Page 8 of 26
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 28/08/2008 23:35
by victorcasta
ping wrote:Esta molt escampat aixo, pero es ben fals. Surt mes economic substiuir les traveses polivalents per altres d'amplada fixa. La rao: Moltisima ma d'obra.
Suposo que vols dir que necessita més mà d'obra canviar el rail en una travessa polivalent que substituir-la sencera per una de nova, oi?
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 28/08/2008 23:42
by ping
Si. A la PR90:
- Desclavar.
- Desplaçar carril per que no molesti.
- Substituir seient.
- Extreure tapons ( es aquest el problema greu de veritat: poden no sortir, poden trencar la travesa a l'extraccio )
- Colocar nous tapons
- Colocar nou seient.
- Colocar carril per clavar.
- Clavar.
- Imprescindible lliurament de tensions.
- Imprescindible nivelacio, aport de balast.
- Modificacio (si es el cas) del peralt (canvien alguns valors depenent de la amplada)
Crec que aixo es tot
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 28/08/2008 23:43
by ping
Ah! Y mes má d'obra vol dir mes car que substituir directament la travesa. Les de formigó d'ample fixe son gairebe mes barates que las de fusta, avui dia. Una substitucio, a 50 unitats/hora, requereix tan sols cuatre operaris, gracies a les tie handler nortemericanes.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Friday 29/08/2008 9:57
by genissimon
ping wrote:Sobreamples
Entenc que vols dir que per la necessitat de sobreamples a les corbes de radi més reduit, s'han de posar travesses de fusta, ja que amb les de formigó no s'arriba al sobreample necessari.
Si és així, queda entesa perfectament la presència de les travesses de fusta. Ja em pensava que pel tipus de fixació no era una via provisional.
Salut !!
P.D.: a veure si per la reobertura es nota les ganes i hi fan anar la garrafeta d'ARMF per un costat i la mikado de Toulouse per l'altre (somiar és gratis, de moment).
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Friday 29/08/2008 12:25
by ping
Als tallers estan notant un excesiu desgast de pestanya a les unitats que fan Ripoll-Ribes. Mateixos radis de curva i travesa monobloc. Cagada.
Parlant d' ARMF, mes que la garrafeta... no hi seria millor la ESTADO 1003?
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 17/09/2008 13:04
by genissimon
ping wrote:Als tallers estan notant un excesiu desgast de pestanya a les unitats que fan Ripoll-Ribes. Mateixos radis de curva i travesa monobloc. Cagada.
Parlant d' ARMF, mes que la garrafeta... no hi seria millor la ESTADO 1003?
Millor totes dues locomotores: la 282F-0421, la 281-003 (1003), acompanyades de la 316-003 (1603) amb la melodia dels seus motors ALCO !!!
Salut !!
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 02/10/2008 16:39
by victorcasta
No se sap res de la reobertura?
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 02/10/2008 19:16
by UT440_132M
No diuen res, els terminis per tant deuen ser els mateixos, tot i que no falta gaire ja, només un mes, paciencia nois.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 02/10/2008 22:03
by visir_5713
victorcasta wrote:No se sap res de la reobertura?
La reobertura está
prevista, en principio, para el 17 de noviembre.
Un saludo.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 02/10/2008 22:40
by Mako448
Llavors a partir del 17/11 podrem veure 447 a Puigcerdà,La Tour,etc...?
O seguirem veient 440(sense reformar que ara fan proves entre Vic i Ripoll tinc entès)
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Friday 03/10/2008 16:04
by UT440_132M
Mako448 wrote:Llavors a partir del 17/11 podrem veure 447 a Puigcerdà,La Tour,etc...?
O seguirem veient 440(sense reformar que ara fan proves entre Vic i Ripoll tinc entès)
Aquesta setmana els Puigcerdà i La Tour, s'han fet sempre amb 447 en doble, les 440 si no vaig errat, han estat al TCR de Vilanova, no sé per quin motiu, tot i aixi, oblidem-nos de veure-les en servei comercial. Trist, però cert.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Saturday 04/10/2008 0:27
by Pe Jorba
No solament ara. Al mes d'agost -el dia que vaig arribar-me fins a Ribes-Puigcerdà- em va "tocar" viatjar amb una 447. (Per cert, amb un revisor que es va negar a obrir els serveis, adduint que als metros tampoc no n'hi ha, de "serveis". Un revisor tan poc documentat -això és sinònim d'indocumentat- que, quan li vaig preguntar si, havent d'acabar el trajecte amb autocar, arribaríem gaire més tard a Puigcerdà, em va respondre que hi arribaríem abans. Evidentment, hi vam arribar bastant més tard. )
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Saturday 04/10/2008 19:36
by ABB_Traccion
Notícies:
Això és quan plou massa en poc temps:
És el punt quilomètric 15, entre 2 túnels.
