"Idees de bomber"
Posted: Monday 07/04/2014 23:41
No en va existeix l'expressió "tenir idees de bomber".
Fòrum del transport català
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Me da la impresión que como Trias ve que el turismo es lo que más da dinero hay que darle toda la atención y mimar todo ese ámbito. No se da cuenta que ignorando los problemas de la ciudad estos se agravarán, y será precisamente eso lo que haga que ya no quieran venir más turistas. El turismo no viene porque la ciudad sea una trampa de turistas, al contrario, so es contraproducente. Los turistas vienen porque vienen a ver un sitio agradable donde estar, y eso se consigue pensando primero en los ciudadanos. Yo le recomendaría a Trias que en lugar de hacer el indio en las américas se fuera a Viena y aprenda a llevar una ciudad turística sin convertirla en la trampa de turistas que es Barcelona.PROYECTO POLÉMICO
Vecinos, entidades y sindicatos presentan alegaciones a una reforma "elitista" de la Diagonal
Consideran que la propuesta del consistorio solo "contenta" a una asociación de comerciantes
La FAVB, CCOO, UGT y otras entidades de la Plataforma Diagonal para Todos han presentado este martes una veintena de alegaciones a la reforma de la avenida Diagonal de Barcelona que plantea el Ayuntamiento de Barcelona, que consideran "elitista" y que solo "contenta" a una asociación de comerciantes.
Varios representantes de entidades miembros de la Plataforma Diagonal para Todos han informado en rueda de prensa en Barcelona de la argumentación de sus alegaciones del proyecto de reforma de la avenida Diagonal, cuyo periodo de información pública finaliza este martes.
El presidente de la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), Lluís Rabell, ha indicado que el proyecto de reforma propuesto por el consistorio "no nos satisface en absoluto" por razones de movilidad, medioambientales, sociales, y de modelo de ciudad, además de "primar intereses del sector comercial"
Por su parte, Ricard Riol, de la entidad Promoción del Transporte Público, ha considerado que la reforma que plantea el ayuntamiento de Xavier Trias, que tiene un presupuesto de 19 millones, no resolverá la lenta circulación de los autobuses urbanos, que circulan a unos 8 kilómetros por hora por Barcelona.
Además, el proyecto del consistorio "boicotea" la conexión de los dos tramos de tranvía, "defendida por todos los técnicos" que han tenido acceso al mismo, no resuelve la circulación de las bicicletas con seguridad ni tampoco el hecho de que la Diagonal es uno de los "puntos negros" de la ciudad en accidentes para los peatones.
Vicenç Tarrats, de CCOO, y Juan José Casado, de UGT, han reafirmado la "imprescindible" conexión de los dos tramos de tranvías del Baix Llobregat con el Barcelonès Nord para el desarrollo del mundo del trabajo de estas zonas, y han denunciado que tampoco se ha tenido en cuenta el Pacto Industrial del área metropolitana.
Albert Sanz, del Bicicleta Club de Barcelona, ha razonado que en el proyecto municipal, además de no promocionar la opinión ciudadana sobre el mismo, el futuro carril bici "no queda eficazmente segregado y protegido", por lo que podría ser invadido por las motos, y se han previsto pocos aparcamientos para bicicletas.
María García, de Ecologistes en Acció de Catalunya, ha opinado que "es inaceptable que en una situación de crisis como la actual se destinen 19 millones a un proyecto" como la reforma de una de las avenidas más importantes de Barcelona "sin consultar" a los ciudadanos o sus representantes vecinales, y que sólo responde "a intereses de comerciantes y no a los vecinos, que son los que padecen los problemas de contaminación".
Las entidades agrupadas en la plataforma Diagonal para Todos piden otra reforma que tenga en cuenta la "necesaria promoción de la bicicleta y del transporte público de la ciudad, la reducción de vehículos que hemos de conseguir si queremos una ciudad más habitable, con unos niveles de contaminación legales y una mayor calidad de vida, así como la urgente disminución de los accidentes".
