Page 8 of 163
Posted: Thursday 21/09/2006 17:24
by entfe001
Les avaries del nou enclavament de Sants fa temps que passen del que és tolerable.
De fet, ja eren excessives a la setmana de funcionar.
Posted: Saturday 23/09/2006 13:11
by MRS
Avui el Catalan Talgo ha sortit de l'estació de Girona a les 10.53 h. i el regional de les 10.05 a les 10.55 h. El més estrany és que el Catalan Talgo va arribar puntual a Girona, perquè a les 10.00 h. ja estava estacionat, però per motius que desconec, tant el Talgo com el Regional han hagut d'esperar-se una bona estona fins que els han donat via lliure.
Posted: Saturday 23/09/2006 14:48
by aarongilp
A les 10.15 he passat per l'estació i l'he vist allí, m'ha sorprès...i cap a les 11 més o menys he vist un 448R (en concret, el 009) anant moooolt lent pel viaducte (ara per ara no recordo on l'he vist). Semblava com si anés per una limitació al pont...
Posted: Saturday 23/09/2006 22:07
by MRS
aarongilp wrote:A les 10.15 he passat per l'estació i l'he vist allí, m'ha sorprès...i cap a les 11 més o menys he vist un 448R (en concret, el 009) anant moooolt lent pel viaducte (ara per ara no recordo on l'he vist). Semblava com si anés per una limitació al pont...
La 448R-009 era el CExp que arriba a Girona al voltant de les 10.45 h. Aaron, l'esmentat tren anava molt lent pel viaducte perquè ha sortit de la via 4 ja que quan ha arribat a l'estació, la via 1 i la 3 estaven ocupades pel Catalan Talgo i el regional.
Posted: Saturday 23/09/2006 22:15
by aarongilp
Em sona que quan l'he vist he pensat en la possibilitat de que l'haguéssin apartat, però he vist que era prou lluny dels canvis...és clar que l'escapament de la 2 a la 1 en sentit Figueres està força lluny...Gràcies!!!
Posted: Thursday 05/10/2006 12:01
by entfe001
El que em va passar ahir va ser totalment patètic. I, per desgràcia, ja comença a ser massa habitual.
Jo pujava cap a Girona des de Montgat via Mataró, patint una mica perquè feia l'últim enllaç de set minuts a Maçanet. El tren de la costa arribaria amb cinc minuts de retard, res escandalós. Quan ja portem una estona esperant el tren, finalment ens avisa el noi que es dedica a tasques d'informació per a la màquina autovenda de Rodalies que el nostre tren encara està a Cardedeu. Fantàstic. Calculo que el tren porta tres quarts d'hora de retard.
Passa mitja hora i ens assabentem que el tren ara està retingut a Llinars i que no se sap quanta estona s'hi quedarà. Al·leguen avaria elèctrica. M'assabento pel meu pare, que es desplaça a l'estació de Girona a preguntar, que l'avaria és deguda a un llamp i li donen un temps estimat de resolució del problema. Amb el que em diu el meu pare tinc clar que el meu tren no arribaria abans de les deu de la nit. I la seva hora de pas oficial és 20.28!
Ah, i a totes aquestes passa per Maçanet, cap a les 20.55, un Catalunya Exprés sense parada. Aquest era el que havia sortit de Sants a les 18.55, per la qual cosa ja portava un retard més que considerable. Tant costava fer-lo parar a Maçanet per recollir-nos? Total, amb el retard que diua a sobre ja no li venia d'aquí... A sobre ja entrava a poc a poc a l'estació per la limitació a 30 del pont de la Tordera.
Per cert, que des d'aquí planyo al pobre noi i al vigilant de seguretat pel marró que els hi cauria a sobre quan, finalment a les 22.08, s'hauran hagut d'enfrontar als viatgers que volien transbordar a la C1 però l'últim tren ja havia sortit. De fet, després de les 22.08 no hi hagué cap tren més que parés a Maçanet per sortir-ne d'allà: ni cap a Girona, ni cap a Blanes ni cap a Sant Celoni. No sabien si podrien portar-hi un autocar o haurien de fer torns amb el taxi de Maçanet.
L'arribada a Girona va ser còmica. En un quart d'hora estaven programades les arribades del meu regional, tres Catalunya Exprés i el Trenhotel a París.
Finalment, em dirigeixo a Atenció al Client per demanar un justificant de retard i el reintegrament de la totalitat de l'import del bitllet. Només vaig aconseguir el justificant: 99 minuts. Amb la cua que hi havia pel Llibre de Reclamacions (que encara em va semblar poca), decideixo deixar-ho per avui. Aniré a escriure-la aquesta tarda, després de dinar.
