Page 64 of 95

Posted: Thursday 02/08/2007 16:08
by Trenscat
De debò encara es creuen això que arribarà l'AVE el 21 de desembre? Bé, potser sí, posaran una via amb travesses de fusta com sigui i arribarà el Talgo d'adif a 1 km/h... :roll:

Zapatero a tus zapatos (y no a los míos)

Posted: Thursday 02/08/2007 17:34
by Guigui
Trenscat wrote:De debò encara es creuen això que arribarà l'AVE el 21 de desembre?
M'ho crec tant com allò d'"Aprobaré el estatuto que salga del Parlamento de Cataluña".

Posted: Thursday 02/08/2007 21:00
by George85
)))2 )))2 )))2 )))2

Pel meu aniversari: AVE!!!! :D:D:D:D:D

Re: Zapatero a tus zapatos (y no a los míos)

Posted: Thursday 02/08/2007 22:05
by wefer
Guigui wrote:M'ho crec tant com allò d'"Aprobaré el estatuto que salga del Parlamento de Cataluña".
Això no ho va dir aquell de "Dentro de un año estaremos mejor que hoy..."? :x
Si ens hem de fiar de les promeses d'aquest home, anem arreglats.

De tota manera, jo sóc més aviat del parer de'n fantito. Crec que, si hi ha alguna manera de fer-ho, faran arribar un tren abans de finals d'any COM SIGUI, per evitar crítiques (i alguns per evitar perdre la feina).
No obstant, queda clar que les obres no estaran acabades i caldrà continuar treballant-hi durant molt temps.

Només cal dir que s'haurien de fer un mínim de 6 mesos de proves, amb la línia totalment acabada, per garantir la seguretat i la fiabilitat de la línia. Això vol dir que les proves haguessin hagut de començar fa un mes, i tots sabem que encara no hi ha acabada ni la plataforma de la via en la major part de trams. Ja ni parlem d'instal·lar la via, catenària, senyalització, etc.
Per tant, tal com estan les coses ara mateix, a finals d'any només és possible fer una inauguració de cara a la galeria. Però els polítics, mentre tinguin un tren AVE que pugui arribar fins a Sants, i una andana preparada per fer la inauguració del ministre i que els fotografien els periodistes... a qui coi li importa tota la resta? >:(

Re: Zapatero a tus zapatos (y no a los míos)

Posted: Thursday 02/08/2007 22:27
by victorcasta
wefer wrote:
Guigui wrote:M'ho crec tant com allò d'"Aprobaré el estatuto que salga del Parlamento de Cataluña".
Això no ho va dir aquell de "Dentro de un año estaremos mejor que hoy..."? :x
Si ens hem de fiar de les promeses d'aquest home, anem arreglats.
Home, també n'ha fet unes quantes altres que ha promès...

Posted: Thursday 02/08/2007 22:33
by entfe001
La publicació de les balances fiscals? :twisted:

Posted: Thursday 02/08/2007 22:57
by sequera
veo demasiado escepticismo. Afortunadamente falta muy poco para que podamos comprobarlo . Diciembre está a la vuelta de la esquina.

En septiembre empieza el bombardeo de anuncios de juguetes.

Posted: Thursday 02/08/2007 22:57
by victorcasta
No, però recordo que va prometre treure les tropes d'Iraq i els matrimonis homosexuals, i ho ha fet... També no ha complert altres coses, però n'hi ha que sí. Sorry per l'OT.

Posted: Thursday 02/08/2007 23:08
by orique
:topic

Posted: Friday 03/08/2007 12:25
by genissimon
Ha dit que arribarà el 21-XII i el 22-XII entrarà en servei comercial.

Suposo que amb BT i marxa a la vista fins, almenys, El Prat.

Però ni que sigui així, serà millor que amb els ALVIA's que hi ha ara.

Salut !!

P.D.: la pregunta no és com l'AVE arriba a Sants (des de Madrid), sinó com en surt (cap a França) passant per Girona.

