Page 8 of 18
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Thursday 26/03/2015 23:28
by Miquel
Ganz wrote:Fa una setmana les vaig veure .
Aquesta ampliació deuria realitzar-se en ample UIC en previsió d'un futur canvi d'amplada a la LL-A . És de lògica preveure-hi una parada a Sants-Estació . Una opció podría tractar-se de fer passar bona part dels L7 i altres serveis per Francesc Macià enlloc de Provença , descongestionant-la .
Portar la L7 per a que? Gran part del passatge de la línia va cap a Provença i Catalunya per tant no seria de gaire utilitat. Provença el que necessita es una reforma.
Personalment no li veig la gràcia de portar això a Sants Estació. Ja tenim la L3 que en poc menys de 3 minuts des d'Espanya ets a Sants. El que poder cal es un enllaç més directe entre entre FGC i L3, però això per quan ens sobrin els diners i adaptin l'enllaç i l'estació sencera.
I no ens oblidem tampoc, des de el Llobregat segons com et surt més a compte apropar-te a l'estació de Rodalies de torn i baixar a Sants amb la R4 que no pas haver de fer una combinació de R5/R6/S8 a L8. I a les dolentes, tens l'opció de fer l'enllaç a Gornal i agafar la R2 a Bellvitge.
Amb totes aquestes opcions (per no dir la L5 a l'altre costat) jo no hi veig la necessitat. El que si que crec es que cal replantejar la ubicació de les parades ja que la ampliació és només per a una línia metropolitana i no de la resta de serveis, crec que es necessària una parada entre Aragó i Gran Via però que no quedés al mateix nivell de Rocafort o Urgell.
I sobretot, refer la traça del túnel a l'entorn de la Plaça de Francesc Macià, amb la broma de que les tuneladores no poden fer certes corbes deixen les traces fetes un espagueti.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Friday 27/03/2015 8:34
by trensmat
Miquel wrote:Ganz wrote:Fa una setmana les vaig veure .
Aquesta ampliació deuria realitzar-se en ample UIC en previsió d'un futur canvi d'amplada a la LL-A . És de lògica preveure-hi una parada a Sants-Estació . Una opció podría tractar-se de fer passar bona part dels L7 i altres serveis per Francesc Macià enlloc de Provença , descongestionant-la .
Portar la L7 per a que? Gran part del passatge de la línia va cap a Provença i Catalunya per tant no seria de gaire utilitat. Provença el que necessita es una reforma.
Personalment no li veig la gràcia de portar això a Sants Estació. Ja tenim la L3 que en poc menys de 3 minuts des d'Espanya ets a Sants. El que poder cal es un enllaç més directe entre entre FGC i L3, però això per quan ens sobrin els diners i adaptin l'enllaç i l'estació sencera.
I no ens oblidem tampoc, des de el Llobregat segons com et surt més a compte apropar-te a l'estació de Rodalies de torn i baixar a Sants amb la R4 que no pas haver de fer una combinació de R5/R6/S8 a L8. I a les dolentes, tens l'opció de fer l'enllaç a Gornal i agafar la R2 a Bellvitge.
Amb totes aquestes opcions (per no dir la L5 a l'altre costat) jo no hi veig la necessitat. El que si que crec es que cal replantejar la ubicació de les parades ja que la ampliació és només per a una línia metropolitana i no de la resta de serveis, crec que es necessària una parada entre Aragó i Gran Via però que no quedés al mateix nivell de Rocafort o Urgell.
I sobretot, refer la traça del túnel a l'entorn de la Plaça de Francesc Macià, amb la broma de que les tuneladores no poden fer certes corbes deixen les traces fetes un espagueti.
Per què FGC te fòbia de fer una Estació Intermodal a l'estació de Sants no ho entenc.
Resposta
Posted: Friday 27/03/2015 9:15
by Guigui
FGC no hi té fòbia.
Qui decideix quan, com i on es construeixen línies ferroviàries metropolitanes, no és FGC (almenys, no solet).
El perllongament no serà (seria?) més que una línia de metro. Per tant, el guany en intermodalitat a Sants seria mínim.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Friday 27/03/2015 9:20
by Ganz
Miquel wrote:Ganz wrote:Fa una setmana les vaig veure .
