Page 8 of 10

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 16/07/2015 11:37
by wefer
Adolescent barceloní wrote:També és que la major part de la població es concentra a Barcelona, no? És a dir, si Barcelona és qui més aporta és perquè és on més es recapta...
No, això no té res a veure amb el dèficit fiscal.
Significa que per cada 100 euros que paga cada barceloní la Generalitat inverteix a Barcelona només 89, mentre que els 11 restants se'n van a d'altres llocs. En canvi per exemple en el cas del Gironès, per cada 100 euros que paga un gironí la Generalitat inverteix 101,3 euros, és a dir, li retorna tot i a sobre li'n dóna 1,30 euros més, els quals procedeixen bàsicament del que es treu als habitants de Barcelona. Això, per resumir-ho molt.
I acabem l'off-topic o dividim el fil.

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 16/07/2015 12:01
by Don Ramón
Adolescent barceloní wrote:També és que la major part de la població es concentra a Barcelona, no? És a dir, si Barcelona és qui més aporta és perquè és on més es recapta...
De lo que va la cosa es que recibe menos de lo que aporta.
En países como España donde ha habido una migración muy potente a las ciudades en los 50-60 es normal que sean éstas las que aporten más de lo que reciben, porque tienen economías más potentes que los pueblos que al perder su población también perdieron su capacidad de crecimiento económico (ganadería, agricultura,...). Los constantes pléitos de "Barcelona nos roba" y "Catalunya nos roba" me hacen mucha gracia, porque son la definición de la insolidaridad (aunque siendo justos, el asunto del gobierno central es un poco tema aparte), viniendo de un país que siempre dice ser tan solidario. Dime de que presumes, y te diré de que careces.

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 16/07/2015 12:11
by fgc113
Granolleri wrote:Una altra línia que caldria suprimir: el 7. Duplica al tramvia en els dos extrems, i en el tram central queda àmpliament cobert per altres línies d'autobús...
Millor fer això si s'enllacen les dues xarxes de tramvia per la Diagonal, no?

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 16/07/2015 12:13
by Don Ramón
wefer wrote: La H12 va amb articulats (i bi-articulats) cada 5-6 minuts. La major part d'hores els autobusos van plens. Tot i duplicar el metro, aquest també va ple.
La B8 també anava amb articulats plens? Pregunto, perquè no en tinc ni idea. A veure si al final serà que a BCN tenim transport públic perquè l'utilitzem i en canvi a d'altres zones prefereixen anar amb el seu cotxe tot el dia amunt i avall.
Aunque estoy de acuerdo con lo demás de tu mensaje, ojo con este argumento, que me parece espinoso. Claro que tendrá que ver que se coge mucho más el coche fuera de Barcelona, pero piensa que tradicionalmente el transporte público en el área Metropolitana ha sido mucho más deficiente, mientras que en Barcelona el tráfico hace inevitable que mucha gente cojan bus y Metro, que posiblemente si no fuera por el tráfico también irían todo el día en su coche. A la vez, el servicio de muchos transportes en el área metropolitana son la definición de anticompetitivos. Buses que pasan contadas veces al día, a horas y minutos totalmente erráticos, con una información mínima, desfasada o nula en la parada, y la falta de fiabilidad de los servicios donde nunca sabes si tal vez ha petado el bus o si sólamente lleva media hora de retraso. ¿Quien, que pueda acceder a un coche, tomaría un transporte público así?

No quiero entrar en la clásica discusión del huevo y la gallina, de si la gente deben coger el bus, o si hay que mejorar el servicio, creo que las dos cosas influyen, y como sea un servicio tan malo es imposible que capte más que una demanda cautiva, por lo que siempre transportarán aire sin que eso tenga que significar que no tengan un cierto potencial. Yo conozco el ejemplo de Terrassa donde el bus urbano funciona bastante bien, y consecuentemente ve buena ocupación, cuando en muchas poblaciones, incluso de un cierto tamaño, los buses urbanos transportan aire por el simple hecho de que el servicio es tan paupérrimo que hasta caminar es más rápido, por lo que solo te queda la demanda que no puede ni caminar: Ancianos, discapacitados, y madres con cochecitos de bebé.

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 16/07/2015 12:18
by Carlos González
Però quines línies de no-Novaxarxa es tenen que conservar i quines no???
Encara no sé de què va aquest tema i no vull dir que treguin línies d'autobusos perquè no les conec i és per saber-ho quines per vosaltres són necessàries i quines no

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 16/07/2015 12:19
by Don Ramón
fgc113 wrote:
Granolleri wrote:Una altra línia que caldria suprimir: el 7. Duplica al tramvia en els dos extrems, i en el tram central queda àmpliament cobert per altres línies d'autobús...
Millor fer això si s'enllacen les dues xarxes de tramvia per la Diagonal, no?
El tranvía de la Diagonal nos permitiría liberar un montón de buses que ahora hacen los itinerarios más lentos (los que pasan por la Diagonal). Yo no entiendo qué se han fumado en TMB para oponerse. Son una panda de orates, al mismo tiempo que les faltan unidades por todas partes no quieren sacarlas de aquel sitio donde menos falta harían. De verdad que me encantaría saber qué narices pasa dentro de TMB, me lo imagino en plan fumadero de opio de mala muerte con todo el mundo drogado y colocado, sino no me explico tanta diletancia e incompetencia. Dar tan mal servicio con los recursos que tiene TMB es de una falta de respeto a la ciudadanía que no tiene paliativos, tanto por el mal servicio, como por el derroche de recursos.


