Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cada cop més precari
És a dir, si això és cert, seguiria la tendència d'ofegar el trànsit ferroviari de l'àrea de Barcelona, inutilitzant per a l'agilització del trànsit tot el que no siguin les dues vies principals.
Senyors de Renfomentadif, el coixí serveix per a posar sota el cap i sentir-nos més còmodes, no per a encastar-nos-el a la cara i asfixiar-nos.
Senyors de Renfomentadif, el coixí serveix per a posar sota el cap i sentir-nos més còmodes, no per a encastar-nos-el a la cara i asfixiar-nos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
En quant a la reforma de l'estació de Renfe de Martorell, tinc una sospita que estaria bé que els foraries que passeu sovint per aquesta estació poguéssiu confirmar o desmentir.
El cas és que estan completant l'intercanviador FGC-Renfe, cobrint uns metres de via de l'ADIF a la sortida del túnel. Ara mateix l'accés a l'estació per les escales estretes que hi ha a tocar de l'entrada del túnel està tancat per les obres, però aquest accés es reobrirà un cop acabades les obres. Quan tot s'acabi, se suposa que es podrà baixar al carrer d'accés a l'estació com fins ara, o bé directament a l'anada 2 (sentit BCN). Com que han allargat la zona coberta sobre les vies i ara s'arriba fins el començament de les andanes, estaria bé que es fes un accés directe a l'andana sentit Vilafranca/Sant Vicenç. Em fa l'efecte que això no està pas previst ja que això els suposaria posar màquines cancel·ladores fora de l'estació actual... I és una llàstima ja que així com l'enllaç FGC-Renfe (cap a BCN) ara es faria molt ràpid, l'enllaç FGC-Renfe (cap a Vilafranca) es podria fer més curt encara però es farà encara més llarg.
En aquesta foto de la web d'en trenscat us podeu fer una idea del que dic: el cobriment s'allarga fins quasi el semàfor de l'esquerra, i connecta al mateix nivell amb els FGC darrera de la casa grisa de l'esquerra (que ja no existeix). Tan sols cal fer l'escala fins a l'andana.
Algú sap quin és el projecte que estan fent en aquesta estació?
El cas és que estan completant l'intercanviador FGC-Renfe, cobrint uns metres de via de l'ADIF a la sortida del túnel. Ara mateix l'accés a l'estació per les escales estretes que hi ha a tocar de l'entrada del túnel està tancat per les obres, però aquest accés es reobrirà un cop acabades les obres. Quan tot s'acabi, se suposa que es podrà baixar al carrer d'accés a l'estació com fins ara, o bé directament a l'anada 2 (sentit BCN). Com que han allargat la zona coberta sobre les vies i ara s'arriba fins el començament de les andanes, estaria bé que es fes un accés directe a l'andana sentit Vilafranca/Sant Vicenç. Em fa l'efecte que això no està pas previst ja que això els suposaria posar màquines cancel·ladores fora de l'estació actual... I és una llàstima ja que així com l'enllaç FGC-Renfe (cap a BCN) ara es faria molt ràpid, l'enllaç FGC-Renfe (cap a Vilafranca) es podria fer més curt encara però es farà encara més llarg.
En aquesta foto de la web d'en trenscat us podeu fer una idea del que dic: el cobriment s'allarga fins quasi el semàfor de l'esquerra, i connecta al mateix nivell amb els FGC darrera de la casa grisa de l'esquerra (que ja no existeix). Tan sols cal fer l'escala fins a l'andana.
Algú sap quin és el projecte que estan fent en aquesta estació?
martorell central
Bon dia,
Segons tinc entes, l'objectiu final d'aquest projecte és crear un unic intercambiador entre FGC i Rodalies. D'aquesta manera amb els 30 metres de vies que es cobreixen s'ampliarà el tram de carrer, creant una plaça just a sobre que actuarà com a final de la Rambla Catalunya i que alhora permetrà la creació d'un nou edifici per a les Rodalies, adjecent al de FGC. Aquest mou edifici, tal com parles tu, donara accés a les dues andanes de Rodalies, tant direcció BCN com direcció SVC. Fa temps que ja vaig sentir parlar d'aquest projecte, sent ideal per evitar el llarg transbord que s'ha de fer ara, sense tenir en compte la volta que s'ha de fer ara per motiu de les obres.
