Corredor Mediterrani
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tot cap a Madrid!
En resum: el que apunta cap a Madrid està més o menys avançat. La resta, per quan hi hagi calers (= quan les gallines pixin).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vandellòs-enllaç LAV, entre 24 i 36 mesos
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... etres.html
Les obres del corredor posen a zero el comptaquilòmetres
L'Estat confirma el termini d'execució d'entre 24 i 36 mesos a partir d'ahir, si bé les vies i l'electrificació tindran prioritat
Crítiques de diversos municipis i agents pel retard en l'adjudicació i en altres projectes com ara el TAV
25/01/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau
Les obres pendents del corredor mediterrani ferroviari al Camp de Tarragona, iniciades als anys noranta, han tornat a posar el comptaquilòmetres a zero. I en teoria, ara sí, per a l'empenta definitiva, que hauria de desembocar en la seva entrada en servei, segons els terminis oficials, a principi del 2014.
L'adjudicació, publicada dissabte al BOE, dels tres grans contractes que faltaven per completar la variant en ample ibèric de l'actual línia de via única entre Vandellòs i Tarragona i el seu enllaç amb la línia del TAV Madrid-Barcelona –els d'instal·lació de les vies, electrificació i les noves estacions de Cambrils i l'Hospitalet de l'Infant– va ser rebuda ahir amb un gust agredolç pels municipis i agents implicats. Tots van felicitar-se perquè s'hagi desencallat la triple inversió licitada fa poc més d'un any –que puja en total a 205 milions–, i sobretot en temps de crisi i restriccions pressupostàries de l'Estat, però moltes veus eren crítiques pel retard d'aquest darrer pas, i continuaven reivindicant altres actuacions pendents a la xarxa.
Vies i electrificació
El diputat pel PSC al Congrés, Francesc Vallès, estava molt satisfet per una “gran notícia” que, segons ell, “dóna continuïtat a l'execució d'un projecte que s'havia posat en dubte”, i ho fa “en una època de crisi i contenció del dèficit”. “Sempre hem dit el mateix, que és una infraestructura estratègica que ha de dinamitzar econòmicament el Camp de Tarragona, i que estava fora de qualsevol discussió”, s'enorgullia. El mateix diputat aclaria que els terminis de l'adjudicació –que ahir van iniciar oficialment el compte enrere després de la publicació, dissabte, de l'adjudicació definitiva– no han variat respecte als de la licitació: 24 mesos per a les vies i estacions, i 36 per a l'electrificació. Això sí, ell mateix recordava que “no hi pot haver estacions sense via”, amb la qual cosa anunciava que “les vies i l'electrificació tindran prioritat, si bé la idea és que s'acabin totes alhora”. L'apunt també val per a l'estació central del sud de l'aeroport: les obres van començar al febrer de l'any passat però estan aturades des de pocs mesos després. “Però el contracte no ha estat rescindit, i si amb l'adjudicació s'impulsa el corredor es posarà tota l'obra al dia”, va dir.
La Cambra, crítica
El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, va exemplificar el sector més crític, i va recordar que les adjudicacions “són apropiades però insuficients”, ja que “arriben un any tard, i no cobreixen totes les expectatives i necessitats a la xarxa ferroviària”, que continua pendent del TAV Tarragona-Castelló, en estudi des de fa just un any. Abelló, a més, insistia en dues reivindicacions que no oblidarà: la línia de mercaderies per connectar el port de Tarragona a Europa, i l'entrada de l'alta velocitat a la ciutat amb una línia pròpia també d'ample internacional. De fet, el ramal –també inclòs en les noves adjudicacions– entre la futura estació central de l'aeroport i l'actual línia Reus-Tarragona ja permetrà –amb els dos intercanviadors d'amples igualment previstos– que trens d'altes prestacions com per exemple els Altaria –i en principi també els Avant– puguin entrar el 2014 fins al centre de Tarragona per l'actual via d'ample ibèric, però la cambra va recordar que això “suposa una gran frontera tecnològica, ja que només determinada maquinària rodant pot fer el canvi d'eixos”. “I els trens que puguin passar quedaran en via morta, perquè del by-pass encara ni se'n parla”, lamenta l'ens.
Vallès, però, es va defensar: “Potser tot arriba molt tard, però hi ha governs que ho tiren endavant, i d'altres que no ho van fer perquè només ho van posar a licitació”. “Els que critiquen fa quatre dies eren a l'acte reivindicatiu de Ferrmed... Ara què volen, que es deixi de fer?”, es pregunta.
Les obres del corredor posen a zero el comptaquilòmetres
L'Estat confirma el termini d'execució d'entre 24 i 36 mesos a partir d'ahir, si bé les vies i l'electrificació tindran prioritat
Crítiques de diversos municipis i agents pel retard en l'adjudicació i en altres projectes com ara el TAV
25/01/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau
Les obres pendents del corredor mediterrani ferroviari al Camp de Tarragona, iniciades als anys noranta, han tornat a posar el comptaquilòmetres a zero. I en teoria, ara sí, per a l'empenta definitiva, que hauria de desembocar en la seva entrada en servei, segons els terminis oficials, a principi del 2014.
L'adjudicació, publicada dissabte al BOE, dels tres grans contractes que faltaven per completar la variant en ample ibèric de l'actual línia de via única entre Vandellòs i Tarragona i el seu enllaç amb la línia del TAV Madrid-Barcelona –els d'instal·lació de les vies, electrificació i les noves estacions de Cambrils i l'Hospitalet de l'Infant– va ser rebuda ahir amb un gust agredolç pels municipis i agents implicats. Tots van felicitar-se perquè s'hagi desencallat la triple inversió licitada fa poc més d'un any –que puja en total a 205 milions–, i sobretot en temps de crisi i restriccions pressupostàries de l'Estat, però moltes veus eren crítiques pel retard d'aquest darrer pas, i continuaven reivindicant altres actuacions pendents a la xarxa.
Vies i electrificació
El diputat pel PSC al Congrés, Francesc Vallès, estava molt satisfet per una “gran notícia” que, segons ell, “dóna continuïtat a l'execució d'un projecte que s'havia posat en dubte”, i ho fa “en una època de crisi i contenció del dèficit”. “Sempre hem dit el mateix, que és una infraestructura estratègica que ha de dinamitzar econòmicament el Camp de Tarragona, i que estava fora de qualsevol discussió”, s'enorgullia. El mateix diputat aclaria que els terminis de l'adjudicació –que ahir van iniciar oficialment el compte enrere després de la publicació, dissabte, de l'adjudicació definitiva– no han variat respecte als de la licitació: 24 mesos per a les vies i estacions, i 36 per a l'electrificació. Això sí, ell mateix recordava que “no hi pot haver estacions sense via”, amb la qual cosa anunciava que “les vies i l'electrificació tindran prioritat, si bé la idea és que s'acabin totes alhora”. L'apunt també val per a l'estació central del sud de l'aeroport: les obres van començar al febrer de l'any passat però estan aturades des de pocs mesos després. “Però el contracte no ha estat rescindit, i si amb l'adjudicació s'impulsa el corredor es posarà tota l'obra al dia”, va dir.
