Sinistralitat a les carreteres
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sinistralitat a les carreteres
M'agradaria poder pensar que aquests accidents a la C-25 no tenen res a veure amb la mala senyalització als trams actualment en obres denunciada profusament en aquest fòrum i en altres llocs més adients (líniadirecta RACC).
Ànims a les víctimes i llurs familiars.
Salut !!
Ànims a les víctimes i llurs familiars.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Suposició
En el cas del xoc frontal entre un 4x4 i un camió, més aviat apostaria per un avançament indegut.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Suposició
És molt probable, amb les obres, els conductors "suïcida" sembla que s'hagin incrementat, més d'un va a 120 km/h, quan està limitat per obres a 60, i avança en línia continua.Guigui wrote:En el cas del xoc frontal entre un 4x4 i un camió, més aviat apostaria per un avançament indegut.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
4 morts a la C-17
http://www.ara.cat/societat/accident-c- ... 47971.html
Quatre morts i un ferit greu en un accident de trànsit a la C-17, a Orís
La carretera està tallada en sentit sud i es fan desviaments per l'interior de Torelló
REDACCIÓ
Orís | Actualitzada el 26/07/2011 14:23
Quatre morts i un ferit greu és el balanç de l'accident que hi ha hagut aquest migdia a la carretera C-17, a l'altura del terme municipal d'Orís (Osona), segons informa el Servei Català de Trànsit. El xoc ha obligat a tallar la carretera en sentit sud i es fan desviaments per l'interior de Torelló. De moment es desconeixen més detalls de l'accident, en el qual hi estan actuant dotacions dels Mossos d'Esquadra, quatre vehicles dels Bombers, dues ambulàncies i l'helicòpter medicalitzat del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
Quatre morts i un ferit greu en un accident de trànsit a la C-17, a Orís
La carretera està tallada en sentit sud i es fan desviaments per l'interior de Torelló
REDACCIÓ
Orís | Actualitzada el 26/07/2011 14:23
Quatre morts i un ferit greu és el balanç de l'accident que hi ha hagut aquest migdia a la carretera C-17, a l'altura del terme municipal d'Orís (Osona), segons informa el Servei Català de Trànsit. El xoc ha obligat a tallar la carretera en sentit sud i es fan desviaments per l'interior de Torelló. De moment es desconeixen més detalls de l'accident, en el qual hi estan actuant dotacions dels Mossos d'Esquadra, quatre vehicles dels Bombers, dues ambulàncies i l'helicòpter medicalitzat del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Alguns detalls més
http://www.ara.cat/societat/accident-c- ... 47971.html
Les quatre víctimes de l'accident de trànsit d'Orís tenen entre 20 i 25 anys
Hi ha un cinquè jove ferit en estat crític que ha sigut traslladat a l'Hospital de Sant Pau
REDACCIÓ
Orís | Actualitzada el 26/07/2011 14:23
Quatre morts i un ferit greu és el balanç de l'accident que hi ha hagut aquest migdia a la carretera C-17, a l'altura del terme municipal d'Orís (Osona), segons informa el Servei Català de Trànsit. Les quatre víctimes són joves d'entre 20 i 25 anys.
Segons informacions dels Mossos d’Esquadra, per causes que es desconeixen, dos turismes s’han accidentat al punt quilomètric 77 d’aquesta via i un dels vehicles ha bolcat.
Com a conseqüència del sinistre, han mort els quatre ocupants del cotxe bolcat i una altra persona, ocupant del mateix vehicle, ha quedat ferida en estat crític i ha sigut trasllada a l’Hospital de Sant Pau de Barcelona.
El conductor de l’altre turisme ha resultat il·lès.
Els morts són: Luis, N. T., veí de Vic i de 20 anys d’edat; Yassin Y., veí de Folgueroles i de 25 anys; Jonatan L. N., veí de Vic i de 20 anys, i Àlex C. M., veí de Taradell i de 20 anys.
Respecte a l’afectació viària, la C-17 ha estat tallada en el punt de l’accident en sentit sud i els vehicles eren desviats per l’interior de Torelló. La circulació s’ha normalitzat a les 16.26 h.
En l’accident hi han participat 5 patrulles de Mossos d’Esquadra, 4 dotacions de Bombers, 1 helicòpter medicalitzat i 2 ambulàncies, una medicalitzada i una bàsica, del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).
Les quatre víctimes de l'accident de trànsit d'Orís tenen entre 20 i 25 anys
Hi ha un cinquè jove ferit en estat crític que ha sigut traslladat a l'Hospital de Sant Pau
REDACCIÓ
Orís | Actualitzada el 26/07/2011 14:23
Quatre morts i un ferit greu és el balanç de l'accident que hi ha hagut aquest migdia a la carretera C-17, a l'altura del terme municipal d'Orís (Osona), segons informa el Servei Català de Trànsit. Les quatre víctimes són joves d'entre 20 i 25 anys.
Segons informacions dels Mossos d’Esquadra, per causes que es desconeixen, dos turismes s’han accidentat al punt quilomètric 77 d’aquesta via i un dels vehicles ha bolcat.
Com a conseqüència del sinistre, han mort els quatre ocupants del cotxe bolcat i una altra persona, ocupant del mateix vehicle, ha quedat ferida en estat crític i ha sigut trasllada a l’Hospital de Sant Pau de Barcelona.
El conductor de l’altre turisme ha resultat il·lès.
Els morts són: Luis, N. T., veí de Vic i de 20 anys d’edat; Yassin Y., veí de Folgueroles i de 25 anys; Jonatan L. N., veí de Vic i de 20 anys, i Àlex C. M., veí de Taradell i de 20 anys.
Respecte a l’afectació viària, la C-17 ha estat tallada en el punt de l’accident en sentit sud i els vehicles eren desviats per l’interior de Torelló. La circulació s’ha normalitzat a les 16.26 h.
En l’accident hi han participat 5 patrulles de Mossos d’Esquadra, 4 dotacions de Bombers, 1 helicòpter medicalitzat i 2 ambulàncies, una medicalitzada i una bàsica, del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Sinistralitat a les carreteres
http://el9nou.cat/noticies_o_0/19319/al ... os_sentits
Un altre accident obliga a tallar la C-17 en sentit sud a l'altura de Centelles
última actualització: 27-07-2011 (20:30)
Hi ha un camió bolcat. El tall afecta al tram entre els quilòmetres 42 i 43 i es fan desviaments temporals per Aiguafreda. L'accident ha passat poc després de les vuit del vespre d'aquest dimecres.
Inicialment s'ha tallat la C-17 en els dos sentits de la marxa.
Un altre accident obliga a tallar la C-17 en sentit sud a l'altura de Centelles
última actualització: 27-07-2011 (20:30)
Hi ha un camió bolcat. El tall afecta al tram entre els quilòmetres 42 i 43 i es fan desviaments temporals per Aiguafreda. L'accident ha passat poc després de les vuit del vespre d'aquest dimecres.
