Page 70 of 104

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 28/04/2013 1:12
by alf_
437.001 wrote:En quina font oficial et bases per dir-ho? :twisted:
Esto. La UE esta amenazando con sanciones por retrasar la liberalización... :nose

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 28/04/2013 17:39
by 437.001
alf_ wrote:
437.001 wrote:En quina font oficial et bases per dir-ho? :twisted:
Esto. La UE esta amenazando con sanciones por retrasar la liberalización... :nose
No necesariamente me refería a este aspecto.
Tal vez me refieriese más a que esos datos se los está inventando, salvo que me cite una fuente fiable u oficial.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 28/04/2013 17:52
by 437.001
Ahir vaig provar la LAV Barcelona-Figueres VIlafant, i vaig allargar el viatge fins a Perpinyà.

Em va cridar l´atenció com de ple anava l´AVE entre Barcelona i Figueres, i el TGV entre Figueres i Perpinyà.
No sé si és una cosa circumstancial (pont de l´1 de maig) o diària.

Vaig detectar un Camp de Tarragona-Lille, dos Camp de Tarragona-Toulouse, cinc Madrid-Perpinyà, dos Barcelona-Brussel.les, i almenys quinze Barcelona-Londres.
També hi vaig sentir parlar el neerlandès i l´alemany.
Apart, és clar, de la retira de Barcelona-París i de París-Barcelona. Ara el temps de trajecte ja dóna per omplir, almenys en pont.

Si algú tingués més dades de les ocupacions dels AVE Madrid-Figueres que dónen enllaç als TGV Figueres-París, ho agraïria per poder comparar, perquè els AVE Madrid-Figueres que no tenen enllaç amb cap TGV, entre Barcelona i Figueres van ben buits...

Incertesa

Posted: Tuesday 30/04/2013 15:09
by Guigui
Enmig de tot aquest enrenou, és impossible fer reserves per al TGV Figueres-París més enllà del 29 de maig "per problemes tècnics".

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 02/05/2013 10:32
by Platanito
437.001 wrote:No sé si és una cosa circumstancial (pont de l´1 de maig) o diària.
El "pont de l'u de maig", en cas d'existir, seria avui i demà... O més aviat demà, ja que el pont, com a tal, només el tenen a Madrid, on avui és festiu.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 03/05/2013 1:54
by 437.001
Platanito wrote:
437.001 wrote:No sé si és una cosa circumstancial (pont de l´1 de maig) o diària.
El "pont de l'u de maig", en cas d'existir, seria avui i demà... O més aviat demà, ja que el pont, com a tal, només el tenen a Madrid, on avui és festiu.
Parlo dels francesos, no dels espanyols.
Òbviament, els francesos NO celebren el 2 de maig... :)

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 04/05/2013 14:32
by Sagrerenc
437.001 wrote:
Platanito wrote:
437.001 wrote:No sé si és una cosa circumstancial (pont de l´1 de maig) o diària.
El "pont de l'u de maig", en cas d'existir, seria avui i demà... O més aviat demà, ja que el pont, com a tal, només el tenen a Madrid, on avui és festiu.
Parlo dels francesos, no dels espanyols.
Òbviament, els francesos NO celebren el 2 de maig... :)
En aquestes dates són les vacances escolars de primavera (a les regions del Llenguadoc-Rosselló, Migdia-Pirineus i Roine-Alps són entre el 20 d'abril i el 5 de maig). Per si no fos poc, són festius a tot França el dimecres 8 de maig (victòria de 1945) i el dijous 9 (dijous de l'Ascensió). Si a això li sumem que a moltes empreses el període per disfrutar les vacances de 2012 finalitzava el 30 d'abril, tenim que aquestes setmanes França està funcionant a mig gas. A Tolosa aquests dies hi havia tant de trànsit com un 10 d'agost. I és clar, això repercuteix en una major afluència als trens amb destinacions turístiques.
Guigui wrote:Enmig de tot aquest enrenou, és impossible fer reserves per al TGV Figueres-París més enllà del 29 de maig "per problemes tècnics".
Ja estan a la venda els bitllets París-Vilafant fins el 25 d'agost. Ara bé, com que a la Renfe els terminis de venda anticipada són menors, el combinat París-Barcelona només està disponible fins el 30 de juny. Després diran que els trens Vilafant-Barcelona van buits...

