Page 65 of 135

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 08/12/2013 23:55
by alf_
Oriolix wrote:De tant obvi, em fa vergonya plantejar-ho (per si ja s'ha proposat i refutat anteriorment).

La proposta és fer circular el tramvia pel carril bus -compartint-lo amb els autobusos- entre Francesc Macià i Glòries. No cal remodelar res, no s'eliminen carrils de circulació, i l'únic problema és que la velocitat del tramvia en aquest tram seria la mateix que la dels autobusos. El que no tinc clar és si els taxis podrien continuar circulant per aquest carril bus-tramvia. En tot cas, aquest tramvia de tota la Diagonal faria innecessària la prevista línia D10 de la nova xarxa de bus per la Diagonal
Esto lo propuso una asociación de vecinos del Eixample, si mal no recuerdo. No es mala idea, pero sería una chapuza que eventualmente habría que rehacerlo con su propio derecho de vía para sacarle bien jugo a la capacidad del tranvía. Sería más sensato suprimir los laterales y usar uno de ellos para el derecho de vía de tranvía en ambas direcciones, y el otro para carril bici y mobiliario urbano.

No creo que veamos el tranvía antes que la D10, pero la misma D10 se verá rápidamente desbordada, y posiblemente acabe siendo más beneficioso para el futuro tranvía por la Diagonal que si no se hiciera un bus que haga ese recorrido. La gente dirán "oh, que tontería esto de cambiar del Tram al bus para ir por la Diagonal, ¿por qué no puedo hacerlo todo en tranvía?"

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 09/12/2013 1:07
by Oriolix
Miquel wrote:Si fas que el tramvia hagi de parar-se darrere de cada autobús entre Francesc Macià i Glòries, el guany de posar un tramvia no hi és enlloc. Si hi hagués només 1 línia de bus i aquest pogués apartar-se quan s'aproxima el tramvia encara.
Mirant la nova xarxa de bus, només coincidiria per la Diagonal amb l'H8, de Francesc Macià al Llapis, i la V17 només de baixada de Via Augusta a Pau Claris. I, de fet, la H8 podria tenir un recorregut per Diagonal més curt si fes falta. I la diferència de velocitat entre tramvia i bus no és tan gran com per no poder compartir carril en una part del traçat.
alf_ wrote:Esto lo propuso una asociación de vecinos del Eixample, si mal no recuerdo. No es mala idea, pero sería una chapuza que eventualmente habría que rehacerlo con su propio derecho de vía para sacarle bien jugo a la capacidad del tranvía. Sería más sensato suprimir los laterales y usar uno de ellos para el derecho de vía de tranvía en ambas direcciones, y el otro para carril bici y mobiliario urbano.

No creo que veamos el tranvía antes que la D10, pero la misma D10 se verá rápidamente desbordada, y posiblemente acabe siendo más beneficioso para el futuro tranvía por la Diagonal que si no se hiciera un bus que haga ese recorrido. La gente dirán "oh, que tontería esto de cambiar del Tram al bus para ir por la Diagonal, ¿por qué no puedo hacerlo todo en tranvía?"
La idea precisament és que no calgui remodelar tota la Diagonal per encabir el tramvia. Fent passar el tramvia pel carril bus donem un sentit al trambaix i al trambesós, i es queden sense arguments els que s'oposen al tramvia "perquè no hi cap" perquè monopolitza un espai que és escàs. És un win-win que diuen ara: guanyen els defensors del tramvia, i guanyen els que no volen remodelar la Diagonal i treure carrils de circulació.

... però si més endavant s'arriba a la conclusió que tramvia i bus no poden conviure, la millor solució seria desviar els busos.

No és aquest, l'enemic

Posted: Monday 09/12/2013 9:26
by Guigui
Oriolix wrote:És un win-win que diuen ara: guanyen els defensors del tramvia, i guanyen els que no volen remodelar la Diagonal i treure carrils de circulació.
No ens enganyem: en això, només hi guanyarien uns: els que es pensen que amb 8 m2 de propietat privada, tenen dret a ocupar la via pública al lloc que sigui, a l'hora que sigui.
Oriolix wrote:... però si més endavant s'arriba a la conclusió que tramvia i bus no poden conviure, la millor solució seria desviar els busos.
Seguint el d'abans, la conclusió és que, si tramvia i cotxe privat no poden conviure, la millor solució no és desviar, sinó treure el cotxe. Ei, i si algun addicte al cotxe oficial s'incomoda, ja li farem un pegot tan típic de les nostres latituds: un tramvia oficial. Total, deurà costar menys que el parc mòbil actual.

