Page 8 of 20
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 03/01/2011 11:17
by pcongre
Hola Javi, gràcies per comentar!
Que ens podries dir en quina forma està incompleta la cua de maniobres de BadalonaPF L2? I quins són els creuaments que estan malament?
Que ens podries il·lustrar esquemàticament sobre com hauria de estar representada la cua de maniobres de Badalona?
Gràcies per endavant, salut!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 03/01/2011 11:39
by El LLOP
el cul de sac de l'antic apartador de l'estació de Lesseps encara conserva la via i la part de via 2 abans d'arribar a via general també, per la qual cosa no haurien d'aparèixer amb línies discontinues.
les vies que apareixen al costat de l'estació del Carmel no es van posar mai, només està fet el forat d'accés i res mes, sense vies ni desviaments.
la via 3 de les cotxeres de Can Boixeres estava entre la via 5 i la via 1. Va desaparèixer fa uns anys degut a l'ampliació de la cambra de comunicacions de darrere de l'estació i per encabir instal.lacions del túnel de rentat de trens. Al costat de via 2 només hi havia la via 4. Ho pots veure tu mateix
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 03/01/2011 22:54
by Javi M
pcongre wrote:Hola Javi, gràcies per comentar!
Que ens podries dir en quina forma està incompleta la cua de maniobres de BadalonaPF L2? [...]
Que ens podries il·lustrar esquemàticament sobre com hauria de estar representada la cua de maniobres de Badalona?
Doncs no sabria dir-te amb seguretat com és, però tal com l'has possat no té gaire sentit ja que si no hi canvi d'agulles a la cua no serveix de res. A més éssent tan curta com l'has dibuixat, no hi cabrien pas els trens, ja que és força més curta que l'andana i a l'andana els trens ja hi entren justos.
Crec que la cua és igual a la de Vall d'Hebrón, però ja et dic que no sé pas segur si és així.
Respecte als encreuaments de línies, els que he vist que estaven malament són alguns de entre el Metro i Renfe, però ja he vist que ho deus haber fet a propósit.
La comunicació entre l'L1 i Renfe de Pl. Catalunya, és a les dues vies, no només a la de direcció Hospital de Bellvitge, el que passa és que no sé si l'altre està en condicions de funcionar.
A veure si algú em pot corroborar
Salut!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 04/01/2011 0:53
by oriolp13
Javi M wrote:pcongre wrote:Hola Javi, gràcies per comentar!
Que ens podries dir en quina forma està incompleta la cua de maniobres de BadalonaPF L2? [...]
Que ens podries il·lustrar esquemàticament sobre com hauria de estar representada la cua de maniobres de Badalona?
Doncs no sabria dir-te amb seguretat com és, però tal com l'has possat no té gaire sentit ja que si no hi canvi d'agulles a la cua no serveix de res. A més éssent tan curta com l'has dibuixat, no hi cabrien pas els trens, ja que és força més curta que l'andana i a l'andana els trens ja hi entren justos.
Crec que la cua és igual a la de Vall d'Hebrón, però ja et dic que no sé pas segur si és així.
Respecte als encreuaments de línies, els que he vist que estaven malament són alguns de entre el Metro i Renfe, però ja he vist que ho deus haber fet a propósit.
La comunicació entre l'L1 i Renfe de Pl. Catalunya, és a les dues vies, no només a la de direcció Hospital de Bellvitge, el que passa és que no sé si l'altre està en condicions de funcionar.
A veure si algú em pot corroborar
Salut!
Jo diria que la via direcció Fondo de la L1 no està conectada amb la de renfe, o això em sembla recordar (en aquesta foto sembla veure's que no hi ha l'enllaç que dic:
http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 709116.jpg)
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 04/01/2011 8:34
by Trenscat
A Pl.Catalunya la L1 només està connectada a la xarxa de renfe/adif a la via direcció Hospital de Bellvitge amb el 100% de seguretat.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 04/01/2011 21:43
by Javi M
Trenscat wrote:
A Pl.Catalunya la L1 només està connectada a la xarxa de renfe/adif a la via direcció Hospital de Bellvitge amb el 100% de seguretat.
