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Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 12/02/2013 20:17
by metring
UT596001 wrote:El TGV ja ha trepitjat Sants en proves. Dos enllaços via Twitter que han penjat a Tranvía Portal:

http://twitter.com/ivlivs84/status/301305883093237760

http://www.flickr.com/photos/rofieurosp ... 467049375/

També l'usuari Canyailla ha penjat això:
Canyailla a Tranvía Portal wrote:Gala (RENFE-SNCF) anuncia en su Twitter que desde mañana estarán a la venta los billetes Barcelona-París por Figueres-Vilafant, a partir del 1 de abril.
http://www.tranviaportal.org/modules.ph ... 784#402784
Ara ho anuncien a El Periódico http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-2316770

A part, algú anirà al simulacre d'incendi d'aquesta nit?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 12/02/2013 22:14
by Sagrerenc
A la notícia de El Periódico, diu que els AVE arribaran fins a Nîmes. A mi m'estranya que sigui així, suposo que el que es vol dir, és que els AVE no poden circular per la LGV, que comença precisament a Nîmes. Llavors, dedueixo que seran trens AVE els que faran la relació Barcelona-Marsella/Tolosa.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 12/02/2013 22:55
by iluro
Hola,

Us deixo un enllaç a un video del recorregut Sants -Figueres sencer, i fet des de la cabina. Ideal per tafanejar el tunel AVE de BCN, obres Sagrera i tunels de Girona.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 1pcBAZ7QHc#!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 12/02/2013 23:04
by albe6
Fins a Nimes? Que no enviavem els S-100 a la fàbrica d'Alstom a La Rochelle a posar-los-hi el KVB i el TVM per circular per les LGV franceses?

Algú sap si els 10 S-100 són els que primerament eren els 101 Euromed? Se sap si els van fer bitensió en el seu canvi a AV o ara han de tornar a passar pel taller i s'han llençat diners?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 13/02/2013 3:02
by 437.001
albe6 wrote:Fins a Nimes? Que no enviavem els S-100 a la fàbrica d'Alstom a La Rochelle


Belfort (Franc Comtat), i no La Rochelle (Poitou-Charentes). I la major part de la transformació la fa Alstom a La Sagra (Toledo) mateix.
a posar-los-hi el KVB i el TVM per circular per les LGV franceses?
Sí, fins a Nimes, perquè la LAV entre Nimes i París va tant carregadíssima que no saben ben bé per on posar un AVE.
Així, els trens de París i Ginebra seran TGV. Els de Marsella i Toulouse, AVE.
Segurament, els serveis de Marsella no passaran per la LAV entre Nimes i Marsella (almenys en un primer moment), sinó que ho faran per la línia convencional via Arles i Miramas. El tram entre Tarascon i Miramas de la convencional és apte a 200.
Algú sap si els 10 S-100 són els que primerament eren els 101 Euromed? Se sap si els van fer bitensió en el seu canvi a AV o ara han de tornar a passar pel taller i s'han llençat diners?
Alguns són ex-101 (la majoria, entre ells el de l´accident de Torredembarra, al que tornarem a veure rodant per aquí), però altres no, són 100 "purs".

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 13/02/2013 9:02
by trensmat
Llega el primer tren de los Ferrocarriles Franceses a la estación de Barcelona Sants


Es la primera prueba de una composición internacional de viajeros que llega a la capital catalana.

Ayer martes, a mediodía, ha llegado a Barcelona Sants el primer tren de viajeros de los Ferocarriles Franceses, SNCF, que ha entrado en las vías españolas. La llegada de este convoy, el 736 del TGV 2N Dasye, se inscribe en el curso de las pruebas de su homologación para circular por la red de Adif.

La conexión entre Francia y España mediante la nueva línea de alta velocidad Barcelona-Figueras (Ver video de la línea), y la conexión de TP Ferro de Figueras a Perpiñán, tuvo ayer martes un hito histórico. Por primera vez ha entrado en la red española, más allá de los tramos comunes transfonterizos de Portbou, Puigcerdá, Figueras, Canfranc o Irún, un tren de viajeros francés traccionado por sus propios medios.

Ha sido una composición de alta velocidad de dos pisos, TGV 2N Dasye, los trenes que hasta el momento están haciendo el servicio hacia España con transbordo en la estación de Figueras. SNCF ya ha indicado que el 1 de abril, fecha posible del inicio del servicio directo sin transbordo, no se producirán cambios. Sin embargo, a lo largo del mes podrían iniciarse los servicios directos entre Barcelona y París.

