Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
No entenc res.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
aquí hay mucho radio macuto.....
Quien es el tal "Mas camSe"?
que credibilidad tiene?
Han cogido cosas que se han publicado y luego las ha "decorado" sin concretar nada pero lanzando el bulo.
Quien es el tal "Mas camSe"?
que credibilidad tiene?
Han cogido cosas que se han publicado y luego las ha "decorado" sin concretar nada pero lanzando el bulo.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
vale, mea culpa.
De todas maneras, todavía hay mucha imprecisión.
porque pone que la actual H14 llegara a st. Adrian, con lo que es una ampliación de la línea, que en principio no estaba previsto,
lo demás mas o menos es lo que se anuncio hace apenas 2 semanas
De todas maneras, todavía hay mucha imprecisión.
porque pone que la actual H14 llegara a st. Adrian, con lo que es una ampliación de la línea, que en principio no estaba previsto,
lo demás mas o menos es lo que se anuncio hace apenas 2 semanas
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Mensaje
En marxa el procés de participació per a la fase 2014 de la nova xarxa de bus
Per oferir la màxima informació a la ciutadania sobre la futura ampliació de la nova xarxa de bus, l’Ajuntament de Barcelona i TMB estan duent a terme un ampli procés participatiu per explicar a veïns, entitats i comerciants els beneficis i els canvis associats al desplegament de la tercera fase de la nova xarxa, prevista per al setembre vinent. Aquest mes de juny estan tenint lloc diverses sessions monogràfiques d'aproximació al funcionament del servei de bus, diverses de les quals estan adreçades exclusivament a persones grans.
El 27% dels viatgers d'autobús són més grans de 60 anys, segment de població que requereix informació específica sobre la utilització segura del transport públic. Per això i per facilitar el canvi d’hàbits arran de la implantació de la nova xarxa i la reestructuració d’algunes línies convencionals, el procés participatiu, que el 2013 es va centrar en les entitats integrants del Pacte per la Mobilitat i les radicades als districtes afectats per les noves línies, enguany incorpora una línia de treball específica per a la gent gran, a través de les seves associacions representatives i també mitjançant la presència d'un estand informatiu municipal de FiraGran, el Saló de la Gent Gran de Catalunya, que es va celebrar del 5 al 8 de juny a les Drassanes, on també es disposava d’informació de la nova xarxa.
Sessions al Triangle
A les sessions participatives hi assisteixen representants de les entitats del Consell Assessor de la Gent Gran així com integrants dels consells i comissions de Gent Gran dels districtes. Aquestes sessions tenen lloc a les instal·lacions de TMB del Triangle Ferroviari, on els assistents visiten el Centre de Regulació de Trànsit d'Autobusos, per conèixer de primera mà la complexitat de la gestió diària de la xarxa de transport de superfície d'una ciutat tan densa com Barcelona, i reben explicacions sobre el projecte de la nova xarxa de bus per part de responsables municipals i de TMB.
De manera semblant a l'any 2013, el Govern Municipal ha organitzat també sessions participatives genèriques a les quals es convoca als representants de 106 entitats dels barris afectats per la nova fase. Les sessions, d’unes tres hores de durada, se celebren al vespre a la cotxera d'Horta, on responsables de l’Ajuntament de Barcelona i de la direcció de TMB els presenten la nova xarxa de bus i els detallen el progrés de la implantació del projecte i la reestructuració paral·lela de la xarxa convencional. Les sessions inclouen una visita a la cotxera i als tallers de manteniment, coincidint amb l'entrada massiva d'autobusos després d'acabar el servei. En aquest tipus de sessions l’Ajuntament també convocarà als prescriptors digitals i als membres de la comissió de seguiment de la nova xarxa de bus pel Pacte per la mobilitat.
