Page 61 of 150
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 17:03
by Don Ramón
bigcoaster wrote:Avui he al passar per la Torrassa he estat mirant a ambdós costats, i després, amb el google earth he acabat de voncretar on hi havia espai. Bé, doncs com a resultat d'això, he fet l'esquema de vies del salt de moltó de la torrassa adaptat al terreny, és a dir, posant vies on hi ha espai realment. Tot hi cabria a la realitat excepte (potser) el tram queva a cap al Prat i Bellvitge. Aquí us el deixo:
salt de moltó torrassa adapatat al terreny.png
Nunca va a ser fácil resolver este tipo de problemas en una zona muy urbanizada, pero no es lógico que ante cada problema saquemos la billetera y le lancemos dinero para que desaparezca. Hay que saber encontrar soluciones de compromiso.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 17:20
by bigcoaster
Obres d'infraestructura s'hi hauria de fer:
- El viaducte en via doble de les vies que va cap a Bellvitge des del túnel de Plaça Catalunya.
- Túnel (en pantalles) de la via que va a Bellvitge des del túnel de Passeig de Gràcia.
- Túnel (en pantalles) de la via que va a l'Hospitalet des del túnel de Plaça Catalunya.
En si no són obres difícils, el problema és l'espai i els accessos, ja que transportar bigues de formigó armat per algun d'aquells carrers serà feina d'especialista! Tant de bo algun dia es portés a terme, però he de reconèixer que ara mateix no sembla que hi vulguin fer res. A veure si la Colau s'hi fica. Podriem fer-li un correu, perquè almenys sapigués que aquí hi ha una obra amb més utilitat que cobrir la C-31 i la C-32 i altres propostes electorals.
Precisem
Posted: Monday 25/05/2015 17:35
by Guigui
bigcoaster wrote:A veure si la Colau s'hi fica. Podriem fer-li un correu, perquè almenys sapigués que aquí hi ha una obra amb més utilitat que cobrir la C-31 i la C-32 i altres propostes electorals.
Estem parlant de l'Hospitalet. La (presumiblement) futura alcaldessa de Barcelona no hi pinta res, institucionalment parlant.
En canvi, ja sabem quins són els somnis humits de determinats reis de taifes, entre ells l'alcaldessa de l'Hospitalet.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 18:06
by Carlos González
Ja que es parla de enviar-hi un correo a Colau, envieu un enllaç d'aquest fòrum sobre les propostes i millores que hem proposat tots, com les del tramvia, del metro, d'FGC, i dels Rodalies.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 18:39
by Adolescent barceloní
El millor que es podria fer, penso, seria el següent:
Crear una comissió d'entitats i experts pro-transport públic (on l'FTC s'hi podria adherir com a grup, i/o els foraires a títol individual), on s'haurien d'exposar propostes viables i realistes davant d'un grup d'experts de l'Ajuntament (o d'alguna altra institució en cas que fos necessari). S'haurien de debatre tots els pros i els contres de cada proposta, donant a cada "perquè" dades detallades.
Aquesta comissió es podria reunir algun(s) cop(s) al mes, en un horari flexible (pactat abans de crear la comissió
*). En aquestes comissions s'hauria de donar veu a entitats (PTP, Stop Pujades...), a experts (FTC), a les institucions (Ajuntament, Generalitat, ATM, ÀMB), a les empreses (TMB, Tusgsal, Baixbus, Sarbus), a experts i/o interessats en la matèria, i també a les associacions de veïns dels diferents barris, que podrien exposar les deficiències a cada barri.
Aquestes comissions podrien començar sent centrades en Barcelona i, si tenen èxit, ampliar-les a altres ciutats, creant a cada població una comissió d'experts en transport públic.
* i que no passi com a altres reunions on la gent no hi pot assistir
En un país/ciutat normal, això seria el més sensat. Ara bé, això... podria aplicar-se a Barcelona?
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 18:41
by fgc113
Doncs sí, jo també crec que això seria el millor. Però bé, com tu dius, seria possible a Barcelona?
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 18:59
by bigcoaster
Això estaria molt bé. A mi em seria difícil, però la iniciativa hi és. Qui pugui que s'hi adereixi. Si això funcionés, seria un exemple per a altres comunitats o ciutats. Tot i això, em sembla que serà moolt difícil reunit totes aquestes parts.Però... Mai diguis Mai
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 19:17
by Don Ramón
No creo que en otros países se haga algo así, porque en otros países no hace falta. Esto que propones suena a un remedio a la politización de las infraestructuras, la mala gestión o las prioridades absurdas (soterramientos), pero todo eso en un país normal no debería de darse. Por la misma razón no creo que habría ni el más mínimo interés de hacer algo de ese estilo, porque si se han implantado los malos hábitos es por interés justamente, no por desinterés.
Vaya, que me parece una buena idea, pero que ojalá no hiciera falta proponerla.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 19:35
by fredebcnteatre
1- Quién tiene la gestión de las infraestructuras es la Generalitat o el Estado. En el caso de cercanías el Estado, en el caso de carreteras depende, pero que yo sepa aparte de en tranvia no creo que tenga la Ada Colau mucha más potestad de transportes, aparte de quizás metro y buses.
