Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 01/03/2013 21:35
Ayer vi el TGV en la vía 1 de Sants. Espectacular imagen. Parecía que estuviésemos en europa
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Horaris Barcelona-França:1a Fase - 28 d'abril
- Homologació dels AVE S-100 a França, amb tensió 1,5 kV i en simple.
- Homologació dels TGV Dasye fins a Barcelona.
- Prolongació a Barcelona de les 2 relacions a/t diàries París-Figueres.
- Prolongació a Barcelona d'una relació a/t París-Perpinyà 3 dies a la setmana
- Creació de 2 relacions a/t diàries Tolosa-Barcelona.
2a Fase - 7 de juliol
- Homologació dels AVE S-100 a França, amb tensió 25 kV línies convencionals i LGV i en doble.
- Creació de 2 relacions a/t diàries Marsella-Barcelona, acoblades als Tolosa-Barcelona a partir de Perpinyà.
- Creació d'una relació a/t diària Lyon-Barcelona.
- Canvi de solc per al París-Barcelona trisetmanal.
3a Fase - 15 de desembre
- Homologació dels Dasye fins a Madrid (i a tota la xarxa LAV espanyola).
- Prolongació a Madrid de la relació a/t diària Ginebra-Montpeller.
- Prolongació a Madrid d'una relació a/t diària París-Barcelona.
- Prolongació a Madrid d'una de les dues relacions a/t diàries Tolosa/Marsella-Barcelona.
- I la relació a/t París-Barcelona trisetmanal podria passar a ser diària.
Diari de Girona, 6 de març de 2013 wrote: Renfe vol estrenar la connexió sense transbord del TAV a París el 28 d´abril
Es mantindran dues freqüències diàries d'anada i tornada des de Barcelona, i als caps de setmana se n'hi afegirà una de reforç
El TAV de Barcelona a París sense canvi de tren a Figueres serà una realitat a partir del 28 d´abril. diari de girona
06.03.2013 | 06:30
GIRONA | R. VAN EECKHOUT Renfe està treballant perquè la connexió d'Alta Velocitat entre Barcelona i París sense necessitat d'efectuar un transbordament a Figueres sigui una realitat a partir del 28 d'abril. Així ho va avançar ahir Catalunya Ràdio en una informació que la companyia ferroviària no va voler ni confirmar ni desmentir.
Des de Renfe es van limitar a dir ahir que "els tècnics estan treballant perquè a la primavera, tal com es va anunciar, sigui una realitat i es puguin posar a la venda els bitllets". Segons van afirmar des de la companyia, la data concreta depèn de criteris que són exclusivament tècnics, que quan es compleixin permetran anunciar la data d'inauguració.
Des del passat mes de gener és possible fer el viatge amb el TAV des de la capital catalana fins a París, tot i que de moment la connexió requereix fer un canvi de tren a Figueres, passant dels combois de Renfe als de la companyia francesa SNCF.
La intenció de Renfe és mantenir les dues freqüències d'anada i tornada diàries que existeixen actualment, a més d'un viatge més en cada sentit als caps de setmana com a reforç. Amb els horaris actuals, els viatgers poden sortir de Barcelona a les 8.55 i a les 16.06, per arribar a la capital francesa a les 15.53 i a les 22.45 respectivament. En el sentit contrari, els usuaris poden pujar al tren a París a les 7.15 i les 14.07 i arribar a Barcelona a les 13.48 i les 20.48. És a dir, el temps actual de viatge està entre les sis hores i mitja i les set hores, segons el temps que es dóna per fer el transbordament a Figueres, que oscil·la entre els 15 i els 25 minuts.
La modificació a ample internacional permetrà fer el trajecte entre la capital catalana i la francesa en sis hores i vint minuts. Aquest viatge inclourà parades a Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Nimes i Valence.
El mes de febrer passat va arribar el primer TGV de la companyia estatal SNCF a l'estació de Sants, a Barcelona, per dur a terme les proves d'homologació que fa el tren d'alta velocitat francès en el traçat entre Figueres i Barcelona. Pel mateix motiu, també el mes passat, els TAV de Renfe van arribar als voltants de París per efectuar les primeres proves.