Jo no entenc per què coi no es pot fer la punyetera connexió per la Diagonal. Si el tramvia és silenciós, als veïns no els molestarà! (bé, si, pel ops! referèndum...)BTVnotícies wrote:El PP demana al govern renunciar a connectar els dos tramvies per la Diagonal
El Grup Municipal del PP ha revifat el debat sobre la connexió del Trambaix i el Trambesòs a l'Ajuntament. Els populars presentaran a la Comissió de Seguretat i Mobilitat d'aquest dimecres una proposició perquè es deixi sense efecte l'enllaç dels tramvies per la Diagonal i que es prioritzi la unió per altres carrers. Des del PSC, en canvi, se segueix apostant per la connexió de les dues xarxes per aquesta avinguda.
El president del Grup Municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, veu “inviable i impossible” la connexió dels dos tramvies per la Diagonal amb el projecte de reforma de l’avinguda que ha pactat amb el govern municipal. Per això, el PP vol blindar-la de possibles canvis en el futur i demanarà a l’executiu el compromís per rebutjar l’enllaç per la Diagonal. “Que s’ha de connectar? Nosaltres no ho qüestionem. Quins trajectes no han de figurar-hi? La Diagonal”, ha sentenciat Fernández Díaz, que és partidari de fer els estudis de mobilitat i d’encaix de la connexió per carrers de l’Eixample.
Fernández Díaz fa aquesta petició després que el Parlament aprovés la setmana passada per unanimitat encarregar aquest any els estudis necessaris per connectar els dos tramvies. No obstant això, el líder del PP ha assegurat que en el Pla director d’infraestructures de la Generalitat es manté encara la unió per la Diagonal, i s’ha referit també a les declaracions recents del president de TRAM, Josep Maria Cullell, sobre el futur del tramvia com a exemples que cal un pronunciament explícit del govern per descartar del tot la Diagonal.
Des del PSC, el nou líder a l’Ajuntament, Jaume Collboni, ha reiterat que l’aposta dels socialistes és la mateixa que al seu dia va defensar l’alcalde Jordi Hereu. “El que té més sentit del món és connectar en els terminis adequats el tramvia per la Diagonal”, ha dit Collboni. L’alcaldable del PSC ha acusat Xavier Trias de no emprendre la unió dels tramvies “per por dels fantasmes del passat”. Des del govern municipal s’assegura que no es renuncia a la connexió de les dues xarxes, però per un itinerari alternatiu a la Diagonal pendent de determinar.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/04/ ... -diagonal/
BTVnotícies wrote:CiU, PP i UxB enterren la unió dels tramvies per la Diagonal
Si hi havia alguna escletxa de dubte sobre la possibilitat d'unir els tramvies per la Diagonal, el PP ha volgut tapar-la. I ho ha aconseguit amb el suport de CiU i d'Unitat per Barcelona. A la Comissió de Seguretat i Mobilitat s'ha aprovat un text en què es descarta el projecte de connexió del Trambaix i el Trambesòs per l'avinguda i que emplaça els grups a buscar altres alternatives.
La Comissió de Mobilitat ha aprovat una proposició dels populars que insta el govern a “descartar i deixar sense efecte el projecte de connexió del Trambaix i el Trambesòs en el traçat per l’avinguda Diagonal i prioritzar altres alternatives possibles”. Els populars han recordat al govern municipal que el Pla director d’infraestructures “encara preveu la unió per l’avinguda”. El regidor Óscar Ramírez (PP) ha defensat que s’han de buscar trajectes alternatius i que el que cal és “prioritzar és la segona fase de la reforma de la Diagonal, des de passeig de Gràcia fins a les Glòries”.
El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha defensat el “sí” a la proposició del PP amb l’argument que “així ho van reclamar els ciutadans en la consulta que es va fer en la legislatura passada”. La menció a la consulta ha encès el debat entre els regidors. Segons Freixedes, “la consulta de no fa ni quatre anys, impossibilita la unió. Allà es va enterrar la unió del tramvia”, ha sentenciat Freixedes.