Inicialment s'ha tallat la C-17 en els dos sentits de la marxa.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Galones
Hola
Por cierto, no sé si se habrá comentado antes an algún otro hilo de mensajes, pero, ¿qué pensais de esas nuevas marcas viales que van a pintar en las vías más comprometidas? me refiero a los denominados "galones", esas marcas casi casi triangulares que dicen servirán para reducir la siniestralidad y especialmente el riesgo de alcances por no guardar la distancia debida.
Creo que en una primera fase ya se están pintando aunque por ejemplo en la provincia de Barcelona no se va a pintar ninguno de estos "galones", al menos en la primera fase.
Saludos,
Sergio
Por cierto, no sé si se habrá comentado antes an algún otro hilo de mensajes, pero, ¿qué pensais de esas nuevas marcas viales que van a pintar en las vías más comprometidas? me refiero a los denominados "galones", esas marcas casi casi triangulares que dicen servirán para reducir la siniestralidad y especialmente el riesgo de alcances por no guardar la distancia debida.
Creo que en una primera fase ya se están pintando aunque por ejemplo en la provincia de Barcelona no se va a pintar ninguno de estos "galones", al menos en la primera fase.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Galones
Creo que no respetar la distancia de seguridad, también deberia ser sancionado, igual que sobrepassar los límites de velocidad, adelantar en línea contínua, o saltarse un Stop. El accidente del pasado martes de la C-17, segun el informe de los Mossos, fue producido por un encalce trasero, que acabó como todos sabemos.Santfeliuenc wrote:Hola
Por cierto, no sé si se habrá comentado antes an algún otro hilo de mensajes, pero, ¿qué pensais de esas nuevas marcas viales que van a pintar en las vías más comprometidas? me refiero a los denominados "galones", esas marcas casi casi triangulares que dicen servirán para reducir la siniestralidad y especialmente el riesgo de alcances por no guardar la distancia debida.
Creo que en una primera fase ya se están pintando aunque por ejemplo en la provincia de Barcelona no se va a pintar ninguno de estos "galones", al menos en la primera fase.
Saludos,
Sergio
http://www.naciodigital.cat/osona/post/27559
ACN | Actualitzat el 28/07/2011 a les 07:36h
Imputen 4 homicidis imprudents al conductor il·lès de l'accident a la C-17
Els Mossos d'Esquadra tanquen la investigació del sinistre a Orís del passat dimarts, on van morir quatre joves osonencs.
Els Mossos d'Esquadra han conclòs aquest dimecres, després de tornar al punt de l'accident d'Orís, en què van morir quatre joves i una cinquena persona va resultar ferida greu, que el conductor de l'altre turisme, que va resultar il•lès, hauria comès una sèrie d'infraccions fins a col•lidir per encalç amb el vehicle de les víctimes (envestir per darrera). Es tracta d'un veí de Sant Hipòlit de Voltregà, de 19 anys. Segons fonts de la policia catalana, el jove no ha quedat detingut però se l'acusa de quatre delictes d'homicidi per imprudència i d'un cinquè delicte de lesions per imprudència al jove que va resultar ferit greu.
Les víctimes són Luis, N.T., veí de Vic i de 20 anys d'edat; Yassin Y., veí de Folgueroles i de 25 anys; Jonatan L.N, veí de Vic i de 20 anys; i Aleix C. M., veí de Taradell i de 20 anys.
El sinistre es va produir al quilòmetre 77 de la carretera C-17 i va provocar la mort de quatre ocupants del mateix vehicle, mentre que el cinquè ocupant va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'Hospital de Sant Pau de Barcelona. Pel que fa al conductor i únic ocupant de l'altre turisme, ara acusat de quatre delictes per homicidi i lesions per imprudència, va resultar il•lès.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No respectar la distància de seguretat
De fet, és una infracció del Codi de Circulació, passa que és d'aquelles on se sol fer la vista grossa. En canvi, hi ha països, com Àustria i Alemanya, on enganxar-te darrere l'altre perquè s'aparti és perseguit com a delicte de coacció.UT440_132M wrote:Creo que no respetar la distancia de seguridad, también deberia ser sancionado, igual que sobrepassar los límites de velocidad, adelantar en línea contínua, o saltarse un Stop.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Atropellament mortal en un punt negre del Carmel
http://www.ara.cat/societat/moren-atrop ... 45927.html
Accident mortal
Els veïns diuen que el carrer és molt perillós
Un nen de 2 anys i el seu pare moren atropellats al barri del Carmel
El nen es va escapar del seu pare i va baixar de la vorera just quan passava el cotxe que els va atropellar. El conductor ha donat negatiu en el control d'alcoholèmia i de drogues
EFE
Barcelona | Actualitzada el 27/08/2011 14:45
Un nen de 2 anys i el seu pare van morir atropellats aquest divendres al vespre al barri del Carmel a Barcelona. Segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona, els fets van tenir lloc cap a un quart de nou del vespre al carrer Conca de Tremp, quan un cotxe va atropellar el nen i el seu pare, de 41 anys, per causes que no se saben. Els serveis mèdics van atendre les dues víctimes ferides al lloc dels fets i després les van traslladar a l'Hospital de la Vall d'Hebron, on van morir. El conductor del vehicle el va detenir la Guàrdia Urbana per un presumpte delicte d'homicidi imprudent. Precisament, la Guàrdia Urbana investiga ara les circumstàncies del sinistre per poder dur a terme l'atestat corresponent.
Vehicles a alta velocitat
Manuel Alcántara, veí del barri, ha explicat que ell baixava de l'autobús que anava just darrere del cotxe, de marca Audi, implicat en l'atropellament quan van passar els fets. Segons el seu testimoni, el nen va travessar pel pas de vianants i el seu pare el va seguir per evitar l'accident, però el cotxe els va atropellar. Alcántara ha destacat que a partir de la cruïlla del carrer Conca de Tremp amb Queixans, on ha passat l'accident, els vehicles hi circulen de pressa "per poder pujar el pendent".
Manel Moreno, veí del barri de tota la vida, també ha remarcat que els vehicles hi passen a velocitats "extremes" i ha suggerit la instal·lació d'un semàfor o ressalts al llarg del carrer, tal com hi ha una mica més avall. Moreno ha reclamat més atenció per part dels polítics.
Esperanza Flores, també veïna, ha explicat que la seva filla va veure l'accident des del balcó de casa i s'ha sumat a l'opinió dels altres veïns per denunciar que els vehicles passen a alta velocitat per aquest carrer estret.