La Cambra, crítica
El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, va exemplificar el sector més crític, i va recordar que les adjudicacions “són apropiades però insuficients”, ja que “arriben un any tard, i no cobreixen totes les expectatives i necessitats a la xarxa ferroviària”, que continua pendent del TAV Tarragona-Castelló, en estudi des de fa just un any. Abelló, a més, insistia en dues reivindicacions que no oblidarà: la línia de mercaderies per connectar el port de Tarragona a Europa, i l'entrada de l'alta velocitat a la ciutat amb una línia pròpia també d'ample internacional. De fet, el ramal –també inclòs en les noves adjudicacions– entre la futura estació central de l'aeroport i l'actual línia Reus-Tarragona ja permetrà –amb els dos intercanviadors d'amples igualment previstos– que trens d'altes prestacions com per exemple els Altaria –i en principi també els Avant– puguin entrar el 2014 fins al centre de Tarragona per l'actual via d'ample ibèric, però la cambra va recordar que això “suposa una gran frontera tecnològica, ja que només determinada maquinària rodant pot fer el canvi d'eixos”. “I els trens que puguin passar quedaran en via morta, perquè del by-pass encara ni se'n parla”, lamenta l'ens.
Vallès, però, es va defensar: “Potser tot arriba molt tard, però hi ha governs que ho tiren endavant, i d'altres que no ho van fer perquè només ho van posar a licitació”. “Els que critiquen fa quatre dies eren a l'acte reivindicatiu de Ferrmed... Ara què volen, que es deixi de fer?”, es pregunta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.vilaweb.cat/noticia/3840437/ ... rrani.html
Blanco anuncia que al març presentarà l'informe tècnic del corredor mediterrani
Ho ha dit en presència del president Mas, en la inauguració del TGV Figueres-Perpinyà
El ministre espanyol de Foment, José Blanco, ha anunciat avui que el dia 3 de març es presentarà oficialment l'informe tècnic del govern espanyol sobre corredor mediterrani. Aquest informe, que arriba amb mesos de retard respecte el compromís de l'executiu de Zapatero i després d'anys de reivindicació, ha de determinar el grau de prioritat de l'eix mediterrani respecte altres infrastructures ferroviàries a Europa.
Aquest informe, el contingut del qual no ha transcendit, s'inclourà a l'esborrany que fa la Unió Europea de la xarxa ferroviària prioritària prevista per als pròxims anys i que discutirà amb els estats membres fins a l'abril. Després, a l'abril, es presentarà el projecte definitivament al consell de ministres europeu i al parlament europeu. Per atnt, és previst que la decisió final de la Unio Europea sobre l'eix mediterrani no s'escaigui fins a final de maig o a la primeria de juny.
Blanco ha fet aquest anunci avui en la inauguració de la línia TGV de Figueres a Perpinyà i a París, un trajecte cobert per trens de la companyia francesa SNCF (reserves), en presència del president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas.
Blanco anuncia que al març presentarà l'informe tècnic del corredor mediterrani
Ho ha dit en presència del president Mas, en la inauguració del TGV Figueres-Perpinyà
El ministre espanyol de Foment, José Blanco, ha anunciat avui que el dia 3 de març es presentarà oficialment l'informe tècnic del govern espanyol sobre corredor mediterrani. Aquest informe, que arriba amb mesos de retard respecte el compromís de l'executiu de Zapatero i després d'anys de reivindicació, ha de determinar el grau de prioritat de l'eix mediterrani respecte altres infrastructures ferroviàries a Europa.
Aquest informe, el contingut del qual no ha transcendit, s'inclourà a l'esborrany que fa la Unió Europea de la xarxa ferroviària prioritària prevista per als pròxims anys i que discutirà amb els estats membres fins a l'abril. Després, a l'abril, es presentarà el projecte definitivament al consell de ministres europeu i al parlament europeu. Per atnt, és previst que la decisió final de la Unio Europea sobre l'eix mediterrani no s'escaigui fins a final de maig o a la primeria de juny.
Blanco ha fet aquest anunci avui en la inauguració de la línia TGV de Figueres a Perpinyà i a París, un trajecte cobert per trens de la companyia francesa SNCF (reserves), en presència del president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Les cambres de comerç pressionen
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... eries.html
Unió de Cambres pel corredor de mercaderies
Les Cambres de Múrcia, Catalunya i el País Valencià, per l'eix ferroviari mediterrani
03/02/11 02:00 - barcelona - Redacció
La pressió sobre el govern de l'Estat perquè acceleri el projecte de corredor ferroviari per a mercaderies per l'eix mediterrani no s'atura. Les Cambres de Comerç de Catalunya, el País Valencià i Múrcia van reiterar ahir la seva reclamació per tal que l'eix viari Algesires-Rotterdam-Hamburg sigui inclòs aquest any en el gros de xarxa bàsica europea a desenvolupar. La Unió Europea (UE) fixarà aquest any els eixos per a mercaderies que cal construir en la pròxima dècada. Les tres Cambres recorden al Ministeri de Foment que la “doble via exclusiva per a mercaderies” resulta ja “imprescindible”.
El ministre José Blanco va garantir la setmana passada que presentarà el projecte aquesta primavera. Però els titubejos socialistes sobre l'eix –ahir mateix es va fer un acte a París a favor de l'opció Madrid-Aragó-Migdia-Pirineus amb la presència del secretari general del PSOE i president aragonès, Marcelino Iglesias– mantenen la incertesa sobre quin eix proposarà Espanya de tirar endavant a la UE. Les entitats empresarials de les tres autonomies demanen a Foment que “impulsi el projecte per la seva rendibilitat”. Aquest mes de gener es va posar en marxa la via adaptada per a combois de mercaderies des del port de Barcelona fins a França, un primer pas per al corredor, tot i que implica encara força canvis de vies.
Unió de Cambres pel corredor de mercaderies
Les Cambres de Múrcia, Catalunya i el País Valencià, per l'eix ferroviari mediterrani
03/02/11 02:00 - barcelona - Redacció
La pressió sobre el govern de l'Estat perquè acceleri el projecte de corredor ferroviari per a mercaderies per l'eix mediterrani no s'atura. Les Cambres de Comerç de Catalunya, el País Valencià i Múrcia van reiterar ahir la seva reclamació per tal que l'eix viari Algesires-Rotterdam-Hamburg sigui inclòs aquest any en el gros de xarxa bàsica europea a desenvolupar. La Unió Europea (UE) fixarà aquest any els eixos per a mercaderies que cal construir en la pròxima dècada. Les tres Cambres recorden al Ministeri de Foment que la “doble via exclusiva per a mercaderies” resulta ja “imprescindible”.