Re: No és aquest, l'enemic

Posted: Monday 09/12/2013 15:32
by alf_
Guigui wrote:
Oriolix wrote:És un win-win que diuen ara: guanyen els defensors del tramvia, i guanyen els que no volen remodelar la Diagonal i treure carrils de circulació.
No ens enganyem: en això, només hi guanyarien uns: els que es pensen que amb 8 m2 de propietat privada, tenen dret a ocupar la via pública al lloc que sigui, a l'hora que sigui.
Oriolix wrote:... però si més endavant s'arriba a la conclusió que tramvia i bus no poden conviure, la millor solució seria desviar els busos.
Seguint el d'abans, la conclusió és que, si tramvia i cotxe privat no poden conviure, la millor solució no és desviar, sinó treure el cotxe. Ei, i si algun addicte al cotxe oficial s'incomoda, ja li farem un pegot tan típic de les nostres latituds: un tramvia oficial. Total, deurà costar menys que el parc mòbil actual.
:plas y :plas

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 09/12/2013 22:15
by Oriolix
alf_ wrote:
Guigui wrote:
Oriolix wrote:És un win-win que diuen ara: guanyen els defensors del tramvia, i guanyen els que no volen remodelar la Diagonal i treure carrils de circulació.
No ens enganyem: en això, només hi guanyarien uns: els que es pensen que amb 8 m2 de propietat privada, tenen dret a ocupar la via pública al lloc que sigui, a l'hora que sigui.
Oriolix wrote:... però si més endavant s'arriba a la conclusió que tramvia i bus no poden conviure, la millor solució seria desviar els busos.
Seguint el d'abans, la conclusió és que, si tramvia i cotxe privat no poden conviure, la millor solució no és desviar, sinó treure el cotxe. Ei, i si algun addicte al cotxe oficial s'incomoda, ja li farem un pegot tan típic de les nostres latituds: un tramvia oficial. Total, deurà costar menys que el parc mòbil actual.
:plas y :plas
:nose :nose

Francament, em sembla que no sou gaire realistes si a aquestes alçades encara penseu que el tramvia pot passar per la Diagonal amb una remodelació completa. I el discurs del "cotxe privat" dolent i malvat ja cansa, més que res per ineficaç. Si hi ha alguna opció per aconseguir revitalitzar el tramvia, és mitjançant alguna solució de consens, a mig camí entre el que volem i el que hi ha. Si no, d'aquí a 10 anys encara no hi haurà tramvia entre Francesc Macià i Glòries.

:cop

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 09/12/2013 22:23
by alf_
Oriolix wrote: :nose :nose

Francament, em sembla que no sou gaire realistes si a aquestes alçades encara penseu que el tramvia pot passar per la Diagonal amb una remodelació completa. I el discurs del "cotxe privat" dolent i malvat ja cansa, més que res per ineficaç. Si hi ha alguna opció per aconseguir revitalitzar el tramvia, és mitjançant alguna solució de consens, a mig camí entre el que volem i el que hi ha. Si no, d'aquí a 10 anys encara no hi haurà tramvia entre Francesc Macià i Glòries.

:cop
¿Te parece una solución de consenso que haya 8 carriles para vehículos privados y 2 para el transporte público? A mi me suena más a consenso tener 4 y 4.

