Page 8 of 19

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Friday 05/04/2013 1:55
by pau5321
Miquel wrote:Vaja, dons hauré de trobar una tarda lliure. De totes maneres, em sembla ja passar-se començar a retirar els 2600, que exteriorment, ja són "modernets".
A TUSGSAL (ja sé que és un altre món), els primers citaro (1 any més nous que els primers 2600 de TMB) van començar a ser retirats al 2010. I els Iveco Noge del 2003 amb 8 anys, al 2011, també retirats. Jo crec que als 2600 un any mínim els queda. Primer van els 2200, 2500, 2800, 2900, 6500 i 6600.

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Saturday 06/04/2013 2:18
by sag470
Els 66's els dubto molt que siguin baixa aviat. A finals de 2013 duerien ser baixa els adquirits el 99 (26A, 33A, 28A, 29A, 65B, 78A, 79A), encara que alguns poden estar el 2014 (26's, per exemple).
En tusgsal és un cas de concessió d'AMB, que és obligat no tenir un cotxe major de 10 anys i no sobrepasar el 1000000 (crec) km recorreguts. Igual passa amb la resta de serveis d'AMB (Baixbus, TCC)

Obligació absurda

Posted: Saturday 06/04/2013 15:43
by Guigui
sag470 wrote:En tusgsal és un cas de concessió d'AMB, que és obligat no tenir un cotxe major de 10 anys i no sobrepasar el 1000000 (crec) km recorreguts. Igual passa amb la resta de serveis d'AMB (Baixbus, TCC)
I en temps de crisi, quins interessos ocults hi ha que impedeixin modificar el criteri? Perquè no em diran que encara se senten amb la necessitat d'anar passejant per Europa i el món la vena de nou-ric, que ja fa un temps que ens han ben clissat.

Re: Obligació absurda

Posted: Sunday 07/04/2013 2:29
by pau5321
Guigui wrote:
sag470 wrote:En tusgsal és un cas de concessió d'AMB, que és obligat no tenir un cotxe major de 10 anys i no sobrepasar el 1000000 (crec) km recorreguts. Igual passa amb la resta de serveis d'AMB (Baixbus, TCC)
I en temps de crisi, quins interessos ocults hi ha que impedeixin modificar el criteri? Perquè no em diran que encara se senten amb la necessitat d'anar passejant per Europa i el món la vena de nou-ric, que ja fa un temps que ens han ben clissat.
Estic amb tu Guigui, crec que ara toca estirar una mica els recursos que hi han, i si es poden aguantar fins als 15, i fins als 1.500.000 de KM millor, pero suposo que a TUSGSAL el milió de KM el passen ja amb 7-8 anys, ja que molts fan 24h, ara la serie 505-512 des de fa 3 mesos fa servei 24h, de dia a la B2 i B27, i de nit els he vist sobretot a la N4, N5, N6 i N8. Amb només 2 anys ja comencen a fer 24 hores, excepte dissabtes i diumenges que descansen 1 dia (en el diurn) com els conductors, però de nit mai falla que surtin. Aquests Iveco si que dubto que passin dels 10 anys, igual passa amb la resta de la flota quan arriben als 10 anys estàn fet pols, però en casos com Rosanbus, Mohn, Oliveres... veig que cuiden més els busos, allá si que poden arribar als 15 anys, si els MAN NL313F que tenen, ja van a fer 10 anys i van perfectes.

