LAV Barcelona-França: el difícil pas per Girona.
Posted: Sunday 13/01/2013 1:26
Un cop s´ha iniciat el servei a la línia d´alta velocitat sembla un bon moment per fer alguna reflexió amb una mica més de tranquilitat sobre totes les coses que s´han dit en els últims temps
1) El "deute" amb la ciutat de Girona. Tirant d´hemeroteca, el Sr. Alcalde de Girona ha dit algunes coses que crec que mereixen alguna reflexió. Diu el Sr. Alcalde que l´Estat té un deute amb la ciutat per que sembla que hi ha hagut moltes obres que han molestat molt a la ciutat. Sr. Alcalde, a Girona s´ha fet una obra de magnituds estratosfèriques, sens dubte s´ha construït una estació que no és necessària i que ha costat moltissim més del que hauria d´haver costat. Tampoc tinc cap dubte que bona part de la culpa de que s´hagin malbaratat els recursos públics és de l´Ajuntament, pel que estic segur que tot era poc per l´estació i que ells mereixien com a mínim aquesta estació (a més la paga l´Estat amb el que no ens hem de preocupar per res). Però clar, resulta que per construir una estació megalítica s´ha de fer un forat molt gran (per suposat ni es plantejava la possibilitat de no fer túnel per la nova línia). I resulta que per fer un forat molt gran s´ha de fer molt soroll, treure molts camions de terra i ficar molt formigó, i tot això molesta moltíssim als senyors de Girona que es mereixen estar molt tranquils a la seva ciutat. I com les obres han molestat molt als senyors de Girona, l´Estat té un deute amb Girona i ha de pagar-lo fent no sé quines coses més. Sr. Alcalde, em sembla simplement indecent aquest discurs, hauria de donar les gràcies per que l´Estat li hagi fet una obra molt molt molt per sobre de les necessitats de la ciutat i que l´hagi fet d´una manera exemplarment ràpida i sense cap problema tècnic. I el deute el té Girona en tot cas per haver forçat tal malbaratament de recursos.
2) El soterrament de la línia convencional. El Sr. Alcalde de Girona no està content amb la nova línia. A més de totes les molèsties que han generat les obres i que ells no es mereixen per suposat, resulta que l´Estat no li soterra el tren convencional com li va prometre no sé quí. Ay, ay, què dolent aquest Estat. Mira que no voler gastar-se uns quants milers de milions més a Girona.... sens dubte és que l´Estat li té mania a Girona.... mira que fer només la línia d´alta velocitat... això demostra com son de dolents i quant volen perjudicar a Girona..... el que han de fer és soterrar tot el tren convencional treient els diners d´on sigui (con els diners de l´Estat no els paguem nosaltres ja s´apanyaran a aconseguir-los).... ahhhh, i quan soterrin el tren convencional farem un concurs d´idees a veure si decidim fer un tramvia o una rambla per sobre del viaducte (si passa el tren per sobre és horrible però si fem un tramvia ja és molt més bonic....).
