Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by victorcasta »

ping wrote:Esta molt escampat aixo, pero es ben fals. Surt mes economic substiuir les traveses polivalents per altres d'amplada fixa. La rao: Moltisima ma d'obra.
Suposo que vols dir que necessita més mà d'obra canviar el rail en una travessa polivalent que substituir-la sencera per una de nova, oi?
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by ping »

Si. A la PR90:

- Desclavar.
- Desplaçar carril per que no molesti.
- Substituir seient.
- Extreure tapons ( es aquest el problema greu de veritat: poden no sortir, poden trencar la travesa a l'extraccio )
- Colocar nous tapons
- Colocar nou seient.
- Colocar carril per clavar.
- Clavar.
- Imprescindible lliurament de tensions.
- Imprescindible nivelacio, aport de balast.
- Modificacio (si es el cas) del peralt (canvien alguns valors depenent de la amplada)

Crec que aixo es tot
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by ping »

Ah! Y mes má d'obra vol dir mes car que substituir directament la travesa. Les de formigó d'ample fixe son gairebe mes barates que las de fusta, avui dia. Una substitucio, a 50 unitats/hora, requereix tan sols cuatre operaris, gracies a les tie handler nortemericanes.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by genissimon »

ping wrote:Sobreamples
Entenc que vols dir que per la necessitat de sobreamples a les corbes de radi més reduit, s'han de posar travesses de fusta, ja que amb les de formigó no s'arriba al sobreample necessari.

Si és així, queda entesa perfectament la presència de les travesses de fusta. Ja em pensava que pel tipus de fixació no era una via provisional.

Salut !!

P.D.: a veure si per la reobertura es nota les ganes i hi fan anar la garrafeta d'ARMF per un costat i la mikado de Toulouse per l'altre (somiar és gratis, de moment).
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by ping »

Als tallers estan notant un excesiu desgast de pestanya a les unitats que fan Ripoll-Ribes. Mateixos radis de curva i travesa monobloc. Cagada.

Parlant d' ARMF, mes que la garrafeta... no hi seria millor la ESTADO 1003?
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by genissimon »

ping wrote:Als tallers estan notant un excesiu desgast de pestanya a les unitats que fan Ripoll-Ribes. Mateixos radis de curva i travesa monobloc. Cagada.

Parlant d' ARMF, mes que la garrafeta... no hi seria millor la ESTADO 1003?
Millor totes dues locomotores: la 282F-0421, la 281-003 (1003), acompanyades de la 316-003 (1603) amb la melodia dels seus motors ALCO !!!

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by victorcasta »

No se sap res de la reobertura?
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by UT440_132M »

No diuen res, els terminis per tant deuen ser els mateixos, tot i que no falta gaire ja, només un mes, paciencia nois. :cari
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
visir_5713
N3
N3
Posts: 34
Joined: Friday 05/09/2008 20:45
Location: 78704

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by visir_5713 »

victorcasta wrote:No se sap res de la reobertura?
La reobertura está prevista, en principio, para el 17 de noviembre.


Un saludo.
Estación NO INCLUIDA en el trayecto.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by Mako448 »

Llavors a partir del 17/11 podrem veure 447 a Puigcerdà,La Tour,etc...?

O seguirem veient 440(sense reformar que ara fan proves entre Vic i Ripoll tinc entès)
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by UT440_132M »

Mako448 wrote:Llavors a partir del 17/11 podrem veure 447 a Puigcerdà,La Tour,etc...?

O seguirem veient 440(sense reformar que ara fan proves entre Vic i Ripoll tinc entès)
Aquesta setmana els Puigcerdà i La Tour, s'han fet sempre amb 447 en doble, les 440 si no vaig errat, han estat al TCR de Vilanova, no sé per quin motiu, tot i aixi, oblidem-nos de veure-les en servei comercial. Trist, però cert.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by Pe Jorba »

No solament ara. Al mes d'agost -el dia que vaig arribar-me fins a Ribes-Puigcerdà- em va "tocar" viatjar amb una 447. (Per cert, amb un revisor que es va negar a obrir els serveis, adduint que als metros tampoc no n'hi ha, de "serveis". Un revisor tan poc documentat -això és sinònim d'indocumentat- que, quan li vaig preguntar si, havent d'acabar el trajecte amb autocar, arribaríem gaire més tard a Puigcerdà, em va respondre que hi arribaríem abans. Evidentment, hi vam arribar bastant més tard. )
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by ABB_Traccion »

Notícies:

Això és quan plou massa en poc temps:

És el punt quilomètric 15, entre 2 túnels.

Com es pot veure, la catenària i tot s' ha anat a norris i a més a més, es preveu una bona feinada per treure tota aquesta mer...

