Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
24/06/2007 18.47
Baix Llobregat // Barcelona
Renfe substitueix el servei a l'aeroport per autobusos i augmenta la freqüència de la línia del Garraf
mida del text
Continuen els problemes al servei de rodalies de Renfe. La companyia ferroviària havia restablert a quarts de set del matí el servei a la línia de l'aeroport i, parcialment, el de la línia de Vilanova, que es van haver de tallar divendres pel descarrilament d'un tren Euromed a l'estació del Prat. Però, poc després, els retards i la saturació de les dues línies -que circulaven provisionalment per la mateixa via- ha obligat la companyia a suspendre temporalment alguns serveis i substituir-los de nou per autobusos, amb la consegüent molèstia per als usuaris. Finalment, s'ha decidit prioritzar la línia del Garraf, que funciona com un festiu normal, i tornar a suprimir la de l'aeroport. La companyia confia restablir la normalitat del servei demà al matí a primera hora.
El primer tren que ha tornat a circular per la línia C10 ha sortit de l'estació de Sants a dos quarts de set del matí. En aquest primer comboi no hi anaven gaires passatgers. Teòricament, el servei havia de funcionar al cent per cent, però a mesura que ha anat passant el matí els problemes han tornat a aparèixer. Retards, combois que estaven anunciats en els plafons informatius però que no acabaven d’arribar mai, altres plafons que informaven que la línia no funcionava i que l’alternativa eren els autobusos habilitats per Renfe. En definitiva, un embolic.
La companyia ha anunciat que a partir de les quatre de la tarda havia modificat el pla alternatiu de transport i que els desplaçaments fins l’aeroport es farien únicament i exclusivament per carretera amb el servei d’autocars habilitat. Això ha permès a Renfe incrementar la freqüència de pas dels trens de la línia C2, i hi han començat a circular de tres a quatre combois per hora i sentit, el servei habitual dels dies festius.
L’origen dels problemes sembla que ha estat la congestió de la via. Després de l’accident i fins que no acabin les obres de reparació de les travesses i la catenària malmeses, per els rails que circula habitualment la línia de l’aeroport hi operaven també el 75% dels combois de la línia C2, la que uneix Maçanet amb Sant Vicenç de Calders passant per Vilanova. Això ha causat els retards.
Els trens de mitjana i llarga distància es continuen desviant per la línia de Vilafranca i arrosseguen retards d’entre 30 i 45 minuts de mitjana.
El descarrilament del tren Euromed ha repercutit també en altres línies de la xarxa de rodalies. En la línia C3, entre l'Hospitalet i Vic, els trens inicien o finalitzen el recorregut a Sant Andreu Arenal, on els viatgers poden enllaçar amb el servei de la línia C4 de rodalies per acabar d’arribar a Sants o altres estacions de la ciutat de Barcelona. La línia C7, que cobreix el trajecte entre Martorell i l'Hospitalet, els trens inicien o finalitzen el recorregut a Montcada Bifurcació i allà els viatgers també han d’optar pel servei de la línia C4.
D’altra banda, les línies regulars d'autobús entre Barcelona i la comarca del Garraf, concessionàries de la Generalitat, funcionen com si es tractés d'un dia laborable per pal·liar el tall de circulació de la xarxa de rodalies. Es tracta del reforç de les línies d'autobús Vilanova-Sitges, Sant Pere de Ribes-Barcelona i Vilanova-Vilafranca.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=201595
Baix Llobregat // Barcelona
Renfe substitueix el servei a l'aeroport per autobusos i augmenta la freqüència de la línia del Garraf
mida del text
Continuen els problemes al servei de rodalies de Renfe. La companyia ferroviària havia restablert a quarts de set del matí el servei a la línia de l'aeroport i, parcialment, el de la línia de Vilanova, que es van haver de tallar divendres pel descarrilament d'un tren Euromed a l'estació del Prat. Però, poc després, els retards i la saturació de les dues línies -que circulaven provisionalment per la mateixa via- ha obligat la companyia a suspendre temporalment alguns serveis i substituir-los de nou per autobusos, amb la consegüent molèstia per als usuaris. Finalment, s'ha decidit prioritzar la línia del Garraf, que funciona com un festiu normal, i tornar a suprimir la de l'aeroport. La companyia confia restablir la normalitat del servei demà al matí a primera hora.
El primer tren que ha tornat a circular per la línia C10 ha sortit de l'estació de Sants a dos quarts de set del matí. En aquest primer comboi no hi anaven gaires passatgers. Teòricament, el servei havia de funcionar al cent per cent, però a mesura que ha anat passant el matí els problemes han tornat a aparèixer. Retards, combois que estaven anunciats en els plafons informatius però que no acabaven d’arribar mai, altres plafons que informaven que la línia no funcionava i que l’alternativa eren els autobusos habilitats per Renfe. En definitiva, un embolic.
La companyia ha anunciat que a partir de les quatre de la tarda havia modificat el pla alternatiu de transport i que els desplaçaments fins l’aeroport es farien únicament i exclusivament per carretera amb el servei d’autocars habilitat. Això ha permès a Renfe incrementar la freqüència de pas dels trens de la línia C2, i hi han començat a circular de tres a quatre combois per hora i sentit, el servei habitual dels dies festius.
