Page 8 of 13
Posted: Sunday 22/04/2007 20:30
by Jordilar
Se que hi han autobusos que hem deixen bastant a prop de casa. Per què no els agafo?
Caminant de casa meva a l'andana del metro hi ha entre 15 i 17 min. Si agafés l'autobus hauriem de contar el següen:
-5 min de casa meva a una parada d'autobús
-Entre 10 i 20 min d'espera ( freqüència inestable total )
-5 min de viatje
-2 min entre la parada i l'andana.
Temps total: entre 22 i 32min
Totalment anticomercial.
Ho dic, perque vaig haver de patir crec que l'autobús 60 quan treballaba a Talgo. M'anava molt bé perque sortia davant del pont de lestació de SAC i em deixaba a 100m de l'entrada als tallers. Caminant es tardàven uns 13min i a mitja tarda, a més de 30º, a plès sol i amb una duríssima jornada laboral era millor guardar l'energía d'aquesta i agafar l'autobús. arribaba a les 16:00 a la parada i entraba a treballar a les 16:30. Doncs anant amb autobús i amb mitja hora per fer 1,5km arribaba tard.
Salut,
Posted: Monday 23/04/2007 11:04
by Ecomobisostrans
aarongilp wrote:Jo us poso l'exemple d'una cosa d'ahir. Havia de ser a l'autònoma abans de les 8 del matí, a l'estació d'FGC. Agafant el primer tren de Girona (7.27) arribava a Psg. Gràcia a les 8:41, ni de conya arribava. Amb una xarxa nocturna (o bé que els dos primers trens circulessin cada dia) podria haver arribat. Però vaig haver de fer nit a Terrassa, a casa mon pare. Si mon pare no visqués allà, ni això podria fer. Simplement, no pogués haver fet el que vaig fer...Està molt bé que a la zona 1 tingueu millores en el TP, però també anirien bé per aquells que no viuen a la zona 1 i, de fet, no viuen a l'àrea ATM.
No hi ha ni siquiera algun GL a aquelles hores? Pues si que esteu malament.
Per part meva tot el meu suport a que els rodalies i els principals regionals circulin tota la nit.
Posted: Monday 23/04/2007 14:41
by aarongilp
GL????? No, passen just després que els primers i els últims regionals. Apart, jo ni de conya pago 25€ per anar a BCN en un GL...no tenim res...cap a Tarragona sé que hi ha algo, i cap a Lleida tens els estrelles i algun TH...cap aquí, res de res. Com que no estem en el camí per anar ni a València ni a Madrid...oblidats...
Posted: Monday 23/04/2007 15:25
by UT596001
Jordilar wrote:Se que hi han autobusos que hem deixen bastant a prop de casa. Per què no els agafo?
Caminant de casa meva a l'andana del metro hi ha entre 15 i 17 min. Si agafés l'autobus hauriem de contar el següen:
-5 min de casa meva a una parada d'autobús
-Entre 10 i 20 min d'espera ( freqüència inestable total )
-5 min de viatje
-2 min entre la parada i l'andana.
Temps total: entre 22 i 32min
Totalment anticomercial.
Ho dic, perque vaig haver de patir crec que l'autobús 60 quan treballaba a Talgo. M'anava molt bé perque sortia davant del pont de lestació de SAC i em deixaba a 100m de l'entrada als tallers. Caminant es tardàven uns 13min i a mitja tarda, a més de 30º, a plès sol i amb una duríssima jornada laboral era millor guardar l'energía d'aquesta i agafar l'autobús. arribaba a les 16:00 a la parada i entraba a treballar a les 16:30. Doncs anant amb autobús i amb mitja hora per fer 1,5km arribaba tard.