Accident mortal
Els veïns diuen que el carrer és molt perillós
Un nen de 2 anys i el seu pare moren atropellats al barri del Carmel
El nen es va escapar del seu pare i va baixar de la vorera just quan passava el cotxe que els va atropellar. El conductor ha donat negatiu en el control d'alcoholèmia i de drogues
EFE
Barcelona | Actualitzada el 27/08/2011 14:45
Un nen de 2 anys i el seu pare van morir atropellats aquest divendres al vespre al barri del Carmel a Barcelona. Segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona, els fets van tenir lloc cap a un quart de nou del vespre al carrer Conca de Tremp, quan un cotxe va atropellar el nen i el seu pare, de 41 anys, per causes que no se saben. Els serveis mèdics van atendre les dues víctimes ferides al lloc dels fets i després les van traslladar a l'Hospital de la Vall d'Hebron, on van morir. El conductor del vehicle el va detenir la Guàrdia Urbana per un presumpte delicte d'homicidi imprudent. Precisament, la Guàrdia Urbana investiga ara les circumstàncies del sinistre per poder dur a terme l'atestat corresponent.
Vehicles a alta velocitat
Manuel Alcántara, veí del barri, ha explicat que ell baixava de l'autobús que anava just darrere del cotxe, de marca Audi, implicat en l'atropellament quan van passar els fets. Segons el seu testimoni, el nen va travessar pel pas de vianants i el seu pare el va seguir per evitar l'accident, però el cotxe els va atropellar. Alcántara ha destacat que a partir de la cruïlla del carrer Conca de Tremp amb Queixans, on ha passat l'accident, els vehicles hi circulen de pressa "per poder pujar el pendent".
Manel Moreno, veí del barri de tota la vida, també ha remarcat que els vehicles hi passen a velocitats "extremes" i ha suggerit la instal·lació d'un semàfor o ressalts al llarg del carrer, tal com hi ha una mica més avall. Moreno ha reclamat més atenció per part dels polítics.
Esperanza Flores, també veïna, ha explicat que la seva filla va veure l'accident des del balcó de casa i s'ha sumat a l'opinió dels altres veïns per denunciar que els vehicles passen a alta velocitat per aquest carrer estret.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vuit motoristes morts en nou dies
http://www.ara.cat/societat/Mor-motoris ... 45427.html
Vuitè motorista mort a la carretera en nou dies
La víctima ha xocat frontalment amb un cotxe a Puiggròs, a les Garrigues. Dels tres ocupants del cotxe, un ha resultat ferit greu, un altre ha quedat ferit lleu i un tercer n'ha sortit il·lès
ACN
Puiggròs | Actualitzada el 03/09/2011 14:29
Un motorista ha mort aquest dissabte al matí en un accident a les Garrigues, i ja és el vuitè conductor d'una moto que mor a la carretera en nou dies, des del divendres de la setmana passada, 26 d'agost.
Un cotxe i una motocicleta han xocat frontalment a Puiggròs, a la comarca de les Garrigues. Segons ha informat el Servei Català de Trànsit, l'accident s'ha produït cap a les onze del matí al quilòmetre 7 de la carretera L-200. A més de la mort del motorista, dels tres ocupants del cotxe, un ha resultat ferit greu, un altre ha quedat ferit lleu i un tercer n'ha sortit il·lès. Els dos ferits han estat traslladats a l'Hospital Arnau de Vilanova de Lleida.
Vuitè motorista mort a la carretera en nou dies
La víctima ha xocat frontalment amb un cotxe a Puiggròs, a les Garrigues. Dels tres ocupants del cotxe, un ha resultat ferit greu, un altre ha quedat ferit lleu i un tercer n'ha sortit il·lès
ACN
Puiggròs | Actualitzada el 03/09/2011 14:29
Un motorista ha mort aquest dissabte al matí en un accident a les Garrigues, i ja és el vuitè conductor d'una moto que mor a la carretera en nou dies, des del divendres de la setmana passada, 26 d'agost.
Un cotxe i una motocicleta han xocat frontalment a Puiggròs, a la comarca de les Garrigues. Segons ha informat el Servei Català de Trànsit, l'accident s'ha produït cap a les onze del matí al quilòmetre 7 de la carretera L-200. A més de la mort del motorista, dels tres ocupants del cotxe, un ha resultat ferit greu, un altre ha quedat ferit lleu i un tercer n'ha sortit il·lès. Els dos ferits han estat traslladats a l'Hospital Arnau de Vilanova de Lleida.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Alça de la mortalitat entre motoristes
http://www.ara.cat/societat/accidents-m ... 45204.html
En només vuit mesos ja han mort 35 motoristes a les carreteres de Catalunya
Trànsit i Mossos d'Esquadra desplegaran en dos mesos més controls i més radars per reduir unes xifres que s'han tornat a disparar
ALBERT BALANZÀ
Barcelona | Actualitzada el 09/09/2011 13:09
L'alta sinistralitat mortal de les motocicletes a les carreteres de Catalunya ha tornat a donar xifres a l'alça en els primers vuit mesos de l'any, 35 morts contra 23 de l'any passat, fet que fa retornar a les xifres habituals d'altres anys. És per això que el Servei Català de Trànsit i els Mossos d'Esquadra desplegaran els caps de setmana de setembre i octubre una nova campanya de conscienciació i pressió consistent a intensificar els controls policials i els radars en una dotzena de carreteres catalanes que cocentren la majoria d'aquests accidents. "Aquesta legislatura ha de ser la del canvi de tendència d'aquestes xifres", ha apuntat aquest divendres el director del SCT, Joan Aregio.
Les carreteres que concentren més accidentalitat mortal són a Barcelona la C-17, la C-31, la N-II, la C-58 i la C-55, a Girona la N-260, la C-63, la C-65 i també aquí la N-II, a Lleida la N-260 i a Tarragona la N-340 i la N-420. El perfil dels motoristes morts són homes, entre 35 i 45 anys, i en un 40% dels casos en els accidents mortals no hi ha cap altre vehicle implicat. La velocitat o la distracció són les principals causes de sinistralitat mortal dels motoristes.
I vegeu un comentari de la notícia, molt interessant:
Aquesta ha de ser la legislatura del canvi de tendència...???? Sr. Aregio, i tant que és la del canvi de tendència. Ara ha tornat el tot s'hi val i el misstage als conductors ha estat clar: es pot fer el que es vulgui, que ja no hi ha ni radars ni 80 per hora, ni res, a més, mentre tot Europa potencia el transport públic i la bici, ara aquí l'únic vehicle que es promou és la moto. A més tot són facilitats per vendre més motos i de més cilidrada (diuen que si no el "sector" s'enfonsa), doncs no es pot tenir tot: si hi ha més motos, hi haurà més accidents; i si són més potents, seran més greus. Tot plegat= més morts. Tan de bo no fos així, però, malauradament 2+2 sempre fan 4.
