Notícies línia de La Pobla de Segur
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ja deia jo...
vaui pujar el 22 amb l'alsina de bcn-esterri, i cap a les 11:30 hi havien dos automotors, un es veia q havie estat allí perquè estave tot nevat, però l'altre no. Apart anaven en colors diferents, un portava els vells. Jo pensava, mira, baixaran en doble, però vaig veure que no estaven acoblats i em va estranyar
Dir que tant un com l'altre portaven logos FGC, així que ara la línia no deu tenir cap tren de reserva!
vaui pujar el 22 amb l'alsina de bcn-esterri, i cap a les 11:30 hi havien dos automotors, un es veia q havie estat allí perquè estave tot nevat, però l'altre no. Apart anaven en colors diferents, un portava els vells. Jo pensava, mira, baixaran en doble, però vaig veure que no estaven acoblats i em va estranyar
Dir que tant un com l'altre portaven logos FGC, així que ara la línia no deu tenir cap tren de reserva!
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
I parlant de logos FGC... què s'en sap sobre adquirir trens propis per a la línia?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
bones oriolp13 ,a lo referit als man que hi havie a pobla un portave els logos de fgc i renfe i laltre es dels nous que han aribat a lleida, ara ala linia hi han 4 supermans 592 i cap tamagochi de moment, el fet mes probable que es quedes uns cuans dies el 592 a pobla estacionat es pel fet que sobren trens i que no els i va de un que no funcioni .
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Soterrament o tramvia
• La integració de la línia de tren al seu pas per Balaguer ha generat un debat entre partidaris de soterrar les vies i de construir un tramvia
Soterrar les vies del tren o construir un tren-tramvia? Aquest és el dilema que planteja la Generalitat per a la integració urbana de la línia de la Pobla al seu pas per Balaguer. Malgrat que el 2006 ajuntament i Ferrocarrils de la Generalitat van firmar un conveni per impulsar el pla de millora urbana de la zona, que incloïa el soterrament de les vies, finalment l'estudi informatiu preveu les dos possibilitats, cadascuna amb els seus defensors i els seus detractors. L'ajuntament és el principal valedor del soterrament de les vies. A més de l'esmentat conveni urbanístic, l'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, al·lega motius de seguretat (supressió de dos passos a nivell), d'impacte ambiental (soroll i fums) i paisatgístic (eliminació d'una barrera que divideix la ciutat en dos) i la previsió d'un augment del trànsit ferroviari. La proposta és defensada per tots els grups polítics i diverses associacions del municipi. No obstant, altres entitats, com Comissions Obreres (CCOO) i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, defensen la conversió del tram urbà en un tren-tramvia. D'una banda, consideren "excessiu" el cost de soterrar les vies, calculat en 80 milions d'euros; i, d'una altra, ho veuen "innecessari" per la freqüència de pas de trens i per la "cicatriu" que suposarien les rampes d'accés al túnel i els trams semisoterrats. Així ho posen de manifest a les al·legacions presentades a l'estudi informatiu, en què recullen exemples de ciutats europees de dimensions similars on el tramvia conviu amb altres mitjans de transport, com l'autobús o els vehicles privats. "El tren no és més perillós que altres mitjans. El que passa és que hi ha una falta de conscienciació; si no hi ha por de creuar un carrer, tampoc n'hi hauria d'haver de creuar un pas a nivell", va indicar ahir Teresa Castellà, responsable de mobilitat de CCOO. El sindicat és partidari de destinar els 80 milions que costaria soterrar les vies a la millora integral de la línia de la Pobla i a la construcció de ramals del tramvia a Balaguer i Lleida. Aquesta opció té un cost de 22 milions.
