Page 8 of 26

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Monday 10/10/2011 20:14
by 470
jaezcurra wrote:
470 wrote:
Si, lástima que olvidara decir que la via es de tres carriles y pasan los regionales y que la estación es la que había antes del AVE.Pero claro eso desluce el programa.
Hombre, habría que ver cuánto costó la adaptación y si ese dinero no hubiese sido mejor invertirlo en otra obra ¿no?
En el programa dice que 220 millones de euros, que conste que no me parece la mejor inversión del Ave, pero creo que no es lo mismo decir que pasan solo 2 AVE al dia que decir que pasan 2 AVE y 12 regionales media distancia.

Finalitat dels diners

Posted: Monday 10/10/2011 21:41
by Guigui
Si va ser una adaptació que va costar 220 milions (em baso en missatges anteriors, desconec la realitat), es va fer per als 2 AVE i no per als 12 regionals, suposo...

Re: Finalitat dels diners

Posted: Monday 10/10/2011 21:49
by josep_serre
Guigui wrote:Si va ser una adaptació que va costar 220 milions (em baso en missatges anteriors, desconec la realitat), es va fer per als 2 AVE i no per als 12 regionals, suposo...
Hi podríem afegir l'electrificació i renovació de via realitzada només uns mesos abans i que finalment es va haver de llençar a les escombraries quasi sense aprofitament.

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Monday 10/10/2011 21:59
by Euromed1071
Al principi per la línia també circulaven trens Avant, pero renfe sortia perdent i van decidir treure aquests serveis. Personalment no he anat amb tren AVE entre Zaragoza i Tardienta, pero tinc una lleugera sensació de que els trens Ave no van gaire depressa perque hi ha trens mes lents a la matiexa via.

PD: No se si se m'enten gaire bé.

Re: Finalitat dels diners

Posted: Monday 10/10/2011 23:15
by 470
josep_serre wrote:
Hi podríem afegir l'electrificació i renovació de via realitzada només uns mesos abans i que finalment es va haver de llençar a les escombraries quasi sense aprofitament.
Eso no es verdad, se adapto a 25000 V, los postes eran los mismos, en cuanto a carriles, aparatos de via, trabiesas y demas se utilizo para otras vias, no se tiró nada, ademas las obras sirvierón para anular varios pasos a nivel y permitir mayores velocidades, aunque no se pasa de 200, por eso decir que zaragoza-huesca es una Lav es mucho decir.

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... ta&not=183

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Tuesday 11/10/2011 8:45
by genissimon
Crec que entre Zaragoza i Tardienta hi ha una «falsa doble via», amb una doble via única de cada ample (1668 i 1435mm). És de Tardienta a Huesca, on hi ha la via de tres carrils i doble ample, on les circulacions AVE interfereixen amb les convenionals.

Salut !!
Euromed1071 wrote:Al principi per la línia també circulaven trens Avant, pero renfe sortia perdent i van decidir treure aquests serveis. Personalment no he anat amb tren AVE entre Zaragoza i Tardienta, pero tinc una lleugera sensació de que els trens Ave no van gaire depressa perque hi ha trens mes lents a la matiexa via.

PD: No se si se m'enten gaire bé.

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Tuesday 11/10/2011 14:20
by jEiiK0b
Aquí està es programa per qui no l'hagi pogut veure:

http://www.lasexta.com/sextatv/salvados ... e/508553/1

Val la pena veure'l sencer.

Re: Finalitat dels diners

Posted: Tuesday 11/10/2011 14:32
by victorcasta
470 wrote:Eso no es verdad, se adapto a 25000 V, los postes eran los mismos,
Pero si hasta Huesca no estaba electrificado...

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Tuesday 11/10/2011 15:43
by Sagrerenc
Article d'Àlvar Garola, professor d'Infraestructura del Transport i Territori de la UPC, a El Periódico (27/09/2011):

Repensant la xarxa en clau econòmica

Re: Finalitat dels diners

Posted: Tuesday 11/10/2011 22:06
by 470
victorcasta wrote:
470 wrote:Eso no es verdad, se adapto a 25000 V, los postes eran los mismos,
Pero si hasta Huesca no estaba electrificado...
¿ No se electrificó Tardienta-Huesca en el año 2000 ?