Salut,
Si la EMT donés els horaris de pas
per cada parada tu sabries més o menys l'hora de pas (ja que a la nit, com hi ha tan poc trànsit és bastant normal que vagin avançats) i per tant podries reduïr l'espera de l'autobús. Jo, com a usuari habitual de la N65 sé a l'hora que passa per cada parada: sé que de la Plaça Catalunya de Barcelona surt a les 00 de cada hora, que de la Plaça Tetuan és 1-2 minuts més tard, que a la 1ª parada de Sabadell (Zona Hermètica) passa als 20 de cada hora, que al "Baixador" (Rambla/Gran Via) és uns 2 minuts més tard, que a la Rambla para a i 25, que a l'estació d'autobusos para als 31 minuts de cada hora, que al Taulí para a i 35 minuts de cada hora i a la Plaça Espanya a i 36-39 de cada hora. I de baixada de Castellar cap a Barcelona en tinc un a i 55 de cada hora. Ah, i no com vosaltres un bus cada 20 minuts, jo un cada hora! Però perquè no em queixo? Perquè estic content del servei, és més o menys fiable i sé que, almenys, a diferència d'altres poblacions
disposo de servei nocturn. Autobús? Sí, i no passa res. Però almenys tinc bus nocturn, almenys hi ha alguna cosa. Abans de que ens possessin el bus nocturn l'últim autobús que sortia de Sabadell cap a Castellar era a les 22.30! O sia, que si em donava per anar a Barcelona, com a molt tard havia de sortir sobre les 21.30 de la nit. Ara no cal que em preocupi i sé que quan no hi han trens tinc un bus cada hora que des de Sabadell i que des de Barcelona em portarà per la nit cap a casa. Ah, i la parada no la tinc al costat de casa precisament, ja que com només hi ha una sola parada a Castellar, la tinc a uns 10 minuts a peu tranquilament... però com no és gaire tros i al tenir servei nocturn ja em va bé.
Posted: Monday 23/04/2007 15:30
by UT596001
aarongilp wrote:GL????? No, passen just després que els primers i els últims regionals. Apart, jo ni de conya pago 25€ per anar a BCN en un GL...no tenim res...cap a Tarragona sé que hi ha algo, i cap a Lleida tens els estrelles i algun TH...cap aquí, res de res. Com que no estem en el camí per anar ni a València ni a Madrid...oblidats...
Quan us cobra Barcelona Bus per anar de Barcelona a Girona? Ho dic perquè si hi hagués bus nocturn Barcelona-Girona, no m'extranyaria que us cobressin més que el diürn... a mode d'exemple Castellar-Sabadell de dia és 1,25 euros, però de nit és 1,85 euros.
Qui ho havia de dir?
Posted: Tuesday 26/06/2007 7:47
by metring
De EPC:
El metro nocturno logra en 2 meses el pasaje previsto para los 6 de prueba
1. • El suburbano y los Ferrocarrils suman 350.000 nuevos viajes los sábados desde el 14 de abril
2. • La experiencia es un éxito, pero su continuidad o la ampliación al viernes se decidirá en septiembre.
RAMON COMORERA
BARCELONA
El primer balance del metro nocturno los sábados y vigilias de festivo ha sorprendido a sus propios responsables. En los dos meses iniciales de servicio ininterrumpido de las seis líneas del suburbano y de dos de los Ferrocarrils de la Generalitat ha habido 350.000 nuevos viajes, una cifra que la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) tenía como objetivo para los seis meses que durará la prueba. Estos buenos resultados, sin embargo, no presuponen ni la continuidad de la experiencia más allá del 13 de octubre ni su ampliación a los viernes, temas que "se estudiarán con tiempo en septiembre", según recalcó ayer el director general de Transports de la Generalitat, Manuel Villalante.
Este mayor número de viajeros, que la ATM contabiliza entre la medianoche y las siete de la mañana, y no solo en la franja de dos a cinco en la que no había trenes hasta el 14 de abril, supone un incremento del 46% respecto a una noche de primavera anterior a la prueba.
Al optimismo de este importante volumen de nuevo pasaje, el consejero delegado de TMB, Constantí Serrallonga, y el director de Operaciones de FGC, Oriol Juncadella, añadieron aún tres datos positivos más: no ha habido problemas de seguridad ni para las personas ni para las instalaciones y tampoco ha aumentado el fraude. Sobre estos temas, sin embargo no se dio más información.
AUSENCIA DE AVERÍAS
Villalante explicó que los servicios de vigilancia de los operadores han trabajado durante 400 horas en estos dos meses y también aludió a la labor de Mossos y Guardia Urbana. En el aspecto técnico dijo que la ausencia de averías se debe "a la mejora de las infraestructuras realizada en los últimos tiempos", hecho que permite espaciar las tareas de mantenimiento y asumir periodos de funcionamiento de la red cada vez más largos. Esta fiabilidad de vías y trenes le llevó a declarar que "técnicamente sería posible ampliar la experiencia".
