Page 63 of 104
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 16/12/2012 19:46
by 437.001
alf wrote:Tienes toda la razón, el TGV parece mucho más interesante para esas relaciones. Aunque matizar que yendo por Puigcerdà puedes ir a Toulouse trasbordando sólo una vez, en La Tor de Querol, suma el trayecto unas 5 horas
Que es más o menos lo que tarda el regional Barcelona-Valencia.
Lo que hay entre Barcelona y Toulouse con transbordo en Latour-de-Carol es un R3 lado español, y un TER (regional) lado francés.
No tiene nada de extraordinariamente lento el tren en cuestión, teniendo en cuenta la distancia y las paradas que hace.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 16/12/2012 22:55
by Sagrerenc
437.001 wrote:alf wrote:Tienes toda la razón, el TGV parece mucho más interesante para esas relaciones. Aunque matizar que yendo por Puigcerdà puedes ir a Toulouse trasbordando sólo una vez, en La Tor de Querol, suma el trayecto unas 5 horas
Que es más o menos lo que tarda el regional Barcelona-Valencia.
Lo que hay entre Barcelona y Toulouse con transbordo en Latour-de-Carol es un R3 lado español, y un TER (regional) lado francés.
No tiene nada de extraordinariamente lento el tren en cuestión, teniendo en cuenta la distancia y las paradas que hace.
Tant de bo fossin 5 hores... En sentit sud el trajecte Matabiau-Pl. Catalunya són 6h55min en el millor dels casos i en sentit nord 6h35min. A més l'última sortida des de Toulouse és a les 14.49 (impossible per a algú com jo que treballa fins a les 17.00) i des de Barcelona a les 15.21 (molt just si tens un dinar). I si viatges al matí, la primera arribada a Barcelona és a les 14.02 i a Toulouse a les 16.16 (ja has perdut pràcticament tot el dia). Per no parlar de les 3 hores que s'han d'aguantar en un seient de Rodalies, o del fet tan absurd que hi ha un R3 que surt de La Tor de Querol a les 13.45, just 7 minuts abans de l'arribada del TER procedent de Toulouse.
És una llàstima però la carretera continua guanyant per golejada en el trajecte Barcelona-Tolosa. A partir de l'abril quan hi hagi trens directes entre Barcelona i Narbona ja veurem, tot dependrà dels preus i ofertes, i també d'uns bons enllaços a Narbona.
437.001 wrote:La notícia és absolutament esbiaixada i patètica.
Sembla com si l´AVE hagi de ser Barcelona-Girona (segons El Periódico), o Barcelona-Figueres (segons La Vanguardia).
No es diu que seran Madrid-Figueres tots (excepte -no ho sé segur- un o dos).
Per enlloc es menciona que és una extraordinària millora dels temps de trajecte i de la quantitat de trens entre Girona i Madrid (i bona part de la resta d´Espanya, mitjançant correspondència a Madrid-Atocha o a Saragossa).
Totalment d'acord, i més si tenim en compte que la majoria d'usuaris entre Figueres, Girona i Barcelona seguiran agafant els MD o Regionals, ja no només pel preu, sinó perquè el tren convencional s'atura a Pg. de Gràcia i al Clot i depenent de la destinació, anar fins a Sants suposa una pèrdua de temps (almenys mentre no entri en servei la Sagrera). Per cert, els únics AVE Barcelona-Figueres seran el primer del matí en direcció nord i l'últim de la nit en direcció sud.
437.001 wrote:si d'aquí a un mes es posessin trens directes entre Figueres-Vilafant i Tolosa, Bordeus, Marsella o Lió ja s'aconseguirien temps millors que els del cotxe i a uns preus molt més competitius que l'avió.
Amb Bordeus, ho dubto, és molt més curt en cotxe via Lleida-Huesca-Jaca-Pau (o potser fins i tot per la Vall d´Aran i Auch). Amb Marsella i Lió és més possible.
Per anar a Bordeus en cotxe les millors rutes passen per Tolosa, tant per distància (via Puigcerdà) com per temps (via Perpinyà). Si tenim en compte que Bordeus seria equivalent a Bilbao en grandària i distància des de Barcelona, un futur TGV directe Barcelona-Bordeus podria oferir millors temps que l'Alvia Barcelona-Bilbao (6h15).
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 17/12/2012 1:26
by alf
437.001 wrote:jaezcurra wrote:http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-2273085
INAUGURACIÓ IMMINENT
L'AVE entre Barcelona i Girona trigarà 39 minuts
El Ministeri de Foment facilita els horaris del nou tren però segueix sense confirmar la data de l'estrena
Nou trens cobriran el recorregut fins a Figueres, dos dels quals seguiran fins a París
La notícia és absolutament esbiaixada i patètica.