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Tuesday 11/10/2011 23:18
by nicolas
Sagrerenc wrote:Article d'Àlvar Garola, professor d'Infraestructura del Transport i Territori de la UPC, a El Periódico (27/09/2011):

Repensant la xarxa en clau econòmica
Corto y claro. Muy bueno!

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Wednesday 12/10/2011 1:22
by nicolas
jEiiK0b wrote:Aquí està es programa per qui no l'hagi pogut veure:

http://www.lasexta.com/sextatv/salvados ... e/508553/1

Val la pena veure'l sencer.
Muy bueno esto tambien!

Re: Finalitat dels diners

Posted: Wednesday 12/10/2011 10:19
by josep_serre
470 wrote:
victorcasta wrote:
470 wrote:Eso no es verdad, se adapto a 25000 V, los postes eran los mismos,
Pero si hasta Huesca no estaba electrificado...
¿ No se electrificó Tardienta-Huesca en el año 2000 ?
Efectivament, es va electrificar no recordo si es va acbar l'any 2000 o 2001, pràcticament vai tenir ús ja que renfe no tenia disponible material mòbil elèctric per cobrir aquell servei i l'altre servei Madrid Jaca canviava de maquinista i locomotora a Saragossa, perquè convenia fer-ho així, amb un canvi d'horaris que es va fer uns mesos després hi van anar alguns trens elèctrics però va durar ben poc, ja que després es va passar a fer com està ara, quan dic llençar a les escombraries m'agradaria saber realment quins materials van ser realment aprofitats que ho poso en dubte, però està clar que les hores de treball per la primera electrificació van ser llençades a les escombraries, per cert això de basar-se en paraula de Via Libre, prefereixo no fer comentaris.

Re: Finalitat dels diners

Posted: Wednesday 12/10/2011 13:21
by 470
josep_serre wrote:
470 wrote:
victorcasta wrote:
Pero si hasta Huesca no estaba electrificado...
¿ No se electrificó Tardienta-Huesca en el año 2000 ?
Efectivament, es va electrificar no recordo si es va acbar l'any 2000 o 2001, pràcticament vai tenir ús ja que renfe no tenia disponible material mòbil elèctric per cobrir aquell servei i l'altre servei Madrid Jaca canviava de maquinista i locomotora a Saragossa, perquè convenia fer-ho així, amb un canvi d'horaris que es va fer uns mesos després hi van anar alguns trens elèctrics però va durar ben poc, ja que després es va passar a fer com està ara, quan dic llençar a les escombraries m'agradaria saber realment quins materials van ser realment aprofitats que ho poso en dubte, però està clar que les hores de treball per la primera electrificació van ser llençades a les escombraries, per cert això de basar-se en paraula de Via Libre, prefereixo no fer comentaris.
Circularon 448, la renovación de la via costo 1200 millones de pts y en parte se utilizo material de 2ª y 3ª mano, en la electrificación se cambiarón mensulas y toma de contacto aparte de otros ajustes en el tramo Tardienta-Huesca, en cuanto aprovechamiento de materiales aqui http://www.redalsa.com/ puedes ver lo que se hace con los railes, en cuanto horas de operarios hay ejemplos mas sangrantes que ese, 8 millones de euros a costado la reposición del tramo electrificado de la línea Manresa-Calaf y hay poco se a podido aprovechar.
En cuanto al tema de la Lav Zaragoza-Huesca, por aquella época se especulaba con la reabertura de Canfranc, en una de tantas reuniones hispano-francesas y estando Loyola de Palacio como comisaria de transportes incluso se puso fecha, de hay el tema del tercer carril, el ancho UIC y demas, como la variante de Huesca y renovaciones con traviesa polivalente en algunos tramos de la línea Huesca-Jaca, aun asi el estado sigue siendo bastante malo.
Lamento que no te guste Vialibre, es una revista bastante neutra en cuanto a opiniones pero pocas revistas ferroviarias hay que te den la información que da, yo la sigo desde hace muchisimos años, otros para informarse preferiran el vilaweb.