Aquesta ampliació deuria realitzar-se en ample UIC en previsió d'un futur canvi d'amplada a la LL-A . És de lògica preveure-hi una parada a Sants-Estació . Una opció podría tractar-se de fer passar bona part dels L7 i altres serveis per Francesc Macià enlloc de Provença , descongestionant-la .
Portar la L7 per a que? Gran part del passatge de la línia va cap a Provença i Catalunya per tant no seria de gaire utilitat. Provença el que necessita es una reforma.
Personalment no li veig la gràcia de portar això a Sants Estació. Ja tenim la L3 que en poc menys de 3 minuts des d'Espanya ets a Sants. El que poder cal es un enllaç més directe entre entre FGC i L3, però això per quan ens sobrin els diners i adaptin l'enllaç i l'estació sencera.
I no ens oblidem tampoc, des de el Llobregat segons com et surt més a compte apropar-te a l'estació de Rodalies de torn i baixar a Sants amb la R4 que no pas haver de fer una combinació de R5/R6/S8 a L8. I a les dolentes, tens l'opció de fer l'enllaç a Gornal i agafar la R2 a Bellvitge.
La línia L7 té més potencial que el fet de portar passatgers a Provença i Pl.Catalunya, i t'ho demostraré :
En primer lloc i centrant-nos en
Amb totes aquestes opcions (per no dir la L5 a l'altre costat) jo no hi veig la necessitat. El que si que crec es que cal replantejar la ubicació de les parades ja que la ampliació és només per a una línia metropolitana i no de la resta de serveis, crec que es necessària una parada entre Aragó i Gran Via però que no quedés al mateix nivell de Rocafort o Urgell.
I sobretot, refer la traça del túnel a l'entorn de la Plaça de Francesc Macià, amb la broma de que les tuneladores no poden fer certes corbes deixen les traces fetes un espagueti. :martell1
La línia L7 té més potencial que el fet de portar passatgers a Provença i Pl.Catalunya, m'explicor :
En primer lloc, recordo la quantitat de passatgers que utilitzaven l'autobús 72 i que, també ara, fan ús del 70 (ambdós amb origen a Mandri). Senzillament recuperant la demanda perduda fent-la agafar L8 (prefereixo parlar d'aquest servei com si fos una ampliació de l'L8) al Putxet... permetria descarregar de passatgers les línies de la zona .
Altrament, cal recordar que fa cosa d'un temps, es parlava en aquest mateix fòrum de limitar l'L7 a Gracia (potser es veu clara en el momento en què s'han construït tan poques unitats sèrie 114 . Potser no es veuria necessari cometre aquesta bestiesa si traslladéssim la meitat de la seva freqüència cap a la nova línia, sortint-ne l'altre meitat de trens traslladats de la resta de línies .
Cal, tanmateix, tenir present que una remodelació de Provença, a més de costar un ull de la cara i mig de l'altre, no vull imaginar-me l'impacte de les obres per als usuaris ...
Finalment, jo sí li trobo una utilitat a una parada a Sants-Estació . Per descongestionar Pl.Catalunya FGC tot en garantint (i millorant) les correspondències, permetent la reorganització que proposo dels serveis FGC, reforça aquesta idea el fet de l'existència de les línies L3 i L5 com a Provença, per tant descongestionaríem també aquesta estació ; per connectar-la amb la xarxa convencional d'ADIF el día que es converteixi en ample internacional, permetent la creació de nous serveis, això seria molt costós a Pl.Catalunya ; i, per descomptat, permetria que Sants, encara més, veiés reforçada la seva condició d'estació central al sud de Barcelona (Sagrera al nord), connectant directament FGC i la xarxa d'alta velocitat sense necessitat de terceres línies com fins ara .
Per acabar, jo crec que aquesta ampliació no és sols per a una línia metropolitana, doncs despreciaríem el potencial que ens pot oferir aquesta nova infraestructura . Si féssim passar la línia per Sants, no es deuria construïr-la entre Gran Vía i Aragó, sinó a la rambla Tarradelles, una mica més cap amunt del carrer Berlín . En ambdós casos, la veuria com una estació del tipus Sant Gervasi, Les Tres Torres ...
Re: Resposta
Posted: Friday 27/03/2015 9:23
by Ganz
Guigui wrote:FGC no hi té fòbia.
