Redistribució de sèries a TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by pau5321 »

Miquel wrote:Vaja, dons hauré de trobar una tarda lliure. De totes maneres, em sembla ja passar-se començar a retirar els 2600, que exteriorment, ja són "modernets".
A TUSGSAL (ja sé que és un altre món), els primers citaro (1 any més nous que els primers 2600 de TMB) van començar a ser retirats al 2010. I els Iveco Noge del 2003 amb 8 anys, al 2011, també retirats. Jo crec que als 2600 un any mínim els queda. Primer van els 2200, 2500, 2800, 2900, 6500 i 6600.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by sag470 »

Els 66's els dubto molt que siguin baixa aviat. A finals de 2013 duerien ser baixa els adquirits el 99 (26A, 33A, 28A, 29A, 65B, 78A, 79A), encara que alguns poden estar el 2014 (26's, per exemple).
En tusgsal és un cas de concessió d'AMB, que és obligat no tenir un cotxe major de 10 anys i no sobrepasar el 1000000 (crec) km recorreguts. Igual passa amb la resta de serveis d'AMB (Baixbus, TCC)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Obligació absurda

Post by Guigui »

sag470 wrote:En tusgsal és un cas de concessió d'AMB, que és obligat no tenir un cotxe major de 10 anys i no sobrepasar el 1000000 (crec) km recorreguts. Igual passa amb la resta de serveis d'AMB (Baixbus, TCC)
I en temps de crisi, quins interessos ocults hi ha que impedeixin modificar el criteri? Perquè no em diran que encara se senten amb la necessitat d'anar passejant per Europa i el món la vena de nou-ric, que ja fa un temps que ens han ben clissat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Obligació absurda

Post by pau5321 »

Guigui wrote:
sag470 wrote:En tusgsal és un cas de concessió d'AMB, que és obligat no tenir un cotxe major de 10 anys i no sobrepasar el 1000000 (crec) km recorreguts. Igual passa amb la resta de serveis d'AMB (Baixbus, TCC)
I en temps de crisi, quins interessos ocults hi ha que impedeixin modificar el criteri? Perquè no em diran que encara se senten amb la necessitat d'anar passejant per Europa i el món la vena de nou-ric, que ja fa un temps que ens han ben clissat.
Estic amb tu Guigui, crec que ara toca estirar una mica els recursos que hi han, i si es poden aguantar fins als 15, i fins als 1.500.000 de KM millor, pero suposo que a TUSGSAL el milió de KM el passen ja amb 7-8 anys, ja que molts fan 24h, ara la serie 505-512 des de fa 3 mesos fa servei 24h, de dia a la B2 i B27, i de nit els he vist sobretot a la N4, N5, N6 i N8. Amb només 2 anys ja comencen a fer 24 hores, excepte dissabtes i diumenges que descansen 1 dia (en el diurn) com els conductors, però de nit mai falla que surtin. Aquests Iveco si que dubto que passin dels 10 anys, igual passa amb la resta de la flota quan arriben als 10 anys estàn fet pols, però en casos com Rosanbus, Mohn, Oliveres... veig que cuiden més els busos, allá si que poden arribar als 15 anys, si els MAN NL313F que tenen, ja van a fer 10 anys i van perfectes.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Obligació absurda

Post by alf_ »

