? 30 o 40 persones, un tren en pot portar unes 300 més o menys.
En el cremallera de Núria és un tren turístic que la gent i va a passar un dia de festa, d'esplai, d'esquí, d'escursió, etc. I la gent i va amb un estat d'ànim diferent que el que agafa un autobús a les 7 del matí per anar a treballar. Amb això vull dir, que la gent que agafa el cremallera solen estar xalant, i ja no et dic quan i van grups d'avis cantant, nens cridant, adolescent jugant amb els mòbils.