Més línies el 15 de setembre
En aquestes sessions, s'exposa als participants la proposta de tercera fase de desplegament del projecte de la nova xarxa de bus que l'Ajuntament i TMB han previst per al pròxim 15 de setembre. Aquesta ampliació del servei de bus d'altes prestacions consistirà en la implantació de tres noves línies (una d'horitzontal i dues de verticals) i la reestructuració d'una línia horitzontal de la fase anterior (H16). Les quatre línies en les quals s'actuarà són:
• H14 (Paral·lel - Sant Adrià)
• H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum)
• V15 (Vall d'Hebron - Barceloneta)
• V27 (Canyelles - Pg. Marítim)
La creació de la línia vertical V13 s’ajorna per qüestions operatives. Aquest eix podrà formar part d'una fase posterior del desenvolupament del projecte.
A la tardor seran doncs 13 els eixos completats del total de 28 previstos en el projecte de nova xarxa de bus.
Imagen:
http://http://www.tmb.cat/ca/implantacio-noves-linies
En marxa el procés de participació per a la fase 2014 de la nova xarxa de bus
Per oferir la màxima informació a la ciutadania sobre la futura ampliació de la nova xarxa de bus, l’Ajuntament de Barcelona i TMB estan duent a terme un ampli procés participatiu per explicar a veïns, entitats i comerciants els beneficis i els canvis associats al desplegament de la tercera fase de la nova xarxa, prevista per al setembre vinent. Aquest mes de juny estan tenint lloc diverses sessions monogràfiques d'aproximació al funcionament del servei de bus, diverses de les quals estan adreçades exclusivament a persones grans.
El 27% dels viatgers d'autobús són més grans de 60 anys, segment de població que requereix informació específica sobre la utilització segura del transport públic. Per això i per facilitar el canvi d’hàbits arran de la implantació de la nova xarxa i la reestructuració d’algunes línies convencionals, el procés participatiu, que el 2013 es va centrar en les entitats integrants del Pacte per la Mobilitat i les radicades als districtes afectats per les noves línies, enguany incorpora una línia de treball específica per a la gent gran, a través de les seves associacions representatives i també mitjançant la presència d'un estand informatiu municipal de FiraGran, el Saló de la Gent Gran de Catalunya, que es va celebrar del 5 al 8 de juny a les Drassanes, on també es disposava d’informació de la nova xarxa.
Sessions al Triangle
A les sessions participatives hi assisteixen representants de les entitats del Consell Assessor de la Gent Gran així com integrants dels consells i comissions de Gent Gran dels districtes. Aquestes sessions tenen lloc a les instal·lacions de TMB del Triangle Ferroviari, on els assistents visiten el Centre de Regulació de Trànsit d'Autobusos, per conèixer de primera mà la complexitat de la gestió diària de la xarxa de transport de superfície d'una ciutat tan densa com Barcelona, i reben explicacions sobre el projecte de la nova xarxa de bus per part de responsables municipals i de TMB.
De manera semblant a l'any 2013, el Govern Municipal ha organitzat també sessions participatives genèriques a les quals es convoca als representants de 106 entitats dels barris afectats per la nova fase. Les sessions, d’unes tres hores de durada, se celebren al vespre a la cotxera d'Horta, on responsables de l’Ajuntament de Barcelona i de la direcció de TMB els presenten la nova xarxa de bus i els detallen el progrés de la implantació del projecte i la reestructuració paral·lela de la xarxa convencional. Les sessions inclouen una visita a la cotxera i als tallers de manteniment, coincidint amb l'entrada massiva d'autobusos després d'acabar el servei. En aquest tipus de sessions l’Ajuntament també convocarà als prescriptors digitals i als membres de la comissió de seguiment de la nova xarxa de bus pel Pacte per la mobilitat.
Més línies el 15 de setembre
En aquestes sessions, s'exposa als participants la proposta de tercera fase de desplegament del projecte de la nova xarxa de bus que l'Ajuntament i TMB han previst per al pròxim 15 de setembre. Aquesta ampliació del servei de bus d'altes prestacions consistirà en la implantació de tres noves línies (una d'horitzontal i dues de verticals) i la reestructuració d'una línia horitzontal de la fase anterior (H16). Les quatre línies en les quals s'actuarà són:
• H14 (Paral·lel - Sant Adrià)
• H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum)
• V15 (Vall d'Hebron - Barceloneta)
• V27 (Canyelles - Pg. Marítim)
La creació de la línia vertical V13 s’ajorna per qüestions operatives. Aquest eix podrà formar part d'una fase posterior del desenvolupament del projecte.