Igual

Posted: Saturday 04/05/2013 22:49
by Guigui
Sagrerenc wrote:Ja estan a la venda els bitllets París-Vilafant fins el 25 d'agost. Ara bé, com que a la Renfe els terminis de venda anticipada són menors, el combinat París-Barcelona només està disponible fins el 30 de juny. Després diran que els trens Vilafant-Barcelona van buits...
Doncs acabo d'intentar fer una reserva, i em diu el mateix. La diferència és que la setmana passada ni tan sols podia triar horari i tarifa, i aquesta, un cop fets aquests passos, surt el mateix missatge.

Re: Igual

Posted: Saturday 04/05/2013 23:56
by 437.001
Guigui wrote:
Sagrerenc wrote:Ja estan a la venda els bitllets París-Vilafant fins el 25 d'agost. Ara bé, com que a la Renfe els terminis de venda anticipada són menors, el combinat París-Barcelona només està disponible fins el 30 de juny. Després diran que els trens Vilafant-Barcelona van buits...
Doncs acabo d'intentar fer una reserva, i em diu el mateix. La diferència és que la setmana passada ni tan sols podia triar horari i tarifa, i aquesta, un cop fets aquests passos, surt el mateix missatge.
Si és per demà (en 4 minuts serà demà), tots els Figueres-Madrid van complets.

Sant Joan

Posted: Sunday 05/05/2013 1:19
by Guigui
És per Sant Joan. De fet, indica que no es poden fer reserves més enllà del 29 de maig.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 13/05/2013 13:11
by metring
Mireu aquest tweet:

Cristina Buesa ‏@cbuesa

Luis de Grandes(eurodiputat PP):"Hay q hablar claro.El problema es Francia.Primero nos tiraban los camiones y ahora lo hacen con los trenes"

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 13/05/2013 15:20
by gatvell
De ben segur que la seva mirada no surt més enllà del seu melic...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 13/05/2013 16:50
by 437.001
gatvell wrote:De ben segur que la seva mirada no surt més enllà del seu melic...
No ho tindria tant clar, això (si et refereixes a Espanya)...

Si Alemanya ja va tenir molts problemes per fer rodar el seu ICE per França (Alemanya!), no em sembla tant forassenyat dir que no estiguin fent el mateix amb Renfe... encara que els AVE 100 siguin TGVs pintats d´un altre color i amb algunes diferències tècniques. Capaços, en són.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 13/05/2013 17:26
by gatvell
França va posar pegues als ICE alemanys?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 13/05/2013 17:39
by 437.001
gatvell wrote:França va posar pegues als ICE alemanys?
I TANT!!!

I als ETR italians, i a... França és molt proteccionista.

De tota manera, esperem i observem. No hi ha res d´oficial, però...

Denunciar-ho on toca

Posted: Monday 13/05/2013 18:02
by Guigui
metring wrote:Mireu aquest tweet:

Cristina Buesa ‏@cbuesa

Luis de Grandes(eurodiputat PP):"Hay q hablar claro.El problema es Francia.Primero nos tiraban los camiones y ahora lo hacen con los trenes"
Si és així, que faci la seva feina per la qual cobra un sou ben tupit i parli clar al Parlament Europeu.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 13/05/2013 18:51
by carles10000
El problema no es si aquest senyor cobra un,tres o cincuanta sous per molt que insisteixi o pregunti al parlament europeu per aquesta questió,França(SNCF) fará lo que li surti dels pebrots(perdó per l'expressió),el problema que te Espanya es que l'unica sortida que te a Europa es per França i ja savem com son el seus representants politics,que busquen la seva conveniencia,i tot lo que no fagi olor a frances li posen pegues,es que queixem dels de aqui pèro com diuen en castellá"en todas las casa cuecen habas y en mi casa calderadas....",i menys mal que els AVE son francesos que si tinguesim que homologar els 102,112 o els 120 per anar per França,ja podiem esperar sentats........

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 13/05/2013 23:08
by gatvell
Potser donar a entendre que hi ha empreses xineses que també fan trens d'alta velocitat i més barats que els de França :P