Qui decideix quan, com i on es construeixen línies ferroviàries metropolitanes, no és FGC (almenys, no solet).
El perllongament no serà (seria?) més que una línia de metro. Per tant, el guany en intermodalitat a Sants seria mínim.
El guany, fins i tot en el supòsit que no es tractés més que una línia de metro (cosa que, tal com he escrit en el meu darrer missatge, no comparteixo), seria molt més que mínim .
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Friday 27/03/2015 10:29
by wefer
Quantes estacions de correspondència té FGC Llobregat amb Renfe Rodalies, Regionals i AVE a Barcelona? Resposta: zero.
Ja està, no li doneu més voltes. FGC Llobregat necessita passar per Sants tant sí com no, i de fet és la única via lògica per arribar a Francesc Macià.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Friday 27/03/2015 12:36
by Don Ramón
Creo que un problema conceptual que hay con esta línea y sobre todo con la prolongación es la de mezclar lo que es un Metro, y lo que es un tren suburbano. Pensando en la L8 de Metro, tiene todo el sentido del mundo hacer la prolongación proyectada, pero pensando en los servicios suburbanos no tiene ninguna utilidad, y en cambio sería totalmente necesario el enlace en Sants, que en esto estoy totalmente de acuerdo con Wefer, y de hecho es algo que me ha rondado la cabeza desde que han vuelto a hablar de esta prolongación, que es ese sinsentido de no pasar por Sants, que a su vez viene de que esa prolongación no se hace pensando más que en la L8. FGC tiene interés en ganar dinero para mejorar la cobertura económica (como si eso debería de ser el objetivo de una empresa de transporte público), y por eso no les interesa mejorar las líneas suburbanas, cuya mejora sería muy cara y no atraería a tanta gente (aunque el beneficio para la gente sería muy grande), en cambio una prolongación hacia el centro a modo de Metro atrae a mucha más gente que una línea suburbana. El Sr. Ticó quiere tener a mucha gente picando el billete, aunque sea para ir de Gràcia a Entença, en cambio le importa un comino que la gente en Igualada no cojan el tren, porque ve demasiado cara la mejora que haría falta para poder competir con el bus.
Yo creo que sería mucho más necesario mejorar las líneas suburbanas. Vale que la terminal en Pl. Espanya no es la más atractiva, pero me parece más importante ofrecer a una gente un trayecto atractivo hasta Barcelona, que no a otros evitarles un trasbordo al Metro. Pero la línea de FGC es muy difícil de hacerla atractiva. Si miráis el mapa, la línea de FGC hace un rodeo enorme a la ciudad, para entrar por muy abajo, en cambio la R4 desde Martorell va mucho más directa, y eso que también entra por bastante abajo. He de decir que veo poca utilidad a la línea para trayectos suburbanos tal como esta, ahora mismo sería mejor apostar por un buen trasbordo en Martorell hacia trenes semidirectos. La propuesta que no me gusta nada es de cuadruplicar la línea, en parte también porque el túnel urbano seguiría siendo en vía doble y es donde más falta haría la cuadrplicación. En cambio al andar hojeando el foro antes de registrarme leí una propuesta interesante de hacer un nuevo acceso de FGC desde St. Vicenç dels Horts por la Diagonal y aprovechando el túnel de la L3 hasta Sants, esto me parecería mucho más interesante porque sería una mejora enfocada a los servicios suburbanos.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Friday 27/03/2015 13:17
by Lluis
Estic molt d'acord amb la filosofia que la Llobregat-Anoia passi per Sants.
Idealment, l'entrada hauria de ser des de Sant Vicenç dels Horts, creuant el riu i seguint la N340 fins a Sants (si es pot compaginar amb la L5 al Carrerde Sants, que no ho sé). I després cap a Frances Macià. L'entrada per la Diagonal, en canvi, seria pel tercer tunel ADIF per la Diagonal i fins a Castelldefels. La linia de la Diagonal i la Llobregat Anoia per la N340 es creuarien a Esplugues (amb correspondencia amb Trambaix i possiblement extenió de les L3 i L6), i també a Francesc Macià. La linia actual del "Carrilet" quedaria per a les L8 i S33. El perllongamnet de la L8 espodria deixar amb el projecte actualment licitat. Tot i que no estaria malament unir-la alternativament a la L2.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Friday 27/03/2015 13:24
by Vox
La banderola podria dur escrit dels autors de 3 noves estacions a Sabadell i Terrassa a realitzar en 12 anys d'obres....