El Punt/Avui, 6 de març de 2013 wrote: El TAV unirà Barcelona amb París el 28 d'abril
La societat de Renfe i SNCF posarà dos trens diaris en cada sentit
Dos trens més aniran a Tolosa
Un TGV circulant pel tram de línia d'alta velocitat entre Figueres i Perpinyà. Foto: MANEL LLADÓ.
06/03/13 02:00 - barcelona - Xavier Miró
Els trens d'alta velocitat (TAV) uniran Barcelona amb París a partir del 28 d'abril en sis hores i vint minuts per mitjà de dos serveis diaris en cada sentit i sense transbord. Amb aquesta data d'estrena treballen Renfe i la francesa SNCF, que han creat l'empresa mixta Elipsus per explotar inicialment el corredor entre les capitals francesa i catalana. Serà el primer cop que els trens uniran directament les dues capitals sense necessitat de fer el transbord que avui es fa a l'estació de Figueres-Vilafant. Tots quatre serveis pararan a les estacions de Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes i Valença, segons ha apuntat Catalunya Informació i no ha desmentit Renfe.
Participada al 50% per les dues companyies ferroviàries i amb vint combois en operació inicialment –cada companyia n'aporta deu–, Elipsus també posarà en servei el mateix dia 28 d'abril dos trens diaris entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc, d'anada i tornada. D'altra banda, la companyia mixta treballa en la posada en operació el 7 de juliol de dos altres trens per sentit entre Barcelona i Marsella, així com un entre Barcelona i Lió.
El pla de treball inclou la posada en servei d'una línia entre Barcelona i Ginebra a finals d'any.
LA XIFRA
5 línies es preveu posar en servei enguany progressivament per unir Barcelona amb París, Tolosa, Marsella, Lió i Ginebra
Els mateixos TAV Dasye que avui arriben a Vilafant
Els mateixos trens francesos que avui fan el viatge entre Figueres i París baixaran fins a Girona i Barcelona a partir del 28 d'abril. Es tracta del model Dasye, una variant dels TAV Duplex, que pot circular per les línies d'alta velocitat de l'Estat espanyol perquè està equipat amb el sistema unificat de circulació europeu ERTMS, del que no disposen les sèries anteriors del TAV. En aquestes línies entre Catalunya i França també es posaran en servei els nous TAV 2N2, el successor tecnològic dels Dasye. No s'ha fet públic, però, encara, la marca comercial sota la qual s'explotaran els serveis, si Elipsus mateix o, per exemple, SNCF en cooperació amb Renfe.
Iuhu! Qui en dóna més?Diari de Girona, 6 de març de 2013 wrote:La modificació a ample internacional permetrà fer el trajecte entre la capital catalana i la francesa en sis hores i vint minuts.
Per Catalunya Ràdio no, per Davida a tranvia.org (la va treure de trains-en-voyage, on crec que la va publicar no sé si Florent).wefer wrote:Perdoneu, però us heu fixat en una cosa? Sembla que pel que fa a com es farà el servei tots els mitjans, inclosos els francesos, es basen en una informació donada per Catalunya ràdio i no confirmada per les companyies explotadores.
No vull dir que no sigui veritat, però agafem-ho tot amb pinces de moment.
Em sembla que queda prou clar.Heraldo de Aragón wrote:A partir del próximo mes de abril, se podrá viajar desde Zaragoza hasta París dos veces al día en tren de alta velocidad y sin necesidad de realizar trasbordos.
Creus malament.Toni wrote:Jo crec que de moment no hi haurà cap tren ni Madrid - Paris ni Barcelona - Paris.
Competitiu, en el sentit que el tren porti més gent que l'avió, no ho serà, tenint en compte que en una relació més curta i ràpida com Barcelona-Madrid el repartiment modal és del 50%-50%. Però els trens s'ompliran segur: les relacions Barcelona-París són molt fortes, i així ho demostren el fet que un dia normal hi ha una vintena de vols de Barcelona a CdG i Orly. Només que el tren capti un 20% de la demanda ja serà un èxit. A més, 6 hores no és tant de temps, de París a Milà es tarden 7 hores per fer 900 km i hi ha 3 TGV diaris. I com bé dius, l'interès principal se centra en les relacions mitjanes on l'avió resulta poc competitiu.Toni wrote:De totes formes, està per veure que un Barcelona - Paris (més de 6 hores de viatge) sigui competitiu amb l´avió (m´atreveixo a dir que un Madrid - Paris segur que no ho és).