Sembla com si l´AVE hagi de ser Barcelona-Girona (segons El Periódico), o Barcelona-Figueres (segons La Vanguardia).
No es diu que seran Madrid-Figueres tots (excepte -no ho sé segur- un o dos).
Per enlloc es menciona que és una extraordinària millora dels temps de trajecte i de la quantitat de trens entre Girona i Madrid (i bona part de la resta d´Espanya, mitjançant correspondència a Madrid-Atocha o a Saragossa).
Calla, hombre, calla, que se les va a ocurrir que el Estrella Costa Brava ya no es necesario con el AVE hasta la frontera!
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 17/12/2012 9:35
by wefer
alf wrote:Calla, hombre, calla, que se les va a ocurrir que el Estrella Costa Brava ya no es necesario con el AVE hasta la frontera!
Això ja ho pots donar per fet.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 17/12/2012 15:54
by metring
http://www.lavanguardia.com/local/giron ... uebas.html
El primer AVE atraviesa la Sagrera para conectar con Figueres
Renfe inicia las pruebas con trenes de la serie 103 | La prueba se aprovecha para formar al personal y hacer simulaciones comerciales
Girona | 17/12/2012 - 14:02h
Barcelona. (Redacción). - Renfe ha iniciado hoy las pruebas con trenes AVE en el tramo de alta velocidad Barcelona Sants, Girona y Figueres-Vilafant. Por primera vez, un tren de alta velocidad atravesará el túnel que enlaza Sants con Sagrera para dirigirse a la capital del Alt Empordà.
Estas pruebas se llevan a cabo con convoyes de la serie 103, que actualmente circulan por el corredor AVE Barcelona y Madrid, y permiten hacer simulaciones comerciales para afinar los aspectos que comparta el servicio y las nuevas relaciones. Los viajes también son aprovechados para formar personal que operará en la línea.
Los trenes de pruebas circularán entre las 08.00 y las 18.00 horas en el corredor Barcelona-Figueres y entre otros objetivos, permiten hacer simulaciones comerciales para afinar todos los aspectos que conlleva dar un buen servicio de alta velocidad en las nuevas relaciones . Además, permite formar al personal que operará a partir del próximo año en esta línea.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 18/12/2012 8:14
by trensmat
Comienzan las pruebas con trenes AVE en la línea Barcelona-Figueras
Con material de la serie 103
Ayer lunes, 17 de diciembre, Renfe comenzó la circulación en pruebas con trenes AVE en el tramo de alta velocidad Barcelona Sants-Girona-Figueres-Vilafant, previas a la puesta en servicio de los trenes AVE que circularán a partir del próximo mes de enero. Estas pruebas se están realizando con material de la serie 103, que actualmente circula en el corredor AVE Barcelona – Madrid y que a partir del próximo mes de enero circulará entre Madrid y Figueres Vilafant, con ocho servicios diarios y dos servicios con enlace directo.
Por primera vez un tren AVE de Renfe circuló ayer a través del túnel que enlaza Barcelona Sants con la Sagrera atravesando el subsuelo de Barcelona. Los trenes de pruebas circularon entre las 08.00 y las 18.00 horas en el corredor Barcelona-Figueras con el objetivo principal de realizar simulaciones comerciales para afinar todos los aspectos que conlleva dar un buen servicio de alta velocidad a las nuevas relaciones. Además, permite formar al personal que operará a partir del próximo año en esta línea.
Las pruebas incluyen las paradas comerciales previstas y todas las situaciones de mantenimiento, como la limpieza de las unidades en las terminales y el redireccionamiento de asientos y mesas para iniciar el viaje en sentido contrario. Asimismo se realizan pruebas con las rampas para personas con movilidad reducida. En la actualidad las obras están concluidas en su totalidad en lo referente a la línea y se trabaja activamente para rematar la nueva estación de Girona.
http://www.vialibre-ffe.com
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 18/12/2012 9:13
by genissimon
El Punt/Avui, 18 de desembre de 2012 wrote:
Opinió
LA GALERIA
Entre el TAV i l'eix
18/12/12 02:00 - Jordi Grau
Diuen que d'aquí a quatre dies els de les comarques gironines podrem anar en TAV fins a Barcelona o arribar a la frontera amb França per després rebaixar l'alta velocitat fins a Perpinyà i Montpeller. I també sabem que el desdoblament de l'eix transversal ja està a punt i finalment s'obrirà al trànsit després d'anys d'obres que han fet desesperar els conductors perquè era impossible avançar i per tant tocava fer-lo a 60 o 70 per hora en funció del camió que anava fent cua. I pels accidents que hi ha hagut, gens improbables en funció de com s'ha fet tot plegat. O sigui que els gironins haurem millorat en el tema de les comunicacions per carretera i tren. I cal reconèixer que en els darrers anys els problemes d'algunes carreteres maleïdes també s'han resolt, especialment en els accessos a la Costa Brava i en les comunicacions amb la Garrotxa.
