Page 70 of 147

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Friday 20/11/2009 10:39
by metring
Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Friday 20/11/2009 13:36
by metring
A la 1, a la megafonia de la L1 anunciaven el restabliment del servei de tota la L4.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Sunday 22/11/2009 0:58
by oriolp13
Aquest dissabte al migdia, L3 servei desde Z-Universitària a Diagonal i des de Vall d'Hebrón fins a Trinitat Nova

Deducció: Lesseps

Posted: Sunday 22/11/2009 16:17
by Guigui
Havent-hi una agulla a Lesseps, és molt probable que l'avaria s'hagi produït per aquella zona.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 23/11/2009 10:29
by marc
Algu sap que pot haver passat aquest mati a la L5, a Horta el tren ha quedat parat abans d'entrar a l'andana per començar el servei, un cop a lloc, no ha obert portes fins una bona estona despres. A més tots els teleindicadors que he vist fins a Sants posaven actualitzant dades, i semblava que l'ATO no funciones perque el tren accelerava i frenava en llocs no havituals, i la frenada a les estacions era mes lenta que de costum. A sobre el tren només feia que parar-se continuament, i anava molt lent. Total avui he trigat 15 minuts mes a fer el ja llarg trajecte Horta-Sants.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 23/11/2009 10:48
by metring
El que jo he vist a Sagrada Família L5 és que al panell del vestíbul del costat de la plaça S.F., indicava que fessim cas de les indicacions del personal de l'estació :nose i als panells de les andanes, "processant..."

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 23/11/2009 17:59
by MZA_1600
En el meu cas sobre les 8:45 del matí havia una cua espectacular en el vestibul que comunica la L2 amb la L5 també a Sagrada Família i la gent reculava cap a la L2. En els teleindicadors encara no posaba res i veien el que feia la gent he reculat cap a la L2 un altre cop.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 23/11/2009 19:58
by marc
Ja se que sonara a novato, pero es que nomes fa 3 mesos que utilitzo habitualment el metro, pero es tant frequent que falli, perque la setmana passada un dia hi va haver L1 i L3 parades completament i un altre dia la L4 feia serveis parcials. Soc jo o aquest cuc subterrani falla mes que una escopeta de fira :x

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 23/11/2009 20:50
by 593Dromedario
La incidència de la L5 d'aquest matí ha sigut des de primera hora. A quarts de vuit, a Sagrera i diverses estacions anunciaven que una incidència afectava la freqüència/circulació de la línia. El metro ha tardat 25 minuts pel tram Sagrera-Sants, quan habitualment són 14.

La resta de línies funcionaven amb normalitat, la L3 fins i tot més ràpida (cosa que m'ha permès fer menys tard).

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 23/11/2009 21:43
by metring
marc wrote:Ja se que sonara a novato, pero es que nomes fa 3 mesos que utilitzo habitualment el metro, pero es tant frequent que falli, perque la setmana passada un dia hi va haver L1 i L3 parades completament i un altre dia la L4 feia serveis parcials. Soc jo o aquest cuc subterrani falla mes que una escopeta de fira :x
Jo opto per la segona opció. Algú en sap què pot ser?

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 23/11/2009 22:04
by mikado
metring wrote:Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.
Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 24/11/2009 0:46
by oriolp13
MZA_1600 wrote:En el meu cas sobre les 8:45 del matí havia una cua espectacular en el vestibul que comunica la L2 amb la L5 també a Sagrada Família i la gent reculava cap a la L2. En els teleindicadors encara no posaba res i veien el que feia la gent he reculat cap a la L2 un altre cop.
Doncs cap a les 9, que és quan hi he entrat jo per aquest vestíbul, ni rastre de les cues. Això sí, el cartell indicava que "féssim cas del personal de l'estació", i pèr més que l'he buscat, no l'he trobat!

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 24/11/2009 9:30
by metring
Això mateix em va passar ahir a mí!!! A on hem de buscar al personal de l'estació???????? :nose

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 24/11/2009 20:52
by Miquel
mikado wrote:
metring wrote:Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.
Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.
Estás dient que una balisa es va incendiar, o que una balisa es va espatllar i van parar la línia?
Dic jo, que si es aixó, crec que es pot fer el servei igual amb mode manual. Així guanyariem més velocitat també :twisted: :twisted:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 24/11/2009 21:00
by BCN2008
Miquel wrote:
mikado wrote:
metring wrote:Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.
Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.
Estás dient que una balisa es va incendiar, o que una balisa es va espatllar i van parar la línia?
Dic jo, que si es aixó, crec que es pot fer el servei igual amb mode manual. Així guanyariem més velocitat també :twisted: :twisted:
Però la balisa era ATP, no ATO, que a més la L4 no en té.
El que no sé es si amb això els senyals segueixen funcionant.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 24/11/2009 23:21
by mikado
Miquel wrote:
mikado wrote:
metring wrote:Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.
Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.
Estás dient que una balisa es va incendiar, o que una balisa es va espatllar i van parar la línia?
Dic jo, que si es aixó, crec que es pot fer el servei igual amb mode manual. Així guanyariem més velocitat també :twisted: :twisted:
Em va dir que van intentar anar en M+25 però que era impossible mantindre el carrussel a una velocitat normal a la resta de la línia i en aquestes circunstancies al lloc espatllat. La resta ho desconec perque en aspectes tècnics em perdo.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 25/11/2009 0:24
by Proastiakos
Diversos companys del forum wrote:
Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.

Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.

Estás dient que una balisa es va incendiar, o que una balisa es va espatllar i van parar la línia?
Dic jo, que si es aixó, crec que es pot fer el servei igual amb mode manual. Així guanyariem més velocitat també

Em va dir que van intentar anar en M+25 però que era impossible mantindre el carrussel a una velocitat normal a la resta de la línia i en aquestes circunstancies al lloc espatllat. La resta ho desconec perque en aspectes tècnics em perdo.
Ni una ni la otra! :P

Es va cremar un motor d'una agulla, per lo tant, es va veure influït en la senyalització i com podeu suposar una fumera important. Les balisses, que jo sapiga, no s'incendien ni molt menys soles! :)

Miquel, la conducció en mode com tú dius "manual" només es pot utilitzar en circumstàncies molt reduïdes que no afectin a la seguretat en la circulació. A la línia 4 només es pot utilitzar sense passatge i en cas d'avaria. Aixó depen dels sistemes de seguretat de cada línia. D'altra banda, cada tram té una velocitat fixada, a part de l'ATP que s'ha d'obeïr estrictament, com diu el reglament de circulació. Qualsevol sobrepassament d'aquest límit es una conducta negligent i temerària, que en cas d'incidencia pot derivar en resultats penals.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 25/11/2009 17:16
by Miquel
Proastiakos wrote:
Diversos companys del forum wrote:
Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.

Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.

Estás dient que una balisa es va incendiar, o que una balisa es va espatllar i van parar la línia?
Dic jo, que si es aixó, crec que es pot fer el servei igual amb mode manual. Així guanyariem més velocitat també

Em va dir que van intentar anar en M+25 però que era impossible mantindre el carrussel a una velocitat normal a la resta de la línia i en aquestes circunstancies al lloc espatllat. La resta ho desconec perque en aspectes tècnics em perdo.
Ni una ni la otra! :P

Es va cremar un motor d'una agulla, per lo tant, es va veure influït en la senyalització i com podeu suposar una fumera important. Les balisses, que jo sapiga, no s'incendien ni molt menys soles! :)

Miquel, la conducció en mode com tú dius "manual" només es pot utilitzar en circumstàncies molt reduïdes que no afectin a la seguretat en la circulació. A la línia 4 només es pot utilitzar sense passatge i en cas d'avaria. Aixó depen dels sistemes de seguretat de cada línia. D'altra banda, cada tram té una velocitat fixada, a part de l'ATP que s'ha d'obeïr estrictament, com diu el reglament de circulació. Qualsevol sobrepassament d'aquest límit es una conducta negligent i temerària, que en cas d'incidencia pot derivar en resultats penals.
No serà el primer cop que hi han trens que van en Manual, per algun motiu de la vida, si s'ha d'arreglar l'agulla es de cul, pero causar molèsties a l'usuari, per que no hi han codis ATP i els trens van completament a mans del motorista (dona la sensació que FMB no es fia dels seus motoristes), ja que a la L4 anar amb ATP o no, no variarà la freqüència, i normalment la velocitat marcada per l'ATP es inferior a la marcada pels senyals a la via.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 25/11/2009 18:19
by El LLOP
una cosa es que vagin en manual per una avaria en l'equip d'ATP embarcat al tren i un altre és que un circuit de via deixi de tenir codis o una falsa ocupació. El reglament de circulació del FCMB diu que devant d'una senyal en vermell/circuit de via sense codis s'ha de fer bloqueig telefònic i circular pel tram en "marxa a la vista". Vols arrivar aviat, o vols que torni a passar el que va passar a Vall d'Hebron per culpa de les presses.

http://www.transport.cat/wiki/index.php ... 000xoc.jpg

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 25/11/2009 20:04
by Miquel
Coi, rebasar un Disc en Vermell, amb autorització del CCM, i que el Sistema Informatic de control d'agulles va canviar i van xocar, ademés el motorista desconfiat anava a 61Km/h quan havia d'anar amb cautel·la, i ademés, la culpa en part també la van tenir els del CCM per que no es van adonar de que el panell del CCM indicava Xoc i l'home que hi havia no es va adonar, i si ademés hi hagués un semàfor abans de la zona d'agulles l'accident no s'hagues produït.
Per tant la culpa d'aquell accident la va tenir tot i tothom, errada i despreocupació del CCM, errada del sistema automàtic d'agulles, Falta d'un semàfor a una Zona d'agulles (ja han aprés, per què ja hi és), i el motorista que hauria d'haver anat com a molt a 40 per cautela, ja que rebasar un disc en vermell, vol dir que el tram de via està ocupat.

i aixó no te rés a veure amb el que dic. Si tothom rebasa disc en verd, quin problema hi ha? Que més don si van amb ATP com en Manual o M+25. Ara bé, si la cosa ja afecta els semàfors, es altra cosa, tot i que amb una bona coordinació no te per que pasar rés.

Coi, la L3 ha portat molts anys anant Manual, i els accidents d'aquestes coses a Barcelona son contats.