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 14/05/2013 1:05
by Toni
carles10000 wrote:El problema no es si aquest senyor cobra un,tres o cincuanta sous per molt que insisteixi o pregunti al parlament europeu per aquesta questió,França(SNCF) fará lo que li surti dels pebrots(perdó per l'expressió),el problema que te Espanya es que l'unica sortida que te a Europa es per França i ja savem com son el seus representants politics,que busquen la seva conveniencia,i tot lo que no fagi olor a frances li posen pegues,es que queixem dels de aqui pèro com diuen en castellá"en todas las casa cuecen habas y en mi casa calderadas....",i menys mal que els AVE son francesos que si tinguesim que homologar els 102,112 o els 120 per anar per França,ja podiem esperar sentats........
Jo crec que és una qüestió purament comercial. És evident que els francesos no volen els trens espanyols al seu territori i és evident que els espanyols no volen als francesos. És evident que qui té més a perdre son els espanyols, que guarden la joia de la corona (el Madrid - Barcelona) mentre puguin. És evident que el model de negoci de RENFE és un total fracàs (senyoretes a les portes, classe club, diaris, menjars... i bitllets a 150 €) i que els francesos es menjarien el nostre mercat en tres dies (trens de dos pisos amb seients i gràcies i bitllets a 30-40 €). És evident que el statu quo actual amb un acord de no agressió RENFE - SNCF es trencarà tant bon punt es liberalitzi el mercat (no tindrà cap sentit impedir que la SNCF posi trens al Madrid - Barcelona quan els posi Virgin Express). Aquest és el temps (fins que es liberalitzi el mercat) que té RENFE per canviar totalment el seu model de negoci i el temps que seguirem pagant barbaritats per un bitllet a Madrid. I sí, clar que els francesos posen tots els problemes que poden als trens espanyols (que son de fabricació francesa en aquest cas), igual que els espanyols posen tots els problemes que poden (ho impediran de fet) a que els trens de la SNCF passin ni un centímetre de Sants. És la Europa sense fronteres.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 14/05/2013 11:41
by alf_
Toni wrote:
carles10000 wrote:El problema no es si aquest senyor cobra un,tres o cincuanta sous per molt que insisteixi o pregunti al parlament europeu per aquesta questió,França(SNCF) fará lo que li surti dels pebrots(perdó per l'expressió),el problema que te Espanya es que l'unica sortida que te a Europa es per França i ja savem com son el seus representants politics,que busquen la seva conveniencia,i tot lo que no fagi olor a frances li posen pegues,es que queixem dels de aqui pèro com diuen en castellá"en todas las casa cuecen habas y en mi casa calderadas....",i menys mal que els AVE son francesos que si tinguesim que homologar els 102,112 o els 120 per anar per França,ja podiem esperar sentats........
Jo crec que és una qüestió purament comercial. És evident que els francesos no volen els trens espanyols al seu territori i és evident que els espanyols no volen als francesos. És evident que qui té més a perdre son els espanyols, que guarden la joia de la corona (el Madrid - Barcelona) mentre puguin. És evident que el model de negoci de RENFE és un total fracàs (senyoretes a les portes, classe club, diaris, menjars... i bitllets a 150 €) i que els francesos es menjarien el nostre mercat en tres dies (trens de dos pisos amb seients i gràcies i bitllets a 30-40 €). És evident que el statu quo actual amb un acord de no agressió RENFE - SNCF es trencarà tant bon punt es liberalitzi el mercat (no tindrà cap sentit impedir que la SNCF posi trens al Madrid - Barcelona quan els posi Virgin Express). Aquest és el temps (fins que es liberalitzi el mercat) que té RENFE per canviar totalment el seu model de negoci i el temps que seguirem pagant barbaritats per un bitllet a Madrid. I sí, clar que els francesos posen tots els problemes que poden als trens espanyols (que son de fabricació francesa en aquest cas), igual que els espanyols posen tots els problemes que poden (ho impediran de fet) a que els trens de la SNCF passin ni un centímetre de Sants. És la Europa sense fronteres.
Muy acertado.
Yo incluso iría un tanto más lejos, y propondría directamente separar la operación del AVE de la red convencional y dejar de subvencionar todo lo que es alta velocidad, de forma que o se establecen servicios que son rentables, o la Renfe deja de operar ese tramo, de forma que una empresa privada tendría que dar ese servicio (si es que le interesa). Evidentemente esto significaría la efectiva clausura de todas las líneas de AVE excepto BCN-Madrid-Sevilla a la vez que liberaría un montón de pasta que serviría para por fin establecer un sistema de trenes diurnos y nocturnos de baja gama para vertebrar todas las ciudades importantes. Y como lo más importante para el gobierno no es dar un buen servicio, sino estar al servicio del clasismo y ofrecer una categoría para burgueses que no se quieren mezclar con la chusma, pues esto que yo propongo difícilmente ocurrirá. Francamente me parece halucinante que la UE se la pase diciendo que hay que apretarle más las tuercas al ciudadano, pero no manden al carajo a este gobierno por no haber parado obras y clausurado líneas de AVE tan deficitarias.