Page 8 of 25

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 29/07/2009 23:59
by metring
http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... e_2204.php

L’Entesa per Sabadell proposa incorporar dues noves sortides d’emergència en el projecte dels FGC per millorar-ne la seguretat

Asabadell.cat
Sabadell

Ult. Act. 28/07/2009 17:23

L’Entesa per Sabadell ha traslladat al Director General de Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya, Sr. Manuel Villalante, una proposta per millorar la seguretat de la nova línia dels Ferrocarrils de la Generalitat.

L’Entesa considera que els aspectes de seguretat són essencials i per això proposa la construcció de dues noves sortides d’emergència. Actualment el projecte de perllongament dels FGC preveu la connexió entre els dos túnels cada 250 metres, de manera que l’evacuació de passatgers es faria a través del túnel bessó, però cal tenir en compte també l’entrada de serveis d’emergència (Bombers, Serveis sanitaris, etc.) des de l’exterior en cas d’avaria o d’altres situacions d’emergència.

Segons el grup, amb l’actual projecte, la distància actual que haurien de recórrer els serveis d’ajut podria ser de 500 metres en cas que l’emergència es produís en el punt més allunyat d’una estació, una distància excessiva si es tractés d’una intervenció que requerís un operatiu de màxima urgència, com ara un incendi o un descarrilament.

Sortides a la meitat
L’Entesa proposa situar les noves sortides aproximadament a la meitat del recorregut: la primera, entre l’estació del passeig de la plaça Major i l’estació de la Creu Alta, a la Ronda Zamenhof; i la segona entre l’estació de Gràcia i la del passeig de la Plaça Major, a la plaça de Vila Arrufat. L’elecció d’aquests dos indrets respon, d'una banda, al fet que són punts pràcticament equidistants entre dues estacions i, de l’altra, al fet que coincidirien amb pous de ventilació i de bombejament ja previstos en el projecte, de manera que s’aprofitarien les obres i el cost de les sortides seria molt reduït.

Aquestes noves sortides millorarien el compliment de les recomanacions de les normes tècniques sobre seguretat contra incendis a la xarxa soterrada de la Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil de la pròpia Generalitat que indiquen que des de qualsevol lloc del túnel la distància fins a una sortida d’emergència o a les andanes ha de ser de 500 metres o menys.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Thursday 30/07/2009 9:17
by Trenscat
metring wrote:http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... e_2204.php

L’Entesa per Sabadell proposa incorporar dues noves sortides d’emergència en el projecte dels FGC per millorar-ne la seguretat

Asabadell.cat
Sabadell

Ult. Act. 28/07/2009 17:23

L’Entesa per Sabadell ha traslladat al Director General de Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya, Sr. Manuel Villalante, una proposta per millorar la seguretat de la nova línia dels Ferrocarrils de la Generalitat.

L’Entesa considera que els aspectes de seguretat són essencials i per això proposa la construcció de dues noves sortides d’emergència. Actualment el projecte de perllongament dels FGC preveu la connexió entre els dos túnels cada 250 metres, de manera que l’evacuació de passatgers es faria a través del túnel bessó, però cal tenir en compte també l’entrada de serveis d’emergència (Bombers, Serveis sanitaris, etc.) des de l’exterior en cas d’avaria o d’altres situacions d’emergència.

Segons el grup, amb l’actual projecte, la distància actual que haurien de recórrer els serveis d’ajut podria ser de 500 metres en cas que l’emergència es produís en el punt més allunyat d’una estació, una distància excessiva si es tractés d’una intervenció que requerís un operatiu de màxima urgència, com ara un incendi o un descarrilament.

Sortides a la meitat
L’Entesa proposa situar les noves sortides aproximadament a la meitat del recorregut: la primera, entre l’estació del passeig de la plaça Major i l’estació de la Creu Alta, a la Ronda Zamenhof; i la segona entre l’estació de Gràcia i la del passeig de la Plaça Major, a la plaça de Vila Arrufat. L’elecció d’aquests dos indrets respon, d'una banda, al fet que són punts pràcticament equidistants entre dues estacions i, de l’altra, al fet que coincidirien amb pous de ventilació i de bombejament ja previstos en el projecte, de manera que s’aprofitarien les obres i el cost de les sortides seria molt reduït.

