Page 64 of 130

No casa amb el sistema de transport de mercaderies

Posted: Thursday 10/09/2009 11:30
by Guigui
Però La Pobla és massa petit per a enviar-hi trens de mercaderies, ja que allí caldria repartir-les en camions. No ens enganyem, el transport de mercaderies en quantitats reduïdes (furgoneta o un sol camió) resulta, ara per ara, molt més barat per carretera, i no entro a debatre els elements distorsionadors que hi ha. Tot plegat, sense tenir en compte que actualment, els trens de mercaderies solen consistir en càrregues en gran quantitat d'un mateix producte o tipus de productes, i el Pallars no ho justificaria de cap manera.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 10/09/2009 15:20
by Jordi Freixas
Ara diré un disvarat (però potser algú cregui que no ho és):

Sempre es podria afegir vagons de càrrega als automotors, com es fa en el Cremallera de Núria (encara que allà és per motius ben diferents).

La qüestió de tot plegat

Posted: Thursday 10/09/2009 15:36
by Guigui
Vejam si em faig entendre: no és una qüestió de capacitat dels trens, sinó de la viabilitat econòmica i la rapidesa de càrrega. T'imagines el temps que trigaria carregar un vagó a Lleida, descarregar-lo a La Pobla i tornar a carregar la mercaderia en camions, quan pel mateix, ja ho carregues tot en camions en origen, a més de trigar menys i ser més barat per carretera?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 10/09/2009 15:51
by Jordi Freixas
Sí, d'acord però... és que les mercaderies nomes venen de Lleida?

Si venen d'altres llocs...

Posted: Thursday 10/09/2009 15:55
by Guigui
Raó de més.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 10/09/2009 16:08
by aso111
i fer un ramal que anes directament al poligon industrial de balaguer???

Accés ferroviari al polígon

Posted: Thursday 10/09/2009 16:15
by Guigui
Això ja és una altra cosa. Però hauria de formar part d'un pla a gran escala de la Generalitat per a fomentar el transport de mercaderies per ferrocarril.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 10/09/2009 17:00
by 593Dromedario
Jordi Freixas wrote:Sempre es podria afegir vagons de càrrega als automotors, com es fa en el Cremallera de Núria (encara que allà és per motius ben diferents).
Perfecte, el retorn del tren-correus! :D :D :D

Sobre el tema de les mercaderies, no estaria malament; no se'n faria molt ús però, donat que el tren passa pel costat industrial tant de Balaguer com de Tremp com de Lleida mateix, seria almenys una eina més. Ajuntar, posem-hi, set vagons de mercaderia lleidatana amb cinc provinents de Saragossa i pujar-los cap al Pallars no és tan difícil.
Això sí, des de les administracions això no pot interessar gaire; igual que oferir alguna freqüència de més o allargar la línia. Si no, ja s'haurien encarregat de deixar més de dos vies a Tremp, més de tres a Balaguer (o alguna apartada), o dos en altres estacions com Térmens i Cellers-Llimiana per creuaments.
liniadelRipollés wrote:bé, rectificació d'FGC. Ara ho fan el 16,17 i 18 de setembre.
A FGC no s'aclaren. Segons l'apartat d'avisos de la web, les obres són al setembre. Segons el document adjunt, són a l'octubre. A més, si us fixeu al PDF: que potser s'ha escrit la barra vertical "|" en comptes de la lletra ele minúscula "l"? És que totes les "l" apareixen com en negreta, és un efecte estrany.

Furgons

Posted: Thursday 10/09/2009 17:22
by Guigui
593Dromedario wrote:Perfecte, el retorn del tren-correus! :D :D :D
A Suïssa, no han arribat a desaparèixer mai. Els InterRegio tenen un furgó.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 24/09/2009 12:20
by liniadelRipollés
De fet, Balaguer era estació de moltes maniobres antigament. Hi havia apartador d'IMPACSA i es movien molts vagons que obligaven molt sovint a parar com parada accidental els trens regulars a Térmens fins que acabessin les maniobres que ultrapassaven el senyal d'entrada.

De tot allò no en queda res, queda visible emperò l'antiga nau de les locomotores de vapor que un bon dia vaig saber que FGC preveia enderrocar, però que finalment no ho han fet a l'espera de trobar-ne un ús adequat. No ve al cas, però estic molt content que Adif hagi preservat la caseta d'enclavament mecànic de Ribes !!!!
aso111 wrote:i fer un ramal que anes directament al poligon industrial de balaguer???