Dubto que ho facin i si ho fan suposo seran uns altres 10 anys d'obres. Però el que volia preguntar es: sha dit explícitament que aquesta ampliació sigui només per la L8? No tindria mes sentit que fos per tots els serveis o com a mínim per una part?
Vox
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Friday 27/03/2015 21:42
by ortegote
Vox wrote:La banderola podria dur escrit dels autors de 3 noves estacions a Sabadell i Terrassa a realitzar en 12 anys d'obres....
Dubto que ho facin i si ho fan suposo seran uns altres 10 anys d'obres. Però el que volia preguntar es: sha dit explícitament que aquesta ampliació sigui només per la L8? No tindria mes sentit que fos per tots els serveis o com a mínim per una part?
Vox
La Gracia es que se alarguen todos los servicios y adaptar la LLobregat Anoia a ancho UIC.
El problema el de siempre los Politicos que propusieron lo que yo digo en la anterior Frase pero que ahora solo hablan de L8 y de Imposibilidad de cambio de ancho, y de mientras nos van colando sus propuestas propagandistas y electorales cada cierto tiempo y que encima pagamos todos nosotros, por que esos carteles no los ha pagado CIU de su Bolsillo y que yo sepa FGC no es una compañia Privada.
Saludos.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Saturday 28/03/2015 11:37
by Granolleri
Don Ramón wrote:El Sr. Ticó quiere tener a mucha gente picando el billete, aunque sea para ir de Gràcia a Entença, en cambio le importa un comino que la gente en Igualada no cojan el tren, porque ve demasiado cara la mejora que haría falta para poder competir con el bus.
Es que la única solución para Igualada es una línea totalmente nueva que fuese a Barcelona por El Bruc y sirviese de paso a Esparraguera (21.685 habitantes, sin servicio ferroviario). Deduzco por su comentario que jamás ha ido en tren a Igualada, porqué la línea actual por mucho que se remodelase jamás será competitiva para ir a Barcelona, sale más barato hacer una línea nueva. Ah no, que entonces es una "obra faraónica que no podemos asumir" y tendríamos que renunciar a muchas cosas... qué casualidad que siempre nos toca renunciar a los que vivimos fuera de la zona 1 y los que vivís en ella jamás os toca renunciar a nada...
Por otra parte, no todo es Barcelona y también es dar un buen servicio a todas las poblaciones intermedias del Anoia para que tengan un buen servicio frecuente para ir a Igualada (la capital de comarca, su ciudad de referencia), y a Martorell para dar enlace a RENFE. En este sentido, seria más interesente que: 1) RENFE de un servicio fiable (...) y 2) Introducir servicios semidirectos que de Martorell a Barcelona paren como mucho en Molins de Rei. Y mientras no se construya la línea nueva, que la Hispano Igualadina de un buen servicio, tanto en la línea e5 cómo en el servicio semidirecto por Esparraguera.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Saturday 28/03/2015 22:36
by ortegote
Granolleri wrote:Don Ramón wrote:El Sr. Ticó quiere tener a mucha gente picando el billete, aunque sea para ir de Gràcia a Entença, en cambio le importa un comino que la gente en Igualada no cojan el tren, porque ve demasiado cara la mejora que haría falta para poder competir con el bus.
Es que la única solución para Igualada es una línea totalmente nueva que fuese a Barcelona por El Bruc y sirviese de paso a Esparraguera (21.685 habitantes, sin servicio ferroviario). Deduzco por su comentario que jamás ha ido en tren a Igualada, porqué la línea actual por mucho que se remodelase jamás será competitiva para ir a Barcelona, sale más barato hacer una línea nueva. Ah no, que entonces es una "obra faraónica que no podemos asumir" y tendríamos que renunciar a muchas cosas... qué casualidad que siempre nos toca renunciar a los que vivimos fuera de la zona 1 y los que vivís en ella jamás os toca renunciar a nada...