En només vuit mesos ja han mort 35 motoristes a les carreteres de Catalunya
Trànsit i Mossos d'Esquadra desplegaran en dos mesos més controls i més radars per reduir unes xifres que s'han tornat a disparar
ALBERT BALANZÀ
Barcelona | Actualitzada el 09/09/2011 13:09
L'alta sinistralitat mortal de les motocicletes a les carreteres de Catalunya ha tornat a donar xifres a l'alça en els primers vuit mesos de l'any, 35 morts contra 23 de l'any passat, fet que fa retornar a les xifres habituals d'altres anys. És per això que el Servei Català de Trànsit i els Mossos d'Esquadra desplegaran els caps de setmana de setembre i octubre una nova campanya de conscienciació i pressió consistent a intensificar els controls policials i els radars en una dotzena de carreteres catalanes que cocentren la majoria d'aquests accidents. "Aquesta legislatura ha de ser la del canvi de tendència d'aquestes xifres", ha apuntat aquest divendres el director del SCT, Joan Aregio.
Les carreteres que concentren més accidentalitat mortal són a Barcelona la C-17, la C-31, la N-II, la C-58 i la C-55, a Girona la N-260, la C-63, la C-65 i també aquí la N-II, a Lleida la N-260 i a Tarragona la N-340 i la N-420. El perfil dels motoristes morts són homes, entre 35 i 45 anys, i en un 40% dels casos en els accidents mortals no hi ha cap altre vehicle implicat. La velocitat o la distracció són les principals causes de sinistralitat mortal dels motoristes.
I vegeu un comentari de la notícia, molt interessant:
Aquesta ha de ser la legislatura del canvi de tendència...???? Sr. Aregio, i tant que és la del canvi de tendència. Ara ha tornat el tot s'hi val i el misstage als conductors ha estat clar: es pot fer el que es vulgui, que ja no hi ha ni radars ni 80 per hora, ni res, a més, mentre tot Europa potencia el transport públic i la bici, ara aquí l'únic vehicle que es promou és la moto. A més tot són facilitats per vendre més motos i de més cilidrada (diuen que si no el "sector" s'enfonsa), doncs no es pot tenir tot: si hi ha més motos, hi haurà més accidents; i si són més potents, seran més greus. Tot plegat= més morts. Tan de bo no fos així, però, malauradament 2+2 sempre fan 4.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Sinistralitat a les carreteres
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1987 ... tunel_sant
Un ferit molt greu en un accident a l'entrada del túnel de Sant Quirze
L'helicòpter, en primer pla, amb la furgoneta bolcada al fons
JORDI VILARRODÀ
última actualització: 10-09-2011 (15:29)
ACN / J.V. Ha passat a primera hora de la tarda d'aquest dissabte. Segons ha informat el Servei Català de Trànsit, la víctima ha sortit disparada de la furgoneta que conduïa després de sortir de la via i impactar contra una tanca protectora. Se l'ha hagut d'evacuar en helicòpter.
Aquest dissabate a la tarda hi ha hagut un accident greu a la C-17 en direcció Vic a l'entrada del túnel de Sant Quirze que ha obligat a tallar la via en sentit sud. L'accident ha ocorregut quan ha bolcat una furgoneta de missatgeria.
En el rescat hi ha hagut d'intervenir un helicòpter.
Una persona ha resultat ferida molt greu en sortir de la via amb una furgoneta i posteriorment encastar-se contra una tanca protectora de la carretera C-17 aquest dissabte al migdia a Sant Quirze de Besora (Osona), segons ha informat el Servei Català de Trànsit. L'accident s'ha produït al voltant de tres quarts de tres del migdia al quilòmetre 81 de la C-17.
El ferit ha sortit disparat del seu vehicle en el moment d'impactar contra la tanca i ha hagut de ser traslladat a l'hospital en estat greu. La C-17 s'ha tallat en sentit Barcelona i poc abans de les cinc de la tarda s'ha obert un carril.
Un ferit molt greu en un accident a l'entrada del túnel de Sant Quirze
L'helicòpter, en primer pla, amb la furgoneta bolcada al fons
JORDI VILARRODÀ
última actualització: 10-09-2011 (15:29)
ACN / J.V. Ha passat a primera hora de la tarda d'aquest dissabte. Segons ha informat el Servei Català de Trànsit, la víctima ha sortit disparada de la furgoneta que conduïa després de sortir de la via i impactar contra una tanca protectora. Se l'ha hagut d'evacuar en helicòpter.
Aquest dissabate a la tarda hi ha hagut un accident greu a la C-17 en direcció Vic a l'entrada del túnel de Sant Quirze que ha obligat a tallar la via en sentit sud. L'accident ha ocorregut quan ha bolcat una furgoneta de missatgeria.
En el rescat hi ha hagut d'intervenir un helicòpter.
Una persona ha resultat ferida molt greu en sortir de la via amb una furgoneta i posteriorment encastar-se contra una tanca protectora de la carretera C-17 aquest dissabte al migdia a Sant Quirze de Besora (Osona), segons ha informat el Servei Català de Trànsit. L'accident s'ha produït al voltant de tres quarts de tres del migdia al quilòmetre 81 de la C-17.
El ferit ha sortit disparat del seu vehicle en el moment d'impactar contra la tanca i ha hagut de ser traslladat a l'hospital en estat greu. La C-17 s'ha tallat en sentit Barcelona i poc abans de les cinc de la tarda s'ha obert un carril.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Sinistralitat a les carreteres
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... gonal.html
La caída de una palmera en Barcelona provoca un corte de tráfico en la Diagonal
El desplome del árbol ha afectado a tres personas, una de las cuales ha sido trasladada al hospital
Sucesos | 11/11/2011 - 17:19h
Barcelona. (Redacción).- La caída de una palmera en la zona alta de Barcelona comporta en estos momentos (17:30 de la tarde) un corte de tráfico en la calle Diagonal de la Ciudad Condal.
Además, tres personas podrían haber quedado heridas tras la caída del árbol (que se ha desplomado en la confluencia entre las calles Diagonal y Muntaner). Dos de ellas no revisten gravedad alguna, mientras que la tercera ha sido trasladada al hospital.
La palmera podría haberse desplomado por el mal estado del tronco que no ha podido soportar el peso de la decoración navideña que sostenía.
La caída de una palmera en Barcelona provoca un corte de tráfico en la Diagonal
El desplome del árbol ha afectado a tres personas, una de las cuales ha sido trasladada al hospital
Sucesos | 11/11/2011 - 17:19h
Barcelona. (Redacción).- La caída de una palmera en la zona alta de Barcelona comporta en estos momentos (17:30 de la tarde) un corte de tráfico en la calle Diagonal de la Ciudad Condal.
Además, tres personas podrían haber quedado heridas tras la caída del árbol (que se ha desplomado en la confluencia entre las calles Diagonal y Muntaner). Dos de ellas no revisten gravedad alguna, mientras que la tercera ha sido trasladada al hospital.
La palmera podría haberse desplomado por el mal estado del tronco que no ha podido soportar el peso de la decoración navideña que sostenía.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estudi Eurorap
http://www.ara.cat/societat/Baixa-patir ... 39148.html
Baixa un 6,2% el risc de patir un accident a les carreteres catalanes
Encara hi ha set trams, amb 747 quilòmetres, on el risc segueix sent alt o molt alt, segons l'estudi Eurorap.
