Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
LAV Barcelona-França: el difícil pas per Girona.
Un cop s´ha iniciat el servei a la línia d´alta velocitat sembla un bon moment per fer alguna reflexió amb una mica més de tranquilitat sobre totes les coses que s´han dit en els últims temps
1) El "deute" amb la ciutat de Girona. Tirant d´hemeroteca, el Sr. Alcalde de Girona ha dit algunes coses que crec que mereixen alguna reflexió. Diu el Sr. Alcalde que l´Estat té un deute amb la ciutat per que sembla que hi ha hagut moltes obres que han molestat molt a la ciutat. Sr. Alcalde, a Girona s´ha fet una obra de magnituds estratosfèriques, sens dubte s´ha construït una estació que no és necessària i que ha costat moltissim més del que hauria d´haver costat. Tampoc tinc cap dubte que bona part de la culpa de que s´hagin malbaratat els recursos públics és de l´Ajuntament, pel que estic segur que tot era poc per l´estació i que ells mereixien com a mínim aquesta estació (a més la paga l´Estat amb el que no ens hem de preocupar per res). Però clar, resulta que per construir una estació megalítica s´ha de fer un forat molt gran (per suposat ni es plantejava la possibilitat de no fer túnel per la nova línia). I resulta que per fer un forat molt gran s´ha de fer molt soroll, treure molts camions de terra i ficar molt formigó, i tot això molesta moltíssim als senyors de Girona que es mereixen estar molt tranquils a la seva ciutat. I com les obres han molestat molt als senyors de Girona, l´Estat té un deute amb Girona i ha de pagar-lo fent no sé quines coses més. Sr. Alcalde, em sembla simplement indecent aquest discurs, hauria de donar les gràcies per que l´Estat li hagi fet una obra molt molt molt per sobre de les necessitats de la ciutat i que l´hagi fet d´una manera exemplarment ràpida i sense cap problema tècnic. I el deute el té Girona en tot cas per haver forçat tal malbaratament de recursos.
2) El soterrament de la línia convencional. El Sr. Alcalde de Girona no està content amb la nova línia. A més de totes les molèsties que han generat les obres i que ells no es mereixen per suposat, resulta que l´Estat no li soterra el tren convencional com li va prometre no sé quí. Ay, ay, què dolent aquest Estat. Mira que no voler gastar-se uns quants milers de milions més a Girona.... sens dubte és que l´Estat li té mania a Girona.... mira que fer només la línia d´alta velocitat... això demostra com son de dolents i quant volen perjudicar a Girona..... el que han de fer és soterrar tot el tren convencional treient els diners d´on sigui (con els diners de l´Estat no els paguem nosaltres ja s´apanyaran a aconseguir-los).... ahhhh, i quan soterrin el tren convencional farem un concurs d´idees a veure si decidim fer un tramvia o una rambla per sobre del viaducte (si passa el tren per sobre és horrible però si fem un tramvia ja és molt més bonic....).
3) La línia d´alta velocitat arriba no sé quants anys tard. És cert, arriba molt tard i després d´altres línies sens dubte menys importants. Sobre les raons per les quals arriba tard és on crec que no s´ha acabat de dir tot el que caldria. És possible que s´hagués pogut donar en algun moment una mica més d´impuls a la línia des de l´Estat, però hi ha alguna altre raó. Podem començar esmentant el tema de si el tren segueix l´autopista o va cap a Tarragona. Discussió sobre si havia de baixar donant no sé quants quilòmetres de volta o no. Resultat: la línia dona no sé quants quilòmetres de volta, s´ha fet una estació al mig del camp (el nom Camp de Tarragona és molt molt encertat) i es va perdre temps en el projecte. Continuarem esmentat amb la polèmica de si la línia havia d´anar a l´aeroport o no. Resultat: megaestació inútil i soterrada per suposat (algú hauria de respondre dels recusos malbaratats allà) al Prat de Llobregat, no hi ha tren d´alta velocitat a l´aeport i es va perdre temps al projecte. Seguim esmentant el tema de si la línia havia d´entrar a Barcelona per Sants o pel litoral. Resultat: es va perdre temps al projecte (no valorarem la solució adoptada). A continuació...... la Sagrada Familia es cau..... Resultat: molts polítics fent el ridícul i es va perdre temps al projecte. Tot seguit, Sagrera, on la línia ha de comportar una transformació urbanísitaca de mitja ciutat (què tindrà que veure una cosa amb l´altre...). Resultat: una estació estratosfèrica i es va perdre temps al projecte. Seguim amb Montcada i Reixac, on el mínim que es mereixien és soterrar totes les línies de ferrocarril. Resutat: un megatúnel ja fet per la línia d´alta velocitat, varis projectes de dubtosa execució i es va perdre temps al projecte. Per acabar, el tren arriba a Girona. Resultat: Megaestació i es va perdre temps al projecte. En resum, és molt difícil fer una obra a Catalunya i costa molt temps i molts diners. Per últim, faria bé el Sr. Alcalde de Girona en mirar al seu propi partit per veure la majoria de les causes dels endarreriments que hem explicat.
