Page 8 of 16

Posted: Saturday 17/03/2007 10:41
by Jordilar
Devía ser un trasllat des de Can Boixeres a Vilapiscina.

Salut,

Posted: Saturday 17/03/2007 16:59
by U-Bahn
Si estava en moviment seria un trasllat.
Si estava parat seria quelcom de la publicitat.
Rodolí!

Quina sèrie eran aquells que circulavan els anys 80?

Posted: Saturday 17/03/2007 17:24
by sortrens
Quina sèrie eran aquells trens que circulavan els anys 80 per la "L1" i "L3"? De petit jo els tenía molt de carinyu, després per l'any 89 o 90 els van retirar. Es van destruïr tots ho van conservar algun? :(

Re: Quina sèrie eran aquells que circulavan els anys 80?

Posted: Saturday 17/03/2007 17:27
by Guigui
sortrens wrote:Quina sèrie eran aquells trens que circulavan els anys 80 per la "L1" i "L3"? De petit jo els tenía molt de carinyu, després per l'any 89 o 90 els van retirar. Es van destruïr tots ho van conservar algun? :(
A la L1 hi havia la sèrie 400, a la L3 la 300. Encara se'n conserva algun tren, però això t'ho podran explicar millor els que van fer l'excursió friki-científica :D al Triangle.

Demà és el dia del passeig dels 1000!!!!!!!!

Posted: Monday 19/03/2007 19:43
by metring
Atenció, atenció, que demà fan l'últim passeig els 1000!!!!!!!!

Completada la renovació del material mòbil de la línia 5 del metro


De TMB:



● Les dues últimes unitats de la veterana sèrie 1000 faran demà els últims viatges amb passatgers entre Horta i Cornellà Centre


● Els moderns trens de la sèrie 5000 han suposat una millora substancial en el confort i en la freqüència de pas a la línia blava


Aquest mes de març s’ha completat la renovació del material mòbil de la línia 5 del metro de Barcelona, que a partir d’ara estarà equipada exclusivament amb els moderns trens de la sèrie 5000. En conseqüència, demà al migdia circularan per última vegada els trens antics que hi quedaven, de la històrica sèrie 1000, després de més de 30 anys de servei en aquesta línia.

La línia 5 és la primera que aconsegueix substituir totalment el seu material mòbil antic en el marc d’un pla d’adquisició de trens a través de l’Autoritat del Transport Metropolità. El pla es pot considerar excepcional per la seva magnitud, ja que està suposant la incorporació de 99 trens a diferents línies de la xarxa de metro de Barcelona fins al 2008.

L’any 2005 va marcar l’inici d’aquesta renovació, amb l’arribada del primer tren de la sèrie 5000. Dos anys després s’ha completat el procés pel que fa a la línia 5, amb l’entrega per part de l’empresa constructora CAF d’un total de 33 unitats d’aquesta sèrie. La resta de la comanda, de 39 unitats en total, reforça altres línies.

Les característiques principals dels trens de la sèrie 5000 són les següents:

Més amplis, confortables i silenciosos
Més pràctics, perquè són del tipus cuc (tots els cotxes estan intercomunicats).
Equipats amb motors més potents i sistemes informàtics avançats
Més segurs: preparats per a la futura conducció automàtica i dotats de sistema de videovigilància interior
Dotats d’espais reservats per a cadires de rodes i bicicletes.

La incorporació d’aquests trens suposa no sols una renovació sinó també un increment net del parc mòbil de l’L5, que passa de 26 a 33 trens. Aquest nombre més gran de trens permet incrementar les freqüències de servei. En hora punta, des de l’any passat s’ha baixat l’interval de pas per sota de 3 minuts, i en els mesos vinents continuarà baixant fins a la ratlla dels 2’30”.

En paral·lel amb l’entrada dels trens nous, s’han anat retirant els vells trens 1000. Fins ara s’han donat de baixa i desballestat 23 trens d’aquest tipus. Els dos que queden, amb els números de sèrie 1065-1068 i 1093-1096, faran demà els últims viatges abans de ser retirats del servei, però se’n conservarà i restaurarà un conjunt de dos cotxes motors i un remolc, com a element representatiu d’una llarga etapa de més de 30 anys del metro de Barcelona.

