Tot cap a Madrid!
Posted: Wednesday 19/01/2011 0:29
En resum: el que apunta cap a Madrid està més o menys avançat. La resta, per quan hi hagi calers (= quan les gallines pixin).
Ford va dir, clar i català (perdó, valencià, no se'm queixi el pòsit blaver), que o els feien una connexió com cal amb Europa o marxaven. Més enllà de si és una simple amenaça o quelcom més, el govern central demostra no tenir ni punyetera idea de les prioritats econòmiques del país que suposadament administra. Perquè ja em diran de què serveix donar prioritat a l'enllaç amb la fàbrica d'Almussafes si després no habiliten la infraestructura entre València i Barcelona.437.001 wrote:-nova via Martorell-Vilafranca -St.Vicenç de Calders, a mig/llarg termini, exclusiva de mercaderies, per alleujar congestió amb rodalies (baixa prioritat). Es podria fer per fases, primer de Martorell a Vilafranca, després la resta...
-LAV Tarragona-Castelló-València (no, no és el què hi ha ara, és una altra, ja veurem què hi fan)
-enllaç amb salts de moltó d´aquesta línia cap a la terminal de contenidors de Silla, la línia de Gandia, i la fàbrica Ford d´Almussafes (alta prioritat).
Blanco deixa clar que el corredor mediterrani no passarà mai per davant de la via aragonesa
Germà Bel alerta de la 'difícil papereta' que tindrà l'Estat espanyol si Europa no tolera que prioritzi dos corredors alhora, reclamant finançament per a més d'un projecte
El ministre espanyol de Foment, José Blanco, ha presentat aquest dimarts després de diversos ajornaments el projecte tècnic del corredor mediterrani. Blanco ha aprofitat la seva visita a Barcelona per prometre 25.400 milions d'inversions per fer que aquesta infraestructura cabdal per a l'economia de l'eix mediterrani sigui una realitat al 2020. Més enllà dels titulars enlluernadors, el ministre espanyol ha estat molt clar en les seves declaracions i ha admès que tot i els 'esforços' per incloure el corredor mediterrani en la xarxa europea de transports, l'executiu no el considera prioritari per davant de l'opció aragonesa, la Travessia Central pels Pirineus que ja és prioritària des de 2003. Convé no oblidar que el president aragonès, Marcelino Iglesias, és alhora el secretari d'organització del PSOE. Fins ara el govern espanyol ha fet la viu-viu declarant que ambdós corredors són prioritaris i que un projecte no va en detriment de l'altre. Tot i això veus autoritzades com la del catedràtic d'Economia aplicada de la UB Germà Bel posen damunt la taula la possibilitat que Europa no entengui el cafè per a tothom de l'Estat espanyol quan la resta dels estats membres es decanten per una