Posted: Friday 03/08/2007 20:52
by Jordi Freixas
Ni de conya arribarà l'AVE el 21 de Desembre. NI DE CONYA.

Posted: Friday 03/08/2007 21:13
by U-Bahn
És possible que arribi, però com? Amb BT? Amb una andana provisional? A 10 km/h des de El Prat? Segur que sí. Però arribar pot arribar de qualsevol manera.

Posted: Friday 03/08/2007 21:18
by Jordi Freixas
Però això no és. O arriba, o no arriba. Però fer les coses així, no val.

Posted: Friday 03/08/2007 22:32
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Però això no és. O arriba, o no arriba. Però fer les coses així, no val.
Ja, això ho sabem tots. Però tot i ser més jove que tu (això em penso, no arribo a la vintena), fa temps que sé que en la societat en la que vivim, i més concretament en aquest país als polítics els hi és més rentable fer veure que tot vagi bé i complir plaços* que no pas esperarse una mica per deixar-ho decent.

*Complir plaços és complir-ne almenys un dels nombrosos que s'han anat dient i s'han hagut d'anar ajornant per inversembilitat de les dates.

Posted: Saturday 04/08/2007 9:43
by sequera
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:Però això no és. O arriba, o no arriba. Però fer les coses així, no val.
Ja, això ho sabem tots. Però tot i ser més jove que tu (això em penso, no arribo a la vintena), fa temps que sé que en la societat en la que vivim, i més concretament en aquest país als polítics els hi és més rentable fer veure que tot vagi bé i complir plaços* que no pas esperarse una mica per deixar-ho decent.

*Complir plaços és complir-ne almenys un dels nombrosos que s'han anat dient i s'han hagut d'anar ajornant per inversembilitat de les dates.
los plazos son para cumplirlos ,

Recordad como se han desarrollado los hechos.

La ministra se reunió con las empresas y pactaron una fecha: "diciembre 2007".

Veo las obras a diario, las tengo debajo de mi casa....Y puedo asegurar que el ritmo es frenetico. No tengo duda que tendran listo para las pruebas el tunel entre el gornal y sants en noviembre de 2007.


ultimamente estamos inmersos en la cultura del NO.

Si no se cumplen los plazos lo criticamos

Si se cumplen los plazos lo criticamos

Si ni uno ni lo otro, tambien lo criticamos

Posted: Saturday 04/08/2007 11:03
by wefer
sequera wrote:Si ni uno ni lo otro, tambien lo criticamos
Y si ya no sabemos qué más criticar, criticamos a los que critican :riure :sant
És cert que estem a la cultura del "no a tot" i tot això... però vaja, tampoc sembla massa lògic que inaugurin amb un tren que (potser) gairebé arribarà empès pels treballladors d'ADIF, que es faci la inauguració amb canapès i copes de cava i que una vegada muntat el circ i les fotos publicades als diaris, es torni a desmuntar tot per continuar les obres durant... un any més, potser?

Ja ho vaig explicar, i ho repeteixo. La infraestructura NO estarà preparada al desembre, ja que fan falta un mínim de 6 mesos de proves perquè tot funcioni correctament. Això suposant que no surtin problemes d'última hora.
El que faran serà una inauguració "a precari" només per quedar bé i, si poden, mantindran el servei com puguin mentre fan les proves d'homologació. Això ENLLOC es fa d'aquesta manera. Les línies es posen en marxa quan estan ACABADES i PROVADES.

Els plaços s'han de complir. Però s'han de complir DE VERITAT i amb totes les garanties de feina ben feta, no de cara la galeria, amb presse i a "salto de mata", resant perquè aguantin, com aquest cas.
Els polítics es creuen que som tontos... els donarem la raó?

Posted: Saturday 04/08/2007 11:18
by aarongilp
sequera wrote:
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:Però això no és. O arriba, o no arriba. Però fer les coses així, no val.
Ja, això ho sabem tots. Però tot i ser més jove que tu (això em penso, no arribo a la vintena), fa temps que sé que en la societat en la que vivim, i més concretament en aquest país als polítics els hi és més rentable fer veure que tot vagi bé i complir plaços* que no pas esperarse una mica per deixar-ho decent.