Abisme pressupostari
El cost de soterrar les vies es calcula en 80 milions d'euros, i el de convertir la línia en un tramvia, en 22
http://www.segre.com/nc/comarques/detal ... amvia/244/
Les al·legacions de la PTP i el seu projecte alternatiu:
http://www.transportpublic.org/images/p ... aguer1.pdf
http://www.transportpublic.org/images/p ... laguer.pdf
• La integració de la línia de tren al seu pas per Balaguer ha generat un debat entre partidaris de soterrar les vies i de construir un tramvia
Soterrar les vies del tren o construir un tren-tramvia? Aquest és el dilema que planteja la Generalitat per a la integració urbana de la línia de la Pobla al seu pas per Balaguer. Malgrat que el 2006 ajuntament i Ferrocarrils de la Generalitat van firmar un conveni per impulsar el pla de millora urbana de la zona, que incloïa el soterrament de les vies, finalment l'estudi informatiu preveu les dos possibilitats, cadascuna amb els seus defensors i els seus detractors. L'ajuntament és el principal valedor del soterrament de les vies. A més de l'esmentat conveni urbanístic, l'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, al·lega motius de seguretat (supressió de dos passos a nivell), d'impacte ambiental (soroll i fums) i paisatgístic (eliminació d'una barrera que divideix la ciutat en dos) i la previsió d'un augment del trànsit ferroviari. La proposta és defensada per tots els grups polítics i diverses associacions del municipi. No obstant, altres entitats, com Comissions Obreres (CCOO) i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, defensen la conversió del tram urbà en un tren-tramvia. D'una banda, consideren "excessiu" el cost de soterrar les vies, calculat en 80 milions d'euros; i, d'una altra, ho veuen "innecessari" per la freqüència de pas de trens i per la "cicatriu" que suposarien les rampes d'accés al túnel i els trams semisoterrats. Així ho posen de manifest a les al·legacions presentades a l'estudi informatiu, en què recullen exemples de ciutats europees de dimensions similars on el tramvia conviu amb altres mitjans de transport, com l'autobús o els vehicles privats. "El tren no és més perillós que altres mitjans. El que passa és que hi ha una falta de conscienciació; si no hi ha por de creuar un carrer, tampoc n'hi hauria d'haver de creuar un pas a nivell", va indicar ahir Teresa Castellà, responsable de mobilitat de CCOO. El sindicat és partidari de destinar els 80 milions que costaria soterrar les vies a la millora integral de la línia de la Pobla i a la construcció de ramals del tramvia a Balaguer i Lleida. Aquesta opció té un cost de 22 milions.
Abisme pressupostari
El cost de soterrar les vies es calcula en 80 milions d'euros, i el de convertir la línia en un tramvia, en 22
http://www.segre.com/nc/comarques/detal ... amvia/244/
Les al·legacions de la PTP i el seu projecte alternatiu:
http://www.transportpublic.org/images/p ... aguer1.pdf
http://www.transportpublic.org/images/p ... laguer.pdf
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si es fes un tren-tramvia, seria d'ample ibèric? Per una banda, demanar tramvies d'ample ibèric sortiria car, ja que ningú en fa. D'altra banda, si es fa en ample UIC cal renovar tota la via de Lleida a la Pobla de Segur.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El millor: deixar-ho com ara
No conec Balaguer, però pels plànols i pel que tinc entès, la via es troba força fora del centre. Per tant, això de que divideix la ciutat en dos és una martingala de polítics que volen fer-ne de les seves, com també la història dels fums: o potser trauran els cotxes de la superfície? D'altra banda, convertir la línia de la Pobla en tren-tram, com pretenen els seguidors de la new wave ferroviària, seria firmar-ne l'acta de defunció, almenys de Balaguer amunt.
Per tant, el millor és deixar-la com està, si cal, amb adecentament de l'entorn, però això no afectaria per res la infraestructura ferroviària. I si tant els costa concebre aquesta idea, que facin una passejadeta per qualsevol llac suís i veuran què vull dir.
Ara bé, si com sospito, hi ha algú entestat en gastar-se 80 milions dels contribuents per beneficiar l'economia familiar, no hi ha res a pelar.
Per tant, el millor és deixar-la com està, si cal, amb adecentament de l'entorn, però això no afectaria per res la infraestructura ferroviària. I si tant els costa concebre aquesta idea, que facin una passejadeta per qualsevol llac suís i veuran què vull dir.
Ara bé, si com sospito, hi ha algú entestat en gastar-se 80 milions dels contribuents per beneficiar l'economia familiar, no hi ha res a pelar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Glac58
- N8
- Posts: 813
- Joined: Wednesday 06/08/2008 0:29
- Location: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El tren tram en principi es faria de Lleida a Balaguer mes amunt d'aqui la cosa es complicaSagrerenc wrote:Si es fes un tren-tramvia, seria d'ample ibèric? Per una banda, demanar tramvies d'ample ibèric sortiria car, ja que ningú en fa. D'altra banda, si es fa en ample UIC cal renovar tota la via de Lleida a la Pobla de Segur.
