Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Una xarxa de metro Exprés per la L2 ja!
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
De fet la "L2 esprés" ja fa anys que està planificada. La culpa la té Renfe que no existeixi encara.sortrens wrote:Una xarxa de metro Exprés per la L2 ja!
Està planificada la retificació del traçat deficitari actual de la linia de Rodalies de Mataró, la rectificació suposarà fer arribar a Badalona i Sant Adrià el ferrocarril (actualment hi ha unes estacions a la platja, molt lluny dels nuclis de demanda) i les dues estacions que es construiran es faran a les dues estacions més demandades de Badalona i Sant Adrià (Bdn Centre i Artigues SA). D'aquesta manera es descongestionaria i es faria un servei més ràpid a la L2 i L1 quan es faci l'extensió de Fondo a Badalona Centre.
Les estacions de coincidencia entre la L2 i els rodalies seran:
Badalona Centre - Artigues|Sant Adrià - Clot - Catalunya Intercanviador Central.
Nomès estaré a favor de que les rodalies pasarin per l'interior de Sant Adrià i Badalona,sí l'actual línia de rodalies que va per la costa s'aproita per perllogar la T4,si el que volen és urbanitzar i fer pisos i cases,i zones de passeig,i deixar tota aquella banda sense transport pùblic,que ho deixin tal com està i punt.
Sí rodalies acaba passant per l'interior,s'hauria de perllogar la T4 per el traçat actual de la R1,mès per res per donar servei a la gent que va a la platja i la que hi viuen poc.
Una pregunta pels de Badalona?Per anar a Barcelona,que ultilitzen,la L2 o la renfe?La L2 és mès cèntrica(o mijor dit,serà mès cèntrica),però mès lenta,en cambi la renfe està lluny del nucli urbà(però tampoc tant),peró ès mès ràpida.
Sí rodalies acaba passant per l'interior,s'hauria de perllogar la T4 per el traçat actual de la R1,mès per res per donar servei a la gent que va a la platja i la que hi viuen poc.
Una pregunta pels de Badalona?Per anar a Barcelona,que ultilitzen,la L2 o la renfe?La L2 és mès cèntrica(o mijor dit,serà mès cèntrica),però mès lenta,en cambi la renfe està lluny del nucli urbà(però tampoc tant),peró ès mès ràpida.
Depen de quina zona de Badalona. Jo sóc del Dalt de la Vila i tinc uns 10 minuts a peu fins la Renfe i uns 15/20 fins Pep Ventura L2.Una pregunta pels de Badalona?Per anar a Barcelona,que ultilitzen,la L2 o la renfe?La L2 és mès cèntrica(o mijor dit,serà mès cèntrica),però mès lenta,en cambi la renfe està lluny del nucli urbà(però tampoc tant),peró ès mès ràpida.
Utilizo ambdós per igual. La Renfe te un traçat ràpid i et deixa a BCN en 9 mins (Clot), uns 12-3 (Arc Triomf), uns 15-6 (Catalunya) i uns 20 (Sants). Però el tros a peu fins l'estació es el que trigo agafant un bus davant de casa fins el metro i allà en pocs mins estic a BCN tambè.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
La resposta és òbvia, si hi ha alternativa a Renfe sempre agafem els badalonins el metro. Us faig una llista de problemes i ventatges de cada servei:
Metro L1:
- Ja va saturada desde la primera parada que es Fondo
- Per tornar des de Barcelona acumulen retards importants a Santa Coloma perque els combois fan cua per entrar a Fondo on no hi ha cua de maniobres
- Els trens estan petats, fan alguns cops massa soroll i la climatitzacio fa mal
- La proximitat es baixa, de fet la L1 esta a Santa Coloma pero com a Badalona no hi ha metro... a gairebe 100.000 habitants de Badalona les estacions de la L1 ens son igual o mes properes que les estacions de Badalona actuals.
- Poca adaptació a una movilitat àgil i còmoda a les estacions
- A Fondo i Baró de Viver baixen barbars
- Fiabilitat alta, les avaries son molt escases i com a molt un cop al mes agafes un retard de 5min.
- Les destinacions son mes utils (Sant Andreut, Glòries, Sagrera, Catalunya, Espanya...)
- Millors enllaços amb la resta de la xarxa
- Interval de pas: mai has d'esperar el metro perque es un continu de trens
Metro L2:
- Proximitat elevada per qui els hi agafa a prop, la gent d'Artigues, Sant Roc, Gorg i Pep Ventura (una minoria de Badalona)
- Agafa molt lluny a uns 100.000 habitants de Badalona que l'agafen perque la ciutat no te serveis ferroviaris
- Els trens son molt nous, còmodes, ben climatitzats... i les estacions també ho són i tot i que a certes hores es satura potser, gairebe sempre hi ha on seure (almenys a Pep Ventura) i on recolçar-se.