Re: Obligació absurda

Posted: Sunday 07/04/2013 15:15
by alf_
pau5321 wrote:
Guigui wrote:
sag470 wrote:En tusgsal és un cas de concessió d'AMB, que és obligat no tenir un cotxe major de 10 anys i no sobrepasar el 1000000 (crec) km recorreguts. Igual passa amb la resta de serveis d'AMB (Baixbus, TCC)
I en temps de crisi, quins interessos ocults hi ha que impedeixin modificar el criteri? Perquè no em diran que encara se senten amb la necessitat d'anar passejant per Europa i el món la vena de nou-ric, que ja fa un temps que ens han ben clissat.
Estic amb tu Guigui, crec que ara toca estirar una mica els recursos que hi han, i si es poden aguantar fins als 15, i fins als 1.500.000 de KM millor, pero suposo que a TUSGSAL el milió de KM el passen ja amb 7-8 anys, ja que molts fan 24h, ara la serie 505-512 des de fa 3 mesos fa servei 24h, de dia a la B2 i B27, i de nit els he vist sobretot a la N4, N5, N6 i N8. Amb només 2 anys ja comencen a fer 24 hores, excepte dissabtes i diumenges que descansen 1 dia (en el diurn) com els conductors, però de nit mai falla que surtin. Aquests Iveco si que dubto que passin dels 10 anys, igual passa amb la resta de la flota quan arriben als 10 anys estàn fet pols, però en casos com Rosanbus, Mohn, Oliveres... veig que cuiden més els busos, allá si que poden arribar als 15 anys, si els MAN NL313F que tenen, ja van a fer 10 anys i van perfectes.
Para que perder tiempo y dinero cuidando buses que después de ocho años no permiten seguir usando?
Debería de establecerse una regla general según la cual los buses se mantienen entre 15 y 20 años, y nos ahorramos la mitad de dinero que se desperdicia en renovar flotas. Aunque un bus con un uso tan intenso a partir de los 10 seguramente ve un aumento en el coste de mantenimiento.
Una de las razones por las que varias veces he sugerido volver a implementar trolebuses en Barcelona es que estos tienen una vida útil más larga que buses de combustión, de entre 20 y 30 años. Pero a nadie le interesa que sean más ecológicos unos vehículos más eficientes en la tracción, y que no hay que reemplazar con tanta frecuencia. Este tipo de instalaciones prácticamente no existen en España, ya que aquí se cree en la provisionalidad, y en quitar lo viejo para poner nuevo. Nuevo es mejor.

Comiat 2500

Posted: Friday 12/04/2013 0:00
by Miquel
Jo avui he fet el comiat dels 2500, després d'estar dues hores a bord d'un bus voltant per la 40, quan ja estava cansat, m'he creuat amb el 2528 que era el que hi havia avui, i m'ha tocat agafar metro per anar fins al Port per pescar-lo de pujada. Després d'intentar seguir el 2200 que l'he avistat fent la 36, amb les presses, m'he equivocat de bus i en comptes d'agafar un 45 he agafat un 39 i quasi perdo el 40 amb el 2528, m'ha tocat córrer. :)

Finalment, he agafat el 2528 fins la Trinitat, i més tard, després d'una volta ( :tancat ) hem tornat al Port Vell.

En tot cas, vist que els busos nous ja pululen per aquí (diria haver-ne vist un a la 76), en aquests els hi falten 4 dies, i molt probablement, el d'avui, haurà estat l'últim cop que he pujat a un 2500 en servei.
També he vist el 2526 per la tarda camí al Triangle, tot just quan començava a cercar-ne un, m'haurieu d'haver vist la cara. :x

En fi, gràcies per tots aquests anys de servei.

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Friday 12/04/2013 10:31
by Fran-Ikarus
Bona pista, aquesta. Potser aquesta tarda miri de fer-ho (a la 40 o la 36), si em sobra una mica de temps com per estar-me esperant que passi un vehicle concret, cosa que últimament tampoc no succeeix gaire...

Caram, els 25XX(+2200) ja gairebé totalment retirats... Ens fem grans...

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Friday 12/04/2013 11:22
by Busman
Als 79XX també sembla que els hi queda poc: dimecres el 5205 a la 92.

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Friday 12/04/2013 14:36
by Alberto1989
sag470 wrote:Els 66's els dubto molt que siguin baixa aviat. A finals de 2013 duerien ser baixa els adquirits el 99 (26A, 33A, 28A, 29A, 65B, 78A, 79A), encara que alguns poden estar el 2014 (26's, per exemple).
En tusgsal és un cas de concessió d'AMB, que és obligat no tenir un cotxe major de 10 anys i no sobrepasar el 1000000 (crec) km recorreguts. Igual passa amb la resta de serveis d'AMB (Baixbus, TCC)

Els 2600 baixos encara es poden veure circular a la 45 o la 47.

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Friday 19/04/2013 9:39
by Fran-Ikarus
Mira, ahir al vespre estava el 2526 a la 44. Podria ser que avui també: una manera, doncs, d'acomiadar-se alhora dels 25XX i "gairebé" de la històrica 44, també.

