Page 8 of 130
Posted: Monday 20/02/2006 20:11
by liniadelRipollés
megapauer wrote:A Balaguer que n'hi ha? Tres, no? Les dues d'entrada a l'estació i la que hi ha just abans del pas a nivell de l'antiga carretera de Camarasa?
N'hi ha cinc. Dos pantalles avançades, dos braços semafòrics d'entrada i un braç semàforic de sortida a causa del pas a nivell. Per obrir aquest senyal és necessari que les barreres estiguin abaixades.
Habitualment només es mouen el de sortida i els dos d'entrada, ja que els avançats romanen habitualment en posició d'anunci de parada és a dir triangle groc a sota i pantalla groga dalt. Si bé en obrir amb anunci de parada el semafòric d'entrada podrien posar l'avançat en anunci de precaució (triangle groc a sota i rodona verda dalt) no es fa i tots els trens passen l'avançat amb anunci de parada.
Si hagués de passar un tren directe per Balaguer, llavors l'avançat estaria amb una única rodona verda, el braç d'entrada totalment aixecat, presència del cap d'estació amb el banderí roig enrotllat i senyal de sortida amb el braç aixecat.
Reglamentàriament tots els trens directes en sentit Lleida sense parada prescrita a Balaguer que s'hagin d'aturar ací accidentalment s'han de fer amb una parada a mà.
Posted: Monday 20/02/2006 20:41
by Brill_13
Posted: Monday 20/02/2006 23:29
by 437.001
Avui a EL PAÍS sortia un article dient que es soterrarà el tren a Balaguer...
Jo ja no entenc res...
A Balaguer sí i a Sant Vicenç dels Horts no?
N´estic un pèl fart d´obres supèrflues...
Posted: Tuesday 21/02/2006 1:31
by Sky
^^ A les pàgines 5 i 6 d'aquest mateix fil es parla del tema.
Posted: Tuesday 21/02/2006 8:15
by sequera
Nueva Fecha para la Inaguración: JUNIO
Posted: Tuesday 21/02/2006 9:24
by neroon
Nomès una pregunteta; Hi hauria potencial per un hipotètic trànsit de mercaderies per la línea. Si no recordo malament crec que antigament n'hi haguè trànsit d'aquest tipus, oi?
Salutacions
Posted: Tuesday 21/02/2006 15:36
by xussep80
neroon wrote:Nomès una pregunteta; Hi hauria potencial per un hipotètic trànsit de mercaderies per la línea. Si no recordo malament crec que antigament n'hi haguè trànsit d'aquest tipus, oi?
Salutacions
Antigament a l'estació de la Pobla es carregaven trens amb el ciment que es produïa a la fàbrica de Xerallo. Aquesta fàbrica, que encara conserva l'estructura miraculosament en bon estat (i que us recomano que visiteu), ha passat a millor vida. Algunes veus diuen que allí s'executarà un projecte turístic (hotel-balneari, si no recordo malament), vinculat al Vall Fosca-Interllacs.
Posted: Tuesday 21/02/2006 16:00
by liniadelRipollés
Ja, però FGC crec que és plenament conscient que el negoci en aquesta línia està en l'entorn de la línia i no en l'explotació de la mateixa.
437.001 wrote:Avui a EL PAÍS sortia un article dient que es soterrarà el tren a Balaguer...
Jo ja no entenc res...
A Balaguer sí i a Sant Vicenç dels Horts no?
N´estic un pèl fart d´obres supèrflues...
Posted: Tuesday 21/02/2006 16:03
by liniadelRipollés
Si hi hagués imaginació els senyals mecànics estarien controlats informàticament mitjançant un enclavament, amb senyals associats al FAP (ASFA).
Però imaginació no n'hi ha.
Posted: Tuesday 21/02/2006 17:15
by davida
M'agrada aquesta idea, pero amb un panell d'energia solar que alimenti la bombeta perque es pugui veure be a la nit,
com aquesta senyal que vaig trobar a Australia
Posted: Wednesday 22/02/2006 15:50
by megapauer
437.001 wrote:Avui a EL PAÍS sortia un article dient que es soterrarà el tren a Balaguer...
Jo ja no entenc res...
A Balaguer sí i a Sant Vicenç dels Horts no?
N´estic un pèl fart d´obres supèrflues...
Es sens dubte de circ. Soterrar un pas a nivell per on passaran 10-12 trens al dia. Sense comentaris.
Posted: Wednesday 22/02/2006 18:35
by neroon
megapauer wrote:437.001 wrote:Avui a EL PAÍS sortia un article dient que es soterrarà el tren a Balaguer...
Jo ja no entenc res...
A Balaguer sí i a Sant Vicenç dels Horts no?
N´estic un pèl fart d´obres supèrflues...