El que no em queda clar del tot serà l'us que tindrà llavors l'edifici actual de Rodalies, potser continuarà funcionant com un accés secundari, i mantenint serveis com el bar i les vàries dependències que té ADIF allà.
He estat buscant el projecte a la web del DPTOP i de GISA, però no he trobat més informació. A la web d'ADIF tampoc en parle, crec que tot corre a càrrer de la Generalitat.
Espero haver pogut aclarar-te alguns dubtes.
Salutacions!
Segons tinc entes, l'objectiu final d'aquest projecte és crear un unic intercambiador entre FGC i Rodalies. D'aquesta manera amb els 30 metres de vies que es cobreixen s'ampliarà el tram de carrer, creant una plaça just a sobre que actuarà com a final de la Rambla Catalunya i que alhora permetrà la creació d'un nou edifici per a les Rodalies, adjecent al de FGC. Aquest mou edifici, tal com parles tu, donara accés a les dues andanes de Rodalies, tant direcció BCN com direcció SVC. Fa temps que ja vaig sentir parlar d'aquest projecte, sent ideal per evitar el llarg transbord que s'ha de fer ara, sense tenir en compte la volta que s'ha de fer ara per motiu de les obres.
El que no em queda clar del tot serà l'us que tindrà llavors l'edifici actual de Rodalies, potser continuarà funcionant com un accés secundari, i mantenint serveis com el bar i les vàries dependències que té ADIF allà.
He estat buscant el projecte a la web del DPTOP i de GISA, però no he trobat més informació. A la web d'ADIF tampoc en parle, crec que tot corre a càrrer de la Generalitat.
Espero haver pogut aclarar-te alguns dubtes.
Salutacions!
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Adif pone vallas en estaciones de tren para evitar riesgos
1. • La empresa ha licitado trabajos en una decena de puntos de seis líneas de la red
IMPRUDENCIA
Un peatón atraviesa a pie la vía del tren a la altura de la estación de Can Cabaió, en Arenys de Mar (Maresme), ayer. Este será uno de los puntos donde Adif tiene previsto actuar.
CRISTINA BUESA
BARCELONA
El responsable de las infraestructuras ferroviarias, Adif, anunció ayer la instalación de 10 kilómetros de nuevo vallado en las inmediaciones de una decena de estaciones catalanas. El objetivo es mejorar la seguridad en estos puntos ya que son lugares en los que se ha detectado el paso no autorizado de peatones, con el riesgo de accidentes que conlleva.
Los lugares donde se colocará el cerramiento corresponden a seis líneas de Cercanías y Media Distancia. Se trata de una valla metálica de 1,8 metros de altura que se instalará en un total de 9,8 kilómetros. Adif ha licitado un contrato cuyo presupuesto supera los 930.000 euros.
La línea Barcelona- Vic (Osona) – Puigcerdà (Cerdanya) tendrá dos sitios en los que se colocará la valla. Será a su paso por el término municipal de La Garriga (Vallès Oriental) y en los alrededores de la estación de Les Franqueses del Vallès (Vallès Oriental).
JUNTO A LA PLAYA / El sector de la playa de Can Cabaió, en Arenys de Mar (Maresme), será otro de los lugares elegidos.Y, en la misma línea ferroviaria del Maresme, se colocará esa protección en el trayecto entre Pineda de Mar y Santa Susanna (Maresme). Precisamente en los lugares donde coincide el paso de la línea con la playa es donde existe más riesgo, ya que muchas personas cruzan las vías para acortar el trayecto.
Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), Viladecans (Baix Llobregat), Sant Ildefons de Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat) o la zona industrial de la estación de Girona son otros puntos donde se pondrá la valla y se eliminará la vegetación para aumentar la seguridad.
Adif pone vallas en estaciones de tren para evitar riesgos
1. • La empresa ha licitado trabajos en una decena de puntos de seis líneas de la red
IMPRUDENCIA
Un peatón atraviesa a pie la vía del tren a la altura de la estación de Can Cabaió, en Arenys de Mar (Maresme), ayer. Este será uno de los puntos donde Adif tiene previsto actuar.