- A les estacions de Sant Roc i Artigues sovint pugen bàrbars
- No hi ha mai avaries greus, tot i que als inicis del servei (fins les 7 del mati) amb la sortida dels trens de cotxeres de vegades t'estas 5min parat a Verneda.
- Les destinacions son mes tipiques (Clot, La Pau, Passeig, Sagrda Familia, Universitat...)
- Interval de pas: mai has d'esperar el metro perque es un continu de trens
Renfe R1:
- Avaries dia si dia no amb retards de més de 30min
- Retards diaris de 10min
- Inestabilitat del servei, freqüentment no serveix de res mirar horaris
- Temps d'espera molt elevat
- Sobresaturació de trens
- Destinacions pocs atractives, sempre cal fer transbord al metro per arribar a destinació final.
- Mala adaptació de l'oferta a la demanda, els caps de setmana per exemple passen trens cada 40min i gent s'ha de quedar fora perque no hi cap.
- Inaccessibilitat de l'estació, no està adaptada (tot i que diuen que si) a PMR
- Falten accessos, si vols accedir a l'estació desde el pàrking o la platja o la piscina, o el passeig maritim has de donar una volta en desnivell de 200m quan podrien obrir un acces
- Situació de l'estacio on dona cobertura a 20.000 ciutadans i 200.000 la tenen massa lluny
- Els trens que hi circulen son força còmodes si algun cop els agafes que pots seure.
- Molts cops no hi ha personal i no pots comprar bitllets ni fer bescanvis
En definitiva, si et trobes a Badalona Centre i vols anar a Barcelona Centre si Renfe va be es va en Renfe, l'estacio de Badalona-platja està a 10min del centre, com que la majoria dels badalonins no vivim al centre ni la nostra destinacio final es Barcelona Centre agafem el cotxe perque metro no tenim.
XD quina casualitat, els badalonins els nombres de missatges els tenim en un nombre curiós
Jordilar 1111
Vox 888
EUKibo 666
Metro L1:
- Ja va saturada desde la primera parada que es Fondo
- Per tornar des de Barcelona acumulen retards importants a Santa Coloma perque els combois fan cua per entrar a Fondo on no hi ha cua de maniobres
- Els trens estan petats, fan alguns cops massa soroll i la climatitzacio fa mal
- La proximitat es baixa, de fet la L1 esta a Santa Coloma pero com a Badalona no hi ha metro... a gairebe 100.000 habitants de Badalona les estacions de la L1 ens son igual o mes properes que les estacions de Badalona actuals.
- Poca adaptació a una movilitat àgil i còmoda a les estacions
- A Fondo i Baró de Viver baixen barbars
- Fiabilitat alta, les avaries son molt escases i com a molt un cop al mes agafes un retard de 5min.
- Les destinacions son mes utils (Sant Andreut, Glòries, Sagrera, Catalunya, Espanya...)
- Millors enllaços amb la resta de la xarxa
- Interval de pas: mai has d'esperar el metro perque es un continu de trens
Metro L2:
- Proximitat elevada per qui els hi agafa a prop, la gent d'Artigues, Sant Roc, Gorg i Pep Ventura (una minoria de Badalona)
- Agafa molt lluny a uns 100.000 habitants de Badalona que l'agafen perque la ciutat no te serveis ferroviaris
- Els trens son molt nous, còmodes, ben climatitzats... i les estacions també ho són i tot i que a certes hores es satura potser, gairebe sempre hi ha on seure (almenys a Pep Ventura) i on recolçar-se.
- A les estacions de Sant Roc i Artigues sovint pugen bàrbars
- No hi ha mai avaries greus, tot i que als inicis del servei (fins les 7 del mati) amb la sortida dels trens de cotxeres de vegades t'estas 5min parat a Verneda.
- Les destinacions son mes tipiques (Clot, La Pau, Passeig, Sagrda Familia, Universitat...)
- Interval de pas: mai has d'esperar el metro perque es un continu de trens
Renfe R1:
- Avaries dia si dia no amb retards de més de 30min
- Retards diaris de 10min
- Inestabilitat del servei, freqüentment no serveix de res mirar horaris
- Temps d'espera molt elevat
- Sobresaturació de trens
- Destinacions pocs atractives, sempre cal fer transbord al metro per arribar a destinació final.
- Mala adaptació de l'oferta a la demanda, els caps de setmana per exemple passen trens cada 40min i gent s'ha de quedar fora perque no hi cap.
