Posted: Thursday 10/05/2007 0:49
Jo, segueixo estant unamica escèptic pel que fa a l'arribada de l'AVE a Sants en condicions òptimes a finals d'any.
Jo em veig capacitat de fins i tot jugar-m'hi algoJordi Freixas wrote:Jo, segueixo estant unamica escèptic pel que fa a l'arribada de l'AVE a Sants en condicions òptimes a finals d'any.
Parlem amb propietat (és a dir, no fem com els periodistes). Parlem de l'arribada del tren d'alta velocitat, però no de l'AVE (nom comercial de Renfe per a l'alta velocitat)...Jordi Freixas wrote:Jo, segueixo estant unamica escèptic pel que fa a l'arribada de l'AVE a Sants en condicions òptimes a finals d'any.
Mira, deixem-nos de matitzacions supèrflues. A Espanya AVE és ja sinònim de tren d'alta velocitat. Són marques comercials que s'han quedat, com ho són Chupachups, pa Bimbo, Danone, un niki, etc.JaMiRo! wrote:Parlem amb propietat (és a dir, no fem com els periodistes). Parlem de l'arribada del tren d'alta velocitat, però no de l'AVE (nom comercial de Renfe per a l'alta velocitat)...
Home... tu sabràs més que jo com està el tema, però... mentre que aquell Talgo XXI va fer el seu primer viatge en proves per la via única que hi havia col·locada i sense electrificar fins a 12 quilòmetres de Barcelona Sants, ni veig que les obres estiguin tan avançades a l'estació, ni al seu voltant. I... si en qualsevol cas aconsegueixen complir amb la data promesa... a veure si encara hi fotran una xapussa per les presses.JaMiRo! wrote:Parlem amb propietat (és a dir, no fem com els periodistes). Parlem de l'arribada del tren d'alta velocitat, però no de l'AVE (nom comercial de Renfe per a l'alta velocitat)...Jordi Freixas wrote:Jo, segueixo estant unamica escèptic pel que fa a l'arribada de l'AVE a Sants en condicions òptimes a finals d'any.
Oblides una dada: si fos per Renfomentadif, la línia de Puigcerdà ja estaria tancada a hores d'ara, com a mínim, de Vic amunt. En canvi, l'AV és la seva nina dels ulls.Jordi Freixas wrote:I jo no tinc molta idea del tema, però sí que em permeto comparar aquestes obres amb les de "soterrament" de l'estació de Vic, ja que quan jo hi estudiava (fent servir cada dia el tren per anar cap allà) vaig poguer enganxar tant l'estació antiga, com la provisional, com la bona. En aquesta ocasió, i sense comptar el temps que es van passar per construir l'estació provisional, entre que es va tancar al servei l'antiga estació per iniciar les obres de reforma, fins que es va reobrir ja en servei, van passar ben bé dos anys. I mentre que en comparació a les obres d'arribar del TGV a l'estació de Sants, el soterrament de la de Vic no té ni tan sols la meitat de grandaria ni de complexitat tècnica, el temps que van durar en aquest últim cas les reformes, va ser més del que si es compleix el termini, duraran les obres de Sants.
Jo crec que entre aficionats al ferrocarril ens podem donar el gust de fer matitzacions supèrflues, vamos...megapauer wrote:Mira, deixem-nos de matitzacions supèrflues. A Espanya AVE és ja sinònim de tren d'alta velocitat. Són marques comercials que s'han quedat, com ho són Chupachups, pa Bimbo, Danone, un niki, etc.
Home, jo aquí et puc dir que per Perpinyà són bastant optimistes. I jo crec que és possible aquesta data...Jordi Freixas wrote:I sobre la Sagrera, si és que realment pretenen que al 2009 estigui feta la connexió amb França, jo d'ells m'hi posaria ja.