Me he quedao a gusto. :)

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 16/07/2015 13:12
by oriolp13
Carlos González wrote:Però quines línies de no-Novaxarxa es tenen que conservar i quines no???
Encara no sé de què va aquest tema i no vull dir que treguin línies d'autobusos perquè no les conec i és per saber-ho quines per vosaltres són necessàries i quines no
Llegeix una mica el tema des del principi i ho entendràs una mica més. No s'està debatent quines són necessàries i quines no, sinó que amb l'excusa de la NXB s'estan retallant freqüències de les línies No-NXB (és a dir que la NXB serveix per suprimir les línies que substitueix i retallar recorreguts i freqüències d'altres línies). És més complexe que de la pregunta que tu fas (i que ja t'han respost anteriorment...):
Fran-Ikarus wrote:Les que calguin perquè la gent pugui continuar utilitzant el transport públic amb dignitat.
Fran-Ikarus wrote:Des de quan s'ha de començar a justificar "quines línies s'han de conservar"? ¿"Toda línea es culpable hasta que se demuestre lo contrario"? Tan inoculada està en l'interior de la gent la filosofia de les retallades? O del "que cadascú defensi lo seu"?

Doncs molt fàcil: si veus una línia que sempre passa amb els autobusos buits, és que no és necessària. Si en canvi veus que hi va gent, segurament no hi viatgen per diversió. I tampoc és divertit dir-los que no passa res si la treuen, perquè a 500 metres o 1 Km. en tenen una altra, o el metro. Igual és gent que ha treballat tota la seva vida perquè ara poguem tenir moltes de les coses de les que gaudim, i no tenim cap dret, però cap, a opinar sobre quant han de caminar o quants trasbordaments han de fer, en la etapa final de la seva vida, quan no els és indiferent tenir el bus a prop o "un altre allà a l'avinguda no sé què, o el metro".

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 06/08/2015 19:02
by sag470
La 51 ha millorat aquest estiu. Dels 3 cotxes, amb freqüència de 50min, a 4 cotxes i freqüència de 35 min. És el món al revés. Té més servei ara, que en época escolar.

33

Posted: Wednesday 18/05/2016 8:59
by Fran-Ikarus
Rumors de supressió de la 33, sense cap contraprestació? (a banda de passar a fer trasbordaments entre altres línies ja existents)

Algú n'ha sentit a parlar?

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Wednesday 18/05/2016 14:36
by premixero
la 33 se podria suprimir reforzando la 34, la gente que tiene como final/principio la zona universitaria si tendria que transbordar pero no creo que a parte de las horas punta de los estudiantes no afectara a mucha gente. Por el otro lado tenemos a la H10, por lo que podria ser factible, siempre y cuando la 34 sea reforzada, hay que recordar que la 33 nacio como un refuerzo de la 34

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Wednesday 18/05/2016 18:02
by adriaesc
sag470 wrote:La 51 ha millorat aquest estiu. Dels 3 cotxes, amb freqüència de 50min, a 4 cotxes i freqüència de 35 min. És el món al revés. Té més servei ara, que en época escolar.
Potser vinc una mica tard :D Però cal destacar que acaba a la platja i que la majoria de la línia és compartida amb el 50 i el tram final amb el 76, o sigui que en si hi ha freqüència cada 10-15 minuts.

Eterna 33

Posted: Thursday 19/05/2016 2:23
by Javi M
La 33 és una de les línies amb més passatge de tota la xarxa de bus. Voleu dir que hi ha cap possibilitat de que se la carreguin, fins que no entri en funcionament la D30 i/o el tramvia per la Diagonal?

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 19/05/2016 8:28
by premixero
La 33 ha sido uno de esos exitos que no esperaban, cuando empezo era un simple refuerzo de la 34 que era la linea que siempre iba hasta arriba, si en los planes de futuro entra su desaparicion deberia ir acompañada con una serie de cambios sobre todo en la 34 reforzandola a tope y poniendole los vehiculos articulados, como es logico y ya dije antes habria que transbordar para el ultimo tramo o se podria cambiar el recorrido de la 34 para que llegase hasta zona universitaria.

Re: Eterna 33

Posted: Thursday 19/05/2016 9:49
by wefer
Javi M wrote:La 33 és una de les línies amb més passatge de tota la xarxa de bus.
Concretament aquí teniu les dades d'utilització del bus (i el metro) del mes de maig de l'any 2015:
dades viatgers Bus Metro 2015_CAT_v04-acc.pdf
(379.95 KiB) Downloaded 361 times
Com es pot veure, la 33 transporta més passatgers que moltes de les línies H i V de la NxB. El mateix es pot dir la 7 i la 32.
Curiosament la 33 també transporta més persones que la 34.

