Gestions del govern municipal per a millorar el transport públic i les infraestructures a Ripollet
A més de mantenir diferents reunions sobre el traspàs de línies de bus de la Generalitat a l’AMB i millores en les línies actuals, l’alcalde també ha mantingut contactes amb Diputació i Generalitat sobre infraestructures i les possibles solucions a l’impacte de la C-58 i a l’arribada del tren.
11OCTUBRE2023
En el marc de les gestions que l'equip de govern ha realitzat per promoure la competitivitat de la ciutat des de l'inici del mandat, el passat mes de juny, una de les prioritats ha estat la de millorar el transport públic a Ripollet. En aquest sentit, tal com ja va avançar en roda de premsa, la setmana passada, l'alcalde de Ripollet, Luis Tirado, es va reunir amb el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Carlos Cordón i el director de l'Àrea, Joan Maria Bigas; així com amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Marc Sanglas "per exigir millores amb horaris i infraestructures que garanteixin la connectivitat de la ciutat".
Dimarts, 3 d'octubre, l'alcalde va tractar amb Cordón el conveni que articula el traspàs de la Generalitat a l'AMB, de totes les línies que operen a Ripollet, excepte la B5 i B2, ja que part del seu recorregut està fora de l'àmbit metropolità. Aquest acord, que ja ha fet arribar al govern català, preveu que el traspàs sigui efectiu l'1 de gener de 2024. La cessió de les línies permetrà implementar millores en el servei, un cop siguin competència metropolitana i fer front a les mançanes actuals. D’altra banda, el passat divendres, la regidora de Transport i Mobilitat, Eva Herrera, acompanyada pel cap de l'àrea de Ciutat i els serveis tècnics, es va reunir amb l'empresa Font, concessionària del servei, per tal d'analitzar les carències detectades i possibles millores que es puguin aplicar de forma immediata en el servei de bus.
A la reunió amb el responsable de Mobilitat de la Generalitat, Marc Sanglas, el passat dimecres 4 d'octubre, a més del traspàs de les línies de bus, l'alcalde també va parlar de les propostes d'actuació en l'àmbit influència de la C-58 i van acordar que abans de Nadal la Generalitat revisarà i presentarà les solucions proposades a l'impacte de l'autopista al seu pas per Ripollet.
D'altra banda, ara fa dues setmanes, l'alcalde de Ripollet es va reunir amb el secretari general d'Infraestructures del govern espanyol, Francisco Javier Flores, per parlar d'una reivindicació història de la ciutat, que és l'arribada del tren a Ripollet, i va aconseguir el compromís d'estudiar aquesta possibilitat.
Infraestructures i patrimoni
Dijous, 5 d'octubre, van visitar l'Ajuntament de Ripollet el president delegat de l'Àrea d'Infraestructures i Territori, Sergi Vallès. Es tractava d'una reunió de treball, la primera de Vallès a un municipi de l'àrea metropolitana, per estudiar els projectes de mandat que puguin tenir a veure amb la seva àrea. En aquest sentit, es va parlar de la possibilitat de donar suport a projectes com l'ampliació i millora del pont del carrer de Tarragona i de que Ripollet es pugui acollir a una nova subvenció del programa de rehabilitació de patrimoni, pel qual Ripollet ja va rebre suport per a la rehabilitació del campanar, en l’anterior convocatòria. Des de l’àrea d’Infraestructures i Territori també es va informar que s'està negociant una línia de suport en relació amb la situació de sequera, per a millorar infraestructures vinculades amb l'aigua. Des de l'Ajuntament s'ha sol·licitat suport per a utilitzar el Sistema d'Informació Territorial Municipal – SITMUN, que és una plataforma pública que permet visualitzar i gestionar de manera estructurada i en un únic visor tota la informació geogràfica disponible, a diferents escales. Vallès, a més, també es va oferir a fer de pont per a fer arribar les peticions de Ripollet a qualsevol àrea de la Diputació.
Ripollet, 11 d'octubre de 2023
https://www.ripollet.cat/ajuntament/com ... structures
En la noticia sólo se menciona a las líneas de Ripollet que discurren íntegramente por el AMB que son 620, 621, 648 (compartida con Sarbus), 685, 690, e4 y N62 (compartida con Sarbus).
Como la noticia se refiere sólo a Ripollet desconozco si el convenio de traspaso de las líneas enviado a la Generalitat podría incluir también líneas de Sarbus (por ejemplo A4, B4, A6, A7, e3), de Soler i Sauret (L51, etc) o de Autocorb.