Els trens que van portar el metro a l’Hospitalet i Cornellà de Llobregat

Els trens de la sèrie 1000 van donar resposta a les necessitats del metro de Barcelona, que a finals dels anys 60 i principis dels 70 experimentava un fort creixement. Aquests trens, amb la seva característica decoració exterior de dos tons de blau i els seients lineals de color vermell fosc, són els que van servir per a les extensions de la línia 5 a Pubilla Cases (1973), Sant Ildefons (1976) i Cornellà (1983), així com per a la posada en marxa de la línia 4 entre Joanic i Jaume I (1973).

Si bé els deu primers cotxes 1000 van arribar muntats des d’Alemanya, la resta dels que integrarien la sèrie van ser construïts per La Maquinista Terrestre i Marítima i Macosa, amb el suport tecnològic de MAN i Brown Boveri. Els cent primers cotxes formen la sèrie original i van ser destinats íntegrament a la línia 5, on el primer tren, format pels cotxes motors 1001 i 1002, va fer el viatge inaugural l’abril del 1970. La resta van anar arribant fins al 1976.

Més tard es va ampliar la comanda amb 54 cotxes motors més (números 1101 a 1208) i 52 remolcs (1301 a 1325 i 1401 a 1427). D’aquesta manera els trens van acabar formant-se amb dues composicions de dos cotxes motors cadascuna i un remolc al centre. Tots van anar entrant en servei en anys posteriors, a la línia 5 i també a la línia 4 (on ara comencen a ser substituïts per trens 2100).

Com és habitual en el material ferroviari, que està concebut perquè doni servei al llarg de diverses dècades, els trens 1000 van ser sotmesos a successives actualitzacions. Les més destacables són aquestes:

1982: Modificació de la suspensió primària

1986: Instal·lació dels equips d’aire condicionat a les primeres unitats

1988: Remodelació integral, que va suposar un nou interiorisme de color gris, canvi de seients, substitució de finestres, així com un nou esquema de pintura de la carrosseria amb només dues franges, una d’inferior de color blau fosc i la superior de color blanc.

1996: Introducció dels equips ATP (sistema de seguretat ferroviària) i instal·lació de megafonia interior.

1998: Introducció dels equips ATO (conducció semiautomàtica)

Barcelona, 19 de març de 2007

Posted: Monday 19/03/2007 20:12
by faristol
UEEEEEPPP!!!!

No diu res de horaris, no diu res de volta de honor ni res semblant oi?

Jo dema treballo fins dos quarts de tres, aixi que si al migdia els retiren no hi podre ser, llàstima, a veure si algu pot anar-hi o hi han fotos.

Posted: Monday 19/03/2007 20:18
by El LLOP
a les 9'30 sortirà el primer 1000 de Can Boixeres i cap a les 11 el segon. Circularan de manera consecutiva (un darrere l'altre) i donaran un parell de voltes a la L5. :'( :'(

Posted: Monday 19/03/2007 20:45
by Pere
El LLOP wrote:a les 9'30 sortirà el primer 1000 de Can Boixeres i cap a les 11 el segon. Circularan de manera consecutiva (un darrere l'altre) i donaran un parell de voltes a la L5. :'( :'(
Nomes un parell ? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Posted: Monday 19/03/2007 21:04
by mikado
Pere wrote:
El LLOP wrote:a les 9'30 sortirà el primer 1000 de Can Boixeres i cap a les 11 el segon. Circularan de manera consecutiva (un darrere l'altre) i donaran un parell de voltes a la L5. :'( :'(
Nomes un parell ? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Pero perque ho fan en feiner ???

Hi ha gent que treballa ¡ ¡ ¡

No ho podrien fer en dissabte que hi ha menys trens al Carrusel i així almenys aquest dia hi hauria més freqüencia ???

Ja estem com diu aquell retiren els 1000 "Con Nocturnidad y alevosía"

Comiat sèrie 1000

Posted: Monday 19/03/2007 21:40
by Baró de MunChausson
Bona nit. Dues preguntes, sisplau.

Sabeu si des de Can Boixeres aniran cap a Cornellà i després cap a Horta, o bé cap a Horta directament?

I la segona. Com pot ser que circulin un rere l'altre si surten de Can Boixeres amb hora i mitja de diferència?