"Consens", un terme tan massacrat com desconegut

Posted: Monday 09/12/2013 22:28
by Guigui
El consens implica que tothom cedeix una part. Si no, estem davant d'una imposició. I exactament això és el que volen els addictes al cotxe.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 10/12/2013 10:35
by wefer
El problema de la Diagonal és que en el tram central hi volem posar massa coses, i l'amplada no dóna per a tot. volem tramvies, busos, cotxes, taxis, zones de càrrega i descàrrega bicicletes i a sobre unes voreres per passejar-hi. Impossible en el tram Francesc Macià - Glòries ja que és massa estret.
Cal prioritzar i canviar hàbits. Les meves propostes:
  1. Desviar el 50% del trànsit privat. Dit d'una altra manera, fer que sigui sentit únic, per exemple de sortida de BCN. Es mantindrien dos carrils de sortida més un carril ben la part central.
  2. El trànsit d'entrada es desviaria pel c/Urgell. Aquest carrer podria passa a ser de doble sentit des de Paris a Paral·lel, amb dos carrils per banda. el carril bici es podria traslladar a qualsevol carrer paral·lel
  3. Eliminar els autobusos que passen per la Diagonal, assumint tot el transport de superfície el tramvia.
  4. Els dos laterals es convertirien en zones de vianants amb accés per vehicles a aparcaments i àmplies zones de càrrega i descàrrega.
Tot això com a solució transitòria mentre no hi hagi més pressupost. La solució definitiva és construir un túnel de 25 metres d'amplada per 1,5 Km de llargada entre Roger de Llúria i la zona nord de Francesc Macià, amb quatre carrils per a vehicles (dos per sentit) més les dues vies del tramvia. D'aquesta manera es podria convertir la superfície de l'avinguda en un parc lineal reservat als vianants i pacificar el trànsit a bona part de l'Eixample.
Els esculls principals són, evidentment, el creuament amb FGC i la L3, però no és res que sigui insalvable.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 10/12/2013 12:04
by Ganz
En aquest assumpte, el que manca principalment és consens, pel que veig. Crec que la població en general, la qual devem tenir present, sí desitja un tramvia per la Diagonal, en via doble per si s'ampliés la xarxa, i una remodelació d'aquesta mateixa via que afavoreixi el sector negocis, i que, sobretot això, sigui mínimament confortable per passejar-hi.
Dit això, jo també eliminaria tots els autobusos diürns d'aquest vial, assumint el tramvia el passatge. En quant al vehicle privat, també estaria d'acord en fer que sigui de sentit únic, passant a disposar de 4 carrils més l'espai per a bicicletes.
Jo, aquesta remodelació, tot i l'escrit, no la realitzaria fins que no estigui lligat i ben lligat el túnel de rodalies per sota la Diagonal. Per quines raons? Una de ben senzilla: El resultat final de tot aquest procediment provoca la reducció del fluxe de tràfic rodat, que hauria d'absorbir algun mitjà de transport. Tenint present que les bicicletes tendeixen a tenir uns usuaris fidels, que el tramvia ja absorbirà el actual bus 7 i el passatge novell que pugui originar-se fruit de la remodelació de la via i la nova connexió Besòs-Llobregat i que els vianants funcionen apart de tot aquest conjunt caòtic, sols se m'acut, per tal d'absorbir almenys part del tràfic de l'Àrea Metropolitana, que el servei de Rodalies pugui fer-ho en part. A més, d'aquesta manera, realitzem 2 obres en una, i estalviem temps, recursos i capital...
En conclusió, i tornant a la realitat, crec que tardarem bastantes dècades en veure tot això. Abans estarà terminada l'L9 en la seva totalitat.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 10/12/2013 12:18
by alf_
Lo que a mi no me gusta de la idea del sentido único es que se mantiene esa mentalidad de autovía urbana de tropecientos carriles, en este caso separando los dos sentidos de circulación. Yo proponía limitar el tráfico a los cuatro carriles centrales para así tener la Diagonal como principal avenida para recorrer trayectos más largos, mientras que el resto del espacio dedicarlo al transporte público, bicis y peatones. Los carriles centrales actualmente cumplen su función de soportar el tráfico que hace recorridos más largos, por tanto no es que falte capacidad para ésto. Lo que no tiene mucho sentido es a la vez tener cuatro carriles en laterales también para la circulación privada, en este caso tráfico local, giros y carga y descarga. Esa función no es muy propia de una gran avenida, sino más de las calles secundarias. En la gran avenida deberíamos de tener el movimiento importante, y eso también significa darle suficiente espacio al transporte público. No podemos estar siempre moviendo el tráfico, porque ya hay demasiado. Hay pensar en reducirlo, pero para eso se tiene que revertir esa tendencia de otorgar al coche un espacio desproporcional en las calles. No entiendo como puede verse algo "normal" que la circulación privada acapare alrededor de un 50% de una calle promedio del Eixample, mientras que peatones, bicis y transporte público tienen que repartirse el otro 50%. Vale que no habrá que repartir matemáticamente por igual, pero es evidente que nos hemos pasado tres pueblos. Si el coche es menos eficiente en el uso del espacio y requiere mucho más área para mover a menos personas, esto no puede significar otorgarle todavía más espacio que se le resta a transportes más eficientes, al contrario, hay que dar prevalencia a aquel que es más eficiente, para poder garantizar el movimiento de mucha gente de forma cómoda y práctica. Sino pues tenemos lo que ahora: Los coches ven atascos interminables y le reclaman a la calle todo el espacio imaginable, sin que vaya a dar jamás abasto, y arrinconando al transporte público que no se puede erguir como opción práctica si no es en túnel.