L’origen dels problemes sembla que ha estat la congestió de la via. Després de l’accident i fins que no acabin les obres de reparació de les travesses i la catenària malmeses, per els rails que circula habitualment la línia de l’aeroport hi operaven també el 75% dels combois de la línia C2, la que uneix Maçanet amb Sant Vicenç de Calders passant per Vilanova. Això ha causat els retards.
Els trens de mitjana i llarga distància es continuen desviant per la línia de Vilafranca i arrosseguen retards d’entre 30 i 45 minuts de mitjana.
El descarrilament del tren Euromed ha repercutit també en altres línies de la xarxa de rodalies. En la línia C3, entre l'Hospitalet i Vic, els trens inicien o finalitzen el recorregut a Sant Andreu Arenal, on els viatgers poden enllaçar amb el servei de la línia C4 de rodalies per acabar d’arribar a Sants o altres estacions de la ciutat de Barcelona. La línia C7, que cobreix el trajecte entre Martorell i l'Hospitalet, els trens inicien o finalitzen el recorregut a Montcada Bifurcació i allà els viatgers també han d’optar pel servei de la línia C4.
D’altra banda, les línies regulars d'autobús entre Barcelona i la comarca del Garraf, concessionàries de la Generalitat, funcionen com si es tractés d'un dia laborable per pal·liar el tall de circulació de la xarxa de rodalies. Es tracta del reforç de les línies d'autobús Vilanova-Sitges, Sant Pere de Ribes-Barcelona i Vilanova-Vilafranca.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=201595
Tot i que una mica tard...
24/6/2007 14:11 h PROBLEMES A RENFE
Els autobusos regulars Barcelona-Garraf encara funcionen com un dia laborable per pal·liar els talls de Rodalies
* Els trens tornen a circular entre l'estació de Sants i l'aeroport del Prat
EUROPA PRESS
BARCELONA
Les línies regulars d'autobús entre Barcelona i la comarca del Garraf concessionàries de la Generalitat segueixen funcionant avui com si es tractés d'un dia laborable, per pal·liar el tall de circulació de Rodalies Renfe després del descarrilament d'un tren Euromed divendres passat. Es tracta del reforç de les línies d'autobús Vilanova-Sitges-Sant Pere de Ribes-Barcelona i Vilanova-Vilafranca.
El director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, ha afirmat que han decidit mantenir avui la mateixa freqüència que ja es va aplicar dissabte, encara que Renfe hagi restablert aquest diumenge parcialment el servei de les línies C-2 Sud i C-10, amb talls puntuals.
Villalante ha tret ferro als talls puntuals d'avui, i ha mostrat la seva "confiança" que Renfe complirà el seu compromís de restablir "totalment" el servei de les dues línies aquest dilluns.
Tot i així, el director general de Transport Terrestre ha defensat la seva decisió de mantenir el servei d'autobusos propi dels dies laborables fins que s'acabin les incidències ferroviàries del cap de setmana. A més, ha dit que hi ha preparats més autobusos per si creix la demanda en alguns moments, i ha assegurat que així es va fer dissabte.
ElPeriodico.cat
Els autobusos regulars Barcelona-Garraf encara funcionen com un dia laborable per pal·liar els talls de Rodalies
* Els trens tornen a circular entre l'estació de Sants i l'aeroport del Prat
EUROPA PRESS
BARCELONA
Les línies regulars d'autobús entre Barcelona i la comarca del Garraf concessionàries de la Generalitat segueixen funcionant avui com si es tractés d'un dia laborable, per pal·liar el tall de circulació de Rodalies Renfe després del descarrilament d'un tren Euromed divendres passat. Es tracta del reforç de les línies d'autobús Vilanova-Sitges-Sant Pere de Ribes-Barcelona i Vilanova-Vilafranca.
El director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, ha afirmat que han decidit mantenir avui la mateixa freqüència que ja es va aplicar dissabte, encara que Renfe hagi restablert aquest diumenge parcialment el servei de les línies C-2 Sud i C-10, amb talls puntuals.
Villalante ha tret ferro als talls puntuals d'avui, i ha mostrat la seva "confiança" que Renfe complirà el seu compromís de restablir "totalment" el servei de les dues línies aquest dilluns.
Tot i així, el director general de Transport Terrestre ha defensat la seva decisió de mantenir el servei d'autobusos propi dels dies laborables fins que s'acabin les incidències ferroviàries del cap de setmana. A més, ha dit que hi ha preparats més autobusos per si creix la demanda en alguns moments, i ha assegurat que així es va fer dissabte.
ElPeriodico.cat
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Els trens que desviaven des de fa dies per la R4 eren el Talgo Covadonga-Finisterre descendent, l'Arco Murcia-Barcelona i l'últim Alvia Madrid-Barcelona.fantito wrote:Ja fa dies, forces, que els darrers trens de Crans Línies són desviats per la linia de Vilafranca; i trens de rodalies comencen a Pl. Catalunya. Aixó ja s'ha dit en diverses ocasions, sols cal buscar-les.
Els Euromeds d'ençà de l'accident imagino que estaran una bona temporada anant desviats per Vilafranca.
Last edited by Pere on Monday 25/06/2007 23:32, edited 1 time in total.