4) Les obres que fa la Generalitat son fantàstiques i les que fa l´Estat son faltals. Com que ha coincidit la inauguració de l´eix transversal amb el de la línia d´alta velocitat, es van fer algunes afirmacions en aquests sentit que mereixen una reflexió. El desdoblament de l´eix transversal (obra molt necessària i positiva) s´ha fet tant fantàsticament bé que és el resultat d´una planificació nefasta (quan es va fer la primera calçada el primer dia ja se sabia que no era suficient pel trànsit que suportava), ha costat molts morts (el resultat de l´incompetència de la planificació ha costat molts accidents), s´ha fet tardíssim (la línia d´alta velocitat arriba tard però l´eix igual) i costarà el que no està escrit (costa 700 milions i es pagaran 2600... un negoci fantàstic pels catalans). Bé, si això és el que proposen quan hi hagi més autogovern, que ens agafin a tots confesats i sobretot amb molts estalvis.....
1) El "deute" amb la ciutat de Girona. Tirant d´hemeroteca, el Sr. Alcalde de Girona ha dit algunes coses que crec que mereixen alguna reflexió. Diu el Sr. Alcalde que l´Estat té un deute amb la ciutat per que sembla que hi ha hagut moltes obres que han molestat molt a la ciutat. Sr. Alcalde, a Girona s´ha fet una obra de magnituds estratosfèriques, sens dubte s´ha construït una estació que no és necessària i que ha costat moltissim més del que hauria d´haver costat. Tampoc tinc cap dubte que bona part de la culpa de que s´hagin malbaratat els recursos públics és de l´Ajuntament, pel que estic segur que tot era poc per l´estació i que ells mereixien com a mínim aquesta estació (a més la paga l´Estat amb el que no ens hem de preocupar per res). Però clar, resulta que per construir una estació megalítica s´ha de fer un forat molt gran (per suposat ni es plantejava la possibilitat de no fer túnel per la nova línia). I resulta que per fer un forat molt gran s´ha de fer molt soroll, treure molts camions de terra i ficar molt formigó, i tot això molesta moltíssim als senyors de Girona que es mereixen estar molt tranquils a la seva ciutat. I com les obres han molestat molt als senyors de Girona, l´Estat té un deute amb Girona i ha de pagar-lo fent no sé quines coses més. Sr. Alcalde, em sembla simplement indecent aquest discurs, hauria de donar les gràcies per que l´Estat li hagi fet una obra molt molt molt per sobre de les necessitats de la ciutat i que l´hagi fet d´una manera exemplarment ràpida i sense cap problema tècnic. I el deute el té Girona en tot cas per haver forçat tal malbaratament de recursos.
2) El soterrament de la línia convencional. El Sr. Alcalde de Girona no està content amb la nova línia. A més de totes les molèsties que han generat les obres i que ells no es mereixen per suposat, resulta que l´Estat no li soterra el tren convencional com li va prometre no sé quí. Ay, ay, què dolent aquest Estat. Mira que no voler gastar-se uns quants milers de milions més a Girona.... sens dubte és que l´Estat li té mania a Girona.... mira que fer només la línia d´alta velocitat... això demostra com son de dolents i quant volen perjudicar a Girona..... el que han de fer és soterrar tot el tren convencional treient els diners d´on sigui (con els diners de l´Estat no els paguem nosaltres ja s´apanyaran a aconseguir-los).... ahhhh, i quan soterrin el tren convencional farem un concurs d´idees a veure si decidim fer un tramvia o una rambla per sobre del viaducte (si passa el tren per sobre és horrible però si fem un tramvia ja és molt més bonic....).