Si tengo un coche que gasta mucha gasolina y uno que gasta poca, ¿tiene sentido ponerle mucha más gasolina al que gasta mucho que al que gasta poco, para apenas poder usarlo por igual que el que gaste poco? Yo creo que tiene más sentido usar más el coche que gaste poca gasolina, y como mucho ponerles lo mismo de gasolina. Ahora cambiar "coche" por transporte y "gasolina" por espacio.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 11/12/2013 1:19
by Oriolix
wefer wrote: La solució definitiva és construir un túnel de 25 metres d'amplada per 1,5 Km de llargada entre Roger de Llúria i la zona nord de Francesc Macià, amb quatre carrils per a vehicles (dos per sentit) més les dues vies del tramvia. D'aquesta manera es podria convertir la superfície de l'avinguda en un parc lineal reservat als vianants i pacificar el trànsit a bona part de l'Eixample. Els esculls principals són, evidentment, el creuament amb FGC i la L3, però no és res que sigui insalvabl
Disculpeu... wtf? un túnel de 1,5 km sota la Diagonal per a cotxes (i tramvies)? I per què no un pas elevat de tres pisos...
Ganz wrote: Crec que la població en general, la qual devem tenir present, sí desitja un tramvia per la Diagonal, en via doble per si s'ampliés la xarxa, i una remodelació d'aquesta mateixa via que afavoreixi el sector negocis, i que, sobretot això, sigui mínimament confortable per passejar-hi.
Realment és molt agosarat parlar en nom de la població en general, però dir que la gent vol un tramvia "en via doble per si s'ampliés la xarxa" em sembla directament heroic.
alf_ wrote:Sino pues tenemos lo que ahora: Los coches ven atascos interminables y le reclaman a la calle todo el espacio imaginable, sin que vaya a dar jamás abasto,
Els que ja ens afaitem de fa uns quants anys, hem vist com a Barcelona s'ha anat reduint la importància del vehicle privat: ampliació de voreres en un munt de carrers, reducció de l'aparcament de superfície a tots els barris, enderrocament de passos elevats, ampliació de carrils bus (el darrer és el doble carril bus de la Gran Via, de Cerdà a Catalunya)... Francament podem estar satisfets de com està evolucionant la ciutat en aquest sentit de reduir el pes del vehicle privat, que sempre serà necessari. La tendència és aquesta, i no la de donar als cotxes "todo el espacio imaginable".