Posted: Saturday 07/10/2006 14:54
by UT596001
Avui el "Mare Nostrum" destinació Cartagena estava anunciat per les 11 del matí a Girona.
Posted: Saturday 07/10/2006 20:49
by entfe001
I el Catalan Talgo baixa amb mitja hora de retard.
Posted: Saturday 21/10/2006 19:24
by George85
Uns 50 usuaris de l'estació de Montblanc es queden a terra perquè Renfe redueix els vagons del comboi
N. ROCA. Montblanc
Una cinquantena d'usuaris de Renfe de l'estació de Montblanc han posat de manifest el seu malestar pel servei que la companyia els va oferir diumenge passat en quedar-se tots ells sense poder pujar al tren. El comboi que va en destinació a Barcelona provinent de Lleida surt cada diumenge a dos quarts de set de la tarda, i habitualment porta sis vagons enganxats, menys abans-d'ahir, que només en portava tres i ja anaven tots plens.
L'incident es va veure agreujat en coincidir en un cap de setmana llarg, motiu pel qual el nombre d'usuaris que utilitzen el servei sol augmentar. Els usuaris no van obtenir cap resposta satisfactòria del conductor del comboi, que els va dir que ell no hi podia fer res, així com tampoc del servei d'informació telefònica quan aquests van trucar per presentar reclamacions.
Els usuaris han expressat la seva «indignació» amb la companyia per aquest cas concret però també per un cúmul d'altres successos i pel que consideren una «massificació del servei». A més, han subratllat «l'aparent indiferència de Renfe a posar-hi solucions», sobretot els caps de setmana, que és quan utilitzen el servei més persones.
(...)
vilaweb.cat
-------------------------------------------------------------------------------------
En dos palabras: im presionante!
Venint de RENFE coses pitjos es poden esperar pero...
Lo de la sobreocupació dels trens crec que els regionals del sud (Lleida i Trgna) s'enduen el premi. Jo mateix he hagut de deixar passar un CatEx (en dobles composició) xq no s'hi cabia...
PD: m'he mirat la Llei del sector ferroviari i als drets dels usuaris et remet al contracte amb l'empresa. I mirant el reglament de RENFE tansols diu que en trens on no hi ha places assignades tens 3 opcions:
1. anar de peu
2. esperar al següent
3. desistir del viatge
Conclusió: ningú t'assegura que habent comprat el bitllet puguis viatjar. Et poden deixar tirat on vulguin encara que fisicament no puguis pujar al tren.
Aixi clar que no tenen cap interes en reforçar cap servei. total els bitllets ja els han vengut, si no hi pots pujar és el teu problema.
O hi ha alguna norma que jo no he sapigut trobar, o aixo és de jutjat de guàrdia.
Posted: Monday 23/10/2006 23:40
by entfe001
Encara és més de jutjat de guàrdia: amb l'última reforma de les CGV s'ha perdut el dret a esperar el següent tren per manca de places. Si no prens el primer tren que passi perds tots els drets de viatge.
Posted: Tuesday 24/10/2006 15:14
by aarongilp
entfe001 wrote:Encara és més de jutjat de guàrdia: amb l'última reforma de les CGV s'ha perdut el dret a esperar el següent tren per manca de places. Si no prens el primer tren que passi perds tots els drets de viatge.
N'estas segur? Jo ho he fet algun cop, per què m'interessava esperar al següent, i mai m'han dit res...
Posted: Tuesday 24/10/2006 21:26
by UT596001
entfe001 wrote:Encara és més de jutjat de guàrdia: amb l'última reforma de les CGV s'ha perdut el dret a esperar el següent tren per manca de places. Si no prens el primer tren que passi perds tots els drets de viatge.
Però en el cas de Montblanc resulta que era
l'últim tren del dia que para allà en direcció Barcelona... vaja, que es van quedar literalment tirats.l
Posted: Wednesday 25/10/2006 23:02
by MRS
Aquesta tarda a l'estació de Girona, el Talgo Mare Nostrum ha sortit de l'estació a les 18.30 h. De fet, el Talgo ha arribat puntual a l'estació, però ha hagut d'esperar-se més de mitja hora perquè han tancat la via 1 en direcció a Portbou i quan han donat via lliure ha hagut de circular contravia per la via 2. Anteriorment, abans del Talgo, he vist sortir un CExp. també a contravia per la via 2. Poc després de l'arribada del Talgo a l'estació, han apartat un llarg tren portacotxes a la via 4 el qual ha sortit finalment de Girona a les 20.40 h aprox. Segons la megafonia de l'estació, aquests endarreriments de 30 minuts s'han produit per avèria tècnica.