Si sí, ja he vist aquest fil
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=5614&start=0
els trens afectats són
Alvia 1199 Madrid Pta. de Atocha-Barcelona França
Circulará desviado vía Vilafranca/Plaça Catalunya/Santa Andreu Comtal. Amb arribada a Sants a les 23.35
Arco 1202 Alacant-Barcelona França
Circulará desviado vía Vilafranca/Plaça Catalunya/Santa Andreu Comtal. Amb arribada a Sants a les 23.58.
Arco 1212 Murcia del Carmen-Barcelona França
Circulará desviado vía Vilafranca/Plaça Catalunya/Santa Andreu Comtal. Amb arribada a Sants a les 23.58.
I no es parla de cap EUROMED a les 23.10 que pot ser el 01492 que arriba a les 22.37 a Sants per això ho he possat a incidències i no al fil de referència
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=5614&start=0
els trens afectats són
Alvia 1199 Madrid Pta. de Atocha-Barcelona França
Circulará desviado vía Vilafranca/Plaça Catalunya/Santa Andreu Comtal. Amb arribada a Sants a les 23.35
Arco 1202 Alacant-Barcelona França
Circulará desviado vía Vilafranca/Plaça Catalunya/Santa Andreu Comtal. Amb arribada a Sants a les 23.58.
Arco 1212 Murcia del Carmen-Barcelona França
Circulará desviado vía Vilafranca/Plaça Catalunya/Santa Andreu Comtal. Amb arribada a Sants a les 23.58.
I no es parla de cap EUROMED a les 23.10 que pot ser el 01492 que arriba a les 22.37 a Sants per això ho he possat a incidències i no al fil de referència
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Diuen haver trobat la causa del descarrilament de l'Euromed
Renfe diu que va ser un error del maquinista, explica l'Avui:
--------------------------------------------------------------------------------------
El maquinista no va reduir la velocitat ni va activar el fre d’emergència tot i rebre l’avís
Una errada humana, única causa del descarrilament
P. Masó/L. Rodríguez
El Prat de Llobregat
Ult. Act. 26.06.2007 - 00:56 hs
Quatre dies després del descarrilament de l’Euromed al Prat de Llobregat, Renfe ha fet públiques les conclusions de la investigació preliminar de la companyia, que determina que l’accident va ser causat per una errada humana: el maquinista circulava amb excés de velocitat i les instal·lacions de seguretat van funcionar correctament. Ahir dilluns, el dia que es va restablir el servei a les línies afectades, Renfe va prendre declaració al conductor, que va afirmar no recordar ben bé què havia passat. L’home ha estat suspès i se li ha obert un expedient disciplinari.
L’Euromed, segons aquest informe, circulava en el moment del descarrilament a 125 km/h quan la velocitat permesa al tram per on passava és de 30 km/h. El maquinista, quan s’acostava a l’estació del Prat, va rebre l’avís des d’una balisa que hi havia una limitació de velocitat. “Aquesta indicació de reducció de velocitat va ser reconeguda pel maquinista”, que va prémer el polsador del pupitre de conducció, cosa que demostra que va rebre l’avís. Aquesta acció evita que s’activi el sistema automàtic de frenada d’emergència.
L’anàlisi de la cinta de la caixa negra demostra que el maquinista, en acostar-se al punt on la velocitat estava limitada, “no va reduir prou la velocitat ni va fer ús del fre d’emergència en cap moment”, i el tren es va frenar quan va descarrilar. Segons la companyia, les instal·lacions de seguretat van funcionar correctament.
Les connexions en tren amb l’aeroport del Prat i Vilanova es van reprendre ahir “amb absoluta normalitat” després de tres jornades sense servei a la línia C10 i el tram sud de la C2. Els usuaris del Prat van decidir ahir matinar per si es trobaven amb algun problema a la xarxa. “No ens en refiàvem i hem agafat el tren d’abans per si hi havia retards”, reconeixien els primers passatgers. Aquest, però, no va ser el cas, ja que els trens van arribar “segons l’horari previst” i “dins la normalitat” que caracteritza el servei de Rodalies Renfe, és a dir, els combois acumulaven els retards d’entre 5 i 10 minuts “habituals de qualsevol dia feiner”, tal com van admetre els mateixos usuaris.
Malgrat el restabliment de les dues línies, Renfe va mantenir en alerta, com a mesura preventiva, el servei alternatiu de transport que durant el cap de setmana han ofert el centenar d’autobusos desplegats a les estacions de Sants, l’aeroport del Prat i Gavà. Aquest cop no van ser necessaris.
Durant aquest cap de setmana es calcula que hi ha hagut més de 165.000 passatgers afectats i 550 trens cancel·lats o bé desviats, segons el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha. Cal posar en quarantena aquesta xifra si es té en compte que en un dia feiner –com era el cas de divendres– més de 200.000 persones utilitzen la xarxa de Rodalies Renfe, que va funcionar a deshora durant tota la jornada.
Remacha va assegurar que el descarrilament havia provocat “una situació excepcional” i va reconèixer que “no s’ha pogut donar un servei equiparable ni en freqüència de pas ni en temps de trajecte”. Per la seva banda, el director de transports terrestres de Renfe, Manuel Villalante , va desvincular l’incident dels problemes habituals.
Les Claus
90 per cent del 165.000 afectats encara no han reclamat la devolució del bitllet a causa dels retards soferts.
380 trens es van veure afectats pel descarrilament de l’Euromed durant els tres dies de suspensió de part del servei.