- Inaccessibilitat de l'estació, no està adaptada (tot i que diuen que si) a PMR
- Falten accessos, si vols accedir a l'estació desde el pàrking o la platja o la piscina, o el passeig maritim has de donar una volta en desnivell de 200m quan podrien obrir un acces
- Situació de l'estacio on dona cobertura a 20.000 ciutadans i 200.000 la tenen massa lluny
- Els trens que hi circulen son força còmodes si algun cop els agafes que pots seure.
- Molts cops no hi ha personal i no pots comprar bitllets ni fer bescanvis
En definitiva, si et trobes a Badalona Centre i vols anar a Barcelona Centre si Renfe va be es va en Renfe, l'estacio de Badalona-platja està a 10min del centre, com que la majoria dels badalonins no vivim al centre ni la nostra destinacio final es Barcelona Centre agafem el cotxe perque metro no tenim.
XD quina casualitat, els badalonins els nombres de missatges els tenim en un nombre curiós
Jordilar 1111
Vox 888
EUKibo 666
- Proastiakos
- N5
- Posts: 147
- Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
- Location: Badalona
Depen com t'ho miris i a la hora que t'ho miris, visc al metro i es molt subjectiu el que dius.EUKibo wrote:
Metro L1:
- Ja va saturada desde la primera parada que es Fondo
Mentide podride, coma molt t'esperaràs 2 o 3 minuts, lo que triga el motorista a cambiar de testera...si aixó es important.... :SEUKibo wrote: - Per tornar des de Barcelona acumulen retards importants a Santa Coloma perque els combois fan cua per entrar a Fondo on no hi ha cua de maniobres
Mmmm els s4000 son del 1987 (les sèries més velles) i no estàn insonorotzats. El tema climatització s'està arreglant de manera bastant bona inicialment, espero que continuï així!EUKibo wrote: - Els trens estan petats, fan alguns cops massa soroll i la climatitzacio fa mal
Per exemple?....Que jo sàpiga a la zona les estacions no son un cau de rates com per exemple Arc de Triomf...EUKibo wrote:- Poca adaptació a una movilitat àgil i còmoda a les estacions
A Fondo i rodalies viu molta gent immigrant, coma la gran part de Santa Coloma i Badalona, però tot i aixó bàrbars hi han pocs però es fan notar massa...EUKibo wrote:- A Fondo i Baró de Viver baixen barbars
A Barò de Viver simplement no baixa ningú, i aixó dels bàrbars generalitzes en punts concrets, però....i Santa Coloma, Trinitat Vella i Torras i Bages que?
[/quote]
Es el que tenen els pisos cars, que un ja no sap on anar-hi i trobar el lloc més baratProastiakos wrote:....visc al metro...
Proastiakos, ho dius com si fossis un rodamón
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Proastiakos
- N5
- Posts: 147
- Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
- Location: Badalona
Vale vale, això ya, sona millor, és un altre cosaProastiakos wrote:Home és una forma de dir que em passo tot el dia agafant el metro de dalt cap a avallDenisuko wrote:
Es el que tenen els pisos cars, que un ja no sap on anar-hi i trobar el lloc més barat
Proastiakos, ho dius com si fossis un vagabund
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
La C1 és la que menys irregularitat registra. Si vols irregularitat vés a la C3 amb la seva via únicaEUKibo wrote:- Inestabilitat del servei, freqüentment no serveix de res mirar horaris
Ui sí, quina pena haver d'esperar 10 minuts... jo tinc un bus cada 15 minuts i estic la mar de content. Clar que a ciutat no sabeu valorar les coses.- Temps d'espera molt elevat
Ejem... els caps de setmana de Barcelona a Mataró hi ha un tren cada 15 minuts. I si cal t'estampo els horaris a la cara per demostrar-t'ho. Si visquessis a llocs com la Granada, amb un tren cada dos hores en el millor dels casos llavors tindries motius per queixar-te. El mateix: que a ciutat esteu massa mimats. Per cert, que avui sobre les 7 de la tarda he agafat el tren a Sant Adrià per anar a Barcelona i no tan sols no anava ple, sino que anava més buit que el tren més buit de la C3.- Mala adaptació de l'oferta a la demanda, els caps de setmana per exemple passen trens cada 40min i gent s'ha de quedar fora perque no hi cap.
Què et dóna repelús agafar l'autobús? Ja m'agradaria tenir el servei i la flota que teniu vosaltres.com que la majoria dels badalonins no vivim al centre ni la nostra destinacio final es Barcelona Centre agafem el cotxe perque metro no tenim.
