Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Total votes: 104

User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Alex_C4 »

Res. Ara al tornar m'he trobat amb el ja clasic destino martorell etc etc C7
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Heterogenitat inaudita

Post by Guigui »

Sigui com sigui, és increïble que siguin incapaços de dotar tots els trens d'una companyia de la mateixa megafonia. I val tant a rodalia com a TMB.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
rogermelcior
N5
N5
Posts: 147
Joined: Monday 14/09/2009 20:08
Location: Badalona
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by rogermelcior »

Doncs a la web de Renfe s'han dedicat a complir les ordres de l'amo! XD

Image
Jordi Freixas

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Jordi Freixas »

Lluita1714 wrote:No pot portar els seus trens, company, allà hi ha ample de via internacional i aquí Ibèric.
Amb tota probabilitat la cosa anirà per on has dit, però no seria la primera vegada que circulen trens francesos per vies d'ample ibèric.

Sigui com sigui, en cas que la Generalitat acabi prescindint de la Renfe, no s'ha d'oblidar que aquí tenim la FGC que si d'una cosa s'ha caracteritzat al llarg de la seva trajectòria és per potenciar i fer rendibles la major part de les línies que ha absorvit, sent en el seu moment, deficitaries.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Gestió diferent

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Sigui com sigui, en cas que la Generalitat acabi prescindint de la Renfe, no s'ha d'oblidar que aquí tenim la FGC que si d'una cosa s'ha caracteritzat al llarg de la seva trajectòria és per potenciar i fer rendibles la major part de les línies que ha absorvit, sent en el seu moment, deficitaries.
Però FGC està explotant el servei com a titular de la infraestructura i el material mòbil, cosa que no serà el cas de rodalia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Gestió diferent

Post by Lluita1714 »

Guigui wrote:Però FGC està explotant el servei com a titular de la infraestructura i el material mòbil, cosa que no serà el cas de rodalia.
Però FGC està demostrant la seva eficàcia amb la línia de La Pobla de Segur malgrat no ser propietari de res, només operador amb trens llogats.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by victorcasta »

Al contrari: FGC és propietari de la via i les estacions i porta la gestió de la línia i lloga els trens i el personal a Renfe i Adif, respectivament.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Lluita1714 »

victorcasta wrote:Al contrari: FGC és propietari de la via i les estacions i porta la gestió de la línia i lloga els trens i el personal a Renfe i Adif, respectivament.
Això no va contra la normativa europea?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by victorcasta »

I les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, i tota la xarxa de Feve, també. El que es va fer és no incloure aquesta línia en la REFIG (Xarxa Ferroviària d'Interès General) i per tant no li era d'aplicació la Llei Ferroviària espanyola, que seguia les directrius europees.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Lluita1714 »

Jo em pensava que la línia del Vallès i la LA eren classificades com a metropolitanes, aïllades o passarien a ser d'Ifercat. No tenia ni idea al respecte.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by 593Dromedario »

Alex_C4 wrote:Redacto textualment el LED de dins el tren on estic

PROPERA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA AMB: R7 PROXIMA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA: R7
Això em va, com a mínim, sorprendre de trobar-m'ho ahir: No se us fa estrany sentir primer "Tren amb destinació... Propera parada" i després "Tren con destino... Próxima parada"?

Per si encara no us hi heu trobat (desconec si ja s'aplica a tots els trens) això m'ho vaig trobar en un Manresa-St. Vicenç, a més del canvi de C a R ja comentat.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by victorcasta »

Lluita1714 wrote:Jo em pensava que la línia del Vallès i la LA eren classificades com a metropolitanes, aïllades o passarien a ser d'Ifercat. No tenia ni idea al respecte.
No, el cas de les les línies del Vallès, LA i de Feve, no recordo en quina excepció les van incloure. Però en quant a línia de La Pobla, la transferència de la infraestructura es va portar a terme el 31 de desembre de 2004 i l'entrada en vigor de la Llei Ferroviària (i la separació d'Adif i Renfe) l'1 de gener de 2005, per tant ja no entrava dins de la REFIG. Tot i així, sempre es pot fer la separació d'operació i infraestructura per voluntat pròpia, com va fer Euskotren, creant ETS.
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by pokeroms »