--------------------------------------------------------------------------------------
El maquinista no va reduir la velocitat ni va activar el fre d’emergència tot i rebre l’avís
Una errada humana, única causa del descarrilament
P. Masó/L. Rodríguez
El Prat de Llobregat
Ult. Act. 26.06.2007 - 00:56 hs
Quatre dies després del descarrilament de l’Euromed al Prat de Llobregat, Renfe ha fet públiques les conclusions de la investigació preliminar de la companyia, que determina que l’accident va ser causat per una errada humana: el maquinista circulava amb excés de velocitat i les instal·lacions de seguretat van funcionar correctament. Ahir dilluns, el dia que es va restablir el servei a les línies afectades, Renfe va prendre declaració al conductor, que va afirmar no recordar ben bé què havia passat. L’home ha estat suspès i se li ha obert un expedient disciplinari.
L’Euromed, segons aquest informe, circulava en el moment del descarrilament a 125 km/h quan la velocitat permesa al tram per on passava és de 30 km/h. El maquinista, quan s’acostava a l’estació del Prat, va rebre l’avís des d’una balisa que hi havia una limitació de velocitat. “Aquesta indicació de reducció de velocitat va ser reconeguda pel maquinista”, que va prémer el polsador del pupitre de conducció, cosa que demostra que va rebre l’avís. Aquesta acció evita que s’activi el sistema automàtic de frenada d’emergència.
L’anàlisi de la cinta de la caixa negra demostra que el maquinista, en acostar-se al punt on la velocitat estava limitada, “no va reduir prou la velocitat ni va fer ús del fre d’emergència en cap moment”, i el tren es va frenar quan va descarrilar. Segons la companyia, les instal·lacions de seguretat van funcionar correctament.
Les connexions en tren amb l’aeroport del Prat i Vilanova es van reprendre ahir “amb absoluta normalitat” després de tres jornades sense servei a la línia C10 i el tram sud de la C2. Els usuaris del Prat van decidir ahir matinar per si es trobaven amb algun problema a la xarxa. “No ens en refiàvem i hem agafat el tren d’abans per si hi havia retards”, reconeixien els primers passatgers. Aquest, però, no va ser el cas, ja que els trens van arribar “segons l’horari previst” i “dins la normalitat” que caracteritza el servei de Rodalies Renfe, és a dir, els combois acumulaven els retards d’entre 5 i 10 minuts “habituals de qualsevol dia feiner”, tal com van admetre els mateixos usuaris.
Malgrat el restabliment de les dues línies, Renfe va mantenir en alerta, com a mesura preventiva, el servei alternatiu de transport que durant el cap de setmana han ofert el centenar d’autobusos desplegats a les estacions de Sants, l’aeroport del Prat i Gavà. Aquest cop no van ser necessaris.
Durant aquest cap de setmana es calcula que hi ha hagut més de 165.000 passatgers afectats i 550 trens cancel·lats o bé desviats, segons el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha. Cal posar en quarantena aquesta xifra si es té en compte que en un dia feiner –com era el cas de divendres– més de 200.000 persones utilitzen la xarxa de Rodalies Renfe, que va funcionar a deshora durant tota la jornada.
Remacha va assegurar que el descarrilament havia provocat “una situació excepcional” i va reconèixer que “no s’ha pogut donar un servei equiparable ni en freqüència de pas ni en temps de trajecte”. Per la seva banda, el director de transports terrestres de Renfe, Manuel Villalante , va desvincular l’incident dels problemes habituals.
Les Claus
90 per cent del 165.000 afectats encara no han reclamat la devolució del bitllet a causa dels retards soferts.
380 trens es van veure afectats pel descarrilament de l’Euromed durant els tres dies de suspensió de part del servei.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Ja em semblava a mí, que tant a l'entrada com a la sortida de l'estació del Prat, hi han anuncis i avisos de limitacions, i el tren no feia pas la pinta d'estar frenant.
O sigui que de pobre ferroviari res, o és que és un passota total i tot tant li fa, o és que no estava per qualsevol motiu (anava mig adormit, no es trobava bé, anava begut.....) per conduir trens en aquell moment.
O sigui que de pobre ferroviari res, o és que és un passota total i tot tant li fa, o és que no estava per qualsevol motiu (anava mig adormit, no es trobava bé, anava begut.....) per conduir trens en aquell moment.
Last edited by Pere on Tuesday 26/06/2007 13:51, edited 1 time in total.
Compte! No és el mateix desconnectar l'ASFA que reconèixer un avís!Pere wrote:[...] i a sobre encara desconnecta el sistema de seguretat que hi ha.
Si el sistema ASFA es desconnecta, cal una segona persona en cabina que canti al maquinista les senyals que el trobi i aquest ha de confirmar que ho ha sentit (en cas contrari, la segona persona faria ús del fre d'emergència).
Si el maquinista reconeix l'avís del sistema ASFA, significa que s'ha assabentat de la indicació que li ha donat i que ell mateix actuarà en conseqüència. Si no reconeix l'avís, el sistema activa el fre d'emergència del tren.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Ja he editat el missatge després de llegir tot l'article. Gràcies de tota maneraentfe001 wrote:Compte! No és el mateix desconnectar l'ASFA que reconèixer un avís!Pere wrote:[...] i a sobre encara desconnecta el sistema de seguretat que hi ha.