Ostres, ho sento, ho dec haver somiat.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Saturday 08/01/2011 23:15
by pcongre
Hola de nou!
Us faig arribar, traduïdes, les preguntes i comentaris que em fa en carto.metro:
El LLOP wrote:el cul de sac de l'antic apartador de l'estació de Lesseps encara conserva la via i la part de via 2 abans d'arribar a via general també, per la qual cosa no haurien d'aparèixer amb línies discontinues.
Tinc dues opcions (parar a la connexió o a l'agulla):
El LLOP wrote:les vies que apareixen al costat de l'estació del Carmel no es van posar mai, només està fet el forat d'accés i res mes, sense vies ni desviaments.
Trauré les vies i només en representaré el contorn de la zona.
El LLOP wrote:la via 3 de les cotxeres de Can Boixeres estava entre la via 5 i la via 1. Va desaparèixer fa uns anys degut a l'ampliació de la cambra de comunicacions de darrere de l'estació i per encabir instal.lacions del túnel de rentat de trens. Al costat de via 2 només hi havia la via 4.
OK, però la via 3 travessava d'un costat a l'altre de l'estació o es quedava a mitges com la via 5?
Salut i gràcies, companys, i especialment a El Llop!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Sunday 09/01/2011 19:31
by Javi M
La primera imatge és tallada i no es pot veure la opció 2.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Sunday 09/01/2011 19:39
by El LLOP
pel que fa a l'apartador de Lesseps, l'opció 2 es la correcte.
pel que fa a Boixeres, tal com ho has posat ara està perfecte. La via 3 era paral.lela en tot el seu recorregut a la via 5.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 10/01/2011 0:57
by pcongre
Moltes gràcies, El Llop! Ara li ho comunico a en Franklin.
Salut!
PD:
heus aquí la versió completa de la primera imatge, per qui no la hagi pogut veure bé.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Friday 28/01/2011 20:59
by Xenakis
Abans que res: Enhorabona per la feina feta!
Tinc una aportació que fer, encara que no estic molt segur de que sigui així: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar, és així o estic equivocat?
D'altra banda, teniu previst detallar els recorreguts de les vies de RENFE al plànol? Seria fantàstic, perque tinc molta curiositat en saber com es realment tota la zona de Glories/Marina.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Saturday 29/01/2011 1:27
by pcongre
Xenakis wrote:Abans que res: Enhorabona per la feina feta!
Tinc una aportació que fer, encara que no estic molt segur de que sigui així: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar, és així o estic equivocat?
D'altra banda, teniu previst detallar els recorreguts de les vies de RENFE al plànol? Seria fantàstic, perque tinc molta curiositat en saber com es realment tota la zona de Glories/Marina.
Hola Xenakis! Gràcies pels ànims i per la informació! (vejam si algú ens la pot confirmar? =)
Quant a les vies de
renfomentadif, malauradament, el principal escull per fer-ne una versió a curt-mitjà termini és que enlloc d'internet no hi hem trobat cap font en què poder basar-ne la disposició d'agulles, tallers, etc. Si cap ànima caritativa sap on trobar-ho o ens pot ajudar a fer-ne un esbós, bé que es podria estudiar, però
Salut a tothom!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 08/02/2011 11:28
by Dr. T
Uf! Quina feinada, nois!!! La meva més sincera enhorabona!
Del tema renfomentadif, encara que no disposeu de tota la informació necessària, podrieu dibuixar el ramal de les Aigües? El que va de Sant Andreu Comtal cap a Montcada Bifurcació... Així ens fariem una idea més real de totes les vies que travessen el pla de Barcelona, no?