Nois, oblideu on són els grans problemes de la LAV Nord-Est. Girona i Figueres són els grans esculls. Tot just aquesta setmana s'ha licitat la construcció d'un tram soterrat de 570 metres a l'entrada sud de Girona, i queden menys de dos anys per al venciment del compromís fixat amb TP Ferro i RFF. Sincerament, jo ho veig més que magre, a no ser que a Figueres i a Girona fotin vies úniques per a cada ample provisionalment. Jo estic força convençut que veurem Dúplex's pel viaducte...i si no, temps al tempsJaMiRo! wrote:Home, jo aquí et puc dir que per Perpinyà són bastant optimistes. I jo crec que és possible aquesta data...Jordi Freixas wrote:I sobre la Sagrera, si és que realment pretenen que al 2009 estigui feta la connexió amb França, jo d'ells m'hi posaria ja.
realmente el calendario es tremendo..aarongilp wrote:Nois, oblideu on són els grans problemes de la LAV Nord-Est. Girona i Figueres són els grans esculls. Tot just aquesta setmana s'ha licitat la construcció d'un tram soterrat de 570 metres a l'entrada sud de Girona, i queden menys de dos anys per al venciment del compromís fixat amb TP Ferro i RFF. Sincerament, jo ho veig més que magre, a no ser que a Figueres i a Girona fotin vies úniques per a cada ample provisionalment. Jo estic força convençut que veurem Dúplex's pel viaducte...i si no, temps al tempsJaMiRo! wrote:Home, jo aquí et puc dir que per Perpinyà són bastant optimistes. I jo crec que és possible aquesta data...Jordi Freixas wrote:I sobre la Sagrera, si és que realment pretenen que al 2009 estigui feta la connexió amb França, jo d'ells m'hi posaria ja.
tienes toda la razón, pero, insisto, parece que ultimamente los milagros los compran con euros.aarongilp wrote:Sequera, sólo te digo que en el Estudio Informativo inicial se preveían de 3 a 4 años para la construcción de todo el tramo, ibérico y UIC. La estación de ibérico, que en el cual era la primera en abrirse, ya ponía que se abría a medio gas, así que no se, se pueden hacer muchas cosas en 2 años, pero tendrían que ir a un ritmo muy muy frenético. No se qué harán, la verdad...
I no et dic que no. Però... potser per això amb més motiu, no crec que un cop iniciades les obres de remodelació de l'estació de Vic els interessés precísament allargar-les més del que fóra estríctament necessari.Guigui wrote:Oblides una dada: si fos per Renfomentadif, la línia de Puigcerdà ja estaria tancada a hores d'ara, com a mínim, de Vic amunt. En canvi, l'AV és la seva nina dels ulls.Jordi Freixas wrote:I jo no tinc molta idea del tema, però sí que em permeto comparar aquestes obres amb les de "soterrament" de l'estació de Vic, ja que quan jo hi estudiava (fent servir cada dia el tren per anar cap allà) vaig poguer enganxar tant l'estació antiga, com la provisional, com la bona. En aquesta ocasió, i sense comptar el temps que es van passar per construir l'estació provisional, entre que es va tancar al servei l'antiga estació per iniciar les obres de reforma, fins que es va reobrir ja en servei, van passar ben bé dos anys. I mentre que en comparació a les obres d'arribar del TGV a l'estació de Sants, el soterrament de la de Vic no té ni tan sols la meitat de grandaria ni de complexitat tècnica, el temps que van durar en aquest últim cas les reformes, va ser més del que si es compleix el termini, duraran les obres de Sants.
Si, con euros que podrían servir para otras cosas si las cosas se hiciesen bien y que, además, servirán para hacer chapuzas, pues a este ritmo muchos milagros seguidos tendrían que ocurrir para que además de rápido lo hicieran bien.sequera wrote:tienes toda la razón, pero, insisto, parece que ultimamente los milagros los compran con euros.aarongilp wrote:Sequera, sólo te digo que en el Estudio Informativo inicial se preveían de 3 a 4 años para la construcción de todo el tramo, ibérico y UIC. La estación de ibérico, que en el cual era la primera en abrirse, ya ponía que se abría a medio gas, así que no se, se pueden hacer muchas cosas en 2 años, pero tendrían que ir a un ritmo muy muy frenético. No se qué harán, la verdad...
Lo sé, y por eso me preocupo. Cada vez tengo menos dudas de que la AV llegará a BCN este año, pero...¿cómo? Va a funcionar todo razonablemente bién o será como la mayor parte de las cosas que se construyen demasiado rápido, donde al final nada funciona como debiera? Esa es la cuestión, y no la podremos responder hasta que haya pasado un tiempo prudencial después de la puesta en servicio.sequera wrote:eterna discusión...gestión de recursos públicos.