Si el sistema ASFA es desconnecta, cal una segona persona en cabina que canti al maquinista les senyals que el trobi i aquest ha de confirmar que ho ha sentit (en cas contrari, la segona persona faria ús del fre d'emergència).
Si el maquinista reconeix l'avís del sistema ASFA, significa que s'ha assabentat de la indicació que li ha donat i que ell mateix actuarà en conseqüència. Si no reconeix l'avís, el sistema activa el fre d'emergència del tren.
... i no cremem RENFE ni Res
Dissabte a la tarda. Apareix el senyor Rodalies Renfe i diu: “Demà hi haurà trens a l’aeroport”. I que va passar ahir? Que, evidentment, a l’aeroport s’hi continuava anant en autocar (o en carro). Això si, als passatgers se’ls oferia l’oportunitat de veure trens inexistents al panells informatius de l’estació de Sants. I ningú va aprofitar la ressaca de la revetlla per fer una foguera allà mateix.
Som un país tan civilitzat que no parem de destrossar la credibilitat dels que viuen de dir que volem trencar Ejpaña. Trencar qui? Però si el desori continuat de Rodalies ens l’empassem sense immutar-nos. La pregunta és: a tot arreu seria igual? Què passaria si als altres indrets on Renfe perpetra el seu servei, la situació fos la d’aquí?
A Madrit i a Euskadi això no passaria. En el primer cas perquè només un mes amb aquest servei de broma i fins i tot intervindrien el Constitucional i l’Audiència Nacional. En el segon perquè allà ni el Govern, ni les institucions, ni els empresaris, ni els usuaris permetrien aquesta presa de pel continuada.
A València no hi hauria problemes amb el servei de Rodalies, bàsicament perquè ja no tindrien servei de Rodalies. La Generalitat hauria expropiat els terrenys per 1/ fer-hi uns JJOO aquàtics planetaris (o més), 2/ per construir-hi un parc temàtic amb els millors deliris fotocopiats de si mateix d’en Calatrava, 3/ per aixecar set mil urbanitzacions i 4/ per augmentar el dèficit públic fins on calgui.
A Múrcia també haurien eliminat el servei, però ells per omplir el traçat amb camps de golf. El govern extremeny es passaria el dia dient que la culpa de tot és dels catalans, que som uns insolidaris. A Navarra comprarien Rodalies i, si cal, Renfe sencera. Serà per diners. I els gallecs? Bé, allà encara avui amb prou feines els arriba el tren.
I mentre, què diuen els senyors Renfe des dels seu despatxos de Madrit?: Ah, però a Catalunya hi tenim Rodalies?
iuforn@avui.cat
Som un país tan civilitzat que no parem de destrossar la credibilitat dels que viuen de dir que volem trencar Ejpaña. Trencar qui? Però si el desori continuat de Rodalies ens l’empassem sense immutar-nos. La pregunta és: a tot arreu seria igual? Què passaria si als altres indrets on Renfe perpetra el seu servei, la situació fos la d’aquí?
A Madrit i a Euskadi això no passaria. En el primer cas perquè només un mes amb aquest servei de broma i fins i tot intervindrien el Constitucional i l’Audiència Nacional. En el segon perquè allà ni el Govern, ni les institucions, ni els empresaris, ni els usuaris permetrien aquesta presa de pel continuada.
A València no hi hauria problemes amb el servei de Rodalies, bàsicament perquè ja no tindrien servei de Rodalies. La Generalitat hauria expropiat els terrenys per 1/ fer-hi uns JJOO aquàtics planetaris (o més), 2/ per construir-hi un parc temàtic amb els millors deliris fotocopiats de si mateix d’en Calatrava, 3/ per aixecar set mil urbanitzacions i 4/ per augmentar el dèficit públic fins on calgui.
A Múrcia també haurien eliminat el servei, però ells per omplir el traçat amb camps de golf. El govern extremeny es passaria el dia dient que la culpa de tot és dels catalans, que som uns insolidaris. A Navarra comprarien Rodalies i, si cal, Renfe sencera. Serà per diners. I els gallecs? Bé, allà encara avui amb prou feines els arriba el tren.
I mentre, què diuen els senyors Renfe des dels seu despatxos de Madrit?: Ah, però a Catalunya hi tenim Rodalies?
iuforn@avui.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Na Magdalena, entre el mea culpa i excuses
Inventades les maragallades, ara toquen les magdalenades. L'última del Vilaweb:
--------------------------------------------------------------------------------------
DIMARTS, 26/06/2007 - 15:00h
Magdalena Álvarez admet que el cap de setmana va fallar la informació de Renfe
La ministra de Foment s'ha reunit amb els responsables de la rodalia per parlar de l'accident de divendres
La ministra espanyola de Foment, Magdalena Álvarez, s'ha reunit avui amb els responsables de la xarxa de rodalia de Renfe de Barcelona per analitzar les deficiències del servei i l'accident de divendres, en què un Euromed va descarrilar al Prat de Llobregat i dues línies van restar paralitzades durant tres dies. Álvarez a reconegut que els sistemes d'informació havien fallat i ha anunciat que es millorarien amb noves mesures.
Després de la reunió, en una conferència de premsa, la ministra ha dit que a partir d'ara cada andana incorporaria un sistema de megafonia autònoma per als casos d'emergència, i que es separaria la informació acústica i visual dels trens de rodalia respecte a la dels altres trens de Renfe a les estacions de Sants i de Passeig de Gràcia. També ha dit que es dedicarien més treballadors a informar els passatgers.