El ministre José Blanco va garantir la setmana passada que presentarà el projecte aquesta primavera. Però els titubejos socialistes sobre l'eix –ahir mateix es va fer un acte a París a favor de l'opció Madrid-Aragó-Migdia-Pirineus amb la presència del secretari general del PSOE i president aragonès, Marcelino Iglesias– mantenen la incertesa sobre quin eix proposarà Espanya de tirar endavant a la UE. Les entitats empresarials de les tres autonomies demanen a Foment que “impulsi el projecte per la seva rendibilitat”. Aquest mes de gener es va posar en marxa la via adaptada per a combois de mercaderies des del port de Barcelona fins a França, un primer pas per al corredor, tot i que implica encara força canvis de vies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Acord de les cambres de comerç
http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... rrani.html
València i Barcelona escenifiquen el suport al corredor mediterrani
Les Cambres de Comerç d'ambdós territoris asseguren que és una infraestructura “vital” per entrar en el mercat asiàtic
Acorden treballar en xarxa per aconseguir el finançament europeu
15/02/11 16:00 - VAlència - Redacció
Acord unànime per part de les cambres de comerç del País Valencià, Catalunya i Múrcia en la defensa del corredor mediterrani. En un trobada a València, presidida pel president de la Generalitat, Francisco Camps, els presidents d'aquests organismes han insistit en la necessitat d'aconseguir que la infraestructura siga inclosa en la nova llista de projectes prioritaris a què la Unió Europea ha de donar el seu vistiplau d'ací a poc. La seua inclusió significaria la inversió, pràcticament al cent per cent, de les obres amb fons comunitaris.
Per això, durant la trobada s'ha acordat fer un esforç més en la conscienciació de la repercussió que el projecte econòmic tindrà en el creixement estatal i europeu. “És una infraestructura fonamental per al desenvolupament, és la porta imprescindible per a accedir al mercat d'Àsia i el Pacífic”, ha subratllat Camps.
Per al seu part el president de la cambra de Barcelona, Miquel Valls, ha confiat que la imatge d'unitat servirà perquè finalment el projecte siga considerat per la Unió Europea. “Estic convençut que Europa atendrà les nostres aspiracions”, ha indicat el català.
El president de la cambra murciana, Pedro García Balibrea, ha recordat que “estem en la perifèria d'Europa” i que el corredor mediterrani és la connexió que falta per a accedir al mercat centroeuropeu de forma “ràpida i sostenible”.
El recentment elegit president de la cambra de comerç de València, José Vicente Morata, ha destacat que el corredor mediterrani és la “peça clau” del creixement econòmic dels pròxims 15 anys i, ha instat a actuar immediatament sobre el tram ferroviari entre Castelló i Tarragona on el diferent ample de via entrebanca les comunicacions. “Hem d'apostar per una economia complementària, treballar en xarxa i vincular els nostres interessos”, ha indicat Morata.
València i Barcelona escenifiquen el suport al corredor mediterrani
Les Cambres de Comerç d'ambdós territoris asseguren que és una infraestructura “vital” per entrar en el mercat asiàtic
Acorden treballar en xarxa per aconseguir el finançament europeu
15/02/11 16:00 - VAlència - Redacció
Acord unànime per part de les cambres de comerç del País Valencià, Catalunya i Múrcia en la defensa del corredor mediterrani. En un trobada a València, presidida pel president de la Generalitat, Francisco Camps, els presidents d'aquests organismes han insistit en la necessitat d'aconseguir que la infraestructura siga inclosa en la nova llista de projectes prioritaris a què la Unió Europea ha de donar el seu vistiplau d'ací a poc. La seua inclusió significaria la inversió, pràcticament al cent per cent, de les obres amb fons comunitaris.
Per això, durant la trobada s'ha acordat fer un esforç més en la conscienciació de la repercussió que el projecte econòmic tindrà en el creixement estatal i europeu. “És una infraestructura fonamental per al desenvolupament, és la porta imprescindible per a accedir al mercat d'Àsia i el Pacífic”, ha subratllat Camps.
Per al seu part el president de la cambra de Barcelona, Miquel Valls, ha confiat que la imatge d'unitat servirà perquè finalment el projecte siga considerat per la Unió Europea. “Estic convençut que Europa atendrà les nostres aspiracions”, ha indicat el català.
El president de la cambra murciana, Pedro García Balibrea, ha recordat que “estem en la perifèria d'Europa” i que el corredor mediterrani és la connexió que falta per a accedir al mercat centroeuropeu de forma “ràpida i sostenible”.
El recentment elegit president de la cambra de comerç de València, José Vicente Morata, ha destacat que el corredor mediterrani és la “peça clau” del creixement econòmic dels pròxims 15 anys i, ha instat a actuar immediatament sobre el tram ferroviari entre Castelló i Tarragona on el diferent ample de via entrebanca les comunicacions. “Hem d'apostar per una economia complementària, treballar en xarxa i vincular els nostres interessos”, ha indicat Morata.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Foment no prioritza el Corredor Mediterrani
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... inenc.html
Foment evitarà prioritzar l'eix mediterrani per sobre el pirinenc
Foment diu que defensarà igual la travessia dels Pirineus i l'eix atlàntic, i Ferrmed avisa que seguirà la pressió
26/02/11 02:00 - barcelona - ACN
El ministeri de Foment té previst demanar a la Comissió Europea que inclogui en la llista d'eixos ferroviaris prioritaris per a Europa la travessia dels Pirineus, l'eix Atlàntic i el corredor Mediterrani. “Tots tres són compatibles, tots tres són prioritaris”, va insistir ahir el director general de Transport Terrestre de Foment, Manel Villalante, en un acte sobre el corredor mediterrani a la seu de les institucions europees a Barcelona. El ministeri vol que els tres eixos entrin en les prioritats europees, que es decidiran entre el maig i el juny i marcaran els projectes que obtindran fons de la UE. “En una longitud semblant als Pirineus, els Alps tenen nou passos transfronterers en ample de via internacional; demanar-ne tres no sembla una cosa desmesurada, perquè cadascun d'ells respon a tràfics i necessitats diferents”, justificava. Preguntat per si la crisi pot acabar afectant l'execució del corredor mediterrani, Villalante es limitava a apuntar que “la situació econòmica afecta la programació d'infraestructures de totes les administracions, però ara no es discuteix això”. El 2004, quan es van establir les prioritats de la xarxa ferroviària europea, no s'hi va incloure l'eix mediterrani i ara Foment vol fer-ho, però no davant dels altres dos projectes.