A la tardor seran doncs 13 els eixos completats del total de 28 previstos en el projecte de nova xarxa de bus.
Imagen:
http://http://www.tmb.cat/ca/implantacio-noves-linies
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
I per fi TMB ens desvetlla el nou mapa de la 3ª fase de la NXB
Podem veure com l'H14 i l'H16 s'intercanvien els recorreguts i s'encreuen al Passeig de Pujades (davant del Parc de la Ciutadella). És a dir, l'H16 es converteix en un reneixement de la 41 i l'H14 queda descafeïnada però recupera l'esperit de la 36.
Es trenca, així, la filosofia de la NXB que es tractava de línies rectilínies paral·leles entre sí que no s'encreuaven entre les de la mateixa orientació. És doncs, la ruptura amb el model rígid de xarxa que pretenien implantar. Aquesta modificació comporta, implícitament, el reconeixement de que la idea inicial de la NXB (o, com a mínim, d'aquesta H16) ha estat un fracàs i demostra que la mobilitat real de la Ciutat no és reticular, tal i com volien forçar a que fos.
Podem veure com l'H14 i l'H16 s'intercanvien els recorreguts i s'encreuen al Passeig de Pujades (davant del Parc de la Ciutadella). És a dir, l'H16 es converteix en un reneixement de la 41 i l'H14 queda descafeïnada però recupera l'esperit de la 36.
Es trenca, així, la filosofia de la NXB que es tractava de línies rectilínies paral·leles entre sí que no s'encreuaven entre les de la mateixa orientació. És doncs, la ruptura amb el model rígid de xarxa que pretenien implantar. Aquesta modificació comporta, implícitament, el reconeixement de que la idea inicial de la NXB (o, com a mínim, d'aquesta H16) ha estat un fracàs i demostra que la mobilitat real de la Ciutat no és reticular, tal i com volien forçar a que fos.
Salvem l'Estació de França!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Pel que veig al mapa, també les treuen de l' Av. Icària (sembla que H16 i V27 aniran per Dr. Aiguader). Se'ls hi escapa de les mans, completament.
I ja no diguem que amb aquesta hàbil modificació i l'eliminació del 141 ja no es pot anar directe del Poblenou (del de debò, vull dir) a l' eix Catalunya-Universitat-Espanya.
I ja no diguem que amb aquesta hàbil modificació i l'eliminació del 141 ja no es pot anar directe del Poblenou (del de debò, vull dir) a l' eix Catalunya-Universitat-Espanya.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Lo de destrozar el 141 no me parece nada bien. Pero sí que le he visto una cosa positiva, mira tú por dónde. Fíjate en el plano detenidamente. El recorrido del H14, ******* el trazado por Dr. Aiguader, pasando por detrás de la Estaciò de França, que ahí sinceramente no pintaba nada un bus, y pasa a hacer lo correcto, que es un poco lo que hacía el 14: desde Pla del Palau, seguir recto por Marqués de l'Argentera y parar en la puerta de la Estaciò de França, que es lo suyo, para coger luego Picasso y Pujades. Así, cuando quiten el 51, si todavía sobrevive el 39, seguiremos manteniendo las tres líneas de rigor por Marqués de L'Argentera, que es lo que hace falta: si no podemos dotar a la Estaciò de França de más líneas (ya que la parada del Pas de Sota Muralla tiene de cerca lo de yo de obispo, ya que te toca caminar y no está muy indicada la estación que digamos desde allí), al menos vamos a intentar mantener las poquitas que hay. Y que por lo menos cuando esté toda la NXB, que haya al menos una horizontal, una vertical y la Diagonal de la Meridiana.Busman wrote:Pel que veig al mapa, també les treuen de l' Av. Icària (sembla que H16 i V27 aniran per Dr. Aiguader). Se'ls hi escapa de les mans, completament.
