Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Saturday 13/06/2015 18:48
Don Ramón, a veure, ja t'he dit que em sembla molt bé que es faci un tramvia, i mira utilitzaré el teu exemple: si dónes pa però no és suficient i després hauràs d'acabar comprant bistec igualment (perquè no hi ha cap altra alternativa en aquest cas), digues-li visió de futur o previsió però jo el que faria és comprar directament el bistec i estalviar-me el pa.
El túnel de Viladecans a Sant Boi l'he calculat en línia recta amb el google earth i em donava això. Passa una mica per sota de la muntanya però no crec que sigui rellevant si es fa una corba oberta amb una mica de desmunt. Si féssim aquesta corba la distància seria encara més llarga per superfície.
Una altra cosa, això dels transports d'aportació està realment bé quan la xarxa és bona, cosa que aqui no és el cas, i per tant, una persona de Viladecans que vulgui anar a Gràcia per exemple haurà de fer: caminar>tramvia>tren>metro>caminar i això no surt rendible en una zona on l'ús del vehicle està tan estés, ja que a aquesta persona li serà més ràpid fer cotxe (des del pàrquing)>caminar des de l'aparcament a la feina. Per aconseguir això s'hauria de tenir una bona xarxa, i ràpida, que fes més rendible fer aquests transbords que agafar el cotxe directament.
Ah, el que dius de que a Anglaterra són més desenvolupats i tot això ja ho tenia en compte, simplement és una proporció. Quan aqui fem una obra de 2000 milions ells n'estan fent dues de 8000 milions. Era perquè veiessis que les grans obres s'han de fer amb previsió de futur, no ara de cop i volta perquè hi ha demanda. O sigui, tu dius: "tenim demanda, doncs fem un tramvia que es baratet, i mig-solucionem el problema." I jo et dic: "fem una inversió més gran i solucionem el problema pels següents 50 anys".
És la mateixa situació que si punxes la roda d'un cotxe i dius: "vaig més lent però m'estalvio diners" però a la llarga et sortirà més car que haver canviat la roda quan la vas punxar que haver seguit un temps a mig gas.
El túnel de Viladecans a Sant Boi l'he calculat en línia recta amb el google earth i em donava això. Passa una mica per sota de la muntanya però no crec que sigui rellevant si es fa una corba oberta amb una mica de desmunt. Si féssim aquesta corba la distància seria encara més llarga per superfície.
Una altra cosa, això dels transports d'aportació està realment bé quan la xarxa és bona, cosa que aqui no és el cas, i per tant, una persona de Viladecans que vulgui anar a Gràcia per exemple haurà de fer: caminar>tramvia>tren>metro>caminar i això no surt rendible en una zona on l'ús del vehicle està tan estés, ja que a aquesta persona li serà més ràpid fer cotxe (des del pàrquing)>caminar des de l'aparcament a la feina. Per aconseguir això s'hauria de tenir una bona xarxa, i ràpida, que fes més rendible fer aquests transbords que agafar el cotxe directament.
Ah, el que dius de que a Anglaterra són més desenvolupats i tot això ja ho tenia en compte, simplement és una proporció. Quan aqui fem una obra de 2000 milions ells n'estan fent dues de 8000 milions. Era perquè veiessis que les grans obres s'han de fer amb previsió de futur, no ara de cop i volta perquè hi ha demanda. O sigui, tu dius: "tenim demanda, doncs fem un tramvia que es baratet, i mig-solucionem el problema." I jo et dic: "fem una inversió més gran i solucionem el problema pels següents 50 anys".
És la mateixa situació que si punxes la roda d'un cotxe i dius: "vaig més lent però m'estalvio diners" però a la llarga et sortirà més car que haver canviat la roda quan la vas punxar que haver seguit un temps a mig gas.