3) La línia d´alta velocitat arriba no sé quants anys tard. És cert, arriba molt tard i després d´altres línies sens dubte menys importants. Sobre les raons per les quals arriba tard és on crec que no s´ha acabat de dir tot el que caldria. És possible que s´hagués pogut donar en algun moment una mica més d´impuls a la línia des de l´Estat, però hi ha alguna altre raó. Podem començar esmentant el tema de si el tren segueix l´autopista o va cap a Tarragona. Discussió sobre si havia de baixar donant no sé quants quilòmetres de volta o no. Resultat: la línia dona no sé quants quilòmetres de volta, s´ha fet una estació al mig del camp (el nom Camp de Tarragona és molt molt encertat) i es va perdre temps en el projecte. Continuarem esmentat amb la polèmica de si la línia havia d´anar a l´aeroport o no. Resultat: megaestació inútil i soterrada per suposat (algú hauria de respondre dels recusos malbaratats allà) al Prat de Llobregat, no hi ha tren d´alta velocitat a l´aeport i es va perdre temps al projecte. Seguim esmentant el tema de si la línia havia d´entrar a Barcelona per Sants o pel litoral. Resultat: es va perdre temps al projecte (no valorarem la solució adoptada). A continuació...... la Sagrada Familia es cau..... Resultat: molts polítics fent el ridícul i es va perdre temps al projecte. Tot seguit, Sagrera, on la línia ha de comportar una transformació urbanísitaca de mitja ciutat (què tindrà que veure una cosa amb l´altre...). Resultat: una estació estratosfèrica i es va perdre temps al projecte. Seguim amb Montcada i Reixac, on el mínim que es mereixien és soterrar totes les línies de ferrocarril. Resutat: un megatúnel ja fet per la línia d´alta velocitat, varis projectes de dubtosa execució i es va perdre temps al projecte. Per acabar, el tren arriba a Girona. Resultat: Megaestació i es va perdre temps al projecte. En resum, és molt difícil fer una obra a Catalunya i costa molt temps i molts diners. Per últim, faria bé el Sr. Alcalde de Girona en mirar al seu propi partit per veure la majoria de les causes dels endarreriments que hem explicat.
4) Les obres que fa la Generalitat son fantàstiques i les que fa l´Estat son faltals. Com que ha coincidit la inauguració de l´eix transversal amb el de la línia d´alta velocitat, es van fer algunes afirmacions en aquests sentit que mereixen una reflexió. El desdoblament de l´eix transversal (obra molt necessària i positiva) s´ha fet tant fantàsticament bé que és el resultat d´una planificació nefasta (quan es va fer la primera calçada el primer dia ja se sabia que no era suficient pel trànsit que suportava), ha costat molts morts (el resultat de l´incompetència de la planificació ha costat molts accidents), s´ha fet tardíssim (la línia d´alta velocitat arriba tard però l´eix igual) i costarà el que no està escrit (costa 700 milions i es pagaran 2600... un negoci fantàstic pels catalans). Bé, si això és el que proposen quan hi hagi més autogovern, que ens agafin a tots confesats i sobretot amb molts estalvis.....
- JPlanas
- N6
- Posts: 224
- Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Els de Tarragona estem molt contents, no hem tingut pols, ni carrers tallats, ni cap camió creuant la ciutat.
Les úniques dues coses que han fet els darrers anys:
1) Pas soterrat a la Plaça dels Carros: No mes han inaugurat la part de vianants i la part de vehicles aplaçada sine die.
i 2) La remodelació de l'única estació de la ciutat: Han fet la primera fase (la estètica del vestíbul) i la segona (Alçada de les andanes, accessibilitat amb ascensors, etc...) aplaçada sine die i sine diners...
A la ciutat l'AVE també arriba tard, de fet, encara no ha arribat.
Repeteixo, els de Tarragona ESTEM MOLT CONTENTS!
Les úniques dues coses que han fet els darrers anys:
1) Pas soterrat a la Plaça dels Carros: No mes han inaugurat la part de vianants i la part de vehicles aplaçada sine die.
i 2) La remodelació de l'única estació de la ciutat: Han fet la primera fase (la estètica del vestíbul) i la segona (Alçada de les andanes, accessibilitat amb ascensors, etc...) aplaçada sine die i sine diners...
A la ciutat l'AVE també arriba tard, de fet, encara no ha arribat.
Repeteixo, els de Tarragona ESTEM MOLT CONTENTS!
Re: LAV Barcelona-França
Toni,
Et dono part de raó, aqui també l'hem cagat molt, però compte, no ens confonguem i barrregem coses. Més autogovern, pacte fiscal, estat propi o el que vulguis... en teoria, repeteixo, en teoria, es tradueix en més capacitat fiscal, més diners, és a dir més capacitat d'inversió en obra pública o en el que necessitis.
No oblidem que l'eix transversal que es va fer primer, o es feia d'aquella manera o no es feia, l'eix transversal actual desdoblat, o es paga amb aquest mètode o no s'hagués fet, què prefereixes, fer-lo o no fer-lo? No hem d'oblidar que una part dels teus i els meus impostos, els disfruten altres en forma d'aves i autovies de dubtosa necessitat i rendibilitat econòmica i social i que des de Catalunya sempre s'havia criticat i se'ns deia de tot, ara sembla, que ho comencen a reconèixer i després de 20 anys, 20 anys!!! la xarxa espanyola d'alta velocitat, s'uneix amb l'europea. També sabràs, que els terrenys per on passa l'ave bcn-girona, parteix d'una reserva de terrenys feta per la Generalitat els anys 80, sincerament, una mica de confiança si que em dona una administració que actua amb aquesta previsió.