Aquestes noves sortides millorarien el compliment de les recomanacions de les normes tècniques sobre seguretat contra incendis a la xarxa soterrada de la Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil de la pròpia Generalitat que indiquen que des de qualsevol lloc del túnel la distància fins a una sortida d’emergència o a les andanes ha de ser de 500 metres o menys.
Amb perdó però aquests de l'Entesa què coi saben de temes d'evacuació de túnels? El projecte ja se suposa que s'ha fet complint tots els requeriments d'evacuació marcats per la llei. Jo crec que són ganes de fer-se notar i prou tot plegat.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Tuesday 04/08/2009 15:50
by Minotaure
Trenscat wrote: Amb perdó però aquests de l'Entesa què coi saben de temes d'evacuació de túnels? El projecte ja se suposa que s'ha fet complint tots els requeriments d'evacuació marcats per la llei. Jo crec que són ganes de fer-se notar i prou tot plegat.
El cap de llista, actual regidor i portaveu del grup municipal de l'Entesa per Sabadell, l'Isidre Soler, és arquitecte tècnic i treballa al servei de Bombers de l'Ajuntament de Barcelona, on és cap de guàrdia. Per tant, potser sí que en sap alguna cosa de temes d'evacuació i mesures de seguretat.

D'altra banda tots sabem que una obra que compleixi amb la llei no vol dir que sigui necessàriament segura. El túnel de Renfe de Sabadell quan el van construir també complia amb la llei, però amb l'incendi a un tren el 1988 es va demostrar que no era segur. Com aquest exemple te'n puc posar molts d'altres: ponts que complien la llei i una riuada se'ls ha emportat segant vides humanes, etc.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 05/08/2009 10:44
by Trenscat
Ja, però a veure també hi ha un tema de costos amb tot plegat. Evidentment és més segur fer una sortida d'emergència cada 100 metres que cada 500 per dir alguna cosa però al final també s'ha de trobar un equilibri entre tot plegat. Tampoc és que estigui en contra de que s'hagin de fer les sortides aquestes en concret o no, però que a vegades es diuen les coses molt alegrament, sense posar en dubte els coneixements d'aquest senyor.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 05/08/2009 16:20
by Minotaure
Trenscat wrote:Ja, però a veure també hi ha un tema de costos amb tot plegat. Evidentment és més segur fer una sortida d'emergència cada 100 metres que cada 500 per dir alguna cosa però al final també s'ha de trobar un equilibri entre tot plegat. Tampoc és que estigui en contra de que s'hagin de fer les sortides aquestes en concret o no, però que a vegades es diuen les coses molt alegrament, sense posar en dubte els coneixements d'aquest senyor.
Tens raó quan dius que a vegades es diuen coses molt alegrament sense tenir fonaments. Ara bé, de la mateixa manera moltes vegades també es desacredita la feina i les propostes de determinats partits polítics i associacions encara més alegrament, sense saber quin treball hi ha hagut al darrera i a vegades sense entrar a valorar ni tants sols la proposta en concret.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 12/08/2009 10:00
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Dos pisos ‘okupats’ entorpeixen les obres de FGC a Sabadell

• Cinc persones s’han instal·lat en una vivenda a punt de ser enderrocada

Tres persones passen ahir per davant del número 24 de la carretera de Molins de Rei de Sabadell. Foto: elisenda pons ALBERT SEGURA
SABADELL