2- La idea de comisiones de expertos, fans de transportes, asociaciones... me parece una buena idea, pero creo que hay que enfocarlo más hacia Generalitat o diputación que hacia ayuntamientos, al menos en lo que FGC, Renfe... se refiere. Respecto Tram y T.M.B quizás si que Colau tiene algo que hacer. A ver si finalmente propone unir los dos tranvias por Diagonal.
3- Habría que hacer en este forúm un quorum para definir esas infraestructuras que creemos imprescindibles, de hecho intenté crear un tema para tal fin del cual poca gente ha hecho caso.
Quizás habría que hacer subtemas:
- Mejoras FGC
- Mejoras tranvia
- Mejoras Cercanias y media distancia
- Mejoras Autobuses.
...
No lo sé, en tal caso, a ver si entre todos encontramos el cámino... y recordemos que Colau solamente tiene potestad para afectar a T.M.B y Tram cómo mucho, además de otras medidas como carril bici... pero no tiene potestad ni en Rodalies ni en FGC, pero si que puede junto a otros alcaldes del área metropolitana unirse y reclamar mejoras.
Torrassa quizás afecte por municipalidad a L'Hospitalet pero afecta en cuanto a llegada y salida de trenes de Barcelona, la obra en sí afectaría también a Barcelona, por lo que Colau puede opinar pero no decidir. Por eso es importante un dialogo en este aspecto y referente a lo de Torrassa rodalies que las dos alcadesas si finalmente lo son que se reúnan para hacer una primera propuesta. Estaría bien en este caso enviar una carta con una propuesta clara al respecto para que ambas lo puedan discutir.
Antes de nada, saber cuales seran los gobiernos municipales de L'Hospitalet y Barcelona para poder enviar ese correo, que por ahora Trias sigue siendo alcalde en funciones y quién sea el alcalde o alcadesa de l'Hospitalet previamente a las elecciones también sigue en funciones hasta que se compongan los nuevos ayuntamientos.
Re: Precisem
Posted: Monday 25/05/2015 19:48
by bigcoaster
Guigui wrote:bigcoaster wrote:A veure si la Colau s'hi fica. Podriem fer-li un correu, perquè almenys sapigués que aquí hi ha una obra amb més utilitat que cobrir la C-31 i la C-32 i altres propostes electorals.
Estem parlant de l'Hospitalet. La (presumiblement) futura alcaldessa de Barcelona no hi pinta res, institucionalment parlant.
En canvi, ja sabem quins són els somnis humits de determinats reis de taifes, entre ells l'alcaldessa de l'Hospitalet.
Serà de barcelona, però entre les seves promeses electorals hi havia:
- Treure els cotxes de la Diagonal. (Barcelona, Esplugues...)
- Soterrar la C31 i C32 (Barcelona, el Prat...)
Així que no sé si té clar d'on és alcaldessa o si és que són promeses electorals que després és converteixen en fum.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 20:20
by fredebcnteatre
Diagonal es només Barcelona , a Esplugues que jo sapiga no existeix el carrer de la Diagonal, per tant es una cosa que l'Ada Colau pot fer si hi ha acord amb la resta de forces, recordem que no té majoria suficient per decidir les coses sola, però si per dur iniciativa a l'hora de proposar millores.
C31 i C32 passen per Barcelona diria, tot i que desconec el tema autopistes, però si ho ha propossat es que deu considerar que en el tram d'aquestes autopistes per Barcelona ho deu poder fer.
Esperem que obtingui les aliançes necessaries per poder fer allò que proposa, però veiem quines condicions ha de complir i a que ha de renunciar per poder garantir la majoria de propostes.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 23:04
by Renfe451
fredebcnteatre wrote:trensmat wrote:Carlos González wrote:Una cosa, de les línies de RENFE, no podrien fer un túnel directe desde Barcelona-Sant Adrià??
Perquè dona massa volta l'actual tram de tren desde El Clot fins arribar a Sant Adrià del Besòs
Com les vies del Bogatell que Renfe les va treure per els Jocs Olímpics.
Renfe , l'Ajuntament i la Generalitat per fer la Villa Olimpica. Vies que vagin per superficie, era una mica molest... segons aquests impresentables.
Si haguéssin mantingut el ramal però de forma soterrada, potser el túnel de Pl. Catalunya i Arc de Triomf no tindria tants problemes com té ara.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 23:10
by fredebcnteatre
Per desgràcia es va decidir per no sé quina raó suprimir-ho i prou, en lloc de soterrar-ho o buscar una altre solució.
Potser si s'hagués mantingut alguna via a estació del nord, es podria haver fet un final a estació del nord al costat d'Arc de Trion per la R1 del ramal Poblenou soterrat. Però ja se sap, que es prenen decisions per mera especulació urbanistica.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 25/05/2015 23:17
by Adolescent barceloní
Si es reconstruís el ramal però soterrat, per on es faria? Perquè per sota de la Ronda Litoral, estaríem parlant de fer un soterrament molt a prop del nivell del mar (*)... I una altra cosa: amb quin mètode (és una zona urbanitzada, i tret de la zona de la Ronda no hi ha gaires carrers amples).