Re: Finalitat dels diners

Posted: Wednesday 12/10/2011 13:34
by josep_serre
No em comparis Via Libre i Vilaweb perquè no són dos mitjans de comunicació comparables, però si tant d'interès i tens no sóc seguidor de Vilaweb? que no m'agrada Via Libre, jo he dit això? jo només he dit que tampoc ens hem de creure tot el que hi diu, a l'igual que Líneas del Tren o en Punto són revistes triomfalistes i el seu nivell de documentació no sempre és del tot rigorós.

No em comparis el que ha costat electrificar de Manresa a Calaf, perquè allò no ho treuran en quatre dies per fer qualsevol invent, allò va ser per un robatori de cable, suposo que tu ets partidari de tancar la línia i que malgrat tot probablement tingui més viatgers que el tram que parlem.

La reobertura de Canfranc mai s'ha pres seriosament, una de les coses que estava en ment en aquell moment és que Osca tingués una estació de pas quedant-se finalment amb cul de sac i més posteriorment amb la situació actual.

Re: Finalitat dels diners

Posted: Wednesday 12/10/2011 22:40
by liniadelRipollés
Tornar a fer Huesca terminal va ser poc encertat. Ara almenys hi ha blocatge automàtic fins a Ayerbe i ja no li cal al factor de circulació sortir corrent per la via de gran velocitat a donar pas amb el banderí i la gorra al mercaderies.

De fet, tinc aquest senyor fotografiat donant pas de la forma tradicional sota un senyal automàtic de via d'alta velocitat, tot un cas particular.

josep_serre wrote:No em comparis Via Libre i Vilaweb perquè no són dos mitjans de comunicació comparables, però si tant d'interès i tens no sóc seguidor de Vilaweb? que no m'agrada Via Libre, jo he dit això? jo només he dit que tampoc ens hem de creure tot el que hi diu, a l'igual que Líneas del Tren o en Punto són revistes triomfalistes i el seu nivell de documentació no sempre és del tot rigorós.

No em comparis el que ha costat electrificar de Manresa a Calaf, perquè allò no ho treuran en quatre dies per fer qualsevol invent, allò va ser per un robatori de cable, suposo que tu ets partidari de tancar la línia i que malgrat tot probablement tingui més viatgers que el tram que parlem.

La reobertura de Canfranc mai s'ha pres seriosament, una de les coses que estava en ment en aquell moment és que Osca tingués una estació de pas quedant-se finalment amb cul de sac i més posteriorment amb la situació actual.

Re: Finalitat dels diners

Posted: Wednesday 12/10/2011 22:53
by oriolp13
liniadelRipollés wrote:Tornar a fer Huesca terminal va ser poc encertat. Ara almenys hi ha blocatge automàtic fins a Ayerbe i ja no li cal al factor de circulació sortir corrent per la via de gran velocitat a donar pas amb el banderí i la gorra al mercaderies.

De fet, tinc aquest senyor fotografiat donant pas de la forma tradicional sota un senyal automàtic de via d'alta velocitat, tot un cas particular.

josep_serre wrote:No em comparis Via Libre i Vilaweb perquè no són dos mitjans de comunicació comparables, però si tant d'interès i tens no sóc seguidor de Vilaweb? que no m'agrada Via Libre, jo he dit això? jo només he dit que tampoc ens hem de creure tot el que hi diu, a l'igual que Líneas del Tren o en Punto són revistes triomfalistes i el seu nivell de documentació no sempre és del tot rigorós.

No em comparis el que ha costat electrificar de Manresa a Calaf, perquè allò no ho treuran en quatre dies per fer qualsevol invent, allò va ser per un robatori de cable, suposo que tu ets partidari de tancar la línia i que malgrat tot probablement tingui més viatgers que el tram que parlem.