Mirat fredament, el TAV obrirà portes només si se sap vendre correctament des del punt de vista del màrqueting turístic. I funcionarà per si cal anar a Madrid o a alguna destinació llunyana, però difícilment serà operatiu, pels preus que tindrà, per anar de manera habitual a Barcelona. Tant és així que, veient la magnitud de les obres i la despesa que s'hi ha invertit, potser als ciutadans de les comarques ens hauria resultat més pràctic un tren de mitjana distància que funcionés com un rodalies i que permetés una connexió normalitzada amb la capital, encara que trigués deu minuts o un quart més. I que hauria estat molt més pràctic invertir en el transport de mercaderies, oblidat fins ara i molt important per a aquelles empreses que tenen en l'exportació la clau per mantenir-se o créixer. Queden anys de discussions sobre l'estació convencional, la desaparició del viaducte de Girona. Amb la crisi, quedarà tot empantanegat. Tindrem TAV i això llueix molt en aquesta disbauxa econòmica en què van voler convertir l'Espanya radial, en la qual es va prioritzar la connexió entre províncies al sentit comú.
I tindrem eix transversal desdoblat. Ja és curiós, amb la quantitat d'inauguracions que van fer de l'originari, aquell que va quedar petit abans de la inauguració, ara que el podríem posar en marxa, ens fan esperar. Que sigui per fi de Déu i s'acabin cues i accidents. Però encara ens quedarà la vergonya de l'N-II.
I què?
Posted: Tuesday 18/12/2012 9:18
by Guigui
Queden anys de discussions sobre l'estació convencional, la desaparició del viaducte de Girona.
Anys inútils i malgastats...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 18/12/2012 12:56
by carles10000
Els periodistes no s'enteren de rés,no s'han enterat encara que la linia es mixta i que els trens es tarficaran com a MD?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 18/12/2012 15:02
by davida
Apartir del 7 de gener no es venen bitllets pel Costa Brava de Barcelona cap a la Frontera.
Segons sembla el Costa Brava continuara diari, menys dissabtes, pero nomes fins Barcelona. El dissabte al matí arribarà a Cerbere i tornara desde Portbou els diumenges tarde.
I per primera vegada he vist una tarifa estrella al Talgo MareNostrum entre Barcelona i Girona!!!
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 18/12/2012 16:10
by alf
Es patética la falta de información, cuelan los horarios que les da la gana, y si nadie se entera nadie se quejará. Los periodistas no saben de qué hablan, el desinterés es evidente por todas partes: operadora, gobiernos, administraciones, medios y la mayor parte de la sociedad.
Supongo que es un mal menor ver el Estrella recortado hasta Barcelona, pero ya se sustenta muy frágilmente este servicio para que esten recortando trayecto y horarios (¿que es esto de que no circule el sábado? Si en fin de semana es cuando más gente lo usa!), y junto con la falta de publicidad esto puede llevar a un peligroso descenso de viajeros, cuando este tren ya sólo se ha salvado de la supresión por la elevada y persistente demanda del trayecto (si no me equivoco el interrail no permite usar el AVE, pero sí el Estrella), demanda que sigue ahí, pero ni siquiera sabe que por 50 euros pueden llegar a BCN o Madrid a primera hora sin madrugar.
Aunque se ha visto una leve reversión en las políticas ferroviarias AVE-céntricas, no se puede seguir (y esto vale para el transporte público en general) teniendo servicios públicos en competencia, porque el AVE no compite en la misma clase que el tren convencional, y el continuado menosprecio de los trenes convencionales, sobre todo enfocado a servicios económicos como el Estrella, va a llevar a un deterioro irreversible no sólo de la calidad del servicio, pero también en la conciencia popular respecto al ferrocarril como transporte seguro, cómodo y accesible a todos.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 18/12/2012 18:28
by Sagrerenc
davida wrote:Apartir del 7 de gener no es venen bitllets pel Costa Brava de Barcelona cap a la Frontera.
Segons sembla el Costa Brava continuara diari, menys dissabtes, pero nomes fins Barcelona. El dissabte al matí arribarà a Cerbere i tornara desde Portbou els diumenges tarde.
Doncs al cercador d'horaris del web de Renfe encara apareix el tren!
davida wrote:I per primera vegada he vist una tarifa estrella al Talgo MareNostrum entre Barcelona i Girona!!!