3) La línia d´alta velocitat arriba no sé quants anys tard. És cert, arriba molt tard i després d´altres línies sens dubte menys importants. Sobre les raons per les quals arriba tard és on crec que no s´ha acabat de dir tot el que caldria. És possible que s´hagués pogut donar en algun moment una mica més d´impuls a la línia des de l´Estat, però hi ha alguna altre raó. Podem començar esmentant el tema de si el tren segueix l´autopista o va cap a Tarragona. Discussió sobre si havia de baixar donant no sé quants quilòmetres de volta o no. Resultat: la línia dona no sé quants quilòmetres de volta, s´ha fet una estació al mig del camp (el nom Camp de Tarragona és molt molt encertat) i es va perdre temps en el projecte. Continuarem esmentat amb la polèmica de si la línia havia d´anar a l´aeroport o no. Resultat: megaestació inútil i soterrada per suposat (algú hauria de respondre dels recusos malbaratats allà) al Prat de Llobregat, no hi ha tren d´alta velocitat a l´aeport i es va perdre temps al projecte. Seguim esmentant el tema de si la línia havia d´entrar a Barcelona per Sants o pel litoral. Resultat: es va perdre temps al projecte (no valorarem la solució adoptada). A continuació...... la Sagrada Familia es cau..... Resultat: molts polítics fent el ridícul i es va perdre temps al projecte. Tot seguit, Sagrera, on la línia ha de comportar una transformació urbanísitaca de mitja ciutat (què tindrà que veure una cosa amb l´altre...). Resultat: una estació estratosfèrica i es va perdre temps al projecte. Seguim amb Montcada i Reixac, on el mínim que es mereixien és soterrar totes les línies de ferrocarril. Resutat: un megatúnel ja fet per la línia d´alta velocitat, varis projectes de dubtosa execució i es va perdre temps al projecte. Per acabar, el tren arriba a Girona. Resultat: Megaestació i es va perdre temps al projecte. En resum, és molt difícil fer una obra a Catalunya i costa molt temps i molts diners. Per últim, faria bé el Sr. Alcalde de Girona en mirar al seu propi partit per veure la majoria de les causes dels endarreriments que hem explicat.
4) Les obres que fa la Generalitat son fantàstiques i les que fa l´Estat son faltals. Com que ha coincidit la inauguració de l´eix transversal amb el de la línia d´alta velocitat, es van fer algunes afirmacions en aquests sentit que mereixen una reflexió. El desdoblament de l´eix transversal (obra molt necessària i positiva) s´ha fet tant fantàsticament bé que és el resultat d´una planificació nefasta (quan es va fer la primera calçada el primer dia ja se sabia que no era suficient pel trànsit que suportava), ha costat molts morts (el resultat de l´incompetència de la planificació ha costat molts accidents), s´ha fet tardíssim (la línia d´alta velocitat arriba tard però l´eix igual) i costarà el que no està escrit (costa 700 milions i es pagaran 2600... un negoci fantàstic pels catalans). Bé, si això és el que proposen quan hi hagi més autogovern, que ens agafin a tots confesats i sobretot amb molts estalvis.....
1) El "deute" amb la ciutat de Girona. Tirant d´hemeroteca, el Sr. Alcalde de Girona ha dit algunes coses que crec que mereixen alguna reflexió. Diu el Sr. Alcalde que l´Estat té un deute amb la ciutat per que sembla que hi ha hagut moltes obres que han molestat molt a la ciutat. Sr. Alcalde, a Girona s´ha fet una obra de magnituds estratosfèriques, sens dubte s´ha construït una estació que no és necessària i que ha costat moltissim més del que hauria d´haver costat. Tampoc tinc cap dubte que bona part de la culpa de que s´hagin malbaratat els recursos públics és de l´Ajuntament, pel que estic segur que tot era poc per l´estació i que ells mereixien com a mínim aquesta estació (a més la paga l´Estat amb el que no ens hem de preocupar per res). Però clar, resulta que per construir una estació megalítica s´ha de fer un forat molt gran (per suposat ni es plantejava la possibilitat de no fer túnel per la nova línia). I resulta que per fer un forat molt gran s´ha de fer molt soroll, treure molts camions de terra i ficar molt formigó, i tot això molesta moltíssim als senyors de Girona que es mereixen estar molt tranquils a la seva ciutat. I com les obres han molestat molt als senyors de Girona, l´Estat té un deute amb Girona i ha de pagar-lo fent no sé quines coses més. Sr. Alcalde, em sembla simplement indecent aquest discurs, hauria de donar les gràcies per que l´Estat li hagi fet una obra molt molt molt per sobre de les necessitats de la ciutat i que l´hagi fet d´una manera exemplarment ràpida i sense cap problema tècnic. I el deute el té Girona en tot cas per haver forçat tal malbaratament de recursos.