Jo la linia la deixaria tal com esta els diners els faria servir per infraestructures utils com la linia que tindria de haver al aeroport, a l'estació Lleida Pirineus ja poden posar estractors a la part de entre Comptes d'Urgell - Pont peatonal Renfe ja que els trens de la pobla fan una fumera inportant, ja de per si pasar per sobre de la renfe quan tenen els trens per alla es molest perque els deixen a la part on pasa la gent.
Last edited by Glac58 on Wednesday 20/01/2010 13:44, edited 1 time in total.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si, no fa massa que vam estar, i està apartadet, així que soterrar...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
A mi em fa molta ""gracia"", i ja comença a tocar els collons això de que "només hi han dues opcions: tren-tram al descobert o tren normal, soterrat".
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Llavors per anar a Tremp o la Pobla de Segur, caldrà canviar de tren? O com ho pensen fer?Glac58 wrote:El tren tram en principi es faria de Lleida a Balaguer mes amunt d'aqui la cosa es complica
Si la gent es queixa que els trens fan massa fum , la solució és que electrifiquin la línia.
El soterrament a Balaguer és una animalada. Més del 90% de la població viu a l'oest de la línia de tren. A l'est només hi ha alguns blocs de 5 pisos a la zona del camp de futbol, i un parell de veïnats de cases baixes, a més d'una zona amb naus industrials. Per anar del centre de Balaguer a tota aquesta zona cal passar per un pas a nivell per on hi circula la "friolera" de 6 trens diaris. Aquest pas a nivell correspon a la C-148, l'antiga carretera de Tàrrega (foto Google). Actualment, per accedir al centre de Balaguer, no cal fer-ho per aquest pas a nivell, és més fàcil entrar-hi per la variant de la C-53.
El segon i últim pas a nivell de Balaguer està situat més al nord, a la LV-9227 que connecta Balaguer amb la C-13 (Tremp) i la C-26 (Artesa de Segre). A diferència de l'altre pas a nivell, aquí hi ha espai per fer-hi un fer un pas inferior per a la carretera. Els cotxes i els vianants tenen més facilitats per baixar i pujar, que no pas el tren. (foto Google)
Més fotos de la terrible ferida urbana que parteix Balaguer en dos, (i que, conseqüentment, parteix Catalunya i Europa en dos):
Total, per què l'alcalde de Balaguer no soterra el Segre? El riu si que és una ferida urbana que parteix la ciutat en dos!
Al meu parer, la PTP no pensa en la línia més enllà de Balaguer. L'opció de fer un tren-tram, és bona en llocs on actualment no hi ha serveis ferroviaris, i on no es prevegin prolongacions. Però a Balaguer hi ha un tren que porta més amunt. El tren-tram només el veuria bé quan es donin aquestes tres condicions:
1) Urbanització densa a l'est de les vies.
2) Nova línia Balaguer-Artesa de Segre-Ponts-la Seu d'Urgell, amb la construcció d'una estació central al sud de Balaguer (amb enllaç al tren-tram) i variant per l'est de Balaguer fins trobar l'actual línia de la Pobla de Segur.
3) Prolongar la línia de tren-tram pel centre de Lleida, donant servei a tota la ciutat.
Per tant, com que encara estem lluny d'aquesta situació, per ara ho deixaria tot com està, ni el soterrament ni el tren-tram són necessaris ara mateix. La PTP diu que el cost d'una línia de tren en superfície és de 6 M€. Per 132 M€ podem fer una línia Balaguer-Mollerussa amb parades a Bellcaire d'Urgell (1.300 habitants), Linyola (2.800) i el Palau d'Anglesola (2.100). Segur que aquests 132 M€ estarien més ben invertits que els 80 M€ del soterrament ja que, a més de donar servei ferroviari a 6.200 habitants, permetrien apropar Balaguer, Tremp i la Pobla de Segur al Pla d'Urgell, l'Urgell i la Segarra, i també a Barcelona quan es faci el ramal de l'ETF (si mai es fa).
