Page 8 of 62

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 29/01/2010 0:07
by Alex_C4
Res. Ara al tornar m'he trobat amb el ja clasic destino martorell etc etc C7

Heterogenitat inaudita

Posted: Friday 29/01/2010 0:09
by Guigui
Sigui com sigui, és increïble que siguin incapaços de dotar tots els trens d'una companyia de la mateixa megafonia. I val tant a rodalia com a TMB.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 30/01/2010 1:54
by rogermelcior
Doncs a la web de Renfe s'han dedicat a complir les ordres de l'amo! XD

Image

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 30/01/2010 4:21
by Jordi Freixas
Lluita1714 wrote:No pot portar els seus trens, company, allà hi ha ample de via internacional i aquí Ibèric.
Amb tota probabilitat la cosa anirà per on has dit, però no seria la primera vegada que circulen trens francesos per vies d'ample ibèric.

Sigui com sigui, en cas que la Generalitat acabi prescindint de la Renfe, no s'ha d'oblidar que aquí tenim la FGC que si d'una cosa s'ha caracteritzat al llarg de la seva trajectòria és per potenciar i fer rendibles la major part de les línies que ha absorvit, sent en el seu moment, deficitaries.

Gestió diferent

Posted: Saturday 30/01/2010 20:15
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Sigui com sigui, en cas que la Generalitat acabi prescindint de la Renfe, no s'ha d'oblidar que aquí tenim la FGC que si d'una cosa s'ha caracteritzat al llarg de la seva trajectòria és per potenciar i fer rendibles la major part de les línies que ha absorvit, sent en el seu moment, deficitaries.
Però FGC està explotant el servei com a titular de la infraestructura i el material mòbil, cosa que no serà el cas de rodalia.

Re: Gestió diferent

Posted: Saturday 30/01/2010 20:21
by Lluita1714
Guigui wrote:Però FGC està explotant el servei com a titular de la infraestructura i el material mòbil, cosa que no serà el cas de rodalia.
Però FGC està demostrant la seva eficàcia amb la línia de La Pobla de Segur malgrat no ser propietari de res, només operador amb trens llogats.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 30/01/2010 20:56
by victorcasta
Al contrari: FGC és propietari de la via i les estacions i porta la gestió de la línia i lloga els trens i el personal a Renfe i Adif, respectivament.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 30/01/2010 21:02
by Lluita1714
victorcasta wrote:Al contrari: FGC és propietari de la via i les estacions i porta la gestió de la línia i lloga els trens i el personal a Renfe i Adif, respectivament.
Això no va contra la normativa europea?

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 30/01/2010 21:25
by victorcasta
I les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, i tota la xarxa de Feve, també. El que es va fer és no incloure aquesta línia en la REFIG (Xarxa Ferroviària d'Interès General) i per tant no li era d'aplicació la Llei Ferroviària espanyola, que seguia les directrius europees.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 30/01/2010 22:16
by Lluita1714
Jo em pensava que la línia del Vallès i la LA eren classificades com a metropolitanes, aïllades o passarien a ser d'Ifercat. No tenia ni idea al respecte.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 30/01/2010 22:25
by 593Dromedario
Alex_C4 wrote:Redacto textualment el LED de dins el tren on estic

PROPERA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA AMB: R7 PROXIMA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA: R7
Això em va, com a mínim, sorprendre de trobar-m'ho ahir: No se us fa estrany sentir primer "Tren amb destinació... Propera parada" i després "Tren con destino... Próxima parada"?

Per si encara no us hi heu trobat (desconec si ja s'aplica a tots els trens) això m'ho vaig trobar en un Manresa-St. Vicenç, a més del canvi de C a R ja comentat.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 30/01/2010 22:54
by victorcasta
Lluita1714 wrote:Jo em pensava que la línia del Vallès i la LA eren classificades com a metropolitanes, aïllades o passarien a ser d'Ifercat. No tenia ni idea al respecte.
No, el cas de les les línies del Vallès, LA i de Feve, no recordo en quina excepció les van incloure. Però en quant a línia de La Pobla, la transferència de la infraestructura es va portar a terme el 31 de desembre de 2004 i l'entrada en vigor de la Llei Ferroviària (i la separació d'Adif i Renfe) l'1 de gener de 2005, per tant ja no entrava dins de la REFIG. Tot i així, sempre es pot fer la separació d'operació i infraestructura per voluntat pròpia, com va fer Euskotren, creant ETS.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 31/01/2010 14:32
by pokeroms
593Dromedario wrote:
Alex_C4 wrote:Redacto textualment el LED de dins el tren on estic