Esperem amb candeletes la propera actualització! (A veure si pot ser algun tram inaugurat...)
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 08/02/2011 11:37
by Dr. T
Per cert... tinc un dubte. Que simbolitzen aquestes "ratlles" negres transversals sobre les vies? Em refereixo al que assenyalo amb una fletxa vermella...
Moltes gràcies!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 08/02/2011 12:11
by pcongre
Hola i moltes gràcies, Dr. T!
El ramal de les Aigües bé que m'agradaria ajudar a representar-lo, però com dic em temo que em manquen coneixements i informació sobre les vies de Renfe.
En realitat estic plantejant-me a mitjà termini de fer un esbós molt primitiu de les vies de Rodalia de Barcelona amb el què, entre tots i amb el temps, potser poder tirar endavant alguna cosa amb cara i ulls... vejam si abans del 2012 trobo temps per començar-ho
(i insisteixo, qualsevol aportació és ben rebuda!)
Dr. T wrote:Que simbolitzen aquestes "ratlles" negres transversals sobre les vies? Em refereixo al que assenyalo amb una fletxa vermella...
L'autor les fa servir per separar els diferents trams inaugurats segons la data. En l'exemple, el tram de l'estació d'Horta es va inaugurar el 05/10/1967 (el de la seva dreta el 1959 i el de l'esquerra el 2010).
Salut!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 08/02/2011 13:22
by Dr. T
Bones pcongre.
El ramal de les Aigües, més o menys, seria la línia morada que he pintat sobre el teu plànol. L'he fet solapant el teu plànol sobre una imatge de Google Maps de la zona i resseguint el traçat del ramal.
Quan vivia a Montcada i agafava sovint l'antiga C-2 per anar a treballar, em preguntava d'on coi venien aquelles vies que s'ajuntaven a la línia de França...
Salut!
Edito:
Gràcies per l'aclariment sobre els trams inaugurats de cada línia!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 10/02/2011 11:21
by Xenakis
Xenakis wrote: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar
Porto uns quants dies fixant-m'hi i definitivament no es imaginació meva. Es veu una desviació del tunel, hi ha un llum fluorescent encés contra la paret, però on haurien d'estar les vies es veu una catenària rigida!!! Pot ser el pont de Renfe on deixa d'anar entre les dos vies de la L1?, però no li trobo l'ubicació...i a més, quin sentit té que es comuniquin així??
Salut!!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 10/02/2011 12:08
by metring
Xenakis wrote:Xenakis wrote: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar
Porto uns quants dies fixant-m'hi i definitivament no es imaginació meva. Es veu una desviació del tunel, hi ha un llum fluorescent encés contra la paret, però on haurien d'estar les vies es veu una catenària rigida!!! Pot ser el pont de Renfe on deixa d'anar entre les dos vies de la L1?, però no li trobo l'ubicació...i a més, quin sentit té que es comuniquin així??
Salut!!
Es tracta d'això:
http://transport.cat/wiki/index.php/Ram ... l_Poblenou
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 10/02/2011 12:58
by foronda 141
Jo crec que el que detalla Xenakis es l'antic desviament que hi ha entre Arc de Triomf i Marina, poc avans d'entrar a Marina.
Es tracta de un petit tunel que uneix els dos tunels unidireccionals que es va fer servir quand la línia acabava a Marina. Amb prolongacions posteriors va quedar en desús i nomes queda actualment per emergencias en cas de necesitar fer serveis parcials.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 10/02/2011 13:22
by Dr. T
Dubtes:
- Entre les estacions d'Universitat i Marina, les vies d'Adif i les de la L1 estan al mateix nivell, en tres túnels separats (excepte a pl. Catalunya)?
- Quan se separen les vies d'Adif i TMB, quina va per sobre? És a dir, hi ha algun pont, o son dos túnels a diferents nivells?
- La foto de la wiki, on és exactament? I mirant cap a on?
Merci!!!