Dues famílies del barri de Gràcia de Sabadell hauran d’abandonar les vivendes on resideixen des de ja fa quatre mesos, després que la Generalitat n’hagi ordenat aquesta setmana el desallotjament forçós, per evitar que s’alenteixin les obres d’ampliació que executa l’empresa Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a la capital vallesana.
Els afectats són cinc persones que van accedir a aquestes cases, que prèviament havien estat desocupades pels seus antics llogaters. L’edifici on es troben s’ha d’enderrocar per les obres en la línia de ferrocarril, que han provocat canvis profunds a la ciutat.
Més enllà de les molèsties que hagi pogut suposar la construcció de noves estacions, també hi ha hagut afectacions en una illa de la carretera de Molins de Rei, que s’ha d’eliminar com a conseqüència dels túnels de la parada de Sabadell Estació. Per a això, la Generalitat va adquirir els immobles afectats, d’on van ser desnonats els seus anteriors ocupants. Malgrat tapiar algunes portes i finestres de les vivendes, el mes de maig passat les famílies van entrar en dos pisos del número 24 de la carretera sense disposar del consentiment de la Generalitat. «Nosaltres hi vam entrar amb el permís dels antics ocupants, que estaven d’acord que ens podíem estar aquí fins que ens diguessin que n’havíem de marxar», explica Déborah, que viu en un dels pisos amb la seva filla i el seu company. Assegura que són conscients que tard o d’hora n’hauran de marxar, però fins que no els ho notifiquin no ho faran, ja que no poden pagar un lloguer.
La Conselleria de Política Territorial ha publicat una resolució que obliga a desallotjar les dues vivendes abans de dimarts. Si els seus ocupants no ho fan per voluntat pròpia, hi hauran d’intervenir els Mossos d’Esquadra. «Volem marxar tan aviat com sigui possible, però estem esperant a optar a un pis de la Generalitat», assegura Déborah, que no sap què faran ni on aniran quan seran desnonats.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 12/08/2009 11:57
by trainman
Societat 11/08/2009 13:28
Veïns de la Ronda de Navacerrada denuncien als Jutjats les obres de Metro Sabadell a la zona







Xavi Miralles-Iván Palomares / Nou famílies que viuen a la Ronda de Navacerrada, al barri de Ca n'Oriac, han presentat als Jutjats de Sabadell una denúncia contra l'empresa adjudicatària de les obres de Metro Sabadell perquè creuen que les actuacions que s'estan fent a la zona posen en perill l'estabilitat i la seguretat dels edificis en els que hi viuen. Aquests veïns han manifestat en repetides ocasions que tenen por que els seus habitatges s'esfondrin com a conseqüència de les mateixes obres de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat. José Contreras, un dels veïns afectats, ha explicat al programa A Bona Hora Estiu que viuen amb por: "Quan els operaris fan servir certa maquinària, tota la meva casa vibra. Fins i tot ho va poder comprovar el propi encarregat de les obres a la zona", explica Contreras. Per això, els veïns demanen que mentre durin aquestes obres de gran afectació, la Generalitat els reallotgi a altres immobles. Des de l'Associació Gitana de Sabadell, el seu president, Manuel Heredia, apunta que no estan en contra de les obres del Metro, però sí demanen que es "busqui una solució immediatament per evitar una possible desgràcia".

Des de la Generalitat, però, asseguren que els tècnics han avaluat tots els edificis afectats per les obres, i malgrat constatar que aquests immobles presenten certes deficiències estructurals, el sostdirector de la Direcció General de Transports Terrestres, Xavier Flores, assegura que no hi ha cap perill per a la seguretat dels veïns: "Considerem que el risc que hi ha per executar els murs pantalla del túnel és nul i es poden fer les obres sense cap problema, al igual que s'han executat uns metres abans, on també hi ha cases en un estat similar", apunta Flores, qui també assegura que si tinguessin "el dubte de l'existència d'un risc real", s'hi actuaria "de seguida. Però els tècnics i els experts diuen que aquest risc no existeix".

Amenaces dels veïns

La por a les conseqüències de les obres fins i tot ha portat a alguns veïns a amenaçar els treballadors de l'obra, una situació que ha confirmat el president de l'Associació Gitana de Sabadell, encara que ha tret ferro a la magnitud dels incidents, ja que emmarca les amenaces en una "situació calenta" en la que els veïns es "sobresalten per la por a perdre els seus habitatges i a patir alguna desgràcia personal". En qualsevol cas, Manuel Heredia ha explicat que hi hagut converses amb els veïns per tal d'evitar que es tornin a produir situacions d'aquest tipus. Tot i això, els denunciants de les obres de perllongament dels Ferrocarrils a Ca n'Oriac no descarten mobilitzacions si no reben resposta a les seves peticions en els propers dies.