*Complir plaços és complir-ne almenys un dels nombrosos que s'han anat dient i s'han hagut d'anar ajornant per inversembilitat de les dates.
los plazos son para cumplirlos ,
Ah, es que hace 3 años que tenemos AVE y yo ni me he enterado...a ver, si decimos que los plazos son para cumplirlos entonces tenemos que hace 3 años que deberíamos tenerlo pero como a alguien se le puso entre ceja y ceja decir barbaridades, tenemos lo que tenemos. Yo me refería a esas dos cosas. Primero a que si cumplieran plazos el tren ya llegaría a Girona y todo...y segundo a que yo no veo Sants ni el tramo de El Prat a Sants suficientemente adelantado como para que en diciembre el tren llegue decentemente, pese al ritmo frenético que se lleva (esto lo reconozco). Si el 22 de diciembre tenemos servicios comerciales con una salida/entrada de Sants relativamente decente y sin chapuzas de ultima hora seré el primero en reconocerlo, pero ahora por ahora yo no estoy en condiciones de decir que ese día el servicio será correcto. Por poner un ejemplo, dos semanas después de inagurarse la primera fase de la nueva estación de Sants (vías 12 a 14) me senté en un banco del andén de la vía 12 (aún no estaba cerrada con check-in) y cual fue mi sorpresa que mis pantalones, que eran negros, acabaron blancos...eso para mí es ser chapuza. Como mínimo, limpiad los bancos...y no me senté el primer día, sino al cabo de dos semanas, que es bastante tiempo para limpiar unos míseros bancos...

Y por cierto, yo soy el primero en criticar la incultura del NO. Pero soy crítico cuando hay razones para serlo. Y una obra que se ha hecho a última hora, a marchas forzadas y sin garantías (para el ciudadano) que una vez inaugurado estará mínimamente decente es para ser criticada. Lo he dicho antes, si veo que está como tiene que estar, chapeau. Pero es que lo dudo mucho, muchísimo.

Posted: Saturday 04/08/2007 12:11
by sequera
aarongilp wrote: Y una obra que se ha hecho a última hora, a marchas forzadas y sin garantías (para el ciudadano) que una vez inaugurado estará mínimamente decente es para ser criticada. Lo he dicho antes, si veo que está como tiene que estar, chapeau. Pero es que lo dudo mucho, muchísimo.
Tienes razón. Se han incumplido todos los plazos .

Pero reconozcamos que el plazo de diciembre de 2007 tiene todos los números de ser realidad, ya que estamos en la recta final y faltan 5 meses. En cuanto a la Estación de Sants, ya sabiamos mucho antes que licitasen el acceso a Sants, en cualquiera de las situaciones, que no estaria concluida hasta el 2010.


Yo no creo que sea una obra sin planificar, ni hecha a ultima hora, ni a marchas forzadas y sin garantias....Fijate en todo lo que has dicho . Es una barbaridad. Alucinarias como instalan y desinstalan los elementos de seguridad en el ámbito de prevencion de riesgos laborales.

Las garantias las podemos evaluar ya, con la estadistica de accidentes de trabajo en una obra de esta envegadura. Buscala.

Hablemos desde la licitación del tramo de acceso a BCN. No han habido retrasos. Todo segun lo previsto.

Recuerda como se desarrolló la licitación, la adjudicación, los plazos de ejecución. Y además con el beneplacito de las empresas concursantes.

Es cuestión de dinero. De recursos. Y en este caso los tenemos ilimitados.

Y por una vez que se hace una obra publica como es debido, sin demoras ni retraso. (Ojo, desde la toma de posición de la actual ministra, porque el AVE a Barcelona deberia haber estado listo hace muchos años)

Ya me gustaria que así se hubiese comportado en el paso por Girona, el acceso a Francia o nuestra controvertida L9-L10.