Por otra parte, no todo es Barcelona y también es dar un buen servicio a todas las poblaciones intermedias del Anoia para que tengan un buen servicio frecuente para ir a Igualada (la capital de comarca, su ciudad de referencia), y a Martorell para dar enlace a RENFE. En este sentido, seria más interesente que: 1) RENFE de un servicio fiable (...) y 2) Introducir servicios semidirectos que de Martorell a Barcelona paren como mucho en Molins de Rei. Y mientras no se construya la línea nueva, que la Hispano Igualadina de un buen servicio, tanto en la línea e5 cómo en el servicio semidirecto por Esparraguera.
Soy de Igualada y por alla el 1998 teniamos un tren que tardaba 1h 20min (por la mañana incluso tuvimos 1 tren que tardaba 1h 5min) a plaza Espanya y una Hispano que tardaba 1h 10min parando en todos los pueblos por el Bruc y directo desde Martorell que nos dejaba en Maria Cristina (Corte Ingles).
Siendo sinceros si FGC quisiera minimo podria hacer un tren de 1h 10min el problema las frecuencias de paso desde Martorell a Plaza Espanya que hacen que eso hoy en dia sea imposible, los mas mayorcetes recordareis que el tren de Igualada y de paso tambien Manresa hacia estas paradas Martrell Enllaç - Sant Andreu de la Barca - Sant Boi - Ildefons Cerdà - Plaça Espanya incluso con dos tramos de via unica bastante importantes.
FGC Hace la division de Trenes/Plazas y Usuarios reales y claro en Igualada no le salen las cuentas, es posible que desde Piera si le empiezen a cuadrar pero claro Piera esta a 1h de Barcelona y la alternativa de la Hispano es igual de trazado que el Tren actual y seguro que con menos servicios.
FGC se niega a hacer adelantamientos no se si por la directiva o por el conjunto de Maquinistas que no quieren hacer este tipo de maniobras, antes en Cuatre Camins se adelantaban Trenes hoy en dia paran todos.
FGC hace poco incluyo servicios un poco mas Semidirectos pero el recorte de tiempo es insuficiente.
El señor Artur Mas antes de ser el President hizo un viaje desde Barcelona a Igualada y comprobo el servicio y se quejo del tiempo que se tardaba, hoy en dia con Alcalde de CIU en Igualada incluso la Oposicion van a batallar mas en las municipales por Soterrar el Tren que por que sea mas atractivo y rapido, esa es la realidad y la voluntad politica que existe en esta Ciudad.
Y ahora dejarme soñar un poco e imaginaros que cambiamos el ancho metrico por el UIC y fueramos en un mismo tren a Terrassa y Sabadell y en Martorell entraramos en una linea publica llamada Alta Velocidad que hemos pagado todos y tuvieramos trenes de Igualada a Barcelona Sants y para el European Ballon Festival de Igualada llegara el TGV con gente de toda Europa, Vaya Sono el despertador y se termino el sueño !!!
Como curiosidad hubo un servicio Directo en Vapor que tardaba 1h de Igualada a Barcelona hoy ese tiempo seria un Lujo.
Y Hasta aqui la historia del Carrilet en Igualada, Saludos.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Saturday 28/03/2015 22:41
by davroca5
Respecte al projecte d'unir FGC Anoia i Vallès, he trobat això... atents a la data de publicació.
La nueva línea de FGC por Gràcia beneficiará a 223.000 viajeros
El enlace ferroviario a través de Gràcia aportará un 40% más de usuarios que el otro que se había planteado bajo la Diagonal
ÓSCAR MUÑOZ - 10/12/2004
BARCELONA
Barcelona tendrá un nuevo metro transversal que beneficiará a 223.000 viajeros diarios cuando esté en pleno funcionamiento. La preferencia del Govern de unir las plazas Francesc Macià y Glòries con los Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) -el carrilet-atravesando Gràcia en vez de hacerlo por la Diagonal (véase La Vanguardia del 11 de noviembre) se ha basado en esta rentabilidad. Aunque la longitud y el tiempo de viaje son prácticamente los mismos, la opción elegida aportará un 40% más de usuarios que la descartada, según los estudios del departamento de Política Territorial i Obres Públiques. Todas las líneas que ahora pasan por la zona de Gràcia van de mar a montaña (L3, L4 y las líneas urbanas L6 y L7 y del Vallès de FGC). La nueva irá en dirección Besòs-Llogregat y todas las estaciones tendrán enlaces con otras líneas, lo que dará más funcionalidad a la red de metro en un área densamente poblada.