Posted: Wednesday 25/10/2006 23:05
by aarongilp
MRS wrote:Aquesta tarda a l'estació de Girona, el Talgo Mare Nostrum ha sortit de l'estació a les 18.30 h. De fet, el Talgo ha arribat puntual a l'estació, però ha hagut d'esperar-se més de mitja hora perquè han tancat la via 1 en direcció a Portbou i quan han donat via lliure ha hagut de circular contravia per la via 2. Anteriorment, abans del Talgo, he vist sortir un CExp. també a contravia per la via 2. Poc després de l'arribada del Talgo a l'estació, han apartat un llarg tren portacotxes a la via 4 el qual ha sortit finalment de Girona a les 20.40 h aprox. Segons la megafonia de l'estació, aquests endarreriments de 30 minuts s'han produit per avèria tècnica.
Ahir van demanar els de manteniment la via 1 per fer-hi coses fins les 6 de la tarda, no sé si tindrà quelcom a veure això...Apart, no sé perquè, ahir es tancaven les senyals de sortida manualment (tot i el B.A.D.) i no s'obrien fins que el tren no era a l'estació...
Posted: Saturday 28/10/2006 0:02
by Inspecció Oficiosa
Ahir dijous el regional de dos quarts de dues de la tarda de Ripoll va arribar a Barcelona amb 40 minuts d'endarreriment.
Posted: Sunday 29/10/2006 10:46
by entfe001
aarongilp wrote:entfe001 wrote:Encara és més de jutjat de guàrdia: amb l'última reforma de les CGV s'ha perdut el dret a esperar el següent tren per manca de places. Si no prens el primer tren que passi perds tots els drets de viatge.
N'estas segur? Jo ho he fet algun cop, per què m'interessava esperar al següent, i mai m'han dit res...
També està prohibit entrar a les cabines de conducció...
Una cosa és que no s'admeti i una altra és que es passi per alt. Ara bé, si algun dia et diguessin quelcom que derivés en multa per esperar al següent tren no podries dir ni piu.
A la pràctica, però, això només s'aplicarà en casos d'indemnitzacions per endarreriments o suspensions del servei: si el teu tren arriba tard però n'has deixat escapar un altre no tindràs dret a cap devolució, encara que no haguessis pogut pujar-hi físicament. Tampoc tindries dret a la devolució de l'import del bitllet si deixessis escapar l'últim tren per no poder-hi pujar físicament (com és el cas que ha iniciat aquesta conversa).
Per altra banda, ahir el regional que surt de Portbou a un quart de tres de la tarda va arribar a Barcelona a dos quarts i mig de set. Pràcticament enganxat al darrere arribaria el següent regional, el de dues hores més tard.
Posted: Thursday 09/11/2006 0:18
by entfe001
Renfe wrote:BARCELONA – GIRONA – FIGUERES – PORTBOU, Demoras en las circulaciones los sábados y domingos de noviembre.
06-nov-06.- Con motivo de las obras de mejora entre las estaciones de Flaçà y Sant Miquel, durante los días 11 - 12, 18 - 19 y 25 - 26 de noviembre, las circulaciones afectadas por dicho tramo sufrirán retrasos de entre 5 y 10 minutos.
Serà cinc o deu minuts més dels cinc-deu minuts tradicionals de la línia que últimament tornen a aparèixer i que havíem solventat fa uns anys afegint cinc minuts a l'horari de tots els trens
Posted: Sunday 19/11/2006 22:53
by Pere
"Atenció si us plau, el Especial amb destinació Barcelona-Sants, que surt a les divuit hores, vint-i-tres minuts, ha sigut suprimit, els preguem que disculpin les molesties".
Ha passat això a Girona. No ho han dit per megafonia, ja que el servei no és oficial, i se'l poden carregar si no tenen material.
I com a curiositat, el Especial de les 17:55 si que s'ha fet, però amb una 470, en concret la 470-089M.
Ja puc dir que he anat en 470 per la linia de Girona.
Posted: Monday 20/11/2006 0:10
by aarongilp
Pere wrote:"Atenció si us plau, el Especial amb destinació Barcelona-Sants, que surt a les divuit hores, vint-i-tres minuts, ha sigut suprimit, els preguem que disculpin les molesties".
Ha passat això a Girona. No ho han dit per megafonia, ja que el servei no és oficial, i se'l poden carregar si no tenen material.
I com a curiositat, el Especial de les 17:55 si que s'ha fet, però amb una 470, en concret la 470-089M.
Ja puc dir que he anat en 470 per la linia de Girona.
Caleu foc a les 470!
Les odio, les odio, les odio, les odio...més o menys com en Platanito i els R-1400...
Posted: Monday 20/11/2006 1:09
by 437.001
Això, cap ni una a Girona, totes cap a Tarragona, no?