Es sens dubte de circ. Soterrar un pas a nivell per on passaran 10-12 trens al dia. Sense comentaris.
Això de soterrar les vies no ho acabo de entendre del tot. Quan diuen soterrar, a qué es refereixen exactament?, A fer un tunel per sota de la ciutat de Balaguer? O bé construir una trinxera per tal de situar la via per sota del nivell dels carrers, tot i que el tren romandrà descobert (Quelcom semblant a l’estació de Vilafranca del Penedès)?.
Si es refereix al primer cas, imagino que hauran d’instalar un bon sistema d’extracció de fums a l’estació (hem de suposar que serà subterrània), perque els automotors que hi circulin, ja siguin els camells 593 reciclats o bè nous com els Stadlers, Siemmens Desiro, Coradia, etc., en el moment d’accelerar poden generar una fumera de campionat (Algú de Manresa podría dir la seva respecte el pas dels “saleros” per Manresa Viladordis). Jo he comprovat personalment com treballen els tubs d’escapament dels 593 en sortir de l’estació de Balaguer, i l’efecte boira és patent.
Respecte a eliminar un pas a nivell per el que nomès passaran 10 ó 12 trens al dia. Aquesta xifra de trens és aplicable en l'actualitat, però a mig termini, l'intenció de FGC és que en siguin bastants mès.
Salutacions.
Posted: Wednesday 22/02/2006 18:56
by aarongilp
neroon wrote:megapauer wrote:437.001 wrote:Avui a EL PAÍS sortia un article dient que es soterrarà el tren a Balaguer...
Jo ja no entenc res...
A Balaguer sí i a Sant Vicenç dels Horts no?
N´estic un pèl fart d´obres supèrflues...
Es sens dubte de circ. Soterrar un pas a nivell per on passaran 10-12 trens al dia. Sense comentaris.
Això de soterrar les vies no ho acabo de entendre del tot. Quan diuen soterrar, a qué es refereixen exactament?, A fer un tunel per sota de la ciutat de Balaguer? O bé construir una trinxera per tal de situar la via per sota del nivell dels carrers, tot i que el tren romandrà descobert (Quelcom semblant a l’estació de Vilafranca del Penedès)?.
Si es refereix al primer cas, imagino que hauran d’instalar un bon sistema d’extracció de fums a l’estació (hem de suposar que serà subterrània), perque els automotors que hi circulin, ja siguin els camells 593 reciclats o bè nous com els Stadlers, Siemmens Desiro, Coradia, etc., en el moment d’accelerar poden generar una fumera de campionat (Algú de Manresa podría dir la seva respecte el pas dels “saleros” per Manresa Viladordis). Jo he comprovat personalment com treballen els tubs d’escapament dels 593 en sortir de l’estació de Balaguer, i l’efecte boira és patent.
Respecte a eliminar un pas a nivell per el que nomès passaran 10 ó 12 trens al dia. Aquesta xifra de trens és aplicable en l'actualitat, però a mig termini, l'intenció de FGC és que en siguin bastants mès.
Salutacions.
Actualment hi ha 6 trens en ambdós sentits per dia. I l'intenció d'FGC és que en siguin més, d'aquí l'aproximació de 10-12.
I soterrar el tren a Balaguer és, quant menys, inversemblant. Per demanar tal cosa s'ha de ser molt...de tot...Si no es soterra ni a Paris capital (que multiplica per 500 o 1000 el nombre d'habitants de Balaguer)...(a París el RER està soterrat, però els altres no), com volen que el soterrin en un poblet de no res? Si hi passessin molts trens encara, però amb el que se suposa que passarà...no s'erniaràn pas, no...
Posted: Wednesday 22/02/2006 21:07
by Metro del Bages
neroon
Nomès una pregunteta; Hi hauria potencial per un hipotètic trànsit de mercaderies per la línea. Si no recordo malament crec que antigament n'hi haguè trànsit d'aquest tipus, oi?
Salutacions
El darrer tren de mercaderies que va circular per la línia de La Pobla ho va fer el 1993, i suministrava fusta per a la fabricació de paper a la facoria INPACSA de Balaguer. Normalment aquesta circulació es prestava amb locomotores 319 i vagons XX. D'ençà del tancament d'aquesta fàbrica no s'han tornat a produir trànsits de mercaderies en aquesta línia, tret de possibles circulacions puntuals que desconeixo.
Salutacions
Posted: Thursday 23/02/2006 12:18
by marcel
aarongilp wrote:neroon wrote:megapauer wrote:
Es sens dubte de circ. Soterrar un pas a nivell per on passaran 10-12 trens al dia. Sense comentaris.