Una vez llegue a Francesc Macià procedente de la plaza Espanya, donde ahora finaliza, el carrilet (la línea urbana L8 y las suburbanas del Llobregat-Anoia) continuará por la Travessera hasta Gal.la Placídia, donde está la estación de Gràcia (L6, L7 y líneas del Vallès). Aunque más adelante cruzará la L3, no está previsto un enlace con esta línea. Las siguientes paradas serán Joanic (L4), Sagrada Família (L2 y L5) y Glòries (L1, Trambesòs y en un futuro Cercanías). En fases posteriores, el carrilet podría prolongarse por Sant Martí (estaciones de Parc Central, Cristóbal de Moura y Besòs-Mar) y, más tarde, por el Barcelonès Nord.
El plan director de infraestructuras 2001-2010 (PDI) prevé sólo una parte de este proyecto: llevar los Ferrocarrils desde Espanya hasta Francesc Macià. En este tramo se construirán las estaciones de Entença (L5) y Francesc Macià (enlace con el Trambaix). A partir de este punto, el PDI indica que debe estudiarse si se continúa bajo la Diagonal hasta Provença o, como se ha decidido finalmente, por la Travessera hacia Gràcia.
Descartada la opción Diagonal, los técnicos estudiaron un trazado alternativo desde Gràcia a Glòries: por Joanic, Hospital de Sant Pau y Encants. Finalmente se descartó porque incrementaba el tiempo de viaje y hacía perder usuarios al no pasar por Sagrada Família, por donde pasan la L2 y la L5.
Hasta aquí, lo aprobado: llegar a Francesc Macià y a Gràcia antes del 2010. La prolongación hasta Glòries no está en el PDI. En el 2005, la Autoritat del Transport Metropolità (ATM) revisará este plan. Todo apunta a que se incluirá la extensión a Glòries aunque difícilmente estará lista antes del 2010. El resto aún no tiene fecha.
Llevar la L8 a Glòries es una de las piezas clave para la transformación de la plaza, que en el subsuelo debe albergar un gran intercambiador. Joan Clos abanderó esta idea hace un año. Pero la apuesta era abrir un túnel bajo en la Diagonal. Finalmente, las tuneladoras no trabajarán en esta avenida. Tampoco lo harán para unir el Trambaix con el Trambesòs. Si finalmente se hace este último enlace, será en superficie. Aunque para ello el Ayuntamiento debe estar de acuerdo y, por ahora, no lo está.
Link:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=12
11 anys llençats a la paperera.
FGC (el tren de l'àrea metropolitana i d'Igualada/Manresa)
Posted: Sunday 11/10/2015 23:21
by Carlos González
Sobre de la unió del Vallès i la Llobregat-Anoia, em semblen molt bé, de fet ho vull dir, a mi m'agradaria que FGC fos com els RER de Paris,
http://www.bonjourlafrance.com/france-m ... is-rer.jpg
de fet, els FGC tindrien que fer més línies suburbanes i altres recorreguts (com l'actual part de la R3 de Barcelona-Granollers Canovelles), o que FGC fos com els AKN d'Hamburg,
http://www.akn.de/images/upload/cropped ... 5135992178 que facin com connexió als Rodalies i que els FGC puguin ser com a destinació. Exemple:(Manresa: correspondència a RENFE i etc)
AKN Züge.
Posted: Sunday 11/10/2015 23:47
by Renfe445
Carlos González wrote:o que FGC fos com els AKN d'Hamburg
¡Eso de la AKN te lo dije yo!
Re: AKN Züge.
Posted: Monday 12/10/2015 1:06
by Carlos González
Renfe445 wrote:
¡Eso de la AKN te lo dije yo!
¿Tú, a mí? qué va
XD
(Es broma, sí, me lo dijiste)
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Monday 12/10/2015 19:14
by mpn90
Realment cal una altra línia de metro que travessi Barcelona? Tenim la L1, L2, L5, L9/10 (si algun dia arriba a posar-se en funcionament). Fer la L8 anant per Pl. Espanya fins a Francesc Macià (sembla que la fan passar per H. Clínic) em sembla prou bé, i podria absorbir part de les línies direcció Vallès, això a més permetria una estació de metro al centre de l'Eixample Esquerra (Urgell-Aragó, per exemple), però també convinc que sembla que es barregin massa suburbans i metros quan són coses que haurien d'anar diferent.