2) El soterrament de la línia convencional. El Sr. Alcalde de Girona no està content amb la nova línia. A més de totes les molèsties que han generat les obres i que ells no es mereixen per suposat, resulta que l´Estat no li soterra el tren convencional com li va prometre no sé quí. Ay, ay, què dolent aquest Estat. Mira que no voler gastar-se uns quants milers de milions més a Girona.... sens dubte és que l´Estat li té mania a Girona.... mira que fer només la línia d´alta velocitat... això demostra com son de dolents i quant volen perjudicar a Girona..... el que han de fer és soterrar tot el tren convencional treient els diners d´on sigui (con els diners de l´Estat no els paguem nosaltres ja s´apanyaran a aconseguir-los).... ahhhh, i quan soterrin el tren convencional farem un concurs d´idees a veure si decidim fer un tramvia o una rambla per sobre del viaducte (si passa el tren per sobre és horrible però si fem un tramvia ja és molt més bonic....).
3) La línia d´alta velocitat arriba no sé quants anys tard. És cert, arriba molt tard i després d´altres línies sens dubte menys importants. Sobre les raons per les quals arriba tard és on crec que no s´ha acabat de dir tot el que caldria. És possible que s´hagués pogut donar en algun moment una mica més d´impuls a la línia des de l´Estat, però hi ha alguna altre raó. Podem començar esmentant el tema de si el tren segueix l´autopista o va cap a Tarragona. Discussió sobre si havia de baixar donant no sé quants quilòmetres de volta o no. Resultat: la línia dona no sé quants quilòmetres de volta, s´ha fet una estació al mig del camp (el nom Camp de Tarragona és molt molt encertat) i es va perdre temps en el projecte. Continuarem esmentat amb la polèmica de si la línia havia d´anar a l´aeroport o no. Resultat: megaestació inútil i soterrada per suposat (algú hauria de respondre dels recusos malbaratats allà) al Prat de Llobregat, no hi ha tren d´alta velocitat a l´aeport i es va perdre temps al projecte. Seguim esmentant el tema de si la línia havia d´entrar a Barcelona per Sants o pel litoral. Resultat: es va perdre temps al projecte (no valorarem la solució adoptada). A continuació...... la Sagrada Familia es cau..... Resultat: molts polítics fent el ridícul i es va perdre temps al projecte. Tot seguit, Sagrera, on la línia ha de comportar una transformació urbanísitaca de mitja ciutat (què tindrà que veure una cosa amb l´altre...). Resultat: una estació estratosfèrica i es va perdre temps al projecte. Seguim amb Montcada i Reixac, on el mínim que es mereixien és soterrar totes les línies de ferrocarril. Resutat: un megatúnel ja fet per la línia d´alta velocitat, varis projectes de dubtosa execució i es va perdre temps al projecte. Per acabar, el tren arriba a Girona. Resultat: Megaestació i es va perdre temps al projecte. En resum, és molt difícil fer una obra a Catalunya i costa molt temps i molts diners. Per últim, faria bé el Sr. Alcalde de Girona en mirar al seu propi partit per veure la majoria de les causes dels endarreriments que hem explicat.
4) Les obres que fa la Generalitat son fantàstiques i les que fa l´Estat son faltals. Com que ha coincidit la inauguració de l´eix transversal amb el de la línia d´alta velocitat, es van fer algunes afirmacions en aquests sentit que mereixen una reflexió. El desdoblament de l´eix transversal (obra molt necessària i positiva) s´ha fet tant fantàsticament bé que és el resultat d´una planificació nefasta (quan es va fer la primera calçada el primer dia ja se sabia que no era suficient pel trànsit que suportava), ha costat molts morts (el resultat de l´incompetència de la planificació ha costat molts accidents), s´ha fet tardíssim (la línia d´alta velocitat arriba tard però l´eix igual) i costarà el que no està escrit (costa 700 milions i es pagaran 2600... un negoci fantàstic pels catalans). Bé, si això és el que proposen quan hi hagi més autogovern, que ens agafin a tots confesats i sobretot amb molts estalvis.....