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No sé si l'han publicada (algú que tingui accès al diari Segre si m'ho pot mirar) però ahir anant a Madrid vaig comprar-lo a Sants i vaig llegir indignat la notícia i sobretot els comentaris ridículs i absurds d'alguns membres d'associacions. Així doncs vaig enviar la següent carta:
Perplex em quedo cada cop que llegeixo una notícia que torna a parlar d'un soterrament de vies. M'agradaria saber qui ha estat l'inventor d'aquesta irreverència que afirma inpunement que el tren divideix els pobles. El ferrocarril sempre ha estat un eix vertebrador entre nosaltres, aquí i arreu. Però potser al nostre país, fruit de la nefasta gestió que sempre ha tingut per part de Renfe, no n'hem sabut treure el rendiment apropiat. També crec que ha ajudat la set de fer calaix que ha permès que molts ajuntaments hagin autoritzessin edificacions en terrenys vora les vies sense pensar en el futur dels que ho haurien d'habitar. Tot i així no crec que els soterraments indiscriminats siguin lògics.
En el cas de Balaguer, plantejar un soterrament d'un pas a nivell on hi passen sis trens al dia, amb un cost molt superior al que ha costat la renovació de tota una línia, em sembla una bajanada electoralista. Els passos a nivell no són anacrònics com s'afirma a la notícia d'avui. L'anacrònic és l'estat en que es troba i el fet que pugui estar 5 minuts amb les barreres abaixades quan un tren surt d'una estació a 200 metres. Exigeixin a Adif sistemes moderns, com alguns dels Estats Units, on passos a nivell s'accionen pocs segons abans i després i soporten molt mes transit que la línia de La Pobla; a més a més que és una opció molt més sensata econòmicament.
Perplex em quedo cada cop que llegeixo una notícia que torna a parlar d'un soterrament de vies. M'agradaria saber qui ha estat l'inventor d'aquesta irreverència que afirma inpunement que el tren divideix els pobles. El ferrocarril sempre ha estat un eix vertebrador entre nosaltres, aquí i arreu. Però potser al nostre país, fruit de la nefasta gestió que sempre ha tingut per part de Renfe, no n'hem sabut treure el rendiment apropiat. També crec que ha ajudat la set de fer calaix que ha permès que molts ajuntaments hagin autoritzessin edificacions en terrenys vora les vies sense pensar en el futur dels que ho haurien d'habitar. Tot i així no crec que els soterraments indiscriminats siguin lògics.
En el cas de Balaguer, plantejar un soterrament d'un pas a nivell on hi passen sis trens al dia, amb un cost molt superior al que ha costat la renovació de tota una línia, em sembla una bajanada electoralista. Els passos a nivell no són anacrònics com s'afirma a la notícia d'avui. L'anacrònic és l'estat en que es troba i el fet que pugui estar 5 minuts amb les barreres abaixades quan un tren surt d'una estació a 200 metres. Exigeixin a Adif sistemes moderns, com alguns dels Estats Units, on passos a nivell s'accionen pocs segons abans i després i soporten molt mes transit que la línia de La Pobla; a més a més que és una opció molt més sensata econòmicament.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Perfecte la carta! Ja ens diràs si la publiquen.
- Glac58
- N8
- Posts: 813
- Joined: Wednesday 06/08/2008 0:29
- Location: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No crec que es tingui de canviar de tren, si es fes el tram aquest suposo que es mantindria el servei normal de Lleida a la Pobla de Segur i els trajectes de Lleida a Balaguer amb tram.Llavors per anar a Tremp o la Pobla de Segur, caldrà canviar de tren? O com ho pensen fer?
Si la gent es queixa que els trens fan massa fum , la solució és que electrifiquin la línia.
Recordem que es una linia de muntanya i el circuit que te no permetria l'electrificació segons tinc sentit.
El soterrament es una despesa inutil, el que faria jo seria o fer ponts o fer un canvi al traçat de la linia fent que pases mes enfora de Balaguer i fer els ponts corresponents.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trasllat, tramviarització i electrificació
La línia no es traslladarà ni s'ha de fer, perquè la ciutat quedaria encara més desabastida. Això crec que és l'únic que, a hores d'ara, queda clar.
Ara bé, si una opció és tramviaritzar la línia, forçosament afectarà els trajectes que passin de Balaguer. I si un dels problemes actuals que té és el temps de trajecte, aleshores ja la podem dur a funeral.
Que les línies de muntanya no es puguin electrificar, queda rebatut no sols per totes les que hi ha als Alps com pel propi Transpirinenc.
Ara bé, si una opció és tramviaritzar la línia, forçosament afectarà els trajectes que passin de Balaguer. I si un dels problemes actuals que té és el temps de trajecte, aleshores ja la podem dur a funeral.