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 25/09/2009 23:44
by aso111
bona nit

avui tornant de lleida amb l'ultim tren que puja cap a balaguer ha sigut un caos total.

ens han ficat el tamagoxi i aquell tren anava ple fins a la bandera. han tingut que montar un autobus fins a balaguer directe perque si no no hi caviam ha estat molt caotic tot plegat perque tan bon punt et deien que havies de agafa el tren com que havies de agafa el autobus

aquests de FGC no s'aclaren :roll: :roll:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 26/09/2009 0:13
by Glac58
aso111 wrote:bona nit

avui tornant de lleida amb l'ultim tren que puja cap a balaguer ha sigut un caos total.

ens han ficat el tamagoxi i aquell tren anava ple fins a la bandera. han tingut que montar un autobus fins a balaguer directe perque si no no hi caviam ha estat molt caotic tot plegat perque tan bon punt et deien que havies de agafa el tren com que havies de agafa el autobus

aquests de FGC no s'aclaren :roll: :roll:
Aquesta tarda m'he fixat que no hi havia per alla parat cap superman ni un dels tamagotxis i sol he vist el que deies que feia la Pobla de Segur, es una mica penos que veient la demanda que te a ultima hora del dia posin un tamagotxi, i els trens que no hi eren a saver on eren :?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Sunday 27/09/2009 10:12
by the sapus
Glac58 wrote:(...) i els trens que no hi eren a saver on eren :?
Jo el vaig veure divendres estacionat a Cerdanyola Universistat amb direcció a BCN. Segurament anava per fer-hi tasques de manteniment...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Sunday 27/09/2009 17:47
by liniadelRipollés
Ha quedat suprimit el pas a nivell d'Alcoletge, aquell on el tren s'hi estacionava gairebé al damunt.

He utilitzat el meu primer bitllet d'FGC a l'Aragó. :P

Un dels trens adscrits a la línia i amb logo d'FGC se l'enduen a València. :o Allà sembla que han fet una reorganització d'horaris per falta de material dièsel a Rodalia, en especial a la línia de Caudiel.
Interpreto que el tren que s'enduen és un tamagotxi per fer el que queda de la línia de Riba-Roja de Túria i poder adscriure el tren de tres cotxes que ara fa aquest itinerari llançadora a un servei més útil.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Sunday 27/09/2009 19:35
by Jordi Freixas
the sapus wrote:
Glac58 wrote:(...) i els trens que no hi eren a saver on eren :?
Jo el vaig veure divendres estacionat a Cerdanyola Universistat amb direcció a BCN. Segurament anava per fer-hi tasques de manteniment...
Sí. Jo ahir vaig veure un Superman a Samt Andreu Comtal... per allà a la platja de vies a on s'hi estacionen els Euromed 101, les 448 (i la 449), les 440R i 470's (ah, i la 440-132 al darrere de tot, morta de fàstic :'( ).

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Sunday 27/09/2009 21:34
by Altaria_Trianilla
Jordi Freixas wrote: (ah, i la 440-132 al darrere de tot, morta de fàstic :'( ).
Un apunt, la unitat que es troba a SAC és la 440.131, amb la decoració de rodalies, la 132 es troba al TCR de Vilanova.

;)

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Sunday 27/09/2009 23:00
by Jordi Freixas
Aps... perdó :oops:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 29/09/2009 11:47
by Xesco 593
ostres tu quina ma de temes que eu tocat ejeje
aixo que expliqueu de les mercaderies serie una molt bona idea ja que revifarie la linia donali una mica mes de importancia i mobiment , pero ara per ara serie inposible ja que els instalacions de mercaderies a totes els estacions han estat destruides :|


tinc entes de que volen fer pujar la garrafeta fins a la pobla pero no se la data
aso111
el divendres passat tambe pujavem amb el tamagochi en la ultima relació ja que no hi ha material disponible a lleida un a manteniment i els altres morts , no se quin dia de principis de setembre nomes estave semioperatiu un tamamgochi ,tot els altres automotors estaven espallats + el que es va quedar inutil vaixan de la pobla a l'altura de termens .

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 29/09/2009 13:12
by aso111
Xesco 593 wrote:ostres tu quina ma de temes que eu tocat ejeje
aixo que expliqueu de les mercaderies serie una molt bona idea ja que revifarie la linia donali una mica mes de importancia i mobiment , pero ara per ara serie inposible ja que els instalacions de mercaderies a totes els estacions han estat destruides :|


tinc entes de que volen fer pujar la garrafeta fins a la pobla pero no se la data
aso111
el divendres passat tambe pujavem amb el tamagochi en la ultima relació ja que no hi ha material disponible a lleida un a manteniment i els altres morts , no se quin dia de principis de setembre nomes estave semioperatiu un tamamgochi ,tot els altres automotors estaven espallats + el que es va quedar inutil vaixan de la pobla a l'altura de termens .
o sigui que els hi han de fer reparacions cada 2 per 3 no??

si es aixi potse els hi sortiria mes rentable ficar-ni uns de nous i no aguantar aquests

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 29/09/2009 14:11
by Xesco 593
pues si cada dos per tres estan averiats, els tamagochis els automatas, i el superman sempre tene diferents averies , valvules de frenada ,compresors que no fan aire,motors que no aceleren .
el tamagochis si no fosin pels ordinadorets que tenen serien els millor ,sempre i cuan anesin en doble composicio.