(*) La Ronda Litoral va sempre a cota zero, l'únic punt crític és el túnel sota el passeig de Colom, que està a una cota de 4 metres sota el nivell del mar (segons dades de l'ICC).
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 26/05/2015 16:08
by bigcoaster
Adolescent barceloní wrote:Si es reconstruís el ramal però soterrat, per on es faria? Perquè per sota de la Ronda Litoral, estaríem parlant de fer un soterrament molt a prop del nivell del mar (*)... I una altra cosa: amb quin mètode (és una zona urbanitzada, i tret de la zona de la Ronda no hi ha gaires carrers amples).
(*) La Ronda Litoral va sempre a cota zero, l'únic punt crític és el túnel sota el passeig de Colom, que està a una cota de 4 metres sota el nivell del mar (segons dades de l'ICC).
Les línies L3 i L4, quan passen per Drassanes i Barceloneta també estan molt a prop de l'aigua. Desconeixo si estan a cota 0, però almenys a mi no m'ho ha semblat. A part d'això, no és extremadament difícil construir a prop de l'aigua, a altres llocs ja s'han fet túnels al costat o directament per sota de grans masses d'aigua.
Per exemple, el túnel "Marmaray" a Istanbul, o el "Fehmarn" que estan construïts amb peces prefabricades introduïdes des de la superfície de l'aigua. Això demostra que l'aigua no és un problema si des d'un principi és té en compta, que si no després passa el que va passar als túnels aquells de l'AVE que tenien greus filtracions i que han acabat dessecant els rius i fonts de la superfície.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Wednesday 27/05/2015 10:08
by local
bigcoaster wrote:Adolescent barceloní wrote:Si es reconstruís el ramal però soterrat, per on es faria? Perquè per sota de la Ronda Litoral, estaríem parlant de fer un soterrament molt a prop del nivell del mar (*)... I una altra cosa: amb quin mètode (és una zona urbanitzada, i tret de la zona de la Ronda no hi ha gaires carrers amples).
(*) La Ronda Litoral va sempre a cota zero, l'únic punt crític és el túnel sota el passeig de Colom, que està a una cota de 4 metres sota el nivell del mar (segons dades de l'ICC).
Les línies L3 i L4, quan passen per Drassanes i Barceloneta també estan molt a prop de l'aigua. Desconeixo si estan a cota 0, però almenys a mi no m'ho ha semblat. A part d'això, no és extremadament difícil construir a prop de l'aigua, a altres llocs ja s'han fet túnels al costat o directament per sota de grans masses d'aigua.
Per exemple, el túnel "Marmaray" a Istanbul, o el "Fehmarn" que estan construïts amb peces prefabricades introduïdes des de la superfície de l'aigua. Això demostra que l'aigua no és un problema si des d'un principi és té en compta, que si no després passa el que va passar als túnels aquells de l'AVE que tenien greus filtracions i que han acabat dessecant els rius i fonts de la superfície.
Trobo que soterrar la Ronda Litoral per la zona del Port seria bastant complicat donat que no hi ha prou lloc com per excavar-hi o encabir-hi la sortida del Pg. de la Zona Franca. El que crec que s'ha de millorar abans és l'entrada a la Ronda Litoral pel costat llobregat, on es passa a dos carrils i a sobre hi ha l'entrada del Carrer A.
Back to topic!
Posted: Wednesday 27/05/2015 18:35
by Guigui
La Ronda Litoral no és una proposta ferroviària. Cenyim-nos al tema del fil, si us plau.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 28/05/2015 8:48
by Carlos González
En el cas de que no es pogués fer una línia de metro per Sant Boi, que facin un de tramvia, que en aquest cas el TRAM per Sant Boi ho faria per la carretera de Santa Creu de Calafell seguint per la Ronda de Sant Ramon, per la part de Marianao. Ara, la meva preocupació és l'agafara la gent i s'utilitzara les parades que he indicat, "Molí Vell | Vinyets" i "Jaume Balmes" ??????????
https://www.google.com/maps/d/edit?auth ... kFm3OLg0ek
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 28/05/2015 17:17
by Renfe445
Carlos González wrote:En el cas de que no es pogués fer una línia de metro per Sant Boi, que facin un de tramvia, que en aquest cas el TRAM per Sant Boi ho faria per la carretera de Santa Creu de Calafell seguint per la Ronda de Sant Ramon, per la part de Marianao. Ara, la meva preocupació és l'agafara la gent i s'utilitzara les parades que he indicat, "Molí Vell | Vinyets" i "Jaume Balmes" ??????????
https://www.google.com/maps/d/edit?auth ... kFm3OLg0ek
I la L8 (o S3, segons les perspectives de cada un)?
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 28/05/2015 20:42
by Carlos González
Renfe445 wrote:
I la L8 (o S3, segons les perspectives de cada un)?
Una cosa, has vist al mapa, o vens a dir que
"la L8 és una línia de metro d'FGC"??
jo vull que opinis de la línia de TRAM proposada, no del "metro", si se'l considera metro les línies d'FGC.