Que les línies de muntanya no es puguin electrificar, queda rebatut no sols per totes les que hi ha als Alps com pel propi Transpirinenc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Llavors, el tram hauria de ser d'ample ibèric? O seria d'ample normal amb tercer carril?Glac58 wrote:No crec que es tingui de canviar de tren, si es fes el tram aquest suposo que es mantindria el servei normal de Lleida a la Pobla de Segur i els trajectes de Lleida a Balaguer amb tram.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El PP defensa soterrar les vies a Balaguer
El Partit Popular defensa soterrar les vies al seu pas per Balaguer i descarta l'opció de construir un tren-tramvia al seu pas per la capital de la Noguera. Els populars a l'ajuntament de Balaguer han presentat al.legacions a l’estudi informatiu i d’impacte ambiental sobre la integració urbana de la línia ferroviària Lleida-la Pobla en aquest municipi. El portaveu del PP a Balaguer, Joan Maria Molins, defensa que el soterrament de la via permetria l’eliminació dels passos a nivell existents al carrer Urgell i a la carretera de Camarasa, eliminant definitivament qualsevol perill tant per a persones com per a vehicles. Molins afegeix que soterrar les vies faria possible un millor desenvolupament del Pla d'Ordenació Urbana de Balaguer.
http://cat.lleida.com/actualitat/notici ... 360#activa
El Partit Popular defensa soterrar les vies al seu pas per Balaguer i descarta l'opció de construir un tren-tramvia al seu pas per la capital de la Noguera. Els populars a l'ajuntament de Balaguer han presentat al.legacions a l’estudi informatiu i d’impacte ambiental sobre la integració urbana de la línia ferroviària Lleida-la Pobla en aquest municipi. El portaveu del PP a Balaguer, Joan Maria Molins, defensa que el soterrament de la via permetria l’eliminació dels passos a nivell existents al carrer Urgell i a la carretera de Camarasa, eliminant definitivament qualsevol perill tant per a persones com per a vehicles. Molins afegeix que soterrar les vies faria possible un millor desenvolupament del Pla d'Ordenació Urbana de Balaguer.
http://cat.lleida.com/actualitat/notici ... 360#activa
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Llei de l'embut
D'acord amb el raonament d'aquest individu, si algú m'assassina a trets, la culpa serà meva per posar-me al mig.Sky wrote:El portaveu del PP a Balaguer, Joan Maria Molins, defensa que el soterrament de la via permetria l’eliminació dels passos a nivell existents al carrer Urgell i a la carretera de Camarasa, eliminant definitivament qualsevol perill tant per a persones com per a vehicles.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Glac58
- N8
- Posts: 813
- Joined: Wednesday 06/08/2008 0:29
- Location: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
En pincipi continuaria com fins ara tot, perque si fos de diferent ample no podria arribar a Lleida, pero de moment es una de les 2 opcions que han donatSagrerenc wrote:Llavors, el tram hauria de ser d'ample ibèric? O seria d'ample normal amb tercer carril?Glac58 wrote:No crec que es tingui de canviar de tren, si es fes el tram aquest suposo que es mantindria el servei normal de Lleida a la Pobla de Segur i els trajectes de Lleida a Balaguer amb tram.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicada ahir dimecres 20 de gener com a Carta destacada en requadre.metring wrote:Perfecte la carta! Ja ens diràs si la publiquen.
Ara a veure si replica algú.
http://www.segre.com/index.php?id=172&t ... 63676609a4
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Estic bastant d'acord en la teva carta, i és molt interessant perquè hi exposes detalls que la gent del carrer dificilment es pararia a pensar. Però sí que hi ha una cosa que s'hauria de tenir en compte:
Crec que la finalitat d'aquesta línia a la llarga ha de ser alguna cosa més que sis trens al dia. Estic d'acord amb tu en que suprimir passos a nivell pel transit tant dèbil que té aquesta línia és del tot excessiu, però potser no ho serà tant de cara al dia que es decideixin a allargar la línia cap a la Vall d'Aran i Andorra.megapauer wrote:plantejar un soterrament d'un pas a nivell on hi passen sis trens al dia
No pot ser perillós això de que les barreres només s'accionin segons abans? Jo ho veig molt perillós. I fins i tot prefereixo un pas a nivell com ara, abans que fer una cosa així.megapauer wrote:com alguns dels Estats Units, on passos a nivell s'accionen pocs segons abans i després i soporten molt mes transit que la línia de La Pobla; a més a més que és una opció molt més sensata econòmicament.