Abans de criticar (jo el primer), mirem de quins recursos i competències disposem i després parlem, no oblidem que la Generalitat se li va prohibir l'any 85, construir aquesta línia.
Et dono part de raó, aqui també l'hem cagat molt, però compte, no ens confonguem i barrregem coses. Més autogovern, pacte fiscal, estat propi o el que vulguis... en teoria, repeteixo, en teoria, es tradueix en més capacitat fiscal, més diners, és a dir més capacitat d'inversió en obra pública o en el que necessitis.
No oblidem que l'eix transversal que es va fer primer, o es feia d'aquella manera o no es feia, l'eix transversal actual desdoblat, o es paga amb aquest mètode o no s'hagués fet, què prefereixes, fer-lo o no fer-lo? No hem d'oblidar que una part dels teus i els meus impostos, els disfruten altres en forma d'aves i autovies de dubtosa necessitat i rendibilitat econòmica i social i que des de Catalunya sempre s'havia criticat i se'ns deia de tot, ara sembla, que ho comencen a reconèixer i després de 20 anys, 20 anys!!! la xarxa espanyola d'alta velocitat, s'uneix amb l'europea. També sabràs, que els terrenys per on passa l'ave bcn-girona, parteix d'una reserva de terrenys feta per la Generalitat els anys 80, sincerament, una mica de confiança si que em dona una administració que actua amb aquesta previsió.
Abans de criticar (jo el primer), mirem de quins recursos i competències disposem i després parlem, no oblidem que la Generalitat se li va prohibir l'any 85, construir aquesta línia.
Re: LAV Barcelona-França
Ocupación del 60% en el AVE de Barcelona a Girona y Figueres
https://docs.google.com/file/d/1Vfqiy-r ... OVVoC/edit
https://docs.google.com/file/d/1Vfqiy-r ... OVVoC/edit
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
Diari de Girona, 22 de gener de 2013 wrote: Retards en trajectes del TAV pel temporal a França
El mal temps al país gal afecta 150 viatgers de la línia d'alta velocitat de Barcelona a Figueres
GIRONA | AGÈNCIES/DDG El temporal de neu que afecta el nord d'Europa va provocar ahir retards a la línia del TAV entre Figueres i Barcelona. Segons va informar la Renfe, en cap cas els retards van superar l'hora, si bé els que venien cap a Figueres van tardar més de 30 minuts a arribar. La companyia també va informar que els viatgers, si no arribaven a temps se'ls canviava el bitllet pel següent tren que passava.
Tot i que tots els TAV van funcionar, la Renfe explica que hi va haver un "trenhotel", que va sortir diumenge a la nit de Barcelona-Estació de França-Girona-Figueres-París que finalment no va poder circular per culpa del temporal. En total, Renfe informa que hi va haver uns 150 viatgers afectats pels retards i la cancel·lació a causa del temporal.
El temporal de neu que afecta el nord d'Europa va obligar a cancel·lar també una vintena de vols que havien de sortir de l'aeroport de Barcelona, la majoria d'ells amb destí a París, segons Aena. Tot i això, algunes de les sortides afectades anaven cap a Londres, Frankfurt i Brussel·les. També hi ha alguns vols que acumulen retards arran del mal temps. Davant d'aquesta situació, Aena recomana als passatgers que hagin d'agafar un avió que consultin l'estat del seu vol abans de sortir de casa. França ha reduït el 40% dels vols d'entrada i sortida dels aeroports de París arran del mal temps mentre que l'aeroport londinenc de Heathrow ha cancel·lat el 20% de l'activitat aèria de la jornada.
Segons Reuters, el Ministeri de Transports francès va afirmar en un comunicat que havia sol·licitat a les aerolínies que reduissin els seus serveis en els dos aeroports més importants de París, Charles de Gaulle i Orly.
La neu, que no sol ser habitual al centre de la capital francesa, va començar a caure divendres a la nit arran de les baixes temperatures que han afectat aquests dies moltes parts d'Europa.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: LAV Barcelona-França
Ahir a la tarda vaig viatjar en el TGV 9552 (Frankfurt am Main Hbf 16.57 - Paris-Est 20.54). Poc després de sortir de Frankfurt el "chef de bord" va anunciar que a causa de la climatologia adversa el tren no podria circular a la seva velocitat màxima en el tram francès i que arribaríem amb uns 40 minuts de retard. A Forbach (frontera) portàvem uns 10 minuts de retard i vam acabar arribant a París 33 minuts tard. Al tram francès la pantalla d'informació no indicava a quina velocitat anàvem.genissimon wrote:Diari de Girona, 22 de gener de 2013 wrote: Retards en trajectes del TAV pel temporal a França
Al matí vaig anar a l'ICE 578 (Stuttgart Hbf 11.26 - Frankfurt am Main Hbf 12.53 - Hamburg Altona), el tren va sortir 20 minuts després de l'hora prevista, retard que va conservar almenys fins a Frankfurt.