pau5321 wrote:
Guigui wrote:
sag470 wrote:En tusgsal és un cas de concessió d'AMB, que és obligat no tenir un cotxe major de 10 anys i no sobrepasar el 1000000 (crec) km recorreguts. Igual passa amb la resta de serveis d'AMB (Baixbus, TCC)
I en temps de crisi, quins interessos ocults hi ha que impedeixin modificar el criteri? Perquè no em diran que encara se senten amb la necessitat d'anar passejant per Europa i el món la vena de nou-ric, que ja fa un temps que ens han ben clissat.
Estic amb tu Guigui, crec que ara toca estirar una mica els recursos que hi han, i si es poden aguantar fins als 15, i fins als 1.500.000 de KM millor, pero suposo que a TUSGSAL el milió de KM el passen ja amb 7-8 anys, ja que molts fan 24h, ara la serie 505-512 des de fa 3 mesos fa servei 24h, de dia a la B2 i B27, i de nit els he vist sobretot a la N4, N5, N6 i N8. Amb només 2 anys ja comencen a fer 24 hores, excepte dissabtes i diumenges que descansen 1 dia (en el diurn) com els conductors, però de nit mai falla que surtin. Aquests Iveco si que dubto que passin dels 10 anys, igual passa amb la resta de la flota quan arriben als 10 anys estàn fet pols, però en casos com Rosanbus, Mohn, Oliveres... veig que cuiden més els busos, allá si que poden arribar als 15 anys, si els MAN NL313F que tenen, ja van a fer 10 anys i van perfectes.
Para que perder tiempo y dinero cuidando buses que después de ocho años no permiten seguir usando?
Debería de establecerse una regla general según la cual los buses se mantienen entre 15 y 20 años, y nos ahorramos la mitad de dinero que se desperdicia en renovar flotas. Aunque un bus con un uso tan intenso a partir de los 10 seguramente ve un aumento en el coste de mantenimiento.
Una de las razones por las que varias veces he sugerido volver a implementar trolebuses en Barcelona es que estos tienen una vida útil más larga que buses de combustión, de entre 20 y 30 años. Pero a nadie le interesa que sean más ecológicos unos vehículos más eficientes en la tracción, y que no hay que reemplazar con tanta frecuencia. Este tipo de instalaciones prácticamente no existen en España, ya que aquí se cree en la provisionalidad, y en quitar lo viejo para poner nuevo. Nuevo es mejor.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Comiat 2500

Post by Miquel »

Jo avui he fet el comiat dels 2500, després d'estar dues hores a bord d'un bus voltant per la 40, quan ja estava cansat, m'he creuat amb el 2528 que era el que hi havia avui, i m'ha tocat agafar metro per anar fins al Port per pescar-lo de pujada. Després d'intentar seguir el 2200 que l'he avistat fent la 36, amb les presses, m'he equivocat de bus i en comptes d'agafar un 45 he agafat un 39 i quasi perdo el 40 amb el 2528, m'ha tocat córrer. :)

Finalment, he agafat el 2528 fins la Trinitat, i més tard, després d'una volta ( :tancat ) hem tornat al Port Vell.

En tot cas, vist que els busos nous ja pululen per aquí (diria haver-ne vist un a la 76), en aquests els hi falten 4 dies, i molt probablement, el d'avui, haurà estat l'últim cop que he pujat a un 2500 en servei.
També he vist el 2526 per la tarda camí al Triangle, tot just quan començava a cercar-ne un, m'haurieu d'haver vist la cara. :x

En fi, gràcies per tots aquests anys de servei.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by Fran-Ikarus »

Bona pista, aquesta. Potser aquesta tarda miri de fer-ho (a la 40 o la 36), si em sobra una mica de temps com per estar-me esperant que passi un vehicle concret, cosa que últimament tampoc no succeeix gaire...

Caram, els 25XX(+2200) ja gairebé totalment retirats... Ens fem grans...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by Busman »

Als 79XX també sembla que els hi queda poc: dimecres el 5205 a la 92.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Alberto1989
N3
N3
Posts: 37
Joined: Tuesday 02/04/2013 14:04
Location: Hostafrancs (L1)

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by Alberto1989 »

sag470 wrote:Els 66's els dubto molt que siguin baixa aviat. A finals de 2013 duerien ser baixa els adquirits el 99 (26A, 33A, 28A, 29A, 65B, 78A, 79A), encara que alguns poden estar el 2014 (26's, per exemple).
En tusgsal és un cas de concessió d'AMB, que és obligat no tenir un cotxe major de 10 anys i no sobrepasar el 1000000 (crec) km recorreguts. Igual passa amb la resta de serveis d'AMB (Baixbus, TCC)

Els 2600 baixos encara es poden veure circular a la 45 o la 47.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by Fran-Ikarus »

Mira, ahir al vespre estava el 2526 a la 44. Podria ser que avui també: una manera, doncs, d'acomiadar-se alhora dels 25XX i "gairebé" de la històrica 44, també.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by pau5321 »

