Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Inauguració primer tram L9

Post by davida »

Mira que cutrement esta retallat Santa Rosa a la web de TMB

Image
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Vilarrubla »

allà m'ha semblat que no es veia, no?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Vilarrubla »

He fet aquesta cronologia de la L9.

Està incompleta (falta del setembre de 2006 al 2009), i algunes coses pel mig, pero és més que res XD
* 1997: El projecte de la L9 apareix per primer cop al Pla director d'infraestructures (PDI).
* 2003: Inici de les obres a Badalona amb un cost inicial previst de 1.947 milions d'euros. Previsió d'inauguració parcialment (tram IV) el 2004 i totalment el 2007.
* 2004: El pressupost ascendeix a 3.000 milions. Previsió d'inauguració parcialment (tram IV) el 2006.
* 2005 - 24 de gener: Es fa públic l'estudi informatiu del perllongament de la Línia 2 des de Sant Antoni a Fira 2 - Pedrosa, un projecte que possibilitaria l'enllaç a dues estacions amb els dos ramals de la línia 9.
* 2005 - 27 de gener: Esfondrament del Carmel que col·lapsa un túnel en les obres d'ampliació de la Línia 5 del metro de Barcelona al seu pas pel barri del Carmel. Apareix un gran esvoranc en superfície, de 35 metres de profunditat, que s'empassa un garatge sencer i s'han de desallotjar més de 1000 persones, sense cap víctima, i enderrocar un altre edifici.
* 2005 - abril: Joaquim Nadal, Conseller de Política Territorial i Obres Públiques advertia que la revisió de tots els túnels en construcció del metro de Barcelona després de l'esfondrament del Carmel comportaria "un endarreriment encara no computable" al conjunt de la Línia 9.
* 2005 - abril: La Cambra de Comerç de Barcelona estimava que el primer tram s'estrenaria a finals del 2007 (tram IV) i la resta entre el 2012 i 2013.
* 2005 - juliol: Comencen les obres a la Zona Franca.
* 2005 - agost: Comencen les obres a l'alçada de l'Hospital de Sant Pau.
* 2005 - setembre: La Generalitat aprovava la connexió del tram finals de la L9 amb la prolongació de la L2, fent arribar la línia 2 des de l'estació de Fira 2 - Pedrosa fins a l'aeroport a través del túnel de la línia 9.
* 2005 - setembre: La tuneladora de Santa Coloma arribava al pou de bifuració del Besòs des d'on seria desmuntada i extreta.
* 2005 - novembre: Aturada de les obres a Sant Andreu pel perill de topar amb els fonaments d'uns habitatges del barri i que van obligar a iniciar estudis per determinar la millor solució. A finals de mes encara estava la tuneladora aturada.
* 2005 - novembre: Joaquim Nadal afirmava que la LAV tindria una estació a l'aeroport del Prat, cosa que implicava canvis en el traçat de la L9. Així es va evitar passar per una zona densament poblada sobre terreny poc estable i la possibilitat de dotar d'un millor servei a l'aeroport, amb enllaços amb el tren convencional i d'alta velocitat. Les previsions de posada en funcionament es van traslladar pel tram IV al 2008 i el 2012 la resta.
* 2005 - desembre: Hi havia una quinzena d'estacions en obres
* 2006:
o Talls de trànsit durant sis mesos al polígon Mas Pedrosa per reforçar el terreny abans que la tuneladora excavés el túnel entre Fira 2 i l'aeroport del Prat.
o Una tercera tuneladora comença l'excavació del túnel entre Fira 2 i Parc logístic, un dels més complicats pel terreny de sorres, graves i llims amb molta aigua.
o GISA treu a concurs trenta-un estudis geològics del tram central per conèixer més informació i fins que aquests no estiguessin acabats no començarien les obren en aquest tram.
o A mitjans d'any hi ha vint-i-una estacions en construcció.
* 2006 - març: Nou ensurt pel desplom, sobre una via de la Línia 1, de dues tornes pels treballs de demolició d'una part de l'antic vestíbul. Sense ferits.
* 2006 - setembre: La Generalitat de Catalunya anuncia que atorga la prestació del servei del tram IV a l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT). La gestió de les infraestructures a càrrec de l'ens de la mateixa Generalitat, Infraestrucutres Ferroviàries de Catalunya (Ifercat). Per la seva banda l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aportaria el material rodant necessari.
* 2009 - 13 de desembre: Inauguració i posada en marxa del primer tram a la ciutat de Santa Coloma de Gramenet, entre Can Zam i Can Peixauet, exceptuant Santa Rosa que no està finalitzada.
A partir de:
Anuari territorial de Catalunya 2005.
Anuari territorial de Catalunya 2006.
Alguna notícia dels diaris.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Molt bona!

Post by Guigui »

:plas

I d'aquí, directament a la wiki! ;)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Busman »

I quin problema té Santa Rosa que fa que no es pugui inaugurar fins el 2011?
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Exacte, encara no apareix a la seccio "Vull anar":

http://www.tmb.cat/vullanar/ca_ES/resul ... =4590350.0
Last edited by Ecomobisostrans on Tuesday 15/12/2009 10:45, edited 1 time in total.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Vilarrubla wrote:He fet aquesta cronologia de la L9.