CRISTINA BUESA
BARCELONA
El responsable de las infraestructuras ferroviarias, Adif, anunció ayer la instalación de 10 kilómetros de nuevo vallado en las inmediaciones de una decena de estaciones catalanas. El objetivo es mejorar la seguridad en estos puntos ya que son lugares en los que se ha detectado el paso no autorizado de peatones, con el riesgo de accidentes que conlleva.
Los lugares donde se colocará el cerramiento corresponden a seis líneas de Cercanías y Media Distancia. Se trata de una valla metálica de 1,8 metros de altura que se instalará en un total de 9,8 kilómetros. Adif ha licitado un contrato cuyo presupuesto supera los 930.000 euros.
La línea Barcelona- Vic (Osona) – Puigcerdà (Cerdanya) tendrá dos sitios en los que se colocará la valla. Será a su paso por el término municipal de La Garriga (Vallès Oriental) y en los alrededores de la estación de Les Franqueses del Vallès (Vallès Oriental).
JUNTO A LA PLAYA / El sector de la playa de Can Cabaió, en Arenys de Mar (Maresme), será otro de los lugares elegidos.Y, en la misma línea ferroviaria del Maresme, se colocará esa protección en el trayecto entre Pineda de Mar y Santa Susanna (Maresme). Precisamente en los lugares donde coincide el paso de la línea con la playa es donde existe más riesgo, ya que muchas personas cruzan las vías para acortar el trayecto.
Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), Viladecans (Baix Llobregat), Sant Ildefons de Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat) o la zona industrial de la estación de Girona son otros puntos donde se pondrá la valla y se eliminará la vegetación para aumentar la seguridad.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Doncs precissament a Arenys podrien construïr un pas subterrani o elevat...
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
El problema d'Arenys (com moltes altres) és que el pas entre vies és a nivell, i només existeix una sortida "legal" per un dels costats de l'estació. El senyor que surt a la foto fa la única cosa que pot fer per accedir des de l'estació a la platja: saltar de l'andana, passar per sobre la via (és una desviada amb poc ús) i pujar la "muntayeta". Podeu veure les fotos de l'estació aquí:
http://wefer.com/w3/renfe/renfe-arenys- ... de-mar.htm
Les tres primeres fotos estan fetes pràcticament des del lloc on apareix el senyor de la foto de la notícia.
És lamentable que per sortir de l'estació cap al teu destí hagis d'arriscar-te d'aquesta manera (no únicament pels trens, sinó per haver de saltar i escalar) però la culpa és de l'estat lamentable de la infraestructura que t'obliga a fer-ho.
En altres estacions, però, sí que existeix aquest problema d'incivisme malgrat haver-hi passos subterranis, però això es solucionaria fàcilment posant valles entre les vies i multant a la gent que no respecti les normes. Desgraciadament, no es fa ni una cosa ni l'altra, i dia sí i dia també hem de lamentar morts per atropellaments. Jo he arribat a veure gent canviant d'andana a Clot-Aragó a través dels forats del mur, i ningú no va dir res.
http://wefer.com/w3/renfe/renfe-arenys- ... de-mar.htm
Les tres primeres fotos estan fetes pràcticament des del lloc on apareix el senyor de la foto de la notícia.
És lamentable que per sortir de l'estació cap al teu destí hagis d'arriscar-te d'aquesta manera (no únicament pels trens, sinó per haver de saltar i escalar) però la culpa és de l'estat lamentable de la infraestructura que t'obliga a fer-ho.
En altres estacions, però, sí que existeix aquest problema d'incivisme malgrat haver-hi passos subterranis, però això es solucionaria fàcilment posant valles entre les vies i multant a la gent que no respecti les normes. Desgraciadament, no es fa ni una cosa ni l'altra, i dia sí i dia també hem de lamentar morts per atropellaments. Jo he arribat a veure gent canviant d'andana a Clot-Aragó a través dels forats del mur, i ningú no va dir res.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I les obligacions?