Tot i l'accident de divendres la ministra ha defensat altra vegada el pla d'actuació urgent anunciat el novembre per resoldre la situació de rodalia. Segons Álvarez, el que passa ara és que qualsevol incidència té molt més ressò que abans, però el nombre de trens amb retards ja ha baixat un 16% i la quantitat de viatgers afectats per les avaries també ha baixat un 25%. La ministra, a més, ha repetit que el problema principal de la rodalia de Renfe a Catalunya és que quan governava el Partit Popular a Espanya s'hi van fer molt poques inversions, sobretot en comparació amb Madrid.
L'accident de divendres va afectar cent seixanta-cinc mil usuaris
La investigació preliminar de Renfe ha conclòs que l'accident va ser degut a una errada humana perquè el maquinista circulava a massa velocitat. Segons l'informe de la companyia, en el moment del descarrilament el tren anava a cent vint-i-cinc quilòmetres l'hora en un indret on el límit de velocitat és de trenta. La caixa negra també ha demostrat que el conductor, que va rebre l'avís de limitació de velocitat, no va fer servir el fre d'emergència. Segons Renfe, a més, les instal·lacions de seguretat van funcionar correctament. Tot plegat va causar retards en cinc-cents cinquanta trens durat tot el cap de setmana i va afectar cent seixanta-cinc mil usuaris.
--------------------------------------------------------------------------------------
DIMARTS, 26/06/2007 - 15:00h
Magdalena Álvarez admet que el cap de setmana va fallar la informació de Renfe
La ministra de Foment s'ha reunit amb els responsables de la rodalia per parlar de l'accident de divendres
La ministra espanyola de Foment, Magdalena Álvarez, s'ha reunit avui amb els responsables de la xarxa de rodalia de Renfe de Barcelona per analitzar les deficiències del servei i l'accident de divendres, en què un Euromed va descarrilar al Prat de Llobregat i dues línies van restar paralitzades durant tres dies. Álvarez a reconegut que els sistemes d'informació havien fallat i ha anunciat que es millorarien amb noves mesures.
Després de la reunió, en una conferència de premsa, la ministra ha dit que a partir d'ara cada andana incorporaria un sistema de megafonia autònoma per als casos d'emergència, i que es separaria la informació acústica i visual dels trens de rodalia respecte a la dels altres trens de Renfe a les estacions de Sants i de Passeig de Gràcia. També ha dit que es dedicarien més treballadors a informar els passatgers.
Tot i l'accident de divendres la ministra ha defensat altra vegada el pla d'actuació urgent anunciat el novembre per resoldre la situació de rodalia. Segons Álvarez, el que passa ara és que qualsevol incidència té molt més ressò que abans, però el nombre de trens amb retards ja ha baixat un 16% i la quantitat de viatgers afectats per les avaries també ha baixat un 25%. La ministra, a més, ha repetit que el problema principal de la rodalia de Renfe a Catalunya és que quan governava el Partit Popular a Espanya s'hi van fer molt poques inversions, sobretot en comparació amb Madrid.
L'accident de divendres va afectar cent seixanta-cinc mil usuaris
La investigació preliminar de Renfe ha conclòs que l'accident va ser degut a una errada humana perquè el maquinista circulava a massa velocitat. Segons l'informe de la companyia, en el moment del descarrilament el tren anava a cent vint-i-cinc quilòmetres l'hora en un indret on el límit de velocitat és de trenta. La caixa negra també ha demostrat que el conductor, que va rebre l'avís de limitació de velocitat, no va fer servir el fre d'emergència. Segons Renfe, a més, les instal·lacions de seguretat van funcionar correctament. Tot plegat va causar retards en cinc-cents cinquanta trens durat tot el cap de setmana i va afectar cent seixanta-cinc mil usuaris.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Na Magdalena, entre el mea culpa i excuses
I quantes vegades van ja? 100, 200?Guigui wrote: Magdalena Álvarez admet que el cap de setmana va fallar la informació de Renfe
Té tota la raó del món. El que "curiosament" no diu, és que en l'anterior època socialista, tampoc es va fer res de resGuigui wrote: La ministra, a més, ha repetit que el problema principal de la rodalia de Renfe a Catalunya és que quan governava el Partit Popular a Espanya s'hi van fer molt poques inversions, sobretot en comparació amb Madrid.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Versió menys benèvola de les magdalenades
La mateixa informació d'abans, però amb matisos. Versió lleugerament més càustica de l'Avui:
--------------------------------------------------------------------------------------
Álvarez assegura que s'intal·larà una megafonia autònoma a cada andana i es potenciaran els informadors
La ministra de Foment torna a anunciar millores en el servei d'atenció al client de Renfe
Agències
Barcelona
Ult. Act. 26.06.2007 - 18:50 hs
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha tornat a anunciar noves mesures per millorar el servei d'atenció al client de Renfe, després de reconèixer que aquest "podia haver funcionat millor" en l'incident de l'Euromed de divendres passat, que es va produir perquè el maquinista anava a "velocitat excessiva". Amb tot, el ministeri de Foment i Renfe ja van potenciar el sistema d'informació i atenció al client a Rodalies a principis d'any després dels reiterats retards que van patir els passatgers des del setembre de l'any passat.