Com es pot veure, la catenària i tot s' ha anat a norris i a més a més, es preveu una bona feinada per treure tota aquesta
mer...
Una bona sopresa
Mare de Déu!
Pabaajo me voy!
Tot fet caldo
Tota la boca del túnel gairebé tapada.
Màquina per intentar arreglar el desgavell.
Perdó per la calitat de la imatge però l' únic que duia a sobre era el mòbil.
Tot apunta a això, una esllevissada, pel que es pot veure.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Saturday 04/10/2008 19:53
by victorcasta
Colloons! Realment s'està fent alguna cosa més que sanejar la via? Sé que és antiecològic i tal, però en alguns punts d'algunes línies (ara penso en l'entrada a Tarragona venint des de Barcelona o entre Sant Cugat i Mira-sol) s'ha cimentat les parets de la trinxera per evitar esllavissades. Caldria fer-ho aquí també?
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Saturday 04/10/2008 20:04
by Enric
Si las fotos son d'avui, el proper 17 del mes que vé tot segirá igual, quina poca vista en no pensar en situacions com aquesta, imaginem que pasa amb un tren, quina desgracia.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Saturday 04/10/2008 20:29
by marcel
Pensava que les obres incloien l'estabilització dels talussos... Potser és que ho volien fer l'endemà
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Saturday 04/10/2008 22:58
by oriolp13
Si no hagués succeït això potser sí que hauriem vist la línia oberta el 17, però ara ia ens en podem anar oblidant
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Monday 13/10/2008 21:42
by 594-001-0
Buenas.
A ver, yo tengo que ir el 27 de Noviembre a La Tour (y después seguir a Toulouse) pero el único tren que me viene bien es el que sale sobre las 15 horas de Sants y llega, en teoría, a las 19:01 a La Tour. Visto lo que ha pasado, es bastante difícil que la fecha del 17 de Noviembre para la reapertura se cumpla, así que mi pregunta va encaminada a que si los horarios que pone en la web de Renfe se suelen cumplir, a pesar del transbordo en autobús, o si es seguro que llegará mas tarde de la hora. Si así es, ¿más o menos de cuanto suelen ser los retrasos?
Posted: Tuesday 14/10/2008 16:54
by 593Dromedario
594-001-0 wrote:Buenas.
A ver, yo tengo que ir el 27 de Noviembre a La Tour (y después seguir a Toulouse) pero el único tren que me viene bien es el que sale sobre las 15 horas de Sants y llega, en teoría, a las 19:01 a La Tour. Visto lo que ha pasado, es bastante difícil que la fecha del 17 de Noviembre para la reapertura se cumpla, así que mi pregunta va encaminada a que si los horarios que pone en la web de Renfe se suelen cumplir, a pesar del transbordo en autobús, o si es seguro que llegará mas tarde de la hora. Si así es, ¿más o menos de cuanto suelen ser los retrasos?
Desconec si a la web hi apareixen els horaris amb transbord o sense, però amb el transbord a autobús es tarda uns 10-15 minuts més que sense (la sortida des de Puigcerdà/La Tour s'avança uns 15 minuts en cada servei, i l'arribada, teòricament, es retarda uns 10 min). Ara, si la pregunta va sobre la puntualitat d'aquest servei substitutori, no la sé.
Re:
Posted: Tuesday 14/10/2008 18:16
by liniadelRipollés
Jo he arribat sempre a l'hora o bé lleugerament avançats i déu-n'hi do com he conegut la Collada de Toses últimament.
Crec inviable endarrerir la posada en funcionament del tren, si cal s'haurà de treballar nits i caps de setmana, ja que el gel i la neu cada cop són més a prop de la collada de Toses pel que fa a dates.
593Dromedario wrote:594-001-0 wrote:Buenas.
A ver, yo tengo que ir el 27 de Noviembre a La Tour (y después seguir a Toulouse) pero el único tren que me viene bien es el que sale sobre las 15 horas de Sants y llega, en teoría, a las 19:01 a La Tour. Visto lo que ha pasado, es bastante difícil que la fecha del 17 de Noviembre para la reapertura se cumpla, así que mi pregunta va encaminada a que si los horarios que pone en la web de Renfe se suelen cumplir, a pesar del transbordo en autobús, o si es seguro que llegará mas tarde de la hora. Si así es, ¿más o menos de cuanto suelen ser los retrasos?
Desconec si a la web hi apareixen els horaris amb transbord o sense, però amb el transbord a autobús es tarda uns 10-15 minuts més que sense (la sortida des de Puigcerdà/La Tour s'avança uns 15 minuts en cada servei, i l'arribada, teòricament, es retarda uns 10 min). Ara, si la pregunta va sobre la puntualitat d'aquest servei substitutori, no la sé.