Un cas més on l'estat (entès com a totes les administracions públiques) abandona les seves obligacions i es limita a recaptar impostos i repartir prebendes entre els seus amiguets. Sí, sona molt tòpic, esquemàtic i simplista, però són els dos únics àmbits on s'esmercen de debò. La resta, el justet per a complir l'expedient.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
La veritat és que sembla que estiguin ampliant l'accés al pas inferior des de l'andana central per un encofrat que han instal·lat, té pinta que ampliaran l'andana i per això han hagut d'aixecar la via, per ripar-la cap al riu.Trenscat wrote:A mi segons m'ha comentat un aficionat que viu a Mollet i que ha tingut accés als plànols la via 3 s'ha aixecat perquè s'ha de connectar amb la doble via provinent de la línia Papiol-Mollet. És a dir, la via 3 connectarà amb la nova via desdoblada de la Papiol-Mollet fent un salt de moltó sobre la de Girona, quedant únicament dues vies per als trens Barcelona-Granollers i impedint la possibilitat que hi ha actualment de realitzar-hi avançaments. És que si només fos per millor el tancament no té cap mena de sentit aixecar tota la via no creieu?
El salt de Moltó de la via convencional que ve de Papiol cap a Girona enllaça molt abans, amb un viaducte que ara estan comançant a construir (només hi ha els pilots clavats a terra). Aquest és el document del nus de Mollet:
http://www.molletvalles.net/fileadmin/I ... ri_AVE.pdf
El ramal UIC cap a Girona està quasi acabat (falta el pas sobre la C17) i estan en obres primerenques el ramal UIC cap a La Llagosta i el convencional que comento.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Avui ja està tallat l'accés al pas inferior de Mollet-Sant Fost des de l'andana sentit Granollers, amb el qual es confirma que l'estan ampliant.
Per creuar han posat unes pasarel·les per sobre d'on era la via 3 que comuniquen amb l'aparcament, i s'ha de sortir o entrar per ell.
Per creuar han posat unes pasarel·les per sobre d'on era la via 3 que comuniquen amb l'aparcament, i s'ha de sortir o entrar per ell.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Estat actual a Mollet-Sant Fost:Danzig wrote:Avui ja està tallat l'accés al pas inferior de Mollet-Sant Fost des de l'andana sentit Granollers, amb el qual es confirma que l'estan ampliant.
Per creuar han posat unes pasarel·les per sobre d'on era la via 3 que comuniquen amb l'aparcament, i s'ha de sortir o entrar per ell.
ampliació longitud d'andana al cantó Montmeló
ampliació del pas inferior
es poden veure els graons mig picats
detall del pas i de la nova andana
a l'altra banda de l'estació, via deshabilitada
un dels dos passos per sobre de la via per sortir de l'estació
Per acabar, os comento que aquest cap de setmana a la nit han estat construint el pas sobre la C-17, amb vigues d'acer, al ramal UIC que vindrà de Papiol i que enllaçarà amb la LAV cap a França. El ramal en ample ibèric està encara en un pas molt previ.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
És col.locaràn ascensors a Mollet Sant Fost,i que per anar a l'andana direcció Granollers,s'hagui de passar pels torniquets,per qué abans de les obres l'accés era lliure,i molta gent que va cap a Granollers/Sant Celoni doncs no validava el bitllet i pujava al tren gratis
- solde13
- N5
- Posts: 96
- Joined: Friday 02/01/2009 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- Location: Montmeló
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
El mateix passa a montmeló, al principi el pas subterrani estava obert conectava un cantó de l'altre del poble però ja fa mesos que la boca del cantó més proper a la via de granollers (contrari a l'edifi de l'estació) esta ensorrat i ara només serveix per anar a la via 1.Mako448 wrote:És col.locaràn ascensors a Mollet Sant Fost,i que per anar a l'andana direcció Granollers,s'hagui de passar pels torniquets,per qué abans de les obres l'accés era lliure,i molta gent que va cap a Granollers/Sant Celoni doncs no validava el bitllet i pujava al tren gratis
No els hi costaria res acabar de posar la tanca i aixi obligar a pasar per les màquines de validar (per cert, de 3, dues estan espatllades) els que van cap a granollers.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://capgros.com/noticies/detall.asp? ... rtal=22373
Entren en funcionament dos ascensors a l’estació de Vilassar de Mar
Les obres han comptat amb un pressupost de 200.000 euros i aquest servei permet millorar l’accessibilitat per a persones de mobilitat reduïda
Data 07|10|2009 17:09
per Cristian García
Adif i Renfe han finalitzat les obres d’instal·lació de dos ascensors a l’estació de Vilassar de Mar. La seva construcció ha suposat una inversió de 200.000 euros i permet adaptar les instal·lacions a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda. Els ascensors estan situats a les andanes d’estacionament habitual dels trens, cada un compta amb una capacitat per 8 persones i disposa de les tècniques i els dispositius de seguretat més moderns. D’aquestes tècniques cal destacar que té un sistema d’intèrfon i comunicació oral amb central d’alarmes 24 hores. Pel que fa estructura de l’ascensor s’ha optat per una combinació d’acer inoxidable i vidre de seguretat. L’estació de Vilassar de Mar dóna servei a la línia 1 de Rodalies, que connecta Maçanet amb L’Hospitalet, passant per Mataró i Barcelona, i registra una mitjana de més de 7.200 viatgers diaris en jornada laborable.
