Posted: Sunday 24/06/2007 19:59
24/06/2007 18.47
Baix Llobregat // Barcelona
Renfe substitueix el servei a l'aeroport per autobusos i augmenta la freqüència de la línia del Garraf
mida del text
Continuen els problemes al servei de rodalies de Renfe. La companyia ferroviària havia restablert a quarts de set del matí el servei a la línia de l'aeroport i, parcialment, el de la línia de Vilanova, que es van haver de tallar divendres pel descarrilament d'un tren Euromed a l'estació del Prat. Però, poc després, els retards i la saturació de les dues línies -que circulaven provisionalment per la mateixa via- ha obligat la companyia a suspendre temporalment alguns serveis i substituir-los de nou per autobusos, amb la consegüent molèstia per als usuaris. Finalment, s'ha decidit prioritzar la línia del Garraf, que funciona com un festiu normal, i tornar a suprimir la de l'aeroport. La companyia confia restablir la normalitat del servei demà al matí a primera hora.
El primer tren que ha tornat a circular per la línia C10 ha sortit de l'estació de Sants a dos quarts de set del matí. En aquest primer comboi no hi anaven gaires passatgers. Teòricament, el servei havia de funcionar al cent per cent, però a mesura que ha anat passant el matí els problemes han tornat a aparèixer. Retards, combois que estaven anunciats en els plafons informatius però que no acabaven d’arribar mai, altres plafons que informaven que la línia no funcionava i que l’alternativa eren els autobusos habilitats per Renfe. En definitiva, un embolic.
La companyia ha anunciat que a partir de les quatre de la tarda havia modificat el pla alternatiu de transport i que els desplaçaments fins l’aeroport es farien únicament i exclusivament per carretera amb el servei d’autocars habilitat. Això ha permès a Renfe incrementar la freqüència de pas dels trens de la línia C2, i hi han començat a circular de tres a quatre combois per hora i sentit, el servei habitual dels dies festius.
L’origen dels problemes sembla que ha estat la congestió de la via. Després de l’accident i fins que no acabin les obres de reparació de les travesses i la catenària malmeses, per els rails que circula habitualment la línia de l’aeroport hi operaven també el 75% dels combois de la línia C2, la que uneix Maçanet amb Sant Vicenç de Calders passant per Vilanova. Això ha causat els retards.
Els trens de mitjana i llarga distància es continuen desviant per la línia de Vilafranca i arrosseguen retards d’entre 30 i 45 minuts de mitjana.
El descarrilament del tren Euromed ha repercutit també en altres línies de la xarxa de rodalies. En la línia C3, entre l'Hospitalet i Vic, els trens inicien o finalitzen el recorregut a Sant Andreu Arenal, on els viatgers poden enllaçar amb el servei de la línia C4 de rodalies per acabar d’arribar a Sants o altres estacions de la ciutat de Barcelona. La línia C7, que cobreix el trajecte entre Martorell i l'Hospitalet, els trens inicien o finalitzen el recorregut a Montcada Bifurcació i allà els viatgers també han d’optar pel servei de la línia C4.
D’altra banda, les línies regulars d'autobús entre Barcelona i la comarca del Garraf, concessionàries de la Generalitat, funcionen com si es tractés d'un dia laborable per pal·liar el tall de circulació de la xarxa de rodalies. Es tracta del reforç de les línies d'autobús Vilanova-Sitges, Sant Pere de Ribes-Barcelona i Vilanova-Vilafranca.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=201595
Baix Llobregat // Barcelona
Renfe substitueix el servei a l'aeroport per autobusos i augmenta la freqüència de la línia del Garraf
mida del text
Continuen els problemes al servei de rodalies de Renfe. La companyia ferroviària havia restablert a quarts de set del matí el servei a la línia de l'aeroport i, parcialment, el de la línia de Vilanova, que es van haver de tallar divendres pel descarrilament d'un tren Euromed a l'estació del Prat. Però, poc després, els retards i la saturació de les dues línies -que circulaven provisionalment per la mateixa via- ha obligat la companyia a suspendre temporalment alguns serveis i substituir-los de nou per autobusos, amb la consegüent molèstia per als usuaris. Finalment, s'ha decidit prioritzar la línia del Garraf, que funciona com un festiu normal, i tornar a suprimir la de l'aeroport. La companyia confia restablir la normalitat del servei demà al matí a primera hora.
El primer tren que ha tornat a circular per la línia C10 ha sortit de l'estació de Sants a dos quarts de set del matí. En aquest primer comboi no hi anaven gaires passatgers. Teòricament, el servei havia de funcionar al cent per cent, però a mesura que ha anat passant el matí els problemes han tornat a aparèixer. Retards, combois que estaven anunciats en els plafons informatius però que no acabaven d’arribar mai, altres plafons que informaven que la línia no funcionava i que l’alternativa eren els autobusos habilitats per Renfe. En definitiva, un embolic.
La companyia ha anunciat que a partir de les quatre de la tarda havia modificat el pla alternatiu de transport i que els desplaçaments fins l’aeroport es farien únicament i exclusivament per carretera amb el servei d’autocars habilitat. Això ha permès a Renfe incrementar la freqüència de pas dels trens de la línia C2, i hi han començat a circular de tres a quatre combois per hora i sentit, el servei habitual dels dies festius.
L’origen dels problemes sembla que ha estat la congestió de la via. Després de l’accident i fins que no acabin les obres de reparació de les travesses i la catenària malmeses, per els rails que circula habitualment la línia de l’aeroport hi operaven també el 75% dels combois de la línia C2, la que uneix Maçanet amb Sant Vicenç de Calders passant per Vilanova. Això ha causat els retards.
Els trens de mitjana i llarga distància es continuen desviant per la línia de Vilafranca i arrosseguen retards d’entre 30 i 45 minuts de mitjana.
El descarrilament del tren Euromed ha repercutit també en altres línies de la xarxa de rodalies. En la línia C3, entre l'Hospitalet i Vic, els trens inicien o finalitzen el recorregut a Sant Andreu Arenal, on els viatgers poden enllaçar amb el servei de la línia C4 de rodalies per acabar d’arribar a Sants o altres estacions de la ciutat de Barcelona. La línia C7, que cobreix el trajecte entre Martorell i l'Hospitalet, els trens inicien o finalitzen el recorregut a Montcada Bifurcació i allà els viatgers també han d’optar pel servei de la línia C4.
D’altra banda, les línies regulars d'autobús entre Barcelona i la comarca del Garraf, concessionàries de la Generalitat, funcionen com si es tractés d'un dia laborable per pal·liar el tall de circulació de la xarxa de rodalies. Es tracta del reforç de les línies d'autobús Vilanova-Sitges, Sant Pere de Ribes-Barcelona i Vilanova-Vilafranca.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=201595