El secretari general del lobbie Ferrmed, Joan Amorós, ja el contestava ahir mateix, ja que tem que això es tradueixi en un 'cafè per a tothom' i el corredor mediterrani perdi oportunitats de finançament. És per això que, des d'ara i fins a l'estiu, avisa que no afluixaran la pressió al govern estatal i a la Comissió Europea per aclarir que l'eix mediterrani -en el qual viu el 29% de la població i genera el 31% del PIB de tot l'Estat- es prioritzi per sobre de la travessia transpirinenca. Amorós, que té previst reunir-se amb el ministre José Blanco el 16 de març a Barcelona, també alertava que és molt important que el corredor arribi fins a Algesires i no es quedi sols a Almeria. Pel seu cantó, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, lamentava l'“error” de no incloure abans l'eix entre les xarxes essencials. “Si la recuperació econòmica és tan lenta és també perquè no s'han prioritzat bé les inversions”, lamenta. Durant la jornada es va anunciar que 15 eurodiputats i 30 tècnics visitaran Catalunya entre el 16 i el 18 de març, a petició dels eurodiputats catalans, perquè coneguin els potencials beneficis del corredor sobre el terreny.
Foment evitarà prioritzar l'eix mediterrani per sobre el pirinenc
Foment diu que defensarà igual la travessia dels Pirineus i l'eix atlàntic, i Ferrmed avisa que seguirà la pressió
26/02/11 02:00 - barcelona - ACN
El ministeri de Foment té previst demanar a la Comissió Europea que inclogui en la llista d'eixos ferroviaris prioritaris per a Europa la travessia dels Pirineus, l'eix Atlàntic i el corredor Mediterrani. “Tots tres són compatibles, tots tres són prioritaris”, va insistir ahir el director general de Transport Terrestre de Foment, Manel Villalante, en un acte sobre el corredor mediterrani a la seu de les institucions europees a Barcelona. El ministeri vol que els tres eixos entrin en les prioritats europees, que es decidiran entre el maig i el juny i marcaran els projectes que obtindran fons de la UE. “En una longitud semblant als Pirineus, els Alps tenen nou passos transfronterers en ample de via internacional; demanar-ne tres no sembla una cosa desmesurada, perquè cadascun d'ells respon a tràfics i necessitats diferents”, justificava. Preguntat per si la crisi pot acabar afectant l'execució del corredor mediterrani, Villalante es limitava a apuntar que “la situació econòmica afecta la programació d'infraestructures de totes les administracions, però ara no es discuteix això”. El 2004, quan es van establir les prioritats de la xarxa ferroviària europea, no s'hi va incloure l'eix mediterrani i ara Foment vol fer-ho, però no davant dels altres dos projectes.
El secretari general del lobbie Ferrmed, Joan Amorós, ja el contestava ahir mateix, ja que tem que això es tradueixi en un 'cafè per a tothom' i el corredor mediterrani perdi oportunitats de finançament. És per això que, des d'ara i fins a l'estiu, avisa que no afluixaran la pressió al govern estatal i a la Comissió Europea per aclarir que l'eix mediterrani -en el qual viu el 29% de la població i genera el 31% del PIB de tot l'Estat- es prioritzi per sobre de la travessia transpirinenca. Amorós, que té previst reunir-se amb el ministre José Blanco el 16 de març a Barcelona, també alertava que és molt important que el corredor arribi fins a Algesires i no es quedi sols a Almeria. Pel seu cantó, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, lamentava l'“error” de no incloure abans l'eix entre les xarxes essencials. “Si la recuperació econòmica és tan lenta és també perquè no s'han prioritzat bé les inversions”, lamenta. Durant la jornada es va anunciar que 15 eurodiputats i 30 tècnics visitaran Catalunya entre el 16 i el 18 de març, a petició dels eurodiputats catalans, perquè coneguin els potencials beneficis del corredor sobre el terreny.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
Puesto que un tema de infraestructura trascendental, como éste, no se puede separar de consideraciones estratégico-políticas, dejar que la única conexión con Europa sea a través de Catalunya puede chirriar en algunos despachos madrileños, temiendo el alza del sentimiento independentista catalán.
Una conexión a través del Pirineo aragonés sería más "directa" y "segura" ...
Una conexión a través del Pirineo aragonés sería más "directa" y "segura" ...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xovinisme inepte
I mentrestant, aboquen l'economia al contenidor de residus especials. Això sí, els nacionalistes són sempre els altres...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
Del bloc de DTS:
https://www.google.com/calendar/embed?s ... ssionid=OK
El conseller Recoder assisteix a la presentació de l'estudi tècnic del Corredor del Mediterrani
Quan
dc. 16 de març 16:30 – 17:30
On
Casa LLotja de Mar (Pg. Isabel II,1. Barcelona)
https://www.google.com/calendar/embed?s ... ssionid=OK
El conseller Recoder assisteix a la presentació de l'estudi tècnic del Corredor del Mediterrani
Quan
dc. 16 de març 16:30 – 17:30
On
Casa LLotja de Mar (Pg. Isabel II,1. Barcelona)
Re: Corredor Mediterrani
Què uis ha semblat la presentació?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De moment, paraules
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... rrani.html
Impuls al corredor mediterrani
El ministre de Foment aposta per l'eix ferroviari del mediterrani i anuncia que ja s'està licitant el línia d'Alta Velocitat Barcelona-València
Blanco i Mas coincideixen en què aquesta infraestructura supera l'Espanya radial
16/03/11 18:59 - Barcelona - Redacció
El ministre de Foment espanyol, José Blanco, ha fet avui una aposta clara per impulsar l'eix ferroviari mediterrani, que ha de connectar el transport de mercaderies entre Almeria i a frontera francesa.
En la seva intervenció a la presentació de l'estudi tècnic d'aquesta infraestructura que s'ha fet aquesta tarda a la Cambra de Comerç de Barcelona, el ministre ha vaticinat que el corredor mediterrani estarà plenament operatiu en l'“horitzó de l'any 2020”.
El titular de Foment ha reconegut que la del transport de mercaderies és “una de les grans assignatures pendents” i ha afirmat que aquesta projecte és “una oportunitat de primer ordre per posicionar -nos com una de les principals plataformes logístiques intercontinentals d'Europa”
Blanco ha assenyalat que el corredor “preveu una inversió de 51.000 d'euros només a l'Estat espanyol”, dels quals ja s'han invertit 8.400 milions. En aquest sentit, ha anunciat que ja s'ha iniciat la licitació de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i València.
El ministre ha destacat que aquest eix ferroviari serà “una de les apostes més importants del segle XXI” i el “símbol de la nova Espanya” descentralitzada.
En la mateixa línia, el president de la Generalitat, Artur Mas, ha afirmat que aquest és la primera infraestructura que “supera l'Espanya radial”. El cap del govern català ha subratllat que aquest projecte “no pot fer marxa enrere” i ha posat com a garantia la pluralitat de les comunitats implicades.
Mas ha assegurat que hi ha en joc “una bona part de la capacitat d'exportació”. “El que es farà en els propers anys serà la nostra aorta econòmica. L'artèria principal que ens connectarà amb Europa”, ha ressaltat.
