Page 69 of 104
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 09/04/2013 7:28
by Sagrerenc
Sagrerenc wrote:Males notícies. La SNCF ha carregat al cercador els TGV París-Figueres amb enllaç a l'AVE Figueres-Madrid fins el 10 de maig, per la qual cosa l'11 de maig passa a ser la possible nova data de posada en servei dels TGV directes Barcelona-París i Barcelona-Tolosa.
S'han carregat els trens amb enllaç a Vilafant fins el dimecres 29 de maig, sembla que la cosa va per llarg...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 09/04/2013 19:36
by 437.001
Sagrerenc wrote:Sagrerenc wrote:Males notícies. La SNCF ha carregat al cercador els TGV París-Figueres amb enllaç a l'AVE Figueres-Madrid fins el 10 de maig, per la qual cosa l'11 de maig passa a ser la possible nova data de posada en servei dels TGV directes Barcelona-París i Barcelona-Tolosa.
S'han carregat els trens amb enllaç a Vilafant fins el dimecres 29 de maig, sembla que la cosa va per llarg...
Atenció, lector no habitual: per
"s´han carregat els trens amb enllaç a Figueres-Vilafant" s´ha d´entendre
"han pujat a la web els horaris dels trens amb enllaç a Figueres-Vilafant". No s´ha suprimit res de res...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 09/04/2013 19:53
by Sagrerenc
437.001 wrote:Sagrerenc wrote:Sagrerenc wrote:Males notícies. La SNCF ha carregat al cercador els TGV París-Figueres amb enllaç a l'AVE Figueres-Madrid fins el 10 de maig, per la qual cosa l'11 de maig passa a ser la possible nova data de posada en servei dels TGV directes Barcelona-París i Barcelona-Tolosa.
S'han carregat els trens amb enllaç a Vilafant fins el dimecres 29 de maig, sembla que la cosa va per llarg...
Atenció, lector no habitual: per
"s´han carregat els trens amb enllaç a Figueres-Vilafant" s´ha d´entendre
"han pujat a la web els horaris dels trens amb enllaç a Figueres-Vilafant". No s´ha suprimit res de res...
Gràcies per l'aclariment, la veritat és que el meu comentari podria donar peu a malentesos
Per la meva banda, hauré de seguir amb el cotxe amunt i avall entre Tolosa i Barcelona...
Tot depèn de la MAT, segons TiS
Posted: Wednesday 10/04/2013 22:46
by Guigui
Els TGV entre Barcelona i la frontera francesa no circularan a velocitat màxima fins que entri en servei la MAT
El conseller de Territori assegura que els 400 kV són necessaris per ampliar el servei fins a París i Tolosa de Llenguadoc
http://www.ara.cat/societat/TGV-Barcelo ... 10335.html
Re: Tot depèn de la MAT, segons TiS
Posted: Wednesday 10/04/2013 23:22
by Sagrerenc
Guigui wrote:Els TGV entre Barcelona i la frontera francesa no circularan a velocitat màxima fins que entri en servei la MAT
El conseller de Territori assegura que els 400 kV són necessaris per ampliar el servei fins a París i Tolosa de Llenguadoc
http://www.ara.cat/societat/TGV-Barcelo ... 10335.html
Ara resulta que cal una MAT per posar dos trens més per sentit al dia (suposo que els 2 TGV substituiran 2 AVE entre Barcelona i Figueres).
I sinó, com és que fins fa poc es treballava amb la data del 28 d'abril per als serveis directes de Barcelona a Tolosa i París, si ja se sabia que la MAT no estaria llesta?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 10/04/2013 23:29
by gatvell
La MAT també dóna servei a França.
Sospitós
Posted: Wednesday 10/04/2013 23:51
by Guigui
Però això també se sabia. I sobta molt que, amb la suposada imminència de l'entrada en servei de les relacions directes entre Barcelona i França, no donin cap data d'entrada en funcionament d'aquest element que ara resulta indispensable.