EFE
Barcelona | Actualitzada el 15/12/2011 13:00
El risc de patir un accident de trànsit a les carreteres catalanes ha baixat un 6,2% respecte a l'any anterior, tot i que encara hi ha set trams, amb 747 quilòmetres, on el risc segueix sent alt o molt alt, segons l'estudi Eurorap que avui han presentat el RACC i la Generalitat.
Els 2,8 km de la carretera BV-1433 entre l'Ametlla del Vallès i Llerona (Vallès Oriental) són, segons l'estudi, l'únic tram qualificat amb el risc de "molt elevat", el que l'ha convertit en el més perillós pel que fa al risc d'accidents de tota la trama viària catalana.
L'estudi Eurorap, en què participen el RACC, el Servei Català de Trànsit (SCT) i el departament de Territori i Sostenibilitat, s'elabora des de fa deu anys analitzant el nombre d'accidents greus dels últims tres anys en relació amb la intensitat de trànsit.
Aquest any ha analitzat 6.312 km de la xarxa viària catalana, que equival al 51,7% del total, però on es concentren el 86% de la mobilitat i el 77% dels accidents greus.
L'estudi constata que els accidents amb víctimes mortals o ferits greus en els 422 trams analitzats ha disminuït un 8,5%, però que la mobilitat també s'ha reduït en un 2,48%, per la qual cosa el risc mitjà de patir un accident ha descendit un 6,2%.
Tant el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, com el director de l'SCT, Joan Aregio, i el director general de Carreteres, Jordi Follia, han coincidit a assenyalar la millora important que suposa la reducció del risc, encara que han reconegut, utilitzant un símil futbolístic, que "hem arribat a la UEFA, però encara no estem a la Champions".
Els 747 quilòmetres on encara és alt o molt alt de patir un accident equival a que un 4,3% dels trams tenen un risc "molt elevat" i un 6,6% un risc "elevat".
Entre les carreteres amb més risc figuren, a més de la BV-1433, la BV-5001 entre Vilanova del Vallès i La Roca del Vallès (Vallès Oriental); la GI-550 entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm (Selva); la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat (Vallès Occidental); la C-14 entre Coll de Nargó i Adrall (Alt Urgell); la GI-512 entre Tordera (Maresme) i Maçanet de la Selva (Selva); i la B-210 entre Viladecans i Gavà (Baix Llobregat).
Dels deu trams amb més risc d'accident per als conductors, vuit pertanyen a vies secundàries de baixa intensitat de trànsit, mentre que dos pertanyen a la xarxa bàsica de carreteres de Catalunya.
Dels deu trams d'alt risc de la llista del passat trienni (2007-2009), sis repeteixen com més perillosos a l'estudi presentat avui, que ha contemplat els accidents del trienni comprès entre 2008 i 2010.
L'estudi ha constatat també que hi ha 397 quilòmetres de carreteres amb un risc "zero" ja que no han registrat cap accident greu en els últims tres anys i que hi ha 8 trams on no hi ha hagut cap accident des del 2003.
Aquests trams, els més segurs de Catalunya, són: la C-1410 de Súria (Bages) fins al final de la variant; la BV-5103 de Cardedeu a la C-35; la BV-5008 de Montgat a Tiana; la A-2 entre el límit d'Aragó i la variant de Lleida; la C-233 de La Granadella a Castelldans; la C-233 entre Castelldans i Les Borges Blanques (Garrigues); la C-1413a a Sabadell; i la C-147 d'Esterri d'Àneu (Alt Àneu).
El director general de Carreteres ha assegurat que les retallades pressupostàries per a l'any que ve no afectaran la conservació de les carreteres, encara que sí els projectes de més envergadura.
En aquest sentit, ha anunciat que es postergarà fins que hi hagi disponibilitat pressupostària la millora de la C-14 al Coll de Nargó (Alt Urgell), un dels punts més perillosos, que requerirà la construcció d'un túnel d'1,5 km i fer una variant.
Tot i això, el director de l'SCT ha anunciat que en aquest tram de carretera s'instal·larà pròximament un sistema de control de velocitat per trams.
Per demarcacions, la xarxa viària de Tarragona, amb un 6,8% de trams negres, és la que té un menor risc d'accidents, mentre que la de Lleida, amb un 14,7% de trams negres, és la més perillosa.
Els responsables de l'estudi Eurorap han assenyalat que per millorar el risc no només s'ha d'actuar sobre les carreteres sinó que també influeixen els factors del conductor i del vehicle.
Baixa un 6,2% el risc de patir un accident a les carreteres catalanes
Encara hi ha set trams, amb 747 quilòmetres, on el risc segueix sent alt o molt alt, segons l'estudi Eurorap.
EFE
Barcelona | Actualitzada el 15/12/2011 13:00
El risc de patir un accident de trànsit a les carreteres catalanes ha baixat un 6,2% respecte a l'any anterior, tot i que encara hi ha set trams, amb 747 quilòmetres, on el risc segueix sent alt o molt alt, segons l'estudi Eurorap que avui han presentat el RACC i la Generalitat.
Els 2,8 km de la carretera BV-1433 entre l'Ametlla del Vallès i Llerona (Vallès Oriental) són, segons l'estudi, l'únic tram qualificat amb el risc de "molt elevat", el que l'ha convertit en el més perillós pel que fa al risc d'accidents de tota la trama viària catalana.
L'estudi Eurorap, en què participen el RACC, el Servei Català de Trànsit (SCT) i el departament de Territori i Sostenibilitat, s'elabora des de fa deu anys analitzant el nombre d'accidents greus dels últims tres anys en relació amb la intensitat de trànsit.
Aquest any ha analitzat 6.312 km de la xarxa viària catalana, que equival al 51,7% del total, però on es concentren el 86% de la mobilitat i el 77% dels accidents greus.
L'estudi constata que els accidents amb víctimes mortals o ferits greus en els 422 trams analitzats ha disminuït un 8,5%, però que la mobilitat també s'ha reduït en un 2,48%, per la qual cosa el risc mitjà de patir un accident ha descendit un 6,2%.
Tant el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, com el director de l'SCT, Joan Aregio, i el director general de Carreteres, Jordi Follia, han coincidit a assenyalar la millora important que suposa la reducció del risc, encara que han reconegut, utilitzant un símil futbolístic, que "hem arribat a la UEFA, però encara no estem a la Champions".
Els 747 quilòmetres on encara és alt o molt alt de patir un accident equival a que un 4,3% dels trams tenen un risc "molt elevat" i un 6,6% un risc "elevat".