Impuls al corredor mediterrani
El ministre de Foment aposta per l'eix ferroviari del mediterrani i anuncia que ja s'està licitant el línia d'Alta Velocitat Barcelona-València
Blanco i Mas coincideixen en què aquesta infraestructura supera l'Espanya radial
16/03/11 18:59 - Barcelona - Redacció
El ministre de Foment espanyol, José Blanco, ha fet avui una aposta clara per impulsar l'eix ferroviari mediterrani, que ha de connectar el transport de mercaderies entre Almeria i a frontera francesa.
En la seva intervenció a la presentació de l'estudi tècnic d'aquesta infraestructura que s'ha fet aquesta tarda a la Cambra de Comerç de Barcelona, el ministre ha vaticinat que el corredor mediterrani estarà plenament operatiu en l'“horitzó de l'any 2020”.
El titular de Foment ha reconegut que la del transport de mercaderies és “una de les grans assignatures pendents” i ha afirmat que aquesta projecte és “una oportunitat de primer ordre per posicionar -nos com una de les principals plataformes logístiques intercontinentals d'Europa”
Blanco ha assenyalat que el corredor “preveu una inversió de 51.000 d'euros només a l'Estat espanyol”, dels quals ja s'han invertit 8.400 milions. En aquest sentit, ha anunciat que ja s'ha iniciat la licitació de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i València.
El ministre ha destacat que aquest eix ferroviari serà “una de les apostes més importants del segle XXI” i el “símbol de la nova Espanya” descentralitzada.
En la mateixa línia, el president de la Generalitat, Artur Mas, ha afirmat que aquest és la primera infraestructura que “supera l'Espanya radial”. El cap del govern català ha subratllat que aquest projecte “no pot fer marxa enrere” i ha posat com a garantia la pluralitat de les comunitats implicades.
Mas ha assegurat que hi ha en joc “una bona part de la capacitat d'exportació”. “El que es farà en els propers anys serà la nostra aorta econòmica. L'artèria principal que ens connectarà amb Europa”, ha ressaltat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Corredor Mediterrani
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La Comissió de Transport del Parlament Europeu ho veu clar
http://www.vilaweb.cat/noticia/3861510/ ... uropa.html
Dijous 17.03.2011 06:00
'El corredor mediterrani és una prioritat per Europa'
Són paraules de la presidenta de la delegació de la Comissió de Transports europea que visita Catalunya aquesta setmana
L'eurodiputada liberal alemanya i membre de la Comissió de Transports del Parlament Europeu, Gesine Meissner, va ser rotunda ahir a la planta de la Seat de Martorell: 'És una prioritat finançar el corredor mediterrani, i serà una prioritat en el futur'. Meissner presideix un grup d'eurodiputats que visiten aquesta setmana algunes infrastructures logístiques de l'arc mediterrani. Ahir, a la Seat, el responsable de distribució de la companyia de Volkswagen, Manel Medina, va explicar per què volen que aquest eix sigui prioritari per la Unió Europea.
'La visita té per finalitat de demostrar que les institucions i les empreses catalanes fa més de quinze anys que es preparen per rebre trens europeus i que, per tant, la demanda catalana del corredor mediterrani no és una demanda improvisada', diu l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa, que ha promogut la visita.
Els quinze tècnics i trenta eurodiputats de la comissió han visitat, o visitaran, el Port de Barcelona, l'aeroport del Prat, empreses ferroviàries i industrials com la planta del grup Volkswagen de Martorell, i també Perpinyà i Portbou. Entre ells hi ha l'alt funcionari encarregat de definir els corredors de la Comissió Europea. 'Aquesta és una gran notícia', segons Ramon Tremosa, sobretot perquè s'escau 'poques setmanes abans que l'executiu europeu actualitzi la llista d'eixos de transport prioritaris d'Europa'.
La visita europea és un pas més en una història d'actes i reunions per a aconseguir una infrastructura transcendental per a l'eix mediterrani. El pes d'aquesta reivindicació, l'han portat l'associació Ferrmed, que aplega més de cent cinquanta institucions, entitats i empreses de tot l'àmbit europeu en favor del corredor, i l'Institut d'Economia i Empresa Ignasi Villalonga (IIVEE), que agrupa empresaris, professionals i institucions de Catalunya, Andorra, el País Valencià, les Illes Balears i de la Catalunya Nord amb la intenció de fomentar la cooperació entre les regions de la Mediterrània nord-occidental.
Dijous 17.03.2011 06:00
'El corredor mediterrani és una prioritat per Europa'
Són paraules de la presidenta de la delegació de la Comissió de Transports europea que visita Catalunya aquesta setmana
L'eurodiputada liberal alemanya i membre de la Comissió de Transports del Parlament Europeu, Gesine Meissner, va ser rotunda ahir a la planta de la Seat de Martorell: 'És una prioritat finançar el corredor mediterrani, i serà una prioritat en el futur'. Meissner presideix un grup d'eurodiputats que visiten aquesta setmana algunes infrastructures logístiques de l'arc mediterrani. Ahir, a la Seat, el responsable de distribució de la companyia de Volkswagen, Manel Medina, va explicar per què volen que aquest eix sigui prioritari per la Unió Europea.
'La visita té per finalitat de demostrar que les institucions i les empreses catalanes fa més de quinze anys que es preparen per rebre trens europeus i que, per tant, la demanda catalana del corredor mediterrani no és una demanda improvisada', diu l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa, que ha promogut la visita.
Els quinze tècnics i trenta eurodiputats de la comissió han visitat, o visitaran, el Port de Barcelona, l'aeroport del Prat, empreses ferroviàries i industrials com la planta del grup Volkswagen de Martorell, i també Perpinyà i Portbou. Entre ells hi ha l'alt funcionari encarregat de definir els corredors de la Comissió Europea. 'Aquesta és una gran notícia', segons Ramon Tremosa, sobretot perquè s'escau 'poques setmanes abans que l'executiu europeu actualitzi la llista d'eixos de transport prioritaris d'Europa'.
La visita europea és un pas més en una història d'actes i reunions per a aconseguir una infrastructura transcendental per a l'eix mediterrani. El pes d'aquesta reivindicació, l'han portat l'associació Ferrmed, que aplega més de cent cinquanta institucions, entitats i empreses de tot l'àmbit europeu en favor del corredor, i l'Institut d'Economia i Empresa Ignasi Villalonga (IIVEE), que agrupa empresaris, professionals i institucions de Catalunya, Andorra, el País Valencià, les Illes Balears i de la Catalunya Nord amb la intenció de fomentar la cooperació entre les regions de la Mediterrània nord-occidental.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Ara, 167 anys després dels "seis piés castellanos", s'adonen de la importància del transport ferroviari de mercaderies per a l'economia del país. I que aquest transport ferroviari de mercaderies passa per l'ample normal (europeu, uic, estàndard, de 1435 mm o com vulgueu dir-ne). I que aquesta xarxa ha de connectar les àrees econòmicament més actives entre elles i amb Europa.