Re: LAV Barcelona-França
Tinc un dubte, el servei Avant Figueres 20.55 - Barcelona quin tipu de material el fa al no estar comercialitzat també com a AVE?
Re: LAV Barcelona-França
Siemens S-103. Es fa així pel tema de rotacions de material.jordidr wrote:Tinc un dubte, el servei Avant Figueres 20.55 - Barcelona quin tipu de material el fa al no estar comercialitzat també com a AVE?
Re: LAV Barcelona-França
Pero venen tot el tren? com ho fan pel tema seients club/preferent? Com abans els 104?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Supera el límit permès de sorolla a la Roca
http://www.ara.cat/societat/TGV_0_855514541.html
El pas del TGV per la Roca del Vallès supera el nivell de decibels permesos
L'Ajuntament espera tenir aquesta setmana el projecte d'Adif amb les mesures correctores
El pas del TGV per la Roca del Vallès supera el nivell de decibels permesos
L'Ajuntament espera tenir aquesta setmana el projecte d'Adif amb les mesures correctores
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
Preguntes:El Punt / Avui, 20 de gener del 2013 wrote: Trauran l'ample ibèric a la variant de Figueres
Adif licita les obres un cop ja circula el TAV i no cal l'enllaç internacional
20/01/13 02:00 - vilafant - Oriol Mas
La posada en servei de l'estació del TAV de Figueres-Vilafant i els combois de l'SNCF cap a Perpinyà i París, a finals del 2010, va obligar a construir una petita variant a Figueres per connectar la xarxa de tren convencional amb la nova estació. D'aquesta manera, cada dia, un tren de Renfe podia connectar amb les estacions de Girona i Barcelona i així els viatgers podien fer el trajecte internacional amb un transbord a Figueres. Aquesta connexió es feia amb un tren d'ample ibèric i ara, amb la posada en servei del TAV, ja s'ha eliminat aquest servei de la programació.
Per això, Adif ha licitat les obres per eliminar l'ample ibèric d'aquest tram del recorregut que va des de l'entrada a Figueres fins a l'estació de Vilafant, i s'hi mantindrà només l'internacional. Així, les vies i la infraestructura ja seran definitives. Segons han explicat des d'Adif, les obres comportaran aixecar la via i fer algunes demolicions, si bé part del material es podrà reciclar. Les empreses interessades en l'obra tenen ara dos mesos per presentar el projecte, que parteix d'un pressupost base de gairebé 350.000 euros, amb un contracte de poc més de mig milió d'euros.
quina puneyetera nosa els fa els tres carrils de Vilamalla a Figueres-Vilafant, un tram de 6500 metres?
Què passarà si un dia hi ha una incidència a la línia d'AV tant al nord com al sud de Figueres-Vilafant?
No és més prudent mantenir la línia de tres carrils i, així, poder transbordar la gent que es quedi «tirada» a Figueres-Vilafant si hi ha una incidència?
Quina falta fa, ara, gastar 350.000 euros en aquesta obra, no n'hi ha de més prioritàries?
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: LAV Barcelona-França
De tranvía, el missatge és del dia 4, al vespre:
jotaerre wrote:Atención
Mañana podría verse el TGV DASYE 736 en la LAV Figueres-Barcelona Sants.
jotaerre wrote:El TGV de once a dieciocho horas
Re: LAV Barcelona-França
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... ancia.html
Adif invierte 32,5 millones en el AVE entre Madrid y Francia
El contrato ha sido adjudicado en la última reunión del Consejo de Administración de Adif a la compañía Ansaldo STS España
Adif invierte 32,5 millones en el AVE entre Madrid y Francia
El contrato ha sido adjudicado en la última reunión del Consejo de Administración de Adif a la compañía Ansaldo STS España
Re: LAV Barcelona-França
Un dubte que te a veure am la linia, Entre barcelona i girona hi han serveis avant i ave , els avant son sensiblement mes barats que els ave pero mirant a la web de renfe els dos surten a la mateixa hora i arriben a la mateixa hora a girona, aixi doncs suposo que es el mateix tren no? Perque aquesta diferencia de preu si es el mateix tren? am quin material es fa?
Re: LAV Barcelona-França
Sí, és el mateix tren.iFercat wrote:Un dubte que te a veure am la linia, Entre barcelona i girona hi han serveis avant i ave , els avant son sensiblement mes barats que els ave pero mirant a la web de renfe els dos surten a la mateixa hora i arriben a la mateixa hora a girona, aixi doncs suposo que es el mateix tren no? Perque aquesta diferencia de preu si es el mateix tren? am quin material es fa?
És el mateix tren, es fa amb els Siemens sèrie 103.
Es tarifiquen tres cotxes (6, 7 i 8) com a Avant entre Sants i Figueres-Vilafant.
