Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Bale aclarit, a mi ja em sorprenia pero va ser el que vaig entendre. Per cert no seria mes logic esperar fins a la primavera de 2010 i obrir L9 i L10 fins a Sagrera directament?
De nou al FTC
Re: Seguiment de les obres de la L9
Les linies L9 i L10 no arribaràn a La Sagrera fins a l'estiu de 2010. És millor doncs posar en servei 5 estacions que cobreixin 4 zones sense servei que no deixar aquestes zones sense servei mig any.marc wrote:Bale aclarit, a mi ja em sorprenia pero va ser el que vaig entendre. Per cert no seria mes logic esperar fins a la primavera de 2010 i obrir L9 i L10 fins a Sagrera directament?
Re: Seguiment de les obres de la L9
... i de pas (tria la teva versió favorita),
versió 1: [mode innocent on] donar una mica d´ànims als habitants de Santa Coloma, que deuen estar una mica desanimats...[mode innocent off]
versió 2: [mode realista on] buscar vots a Santa Coloma, ara encara més amb tot el merder del Pretòria...[mode realista off]
versió 1: [mode innocent on] donar una mica d´ànims als habitants de Santa Coloma, que deuen estar una mica desanimats...[mode innocent off]
versió 2: [mode realista on] buscar vots a Santa Coloma, ara encara més amb tot el merder del Pretòria...[mode realista off]
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Foto d'un termòmetre de la L9 (tret de Skyscrapercity):
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://s1.postimage.org/5yfZ0-83e2860e2 ... resize.jpg
Perquè hi ha una parada tapada per l'enganxina entre la de Fondo i Can Peixauet ?
Perquè hi ha una parada tapada per l'enganxina entre la de Fondo i Can Peixauet ?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Perquè Santa Rosa no s'obrirà fins d'aquí un any o dos.
Re:
Ecomobisostrans wrote:Foto d'un termòmetre de la L9 (tret de Skyscrapercity):
Però si aquí http://transport.cat/viewtopic.php?f=13 ... &start=120 ja en vaig penjar una...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ja és oficial?
El primer tram de la línia 9 del metro de Santa Coloma de Gramenet entrarà en funcionament el diumenge dia 13 de desembre
El diumenge dia 13 de desembre està previst que s'inauguri el primer tram de la línia 9 del metro a Santa Coloma de Gramenet, que uneix Can Zam amb Can Peixauet. Els combois d'aquesta línia no tindran conductor i funcionaran de manera totalment automatitzada.
Aquest nou tram de la línia 9 del metro suposarà per Santa Coloma de Gramenet un avenç important en el transport i les comunicacions de la ciutat.
Per inaugurar aquest tram s'ha organitzat una festa popular a la qual està previst que assisteixin el president de la Generalitat, José Montilla, i els alcaldes de Barcelona i de Santa Coloma de Gramenet.
http://www.3cat24.cat/noticia/428670/ca ... e-desembre
El primer tram de la línia 9 del metro de Santa Coloma de Gramenet entrarà en funcionament el diumenge dia 13 de desembre
El diumenge dia 13 de desembre està previst que s'inauguri el primer tram de la línia 9 del metro a Santa Coloma de Gramenet, que uneix Can Zam amb Can Peixauet. Els combois d'aquesta línia no tindran conductor i funcionaran de manera totalment automatitzada.
Aquest nou tram de la línia 9 del metro suposarà per Santa Coloma de Gramenet un avenç important en el transport i les comunicacions de la ciutat.
Per inaugurar aquest tram s'ha organitzat una festa popular a la qual està previst que assisteixin el president de la Generalitat, José Montilla, i els alcaldes de Barcelona i de Santa Coloma de Gramenet.