En principio serían dos trenes por sentido, de explotación conjunta entre Renfe y SNCF, con un tiempo de viaje entre ambas ciudades, inferior a las seis horas. Está previsto también que el material TGV 2N Dasye sea sustituido a finales de año -noviembre o diciembre- por los nuevos TGV Dúplex 2N2, con el que está previsto ampliar los servicios enter Barcelona y París

También en abril entrarán en servicio dos trenes diarios de la serie 100 de Renfe a la ciudad de Toulouse, a los que se añadirán en verano un tren diario a Marsella y otro a Lyon. Diez trenes de la serie están en estos momentos en proceso de reformas, homologación y pruebas en Francia.

Actualmente (Ver número 570 de la versión impresa de Vía Libre) están terminadas la reformas de cuatro de los diez trenes de la serie 100. La reforma se realiza en la factoría de Alstom de Belfort, con adaptaciones para circular tanto por la red convencional como por la de alta velocidad francesas, para lo cual está siendo preciso intervenir en sus equipos eléctricos, de comunicaciones y de señalización, para poder circular con los 1.500 V de tensión de la red convencional francesa y con los sitemas de señalización TVM de la red de alta velocidad y KVB de la red convencional.

Las pruebas

Los trenes Dasye continuarán las pruebas en España durante varios días, hasta poder validar sus equipos con las normas de seguridad establecidas en la Red Ferroviaria de Interés General. Estos trenes, una serie de 52, evolución del TGV Duplex, fueron fabricados desde 2008 por Alstom, y en su concepción se perevieron las exigencias técnicas de cubrir las relaciones hacia el sur de Francia y España.

Están compuestos por dos cabezas motrices y ocho coches de dos pisos. Tienen una longitud de doscientos metros, y son bitensión, 1.500 V CC de la red convencional francesa y 25.000 CA de la alta velocidad. Cuentan con sistemas de señaliación TVM, KVB y ERMTS, y son capaces de desarrollar una velocidad máxima de 320 km/h, Cada tren que puede acoplarse para circular en doble composicón, puede acomodar 390 pasajeros.

http://www.vialibre-ffe.com

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 13/02/2013 13:16
by Sagrerenc
Via Libre wrote:También en abril entrarán en servicio dos trenes diarios de la serie 100 de Renfe a la ciudad de Toulouse, a los que se añadirán en verano un tren diario a Marsella y otro a Lyon. Diez trenes de la serie están en estos momentos en proceso de reformas, homologación y pruebas en Francia.
Gran noticia! Jo em pensava que el Barcelona-Toulouse entraria en servei al juliol, si al final es a l'abril suposo que no tardare gaire en veure un AVE en proves per aqui :)

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 13/02/2013 19:26
by Sagrerenc
S'han carregat al sistema de venda els enllaços París-Vilafant-Barcelona fins al 13 d'abril. Per tant, tot segueix igual almenys fins aquesta data.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 13/02/2013 19:41
by jms
Avui, dia 13 de febrer el TGV Dasye 736 ha fet la segona entrada a Barcelona. Poc després de tres quarts d'una del migdia passava per Sant Andreu Comtal abans de ésser engolit pel túnel que el portaria fins a Sants.

Josep

I a la inversa, també

Posted: Wednesday 13/02/2013 20:17
by metring
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... is-2317567

Un AVE de Renfe arriba als voltants de París

Un tren arriba als voltants de la capital francesa durant les proves d'homologació
Dimecres, 13 de febrer del 2013 - 17:02h.
CRISTINA BUESA / Barcelona
Els AVE de Renfe també van arribar aquest dimarts als voltants de París, de la mateixa manera que un TGV va arribar fins a l'estació de Sants. Es tracta de les proves que fins dijous ocupen les dues operadores, Renfe i SNCF, de cara a homologar el material per a la connexió entre París i Barcelona del pròxim mes d'abril.

El S-100 d'Alstom (utilitzat en la línia d'alta velocitat entre Madrid i Sevilla) va arribar dimarts als municipis francesos de Joigny i de Larroche Migenes. En els recorreguts, el material rodant comprova l'electrificació --que a França varia segons el tram-- i també els sistemes de seguretat.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 13/02/2013 21:40
by UT596001
metring wrote:Els AVE de Renfe també van arribar aquest dimarts als voltants de París, [...]
va arribar dimarts als municipis francesos de Joigny i de Larroche Migenes.
Si és així, els TGV ja fa més de 2 anys que arriben als "voltants" de Barcelona!