I ja no diguem que amb aquesta hàbil modificació i l'eliminació del 141 ja no es pot anar directe del Poblenou (del de debò, vull dir) a l' eix Catalunya-Universitat-Espanya.
Es curioso. Al principio de hacerse NXB, por el Norte de Barcelona, sólo iba a haber una línea vertical a Santa Coloma y una horizontal que acabaría en Sant Adrià, por la zona de Artigues. Y por el momento llevamos, una que llega a Gorg, en Badalona, atravesando Sant Adrià y otra que llega por cómo está el esquema, primero a La Catalana Est Tram, donde estaba el "final" del 141 y no contentos con eso, la hacen bajar hasta la estación de Renfe de Sant Adriá, para cubrir el trazado del 143 y cargárselo. Llevamos dos horizontales, una a Sant Adrià pasando por La Catalana y el Barri del Besòs y otra hasta Badalona. Veremos a ver cuántas acaban entrando en Santa Coloma. Lo que quiero decir con esto es que NXB al principio tenía pensado crear una red para Barcelona y salir ffuera lo mínimo, y tiene toda la pinta de que van a necesitar seguir sacando las líneas fuera de la ciudad para cubrir eficiencia. Veamos cuál es la siguiente.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Al final este alcalde habrá conseguido estarse toda la legislatura llamando la atención con la NXB y teniendo en vilo a la gente para aprenderse las nuevas líneas y combinaciones y cuando esta acabe habrá que volver a meterle mano para tapar todos los huecos que habrá ido dejando. O igual no, probablemente lo haga el mismo unos meses antes de las elecciones, como una gran mejora, recuperar lo que él mismo ha quitado! Seguro que a mas de uno le cuela! Y encima quedará en plan apedazado, pero es igual, nos ha puesto un busito nuevo muy mono con un numerito nuevo integrado en la red chupiguai y eso es lo que cuenta!
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Se puede decir más alto, pero no más claro.Ecomobisostrans wrote:Al final este alcalde habrá conseguido estarse toda la legislatura llamando la atención con la NXB y teniendo en vilo a la gente para aprenderse las nuevas líneas y combinaciones y cuando esta acabe habrá que volver a meterle mano para tapar todos los huecos que habrá ido dejando. O igual no, probablemente lo haga el mismo unos meses antes de las elecciones, como una gran mejora, recuperar lo que él mismo ha quitado! Seguro que a mas de uno le cuela! Y encima quedará en plan apedazado, pero es igual, nos ha puesto un busito nuevo muy mono con un numerito nuevo integrado en la red chupiguai y eso es lo que cuenta!
Trias pasará a la historia de Barcelona como el alcalde que peor gestionó el transporte público desde Porcioles.
Dicho esto, me alegro del cambio que han hecho al H... 14? El que ahora pasa por EdF. Después de haberse cargado el 14 y haber quedado sólamente comunicación desde EdF hacia el norte, viene bien que vuelva a haber un bus que permita ir desde Drassanes hasta EdF, un trayecto fundamental para la multitud de gente que desde el áera de influencia de la L3 van a EdF, pues no se gana mucho haciendo primero un trasbordo que equivale a caminar tres manzanas para tomar la L4, y que esta luego te deje en Barceloneta.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Ecomobisostrans wrote:Al final este alcalde habrá conseguido estarse toda la legislatura llamando la atención con la NXB y teniendo en vilo a la gente para aprenderse las nuevas líneas y combinaciones y cuando esta acabe habrá que volver a meterle mano para tapar todos los huecos que habrá ido dejando. O igual no, probablemente lo haga el mismo unos meses antes de las elecciones, como una gran mejora, recuperar lo que él mismo ha quitado! Seguro que a mas de uno le cuela! Y encima quedará en plan apedazado, pero es igual, nos ha puesto un busito nuevo muy mono con un numerito nuevo integrado en la red chupiguai y eso es lo que cuenta!