Entre les carreteres amb més risc figuren, a més de la BV-1433, la BV-5001 entre Vilanova del Vallès i La Roca del Vallès (Vallès Oriental); la GI-550 entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm (Selva); la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat (Vallès Occidental); la C-14 entre Coll de Nargó i Adrall (Alt Urgell); la GI-512 entre Tordera (Maresme) i Maçanet de la Selva (Selva); i la B-210 entre Viladecans i Gavà (Baix Llobregat).
Dels deu trams amb més risc d'accident per als conductors, vuit pertanyen a vies secundàries de baixa intensitat de trànsit, mentre que dos pertanyen a la xarxa bàsica de carreteres de Catalunya.
Dels deu trams d'alt risc de la llista del passat trienni (2007-2009), sis repeteixen com més perillosos a l'estudi presentat avui, que ha contemplat els accidents del trienni comprès entre 2008 i 2010.
L'estudi ha constatat també que hi ha 397 quilòmetres de carreteres amb un risc "zero" ja que no han registrat cap accident greu en els últims tres anys i que hi ha 8 trams on no hi ha hagut cap accident des del 2003.
Aquests trams, els més segurs de Catalunya, són: la C-1410 de Súria (Bages) fins al final de la variant; la BV-5103 de Cardedeu a la C-35; la BV-5008 de Montgat a Tiana; la A-2 entre el límit d'Aragó i la variant de Lleida; la C-233 de La Granadella a Castelldans; la C-233 entre Castelldans i Les Borges Blanques (Garrigues); la C-1413a a Sabadell; i la C-147 d'Esterri d'Àneu (Alt Àneu).
El director general de Carreteres ha assegurat que les retallades pressupostàries per a l'any que ve no afectaran la conservació de les carreteres, encara que sí els projectes de més envergadura.
En aquest sentit, ha anunciat que es postergarà fins que hi hagi disponibilitat pressupostària la millora de la C-14 al Coll de Nargó (Alt Urgell), un dels punts més perillosos, que requerirà la construcció d'un túnel d'1,5 km i fer una variant.
Tot i això, el director de l'SCT ha anunciat que en aquest tram de carretera s'instal·larà pròximament un sistema de control de velocitat per trams.
Per demarcacions, la xarxa viària de Tarragona, amb un 6,8% de trams negres, és la que té un menor risc d'accidents, mentre que la de Lleida, amb un 14,7% de trams negres, és la més perillosa.
Els responsables de l'estudi Eurorap han assenyalat que per millorar el risc no només s'ha d'actuar sobre les carreteres sinó que també influeixen els factors del conductor i del vehicle.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Accident mortal
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... amion.html
Fallece una usuaria del Bicing al chocar con un camión en Barcelona
La Guardia Urbana ha cortado la calle Aribau a la altura de Gran Via | El conductor del camión da negativo por alcoholemia
Sucesos | 02/01/2012 - 16:48h
Barcelona. (EFE).- Una usuaria del Bicing de 49 años ha fallecido al chocar con un camión en la confluencia de las calles Aribau y Diputación, de Barcelona.
Fuentes del ayuntamiento de Barcelona han señalado que el suceso se ha producido hacia las 15:36 horas, cuando la ciclista y el camión han chocado en circunstancias que no se han podido establecer por el momento.
Sin embargo, según ha relatado un testigo presencial, el accidente ocurrió cuando la ciclista, que iba por el carril bici en la calle Diputación, fue arrollada por un camión que circulaba en paralelo cuando éste intentó girar por la calle Aribau.
Como consecuencia del impacto, según este testigo, el cuerpo de la mujer ha quedado debajo del camión y la bicicleta ha quedado aplastada por una de las ruedas del vehículo.
Diversas unidades de la Guardia Urbana de Barcelona, varias dotaciones de los bomberos y una ambulancia del SEM se han desplazado hasta el lugar del accidente, pero no han podido salvar a la mujer, que ha fallecido por la gravedad de las heridas.
La Guardia Urbana ha cortado la calle Aribau a la altura de Gran Via, ya que el camión accidentado ha quedado atravesado en la calzada.
El conductor del camión ha dado negativo en el control de alcoholemia y drogas que le ha practicado la Guardia Urbana tras el accidente, según han informado fuentes cercanas al caso.
Como es preceptivo, la Guardia Urbana está recabando distintas pruebas para elaborar el atestado sobre este accidente y recogiendo el testimonio de varios testigos del accidente.
El accidente mortal ha ocurrido justamente un día después de que los usuarios del Barcelona Bicing cuenten, desde ayer, día 1 de enero, con un seguro obligatorio que cubre daños propios, a terceros y defensa legal.
De hecho, la cuota del Bicing se ha incrementado este año 2012 a un total de 40 euros, con una subida de 9 euros, cuatro de los cuales el Ayuntamiento de Barcelona los ha destinado a la póliza contratada con la aseguradora Zurich.
Este nuevo seguro, recomendado por la Síndica de Barcelona, cubre daños a terceros con un límite de 6 millones de euros, daños propios -muerte y asistencia médica y farmacéutica limitadas a 15.000 y 300 euros, respectivamente- y una asistencia jurídica telefónica para reclamar daños por culpa de un tercero.
Fallece una usuaria del Bicing al chocar con un camión en Barcelona
La Guardia Urbana ha cortado la calle Aribau a la altura de Gran Via | El conductor del camión da negativo por alcoholemia
Sucesos | 02/01/2012 - 16:48h
Barcelona. (EFE).- Una usuaria del Bicing de 49 años ha fallecido al chocar con un camión en la confluencia de las calles Aribau y Diputación, de Barcelona.
Fuentes del ayuntamiento de Barcelona han señalado que el suceso se ha producido hacia las 15:36 horas, cuando la ciclista y el camión han chocado en circunstancias que no se han podido establecer por el momento.
Sin embargo, según ha relatado un testigo presencial, el accidente ocurrió cuando la ciclista, que iba por el carril bici en la calle Diputación, fue arrollada por un camión que circulaba en paralelo cuando éste intentó girar por la calle Aribau.
Como consecuencia del impacto, según este testigo, el cuerpo de la mujer ha quedado debajo del camión y la bicicleta ha quedado aplastada por una de las ruedas del vehículo.
Diversas unidades de la Guardia Urbana de Barcelona, varias dotaciones de los bomberos y una ambulancia del SEM se han desplazado hasta el lugar del accidente, pero no han podido salvar a la mujer, que ha fallecido por la gravedad de las heridas.
La Guardia Urbana ha cortado la calle Aribau a la altura de Gran Via, ya que el camión accidentado ha quedado atravesado en la calzada.
El conductor del camión ha dado negativo en el control de alcoholemia y drogas que le ha practicado la Guardia Urbana tras el accidente, según han informado fuentes cercanas al caso.
Como es preceptivo, la Guardia Urbana está recabando distintas pruebas para elaborar el atestado sobre este accidente y recogiendo el testimonio de varios testigos del accidente.
El accidente mortal ha ocurrido justamente un día después de que los usuarios del Barcelona Bicing cuenten, desde ayer, día 1 de enero, con un seguro obligatorio que cubre daños propios, a terceros y defensa legal.