Respecto a la incidencia en la siniestralidad del tráfico por un menor uso del coche en la noche más conflictiva de la semana tampoco hubo cifras. "Dos meses es poco tiempo para hacer esta evaluación. Incluso medio año puede ser un periodo insuficiente en un algo tan aleatorio", declaró Villalante. También es pronto para hacer una radiografía del nuevo usuario nocturno. El director general de Transports tan solo dijo que el cliente "no es especialmente diferente" del que ya usaba ese día el metro hasta las dos de la madrugada y después de las cinco. La mayoría de validaciones corresponden a billetes múltiples.
El director general de la ATM, Ramon Seró, se mostró sorprendido por la gran regularidad del volumen del nuevo pasaje en los 11 sábados analizados, unas cifras que han oscilado entre los 30.000 y los 35.000 viajes. "Habrá que esperar hasta después del verano para interpretar mejor los datos", concluyó.
Re: Qui ho havia de dir?
Posted: Tuesday 26/06/2007 9:30
by wefer
metring wrote:el consejero delegado de TMB, Constantí Serrallonga, y el director de Operaciones de FGC, Oriol Juncadella, añadieron aún tres datos positivos más: no ha habido problemas de seguridad ni para las personas ni para las instalaciones y tampoco ha aumentado el fraude. Sobre estos temas, sin embargo no se dio más información.
No només això, sinó que també van afirmar que la terra és plana, que les vaques volen i que el barça ha tornat a guanyar la lliga.
Tot això està molt bé... llàstima que tant les informacions que han anat apareixent últimament, com el malestar que hi ha entre els treballadors de TMB i FGC, apunten més aviat en direcció contrària
Posted: Monday 03/09/2007 0:53
by Vox
Ahir dissabte 1 de setembre vaig probar per primer cop el servei 24h de metro.
Va ser en un trajecte Sagrada Familia - Pep Ventura, de 2:45h a 3:00h aprox, en una 9000.
Amb certa sopresa vaig comprovar que la gent que hi anava semblava força normal tot i que m'imagino que de 4 a 6 serà pitjor. Això sí, erem 4 gats.
La freqüència era inferior a 10mins.
Vox
Posted: Sunday 09/09/2007 17:02
by sortrens
I per quin dia de setembre sabrem sobre la continuitat del metro nocturn? Així aleshores confirmaran l'ampliació entre setmana fins les 00.30h que per el meu gust crec que haurien d'haver ampliat fins la 1h.
Posted: Tuesday 25/09/2007 17:56
by metring
De L.V.:
Hereu quiere que el metro cierre a las 00.30 todos los días y consolidar la madrugada del sábado
Barcelona. (EFE).- El alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha asegurado que el ayuntamiento quiere mantener los sábados el servicio ininterrumpido del metro, ampliar su horario hasta las 00.30 horas de domingo a jueves -ahora cierra a medianoche- y llevar el servicio continuado a los viernes.
El alcalde ha explicado hoy a los medios de comunicación que tras lograr los primeros dos objetivos, plantearán también en este mandato a la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) que el metro funcione de forma ininterrumpida durante las noches del viernes -ahora cierra a las 02.00 horas-, para que así esté en marcha durante todo el fin de semana, ante la creciente demanda de transporte público nocturno que existe en la capital catalana.
Hereu ha calificado de "éxito" el funcionamiento ininterrumpido del metro durante 91 horas en coincidencia con las fiestas de La Mercè, una "prueba de fuego" que se han saldado con cerca de cuatro millones de validaciones.
En los próximos días, seguramente en la primera semana de octubre, la ATM tendrá que decidir si mantiene o no el servicio nocturno del metro durante la noche del sábado, ya que el 13 de octubre finalizará el período de prueba, iniciado el pasado abril, para comprobar la viabilidad del funcionamiento ininterrumpido, especialmente por los tiempos requeridos para su mantenimiento.
Hereu ha indicado que trasladará a la ATM la postura favorable del ayuntamiento de Barcelona para que se mantenga el servicio ininterrumpido durante la madrugada del sábado al domingo, ya que en los seis meses de la experiencia piloto, se han superado las previsiones de uso que tenía el consistorio.
I el manteniment?