Espero que, algun dia, es prolongui aquesta xarxa fins a Vila Real de Santo Antonio a Portugal, restablint el servei que, fins el 1987, hi va haver entre Huelva i Ayamonte. Però aquesta vegada creuant el Guadiana i en ample normal.
Salut !!
Espero que, algun dia, es prolongui aquesta xarxa fins a Vila Real de Santo Antonio a Portugal, restablint el servei que, fins el 1987, hi va haver entre Huelva i Ayamonte. Però aquesta vegada creuant el Guadiana i en ample normal.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Competència de tres eixos ferroviaris
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... edors.html
Una cursa, tres corredors
L'eix transpirinenc i l'atlàntic lluiten amb el mediterrani pels fons europeus
Aragó vol mobilitzar França a favor del seu traçat, però París sols el veu a llarg termini
17/03/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau
Si bé és cert que el ministre Blanco ha fet passos des que va rellevar Magdalena Álvarez per recuperar un projecte fins llavors marginat com era el corredor del Mediterrani, també ho és que aquest competeix amb dos eixos estatals més per obtenir els fons europeus (l'eix atlàntic i la travessia central pirinenca), i que Foment es nega a mullar-se per cap dels tres, i assegura que els troba igual de prioritaris. L'eix transpirinenc, que el govern d'Aznar va incloure el 2003 en la xarxa transeuropea en detriment del mediterrani, partiria d'Algesires, passaria per Madrid i Saragossa, travessaria la frontera per un nou túnel de 40 quilòmetres i connectaria amb Tolosa i el centre de França.
La UE estima un cost d'uns 8.700 milions per al tram central, tot i que la guerra de xifres està oberta, ja que el lobby Ferrmed assegura que en el seu conjunt la travessia “representaria un cost addicional d'uns 13.000 milions sobre les inversions del corredor mediterrani”. En tot cas, un dels seus grans defensors, el president aragonès Marcel·lí Iglesias, no es cansa de repetir que el seu eix “no competeix ni és alternativa de ningú, sinó que és complementari”, en referència al del Mediterrani, que “és clar que s'ha de fer”, i l'atlàntic. El defensa, això sí, perquè s'especialitzaria en mercaderies i perquè “en 500 quilòmetres de Pirineus fa falta un tercer corredor”, ja que els Alps són travessats per fins a nou corredors. També assegura Iglesias que els altres dos eixos “estan a punt del col·lapse”, fet que Ferrmed nega rotundament: “Ara com ara el tràfic transfronterer tant per Portbou com per Irun és molt escàs, una vintena de trens diaris”, indica. Sigui com sigui, per desenvolupar l'eix pirinenc, que té el suport de Portugal, el Marroc i fins i tot de la Junta d'Andalusia, el 2009 es va constituir una agrupació d'interès econòmic entre els estats espanyol i francès, que aquest febrer va celebrar la segona reunió a París, pocs dies després d'un acte de suport a Brussel·les. S'hi va decidir licitar dos estudis, sobre els fluxos que es podrien esperar a l'eix i el marc físic per a la construcció de les vies. Els aragonesos, que fins i tot van oferir als veïns que triessin per quina vall voldrien la línia, estaven satisfets per l'actitud “molt favorable” de França, si bé admetien que “l'interès és més gran a Espanya”. També recordaven que París té inclòs l'eix en la seva planificació... a llarg termini. “Està avançant bé, si bé ens agradaria que anés a més velocitat”, admetia Iglesias. I és que és cert que França veu bé l'eix, però no el troba tan prioritari com per fer-lo ara, en un termini de deu anys com apunten els aragonesos i els vigents plans europeus. I fins i tot el president de la regió de Migdia-Pirineus, aliat d'Iglesias, recordava al febrer que el seu horitzó és que la línia estigui en servei “d'aquí a uns trenta anys”.
El corredor que s'ha despertat més tard –qui sap si massa– és l'atlàntic, també entre Madrid i París, però passant per la línia actual Burgos-Irun. Tot just el mes passat, quan va assumir la presidència de l'associació logística que comparteix amb Aquitània, el govern basc engegava una campanya per incloure l'eix entre les prioritats europees –ja hi ha presentat al·legacions–, mentre assegurava que el veu factible d'aquí a vuit anys, incloent-hi el pas a ample europeu de la via ibèrica. El nou lobby atlàntic, que admet que s'emmiralla en l'estructura jurídica de Ferrmed, ha encarregat també estudis propis, i assegura que té el suport també de Portugal i França, i “l'interès” d'Alemanya... La cursa està servida. Han començat els cops de colze.
Rendibilitat.
Ferrmed creu que l'eix pirinenc “no es pot justificar” fins que els dos existents se saturin, “fins al 2040 o 2050”. A més, ha recordat que la rendibilitat de l'eix mediterrani seria molt alta, “d'uns 67.000 milions en el període 2016-2045", i que connectar un port mediterrani amb Europa per Aragó suposaria 500 quilòmetres més, amb un “cost afegit d'uns 24.000 euros per tren de mil tones netes”.
Una cursa, tres corredors
L'eix transpirinenc i l'atlàntic lluiten amb el mediterrani pels fons europeus
Aragó vol mobilitzar França a favor del seu traçat, però París sols el veu a llarg termini
17/03/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau
Si bé és cert que el ministre Blanco ha fet passos des que va rellevar Magdalena Álvarez per recuperar un projecte fins llavors marginat com era el corredor del Mediterrani, també ho és que aquest competeix amb dos eixos estatals més per obtenir els fons europeus (l'eix atlàntic i la travessia central pirinenca), i que Foment es nega a mullar-se per cap dels tres, i assegura que els troba igual de prioritaris. L'eix transpirinenc, que el govern d'Aznar va incloure el 2003 en la xarxa transeuropea en detriment del mediterrani, partiria d'Algesires, passaria per Madrid i Saragossa, travessaria la frontera per un nou túnel de 40 quilòmetres i connectaria amb Tolosa i el centre de França.
