Diari de Tarragona (08/05/2016)
El Govern pide asumir la línea de costa para convertirla en tranvía
La Generalitat ha solicitado el traspaso de la línea tras la entrada en funcionamiento del Corredor del Mediterrani
A l'edició escrita, l'artícle (que com de costum, es més extens), diu també el següent (sempre segons el Diari, i per tant, susceptible d'errada o manipulació interessada):
-que una de les opcions que més consens està generant és la recuperació del projecte del tramvia. Falta que al Diari diguin per part de qui s'arriba a aquest hipotètic consens, perquè el que és a nivell de ciutadania, no existeix cap tipus de debat al respecte, la gent no se n'està enterant de res del què passa...
-que Ricard Font considera que
"desmantellar vies a un país amb una xarxa ferroviària incompleta seria desaprofitar una oportunitat", i que anticipant-se a la situació la Generalitat ha mantingut converses amb Foment per sol.licitar que quan la línia quedi desafectada (cosa que està per veure) passés a la Generalitat.
-que en qualsevol cas es contemplaria una línia tramviaria (o més aviat de tram-tren) de Cambrils a Tarragona, deixant a Miami Platja i L'Hospitalet de banda, cosa que em sembla intolerable ja que seguiria havent-hi empitjorament del servei respecte a l'actualitat (es deixaria de servir el centre de L'Hospitalet i Miami).
-però alhora, diuen que volen mantenir la configuració ferroviària actual des del punt de vista ferroviari en els àmbits intermitjos (que vés a saber què és el que vol dir això).
-que Pere Macías, "lo nou fitxatge" (i vaja, ja tenim aquí a Abertis ensenyant la poteta...), diu que l'ideal seria la reconversió progressiva a tramvia (no diu res de la connexió ferroviària directa de Salou i Port Aventura amb Tortosa, Castelló i València, o del centre de Salou i Cambrils amb Tarragona/Barcelona, o el potencial de Miami i Vilafortuny amb Tarragona/Barcelona).
I posa d'exemple la línia de La Pobla de Segur, per si fós poc.
-Pere Macías sí que encerta en una cosa, mencionar el baixador de Vilafortuny. Crec que és la primera vegada que això es menciona a la premsa. I afegeix que comprar una marquesina per Vilafortuny podria costar uns 100.000€. Ja és un progrés...
-que Ricard Riol diu que l'estació de Port Aventura, tal i com la planteja l'ajuntament de Salou, no és viable.
-que Ricard Font diu que no sap què faran amb el rodalies de Tarragona, que ho tenen que parlar amb Fomento per
"saber què queda en servei i què no, per poder reconfigurar el servei".
-per primera vegada es parla al Diari de que rodalies (i no ho diuen, però suposo que regionals) seguíssin circulant per la línia actual, i mercaderies i llarg recorregut per la línia nova (segons Ricard Font, és l'opció A). Però sembla que hi ha una opció B, que és deixar Salou sense tren...
-que Salou (llegeixi's l'alcalde
-o sigui, Autocars Plana-) insisteix amb l'estació de Port Aventura, que volen el tramvia, i es queixa de la no construcció de l'Estació Central (la de La Boella -al sud de l'aeroport de Reus-).
-que l'actual alcalde de Mont-roig (Miami Platja) no vol vies
"porque ocupan gran parte del municipio" (¡¡¡toma yaaaa!!!, no hi ha oliveres, només vies
), i que la primera prioritat es vies fora i via verda (tramvia? què és això?), i que després ja si de cas una estació per Miami, encara que sembla que estan dubtant una mica (el caramelet d'un baixador a Miami es més fort del què semblaria, doncs?).
-que l'ajuntament de Cambrils no ha fet declaracions (o almenys no les recull el Diari).
-que l'ajuntament de Vandellòs (L'Hospitalet de l'Infant) tampoc ha fet declaracions (o almenys no les recull el Diari).