Aquesta NXB és un autèntic i complet excrement, deposició, caca, caqueta, matèria fecal, femta, i més. Només serveix per maquillar una gran retallada, a més impulsada per un (...)!alf_ wrote:Se puede decir más alto, pero no más claro.
Trias pasará a la historia de Barcelona como el alcalde que peor gestionó el transporte público desde Porcioles.
Dicho esto, me alegro del cambio que han hecho al H... 14? El que ahora pasa por EdF. Después de haberse cargado el 14 y haber quedado sólamente comunicación desde EdF hacia el norte, viene bien que vuelva a haber un bus que permita ir desde Drassanes hasta EdF, un trayecto fundamental para la multitud de gente que desde el áera de influencia de la L3 van a EdF, pues no se gana mucho haciendo primero un trasbordo que equivale a caminar tres manzanas para tomar la L4, y que esta luego te deje en Barceloneta.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Hem rebut el plànol de la tercera fase de la nova xarxa de bus. Ja és oficial el canvi a les línies H14 i H16.
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140612/ ... 16-de-tmb/
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140612/ ... 16-de-tmb/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
¿Y este megaenlace de mas de medio km desde Gran Via-Balmes a Gran Via-Roger de Llúria? ¿Pero que sentido tiene marcarlo como enlace, si luego las verticales confluyen en Via Laietana, y de cada vertical a la H12 hay una parada distinta de enlace?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Me encanta el bus que sustituye al 17, es una mejora impresionante, lo que antes era una línea que daba vueltas absurdas, ahora es un útilísimo trayecto ortogonal.
También me gusta eso de poner una sola línea sólida aunque los dos sentidos vayan por calles diferentes, de las que hay que descifrar el nombre con un microscopio. Una bonita manera de que de cara a la galería parezca que son derroteros claros, cuando en realidad cada sentido de la línea esta una punta del barrio. Para que tener ambos sentidos circulando por la misma calle y que esa sea de doble sentido con prioridad semafórica para el bus, cuando podemos seguir apostando por el clásico Barcelonés: Parada-semáforo.
Ole tus huevos, Trias.
También me gusta eso de poner una sola línea sólida aunque los dos sentidos vayan por calles diferentes, de las que hay que descifrar el nombre con un microscopio. Una bonita manera de que de cara a la galería parezca que son derroteros claros, cuando en realidad cada sentido de la línea esta una punta del barrio. Para que tener ambos sentidos circulando por la misma calle y que esa sea de doble sentido con prioridad semafórica para el bus, cuando podemos seguir apostando por el clásico Barcelonés: Parada-semáforo.
Ole tus huevos, Trias.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Jo crec que estan donant pals de cec, i que els ingeniers i técnics que disenyan las línias ho fan sobre un planell sense tenir ni pu** idea quinas son las necesitats de mobilitat de cada barri.
La nova H16 (Avans H14) en poc temps han canviat quatre vegadas el recorregut:
Primer havia de anar recte per Pallars en direcció Besos.
Desprès per Pujades i Llull
Mes tard per carril en direcció contraria per Llull, baixant per Selva de Mar-Ramón Turró-Bac de Roda a Pujades.
I ara, si no inventan res mes, la permuta entre H14 i H16.
Lo que han fet es vestir un sant que tindrá bona conexió al centre (Litoral/Forum), i despullan el centre del Poblenou, eixos Pujades/Llull que hauran de trasbordar.
De V27, encara estan discutint si baixará com ho fa actualment la 71 per Espronceda, o farán un carril en direcció contraria per Bac de Roda fins al carrer del Clot, cosa que veig difícil doncs caldría modificar tot el carril bici, a mes del aparcament.
O sigui que aixo es una punyetera improvitsació, a mercé de las "broncas" que tenen amb las associacions de veins, i grups de presió com els Hotels de la zona Fòrum, i crec que els disenyadors uns perfectes inutils e ineptes.