La UE estima un cost d'uns 8.700 milions per al tram central, tot i que la guerra de xifres està oberta, ja que el lobby Ferrmed assegura que en el seu conjunt la travessia “representaria un cost addicional d'uns 13.000 milions sobre les inversions del corredor mediterrani”. En tot cas, un dels seus grans defensors, el president aragonès Marcel·lí Iglesias, no es cansa de repetir que el seu eix “no competeix ni és alternativa de ningú, sinó que és complementari”, en referència al del Mediterrani, que “és clar que s'ha de fer”, i l'atlàntic. El defensa, això sí, perquè s'especialitzaria en mercaderies i perquè “en 500 quilòmetres de Pirineus fa falta un tercer corredor”, ja que els Alps són travessats per fins a nou corredors. També assegura Iglesias que els altres dos eixos “estan a punt del col·lapse”, fet que Ferrmed nega rotundament: “Ara com ara el tràfic transfronterer tant per Portbou com per Irun és molt escàs, una vintena de trens diaris”, indica. Sigui com sigui, per desenvolupar l'eix pirinenc, que té el suport de Portugal, el Marroc i fins i tot de la Junta d'Andalusia, el 2009 es va constituir una agrupació d'interès econòmic entre els estats espanyol i francès, que aquest febrer va celebrar la segona reunió a París, pocs dies després d'un acte de suport a Brussel·les. S'hi va decidir licitar dos estudis, sobre els fluxos que es podrien esperar a l'eix i el marc físic per a la construcció de les vies. Els aragonesos, que fins i tot van oferir als veïns que triessin per quina vall voldrien la línia, estaven satisfets per l'actitud “molt favorable” de França, si bé admetien que “l'interès és més gran a Espanya”. També recordaven que París té inclòs l'eix en la seva planificació... a llarg termini. “Està avançant bé, si bé ens agradaria que anés a més velocitat”, admetia Iglesias. I és que és cert que França veu bé l'eix, però no el troba tan prioritari com per fer-lo ara, en un termini de deu anys com apunten els aragonesos i els vigents plans europeus. I fins i tot el president de la regió de Migdia-Pirineus, aliat d'Iglesias, recordava al febrer que el seu horitzó és que la línia estigui en servei “d'aquí a uns trenta anys”.
El corredor que s'ha despertat més tard –qui sap si massa– és l'atlàntic, també entre Madrid i París, però passant per la línia actual Burgos-Irun. Tot just el mes passat, quan va assumir la presidència de l'associació logística que comparteix amb Aquitània, el govern basc engegava una campanya per incloure l'eix entre les prioritats europees –ja hi ha presentat al·legacions–, mentre assegurava que el veu factible d'aquí a vuit anys, incloent-hi el pas a ample europeu de la via ibèrica. El nou lobby atlàntic, que admet que s'emmiralla en l'estructura jurídica de Ferrmed, ha encarregat també estudis propis, i assegura que té el suport també de Portugal i França, i “l'interès” d'Alemanya... La cursa està servida. Han començat els cops de colze.
Rendibilitat.
Ferrmed creu que l'eix pirinenc “no es pot justificar” fins que els dos existents se saturin, “fins al 2040 o 2050”. A més, ha recordat que la rendibilitat de l'eix mediterrani seria molt alta, “d'uns 67.000 milions en el període 2016-2045", i que connectar un port mediterrani amb Europa per Aragó suposaria 500 quilòmetres més, amb un “cost afegit d'uns 24.000 euros per tren de mil tones netes”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
Ja m´he llegit TOT EL TOTXO del tema (196 pàgines, el podeu trobar aquí: http://www.fomento.es, aneu a "el ministro presenta el corredor del mediterráneo", i després busqueu a baix a la dreta "documentos", "estudio del corredor Mediterráneo" (són 48993 K de pdf... ).
Resumint, es preveuen les següents intenvencions (cap data, només terminis nebulosos i la data de 2020 suggerida...):
-nova via Martorell-Castellbisbal per mercaderies, per alleujar la congestió amb rodalies (alta prioritat).
-nova via Martorell-Vilafranca -St.Vicenç de Calders, a mig/llarg termini, exclusiva de mercaderies, per alleujar congestió amb rodalies (baixa prioritat). Es podria fer per fases, primer de Martorell a Vilafranca, després la resta...
-desdoblament entre Sant Vicenç de Calders i Roda de Barà (encara no sé com s´ho faran a Roda de Mar).
-reconstrucció de la línia Reus-Roda de Barà amb doble via, en principi per mercaderies...
-enllaç amb múltiples escalèxtrics entre la línia Reus-Roda, el Corredor Mediterrani, i la línia Tarragona-Reus sentit Tarragona.
-LAV Tarragona-Castelló-València (no, no és el què hi ha ara, és una altra, ja veurem què hi fan)
-desdoblament de la línia exclusiva de mercaderies València Font de St.Lluís-Benifaió (alta prioritat... línia encara no inaugurada... i ja la troben escassa!!! )
-enllaç amb salts de moltó d´aquesta línia cap a la terminal de contenidors de Silla, la línia de Gandia, i la fàbrica Ford d´Almussafes (alta prioritat).
-desdoblament línia convencional Xàtiva-L´Alcúdia de Crespins (que incomprensiblement es va decidir de mantenir en via única, alta prioritat)
-electrificació a 3000V de la línia convencional Chinchilla-Cieza-Murcia-Cartagena
-by-pass a Chinchilla per poder accedir a la línia de Murcia des de València.
-nova LAV Murcia-Cartagena
-millores accessos a ports de Barcelona, Tarragona, Castelló, Sagunt, València, Alacant, Cartagena/Escombreras, Almería, Málaga, Algeciras
-ampliació de capacitat d´entre altres, La Llagosta, Constantí, Font de Sant Lluís, Escombreras.
El document parla d´unes freqüències d´AVEs i Avants entre Barcelona i Murcia semblant a la línia Barcelona-Madrid...
Caldrà veure quant de tot això s´acaba fent, i evidentment, quan s´acaba fent...
Resumint, es preveuen les següents intenvencions (cap data, només terminis nebulosos i la data de 2020 suggerida...):
-nova via Martorell-Castellbisbal per mercaderies, per alleujar la congestió amb rodalies (alta prioritat).
-nova via Martorell-Vilafranca -St.Vicenç de Calders, a mig/llarg termini, exclusiva de mercaderies, per alleujar congestió amb rodalies (baixa prioritat). Es podria fer per fases, primer de Martorell a Vilafranca, després la resta...
-desdoblament entre Sant Vicenç de Calders i Roda de Barà (encara no sé com s´ho faran a Roda de Mar).
-reconstrucció de la línia Reus-Roda de Barà amb doble via, en principi per mercaderies...
-enllaç amb múltiples escalèxtrics entre la línia Reus-Roda, el Corredor Mediterrani, i la línia Tarragona-Reus sentit Tarragona.
-LAV Tarragona-Castelló-València (no, no és el què hi ha ara, és una altra, ja veurem què hi fan)
-desdoblament de la línia exclusiva de mercaderies València Font de St.Lluís-Benifaió (alta prioritat... línia encara no inaugurada... i ja la troben escassa!!! )
-enllaç amb salts de moltó d´aquesta línia cap a la terminal de contenidors de Silla, la línia de Gandia, i la fàbrica Ford d´Almussafes (alta prioritat).
-desdoblament línia convencional Xàtiva-L´Alcúdia de Crespins (que incomprensiblement es va decidir de mantenir en via única, alta prioritat)
-electrificació a 3000V de la línia convencional Chinchilla-Cieza-Murcia-Cartagena
-by-pass a Chinchilla per poder accedir a la línia de Murcia des de València.
