437.001 wrote:alf wrote:Tienes toda la razón, el TGV parece mucho más interesante para esas relaciones. Aunque matizar que yendo por Puigcerdà puedes ir a Toulouse trasbordando sólo una vez, en La Tor de Querol, suma el trayecto unas 5 horas
Que es más o menos lo que tarda el regional Barcelona-Valencia.
Lo que hay entre Barcelona y Toulouse con transbordo en Latour-de-Carol es un R3 lado español, y un TER (regional) lado francés.
No tiene nada de extraordinariamente lento el tren en cuestión, teniendo en cuenta la distancia y las paradas que hace.
Tant de bo fossin 5 hores... En sentit sud el trajecte Matabiau-Pl. Catalunya són 6h55min en el millor dels casos i en sentit nord 6h35min. A més l'última sortida des de Toulouse és a les 14.49 (impossible per a algú com jo que treballa fins a les 17.00) i des de Barcelona a les 15.21 (molt just si tens un dinar). I si viatges al matí, la primera arribada a Barcelona és a les 14.02 i a Toulouse a les 16.16 (ja has perdut pràcticament tot el dia). Per no parlar de les 3 hores que s'han d'aguantar en un seient de Rodalies, o del fet tan absurd que hi ha un R3 que surt de La Tor de Querol a les 13.45, just 7 minuts abans de l'arribada del TER procedent de Toulouse.
És una llàstima però la carretera continua guanyant per golejada en el trajecte Barcelona-Tolosa. A partir de l'abril quan hi hagi trens directes entre Barcelona i Narbona ja veurem, tot dependrà dels preus i ofertes, i també d'uns bons enllaços a Narbona.
437.001 wrote:La notícia és absolutament esbiaixada i patètica.
Sembla com si l´AVE hagi de ser Barcelona-Girona (segons El Periódico), o Barcelona-Figueres (segons La Vanguardia).
No es diu que seran Madrid-Figueres tots (excepte -no ho sé segur- un o dos).
Per enlloc es menciona que és una extraordinària millora dels temps de trajecte i de la quantitat de trens entre Girona i Madrid (i bona part de la resta d´Espanya, mitjançant correspondència a Madrid-Atocha o a Saragossa).
Totalment d'acord, i més si tenim en compte que la majoria d'usuaris entre Figueres, Girona i Barcelona seguiran agafant els MD o Regionals, ja no només pel preu, sinó perquè el tren convencional s'atura a Pg. de Gràcia i al Clot i depenent de la destinació, anar fins a Sants suposa una pèrdua de temps (almenys mentre no entri en servei la Sagrera). Per cert, els únics AVE Barcelona-Figueres seran el primer del matí en direcció nord i l'últim de la nit en direcció sud.
437.001 wrote:si d'aquí a un mes es posessin trens directes entre Figueres-Vilafant i Tolosa, Bordeus, Marsella o Lió ja s'aconseguirien temps millors que els del cotxe i a uns preus molt més competitius que l'avió.
Amb Bordeus, ho dubto, és molt més curt en cotxe via Lleida-Huesca-Jaca-Pau (o potser fins i tot per la Vall d´Aran i Auch). Amb Marsella i Lió és més possible.
Per anar a Bordeus en cotxe les millors rutes passen per Tolosa, tant per distància (via Puigcerdà) com per temps (via Perpinyà). Si tenim en compte que Bordeus seria equivalent a Bilbao en grandària i distància des de Barcelona, un futur TGV directe Barcelona-Bordeus podria oferir millors temps que l'Alvia Barcelona-Bilbao (6h15).