Malestar a la Plana del Pintor

Al voltant d'aquest tema, l'Associació de Veïns de la Plana del Pintor ha expressat el seu malestar per les informacions que alguns mitjans de comunicació han publicat sobre aquest incident, en les que s'assegurava que els veïns afectats eren d'aquest barri i no de Ca n'Oriac. Tot i això, el president de l'associació, Emilio Robles, ha demanat a la resta d'entitats veïnals afectades per les obres de Metro Sabadell i a l'Associació de Gitanos estrènyer llaços d'unió per treballar conjuntament quan es produeixin qüestions d'aquest estil.


http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... y=Societat

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Friday 14/08/2009 12:34
by trainman
Societat 13/08/2009 17:32
Representants de la Generalitat tranquil·litzen els veïns de la Ronda Navacerrada afectats pel Metro







Marc Torras-Iván Palomares / Els veïns de la Ronda Navacerrada, al barri de Ca n'Oriac, afectats per les obres de perllongament dels Ferrocarrils s'han reunit amb representants del Govern català amb l'objectiu d'aclarir si els treballs que s'hi estan fent són segurs. La Generalitat, en aquest sentit, els ha assegurat que les obres segueixen estrictament totes les mesures de control i de seguretat previstes i que no han de patir. Els veïns van denunciar als Jutjats que les obres estaven provocant moltes vibracions als seus habitatges i fins i tot temien un possible esfondrament dels immobles.

La reunió entre les dues parts pretén calmar els ànims entre els veïns i els operaris que estan desenvolupant les obres. D'una banda, els veïns reclamen més seguretat i ser reallotjats en nous habitatges mentre durin els treballs a la via pública; i de l'altra, els treballadors de l'empresa constructora denuncien amenaces d'aquestes famílies afectades.

La persona que està fent de mitjancer en el conflicte, el president de l'Associació Gitana de Sabadell, Manuel Heredia, ha explicat a Ràdio Sabadell 94.6 que els ànims estan ja més tranquils, sobretot després de conèixer que s'ha trobat "una veta de terreny -una zona del subsòl- més dura i, per això, a l'excavar aquest punt es produeix tant soroll i vibracions". Heredia apunta que això ho va descobrir "un veí què és paleta i que els treballadors de la constructora ho han confirmat". Tot i això, els tècnics tenen previst fer una avaluació acurada de les obres demà mateix, coincidint amb l'inici de les obres exactament al punt on es troben els immobles de les nou famílies que han explicitat les seves pors.


http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... y=Societat

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Friday 14/08/2009 18:43
by metring
http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... a_2476.php

La nova estació de Plaça Espanya pren forma

Una reunió celebrada aquest matí ha iniciat els contactes entre Adif i l'Ajuntament per dissenyar la infraestructura


Ult. Act. 14/08/2009 13:34

El metro comença a prendre forma. Una reunió celebrada aquest matí entre representants de l’Ajuntament i Adif, ha permès establir les bases del que serà la futura estació de Plaça Espanya que inclourà un intercanviador entre les lines de RENFE i FGC.

El projecte definit no comptarà amb barreres arquitectòniques i contempla la possibilitat d’instal·lar un servei de restauració, no només destinat als usuaris de les línies ferroviàries, sinó que també donarà servei a tots els ciutadans.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Monday 17/08/2009 1:39
by Trytasa Baldaquino
I la gent normal trencant-se les banyes per pagar l'hipoteca cada mes, mentre aquesta gent viu del 'cuento'... i a sobre tenen la cara de dir que els anteriors veïns els havien donat permís (havien venut el pis, ja no eren els propietaris) i que fins que no rebin una ordre no se'n llarguen. Pobreta Déborah i companyia... :twisted:

No hi ha per penjar-los dels (...)????? :emprenyat :emprenyat :emprenyat
metring wrote:http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Dos pisos ‘okupats’ entorpeixen les obres de FGC a Sabadell

• Cinc persones s’han instal·lat en una vivenda a punt de ser enderrocada

Tres persones passen ahir per davant del número 24 de la carretera de Molins de Rei de Sabadell. Foto: elisenda pons ALBERT SEGURA
SABADELL