Posted: Saturday 04/08/2007 12:22
by sequera
wefer wrote:La infraestructura NO estarà preparada al desembre, ja que fan falta un mínim de 6 mesos de proves perquè tot funcioni correctament.
Això que dius es incorrecte.

Les proves exhaustives de la LAV es faran fins Sant Boi.

Del Prat a Sants, poc més de 5 kilometres, no requeriran cap prova especial. De fet quan van inaugurar la estació del Prat nomes va pasar un tren que va explorar la via, minuts abans del primer servei comercial.

En aquest cas , el calendari preveu que al novembre arribi el primer tren en proves a Sants.

Els accesos a Atocha y Sants son y seran a baixa velocitat. No requereixen cap mena de vigilancia especial.

Actualment tenin la via practicament enllestida fins la entrada del tunel del parc agrari del Prat.

El pont sobre el riu llobregat està gairebe a la meitat.

La solera del tunel construit en pantalla en el gornal està molt avançat.

D'avinguda Carrilet al pont de la Vanguard tenim la solera construida i el tunel practicament excavat.

I els punts critics son el pas per la Avinguda Carrilet, on ara estan construint uns 10 metres de pantalla i la sortida del tunel a Sants.

Pero el calendari es el que es, i el 12 de setembre tindrem les 4 vies de rodalies en la seva posició definitiva, i les pantallas de la rampa del tunel en Sants gairebe enllestides.

Ah...i tot el tram fins a Sant Boi , amb alguna excepció, amb via en placa, que s'instala de manera extraordinariament ràpida. I si no mireu el calendari que han seguit als tunels de la serra de Madrid de la LAV a Segovia

Posted: Saturday 04/08/2007 15:30
by aarongilp
Estoy de acuerdo a medias...
sequera wrote:Yo no creo que sea una obra sin planificar, ni hecha a ultima hora, ni a marchas forzadas y sin garantias....Fijate en todo lo que has dicho . Es una barbaridad. Alucinarias como instalan y desinstalan los elementos de seguridad en el ámbito de prevencion de riesgos laborales.
No me has entendido. El ciudadano de a pié, conociendo antecedentes, no tiene muchas garantías de que el primer día no haya problemas, desde una señal que no funcione hasta un enganchón pasando por gente que se ponga enmedio de la vía para intentar evitar que salgan los trenes (léase mi frase "a marchas forzadas y sin garantías (para el ciudadano) que una vez inaugurado estará mínimamente decente").Igualmente, no he dicho que sea una obra sin planificar, no se de donde lo sacas.

Respecto a que se ha hecho todo a última hora, sólo decir que el ritmo que llevan ahora no es comparable de modo alguno al ritmo que llevaban hace un año y medio, donde se veían obras pero no obreros, como aquel que dice. Si la carga de trabajo se hubiese repartido más homogéneamente ahora seguramente se iría más descansado y sin tantas sospechas de que todo pueda acabar mal.
Sequera wrote:Las garantias las podemos evaluar ya, con la estadistica de accidentes de trabajo en una obra de esta envegadura. Buscala.
Lo dicho, no me refería a garantías de seguridad sino a garantías de un acabado decente.
Sequera wrote:Hablemos desde la licitación del tramo de acceso a BCN. No han habido retrasos. Todo segun lo previsto.
Sí, pero se han perdido tres años decidiendo por donde tenía que pasar la línea.
Sequera wrote:Es cuestión de dinero. De recursos. Y en este caso los tenemos ilimitados.
Pues algo falla, porque si hay dinero ilimitado no entiendo como se ha tardado tanto a hacer algo y como después de acabar hay problemas con los acabados.
Sequera wrote:Ya me gustaria que así se hubiese comportado en el paso por Girona, el acceso a Francia o nuestra controvertida L9-L10.
A mi me gustaría que todo eso se hubiese hecho mejor aún que la entrada del AVE en Sants. Mucho mejor. Pero...va a ser que no...