PROPERA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA AMB: R7 PROXIMA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA: R7
Això em va, com a mínim, sorprendre de trobar-m'ho ahir: No se us fa estrany sentir primer "Tren amb destinació... Propera parada" i després "Tren con destino... Próxima parada"?

Per si encara no us hi heu trobat (desconec si ja s'aplica a tots els trens) això m'ho vaig trobar en un Manresa-St. Vicenç, a més del canvi de C a R ja comentat.
Hola!

Jo m'ho vaig trobar també ahir a la R2 amb una 451 amb destinació Estació de França. Als teleindicadors primer sortia en català i les línies amb la R. A la megafonia el mateix.

Salutacions!!!!! ;)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 31/01/2010 22:49
by metring
http://quotidianitats.blogspot.com/

Neteja als trens

:aaa

Image


Fa poques setmanes, tot just estrenat el traspàs dels serveis de Rodalies, el conseller Nadal afirmava que l'acció de la Generalitat es començaria a notar en la puntualitat, l'atenció a l'usuari i la neteja. Fa temps que no agafo amb una certa asiduïtat els trens de la Renfe, però per les paraules del conseller sospito que deuen estar força més bruts que el que apareix a la foto, i que pertany a la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat.

O potser el que ha passat és que hem igualat, però a la baixa. No fa massa anys aquests trens anaven immaculats i era molt inhabitual veure-hi una pintada, ampolles pel terra, o la cartelleria arrancada. Certament els únics responsables de què un tren vagi brut no són les autoritats, sinó els ciutadans que els embruten. Però no és menys cert que un tren brut i deixat no convida precisament al civisme...

Re: Gestió diferent

Posted: Monday 01/02/2010 10:26
by Jordi Freixas
Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:Sigui com sigui, en cas que la Generalitat acabi prescindint de la Renfe, no s'ha d'oblidar que aquí tenim la FGC que si d'una cosa s'ha caracteritzat al llarg de la seva trajectòria és per potenciar i fer rendibles la major part de les línies que ha absorvit, sent en el seu moment, deficitaries.
Però FGC està explotant el servei com a titular de la infraestructura i el material mòbil, cosa que no serà el cas de rodalia.
Al final, aquest material ambé haurà d'acabar sent propietat de FGC.

Règims diferents

Posted: Monday 01/02/2010 10:34
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Al final, aquest material ambé haurà d'acabar sent propietat de FGC.
FGC, com a empresa que explota al mateix temps infraestructura i material mòbil, no podrà gestionar el servei de rodalia que actualment presta Renfe, a no ser que la gestió de les línies del Vallès i el Llobregat passin a dividir-se, per exemple, entre Ifercat i "FGC Operadora".

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 01/02/2010 11:53
by Jordi Freixas
Home... és que ja tarden en fer aquest ajustament pel que fa a les línies del Vallès i el Llobregat.

Caldria traspassar també a Ifercat les infraestructures del Cremallera de Núria i el Cremallera de Montserrat?

Operadors ferroviaris de la Generalitat

Posted: Monday 01/02/2010 12:02
by Guigui
Si no ho fan, probablement sigui perquè d'aquesta manera, la gestió és més fàcil, vista les poques ganes que hi ha en general d'interconnectar les tres xarxes de rodalia que hi ha actualment a Barcelona i que hi ha un gestor d'infraestructures i un operador que presenten uns nivells de servei deplorables.

D'altra banda, també s'havia dit (tot i que també és probable que no s'acabi fent) que si la Generalitat optava a impulsar un operador ferroviari propi per circular per les vies d'Adif, aquest no es diria FGC.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 01/02/2010 12:23
by Jordi Freixas
Que no seria FGC? Llavors quin hauria de ser si no?

Empresa diferent

Posted: Monday 01/02/2010 12:25
by Guigui
Ja ho he dit. Una empresa diferent.