Dues famílies del barri de Gràcia de Sabadell hauran d’abandonar les vivendes on resideixen des de ja fa quatre mesos, després que la Generalitat n’hagi ordenat aquesta setmana el desallotjament forçós, per evitar que s’alenteixin les obres d’ampliació que executa l’empresa Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a la capital vallesana.
Els afectats són cinc persones que van accedir a aquestes cases, que prèviament havien estat desocupades pels seus antics llogaters. L’edifici on es troben s’ha d’enderrocar per les obres en la línia de ferrocarril, que han provocat canvis profunds a la ciutat.
Més enllà de les molèsties que hagi pogut suposar la construcció de noves estacions, també hi ha hagut afectacions en una illa de la carretera de Molins de Rei, que s’ha d’eliminar com a conseqüència dels túnels de la parada de Sabadell Estació. Per a això, la Generalitat va adquirir els immobles afectats, d’on van ser desnonats els seus anteriors ocupants. Malgrat tapiar algunes portes i finestres de les vivendes, el mes de maig passat les famílies van entrar en dos pisos del número 24 de la carretera sense disposar del consentiment de la Generalitat. «Nosaltres hi vam entrar amb el permís dels antics ocupants, que estaven d’acord que ens podíem estar aquí fins que ens diguessin que n’havíem de marxar», explica Déborah, que viu en un dels pisos amb la seva filla i el seu company. Assegura que són conscients que tard o d’hora n’hauran de marxar, però fins que no els ho notifiquin no ho faran, ja que no poden pagar un lloguer.
La Conselleria de Política Territorial ha publicat una resolució que obliga a desallotjar les dues vivendes abans de dimarts. Si els seus ocupants no ho fan per voluntat pròpia, hi hauran d’intervenir els Mossos d’Esquadra. «Volem marxar tan aviat com sigui possible, però estem esperant a optar a un pis de la Generalitat», assegura Déborah, que no sap què faran ni on aniran quan seran desnonats.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Tuesday 25/08/2009 10:58
by Danzig
Què fort! :o

Crec que és el mateix que va passar a Badalona per les obres del port

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 16/09/2009 10:16
by wefer
És curiós que en aquest país és més difícil fer fora uns okupes que no pas uns ciutadans que paguen religiosament lloguer (o hipoteca) i els seus impostos corresponents. Així ens va amb la meravella de lleis i la justícia que tenim: com més caradura tinguis, millor.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Tuesday 22/09/2009 23:23
by metring
http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... s_3164.php

Pimec defensa la connexió de Ferrocarrils de la Generalitat fins a Granollers


La patronal fa una carta a la societat civil i a totes les entitats de la ciutat perquè donin suport a “una infraestructura clau” pel futur social i econòmic de la comarca
Asabadell.cat

PIMEC Vallès Occidental
Ult. Act. 22/09/2009 18:51

La delegació del Vallès Occidental de PIMEC, presidida per Martí Puig, ha celebrat l’acord de la darrera Junta de Govern de l’Ajuntament en el qual es reclama la continuació de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) fins a Granollers en les al·legacions presentades en el Pla Territorial Metropolità. “La necessitat de millorar i desenvolupar infraestructures al Vallès ha estat sempre una de les reivindicacions més destacades per part de la patronal”, han explicat en un comunicat.

Segons la valoració que fa la patronal, des de fa molt de temps la ciutat es troba en un “coll d’ampolla” pel que fa a infraestructures viàries i ferroviàries que provoca a empreses i ciutadans “una manca de qualitat de vida i el fre del desenvolupament econòmic” del municipi i de les ciutats veïnes. En aquest sentit, han parlat del debat que ha sorgit al voltant de la nova Gran Via, “un debat intens, oportunista per alguns, i portador d’una càrrega intensa de mal estar, més que justificada, per part de tothom”.

Així mateix, consideren que tota la “força continguda” en aquesta ocasió es podria utilitzar per demanar als govern central i l’autonòmic “aquelles solucions que ens donarien una ciutat més moderna i amable”. És a dir, segons la valoració de Pimec, aportacions com les que va fer Sabadell Cruïlla en la “defensa constructiva de les necessitats del territori” aplaudint al mateix moment l’Associació de Veïns de Gràcia per “presentar projectes pel soterrament dels FGC a l’inici de Can Feu”.

Pla Territorial Metropolità
Pel que fa al tràmit inicial del Pla Territorial Metropolità (PTM) de la Generalitat, Pimec denuncia que ni defineix ni concreta la continuació de la línia dels FGC fins a la capital de la comarca veïna, Granollers. Reconeixen les penúries dels petits empresaris afectats per les obres de perllongament de la xarxa de trens catalans, però manifesten que si no es connecten els nuclis industrials comarcals “seria perdre una gran oportunitat”.

Finalment, des de Pimec Vallès Occidental declaren que mantindran “el seu compromís de treballar i portar la seva veu allà on sigui necessari” en defensa d’aquesta infraestructura i d’altres que aportin al territori “la qualitat capaç de competir en una economia globalitzada”.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Saturday 03/10/2009 1:00
by Oriol
Hola,

Hi havia una proposta de fer Sabadell - Castellar - Granollers, d'un grup d'empresaris granollesencs. Que en penseu?