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 11/12/2013 12:15
by alf_
Oriolix wrote:
wefer wrote: La solució definitiva és construir un túnel de 25 metres d'amplada per 1,5 Km de llargada entre Roger de Llúria i la zona nord de Francesc Macià, amb quatre carrils per a vehicles (dos per sentit) més les dues vies del tramvia. D'aquesta manera es podria convertir la superfície de l'avinguda en un parc lineal reservat als vianants i pacificar el trànsit a bona part de l'Eixample. Els esculls principals són, evidentment, el creuament amb FGC i la L3, però no és res que sigui insalvabl
Disculpeu... wtf? un túnel de 1,5 km sota la Diagonal per a cotxes (i tramvies)? I per què no un pas elevat de tres pisos...
Los que llevamos un tiempo afeitándonos sabemos ver la ironía...
Oriolix wrote:
Ganz wrote: Crec que la població en general, la qual devem tenir present, sí desitja un tramvia per la Diagonal, en via doble per si s'ampliés la xarxa, i una remodelació d'aquesta mateixa via que afavoreixi el sector negocis, i que, sobretot això, sigui mínimament confortable per passejar-hi.
Realment és molt agosarat parlar en nom de la població en general, però dir que la gent vol un tramvia "en via doble per si s'ampliés la xarxa" em sembla directament heroic.
El tranvía en vía doble es como que algo lógico, no? No vamos a tener un tranvía en vía única en medio de Barcelona, menuda burrada. La población en general? Quiere movilidad, punto. Que de hecho esto queda recogido como "derecho a transporte". La pregunta es como abastecer esa necesidad de transporte.
Ahora, si en un metro cuadrado de vialidad para coches van x personas, en un metro cuadrado de vial para transporte público van varias veces x personas. Uso eficiente y racional del espacio en áreas densamente pobladas. Nada más. No tiene tanto que ver con que si la gente quiere tranvía o no, mucha gente estaría de acuerdo con la broma de Wefer (es testimonial que tu mismo no vieras la ironía) de hacer una autovía soterrada, con tal de poder ir más en coche y encima sin hacer pagar al peaton (aunque sí al contribuyente).
Tienes una mentalidad totalmente de "café para todos", contentar a todos aunque sea con la solución más aparatosa (como tuneles). No se trata de transportar al x% de gente en coche, al x% en TP y al x% por movilidad no motorizada, y luego adjudicar el espacio en función de eso, porque eso conduce a un espacio desproporcional para el coche y el arrinconamiento de la demás movilidad (oh guau! un miserable carril bus al lado de 3 o 4 carriles de circulación! increíble!). Por temas de eficiencia en el uso del espacio hay que procurar cumplir con la necesidad de transporte sin desperdiciar en eso media calle. Y si eso significa que el coche lleva el 20% de la movilidad, y el TP el 60, pues eso es preferible si a cambio tenemos unas calles habitables, donde también pueda haber paseo, bicis, comercio y terrazas, y no sólamente carriles para la circulación. No entiendo por qué esto te parece tan trágico.
Oriolix wrote:
alf_ wrote:Sino pues tenemos lo que ahora: Los coches ven atascos interminables y le reclaman a la calle todo el espacio imaginable, sin que vaya a dar jamás abasto,
Els que ja ens afaitem de fa uns quants anys, hem vist com a Barcelona s'ha anat reduint la importància del vehicle privat: ampliació de voreres en un munt de carrers, reducció de l'aparcament de superfície a tots els barris, enderrocament de passos elevats, ampliació de carrils bus (el darrer és el doble carril bus de la Gran Via, de Cerdà a Catalunya)... Francament podem estar satisfets de com està evolucionant la ciutat en aquest sentit de reduir el pes del vehicle privat, que sempre serà necessari. La tendència és aquesta, i no la de donar als cotxes "todo el espacio imaginable".
¿Y que? Siguen reclamando espacio. Cada reforma que se hace reduciendo carriles, como ahora en Balmes desata comentarios augurando el colapso viario. Que vinieramos del desastre total, de la Barcelona de Porcioles, no significa que por una leve mejora todo ya sea perfecto y que podamos quedarnos tan anchos diciendo "mira, hemos avanzado un par de milimetros, estamos mejor que hace 50 años". Nos cargamos en su momento todos los tranvías, pero un par de carriles bus van a solucionar eso? Barcelona ha avanzado muy lentamente en estos temas comparado con otras ciudades Europeas, ¿encima te vas a poner una medalla por haber hecho lo absolutamente mínimo para mantener a raya el colapso viario total, y sin importar que la ciudad se hunda en contaminación? Los que llevamos unos años afeitándonos en otras ciudades de Europa hemos visto como en otras ciudades incluso más grandes (un buen ejemplo es Berlín) el coche tiene menos peso (y no se le respeta el espacio como aquí ni de coña, ahí si hay que sacar un carril para el tranvía pues ajo y agua), revirtiendo con mucha más vehemencia la tendencia pro-coches que fue universal en Europa en los años 60. En Barcelona somos la mula terca que se ha dado los pasos más tímidos, comparado con el camino que han recorrido nuestros referentes Europeos. Supongo que la pregunta es cuales son tus referentes, si es Los Angeles pues incluso apuntaría yo a un claro retroceso.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 11/12/2013 14:15
by wefer
Oriolix wrote:Disculpeu... wtf? un túnel de 1,5 km sota la Diagonal per a cotxes (i tramvies)? I per què no un pas elevat de tres pisos...
És divertit.
Veiem normal fer 40 Km de túnel per la L9 travessant tota Barcelona, veiem normal fer un túnel de 5 Km que travessa tot l'Eixample per l'AVE, però veiem impossible fer un túnel de 1.500 metres a la Diagonal.
De veritat, és extraordinàriament divertit de veure com ens conformem amb el que ens han explicat sense fer-ne una anàlisi crítica.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 11/12/2013 14:37
by Euromed
Hola a tothom:
Jo pense que l´unió de les xarxes no sols ha de ser per la diagonal.
Pense que la xarxa del trambaix ja tindria que tenir un enllaç a partirde la zona del camp nou/collblanc, per els carrers Ctra de Collblanc,Carrer de Sants,Hostafrancs,Pl. Espanya,Paral-lel-P. Colom,Marques Argentera. i també, Francesc Macia, Josep tarradellas, Pl. Espanya,Gran Via, Glories. A part de Francesc Maciá, Diagonal, Glories .
Serien enllaços que ja permeten anar a fer una xarxa tranviaria.
Salutacions