La reobertura de Canfranc mai s'ha pres seriosament, una de les coses que estava en ment en aquell moment és que Osca tingués una estació de pas quedant-se finalment amb cul de sac i més posteriorment amb la situació actual.
I si no és molt demanar, no podem veure aquesta foto (més que res per el contrast de modernitat-tradicional :P )

Re: Finalitat dels diners

Posted: Thursday 13/10/2011 0:20
by 470
josep_serre wrote:No em comparis Via Libre i Vilaweb perquè no són dos mitjans de comunicació comparables, però si tant d'interès i tens no sóc seguidor de Vilaweb? que no m'agrada Via Libre, jo he dit això? jo només he dit que tampoc ens hem de creure tot el que hi diu, a l'igual que Líneas del Tren o en Punto són revistes triomfalistes i el seu nivell de documentació no sempre és del tot rigorós.

No em comparis el que ha costat electrificar de Manresa a Calaf, perquè allò no ho treuran en quatre dies per fer qualsevol invent, allò va ser per un robatori de cable, suposo que tu ets partidari de tancar la línia i que malgrat tot probablement tingui més viatgers que el tram que parlem.

La reobertura de Canfranc mai s'ha pres seriosament, una de les coses que estava en ment en aquell moment és que Osca tingués una estació de pas quedant-se finalment amb cul de sac i més posteriorment amb la situació actual.
Tanto "en punto" y "lineas de tren" son revistas corporativas y que van a decir, que son los mejores del mundo, en cuanto a Via libre por la manera en que lo decias... pero bueno disculpas, en cuanto a vilaweb mucha gente cuelga comentarios de temas ferroviarios.
De ninguna manera quiero que cierren Manresa-LLeida, solo era un ejemplo pero volviendo al tema la reelectrificación del tramo Tardienta-Huesca era el chocolate del loro comparado con todo lo demas.Vuelvo a decir que Zaragoza-Huesca no es el mejor ejemplo de Lav, y que ese dinero podia estar mejor gastado, pero es una obra que ya esta realizada y yo no pierdo la esperanza de que algun dia reabran canfranc que para mi es la estación mas bonita de todo el país.

Re: Finalitat dels diners

Posted: Thursday 13/10/2011 0:57
by liniadelRipollés
Ho lamento però no publico fotografies de gent que no m'autoritza expressament a fer-ho.

oriolp13 wrote:
liniadelRipollés wrote:Tornar a fer Huesca terminal va ser poc encertat. Ara almenys hi ha blocatge automàtic fins a Ayerbe i ja no li cal al factor de circulació sortir corrent per la via de gran velocitat a donar pas amb el banderí i la gorra al mercaderies.

De fet, tinc aquest senyor fotografiat donant pas de la forma tradicional sota un senyal automàtic de via d'alta velocitat, tot un cas particular.

josep_serre wrote:No em comparis Via Libre i Vilaweb perquè no són dos mitjans de comunicació comparables, però si tant d'interès i tens no sóc seguidor de Vilaweb? que no m'agrada Via Libre, jo he dit això? jo només he dit que tampoc ens hem de creure tot el que hi diu, a l'igual que Líneas del Tren o en Punto són revistes triomfalistes i el seu nivell de documentació no sempre és del tot rigorós.

No em comparis el que ha costat electrificar de Manresa a Calaf, perquè allò no ho treuran en quatre dies per fer qualsevol invent, allò va ser per un robatori de cable, suposo que tu ets partidari de tancar la línia i que malgrat tot probablement tingui més viatgers que el tram que parlem.

La reobertura de Canfranc mai s'ha pres seriosament, una de les coses que estava en ment en aquell moment és que Osca tingués una estació de pas quedant-se finalment amb cul de sac i més posteriorment amb la situació actual.
I si no és molt demanar, no podem veure aquesta foto (més que res per el contrast de modernitat-tradicional :P )

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Thursday 13/10/2011 12:57
by metring
:topic