Així s´estalvien material.
La resta del tren es tarifica com a AVE, per exemple per viatgers Figueres Vilafant-Saragossa, o Girona-Madrid Atocha,
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: LAV Barcelona-França
Al moment de agafar billet desde Barcelona fins a Girona o Figueres pots fer-ho per tarifa AVE o AVANT o per lo menys et dona les dues opcions a la web,jo vaig agafar AVANT per aquest disabte a Figueres anar i tornar i hem va costar 32,30 euros.....437.001 wrote:Sí, és el mateix tren.iFercat wrote:Un dubte que te a veure am la linia, Entre barcelona i girona hi han serveis avant i ave , els avant son sensiblement mes barats que els ave pero mirant a la web de renfe els dos surten a la mateixa hora i arriben a la mateixa hora a girona, aixi doncs suposo que es el mateix tren no? Perque aquesta diferencia de preu si es el mateix tren? am quin material es fa?
És el mateix tren, es fa amb els Siemens sèrie 103.
Es tarifiquen tres cotxes (6, 7 i 8) com a Avant entre Sants i Figueres-Vilafant.
Així s´estalvien material.
La resta del tren es tarifica com a AVE, per exemple per viatgers Figueres Vilafant-Saragossa, o Girona-Madrid Atocha,
Re: LAV Barcelona-França
Sí, és el que costa l´Avant...carles10000 wrote:Al moment de agafar billet desde Barcelona fins a Girona o Figueres pots fer-ho per tarifa AVE o AVANT o per lo menys et dona les dues opcions a la web,jo vaig agafar AVANT per aquest disabte a Figueres anar i tornar i hem va costar 32,30 euros.....437.001 wrote:Sí, és el mateix tren.iFercat wrote:Un dubte que te a veure am la linia, Entre barcelona i girona hi han serveis avant i ave , els avant son sensiblement mes barats que els ave pero mirant a la web de renfe els dos surten a la mateixa hora i arriben a la mateixa hora a girona, aixi doncs suposo que es el mateix tren no? Perque aquesta diferencia de preu si es el mateix tren? am quin material es fa?
És el mateix tren, es fa amb els Siemens sèrie 103.
Es tarifiquen tres cotxes (6, 7 i 8) com a Avant entre Sants i Figueres-Vilafant.
Així s´estalvien material.
La resta del tren es tarifica com a AVE, per exemple per viatgers Figueres Vilafant-Saragossa, o Girona-Madrid Atocha,
Re: LAV Barcelona-França
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 0?id=91301
Durant la matinada del 12 al 13 de febrer
Simulacre d'accident ferroviari al túnel d'El Pertús, a la línia d'Alta Velocitat Perpinyà-Figueres
Els mitjans prèviament acreditats podran fer seguiment del simulacre en què participaran més de 300 persones, entre cossos operatius, personal tècnic, figurants i observadors
La Delegació del Govern a Catalunya i la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat organitzen l’exercici, contemplat al Pla de Socors Binacional i que implica l’activació del Pla de Protecció Civil de Catalunya FERROCAT, junt a la Prefectura dels Pirineus Orientals, l'empresa concessionària TP Ferro i Renfe i tots els cossos d’emergències participants
Durant la matinada del 12 al 13 de febrer tindrà lloc, a la boca sud del túnel d’El Pertús, un simulacre d'accident ferroviari que té com a objectiu posar a prova l'organització i coordinació dels serveis de socors al túnel, el funcionament dels dispositius tècnics de seguretat dins d'aquest i l'activació dels serveis de salvament i socors públics de totes les administracions implicades.
Al simulacre hi participaran la Delegació del Govern a Catalunya, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat, la Prefectura dels Pirineus Orientals, l'empresa concessionària TP Ferro i Renfe. A més dels cossos d'emergències –Bombers de la Generalitat, Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), Mossos d'Esquadra i tècnics de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya i Creu Roja–, intervindran a l'exercici el Cos Nacional de Policia, així com efectius dels bombers i de la policia francesa.
L'exercici simularà el descarrilament –a 600 metres de la boca sud del túnel (territori espanyol) i a set quilòmetres de la boca nord (territori francès)– d'un tren de viatgers que circula en sentit França-Espanya. L'accident, que activarà el Pla de Socors Binacional i el Pla de Protecció Civil de Catalunya PROCICAT, implicarà un escenari amb nombrosos ferits de diferent consideració i, eventualment, alguna víctima mortal.
Al simulacre hi participaran 100 figurants, alumnes de l'Escola d'Infermeria de Girona. Així mateix, al tren sinistrat viatjaran observadors de diferents administracions i organismes, alguns d'àmbit internacional. En total, participaran a l'exercici més de 300 persones.