No comencem per duplicar tramvia i metro

Posted: Wednesday 11/12/2013 15:00
by Guigui
Entre Collblanc i Colom i sota la Gran Via ja hi ha metro. Abans de duplicar corredors de transport, la prioritat és implantar el tramvia allí on no hi hagi cap mena de transport de gran capacitat, ja sigui en superfície o subterrani.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 11/12/2013 18:24
by França451
Y una cosa pregunto yo. Si metemos tranvía por toda la Diagonal, ¿sería factible que los autobuses circularan por el carril del tranvía? Lo digo porque, si bien la velocidad es similar, está claro que un tranvía corre más, y en puntos donde vas relativamente rápido y va el bus delante, si llega a u punto donde se acumulan los coches ante un semáforo (tipo cruce) o tiene que frenar de pronto, el tranvía que va detrás, como que no tiene el mismo sistema de frenado y se lo comería de lleno, ¿no?
Los sistemas de frenado del tranvía no son tan eficientes para un frenado brusco, el tranvía necesita un espacio. ¿Eso sería posible?

Re: No comencem per duplicar tramvia i metro

Posted: Wednesday 11/12/2013 21:41
by Euromed
Guigui wrote:Entre Collblanc i Colom i sota la Gran Via ja hi ha metro. Abans de duplicar corredors de transport, la prioritat és implantar el tramvia allí on no hi hagi cap mena de transport de gran capacitat, ja sigui en superfície o subterrani.
Hola a tothom:
Si que hi ha metro, encara que per fer el mateix trajecte, es tenen que fer dos canvis de linia de metro, o bé un si un vol anar de Collblanc a Colom. No sols hem de pensar en qui faci el trajecte que dius, ja que per el mateix, de la zona del clot, a sant adria, ja teniem el tren, i també una persona que viu per segons quina zona de les corts, per anar a Cornellá o Sant Feliu. Si parlem de linia d´enllaç, es per facilitar diferents opcions de desplaçaments, i ja que dius de la zona de collblanc, creus que per anar de collblanc a hostafrancs, es millor el metro tenin que fer canvis de linia. No sols hem de pensar en qui faci el trajecte complert, també tenim els que fan trajectes entre el mig de la linia.A mes una xarxa tranviaria dona més posibilitats de fer diferents trajectes que la xarxa de metro que les diferents opcions de trajectes son a base de transbordaments que en moltes vegades son al llarg de inacabables passadisos.
Tramvia i metro encara que sembli una cosa molts semblant son dues coses molt diferents, sols tenen en comú que circulen per carrils,encara que ni els traçats ni radis de gir son els mateixos.
Salutacions

Prioritats

Posted: Wednesday 11/12/2013 22:00
by Guigui
D'acord amb el teu argument, però veient les mancances de la xarxa actual, insisteixo que més val començar per on no hi ha res pel que fa a transport de capacitat elevada, i després ja pensarem si cal duplicar algun corredor amb modes diferents.