http://www.3cat24.cat/noticia/428670/ca ... e-desembre
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
Aleshores, insisteixo, la vaig encertar fa quasi un mes. Resulta que la generalitat necessita distreure la població d'una sèrie d'esdeveniments que tindran lloc en aquesta data.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Distracció poc efectiva
Total, aquests esdeveniments no afectaran les poblacions on mana el partit que organitza l'espectacle dels abusadors-del-cotxe-oficial-que-es-recorden-del-metro-per-tallar-cintes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Fins fa no gaires dies, la data d'inauguració prevista era una altra i no el 13 de desembre.Lluita1714 wrote:Aleshores, insisteixo, la vaig encertar fa quasi un mes. Resulta que la generalitat necessita distreure la població d'una sèrie d'esdeveniments que tindran lloc en aquesta data.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Qualsevol diria que una consulta de costellada és més important que inaugurar per fi el servei de la L9 ... i vaja, que seguríssim que al poble tipus Ventdelplà que farà la consulta de costellada estaran pendentíssims de la inauguració d'un tram del Metro.
I el mateix cuento podrien aplicar-se els organitzadors de la consulta de costellada per fer-la coincidir amb La Marató de TV3
I el mateix cuento podrien aplicar-se els organitzadors de la consulta de costellada per fer-la coincidir amb La Marató de TV3
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
CiU exigeix explicacions pel darrer retard
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... metro.html
CiU exigeix explicacions al Govern pel nou retard en la Línia 9 del metro
19:34 04.12.2009
Barcelona (ACN).- El diputat de CiU al Parlament Josep Rull ha exigit aquest divendres explicacions al Departament de Política Territorial i Obres Públiques pel nou retard en la Línia 9 del metro. En un comunicat, Rull ha subratllat que el president Montilla va assegurar que durant el mes d'octubre entrarien en funcionament cinc estacions del ramal de Santa Coloma, i el número de desembre de la revista de la Generalitat 'Info Catalunya' inclou un gran reportatge en què s'assegura que la línia ja ha entrat en funcionament. 'És un exercici de frivolitat inadmissible explicar a bombo i plateret que la Línia 9 ja és operativa', ha dit Rull, que ha afegit que algú ha d'explicar-se 'per aquest engany sense precedents'.
CiU exigeix explicacions al Govern pel nou retard en la Línia 9 del metro
19:34 04.12.2009
Barcelona (ACN).- El diputat de CiU al Parlament Josep Rull ha exigit aquest divendres explicacions al Departament de Política Territorial i Obres Públiques pel nou retard en la Línia 9 del metro. En un comunicat, Rull ha subratllat que el president Montilla va assegurar que durant el mes d'octubre entrarien en funcionament cinc estacions del ramal de Santa Coloma, i el número de desembre de la revista de la Generalitat 'Info Catalunya' inclou un gran reportatge en què s'assegura que la línia ja ha entrat en funcionament. 'És un exercici de frivolitat inadmissible explicar a bombo i plateret que la Línia 9 ja és operativa', ha dit Rull, que ha afegit que algú ha d'explicar-se 'per aquest engany sense precedents'.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
Home, es que les consultes i eleccions normalment es fan en diumenge o festiu. Les inauguracions se solen fer el divendres o dissabte.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Seguiment de les obres de la L9
Serà interessant veure quants dels que aquí critiquen que la inauguració de la L9 sigui per cobrir les consultes populars correran a ser els primers a provar la línia. Si realment creieu que és un acte interessat, no aneu a la L9 aquest dia.
And now for something completely different...
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
No, no, jo hi aniré, però aniré a més d'un lloc aquest dia. No deixa de semblar-me una maniobra de distracció, no per baixar participació, però ben segur que faran publicitat als mitjans de comunicació de les bondats del sistema.Tony M. Nyphot wrote:Serà interessant veure quants dels que aquí critiquen que la inauguració de la L9 sigui per cobrir les consultes populars correran a ser els primers a provar la línia. Si realment creieu que és un acte interessat, no aneu a la L9 aquest dia.