De hecho, la cuota del Bicing se ha incrementado este año 2012 a un total de 40 euros, con una subida de 9 euros, cuatro de los cuales el Ayuntamiento de Barcelona los ha destinado a la póliza contratada con la aseguradora Zurich.
Este nuevo seguro, recomendado por la Síndica de Barcelona, cubre daños a terceros con un límite de 6 millones de euros, daños propios -muerte y asistencia médica y farmacéutica limitadas a 15.000 y 300 euros, respectivamente- y una asistencia jurídica telefónica para reclamar daños por culpa de un tercero.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Imprudència en els girs
http://www.ara.cat/societat/ciclistes-d ... 38095.html
Els ciclistes demanen més seguretat en els girs que creuin el carril bici
La dona que ha perdut la vida avui a Barcelona mentre anava amb una bicicleta del Bicing és la segona víctima mortal des que es va posar en marxa aquest servei
EFE
Barcelona | Actualitzada el 02/01/2012 20:49
Dues de les principals associacions de ciclistes de Barcelona han reclamat avui més mesures de seguretat en els girs en què els vehicles han de creuar el carril bici i han denunciat la falta d'estudis sobre els accidents de bicicletes a la ciutat.
El president del Bicicleta Club de Barcelona (BACC), Joan Valls, i el portaveu de l'Associació per a la Defensa de la Bicicleta (ADB), Roberto Castro, consultats per Efe, han explicat que el tipus d'accident que avui ha causat la mort d'una usuària del Bicing a Barcelona és el més freqüent a la ciutat, quan un vehicle gira per agafar un altre carrer creuant un carril bici en el qual té prioritat el ciclista.
Cada any es produeixen a la capital catalana uns 400 accidents de bicicleta, una vintena dels quals són de gravetat.
L'any passat van morir dos ciclistes als carrers de Barcelona, mentre que en els dos anys anteriors no hi va haver víctimes mortals en vehicles de pedals.
Joan Valls ha explicat que l'accident més habitual que es produeix en totes les capitals on se circula en bicicleta és el gir dels vehicles per agafar un carrer creuant el carril bici.
El patró d'accidentalitat a Barcelona, segons Valls, és el d'un vehicle de repartiment, normalment procedent de fora de la ciutat i poc habituat a conviure amb ciclistes, que se salta el carril bici per girar, fins i tot si el carril està pintat de color vermell.
"Ja sigui per l'angle mort, perquè no miren pel retrovisor lateral o perquè pensen que la bicicleta no té prioritat, aquesta és desgraciadament la modalitat d'accident que més es produeix", ha dit a Efe Valls.
Per aquest motiu, el BACC ha proposat a l'Ajuntament de Barcelona que instal·li miralls en els semàfors dels encreuaments perquè els vehicles puguin veure la circulació de les bicicletes i que en aquests encreuaments s'instal·lin punts avançats perquè els vehicles de pedals quedin per davant dels cotxes, com les sortides avançades per a motocicletes que s'han col·locat en alguns semàfors de la ciutat.
També ha reclamat que es facin estudis específics i analítics sobre l'accidentalitat de les bicicletes a Barcelona.
De la seva banda, Roberto Castro, que casualment avui ha estat un dels testimonis presencials de l'accident mortal que s'ha produït en la cruïlla dels carrers Diputació i Aribau, ha recordat que són els ciclistes els que tenen la prioritat de pas quan segueixen rectes i els vehicles de motor volen girar.
En aquest sentit, ha recordat que els conductors de bicicleta han de "tenir un plus de sobreprotecció i ser molt curosos, per la falta de civisme i cura d'alguns conductors de cotxes i camions".
"És important que se sàpiga que en aquests encreuaments la prioritat és de la bicicleta que circula pel carril bici i no de qui vol girar, encara que posi l'intermitent", ha dit Castro.
Valls ha recordat que la majoria dels ciclistes que pateixen accidents a la ciutat "són gent que complia les normes".
El president del BACC ha recriminat que la pujada del preu del servei del Bicing de l'Ajuntament de Barcelona aquest any no compti amb una partida per a "seguretat viària, promoció i educació" de la bicicleta.
"El d'avui és un accident que s'hauria pogut evitar", ha dit Valls, que considera que els carrils bici de Barcelona són "molt insegurs i s'ha de ser un professional de la conducció de la bici per sortejar encreuaments, trànsit, motocicletes que envaeixen el carril o carrils que desapareixen de sobte. El ciclista està desprotegit".
Una dona de 49 anys que anava en una bicicleta de Bicing ha mort en ser atropellada per un camió que ha girat al carrer Aribau creuant el carril bici del carrer Diputació pel qual anava la ciclista.
El conductor del camió ha donat negatiu en el control d'alcoholèmia i drogues que li ha practicat la Guàrdia Urbana després de l'accident.
Els ciclistes demanen més seguretat en els girs que creuin el carril bici
La dona que ha perdut la vida avui a Barcelona mentre anava amb una bicicleta del Bicing és la segona víctima mortal des que es va posar en marxa aquest servei
EFE
Barcelona | Actualitzada el 02/01/2012 20:49
Dues de les principals associacions de ciclistes de Barcelona han reclamat avui més mesures de seguretat en els girs en què els vehicles han de creuar el carril bici i han denunciat la falta d'estudis sobre els accidents de bicicletes a la ciutat.
El president del Bicicleta Club de Barcelona (BACC), Joan Valls, i el portaveu de l'Associació per a la Defensa de la Bicicleta (ADB), Roberto Castro, consultats per Efe, han explicat que el tipus d'accident que avui ha causat la mort d'una usuària del Bicing a Barcelona és el més freqüent a la ciutat, quan un vehicle gira per agafar un altre carrer creuant un carril bici en el qual té prioritat el ciclista.
Cada any es produeixen a la capital catalana uns 400 accidents de bicicleta, una vintena dels quals són de gravetat.
L'any passat van morir dos ciclistes als carrers de Barcelona, mentre que en els dos anys anteriors no hi va haver víctimes mortals en vehicles de pedals.
Joan Valls ha explicat que l'accident més habitual que es produeix en totes les capitals on se circula en bicicleta és el gir dels vehicles per agafar un carrer creuant el carril bici.
El patró d'accidentalitat a Barcelona, segons Valls, és el d'un vehicle de repartiment, normalment procedent de fora de la ciutat i poc habituat a conviure amb ciclistes, que se salta el carril bici per girar, fins i tot si el carril està pintat de color vermell.
"Ja sigui per l'angle mort, perquè no miren pel retrovisor lateral o perquè pensen que la bicicleta no té prioritat, aquesta és desgraciadament la modalitat d'accident que més es produeix", ha dit a Efe Valls.