-nova LAV Murcia-Cartagena
-millores accessos a ports de Barcelona, Tarragona, Castelló, Sagunt, València, Alacant, Cartagena/Escombreras, Almería, Málaga, Algeciras
-ampliació de capacitat d´entre altres, La Llagosta, Constantí, Font de Sant Lluís, Escombreras.
El document parla d´unes freqüències d´AVEs i Avants entre Barcelona i Murcia semblant a la línia Barcelona-Madrid...
Caldrà veure quant de tot això s´acaba fent, i evidentment, quan s´acaba fent...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No saben de què va
Combinem algunes dades:
Ford va dir, clar i català (perdó, valencià, no se'm queixi el pòsit blaver), que o els feien una connexió com cal amb Europa o marxaven. Més enllà de si és una simple amenaça o quelcom més, el govern central demostra no tenir ni punyetera idea de les prioritats econòmiques del país que suposadament administra. Perquè ja em diran de què serveix donar prioritat a l'enllaç amb la fàbrica d'Almussafes si després no habiliten la infraestructura entre València i Barcelona.437.001 wrote:-nova via Martorell-Vilafranca -St.Vicenç de Calders, a mig/llarg termini, exclusiva de mercaderies, per alleujar congestió amb rodalies (baixa prioritat). Es podria fer per fases, primer de Martorell a Vilafranca, després la resta...
-LAV Tarragona-Castelló-València (no, no és el què hi ha ara, és una altra, ja veurem què hi fan)
-enllaç amb salts de moltó d´aquesta línia cap a la terminal de contenidors de Silla, la línia de Gandia, i la fàbrica Ford d´Almussafes (alta prioritat).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Portbou hi veu una oportunitat
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... rrani.html
Portbou veu com una oportunitat el corredor mediterrani
Eurodiputats visiten la població
L'alcalde destaca les virtuts de l'estació per formar part del futur eix ferroviari
18/03/11 02:00 - portbou - Mar Vicente
L'alcalde de Portbou, Antoni Vega, veu el corredor mediterrani com una oportunitat per al municipi, però sobretot per a les 200 persones que treballen a l'estació de tren. Així ho va traslladar ahir Vega a la delegació d'eurodiputats que van visitar el municipi altempordanès per veure les instal·lacions ferroviàries. Els representants del Parlament Europeu han de decidir amb aquestes visites –ahir també van ser a Perpinyà i Barcelona– per on ha de passar el corredor mediterrani.
L'alcalde va explicar després de la trobada que l'estació de tren de Portbou ho té molt bé per formar part d'aquest futur eix ferroviari, i recorda que hi ha 51.300 milions d'euros en joc. “És una xifra important, i no estaria malament que una part es quedés a la comarca”, va dir Vega.
Antoni Vega assegura que l'estació de Portbou està molt preparada per al corredor, no només per la gran extensió de terreny que hi ha preparada –100.000 metres quadrats– i actualment molta part en desús, sinó per la mà d'obra especialitzada i qualificada que hi ha. També va destacar les instal·lacions que ja hi ha fetes i va tornar a demanar que es creï un magatzem logístic, una formació professional ferroviària i un taller de reparació de vagons i maquinària.
El delegat del govern a Girona, Eudald Casadesús, es va reunir ahir també amb alcaldes de l'Alt Empordà.
Portbou veu com una oportunitat el corredor mediterrani
Eurodiputats visiten la població
L'alcalde destaca les virtuts de l'estació per formar part del futur eix ferroviari
18/03/11 02:00 - portbou - Mar Vicente
L'alcalde de Portbou, Antoni Vega, veu el corredor mediterrani com una oportunitat per al municipi, però sobretot per a les 200 persones que treballen a l'estació de tren. Així ho va traslladar ahir Vega a la delegació d'eurodiputats que van visitar el municipi altempordanès per veure les instal·lacions ferroviàries. Els representants del Parlament Europeu han de decidir amb aquestes visites –ahir també van ser a Perpinyà i Barcelona– per on ha de passar el corredor mediterrani.
L'alcalde va explicar després de la trobada que l'estació de tren de Portbou ho té molt bé per formar part d'aquest futur eix ferroviari, i recorda que hi ha 51.300 milions d'euros en joc. “És una xifra important, i no estaria malament que una part es quedés a la comarca”, va dir Vega.
Antoni Vega assegura que l'estació de Portbou està molt preparada per al corredor, no només per la gran extensió de terreny que hi ha preparada –100.000 metres quadrats– i actualment molta part en desús, sinó per la mà d'obra especialitzada i qualificada que hi ha. També va destacar les instal·lacions que ja hi ha fetes i va tornar a demanar que es creï un magatzem logístic, una formació professional ferroviària i un taller de reparació de vagons i maquinària.
El delegat del govern a Girona, Eudald Casadesús, es va reunir ahir també amb alcaldes de l'Alt Empordà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Corredor Mediterrani
http://www.directe.cat/noticia/133311/b ... a-aragones
Seguir llegint:
http://www.directe.cat/noticia/133311/b ... a-aragones
Blanco deixa clar que el corredor mediterrani no passarà mai per davant de la via aragonesa
Germà Bel alerta de la 'difícil papereta' que tindrà l'Estat espanyol si Europa no tolera que prioritzi dos corredors alhora, reclamant finançament per a més d'un projecte
El ministre espanyol de Foment, José Blanco, ha presentat aquest dimarts després de diversos ajornaments el projecte tècnic del corredor mediterrani. Blanco ha aprofitat la seva visita a Barcelona per prometre 25.400 milions d'inversions per fer que aquesta infraestructura cabdal per a l'economia de l'eix mediterrani sigui una realitat al 2020. Més enllà dels titulars enlluernadors, el ministre espanyol ha estat molt clar en les seves declaracions i ha admès que tot i els 'esforços' per incloure el corredor mediterrani en la xarxa europea de transports, l'executiu no el considera prioritari per davant de l'opció aragonesa, la Travessia Central pels Pirineus que ja és prioritària des de 2003. Convé no oblidar que el president aragonès, Marcelino Iglesias, és alhora el secretari d'organització del PSOE. Fins ara el govern espanyol ha fet la viu-viu declarant que ambdós corredors són prioritaris i que un projecte no va en detriment de l'altre. Tot i això veus autoritzades com la del catedràtic d'Economia aplicada de la UB Germà Bel posen damunt la taula la possibilitat que Europa no entengui el cafè per a tothom de l'Estat espanyol quan la resta dels estats membres es decanten per una
Seguir llegint:
http://www.directe.cat/noticia/133311/b ... a-aragones
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per ficar-los a la cangrí
Per no perdre quatre vots, deixen que el poc d'economia que li resta al país se'n vagi claveguera avall. Això no és de decrèpits, és prevaricació. I si el poder judicial no s'hi fica, se'n fa igualment còmplice.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.