Farà un mes, quan vaig dir que ja es podien fer apostes per qui encertava, jo vaig dir 13 de desembre, pensant precisament en el que avui crec. Normalment els mitjans de transport s'inauguren divendres i dissabtes per tal de que l'aglomeració del primer dia no sigui tanta, i es reparteixi homogèniament al llarg del cap de setmana. No deixa de semblar-me sospitós que ho facin en diumenge.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Seguiment de les obres de la L9
Però anant-hi formaràs part de la notícia i li donaràs més pes. Com més gent hi vagi, més notícia serà en detriment de les consultes sobre la independència. Em sembla una postura incoherent, però evidentment cadascú és lliure en els seus actes.Lluita1714 wrote:No, no, jo hi aniré, però aniré a més d'un lloc aquest dia. No deixa de semblar-me una maniobra de distracció, no per baixar participació, però ben segur que faran publicitat als mitjans de comunicació de les bondats del sistema.Tony M. Nyphot wrote:Serà interessant veure quants dels que aquí critiquen que la inauguració de la L9 sigui per cobrir les consultes populars correran a ser els primers a provar la línia. Si realment creieu que és un acte interessat, no aneu a la L9 aquest dia.
Farà un mes, quan vaig dir que ja es podien fer apostes per qui encertava, jo vaig dir 13 de desembre, pensant precisament en el que avui crec. Normalment els mitjans de transport s'inauguren divendres i dissabtes per tal de que l'aglomeració del primer dia no sigui tanta, i es reparteixi homogèniament al llarg del cap de setmana. No deixa de semblar-me sospitós que ho facin en diumenge.
And now for something completely different...
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
Jo, com s'obvia, sóc aficionat al ferrocarril i vull anar-hi. La gent té dret d'anar si vol a visitar un nou servei de transport. Per televisió o ràdio ens vendran que arriba puntual un nou servei de transport que necessitava Santa Coloma... fa cinc anys que devia haver arribat, alhora que el Trambesòs i el Fòrum, que ara ens queda com un record distant. A mi no podran distreure'm ni creuré que vivim en un país en pau, neutre, on tots saltem de felicitat pensant en lo bó que es el nostre govern en oferir-nos millors condicions amb noves línies de metro. Ni a mi ni a ningú, però és un intent. Clar que no aconseguiran que els santcugatencs o els del Papiol vagin a Barcelona a veure la L9 i se'n oblidin dels afers de la seva vila, no, però és per fer que els barcelonins tinguin una distensió momentània mentre passa la tempesta. Això és el que em sembla a mi. És una opinió personal, no pas una teoria de conspiració, i reiteradament, penso anar-hi, com aniré a visitar altres viles i altres llocs, com aniré a veure la il·luminació nadalenca de la ciutat comtal.Tony M. Nyphot wrote:Serà interessant veure quants dels que aquí critiquen que la inauguració de la L9 sigui per cobrir les consultes populars correran a ser els primers a provar la línia. Si realment creieu que és un acte interessat, no aneu a la L9 aquest dia.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Recorda que hi ha fil obert per la trobada, si vols et pots afegir a la llista
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... inies.html
El retard de l'L9 costa 16 milions per adaptar els trens a altres línies
El contracte de 50 trens va canviar l'any 2006 per l'endarreriment de les obres
06/12/09 02:00 - Barcelona - xavier miró
La previsió del govern era estrenar el primer tram de la nova línia L9 de metro el 2007. El contracte signat amb Alstom pel subministrament de 50 trens així ho contemplava. El setembre del 2006, però, el contracte es modificava perquè ja quedava clar que el calendari no es compliria. Per no desaprofitar els trens, es va acordar modificar-los tècnicament perquè poguessin circular per altres línies no automatitzades de Barcelona. Els canvis i l'ajornament de l'entrega ha costat 16 milions d'euros.