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Saturday 03/10/2009 21:19
by TrenCastellar
Oriol wrote:Hola,

Hi havia una proposta de fer Sabadell - Castellar - Granollers, d'un grup d'empresaris granollesencs. Que en penseu?

Hola Oriol,

Pensem, que unir Sabadell i Granollers és necessari. També pensem que la línea de Sabadell fins a Castellar ha de ser perllongable cap a altres poblacions. Però que cal contemplar altres alternatives. No necessariament ha de ser Sabadell-Castellar-Granollers. Obviament als de Castellar ens estaria bé, però també hi ha veus a la comarca que parlen de fer Sabadell-Granollers per Polinyà, Palau, i Lliçà..... i la línea que s'allargaria fins a Castellar, perllongar-la cap a Sentmenat, Caldes, Sta. eulalia i la Garriga.

Aquí podeu veure la proposta ferroviaria de la entitat ViaVallès ( a partir de la pàgina 8), que va en aquest sentit.

http://6141235417859904541-a-1802744773 ... edirects=0

PD. : Disculpeu-me si el sistema de links que utilitzo no és el més escaient, però encara no se molt bé com fer-ho per insertar plànols en el cos dels missatges.

Crear una xarxa al Vallès

Posted: Saturday 03/10/2009 22:08
by Guigui
TrenCastellar wrote:També hi ha veus a la comarca que parlen de fer Sabadell-Granollers per Polinyà, Palau, i Lliçà..... i la línea que s'allargaria fins a Castellar, perllongar-la cap a Sentmenat, Caldes, Sta. eulalia i la Garriga.
Jo crec que perllongar la línia de Sabadell i Castellar a la Garriga seria més lògic, combinat amb els plans (encara no del tot concretats) de la LOF, que enllaçaria l'actual R4 amb la Papiol-Mollet. Pel que fa a Palau i Lliçà, potser millor ressuscitar d'alguna manera la línia de la Riera de Caldes. Altrament, tindríem tres trajectes paral·lels entre Castellar-La Garriga i la Papiol-Mollet, descuidant una mica els moviments perpendiculars. Amb això, el Vallès i les seves zones industrials ja tindrien una connexió que faria molta més patxoca. Tot plegat, complementat amb un servei d'autobús eficient i coordinat amb el ferrocarril.

Re: Crear una xarxa al Vallès

Posted: Sunday 04/10/2009 9:55
by UT596001
Guigui wrote:Jo crec que perllongar la línia de Sabadell i Castellar a la Garriga seria més lògic,
Doncs mira, a pesar que sóc de Castellar veig molt més lògic la connexió via Polinyà i Palau-Solità que no pas prolongar la línia de Castellar (primer que arribi al poble, de que els que manen a Can Fanga ja no em crec res), només cal passejar-se per la C-155.

I una segona qüestió: si prolonguem la hipotètica línia que arribés a Castellar, penso que hauria d'anar a Granollers i no a La Garriga, anar a la Garriga és anar una mica enlloc, el nus de comunicacions de la comarca és a Granollers, per tal de poder connectar amb altres línies, a part de la raó òbvia que Granollers és capital de comarca, i això als de Caldes de Montbui sobretot els hi podria interesssar.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 07/10/2009 13:07
by trainman
Urbanisme 07/10/2009 11:49
L'Entesa per Sabadell reclama a l'alcalde que es convoqui la comissió de seguiment de Metro Sabadell







Samuel Crespo / L'Entesa per Sabadell ha reclamat la convocatòria de la comissió de seguiment de les obres de Metro Sabadell. Segons denuncien els entesistes, aquesta comissió només s'ha convocat en una ocasió i va ser per a constituir-la fa més de catorze mesos, el 21 de juliol de 2008. A aquella reunió van assistir-hi el director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, i el president de GISA, Xavier Casas, que van explicar l'estat inicial de les obres i algunes modificacions al projecte inicial. En aquest sentit, els civicopolítics han demana a l'alcalde que insti a la Generalitat a que convoqui aquesta comissió de seguiment perquè, segons apunten, hi ha molts aspectes del projecte que s'han d'explicar com per exemple la situació de l'estudi informatiu de l'allargament a Castellar del Vallès, les afectacions al Parc del Nord, el soterrament de la línia fins a Sant Quirze del Vallès, les modificacions a l'estació de Gràcia, les possibilitats de continuar la línia cap el Vallès Oriental o el calendari concret de les obres de cada estació, entre d'altres aspectes. Pels civicopolítics, tots aquests punts són molt importants pel futur del projecte i per la ciutat que es desconeixen un any i mig després de l'inici de les obres.