Jo enviaría a l'atur als responsables d'aquest desgavell, i posaría personas coneixedoras del entorn. Quansevol usuari que agafa el bus cada dia ho faria millor.
La nova H16 (Avans H14) en poc temps han canviat quatre vegadas el recorregut:
Primer havia de anar recte per Pallars en direcció Besos.
Desprès per Pujades i Llull
Mes tard per carril en direcció contraria per Llull, baixant per Selva de Mar-Ramón Turró-Bac de Roda a Pujades.
I ara, si no inventan res mes, la permuta entre H14 i H16.
Lo que han fet es vestir un sant que tindrá bona conexió al centre (Litoral/Forum), i despullan el centre del Poblenou, eixos Pujades/Llull que hauran de trasbordar.
De V27, encara estan discutint si baixará com ho fa actualment la 71 per Espronceda, o farán un carril en direcció contraria per Bac de Roda fins al carrer del Clot, cosa que veig difícil doncs caldría modificar tot el carril bici, a mes del aparcament.
O sigui que aixo es una punyetera improvitsació, a mercé de las "broncas" que tenen amb las associacions de veins, i grups de presió com els Hotels de la zona Fòrum, i crec que els disenyadors uns perfectes inutils e ineptes.
Jo enviaría a l'atur als responsables d'aquest desgavell, i posaría personas coneixedoras del entorn. Quansevol usuari que agafa el bus cada dia ho faria millor.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
El to de les aportacions cada dia és més lamentable. Si fem cas de la majoria de comentaris, la gestió de la xarxa de bus de Barcelona està en mans d'un col·lectiu d'inútils integrals que trien els recorreguts jugant a la ruleta des d'un despatx d'alguna torre d'ivori. No, encara més, determinen les línies buscant fer el major mal possible al transport públic, perquè l'únic que busquen és afavorir el vehicle privat, i aïllar tant com sigui possible els barris pobres de les zones altes on absolutament tots resideixen. En resum, lamentable i... lamentable.
Atenció, tampoc no dic que tot estigui ben fet. Per exemple, que ara creuïn la H14 i la H16 em sembla un error, i tampoc no entenc que no trobin moment per posar en servei la línia de la Diagonal. Però, en canvi, línies com la H10, la H12 o la V7 em semblen perfectes. És a dir, hi ha coses mal fetes, evidentment, però n'hi ha moltes d'altres ben pensades. Realment, només pel fet que s'han llançat a implantar la NXB, per sobre d'una xarxa de bus incomprensible, ja mereixen un reconeixement. Clar que hi ha qui els critica justament per això, perquè al final se suprimiran línies i llocs de treball, amb independència del fet que al final el servei sigui més eficient o no.
Perquè crec sincerament que el debat hauria de ser si volem més eficiència en la prestació del servei públic, i si estem disposats a sacrificar els nostres hàbits actuals i, segurament, comoditat. Perquè vull entendre que amb la NXB es mantindrà el servei (el temps entre A i B) amb més eficiència (menys busos), a costa d'haver d'agafar més d'un bus o haver de caminar d'una parada a l'altra (menys comoditat). Ja m'agradaria a mi que el meu 54 acabés a Glòries, on treballo, però entenc que no pot ser, així que agafo 54+7, o el H10 i camino més de 15 minuts, o baixo fins a Sants i busco el 50+7, el D20+H12...
Atenció, tampoc no dic que tot estigui ben fet. Per exemple, que ara creuïn la H14 i la H16 em sembla un error, i tampoc no entenc que no trobin moment per posar en servei la línia de la Diagonal. Però, en canvi, línies com la H10, la H12 o la V7 em semblen perfectes. És a dir, hi ha coses mal fetes, evidentment, però n'hi ha moltes d'altres ben pensades. Realment, només pel fet que s'han llançat a implantar la NXB, per sobre d'una xarxa de bus incomprensible, ja mereixen un reconeixement. Clar que hi ha qui els critica justament per això, perquè al final se suprimiran línies i llocs de treball, amb independència del fet que al final el servei sigui més eficient o no.