Re: Sospitós
Posted: Thursday 11/04/2013 1:39
by 437.001
Guigui wrote:Però això també se sabia. I sobta molt que, amb la suposada imminència de l'entrada en servei de les relacions directes entre Barcelona i França, no donin cap data d'entrada en funcionament d'aquest element que ara resulta indispensable.
2014, la MAT.
Quan et refereixes a "això també se sabia", no sé si et refereixes a que ja se sabia que la MAT també dóna servei a França, o si a que ja se sabia que la LAV no estaria a ple potencial fins l´entrada en funcionament de la MAT (i de les -crec- dues subestacions que han d´alimentar la LAV, una a Santa Llogaia i una altra crec que a Riudarenes -o era Riudellots?-).
Se sabia
Posted: Thursday 11/04/2013 10:40
by Guigui
Com a resposta al missatge immediatament anterior, volia dir que se sabia que la MAT donaria servei a França. Potser no ho sabia el gran públic, però sí qui fes servir les grans infraestructures que en depenen, a ambdós costats de la frontera.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 11/04/2013 11:10
by fubang
Bon dia.
Segons la revista francesa Rail Passion del mes de febrer d'enguany, la SNCF preveu que els TGV directes entre França i Barcelona comencin a circular a partir del mes de juliol, i encara sense una data concreta.
Hi ha previstos desde Barcelona tres trens diaris a Paris, un a Ginebra, un a Lyon-Part-Dieu, dos a Marsella i un a Toulouse. Aquest darrer enganxat a un dels trens a Marsella en el tram Barcelona-Perpinyà.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 11/04/2013 21:36
by 437.001
fubang wrote:Bon dia.
Segons la revista francesa Rail Passion del mes de febrer d'enguany, la SNCF preveu que els TGV directes entre França i Barcelona comencin a circular a partir del mes de juliol, i encara sense una data concreta.
Hi ha previstos desde Barcelona tres trens diaris a Paris, un a Ginebra, un a Lyon-Part-Dieu, dos a Marsella i un a Toulouse. Aquest darrer enganxat a un dels trens a Marsella en el tram Barcelona-Perpinyà.
No. Abans es preveu perllongar els dos TGV París-Figueres a Barcelona, i la creació de dos AVE Barcelona-Toulouse.
Més endavant, s´afegiria un tercer TGV París-Barcelona, un AVE Barcelona-Lyon, i dos AVE Barcelona-Marsella (circulant en doble amb els BCN-Toulouse entre BCN i Perpinyà).
Se suposa que cap a final d´any, s´afegiria un TGV Madrid-Ginebra, un dels AVE BCN-Toulouse/Marsella i un dels TGV París-Barcelona es perllongarien a Madrid també.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 12/04/2013 15:34
by gatvell
Respecte la MAT, vaig llegir ja fa temps que és una línia per vendre corrent al Marroc. Per tal de poder-ho fer cal fer una connexió nova entre Catalunya i França, la coneguda MAT, fins a un punt del centre de Catalunya d'on des d'allí la xarxa ja pot suportar aquesta càrrega travessant la península fins a un cable submarí al sud d'Espanya que connecta amb el Marroc. Una part de la potència d'aquesta línia es queda a la provincia de Girona per la manca d'infraestructures de transport elèctric.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 25/04/2013 11:07
by metring
Vingaaaa, més tard!!!!!
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... is-2372982
Enèsim retard en l'alta velocitat Barcelona-París
La connexió entre les dues ciutats haurà d'esperar com a mínim fins a la tardor
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 25/04/2013 18:20
by Sagrerenc
Doncs ara que saben que la cosa va per llarg, seria l'hora de posar 2 TGV Tolosa-Figueres, o fins i tot Bordeus-Figueres, enllaçant amb l'AVE Figueres-Barcelona-Madrid.
Més connexions
Posted: Thursday 25/04/2013 18:25
by Guigui
En general, podrien allargar fins a Vilafant tots els TGV que ara s'acaben a Perpinyà, perquè no hi ha cap motiu per tenir la línia infrautilitzada (i pagar una morterada en indemnitzacions a TP Ferro).