La sala de crisi estarà presidida per la Delegada del Govern a Catalunya, Llanos de Luna, que estarà acompanyada pel director general de Protecció Civil de la Generalitat, Jordi Aurich, que actua com a director del Pla de Protecció Civil de Catalunya en representació del conseller d’Interior. Tots dos informaran als mitjans acreditats del desenvolupament de l'exercici entre la 01:00 h i les 02:00 hores.
La secció internacional de la línia d'Alta Velocitat entre Figueres i Perpinyà té una longitud de 44,5 quilòmetres: 24,5 en territori francès i 20 quilòmetres en territori espanyol. De trànsit mixt –passatgers i mercaderies, inclòs el transport de mercaderies perilloses–, dins d'aquesta infraestructura destaca el túnel d’El Pertús. Es tracta d'un túnel transfronterer format per dos tubs ferroviaris units per uns ramals de comunicació cada 200 metres i que compta amb els més avançats sistemes de seguretat. Cada tub està assignat a una única via construïda entre dues voreres, de manera que queda un pas lliure a cada costat de la via. El túnel d’El Pertús té una longitud de 8,3 quilòmetres, dels quals 7,3 aproximadament pertanyen a França i 0,97 a Espanya. A 300 km/ h, un tren d'Alta Velocitat creua el túnel en cent segons.
Els mitjans de comunicació que vulguin assistir al simulacre poden sol·licitar acreditació al Departament de Premsa de la Delegació del Govern a Catalunya a través de l'adreça de correu electrònic premsa.catalunya@seap.minhap.es o al Gabinet de Premsa de la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat al correu premsa.protecciocivil@gencat.cat fins les 19:00 hores del dilluns 11 de febrer. El punt de trobada és el Pàrking de l’estació del Pertús. Cal ser puntuals per tal que els periodistes puguin ser acompanyats al punt exacte des d’on prendre imatges de l’exercici.
Tingueu en compte aquestes indicacions per arribar a la boca sud del Túnel del Pertús. S’ha d’agafar un desviament de la Ctra. N-II Madrid –França després de sortir de la Jonquera. El desviament està indicat com Àrea de control Túnel del Pertús. Podeu consultar l’enllaç de Google següent amb els punts indicats: http://goo.gl/maps/EGh6w
IMPORTANT: Tot i que l’inici del simulacre està previst a les 00:00 hores no s'ha de descartar possibles retards per raons meteorològiques. Els mitjans no tindran accés a l'interior del túnel on es trobarà el tren accidentat ni tampoc a la Sala de Crisi. La Delegada del Govern a Catalunya, el director general de Protecció Civil de la Generalitat i el representant de la Prefectura dels Pirineus Orientals atendran els mitjans de comunicació entre la 01:00 h i les 02:00 hores.
Dia: Matinada del 12 al 13 de febrer
Hora: 23:15 – 23:45 h
Lloc: Boca sud del Túnel d’El Pertús (Girona) (Per arribar-hi s’ha d’agafar un desviament de la Ctra. N-II Madrid –França després de sortir de la Jonquera. El desviament està indicat com Àrea de control Túnel del Pertús. Podeu consultar l’enllaç de Google següent amb els punts indicats: http://goo.gl/maps/EGh6w )
Durant la matinada del 12 al 13 de febrer
Simulacre d'accident ferroviari al túnel d'El Pertús, a la línia d'Alta Velocitat Perpinyà-Figueres
Els mitjans prèviament acreditats podran fer seguiment del simulacre en què participaran més de 300 persones, entre cossos operatius, personal tècnic, figurants i observadors
La Delegació del Govern a Catalunya i la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat organitzen l’exercici, contemplat al Pla de Socors Binacional i que implica l’activació del Pla de Protecció Civil de Catalunya FERROCAT, junt a la Prefectura dels Pirineus Orientals, l'empresa concessionària TP Ferro i Renfe i tots els cossos d’emergències participants
Durant la matinada del 12 al 13 de febrer tindrà lloc, a la boca sud del túnel d’El Pertús, un simulacre d'accident ferroviari que té com a objectiu posar a prova l'organització i coordinació dels serveis de socors al túnel, el funcionament dels dispositius tècnics de seguretat dins d'aquest i l'activació dels serveis de salvament i socors públics de totes les administracions implicades.
Al simulacre hi participaran la Delegació del Govern a Catalunya, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat, la Prefectura dels Pirineus Orientals, l'empresa concessionària TP Ferro i Renfe. A més dels cossos d'emergències –Bombers de la Generalitat, Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), Mossos d'Esquadra i tècnics de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya i Creu Roja–, intervindran a l'exercici el Cos Nacional de Policia, així com efectius dels bombers i de la policia francesa.
L'exercici simularà el descarrilament –a 600 metres de la boca sud del túnel (territori espanyol) i a set quilòmetres de la boca nord (territori francès)– d'un tren de viatgers que circula en sentit França-Espanya. L'accident, que activarà el Pla de Socors Binacional i el Pla de Protecció Civil de Catalunya PROCICAT, implicarà un escenari amb nombrosos ferits de diferent consideració i, eventualment, alguna víctima mortal.