Fran-Ikarus wrote:Mira, ahir al vespre estava el 2526 a la 44. Podria ser que avui també: una manera, doncs, d'acomiadar-se alhora dels 25XX i "gairebé" de la històrica 44, també.
També al 2200 el tens freqüentant la 11, mereix la pena viatjar en ell. Em recorda al 5500 perquè també el van apurar més que a la resta, aquest era de 1989 i el van retirar a finals del 2006 pel tema de PMR, juntament amb els de 1990, 91 i 92 (la resta de 5500, 5600 i 5800). I ara mireu on és el 5500, a la campa del Triangle, que és de suposar que el preservaràn.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by Fran-Ikarus »

Sí, sí, no pas en futur, sinó que si el 5500 es troba en aquella campa és perquè el seu "status" és de preservat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by pau5321 »

Fran-Ikarus wrote:Sí, sí, no pas en futur, sinó que si el 5500 es troba en aquella campa és perquè el seu "status" és de preservat.
El 6500 i 8219 també són en aquella campa, vol dir que també son preservats? Jo crec que aquest any al Rally ja participara el 5500 i espero no equivocar-me que tinc ganes de tornar a sentir-lo funcionar!!
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by Fran-Ikarus »

Imagino que no necessàriament vol dir que estiguin preservats, i que poden estar allà per altres causes.

Tanmateix, potser aniria bé, certament, aconseguir un llistat actualitzat dels vehicles declarats oficialment preservats (o "destinats a preservació", que pot ser semblant però no pas igual, en algun cas), perquè poden haver-se donat incorporacions recents (de busos ja de l' "època PMR") que desconeixem.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by pau5321 »

Fran-Ikarus wrote:Imagino que no necessàriament vol dir que estiguin preservats, i que poden estar allà per altres causes.

Tanmateix, potser aniria bé, certament, aconseguir un llistat actualitzat dels vehicles declarats oficialment preservats (o "destinats a preservació", que pot ser semblant però no pas igual, en algun cas), perquè poden haver-se donat incorporacions recents (de busos ja de l' "època PMR") que desconeixem.
A mi m'agradaria que preservesin el 2520, si no fa temps que he pensat de fer entre unes quantes persones una associació que estigui afiliada a Arca, no sé amb qui tindria que parlar per fer tot això, però ja se m'han escapat els 8200 i 8300, i espero que no se m'escapin els 2500. Dit això sento haver-me anat del fil :topic
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
otto288
N4
N4
Posts: 56
Joined: Saturday 06/04/2013 9:47

Serie 66XX

Post by otto288 »

Hola:

Algú sap si continuen donats d'alta?. Fa mesos que no els veig circulant; es més, és més fàcil trobar-se amb un 65XX que amb un 66XX

Salutacions.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by Fran-Ikarus »

Els 66XX compleixen 12 anys aquest any (són del 2001), i, si no vaig equivocar-me, l'última sèrie que es va retirar completa a aquesta edat van ser els 81XX:

http://transport.cat/viewtopic.php?f=6& ... 00#p208784

Els 65XX s'estan retirant amb 14-15 anys, així que no crec pas que els 66XX comencin ni aquest any, ni l'any vinent (tret d'alguna unitat concreta que estigués particularment en mal estat)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by Fran-Ikarus »

El 2200 estava aquest vespre a la 44, així que encara van quedant oportunitats per pujar-hi.

Ben curiós, com unes sèries van succeïnt a d'altres en aquest paper de "perolos" o autobusos més vells de la flota, a punta de ser retirats, i guanyant-se l'interès dels aficionats, sovint els mateixos que un dia els veien "molt moderns" i "culpables" de retirar els anteriors "perolos".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by Miquel »

Aquesta tarda he vist el 3411 fent servei a la V21, és el primer cop que veig un 34XX en aquesta ruta des de l'últim dia de servei de la ex - línia 10 al Setembre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Reordenació de sèries a TMB

Post by pau5321 »

Miquel wrote:Aquesta tarda he vist el 3411 fent servei a la V21, és el primer cop que veig un 34XX en aquesta ruta des de l'últim dia de servei de la ex - línia 10 al Setembre.
Fa molt de temps que volia veure algo així!!! Llastima, a veure si demà segueixen amb falta de material. Per cert, la 73 amb una bona varietat de vehicles que eren fixes a altres línies, i que amb l'arribada dels 5200, han deixat la línia:
7830 (linia 32), 7912 (linia 92), 2903 (linia 28), 260x (linia 45 o 47).
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”