Last edited by UT596001 on Sunday 17/06/2007 0:49, edited 1 time in total.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Crec que no és comparable els 20.000 habitants de Castellar amb els 220.000 de Badalona, la qual forma part del continu de la ciutat de Barcelona. Per a Castellar, una freqüència de 15 minuts és bona; a Badalona, no.UT596001 wrote:Ui sí, quina pena haver d'esperar 10 minuts... jo tinc un bus cada 15 minuts i estic la mar de content. Clar que a ciutat no sabeu valorar les coses.- Temps d'espera molt elevat
Una cosa és que la freqüència no sigui l'adecuada i una altra és dir que sigui un temps d'espera "massa elevat", quan hi han línies de metro que en determinats moments la frequència és pitjor.victorcasta wrote:Crec que no és comparable els 20.000 habitants de Castellar amb els 220.000 de Badalona, la qual forma part del continu de la ciutat de Barcelona. Per a Castellar, una freqüència de 15 minuts és bona; a Badalona, no.UT596001 wrote:Ui sí, quina pena haver d'esperar 10 minuts... jo tinc un bus cada 15 minuts i estic la mar de content. Clar que a ciutat no sabeu valorar les coses.- Temps d'espera molt elevat
Freqüència i intèrval de pas...
No t'acabo d'entendre, company. La freqüència és la inversa de l'intèrval de pas, i el temps d'espera mig (en cas que el passatger no conegui els horaris de pas*) matemàticament és la meitat de l'intèrval de pas.UT596001 wrote:Una cosa és que la freqüència no sigui l'adecuada i una altra és dir que sigui un temps d'espera "massa elevat", quan hi han línies de metro que en determinats moments la frequència és pitjor.
*En cas que el passatger conegui els horaris de pas, la fòrmula és molt més complicada (no la recordo )...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pl. Catalunya és on Crist perdé la xancleta, veritat?EUKibo wrote:- Destinacions pocs atractives, sempre cal fer transbord al metro per arribar a destinació final.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Precisament avui anava pensant si segons ell amb la L2 es pot arribar a tot arreu. Amb la L2 també has de fer transbords per arribar a altres destinacions de la ciutat de BarcelonaGuigui wrote:Pl. Catalunya és on Crist perdé la xancleta, veritat?EUKibo wrote:- Destinacions pocs atractives, sempre cal fer transbord al metro per arribar a destinació final.
Re: Freqüència i intèrval de pas...
No et preocupis doncs jo mateix no m'acabo d'aclarar amb la definició de frequència (per dir si és més alta o més baixa). El que volia dir és que en determinades estacions de metro et toca esperar el tren el mateix que a la C1 de RENFE ja que la frequència és la mateixa. A la C1, festius cada 15 minuts. A la L11, igual.JaMiRo! wrote:No t'acabo d'entendre, company. La freqüència és la inversa de l'intèrval de pas, i el temps d'espera mig (en cas que el passatger no conegui els horaris de pas*) matemàticament és la meitat de l'intèrval de pas.UT596001 wrote:Una cosa és que la freqüència no sigui l'adecuada i una altra és dir que sigui un temps d'espera "massa elevat", quan hi han línies de metro que en determinats moments la frequència és pitjor.
OK!
OK!UT596001 wrote:No et preocupis doncs jo mateix no m'acabo d'aclarar amb la definició de frequència (per dir si és més alta o més baixa). El que volia dir és que en determinades estacions de metro et toca esperar el tren el mateix que a la C1 de RENFE ja que la frequència és la mateixa. A la C1, festius cada 15 minuts. A la L11, igual.
Per cert, jo sempre em faig també un embolic amb les freqüències (per evitar errors, sempre parlo de millors freqüències o pitjors freqüències)...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
home, jo fa temps que no agafo la RENFE en hores puntes, però la veritat és que moltes vegades no és problema de frequències, sino de la gentada que agafa el tren pel de matí. Això no vol dir que no tinguin avaries i retards (com les parades gairebè automàtiques entre clot-triomf i triomf-catalunya a hores punta...) almenys quan jo l'agafava en direcció hospitalet, perque en direcció mataró/blanes aquests últims mesos no vaig tenir gaires problemes.
En el tema del metro poca cosa a dir, perque no hi ha gaire cosa a dir... I el tema dels autobusos, la veritat és que les connexions urbanes de Badalona no estan gens malament però si les frequències els caps de setmana i les connexions interurbanes que són escases i opcions lentíssimes.
Per cert, no crec que hi pugui haver cap comparació entre Badalona i Castellar V., encara que és veritat que l'emigració diaria a Sabadell s'assembla molt a la de Badalona cap a Barcelona
En el tema del metro poca cosa a dir, perque no hi ha gaire cosa a dir... I el tema dels autobusos, la veritat és que les connexions urbanes de Badalona no estan gens malament però si les frequències els caps de setmana i les connexions interurbanes que són escases i opcions lentíssimes.
Per cert, no crec que hi pugui haver cap comparació entre Badalona i Castellar V., encara que és veritat que l'emigració diaria a Sabadell s'assembla molt a la de Badalona cap a Barcelona