Perquè crec sincerament que el debat hauria de ser si volem més eficiència en la prestació del servei públic, i si estem disposats a sacrificar els nostres hàbits actuals i, segurament, comoditat. Perquè vull entendre que amb la NXB es mantindrà el servei (el temps entre A i B) amb més eficiència (menys busos), a costa d'haver d'agafar més d'un bus o haver de caminar d'una parada a l'altra (menys comoditat). Ja m'agradaria a mi que el meu 54 acabés a Glòries, on treballo, però entenc que no pot ser, així que agafo 54+7, o el H10 i camino més de 15 minuts, o baixo fins a Sants i busco el 50+7, el D20+H12...
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Hay una cosa que no se a dicho y es las presiones que están haciendo desde diversos ámbitos (asociaciones) que al final hacen que se den mas cambios de los previstos, ejemplo : llevar el bus de la Paz a Badalona y hacer la 143, eso a sido obra de las asociaciones que han presionado. y supongo que "el lio" H14-H16 de ahora también tiene que ver a las presiones que ejercen algunas asociaciones en este caso de Poble Nou... El problema es que hacer? , dejarlo como se pensó en un principio o "sucumbir a las presiones".....
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
foronda 141 wrote:Jo crec que estan donant pals de cec, i que els ingeniers i técnics que disenyan las línias ho fan sobre un planell sense tenir ni pu** idea quinas son las necesitats de mobilitat de cada barri.
Estoy de acuerdo contigo, no puede ser que echemos la culpa a los técnicos, cuando estos sólamente responden a los criterios que les impone la política. Claro, si llega el paleto ese del alcalde y les dice "Quiero una red cuadriculada y ninguna otra cosa!" pues queda poca cosa por hacer, y creo que cosas como el cruce del H14 y H16 me parece más bien una imposición técnica por encima de la política (que obviamente quería mantener la ortogonalidad a rajatabla y en contra de todo sentido común). Si es lo mismo que pasó con la Diagonal, donde los técnicos decían que tenía todo el sentio del mundo meter el tranvía, pero la reforma al final vino impuesta por la política.Oriolix wrote:El to de les aportacions cada dia és més lamentable. Si fem cas de la majoria de comentaris, la gestió de la xarxa de bus de Barcelona està en mans d'un col·lectiu d'inútils integrals que trien els recorreguts jugant a la ruleta des d'un despatx d'alguna torre d'ivori. No, encara més, determinen les línies buscant fer el major mal possible al transport públic, perquè l'únic que busquen és afavorir el vehicle privat, i aïllar tant com sigui possible els barris pobres de les zones altes on absolutament tots resideixen. En resum, lamentable i... lamentable.
No confundamos lo que es el trabajo de unos técnicos a los que se les imponen criterios por parte de gente que sí que no tiene ni pajolera idea, pero esa gente es la que está en los partidos políticos y no en los puestos de técnicos municipales.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
No.Oriolix wrote: si estem disposats a sacrificar els nostres hàbits actuals i, segurament, comoditat.
És a dir, sí estem disposats a canviar hàbits però no a renunciar a la comoditat. La comoditat (dins d'uns límits lògics) està per sobre d'una mal entesa "eficiència" portada a l'extrem. Perquè posats a ser eficients també caldria eliminar l'aire condicionat dels transports públics: és una despesa enorme, antiecològica, etc.
Què més té haver de caminar més per anar a buscar el bus? Què més té que triguem més? Què més té que arribem suats? Què més té... doncs saps què és el que més té? Que enviarem a fer punyetes el transport públic i tots anirem en cotxe a treballar.