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Saturday 20/04/2013 2:20
by pau5321
Fran-Ikarus wrote:Mira, ahir al vespre estava el 2526 a la 44. Podria ser que avui també: una manera, doncs, d'acomiadar-se alhora dels 25XX i "gairebé" de la històrica 44, també.
També al 2200 el tens freqüentant la 11, mereix la pena viatjar en ell. Em recorda al 5500 perquè també el van apurar més que a la resta, aquest era de 1989 i el van retirar a finals del 2006 pel tema de PMR, juntament amb els de 1990, 91 i 92 (la resta de 5500, 5600 i 5800). I ara mireu on és el 5500, a la campa del Triangle, que és de suposar que el preservaràn.

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Sunday 21/04/2013 14:00
by Fran-Ikarus
Sí, sí, no pas en futur, sinó que si el 5500 es troba en aquella campa és perquè el seu "status" és de preservat.

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Monday 22/04/2013 1:40
by pau5321
Fran-Ikarus wrote:Sí, sí, no pas en futur, sinó que si el 5500 es troba en aquella campa és perquè el seu "status" és de preservat.
El 6500 i 8219 també són en aquella campa, vol dir que també son preservats? Jo crec que aquest any al Rally ja participara el 5500 i espero no equivocar-me que tinc ganes de tornar a sentir-lo funcionar!!

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Monday 22/04/2013 8:52
by Fran-Ikarus
Imagino que no necessàriament vol dir que estiguin preservats, i que poden estar allà per altres causes.

Tanmateix, potser aniria bé, certament, aconseguir un llistat actualitzat dels vehicles declarats oficialment preservats (o "destinats a preservació", que pot ser semblant però no pas igual, en algun cas), perquè poden haver-se donat incorporacions recents (de busos ja de l' "època PMR") que desconeixem.

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Monday 22/04/2013 13:46
by pau5321
Fran-Ikarus wrote:Imagino que no necessàriament vol dir que estiguin preservats, i que poden estar allà per altres causes.

Tanmateix, potser aniria bé, certament, aconseguir un llistat actualitzat dels vehicles declarats oficialment preservats (o "destinats a preservació", que pot ser semblant però no pas igual, en algun cas), perquè poden haver-se donat incorporacions recents (de busos ja de l' "època PMR") que desconeixem.
A mi m'agradaria que preservesin el 2520, si no fa temps que he pensat de fer entre unes quantes persones una associació que estigui afiliada a Arca, no sé amb qui tindria que parlar per fer tot això, però ja se m'han escapat els 8200 i 8300, i espero que no se m'escapin els 2500. Dit això sento haver-me anat del fil :topic

Serie 66XX

Posted: Wednesday 24/04/2013 15:32
by otto288
Hola:

Algú sap si continuen donats d'alta?. Fa mesos que no els veig circulant; es més, és més fàcil trobar-se amb un 65XX que amb un 66XX

Salutacions.

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Wednesday 24/04/2013 17:37
by Fran-Ikarus
Els 66XX compleixen 12 anys aquest any (són del 2001), i, si no vaig equivocar-me, l'última sèrie que es va retirar completa a aquesta edat van ser els 81XX:

http://transport.cat/viewtopic.php?f=6& ... 00#p208784

Els 65XX s'estan retirant amb 14-15 anys, així que no crec pas que els 66XX comencin ni aquest any, ni l'any vinent (tret d'alguna unitat concreta que estigués particularment en mal estat)

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Friday 03/05/2013 0:32
by Fran-Ikarus
El 2200 estava aquest vespre a la 44, així que encara van quedant oportunitats per pujar-hi.

Ben curiós, com unes sèries van succeïnt a d'altres en aquest paper de "perolos" o autobusos més vells de la flota, a punta de ser retirats, i guanyant-se l'interès dels aficionats, sovint els mateixos que un dia els veien "molt moderns" i "culpables" de retirar els anteriors "perolos".

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Thursday 16/05/2013 20:23
by Miquel
Aquesta tarda he vist el 3411 fent servei a la V21, és el primer cop que veig un 34XX en aquesta ruta des de l'últim dia de servei de la ex - línia 10 al Setembre.

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Thursday 16/05/2013 22:30
by pau5321
Miquel wrote:Aquesta tarda he vist el 3411 fent servei a la V21, és el primer cop que veig un 34XX en aquesta ruta des de l'últim dia de servei de la ex - línia 10 al Setembre.
Fa molt de temps que volia veure algo així!!! Llastima, a veure si demà segueixen amb falta de material. Per cert, la 73 amb una bona varietat de vehicles que eren fixes a altres línies, i que amb l'arribada dels 5200, han deixat la línia:
7830 (linia 32), 7912 (linia 92), 2903 (linia 28), 260x (linia 45 o 47).