Per desgràcia les tarifes estrella s'acaben a Portbou, entre Barcelona i Narbona segueix costant els 49 euros de sempre
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 18/12/2012 22:22
by UT596001
alf wrote:(si no me equivoco el interrail no permite usar el AVE, pero sí el Estrella)
El interrail es admitido en
todos los trenes de RENFE, incluido el AVE, pero tanto para el AVE cómo para el Estrella es necesario pagar la reserva de plaza, la cuál no va incluida en el interrail.
Hablando en plata: la única manera de ir de Madrid a Barcelona con interrail y sin pagar suplementos es o bien con el regional Exprés Barcelona-Madrid vía Zaragoza o combinando los regionales Barcelona-Valencia con el Valencia-Madrid vía Cuenca.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 20/12/2012 22:14
by albert28
Aquesta imatge de proves del velaro 103 és molt bonica aquest pendent
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 21/12/2012 9:23
by genissimon
Diari de Girona, 21 de desembre de 2012 wrote:
Els trens d´alta velocitat en proves ja circulen per la línia de Girona
Els trens d´alta velocitat en proves ja circulen per la línia de Girona joaquim bonaventura
GIRONA/MADRID | EFE/DDG Renfe està provant aquests dies els trens d'alta velocitat que properament connectaran Barcelona amb Figueres. Un d'aquests combois apareix a la fotografia, realitzada ahir a tres quarts de 5 de la tarda a l'alçada de Fornells de la Selva, just abans d'entrar a Girona.
D'altra banda, també ahir, la ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar que el Govern "ajustarà" els preus dels bitllets del Tren d'Alta Velocitat (TAV) perquè actualment són "molt cars" i va avançar que el gener presentarà un nou model de tarifes per "intentar ser competitius". "El TAV és ràpid i eficaç, però hi ha moltes persones que no hi han anat mai perquè encara és molt car", va afirmar Pastor. També va tornar a dir que, entre Girona i Barcelona, entrarà en funcionament el gener.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 22/12/2012 11:37
by Sagrerenc
A 17 dies de la hipotètica posada en marxa de l'AVE Madrid-Barcelona-Figueres encara no s'han posat els bitllets a la venda ni se'n saben els preus al web de Renfe.
Però he entrat al web de la SNCF i he vist que, sorprenentment, venen bitllets combinats Barcelona-París amb els actuals enllaços internationals 233 (08h16 Sants - 10h00 Vilafant), 202 (13h03 Vilafant - 14h46 Sants) i 212 (19h56 Vilafant - 21h45 Sants) fins el 31 de gener.
Voldrà dir això que l'AVE Madrid-Barcelona-Figueres no entrarà en servei fins l'1 de febrer?
Ni rastre, això sí, del 217 (12h22 Sants - 14h03 Vilafant) a partir del 7 de gener, que és l'únic que canvia d'horari. A partir del 7 de gener el segon TGV a París surt a les 17h20 de Vilafant, en comptes de les 14h20.
Jo no entenc res.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 02/01/2013 10:41
by raulitinbcn
Acabo d'escoltar al 3.24 i a la TV3, que el dia 8 l'inauguren a Figueres !!!
"Primícia"
Posted: Wednesday 02/01/2013 11:48
by Guigui
I la majoria de foraires ja ho han llegit fa dies en aquest mateix fil.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 02/01/2013 12:47
by jaezcurra
http://www.ara.cat/societat/Nou-velocit ... 16092.html
Nou trens d'alta velocitat diaris connectaran Barcelona i Girona per 6,91 euros
A partir del 9 de gener, vuit serveis connectaran amb Madrid i dos faran d'enllaç amb els serveis TGV amb París
ACN Girona | Actualitzada el 02/01/2013 12:32
El temps de trajecte en tren entre Figueres, Girona i Barcelona s'escurçarà considerablement a partir de dimecres de la setmana vinent gràcies als trens d'alta velocitat que Renfe posarà en funcionament.
L'operadora ha informat que el trajecte entre la capital de l'Alt Empordà i la capital catalana es reduirà a 53 minuts, amb un preu de bitllet des de 8,89 euros, i entre Girona i Barcelona es podrà viatjar en 37 minuts pagant a partir de 6,91 euros. Aquests preus seran per abonaments de deu viatges a gastar en deu dies.
Un total de nou trens per sentit passaran a diari per Girona i vuit continuaran fins a Madrid, on es podrà arribar amb 3 hores i 32 minuts, mentre que dos d'ells enllaçaran amb París.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 02/01/2013 12:59
by UT447Barcelona
PDF de Renfe y Ministerio de Fomento sobre la alta velocidad a Girona y Figueres.
http://web02.renfe.es/u08/GAP/gestorPre ... E700404600