593Dromedario wrote:
Alex_C4 wrote:Redacto textualment el LED de dins el tren on estic

PROPERA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA AMB: R7 PROXIMA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA: R7
Això em va, com a mínim, sorprendre de trobar-m'ho ahir: No se us fa estrany sentir primer "Tren amb destinació... Propera parada" i després "Tren con destino... Próxima parada"?

Per si encara no us hi heu trobat (desconec si ja s'aplica a tots els trens) això m'ho vaig trobar en un Manresa-St. Vicenç, a més del canvi de C a R ja comentat.
Hola!

Jo m'ho vaig trobar també ahir a la R2 amb una 451 amb destinació Estació de França. Als teleindicadors primer sortia en català i les línies amb la R. A la megafonia el mateix.

Salutacions!!!!! ;)
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

http://quotidianitats.blogspot.com/

Neteja als trens

:aaa

Image


Fa poques setmanes, tot just estrenat el traspàs dels serveis de Rodalies, el conseller Nadal afirmava que l'acció de la Generalitat es començaria a notar en la puntualitat, l'atenció a l'usuari i la neteja. Fa temps que no agafo amb una certa asiduïtat els trens de la Renfe, però per les paraules del conseller sospito que deuen estar força més bruts que el que apareix a la foto, i que pertany a la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat.

O potser el que ha passat és que hem igualat, però a la baixa. No fa massa anys aquests trens anaven immaculats i era molt inhabitual veure-hi una pintada, ampolles pel terra, o la cartelleria arrancada. Certament els únics responsables de què un tren vagi brut no són les autoritats, sinó els ciutadans que els embruten. Però no és menys cert que un tren brut i deixat no convida precisament al civisme...
Jordi Freixas

Re: Gestió diferent

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:Sigui com sigui, en cas que la Generalitat acabi prescindint de la Renfe, no s'ha d'oblidar que aquí tenim la FGC que si d'una cosa s'ha caracteritzat al llarg de la seva trajectòria és per potenciar i fer rendibles la major part de les línies que ha absorvit, sent en el seu moment, deficitaries.
Però FGC està explotant el servei com a titular de la infraestructura i el material mòbil, cosa que no serà el cas de rodalia.
Al final, aquest material ambé haurà d'acabar sent propietat de FGC.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Règims diferents

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Al final, aquest material ambé haurà d'acabar sent propietat de FGC.
FGC, com a empresa que explota al mateix temps infraestructura i material mòbil, no podrà gestionar el servei de rodalia que actualment presta Renfe, a no ser que la gestió de les línies del Vallès i el Llobregat passin a dividir-se, per exemple, entre Ifercat i "FGC Operadora".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Jordi Freixas »

Home... és que ja tarden en fer aquest ajustament pel que fa a les línies del Vallès i el Llobregat.

Caldria traspassar també a Ifercat les infraestructures del Cremallera de Núria i el Cremallera de Montserrat?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Operadors ferroviaris de la Generalitat

Post by Guigui »

Si no ho fan, probablement sigui perquè d'aquesta manera, la gestió és més fàcil, vista les poques ganes que hi ha en general d'interconnectar les tres xarxes de rodalia que hi ha actualment a Barcelona i que hi ha un gestor d'infraestructures i un operador que presenten uns nivells de servei deplorables.

D'altra banda, també s'havia dit (tot i que també és probable que no s'acabi fent) que si la Generalitat optava a impulsar un operador ferroviari propi per circular per les vies d'Adif, aquest no es diria FGC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Jordi Freixas »

Que no seria FGC? Llavors quin hauria de ser si no?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Empresa diferent

Post by Guigui »

Ja ho he dit. Una empresa diferent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”