Entren en funcionament dos ascensors a l’estació de Vilassar de Mar
Les obres han comptat amb un pressupost de 200.000 euros i aquest servei permet millorar l’accessibilitat per a persones de mobilitat reduïda
Data 07|10|2009 17:09
per Cristian García
Adif i Renfe han finalitzat les obres d’instal·lació de dos ascensors a l’estació de Vilassar de Mar. La seva construcció ha suposat una inversió de 200.000 euros i permet adaptar les instal·lacions a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda. Els ascensors estan situats a les andanes d’estacionament habitual dels trens, cada un compta amb una capacitat per 8 persones i disposa de les tècniques i els dispositius de seguretat més moderns. D’aquestes tècniques cal destacar que té un sistema d’intèrfon i comunicació oral amb central d’alarmes 24 hores. Pel que fa estructura de l’ascensor s’ha optat per una combinació d’acer inoxidable i vidre de seguretat. L’estació de Vilassar de Mar dóna servei a la línia 1 de Rodalies, que connecta Maçanet amb L’Hospitalet, passant per Mataró i Barcelona, i registra una mitjana de més de 7.200 viatgers diaris en jornada laborable.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I rampes?
I pregunto: què impedeix, en molts casos, aprofitar la llargada de l'andana i instal·lar rampes que donin accés al pas subterrani en lloc d'instal·lar ascensors, que surt més car i és més difícil de mantenir?
Cal donar-se-les de modern realment en tot, excepte en els detalls del dia a dia (on sí que compta)?
Cal donar-se-les de modern realment en tot, excepte en els detalls del dia a dia (on sí que compta)?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
De fet a rubi i sant cugat existeixen, potser es cuestió d'espai o de la dificultat de pujarles
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Depenent de la rampa que faci, pot anar millor o pitjor per a les cadires de rodes no motoritzades.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Doncs a Mollet SF no sembla que vagin a posar ascensor ni rampa, ara per ara el que ja han fet és ripar la via (ja està quasi bé del tot), eixamplar l'andana i allargar-la en sentit Montmeló, i de retruc fer més ample el pas inferior.
Diria que dilluns estarà tot fet, ja que treballen un colló d'hores: a les 8 del matí ja els veig treballant i a les 20 encara segueixen amb uns grans focus.
Diria que dilluns estarà tot fet, ja que treballen un colló d'hores: a les 8 del matí ja els veig treballant i a les 20 encara segueixen amb uns grans focus.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Renfe arranjarà accessibilitat estació del Vendrell
Hola,
¿Qué os parece cómo ha quedado la estación del Vendrell, habeis notado cambio?
Saludos,
Sergio
¿Qué os parece cómo ha quedado la estación del Vendrell, habeis notado cambio?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Desnivell acceptable
Amb la llargada que solen tenir les andanes, n'hi ha prou i de sobres per a fer rampes amb una pendent del 5%, que està prou bé. Així, en 50 metres guanyaries un desnivell de 2,5 metres.metring wrote:Depenent de la rampa que faci, pot anar millor o pitjor per a les cadires de rodes no motoritzades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Renfe arranjarà accessibilitat estació del Vendrell
Esta bien, pero aún le faltan retocar algunas cosillas...Santfeliuenc wrote:Hola,
¿Qué os parece cómo ha quedado la estación del Vendrell, habeis notado cambio?
Saludos,
Sergio