La modificació del contracte amb el fabricant Alstom es feia el setembre del 2006, quan ja es tenia clar que era impossible posar en funcionament l'L9 en un any. Per una banda, les tuneladores trobaven imprevistos al subsòl i el ritme constructiu s'alentia (alguna va estar aturada durant mesos, com passa ara amb la de la Zona Franca). A més, el govern va decidir auditar tot el projecte constructiu després de l'esfondrament de l'L5 al Carmel i la revisió va incloure la modificació del túnel a la zona de la Sagrera. El 2006, doncs, se signava una addenda al contracte amb Alstom per tal de modificar tècnicament els trens comprats per tal que es poguessin posar en funcionament en altres línies del metro barceloní que no funcionen automàticament, com ara l'L9. L'adaptació dels trens es calculava en 8,32 milions. Però el calendari d'entregues dels trens i el cost de l'arrendament també suposava un sobrecost del contracte. L'última entrega de trens estava prevista a l'octubre de l'any passat, però el setembre del 2007 es tornava a modificar el contracte pels últims setze trens pendents de lliurar a l'administració catalana. Aquella entrega s'aplaçava per tal de fer-la efectiva entre el març d'aquest any i el juny del que ve. Per l'ajornament, Alstom facturaria en concepte de manteniment i emmagatzematge dels combois un sobrecost fix de 3 milions i un de variable d'un màxim de 5 –en funció del preu dels aprovisionaments de materials i elements. En total, el contracte s'encaria en més de 16 milions d'euros. Així ho ha estimat la Sindicatura de Comptes de la Generalitat en l'informe sobre l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) d'aquest mes de juny. El sobrecost es pagarà formant part de les quotes periòdiques establertes en el contracte del pagament total dels trens. Malgrat el sobrecost, el contracte ha acabat resultant més barat per a la Generalitat perquè l'addenda signada el setembre del 2006 preveia unes revisions de preu d'11 milions d'euros, mentre que el contracte marc signat inicialment amb Alstom les establia en 24 milions. El cost total del contracte marc era de 488,32 milions, mentre que el de la modificació s'ha tancat en 472,96 milions.
El retard de l'L9 costa 16 milions per adaptar els trens a altres línies
El contracte de 50 trens va canviar l'any 2006 per l'endarreriment de les obres
06/12/09 02:00 - Barcelona - xavier miró
La previsió del govern era estrenar el primer tram de la nova línia L9 de metro el 2007. El contracte signat amb Alstom pel subministrament de 50 trens així ho contemplava. El setembre del 2006, però, el contracte es modificava perquè ja quedava clar que el calendari no es compliria. Per no desaprofitar els trens, es va acordar modificar-los tècnicament perquè poguessin circular per altres línies no automatitzades de Barcelona. Els canvis i l'ajornament de l'entrega ha costat 16 milions d'euros.
La modificació del contracte amb el fabricant Alstom es feia el setembre del 2006, quan ja es tenia clar que era impossible posar en funcionament l'L9 en un any. Per una banda, les tuneladores trobaven imprevistos al subsòl i el ritme constructiu s'alentia (alguna va estar aturada durant mesos, com passa ara amb la de la Zona Franca). A més, el govern va decidir auditar tot el projecte constructiu després de l'esfondrament de l'L5 al Carmel i la revisió va incloure la modificació del túnel a la zona de la Sagrera. El 2006, doncs, se signava una addenda al contracte amb Alstom per tal de modificar tècnicament els trens comprats per tal que es poguessin posar en funcionament en altres línies del metro barceloní que no funcionen automàticament, com ara l'L9. L'adaptació dels trens es calculava en 8,32 milions. Però el calendari d'entregues dels trens i el cost de l'arrendament també suposava un sobrecost del contracte. L'última entrega de trens estava prevista a l'octubre de l'any passat, però el setembre del 2007 es tornava a modificar el contracte pels últims setze trens pendents de lliurar a l'administració catalana. Aquella entrega s'aplaçava per tal de fer-la efectiva entre el març d'aquest any i el juny del que ve. Per l'ajornament, Alstom facturaria en concepte de manteniment i emmagatzematge dels combois un sobrecost fix de 3 milions i un de variable d'un màxim de 5 –en funció del preu dels aprovisionaments de materials i elements. En total, el contracte s'encaria en més de 16 milions d'euros. Així ho ha estimat la Sindicatura de Comptes de la Generalitat en l'informe sobre l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) d'aquest mes de juny. El sobrecost es pagarà formant part de les quotes periòdiques establertes en el contracte del pagament total dels trens. Malgrat el sobrecost, el contracte ha acabat resultant més barat per a la Generalitat perquè l'addenda signada el setembre del 2006 preveia unes revisions de preu d'11 milions d'euros, mentre que el contracte marc signat inicialment amb Alstom les establia en 24 milions. El cost total del contracte marc era de 488,32 milions, mentre que el de la modificació s'ha tancat en 472,96 milions.