Aquest fet posa en evidència, segons els responsables d'aquest grup polític, "el nul interès del govern municipal i de la Generalitat per afavorir la participació real dels representants polítics i de les entitats". La primera vegada que es va convocar aquesta comissió, les obres es trobaven als seus estadis inicials, quan s'estava traient el mobiliari urbà de les zones afectades i fent els treballs arqueològics a la zona del passeig de la Plaça Major. Després d'aquesta carta adreçada a l'alcalde, l'Entesa per Sabadell confia que la comissió de seguiment dels FGC sigui convocada properament per tractar de tots aquells temes que afecten el projecte. En aquesta línia, recorden que la funció de la comissió és facilitar tota la informació sobre l'evolució del projecte i escoltar les inquietuds o propostes dels seus membres.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme

Gràcia

Posted: Wednesday 07/10/2009 14:23
by Guigui
l'estació de Gràcia
Ja és definitiu el nou nom de l'actual Sabadell Estació? Cas de quedar així, la confusió està servida.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Thursday 08/10/2009 1:42
by TrenCastellar
trainman wrote:
......... hi ha molts aspectes del projecte que s'han d'explicar com per exemple la situació de l'estudi informatiu de l'allargament a Castellar del Vallès, les afectacions al Parc del Nord, el soterrament de la línia fins a Sant Quirze del Vallès, les modificacions a l'estació de Gràcia, les possibilitats de continuar la línia cap el Vallès Oriental...............
En una reunió que varem mantenir amb representants de l'administració local (ajuntament) durant el primer trimestre de 2009, ens varen explicar que ells esperaven que s'els hi presentés l'estudi informatiu de l'allargament a Castellar abans de l'estiu de 2009. Poc a poc s'ha anat demorant i en entrevista concedida al setmanari local "Actual", Manuel Villalante parlava d'abans de final d'any, ...........

Aquí us passo l'entrevista.

Manuel Villalante: “La intenció del Govern és fer arribar el tren a Castellar”
Ànnia García
El director general de Transports Terrestres de la Generalitat de Catalunya, Manuel Villalante,
ha confirmat que el govern autonòmic mantè la intenció de fer arribar el tren a Castellar. En
última instància, però, el projecte dependrà de la seva viabilitat.
-Com va l’elaboració de l’estudi informatiu per l’arribada del tren a Castellar?
-Està força avançat, de fet pensem que pot estar llest l’últim trimestre d’aquest any. Després passarà un període d’exposició pública i es farà l’aprovació inicial, que ha de preveure les diferents alternatives de traçat, estacions... És un procés que garanteix que tothom, administracions i ciutadania, puguin dir la seva.
-L’estudi informatiu garanteix que el tren arribi a Castellar?
-No, que es faci l’estudi informatiu no garanteix que el tren arribi, però sí constata que aquesta és la voluntat del Govern. Quan tinguem l’estudi informatiu, se’ns donaran diferents
alternatives del projecte. Que sigui irrealitzable és una possibilitat que no contemplem, com també ho demostra el fet que el perllongament de les línies dels FGC a Sabadell s’han fet pensant en un futur allargament fins a Castellar.
-Hi ha alguna data concreta per l’execució del projecte?
-No, perquè tot depèn de com vagin els diferents tràmits. Ara mateix estem a l’inici del procés,
però hi estem, s’està invertint.
-En quins supòsits seria impossible fer arribar el tren a Castellar?
-Hi ha molts condicionants: el cost econòmic, el cost ambiental, els interessos particulars que
s’hi puguin contraposar, els costos socials... En base a aquests condicionants s’ha de redactar el projecte executiu. Un projecte que ha d’incorporar les al·legacions d’entitats locals i ciutadania.
-La cosa va per llarg...
-Tots aquests terminis són una garantia que el projecte es farà bé. És un temps que hem de sacrificar perquè tot vagi bé.

SETMANARI ACTUAL NUMERO 68 (24 AL 30 JULIOL 2009)