Álvarez ha demanat disculpes pels inconvenients causats als usuaris pel descarrilament de l'Euromed al Prat de Llobregat que va afectar més de 165.000 usuaris, tot i que ha assegurat que l'accident es va produir per "causa aliena" al funcionament de la infraestructura ferroviària.
Entre les mesures que la ministra de Foment diu que es posaran en marxa "ara mateix" hi ha la instal·lació d'una megafonia autònoma a cada andanaper facilitar millor la informació, segregar la informació acústica i visual de rodalies respecte a la llarga i mitja distància a les estacions de Sants i Passeig de Gràcia i reforçar amb unes 90 persones (la figura de l'informador ja es va incrementar fa uns mesos) més l'atenció al client a les estacions.
La culpa del PP
La ministra considera injust parlar de falta d'inversió del ministeri de Foment a Catalunya perquè l'esforç inversor actual "no té precedents", després de la situació de "càstig" durant el govern del PP, una situació de la qual, segons Álvarez, CiU "en va ser còmplice".
Álvarez ha insistit que el TGV arribarà a Barcelona el 2007 i que serà a mitjans del 2008 quan es podran veure els resultats "importantíssims" que es registraran en el servei de Rodalies. Segons la ministra, sempre ha complert allò al que s'ha compromès i per això creu que té prou "credibilitat" per dir que està arreglant el servei de Rodalies. Però també ha demanat paciència perquè les inversions necessiten el seu "temps de maduració".
--------------------------------------------------------------------------------------
Álvarez assegura que s'intal·larà una megafonia autònoma a cada andana i es potenciaran els informadors
La ministra de Foment torna a anunciar millores en el servei d'atenció al client de Renfe
Agències
Barcelona
Ult. Act. 26.06.2007 - 18:50 hs
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha tornat a anunciar noves mesures per millorar el servei d'atenció al client de Renfe, després de reconèixer que aquest "podia haver funcionat millor" en l'incident de l'Euromed de divendres passat, que es va produir perquè el maquinista anava a "velocitat excessiva". Amb tot, el ministeri de Foment i Renfe ja van potenciar el sistema d'informació i atenció al client a Rodalies a principis d'any després dels reiterats retards que van patir els passatgers des del setembre de l'any passat.
Álvarez ha demanat disculpes pels inconvenients causats als usuaris pel descarrilament de l'Euromed al Prat de Llobregat que va afectar més de 165.000 usuaris, tot i que ha assegurat que l'accident es va produir per "causa aliena" al funcionament de la infraestructura ferroviària.
Entre les mesures que la ministra de Foment diu que es posaran en marxa "ara mateix" hi ha la instal·lació d'una megafonia autònoma a cada andanaper facilitar millor la informació, segregar la informació acústica i visual de rodalies respecte a la llarga i mitja distància a les estacions de Sants i Passeig de Gràcia i reforçar amb unes 90 persones (la figura de l'informador ja es va incrementar fa uns mesos) més l'atenció al client a les estacions.
La culpa del PP
La ministra considera injust parlar de falta d'inversió del ministeri de Foment a Catalunya perquè l'esforç inversor actual "no té precedents", després de la situació de "càstig" durant el govern del PP, una situació de la qual, segons Álvarez, CiU "en va ser còmplice".
Álvarez ha insistit que el TGV arribarà a Barcelona el 2007 i que serà a mitjans del 2008 quan es podran veure els resultats "importantíssims" que es registraran en el servei de Rodalies. Segons la ministra, sempre ha complert allò al que s'ha compromès i per això creu que té prou "credibilitat" per dir que està arreglant el servei de Rodalies. Però també ha demanat paciència perquè les inversions necessiten el seu "temps de maduració".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Versió menys benèvola de les magdalenades
Repeteixo: la falta d'inversions ja venia de l'època socialista. Els altres, la vàren continuar i aprofundir. Tots són culpables.Guigui wrote:La ministra considera injust parlar de falta d'inversió del ministeri de Foment a Catalunya perquè l'esforç inversor actual "no té precedents", després de la situació de "càstig" durant el govern del PP, una situació de la qual, segons Álvarez, CiU "en va ser còmplice".
El més fort és que, malgrat reconeixen que els catalans hem sigut "castigats" pel sol fet de ser catalans, no s'estan fent les inversions per arreglar aquesta injustícia. Ara amb prou feines s'està invertint en rodalies el que tocaria normalment, però ningú parla de tots els diners que se'n van endur durant anys i que no han tornat.
Per restablir tot el que ens han pres, durant com a mínim una dècada s'hauria d'invertir a Catalunya un 30% del total del pressupost de Foment per tota Espanya. Sembla molt... però simplement passa que ens han pres molt i durant molt de temps.
Resumint, que es disculpen però donant les culpes als altres... i del que ens ha "volat", mai més en veurem res. Castigats sí, i cornuts també.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Portem així des de fa uns quants segles
Però si això ha sigut així, com a mínim, des de l'època de Felip IV. I encara ens estranyem del que ens està passant?wefer wrote:Resumint, que es disculpen però donant les culpes als altres... i del que ens ha "volat", mai més en veurem res. Castigats sí, i cornuts també.
Costa molt lluitar contra la pròpia història.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Retornant al fi inicial d'aquest fil:
Aquesta tarda el Rodalies que ha passat sobre les 17.15 per Mollet-Sant Fost destinació Sant Celoni l'han apartat a aquesta estació i, quan he passat jo a bord d'un altre rodalies, estaven desallotjant el tren els mossos d'esquadra.