Unes afirmacions que han estat rebatudes pel socialista David Escudé: “El que van votar els veïns va ser no tocar la Diagonal. Vostès han tancat la porta a la unió amb l’actual projecte de reforma de l’avinguda. Estan renunciant a convertir la Diagonal en un eix cívic, a 80.000 viatgers diaris, a un transport més energètic”. Escudé ha recordat que la proposta d’unir els tramvies per la cèntrica avinguda té “un ampli suport” per part d’entitats veïnals, sindicats i organismes vinculats amb la defensa del transport públic.
La proposició del PP s’ha debatut de forma conjunta amb una pregunta d’ICV-EUiA, que ha interpel·lat el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, sobre les declaracions del president del TRAM. En un acte Josep Maria Cullell va dir que el futur del tramvia “és la unió de les Glòries amb Francesc Macià a través de la Diagonal”. Isabel Ribas (ICV-EUiA) ha replicat a Freixedes que el “sí” del govern a la proposició dels populars “no és una decisió política. Vostès són els autèntics presoners de la consulta. Menystenen les 150.000 aportacions del procés participatiu i només obeeixen interessos particulars”. Ribas ha exigit al govern que presenti l’estudi de viabilitat acordat fa ja un parell d’anys que ha d’establir quin és el recorregut òptim: “Per què no presenten aquestes dades? Perquè saben què dirien? Que la millor opció és la Diagonal”, ha conclòs Ribas.
La coalició d’ERc+Dcat+Rcat també ha donat suport a la proposició del PP “perquè la unió dels tramvies ara no és una prioritat. Creiem que el que cal és reforçar la xarxa ortogonal i reactivar la construcció de l’L9″, ha dit el regidor Joan Laporta.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/04/ ... -diagonal/
+ 1.000.000alf_ wrote:AAARRRRRGGGHHHH MUERTE Y SUFRIMIENTO
La democracia representativa es el fracaso y la caudillización de la democracia!
¿Donde dice "tranvía", perdón?Oriolix wrote:Pregunta: "Quina de les opcions següents, elaborades per l'Oficina Tècnica de la Diagonal, amb les aportacions ciutadanes en el procés participatiu, considera més adequada per dur a terme la transformació de l'avinguda Diagonal?"
- Opció A - Boulevard: 11% (20.447 vots)
- Opció B - Rambla: 8% (14.260 vots)
- Opció C - "Cap de les dues anteriors": 80% (exactament 79,8%) (137.474 vots)
A mi no me parecería nada terrible, como dices sería un tramo corto, cuyta utilidad estaría sobre todo en no tener que trasbordar, ya luego si se tarda dos o tres minutos más no es ninguna tragedia, si se amplía un poco el carril bus, con paradas de piso alto y prioridad semafórica se podría ganar bastante.oriolp13 wrote:El que no entenc exactament és l'al·lèrgia que sembla que hi hagi a que tramvia i autobus comparteixin carril. A d'altres llocs d'Europa el més normal és que el tramvia vagi per el mig del carrer, i no amb una plataforma exclusiva. Si s'utilitzes el mètode de compartir carril la seva construcció seria molt més barata i a més a més sense haver de modificar gaire la Diagonal. Que així el tramvia aniria més lent? Cert, ja que també es trobaria els autobusos que n'alentirien la marxa, però això seria només principalment al tram Francesc Macià - Diagonal/Pg. Gràcia. I crec que més val fer la unió d'aquesta manera que no fer-la, no creieu?
El tramvia era l'element central de la transformació, i que condicionava la resta d'espais. Ho pots comprovar mirant les propostes gràfiques. Clar que igual no ho veus, que no hi ha més cec que el qui no vol veure-hi.alf_ wrote:¿Donde dice "tranvía", perdón?