Això de soterrar les vies no ho acabo de entendre del tot. Quan diuen soterrar, a qué es refereixen exactament?, A fer un tunel per sota de la ciutat de Balaguer? O bé construir una trinxera per tal de situar la via per sota del nivell dels carrers, tot i que el tren romandrà descobert (Quelcom semblant a l’estació de Vilafranca del Penedès)?.
Si es refereix al primer cas, imagino que hauran d’instalar un bon sistema d’extracció de fums a l’estació (hem de suposar que serà subterrània), perque els automotors que hi circulin, ja siguin els camells 593 reciclats o bè nous com els Stadlers, Siemmens Desiro, Coradia, etc., en el moment d’accelerar poden generar una fumera de campionat (Algú de Manresa podría dir la seva respecte el pas dels “saleros” per Manresa Viladordis). Jo he comprovat personalment com treballen els tubs d’escapament dels 593 en sortir de l’estació de Balaguer, i l’efecte boira és patent.
Respecte a eliminar un pas a nivell per el que nomès passaran 10 ó 12 trens al dia. Aquesta xifra de trens és aplicable en l'actualitat, però a mig termini, l'intenció de FGC és que en siguin bastants mès.
Salutacions.
Actualment hi ha 6 trens en ambdós sentits per dia. I l'intenció d'FGC és que en siguin més, d'aquí l'aproximació de 10-12.
I soterrar el tren a Balaguer és, quant menys, inversemblant. Per demanar tal cosa s'ha de ser molt...de tot...Si no es soterra ni a Paris capital (que multiplica per 500 o 1000 el nombre d'habitants de Balaguer)...(a París el RER està soterrat, però els altres no), com volen que el soterrin en un poblet de no res? Si hi passessin molts trens encara, però amb el que se suposa que passarà...no s'erniaràn pas, no...
Nomes vull recordar que FGC te fobia a qualsevol cosa que s'assembli a un pas a nivell. I al costat de l'estació de Balaguer n'hi ha un...
I si es posen a remenar el pas a nivell ja posats...
Posted: Thursday 23/02/2006 15:50
by Watermark
N'estic fart de projectes de soterrament. Si fèssim una llista de tots els que s'estan estudiant potser ens espantariem i tot. No obstant, de tots els projectes, el de Balaguer és el més al·lucinant: riure per no plorar. D'acord el pas a nivell molesta, i dic jo: ¿no es molt més barat i menys problemàtic soterrar el carrer que travessa les vies en comptes de tota la via del tren?.
Gràcies a l'especulació i als ajuntaments dintre de poc tota Catalunya la xarxa ferroviària semblarà una xarxa de metro
.
Posted: Thursday 23/02/2006 18:52
by neroon
Algú té dades fiables respecte si FGC es quedarà definitivament amb els camells 593 per fer l'explotació de la línea (amb una reforma semblant a la dels camells xilens)?
Posted: Thursday 23/02/2006 19:07
by Ferrovi
primer FGC s'hauria de "independitzar" de l'estació d'ADIF, soterrant la seva entrada a lleida, fins a fer una estació que arribi veritablement al centre de Lleida, el qual esta allunyat de l'estació Lleida-Pirineus. FGC no hauria de soterrar a Balaguer no creieu?, té pocs habitants comparats amb la capital de provincia, amés, si s'independitza d'ADIF, no dependria d'ella. 8)
Quan amés haguin zones, com a Barcelona, caldria un bon sevei, el qual crec que es imposible amb la via que té FGC a l'estació d'ADIF.
Posted: Thursday 23/02/2006 21:07
by sequera
neroon wrote:Algú té dades fiables respecte si FGC es quedarà definitivament amb els camells 593 per fer l'explotació de la línea (amb una reforma semblant a la dels camells xilens)?
La dada que fas referencia va sortir a un article de "via libre".....però res mes.
Posted: Thursday 23/02/2006 21:10
by sequera
Ferrovi wrote:primer FGC s'hauria de "independitzar" de l'estació d'ADIF, soterrant la seva entrada a lleida, fins a fer una estació que arribi veritablement al centre de Lleida, el qual esta allunyat de l'estació Lleida-Pirineus. FGC no hauria de soterrar a Balaguer no creieu?, té pocs habitants comparats amb la capital de provincia, amés, si s'independitza d'ADIF, no dependria d'ella. 8)
Quan amés haguin zones, com a Barcelona, caldria un bon sevei, el qual crec que es imposible amb la via que té FGC a l'estació d'ADIF.
Dos cosetes:
1.- La idea de "independitzar-se" de ADIF Lleida Pirineus es un gran error. Seria desaprofitar la intermodalidad que ofereix la estació.
2.-Arribar al centre de Lleida...doncs crec que hi han altres mitjans que ho podrien fer amb mes eficacia, per exemple un tramvia.