Per aquest motiu, el BACC ha proposat a l'Ajuntament de Barcelona que instal·li miralls en els semàfors dels encreuaments perquè els vehicles puguin veure la circulació de les bicicletes i que en aquests encreuaments s'instal·lin punts avançats perquè els vehicles de pedals quedin per davant dels cotxes, com les sortides avançades per a motocicletes que s'han col·locat en alguns semàfors de la ciutat.
També ha reclamat que es facin estudis específics i analítics sobre l'accidentalitat de les bicicletes a Barcelona.
De la seva banda, Roberto Castro, que casualment avui ha estat un dels testimonis presencials de l'accident mortal que s'ha produït en la cruïlla dels carrers Diputació i Aribau, ha recordat que són els ciclistes els que tenen la prioritat de pas quan segueixen rectes i els vehicles de motor volen girar.
En aquest sentit, ha recordat que els conductors de bicicleta han de "tenir un plus de sobreprotecció i ser molt curosos, per la falta de civisme i cura d'alguns conductors de cotxes i camions".
"És important que se sàpiga que en aquests encreuaments la prioritat és de la bicicleta que circula pel carril bici i no de qui vol girar, encara que posi l'intermitent", ha dit Castro.
Valls ha recordat que la majoria dels ciclistes que pateixen accidents a la ciutat "són gent que complia les normes".
El president del BACC ha recriminat que la pujada del preu del servei del Bicing de l'Ajuntament de Barcelona aquest any no compti amb una partida per a "seguretat viària, promoció i educació" de la bicicleta.
"El d'avui és un accident que s'hauria pogut evitar", ha dit Valls, que considera que els carrils bici de Barcelona són "molt insegurs i s'ha de ser un professional de la conducció de la bici per sortejar encreuaments, trànsit, motocicletes que envaeixen el carril o carrils que desapareixen de sobte. El ciclista està desprotegit".
Una dona de 49 anys que anava en una bicicleta de Bicing ha mort en ser atropellada per un camió que ha girat al carrer Aribau creuant el carril bici del carrer Diputació pel qual anava la ciclista.
El conductor del camió ha donat negatiu en el control d'alcoholèmia i drogues que li ha practicat la Guàrdia Urbana després de l'accident.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Accident múltiple a l'A-2 per la boira
http://www.ara.cat/societat/Accident-mu ... 37338.html
Accident múltiple amb 16 ferits lleus a la Panadella per la boira
El xoc múltiple a l'A2, a l'alçada de Montmaneu, ha implicat dos camions i cinc turisme i obliga a tallar la via en sentit Barcelona
ACN
Barcelona | Actualitzada el 14/01/2012 11:21
Setze persones han resultat ferides lleus en un accident múltiple aquest dissabte al matí a l'A-2 a la Panadella, al terme municipal de Montmaneu (Anoia), segons han informat fonts del SEM.
L'accident s'ha produït cap a dos quarts de deu del matí en un tram de boira i s'hi han vist implicats dos camions i cinc turismes, segons el Servei Català de Trànsit.
La carretera s'ha hagut de tallar en sentit Barcelona al tram entre els quilòmetres 532 i 524 on es fan desviaments per l'antiga N-II a Cervera. Tres ambulàncies del SEM s'han desplaçat fins al lloc de l'accident i els ferits són traslladats als hospitals d'Igualada i l'Arnau de Vilanova de Lleida.
Accident múltiple amb 16 ferits lleus a la Panadella per la boira
El xoc múltiple a l'A2, a l'alçada de Montmaneu, ha implicat dos camions i cinc turisme i obliga a tallar la via en sentit Barcelona
ACN
Barcelona | Actualitzada el 14/01/2012 11:21
Setze persones han resultat ferides lleus en un accident múltiple aquest dissabte al matí a l'A-2 a la Panadella, al terme municipal de Montmaneu (Anoia), segons han informat fonts del SEM.
L'accident s'ha produït cap a dos quarts de deu del matí en un tram de boira i s'hi han vist implicats dos camions i cinc turismes, segons el Servei Català de Trànsit.
La carretera s'ha hagut de tallar en sentit Barcelona al tram entre els quilòmetres 532 i 524 on es fan desviaments per l'antiga N-II a Cervera. Tres ambulàncies del SEM s'han desplaçat fins al lloc de l'accident i els ferits són traslladats als hospitals d'Igualada i l'Arnau de Vilanova de Lleida.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sinistralitat a les carreteres
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... drera.html
Un accidente obliga a cortar el túnel de Vallvidrera
En el siniestro se han visto implicados cuatro vehículos y hay un herido leve
Un accidente obliga a cortar el túnel de Vallvidrera
En el siniestro se han visto implicados cuatro vehículos y hay un herido leve
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Accident col·lapsa la C-33
http://www.ara.cat/societat/accident-C- ... 36432.html
Un accident a la C-33 col·lapsa l'entrada de Barcelona durant més d'una hora
En el vehicle accidentat hi viatjaven quatre joves. Un d'ells ha resultat ferit greu. Els cotxes han estat aturats durant més d'una hora, provocant retencions de diversos quilòmetres. Poc abans de dos quarts de nou del matí han obert un dels tres carrils
ARA
Barcelona | Actualitzada el 29/01/2012 08:56
Un accident a la C-33, a l'alçada de Montcada i Reixach, ha provocat un col·lapse a l'entrada de Barcelona aquest diumenge el matí, al voltant de dos quarts de vuit. El vehicle accidentat ha anat d'una banda a l'altra de la calçada fins a xocar contra una de les tanques. En el cotxe hi viatjaven quatre joves, un dels quals ha sigut traslladat greu a l'hospital La Vall d'Hebron.
Els tres carrils han estats tallats durant més d'una hora, provocant retencions de diversos quilòmetres.
Poc abans de dos quarts de nou del matí han obert un dels tres carrils, permetent la circulació lenta dels vehicles. La via s'ha anat desembussant a poc a poc.
Un accident a la C-33 col·lapsa l'entrada de Barcelona durant més d'una hora
En el vehicle accidentat hi viatjaven quatre joves. Un d'ells ha resultat ferit greu. Els cotxes han estat aturats durant més d'una hora, provocant retencions de diversos quilòmetres. Poc abans de dos quarts de nou del matí han obert un dels tres carrils
ARA
Barcelona | Actualitzada el 29/01/2012 08:56
Un accident a la C-33, a l'alçada de Montcada i Reixach, ha provocat un col·lapse a l'entrada de Barcelona aquest diumenge el matí, al voltant de dos quarts de vuit. El vehicle accidentat ha anat d'una banda a l'altra de la calçada fins a xocar contra una de les tanques. En el cotxe hi viatjaven quatre joves, un dels quals ha sigut traslladat greu a l'hospital La Vall d'Hebron.
Els tres carrils han estats tallats durant més d'una hora, provocant retencions de diversos quilòmetres.
Poc abans de dos quarts de nou del matí han obert un dels tres carrils, permetent la circulació lenta dels vehicles. La via s'ha anat desembussant a poc a poc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.