Definitivament, sentre tramvia per la Diagonal

Posted: Wednesday 19/03/2014 22:35
by Javi M
Trias segons La Vanguardia: per la Diagonal, de cap manera.

Image

Per si encara no estava prou clar.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 21/03/2014 0:49
by Sagrerenc
El Sr. Trias té raó quan diu que els problemes de pol·lució no es resolen amb solucions puntuals sinó treballant a 15 o 20 anys vista, llàstima que després es contradigui.

En tota la resta del que diu, demostra ser un complet analfabet en matèria de mobilitat. Sembla mentida que un alcalde de Barcelona faci de portaveu del lobby de l'automòbil. Molt parlar de París però a Barcelona la qualitat mitjana de l'aire és pitjor i aquí ningú hi posa remei. Barcelona és la ciutat europea amb més densitat de cotxes per kilòmetre quadrat...
Oriolix wrote:Al Le Monde de divendres hi ha un reportatge sobre l'èxit del tramvia a Paris
L'arrivée du tramway donne de l'air aux quartiers de l'Est parisien
http://www.lemonde.fr/economie/article/ ... _3234.html

De totes maneres, pel que veig, el tramvia a París només transcorre per barris exteriors (sembla que segueix majoritàriament el Perifèric), i no hi ha cap línia que vagi pels Camps Elisis, per exemple. Potser la raó del tramvia és donar servei de "gairebé metro" a zones amb menys demanda, i deixar el "metro sencer" per al centre urbà?
Permeteu-me que rescati aquest missatge de fa gairebé un any per fer unes precisions. A França s'han fet projectes de tramvia a gairebé totes les ciutats grans i mitjanes, amb dos objectius. Primer, oferir una capacitat superior a la de l'autobús allà on no es justifica el metro, i segon, per motius urbanístics. Tot projecte tramviari a França és una renovació integral "de façana a façana".

En el cas del T3a a París, no es pot dir que transcorri per "barris exteriors" en el sentit barceloní del terme, ja que a banda i banda del T3a parisí hi ha tanta densitat de població i de treball com a banda i banda de la Diagonal.

El traçat del T3a discorre pels Boulevards des Maréchaux, que era una avinguda de 4 carrils per sentit que encerclava tot París seguint el traçat de les antigues muralles, en paral·lel al Boulevard Péripherique (l'equivalent a les Rondes) i al ferrocarril de spam Ceinture (antic traçat ferroviari que envoltava tot París, en desús des de fa molt de temps però amb la infrastructura intacta i que discorre principalment en viaducte). Hi havia una línia d'autobús, la PC, que estava col·lapsadíssima, i el gran debat dels anys 90 era si substituïr-la per una línia de metro aprofitant l'infrastructura de l'antiga spam Ceinture, o una línia de tramvia pel Boulevard des Maréchaux. I us puc assegurar que amb el pas del temps tothom considera que la tria del tramvia va ser la correcta, per tota la renovació urbana que va comportar, per la seva millor accessibilitat i pel seu menor cost. Avui, els tramvies Citadis 402 de set mòduls transporten el doble de passatgers que l'antiga línia de bus PC, amb un consum d'espai simil·lar i una millor velocitat comercial.

Els altres tramvies en construcció a Île-de-France substituiran les línies de bus més col·lapsades, com el T9 que substituirà el 183 que té ni més ni menys que 60.000 viatgers diaris.

Per això a mi em sorprenen tant les propostes de renovacions parcials i mitges tintes a la Diagonal i tranvies per carrers ortogonals. La Diagonal té el carril bus més carregat de tot Catalunya, i no només per això, sinó també per continuitat lògica del Trambaix i el Trambesòs, l'únic traçat possible hauria de ser la Diagonal. El tramvia necessita passar per la Diagonal per SUBSTITUÏR els autobusos que hi circulen, i la Diagonal necessita el tramvia per a fer una reforma urbanística a fons. Un traçat per qualsevol lloc que no sigui la Diagonal seria ineficient (més temps de viatge sense aconseguir més usuaris) i una reforma de la Diagonal sense tramvia seria gastar els diners sense obtenir cap salt qualitatiu.