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 25/04/2013 22:12
by gatvell
El que s'hauria d'acostumar tothom, sobretot empreses i governs es a no fer anuncis de properes inauguracions que molt sovint acaben amb endarrerimets, sino senzillament no anunciar res fins que no estigui al sac i ben lligat.
Així, ni haurien falses esperances ni desenganys ni parlariem malament del polític o empresa de torn.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 25/04/2013 23:25
by carles10000
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 26/04/2013 9:20
by energetico
gatvell wrote:Respecte la MAT, vaig llegir ja fa temps que és una línia per vendre corrent al Marroc. Per tal de poder-ho fer cal fer una connexió nova entre Catalunya i França, la coneguda MAT, fins a un punt del centre de Catalunya d'on des d'allí la xarxa ja pot suportar aquesta càrrega travessant la península fins a un cable submarí al sud d'Espanya que connecta amb el Marroc. Una part de la potència d'aquesta línia es queda a la provincia de Girona per la manca d'infraestructures de transport elèctric.
Me parece poco probable.
Si Francia no vende electricidad a España (al contrario, España es exportadora neta de electricidad)... me parece extrañísimo que se pretenda utilizar una red pensada para comunicar la penínusla y Francia... para traspasar electricidad de Francia a Marruecos.
La MAT tiene otras funciones. Básicamente la de acabar con la situación de Isla Energética que tenemos en la península ibérica, y de ese modo, mejorar el trasvase de electricidad, especialmente importante en nuestro caso debido a la gran importancia de las fuentes renovables no regulables (básicamente, por la gran importancia de la eólica en nuestro pool eléctrico).
(No es infrecuente que haya que desconectar parques eólicos debido a un exceso de generación y a una baja demanda... eso no sería necesario si tuvieramos la MAT).
(lo de "comprar electricidad de las nucleares francesas", es una argumento que usan algunos, pero es totalmente falso... nuestro gran problema energético, es el exceso de capacidad de producción, que provoca que las novísimas centrales de ciclo combinado... estén permanentemente paradas, sin apenas facturar un kWh, y pagando costes de amortización y mantenimiento... es decir, nuestro problema es que tenemos exceso de capacidad productiva, fruto de una mala planificación, y de compromisos sociales con el carbón).
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 27/04/2013 21:10
by Toni
437.001 wrote:fubang wrote:Bon dia.
Segons la revista francesa Rail Passion del mes de febrer d'enguany, la SNCF preveu que els TGV directes entre França i Barcelona comencin a circular a partir del mes de juliol, i encara sense una data concreta.
Hi ha previstos desde Barcelona tres trens diaris a Paris, un a Ginebra, un a Lyon-Part-Dieu, dos a Marsella i un a Toulouse. Aquest darrer enganxat a un dels trens a Marsella en el tram Barcelona-Perpinyà.
No. Abans es preveu perllongar els dos TGV París-Figueres a Barcelona, i la creació de dos AVE Barcelona-Toulouse.
Més endavant, s´afegiria un tercer TGV París-Barcelona, un AVE Barcelona-Lyon, i dos AVE Barcelona-Marsella (circulant en doble amb els BCN-Toulouse entre BCN i Perpinyà).
Se suposa que cap a final d´any, s´afegiria un TGV Madrid-Ginebra, un dels AVE BCN-Toulouse/Marsella i un dels TGV París-Barcelona es perllongarien a Madrid també.
Dubto molt que veiem, al menys en un temps, cap TGV a Madrid, igual que no crec que veiem cap AVE a Paris o Berlin. Més aviat seran Barcelona - Lyon/Geneve/toulouse/Marseille i en correspondència els TGV aniran només a Barcelona. El mercat del Barcelona-Madrid es protegirà mentre es pugui, lògicament.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 27/04/2013 22:40
by 437.001
En quina font oficial et bases per dir-ho?