El tranvía no era el elemento central de la transformación, el elemento central de la transformación era un bulevar o una rambla. Vale, esta en las gráficas, ¿y? Y esto de que condiciona el resto de espacios, ¿perdona? Si se acaban de mencionar varias formas de encajar el tranvía sin condicionar los demás espacios. ¿Que exactamente es lo que no veo? ¿Que meter el tranvía por el carril bus sería menos reforma que la que se está haciendo, que suprime un carril y cambia completamente la función del otro? ¿Que un tranvía no es más que un medio de transporte y no algo que "condiciona el resto de espacios"? Explicame esto, es que de verdad no lo veo, la Diagonal es 8 veces más ancha que el derecho de vía.Oriolix wrote:El tramvia era l'element central de la transformació, i que condicionava la resta d'espais. Ho pots comprovar mirant les propostes gràfiques. Clar que igual no ho veus, que no hi ha més cec que el qui no vol veure-hi.alf_ wrote:¿Donde dice "tranvía", perdón?
http://www.elperiodico.com/es/cartas/en ... 1087.shtmlEl Periódico wrote:BARCELONA
"BCN no ha votado 'no' al travía"
Jueves, 1 de mayo del 2014 Alessandro Malfatti (Barcelona)
El alcalde de Barcelona, Xavier Trias, está dando un grotesco espectáculo de hipocresía con el asunto del tranvía por la Diagonal. El alcalde se escuda en el famoso referendo de la Diagonal para boicotear la unión de los dos tramos del tranvía, cuando el referendo no iba de eso, no se consultó sobre el tranvía como transporte público, sino sobre una reforma urbanística. Curiosamente, una reforma similar a la que quiere hacer ahora el alcalde y contra la cual se votó.
No puede ser que un tema técnico de movilidad, que afecta a muchos más municipios que Barcelona acabe secuestrado por a saber qué intereses del alcalde, probablemente el populismo de preservar la autopista urbana que ahora mismo es la avenida de la Diagonal. En su día, Xavier Trias pedía la dimisión del alcalde Jordi Hereu no porque este hubiera hecho algo malo, sino porque los ciudadanos no votaron a favor de sus propuestas en el referendo (como si fuera algo malo consultar a la ciudadanía). Según esta misma vara de medir que le aplicó a Hereu, Trias debería dimitir, porque está yendo frontalmente en contra de algo que sí se votó explícitamente, que no fue el tranvía: se votó por no reformar la Diagonal.
Felicitats per la publicació de la carta. La llàstima és que escampa sospites sense fonament "a saber qué intereses del alcalde" i dóna l'habitual toc demagògic "la autopista urbana que es la Diagonal" (si ho és, és a partir de Francesc Macià). Però el problema de veritat és que diu coses incertes com que "se votó por no reformar la Diagonal", quan es va votar -mira un parell d'entrades enrere - per "C - Cap de les dues anteriors" i en això el sr.Trias està complint, perquè fa una reforma que no és la A ni la B. A banda, està el tema de si la gent va votar pel tramvia o no, però això de moment ho deixarem com a opinable.alf_ wrote:Debe ser que en El Periódico estan también muy ciegos como para publicar mi carta al respecto. (aunque sí para olvidarse de la n en tranvía)
http://www.elperiodico.com/es/cartas/en ... 1087.shtmlEl Periódico wrote:BARCELONA
"BCN no ha votado 'no' al travía"
Jueves, 1 de mayo del 2014 Alessandro Malfatti (Barcelona)
El alcalde de Barcelona, Xavier Trias, está dando un grotesco espectáculo de hipocresía con el asunto del tranvía por la Diagonal. El alcalde se escuda en el famoso referendo de la Diagonal para boicotear la unión de los dos tramos del tranvía, cuando el referendo no iba de eso, no se consultó sobre el tranvía como transporte público, sino sobre una reforma urbanística. Curiosamente, una reforma similar a la que quiere hacer ahora el alcalde y contra la cual se votó.
No puede ser que un tema técnico de movilidad, que afecta a muchos más municipios que Barcelona acabe secuestrado por a saber qué intereses del alcalde, probablemente el populismo de preservar la autopista urbana que ahora mismo es la avenida de la Diagonal. En su día, Xavier Trias pedía la dimisión del alcalde Jordi Hereu no porque este hubiera hecho algo malo, sino porque los ciudadanos no votaron a favor de sus propuestas en el referendo (como si fuera algo malo consultar a la ciudadanía). Según esta misma vara de medir que le aplicó a Hereu, Trias debería dimitir, porque está yendo frontalmente en contra de algo que sí se votó explícitamente, que no fue el tranvía: se votó por no reformar la Diagonal.