...
A partir de:
Anuari territorial de Catalunya 2005.
Anuari territorial de Catalunya 2006.
Alguna notícia dels diaris.
Molt ben treballat, wiki, wiki!!! :anim
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

Busman wrote:I quin problema té Santa Rosa que fa que no es pugui inaugurar fins el 2011?
Calia enderrocar edificis per a poder construir l'estació i hi va haver problemes amb les expropiacions, que es van allargar.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by sergi »

Vilarrubla:

Se podría añadir a esa cronología,que la "primera piedra" (o sea,el señor Mas con casco subido a una excavadora para hacerse la foto) fué el 22 de Junio de 2002.

O sea,que del inicio de obras de "atrezzo" al inicio de obras "real" (según tu cronología) medió como mínimo !medio año!.

! Que país !
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

Plànol de TMB. El de l'ATM canviarà i serà una mica diferent a l'actual i serà molt més clar i no tant atapeït.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 1&idioma=C


11/12/2009 TMB, a punt per a l’estrena de la línia 9

L’empresa ha rebut avui formalment la infraestructura del tram de Santa Coloma de Gramenet, que s’obre al públic diumenge

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha completat els preparatius per a la posada en servei comercial del primer tram de la línia 9 de metro, diumenge vinent a la tarda, entre les estacions de Can Zam i Can Peixauet, al terme municipal de Santa Coloma de Gramenet. L’operador públic metropolità assumeix així el repte de fer possible el primer metro automàtic a l’Estat espanyol i de convertir una de les fites tecnològiques més importants del país en una eina per a la millora de la qualitatde vida dels ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Com a culminació d’un període de proves de prop d’un any –temps habitual de posada a punt de les línies de metro automàtiques arreu del món–, les últimes setmanes s’ha intensificat la posada a punt dels diferents sistemes i la formació del personal que faran possible la gestió quotidiana de la nova línia, de manera integrada amb el conjunt de la xarxa de metro. Recordem que TMB, com a operador de l’Entitat Metropolitana del Transport, no sols és l’encarregat de prestar el servei de metro a la línia 9, sinó que també assumeix les activitats d’administració i conservació de les seves principals infraestructures, per encàrrec de l’ens propietari, Ifercat, així com la funció d’inspecció de les altres infraestructures adjudicades a concessionaris.
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Busman »

victorcasta wrote:
Busman wrote:I quin problema té Santa Rosa que fa que no es pugui inaugurar fins el 2011?
Calia enderrocar edificis per a poder construir l'estació i hi va haver problemes amb les expropiacions, que es van allargar.
Aps! Merci per la info, no ho sabia.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
bitxofo
N7
N7
Posts: 381
Joined: Friday 17/02/2006 19:46
Location: BCN
Contact:

Re: Prioridades

Post by bitxofo »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Bien sabe Dios que yo esos 3.500 M€ me los habría gastado en muchísimos menos kilómetros, pero tremendamente más relevantes como hubiese supuesto el hacer algo intersante bajo Diagonal y Gran Vía.
...
De momento ya van por 6.500 millones de euros y faltan 4-5 años para terminar la línea...
:x :x
Visca el metro!!
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

Ja han posat la L9 com una línia de metro més. http://www.tmb.cat/ca_ES/barcelona/mout ... lanols.jsp
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
bitxofo
N7
N7
Posts: 381
Joined: Friday 17/02/2006 19:46
Location: BCN
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by bitxofo »

victorcasta wrote:Plànol de TMB. El de l'ATM canviarà i serà una mica diferent a l'actual i serà molt més clar i no tant atapeït.
On puc veure el nou mapa ATM?
:D
Visca el metro!!
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Molt bona!

Post by Vilarrubla »

Guigui wrote::plas

I d'aquí, directament a la wiki! ;)
metring wrote:
Molt ben treballat, wiki, wiki!!! :anim
Fet!
sergi wrote:Vilarrubla:

Se podría añadir a esa cronología,que la "primera piedra" (o sea,el señor Mas con casco subido a una excavadora para hacerse la foto) fué el 22 de Junio de 2002.

O sea,que del inicio de obras de "atrezzo" al inicio de obras "real" (según tu cronología) medió como mínimo !medio año!.

! Que país !
Que típic XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by sergi »

"On puc veure el nou mapa ATM?"

http://img690.imageshack.us/i/mapametro2010.jpg/

( Obsérvese como los tramos en construcción paracen en gris muy flojito "
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

La meua padrina (àvia al dialecte central :) ), m'ha dit que ha escoltat per la ràdio, que Diumenge al Matí, deixaràn anar pels túnels a la gent per veure-ho per dins, ja que no circularà cap tren.

Ara dic jo, no es que no me la cregui, peró algú sap si es cert o no?
El metro de Barcelona amb motoristes!
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by BCN2008 »

Miquel wrote:La meua padrina (àvia al dialecte central :) ), m'ha dit que ha escoltat per la ràdio, que Diumenge al Matí, deixaràn anar pels túnels a la gent per veure-ho per dins, ja que no circularà cap tren.

Ara dic jo, no es que no me la cregui, peró algú sap si es cert o no?
Diumenge al matí es farà la visita dels mitjans de comunicació, i posteriorment el president Montilla farà la inauguració (10:50h del matí).
Despres es faran els parlaments, la festa, i bastants hores després (15:00h) s'obrirà al públic.

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Al seu palauet de vidre

Post by Guigui »

Clar, no fos cas que els nostres delicats i sublims polítics s'haguessin de barrejar amb la patuleia bruta i encomanadissa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”