Image
Una bona sopresa

Image
Mare de Déu!

Image
Pabaajo me voy!

Image
Tot fet caldo

Image
Tota la boca del túnel gairebé tapada.

Image
Màquina per intentar arreglar el desgavell.

Perdó per la calitat de la imatge però l' únic que duia a sobre era el mòbil.

Tot apunta a això, una esllevissada, pel que es pot veure.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by victorcasta »

Colloons! Realment s'està fent alguna cosa més que sanejar la via? Sé que és antiecològic i tal, però en alguns punts d'algunes línies (ara penso en l'entrada a Tarragona venint des de Barcelona o entre Sant Cugat i Mira-sol) s'ha cimentat les parets de la trinxera per evitar esllavissades. Caldria fer-ho aquí també?
Enric
N7
N7
Posts: 438
Joined: Tuesday 02/09/2008 20:35

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by Enric »

Si las fotos son d'avui, el proper 17 del mes que vé tot segirá igual, quina poca vista en no pensar en situacions com aquesta, imaginem que pasa amb un tren, quina desgracia. :martell2
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by marcel »

Pensava que les obres incloien l'estabilització dels talussos... Potser és que ho volien fer l'endemà :)
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by oriolp13 »

Si no hagués succeït això potser sí que hauriem vist la línia oberta el 17, però ara ia ens en podem anar oblidant
Salutacions,

Oriol
User avatar
594-001-0
N6
N6
Posts: 296
Joined: Friday 06/05/2005 17:59

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by 594-001-0 »

Buenas.

A ver, yo tengo que ir el 27 de Noviembre a La Tour (y después seguir a Toulouse) pero el único tren que me viene bien es el que sale sobre las 15 horas de Sants y llega, en teoría, a las 19:01 a La Tour. Visto lo que ha pasado, es bastante difícil que la fecha del 17 de Noviembre para la reapertura se cumpla, así que mi pregunta va encaminada a que si los horarios que pone en la web de Renfe se suelen cumplir, a pesar del transbordo en autobús, o si es seguro que llegará mas tarde de la hora. Si así es, ¿más o menos de cuanto suelen ser los retrasos?
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Post by 593Dromedario »

594-001-0 wrote:Buenas.

A ver, yo tengo que ir el 27 de Noviembre a La Tour (y después seguir a Toulouse) pero el único tren que me viene bien es el que sale sobre las 15 horas de Sants y llega, en teoría, a las 19:01 a La Tour. Visto lo que ha pasado, es bastante difícil que la fecha del 17 de Noviembre para la reapertura se cumpla, así que mi pregunta va encaminada a que si los horarios que pone en la web de Renfe se suelen cumplir, a pesar del transbordo en autobús, o si es seguro que llegará mas tarde de la hora. Si así es, ¿más o menos de cuanto suelen ser los retrasos?
Desconec si a la web hi apareixen els horaris amb transbord o sense, però amb el transbord a autobús es tarda uns 10-15 minuts més que sense (la sortida des de Puigcerdà/La Tour s'avança uns 15 minuts en cada servei, i l'arribada, teòricament, es retarda uns 10 min). Ara, si la pregunta va sobre la puntualitat d'aquest servei substitutori, no la sé.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re:

Post by liniadelRipollés »

Jo he arribat sempre a l'hora o bé lleugerament avançats i déu-n'hi do com he conegut la Collada de Toses últimament.

Crec inviable endarrerir la posada en funcionament del tren, si cal s'haurà de treballar nits i caps de setmana, ja que el gel i la neu cada cop són més a prop de la collada de Toses pel que fa a dates.

593Dromedario wrote:
594-001-0 wrote:Buenas.

A ver, yo tengo que ir el 27 de Noviembre a La Tour (y después seguir a Toulouse) pero el único tren que me viene bien es el que sale sobre las 15 horas de Sants y llega, en teoría, a las 19:01 a La Tour. Visto lo que ha pasado, es bastante difícil que la fecha del 17 de Noviembre para la reapertura se cumpla, así que mi pregunta va encaminada a que si los horarios que pone en la web de Renfe se suelen cumplir, a pesar del transbordo en autobús, o si es seguro que llegará mas tarde de la hora. Si así es, ¿más o menos de cuanto suelen ser los retrasos?
Desconec si a la web hi apareixen els horaris amb transbord o sense, però amb el transbord a autobús es tarda uns 10-15 minuts més que sense (la sortida des de Puigcerdà/La Tour s'avança uns 15 minuts en cada servei, i l'arribada, teòricament, es retarda uns 10 min). Ara, si la pregunta va sobre la puntualitat d'aquest servei substitutori, no la sé.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”