Aquesta tarda el Rodalies que ha passat sobre les 17.15 per Mollet-Sant Fost destinació Sant Celoni l'han apartat a aquesta estació i, quan he passat jo a bord d'un altre rodalies, estaven desallotjant el tren els mossos d'esquadra.
Last edited by UT596001 on Tuesday 26/06/2007 23:34, edited 1 time in total.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Mollet Sant Fost oi (no Mollet Santa Rosa) ?UT596001 wrote:Retornant al fi inicial d'aquest fil:
Aquesta tarda el Rodalies que ha passat sobre les 17.15 per Mollet-Santa Rosa destinació Sant Celoni l'han apartat a aquesta estació i, quan he passat jo a bord d'un altre rodalies, estaven desallotjant el tren els mossos d'esquadra.
Tens raóPere wrote:Mollet Sant Fost oi (no Mollet Santa Rosa) ?UT596001 wrote:Retornant al fi inicial d'aquest fil:
Aquesta tarda el Rodalies que ha passat sobre les 17.15 per Mollet-Santa Rosa destinació Sant Celoni l'han apartat a aquesta estació i, quan he passat jo a bord d'un altre rodalies, estaven desallotjant el tren els mossos d'esquadra.
Coses de passar per Mollet-Santa Rosa aquest vespre a bord de la 440.131M
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Un sismògraf de la UB registra el descarrilament de l'EUROMED
Barcelona, (27/06/2007).-
El passat 22 de juny el tren d'alta velocitat, Euromed, va descarrilar al seu pas pel Prat del Llobregat. Aquest fet va tenir un efecte similar al d'un petit terratrèmol i es va poder detectar per sismògrafs propers al lloc de l'accident, un dels quals, situat a la Facultat de Física de la UB.
L'investigador Josep Vila del Departament d'Astronomia i Meteorologia de la UB i del Laboratori d'Estudis Geofísics Eduard Fontserè de l'Institut d'Estudis Catalans (LEGEF), va observar el senyal coincident amb el descarrilament que marcava el registre del sismògraf en proves ubicat a la Facultat de Física i d'un altre sismògraf instal·lat, amb finalitats educatives, a l'IES Baldiri Guilera del Prat i construït pels alumnes del centre, que també va detectar el descarrilament amb més claredat, ja que era molt més proper. La magnitud equivalent se situava al voltant d'1.5.
A priori, a partir d'aquest enregistrament no es podria distingir si ha estat un terratrèmol o bé un altre fenomen, tot i això, hi ha especialitats, com ara la sismologia forense, que treballa en l'observació i la informació dels registres sísmics aplicats a altres fenòmens. Alguns exemples de l'aplicació d'aquesta disciplina serien l'estudi d'explosions o el control d'obres, i serveix, així mateix, per determinar la cronologia d'alguns fets com ara l'atemptat d'Oklahoma, el 1995.
Al servidor d'informació sísmica, SISMIC, gestionat pel Grup de Física de la Terra de la UB, juntament amb el LEGEF, es poden observar els registres del descarrilament a través de la pàgina web: http://sismic.am.ub.es/euromed/. El servidor també ofereix, en temps quasi real, informació dels sismògrafs situats al Monestir de Poblet, a l'Observatori Fabra i a l'IES Baldiri Guilera. BB
Salutacions.
Barcelona, (27/06/2007).-
El passat 22 de juny el tren d'alta velocitat, Euromed, va descarrilar al seu pas pel Prat del Llobregat. Aquest fet va tenir un efecte similar al d'un petit terratrèmol i es va poder detectar per sismògrafs propers al lloc de l'accident, un dels quals, situat a la Facultat de Física de la UB.
L'investigador Josep Vila del Departament d'Astronomia i Meteorologia de la UB i del Laboratori d'Estudis Geofísics Eduard Fontserè de l'Institut d'Estudis Catalans (LEGEF), va observar el senyal coincident amb el descarrilament que marcava el registre del sismògraf en proves ubicat a la Facultat de Física i d'un altre sismògraf instal·lat, amb finalitats educatives, a l'IES Baldiri Guilera del Prat i construït pels alumnes del centre, que també va detectar el descarrilament amb més claredat, ja que era molt més proper. La magnitud equivalent se situava al voltant d'1.5.
A priori, a partir d'aquest enregistrament no es podria distingir si ha estat un terratrèmol o bé un altre fenomen, tot i això, hi ha especialitats, com ara la sismologia forense, que treballa en l'observació i la informació dels registres sísmics aplicats a altres fenòmens. Alguns exemples de l'aplicació d'aquesta disciplina serien l'estudi d'explosions o el control d'obres, i serveix, així mateix, per determinar la cronologia d'alguns fets com ara l'atemptat d'Oklahoma, el 1995.
Al servidor d'informació sísmica, SISMIC, gestionat pel Grup de Física de la Terra de la UB, juntament amb el LEGEF, es poden observar els registres del descarrilament a través de la pàgina web: http://sismic.am.ub.es/euromed/. El servidor també ofereix, en temps quasi real, informació dels sismògrafs situats al Monestir de Poblet, a l'Observatori Fabra i a l'IES Baldiri Guilera. BB
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com