El problema és que algunes persones de dins el món del transport no són realistes, i o bé es pensen que la gent normal renunciarà a la comoditat i la rapidesa per eteris conceptes "d'eficiència", o directament van en cotxe oficial o d'empresa a treballar. Cotxe oficial que, amb el que ens estalviem amb la xarxa quadriculada, podran renovar més sovint.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Que gran verdad dices, Wefer. El transporte público, el bus es un gran ejemplo, sufre muchísimo por ese pensamiento de ser "eficientes" hasta el punto de detraer a la gente de usarlo. ¿De que sirve ser un 20% más eficientes, si a cambio perdemos el 50% de los usuarios? Me invento las cifras, pero queda claro a lo que me refiero. La eficiencia no va reñida con un buen servicio si se aprovechan bien los recursos para sacarles el máximo jugo, por ejemplo metiendo buses ahí donde no hay Metro ni tranvías, en lugar de tener líneas "principales" solapadas con otros transportes de mayor capacidad y velocidad. El ejemplo Suizo al que siempre me remito es un portento de eficiencia, no hay duplicidades, todos los transportes van coordinados entre ellos (en lugar de ir a su p*** bola como aquí), y los itinerarios son eficaces, pero al mismo tiempo hay muy buenas frecuencias (cualquier pueblo con 300 habitantes o más tendrá frecuencia horaria) y una gran abundancia de transportes. El resultado? Una cobertura del 43% con el precio del billete, que en España es un 50% sin tener una fracción del servicio que tienen allá.
Señores, una cosa es la eficiencia, la otra es la austeridad en el servicio. Un servicio se puede abaratar haciendolo más austero, como ya dices Wefer, quitamos líneas, frecuencias, y por qué no, el aire acondicionado. Pero para ganar viajeros, la austeridad es veneno, a nadie le gusta tener un miserable bus al día en su pueblo, o un bus que pasa cada 40 minutos en su barrio de Barcelona, o la parada a tomar por saco. Y eso acaba haciendo el transporte aún más ineficiente, porque la ineficiencia de un transporte es cuando este no va suficientemente ocupado, cuando la gente deja de usarlo por no serles conveniente, y no podemos olvidar que el 90% o más tienen acceso a coche o moto y no dudarán en usarlos si el transporte público no es mínimamente competitivo, sobre todo en comodidad y precio, y si puede ser en velocidad también.
Hay que ser muy corto de mira para seguir insistiendo en el mantra de que un buen transporte público es cosa de ricos, cuando en nuestro caso un mal transporte público hace optar por una cosa aún más de ricos como son los coches. Un buen transporte público que pueda superar el umbral de la competitividad con el vehículo privado se le disparará el número de usuarios provenientes del coche, que optarán siempre por el transporte más práctico. Empeorando el servicio NUNCA JAMÁS NI EN UN MILLÓN DE AÑOS se ganarán usuarios. Aún si el servicio pasa a ser más "eficiente".
Señores, una cosa es la eficiencia, la otra es la austeridad en el servicio. Un servicio se puede abaratar haciendolo más austero, como ya dices Wefer, quitamos líneas, frecuencias, y por qué no, el aire acondicionado. Pero para ganar viajeros, la austeridad es veneno, a nadie le gusta tener un miserable bus al día en su pueblo, o un bus que pasa cada 40 minutos en su barrio de Barcelona, o la parada a tomar por saco. Y eso acaba haciendo el transporte aún más ineficiente, porque la ineficiencia de un transporte es cuando este no va suficientemente ocupado, cuando la gente deja de usarlo por no serles conveniente, y no podemos olvidar que el 90% o más tienen acceso a coche o moto y no dudarán en usarlos si el transporte público no es mínimamente competitivo, sobre todo en comodidad y precio, y si puede ser en velocidad también.
Hay que ser muy corto de mira para seguir insistiendo en el mantra de que un buen transporte público es cosa de ricos, cuando en nuestro caso un mal transporte público hace optar por una cosa aún más de ricos como son los coches. Un buen transporte público que pueda superar el umbral de la competitividad con el vehículo privado se le disparará el número de usuarios provenientes del coche, que optarán siempre por el transporte más práctico. Empeorando el servicio NUNCA JAMÁS NI EN UN MILLÓN DE AÑOS se ganarán usuarios. Aún si el servicio pasa a ser más "eficiente".