Al simulacre hi participaran 100 figurants, alumnes de l'Escola d'Infermeria de Girona. Així mateix, al tren sinistrat viatjaran observadors de diferents administracions i organismes, alguns d'àmbit internacional. En total, participaran a l'exercici més de 300 persones.
La sala de crisi estarà presidida per la Delegada del Govern a Catalunya, Llanos de Luna, que estarà acompanyada pel director general de Protecció Civil de la Generalitat, Jordi Aurich, que actua com a director del Pla de Protecció Civil de Catalunya en representació del conseller d’Interior. Tots dos informaran als mitjans acreditats del desenvolupament de l'exercici entre la 01:00 h i les 02:00 hores.
La secció internacional de la línia d'Alta Velocitat entre Figueres i Perpinyà té una longitud de 44,5 quilòmetres: 24,5 en territori francès i 20 quilòmetres en territori espanyol. De trànsit mixt –passatgers i mercaderies, inclòs el transport de mercaderies perilloses–, dins d'aquesta infraestructura destaca el túnel d’El Pertús. Es tracta d'un túnel transfronterer format per dos tubs ferroviaris units per uns ramals de comunicació cada 200 metres i que compta amb els més avançats sistemes de seguretat. Cada tub està assignat a una única via construïda entre dues voreres, de manera que queda un pas lliure a cada costat de la via. El túnel d’El Pertús té una longitud de 8,3 quilòmetres, dels quals 7,3 aproximadament pertanyen a França i 0,97 a Espanya. A 300 km/ h, un tren d'Alta Velocitat creua el túnel en cent segons.
Els mitjans de comunicació que vulguin assistir al simulacre poden sol·licitar acreditació al Departament de Premsa de la Delegació del Govern a Catalunya a través de l'adreça de correu electrònic premsa.catalunya@seap.minhap.es o al Gabinet de Premsa de la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat al correu premsa.protecciocivil@gencat.cat fins les 19:00 hores del dilluns 11 de febrer. El punt de trobada és el Pàrking de l’estació del Pertús. Cal ser puntuals per tal que els periodistes puguin ser acompanyats al punt exacte des d’on prendre imatges de l’exercici.
Tingueu en compte aquestes indicacions per arribar a la boca sud del Túnel del Pertús. S’ha d’agafar un desviament de la Ctra. N-II Madrid –França després de sortir de la Jonquera. El desviament està indicat com Àrea de control Túnel del Pertús. Podeu consultar l’enllaç de Google següent amb els punts indicats: http://goo.gl/maps/EGh6w
IMPORTANT: Tot i que l’inici del simulacre està previst a les 00:00 hores no s'ha de descartar possibles retards per raons meteorològiques. Els mitjans no tindran accés a l'interior del túnel on es trobarà el tren accidentat ni tampoc a la Sala de Crisi. La Delegada del Govern a Catalunya, el director general de Protecció Civil de la Generalitat i el representant de la Prefectura dels Pirineus Orientals atendran els mitjans de comunicació entre la 01:00 h i les 02:00 hores.
Dia: Matinada del 12 al 13 de febrer
Hora: 23:15 – 23:45 h
Lloc: Boca sud del Túnel d’El Pertús (Girona) (Per arribar-hi s’ha d’agafar un desviament de la Ctra. N-II Madrid –França després de sortir de la Jonquera. El desviament està indicat com Àrea de control Túnel del Pertús. Podeu consultar l’enllaç de Google següent amb els punts indicats: http://goo.gl/maps/EGh6w )
Re: LAV Barcelona-França
El TGV ja ha trepitjat Sants en proves. Dos enllaços via Twitter que han penjat a Tranvía Portal:
http://twitter.com/ivlivs84/status/301305883093237760
http://www.flickr.com/photos/rofieurosp ... 467049375/
També l'usuari Canyailla ha penjat això:
http://twitter.com/ivlivs84/status/301305883093237760
http://www.flickr.com/photos/rofieurosp ... 467049375/
També l'usuari Canyailla ha penjat això:
http://www.tranviaportal.org/modules.ph ... 784#402784Canyailla a Tranvía Portal wrote:Gala (RENFE-SNCF) anuncia en su Twitter que desde mañana estarán a la venta los billetes Barcelona-París por Figueres-Vilafant, a partir del 1 de abril.
Re: LAV Barcelona-França
L'MD Barcelona-Figueres costa ni més ni menys que 30 euros rodons anar i tornar, per tant... gairebé que si l'AVANT és car -que ho és-, l'MD és directament, per el servei que es presta, un robatori a mà armada.437.001 wrote:Sí, és el que costa l´Avant...