Gràcies[/quote]

Posted: Monday 19/03/2007 21:50
by Jordilar
Deu ser que circularan els 2 a les 9:30 i a les 11:00

Demà suposu que hi seré :D

Salut,

Posted: Monday 19/03/2007 22:19
by Fran-Ikarus
Què poètica, TMB... "La primavera dels 5000 arriba a la L5".

Posted: Monday 19/03/2007 22:58
by EUKibo
Perque has estat 27 anys amb nosaltres, fent de Barcelona la ciutat que es i ha estat, perque tu ens has portat a l'escola a l'hospital i al cine, perque tu com tots vas fer grans els jocs olimpics, perque també has estat al Fòrum, i has portat a tants turistes arreu de Barcelona, has viscut dictadura i domocràcia i has tingut a les teves entranyes a TOTS els barcelonins més d'un cop, ens has tingut a molts quan encara erem a la panxa de les nostres mares, de nens, de joves, d'adults, de vells, has vist com tots nosaltres tirem endavant la Barcelona del futur, perque te'n vas deixant una nova generació nova de progrès, pero tu sempre seras la 1000 generacio i tot i que no et veiem més en circulacio, mai se'ns esborraran dels nostres records part de la nostra vida que hem viscut dins teu, perque et mereixes el nostre record i reconeixement S1000 :plas


Restauració i conservació!

By by my mil! :amor

Posted: Monday 19/03/2007 23:01
by faristol
Jo em vaig declarar a una noia un cop als tendres 17 anys a dins de un 1300.

Romantic, poc, pero encara m'en recordo.

Posted: Monday 19/03/2007 23:02
by Vox
:o

Vejam, LLOP; vols dir que totes dues, seguides, faran 1/2 voltes a la L5 tant a les 9:30h com a les 11?

Vox

Gràcies per res

Posted: Monday 19/03/2007 23:05
by JaMiRo!
Hola!

Això és la volta d'honor? Un matí laborable avisat 24 hores abans?

Gràcies TMB. Gràcies per res. >:(

:'(

Salut!

Posted: Monday 19/03/2007 23:06
by entfe001
faristol wrote:Jo em vaig declarar a una noia un cop als tendres 17 anys a dins de un 1300.

Romantic, poc, pero encara m'en recordo.
Jo vaig estudiar per a un examen de juny a un 1300 un dia de molta calor :x

Re: Gràcies per res

Posted: Monday 19/03/2007 23:10
by faristol
JaMiRo! wrote: Un matí laborable avisat 24 hores abans.
24 hores? jo m'en he asebentat unes 12 hores abans, ja vaig dir que ho farien d'amagat i per al porta del darrera.

Posted: Monday 19/03/2007 23:11
by Jordilar
Això és totalment antiromàntic :x

I sembla ser que no es una volta d'honor, i que aquesta es farà però amb uns quants pallassos a dins :evil:

Posted: Monday 19/03/2007 23:13
by alex86bcn
Faristol...jo i la meva novia es podria dir k vam començar la nostra relació a cornella centre...pràcticament a dins d'un mil!!...i es pot dir que la nostra relacio s'ha forjat a dins dels 1000...quantes vegades els he agafat per anar a veure-la, que moltes nits, agafant el tren de tornada em tocava el 1100 amb el remolc tan lleig que portava...i ara, tindre que anar en 5000's.Fa un any em feia gràcia i m'alegrava quan em tocava un 5000...i ara em fa pena saber que mai més veure apareixer un 1000...tant de bo em podes alegrar de la mateixa manera en veure un mil, pero aixo mai passarà!

X cert...qui ha escrit aquest article? Seients vermells als 1000? no eren liles?..9:30 sortiran de Boixeres...potser em dono el luxe d'esperar un mil...per dir-li adeu.

Sincerament, els 5000 molt comodes, per fan que la L5 perdi el seu encant, amb aquells trens que tant be van aguantar el pas del temps, que quan acceleraven al tunel de diagonal, o baixant de pubilla cases a collblanc sembalava que anessin a 120 kmh...que et posaves al 1300 i veies per la finestra davantera com es movia el cotxe de davant...el soroll dels compressors...

En fi...tal com diu en Eukibo, els 1000 han vist moltes coses, i per a mi son una peça clau en la historia del transport de la ciutat.

Que descansin en pau...i espero que la unitat restaurada no sigui un tren dissecat com el 300 i el 400 k mai mes torni a circular, si no que la treguin en dies especials!!!