L'estació de Joigny es troba a 145 kilòmetres de l'estació de París-Lió, i només s'aturen els trens regionals de la regió Borgonya.

L'estació de Larroche-Migenes es troba a 154 kilòmetres de París, amb el mateix servei que Joigny.

Si fa o no fa, més o menys la mateixa distància que de Barcelona a Vilafant... :roll:

Estació de Joigny a la wikipèdia en francès

Estació de Laroche-Migennes a la wikipèdia en francès

Fitxa oficial de l'estació Joigny a la plana web de TER-SNCF de la Regió Borgonya

Fitxa oficial de l'estació Laroche-Migennes a la plana web de TER-SNCF de la Regió Borgonya

Plana web TER-SNCF de la Regió Borgonya

Per fer-nos una idea, els trens de rodalia a la mateixa línia acaben a Montereau, línia R del Transilien, que es troba a 93 kilòmetres de París.

Estació de Montereau a la wikipèdia en francès

Línia R del Transilien a la wikipèdia en francès

Plana sobre la línia R del Transilien a la web oficial de Transilien-SNCF

Periodistes! :cop :emprenyat

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 14/02/2013 2:25
by 437.001
Apart de que la foto de l´AVE l´han mangat de les que vaig postejar procedents de http://www.trainsfrancais.com (on les havia fetes un altre foraire).
Evidentment, ni crèdits, ni res.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 14/02/2013 13:04
by carles10000
437.001 wrote:Apart de que la foto de l´AVE l´han mangat de les que vaig postejar procedents de http://www.trainsfrancais.com (on les havia fetes un altre foraire).
Evidentment, ni crèdits, ni res.
I a sobre diuen que la foto de l'Ave a França se les ha falicitat RENFE.......
:) :) :) :) :) :) :) :)

Manllevat i facilitat?

Posted: Thursday 14/02/2013 14:23
by Guigui
A priori, una cosa no és incompatible amb l'altra.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 14/02/2013 18:55
by jms
Avui, el TGV 736 Dasye de nou ha continuat el seu tercer i últim dia de proves per la secció Figueres Vilafant-Barcelona Sants. La propera setmana les continuarà entre Figueres Vilafant i Perpinyà. Uns minuts després del migdia el podíem fotografiar prop de Mollet.

Josep

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 14/02/2013 20:30
by raulitinbcn
jms wrote:Avui, el TGV 736 Dasye de nou ha continuat el seu tercer i últim dia de proves per la secció Figueres Vilafant-Barcelona Sants. La propera setmana les continuarà entre Figueres Vilafant i Perpinyà. Uns minuts després del migdia el podíem fotografiar prop de Mollet.

Josep
Demà a la tarda sabeu si pasarà alguna cosa per Barcelona - Sagrera, el TGV aquest, per el que diu no, però alguna altra cosa ...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 15/02/2013 12:17
by jms
raulitinbcn wrote:
jms wrote:Avui, el TGV 736 Dasye de nou ha continuat el seu tercer i últim dia de proves per la secció Figueres Vilafant-Barcelona Sants. La propera setmana les continuarà entre Figueres Vilafant i Perpinyà. Uns minuts després del migdia el podíem fotografiar prop de Mollet.

Josep
Demà a la tarda sabeu si pasarà alguna cosa per Barcelona - Sagrera, el TGV aquest, per el que diu no, però alguna altra cosa ...
Una rectificació. Les proves de la propera setmana, dies 19 a 21 de febrer, entre Figueres Vilafant i Perpignan seràn amb les unitats 100 de l' AVE.

Josep

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 15/02/2013 12:48
by metring
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Adif adjudica nuevos reconocimientos en edificios del entorno de las obras en el tramo Barcelona-Figueres

• Con estos trabajos se ampliarán las inspecciones en las zonas próximas a la nueva estación de La Sagrera, en Barcelona, y se atenderán nuevas solicitudes en el resto del trazado • El objetivo es obtener un conocimiento exhaustivo de las estructuras cercanas para garantizar los máximos parámetros de seguridad


Dispositivo para la inspección de edificos
13/02/2013. Adif ha adjudicado un contrato de servicios de asistencia para la inspección de edificios en el entorno del trazado de la Línea de Alta Velocidad Barcelona-Figueres por un importe de 110.252 euros (IVA incluido).