Crec que dades com aquesta fan veure més clar que aplicar una xarxa quadriculada pura és una autèntica bestiesa, i que cal deixar diverses línies "diagonals" (més enllà de la Diagonal i la Meridiana) que solucionin els fluxos reals dels desplaçaments. Això, i que algunes de les línies més saturades passen per la Diagonal més avall de Francesc Macià. Treguin vostès les seves pròpies conclusions...

N'hi ha que tenen la panacea a punt

Posted: Thursday 19/05/2016 10:22
by Guigui
wefer wrote:Crec que dades com aquesta fan veure més clar que aplicar una xarxa quadriculada pura és una autèntica bestiesa, i que cal deixar diverses línies "diagonals" (més enllà de la Diagonal i la Meridiana) que solucionin els fluxos reals dels desplaçaments. Això, i que algunes de les línies més saturades passen per la Diagonal més avall de Francesc Macià. Treguin vostès les seves pròpies conclusions...
Que un bus elèctric ho solucionarà tot. La xusma, que ocupi el mínim d'espai possible, perquè jo pugui anar còmodament aclofat al meu Cayenne o Mercedes classe E.

Au, he dit!

Re: Eterna 33

Posted: Thursday 19/05/2016 10:44
by Fran-Ikarus
Javi M wrote:La 33 és una de les línies amb més passatge de tota la xarxa de bus. Voleu dir que hi ha cap possibilitat de que se la carreguin, fins que no entri en funcionament la D30 i/o el tramvia per la Diagonal?
Sí, tal i com acaba d'exposar en wefer, és una de les línies no-NXB més utilitzades, malauradament sembla tenir números perquè se la carreguin... Amb tal de contribuir a realçar la utilització de les línies NXB, vistos els termes que s'utilitzen sovint per parlar de l'èxit de la xarxa de marres. Com si la gent agafés un bus o no perquè la línia sigui només un número o comenci per H/V/D...

Re: Eterna 33

Posted: Thursday 19/05/2016 11:39
by wefer
Fran-Ikarus wrote:Sí, tal i com acaba d'exposar en wefer, és una de les línies no-NXB més utilitzades, malauradament sembla tenir números perquè se la carreguin... Amb tal de contribuir a realçar la utilització de les línies NXB
Em semblaria molt greu que per justificar "l'èxit" de la NxB el millor que se'ls acudís fos eliminar les línies convencionals que funcionen millor que la NxB, per matar la competència. Seria molt i molt patètic... però no em sorprendria gens.

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 19/05/2016 20:03
by sag470
premixero wrote:la 33 se podria suprimir reforzando la 34, la gente que tiene como final/principio la zona universitaria si tendria que transbordar pero no creo que a parte de las horas punta de los estudiantes no afectara a mucha gente. Por el otro lado tenemos a la H10, por lo que podria ser factible, siempre y cuando la 34 sea reforzada, hay que recordar que la 33 nacio como un refuerzo de la 34
Totalmente de acuerdo, incluso reforzando la 34, alargarla hasta la Zona Universitaria no vendria mal. El mayor miedo puede ser que a medio plazo se carguen tanto la 33 como la 34, desplazando la gente hacia la H8 y la H6. El corredor actual 33/34 deberia quedarse como refuerzo de la NXB.

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Thursday 19/05/2016 21:03
by premixero
Lo he estado mirando y he visto que tanto 33 como 34 van a 6 minutos en hora punta y si los datos de pasajeros que ponen en laborables la suma de las dos lineas daria que casi tendria que haber un bus cada 2 minutos y eso como ya sabeis es imposible ya que a esa frecuencia seria casi imposible llevarla a cabo por transito, semafaros, paradas, etc. pareceria una caravana de buses...
lo de derivar a la gente hacia la H8 y H6 estaria mas pensado para sacar volumen de la diagonal y la colocacion del tranvia.

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Posted: Friday 20/05/2016 11:17
by wefer
premixero wrote:ldesplazando la gente hacia la H8 y la H6.
Doncs l'H6 ja és la línia més utilitzada de Barcelona, i ho continuarà essent mentre no es construeixi el tram central de la L9/10. La pobreta H6 ja no dóna més de sí, sobretot tenint en compte que el seu traçat és complicat i entre llocs estrets i carrers col·lapsats com la Ronda del Mig, el viatge punta a punta és un suplici. Posar-hi biarticulats suposo és inviable perquè no passarien per alguns llocs (seria un espectacle veure'ls fent la corba del c/ Cartagena o baixant d'Av. Mare de Déu de Montserrat a Ronda del MIg).
Jo crec que ens hem de deixar de tonteries, i si la 33 funciona bé deixar-la tal com està. Sempre s'ha dit que si una cosa funciona bé, no cal tocar-la. Replantegem la NxB per introduir-hi línies que no siguin necessàriament ortogonals però que siguin les que la gent necessita. 20, 32, 33, 34, 50, etc.