L'única lògica que veuria a fer-la pujar fins a Gràcia i tornar-la a fer baixar a Gran Via seria l'extensió per allà fins a Santa Coloma de Gramenet i fer un suburbà al Maresme fins a Motngat o el Masnou, però això és realment fer volar coloms i tampoc caldria fer-la anar per Gran Via (molt a prop de la L2, tot i que si va més amunt hi ha la L9/10...)
P.D.: també deien fer una estació de rodalies a Glòries, a aquest pas es trigarà el mateix per anar de Mataró a Sant Adrià que de Sant Adrià a Pl. Catalunya.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Monday 12/10/2015 19:41
by Ganz
En primer lloc, crec que és necessari unificar les amplades de vía dels FGC (xarxes B-V i Ll-A) . Alguns arguments:
-Continuïtat de l'L7 sense necessitat d'anar cap a Pl.Catalunya ni quedar-se a Gràcia.
-Millora en la gestió i manteniment del parc mòbil.
-Possibilitat de creació de nous serveis directes, millora de la connectivitat Baix Llobregat-Vallès.
-Estendre l'ample de via estàndard europeu.
D'altra banda, em sorprèn que no s'hagi plantejat seriosament el fet d'una ampliació inicial fins Pl.Catalunya una opció que permet una segona connexió entre ambdues xarxes. Sóc conscient del solapament amb l'L1... però la idea és fer una cosa semblant a l'existent entre Pl.Catalunya i Marina, on ADIF i TMB realitzen el mateix trajecte per a finalitats ben diferents.
Crec que, allà on la xarxa de FGC pugui connectar-se directament amb la xarxa ADIF, s'hauria d'aprofitar per fer una connexió física i que ambdues xarxes es fusionin. Manresa, Pl.Catalunya, Gornal, Martorell... però això ja és un tema ben diferent.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Monday 12/10/2015 20:37
by bigcoaster
Personalment, i veient el funcionament actual de les dues línies d'FGC crec que el millor seria que cap de les dues línies acabes amb una estació terminal a Barcelona, és a dir que comencin i finalitzin el recorregut a les afores tot passant per Barcelona. D'aquesta manera s'eviten "cizallaments" a les estacions terminals i permet més freqüència encara. Això sona molt bé però el problema és Plaça Catalunya, el nucli de Barcelona. Es podria aixecar tota i en 9 mesos (tardor, hivern i primavera) refer-la tota de dalt a baix. Vull dir fer totes les estacions noves, més grans, nous vestíbuls, nous passadissos d'interconnexió, i aprofitar per ficar una tuneladora. Llavors tapar, tornar-la a deixar com està (o si es vol canviar fer-ho) i continuar tota la construcció sota terra. La tuneladora podria sortir a Glòries o a la Sagrera, i des d'allí, amb ample de via unificat amb Rodalies seguir fins a Granollers o mataró. O sinó, també es podria fer una connexió d'FGC amb les vies de Adif (ja unificades) i fer-hi una gran estació (6 o 8 vies) i que des d'allí, FGC seguís per les vies d'Adif.
Bé, millor que ho deixi...
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Monday 12/10/2015 21:24
by Carlos González
Es tindria que fer el recorregut de (L-A) Pl. Espanya-Gràcia fins arribar a l'EdF (per la línia suburbana S8)
I per la línia (B-V) Pl, Catalunya-Glòries fins arribar a l'EdF
Ah, i la S1 (si cal i si és necessari) ampliar-la fins a Matadepera
i la S2 fins a Castellar
Per la (L-A) faria un altre recorregut per les rambles Pl. Espanya-Sant Antoni fins arribar a l'EdF (que podria ser per la S33 i S4), per Igualada faria una altre ampliació, per una proposta de fer intercanviador amb els Rodalies (per Igualada)
FGC penso que seria el servei perfecte per el recorregut de la línia (Cornellà-Sant Boi-Castelldefels) (noves línies suburbanes S11 i S12)
I fer desdoblament per les R5 i R6