Estos reconocimientos son de similares características a los llevados a cabo por Adif en la construcción de nuevas infraestructuras en Barcelona, como el túnel de conexión Sants-La Sagrera de alta velocidad, el intercambiador de La Sagrera-Meridiana o la remodelación de la estación de Passeig de Gràcia.

El objetivo de estos trabajos es obtener un conocimiento exhaustivo del estado de los edificios mediante reconocimientos detallados de zonas comunes, viviendas y locales, de acuerdo con el firme compromiso de Adif de garantizar que la ejecución de las obras se realice con los máximos parámetros de seguridad y calidad.

El contrato adjudicado contempla la realización de una segunda fase de reconocimientos en 18 edificios, mayoritariamente de viviendas, situados en el entorno de las obras de construcción de la estructura y accesos de la estación de La Sagrera, en Barcelona. De este modo, se ampliarán las revisiones ya realizadas en el entorno de las obras a un total de 77 edificios y 600 viviendas.

Asimismo, se atenderá cualquier petición por parte de propietarios de edificios situados en todo el trazado del tramo Barcelona-Figueres de la línea de alta velocidad. Las previsiones apuntan a que se realizarán, en total, aproximadamente 340 inspecciones en cerca de 90 edificios.

En este sentido, los procesos llevados a cabo durante la construcción de las nuevas infraestructuras de alta velocidad han permitido hasta la fecha realizar en el tramo Sants-La Sagrera reconocimientos en 535 edificios y 3.735 viviendas o locales, así como en 775 edificios y 2.612 viviendas en Girona, Sarrià de Ter y Sant Julià de Ramis.

El proceso se iniciará con la entrega de cartas a los propietarios informando de estos trabajos y solicitando su colaboración para concertar las fechas en que se efectuarán las inspecciones. Técnicos especialistas de la empresa Atisae, adjudicataria del contrato, debidamente acreditados serán los encargados de la toma de datos apoyándose en planos y material gráfico.

Los reconocimientos permiten obtener un exhaustivo conocimiento de las fachadas, zonas comunes y estructuras exteriores e interiores de los edificios, elaborando un informe particularizado, del que se entrega copia a los propietarios.

Para obtener más información sobre este proceso y atender consultas al respecto, Adif tiene a disposición de los ciudadanos un Punto de Información y Atención al Ciudadano (PIAC) con el se que puede contactar a través de la dirección de correo electrónico piac.bcn@adif.es.

Financiación europea

La Línea de Alta Velocidad Barcelona-Girona-Figueres ha sido cofinanciada en el periodo 2000-2006 por las Ayudas RTE-T (Redes Transeuropeas de Transporte), con una ayuda de 12,4 millones de euros, en los estudios y proyectos y en las obras de la plataforma del tramo Maçanet-Sils y en el periodo 2007-2013 en la implementación del ERTMS (Sistema de Gestión de Tráfico Ferroviario Europeo) del tramo Barcelona-Figueras, con una ayuda de 10,6 millones de euros.

El total de ayudas europeas recibidas por la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-Figueras es de 3.431 millones de euros, 3.349,5 millones de euros del Fondo de Cohesión y 81,5 millones de euros de las Ayudas RTE-T (Redes Transeuropeas de Transporte).

El Banco Europeo de Inversiones (BEI) participa también en la financiación de esta Línea de Alta Velocidad.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 19/02/2013 23:21
by Toni
Tot plegat un enorme èxit. S´ha posat en servei la nova línia, dóna un servei excelent i s´està complint escrupulosament el calendari per a la connexió comercial amb França. Només em falta alguna petita parauleta, petita, de reconeixement d´algun polític.... per exemple del Sr. Alcalde de Girona..... Sr. Alcalde, repeteixi...... estic molt content per l´entrada en servei de la nova línia que tant i tant bon servei està donant als ciutadans de Girona.... no costa tant, no?.

L'AV Barcelona-Figueres capta nous viatgers

Posted: Wednesday 27/02/2013 18:36
by Guigui
El TAV entre Figueres i Barcelona guanya passatgers

La línia d'alta velocitat capta 2000 nous usuaris diaris i disminueix entre un 11 i un 14% l'ús dels serveis de Mitja Distància a la regió

http://www.ara.cat/societat/TAV-Figuere ... 12833.html