Posted: Tuesday 25/09/2007 18:08
by Guigui
Hereu ha calificado de "éxito" el funcionamiento ininterrumpido del metro durante 91 horas en coincidencia con las fiestas de La Mercè, una "prueba de fuego" que se han saldado con cerca de cuatro millones de validaciones.
Doncs hauran de tenir-ho molt ben controlat de cara al manteniment. Espero que la cosa no mori d'èxit.
Posted: Tuesday 25/09/2007 19:12
by Mako448
Prefereixo que obrin mitja hora abans(4.30),que mitja hora desprès(0.30),a les 4:30 per exemple,la S1 per exemple ja esta en servei(el primer tren de la S1 de Terrassa cap a Barcelona és a les 4.25,em sembla),i aquelles hores començen a obrir estacions de la renfe,i començan a circular convoys desde Vilanova o Terrassa.
Tancar mijta hora mès també va bé,per qué la gent que torna a Barcelona uns minuts mès tard que el metro,és troba que quan arriben és troben tancat el metro,i ara això no passarà.Exemple,l'últim tren de la LL-A direcció Barcelona de dilluns a dijous,que és un S4 que arriba a les 0.20,clar arribes a aquesta hora i et quedes sense metro,sí és fa això,ara no succeirà-
Posted: Tuesday 25/09/2007 19:16
by UT596001
Que ho inverteixin en Nitbusos. Sobretot els de la RMB. Com pot ser que només hi hagi encara un autobús cada hora durant la nit de Barcelona a Sabadell, Terrassa, Mataró, Vilanova... ?
Ja de pas, també que facin nitbusos transversals, tipus Sabadell-Granollers-Mataró o Terrassa-Rubí-Molins de Rei-Sant Vicenç dels Horts. Que no tothom anem a Barcelona! (Jo, la N65, el 99% dels cops la faig servir per anar de Castellar a Sabadell)
Posted: Wednesday 10/10/2007 20:40
by abegot
Com no havia trobat aquest fil, he publicat la noticia en un fil apart.
Que ha sigut
, sense cap mena d' avis, ... (MP,e-mail, telef movil, ...) i jo l' auria esborrat per estalviar espai. A continuació, posso el article, ... (que l'Administrador/a, no ha llegit, dons ha sigut publicada al dia d' avui, ...
:
Hereu apunta que el proper objectiu del Metro és ampliar horari els dies feiners
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha dit que el proper objectiu pel que fa a l'horari del Metro és l'ampliació horària en els dies laborables. En declaracions a COMRàdio, aquest dimecres, Hereu ha volaorat molt positivament la decisió del Govern de la Generalitat de consolidar, de manera permanent, el funcionament continuar de les línies de Metro gestionades per TMB i per Ferrocarrils de la Generalitat durant les nits de dissabte a diumenge i les vigílies de festiu.
Hereu ha col•locat l'objectiu de l'ampliació horària en els dies feiners per davant de la possibilitat de guanyar una altra nit de servei continuat com podria ser la nit dels divendres. "Hi ha molt poques ciutats al món que hagin fet el que ha fet Barcelona amb el seu Metro", ha dit l'alcalde.
Segons Hereu durant els mesos que s'ha fet la prova pilot dels dissabtes a la nit "hi ha hagut més demanda de la que es preveia i s'ha cobert prou bé".
http://www.lamalla.net/canal/lamalla/in ... ?id=179155
Publicat 10/10/2007 - 08:49h
Notícies relacionades
El Govern ha donat llum verd a la continuïtat del Metro nocturn(09/10/2007)- http://www.lamalla.net/canal/infolocal/ ... ?id=179119
Poques ciutats al món...
Posted: Monday 15/10/2007 14:37
by Guigui
El rapsode suprem wrote:Hi ha molt poques ciutats al món que hagin fet el que ha fet Barcelona amb el seu Metro.
Si volem enaltir l'ego provincià, potser que també mirem quines altres coses fem que no facin moltes altres ciutats: acumular anys i panys d'endarreriment a les obres, canviar de projectes com de calçotets, posar tramvies allí on cal metro i autobusos on calen tramvies, etc. etc. etc.
Re: Poques ciutats al món...
Posted: Monday 15/10/2007 14:51
by EUKibo
Guigui wrote:El rapsode suprem wrote:Hi ha molt poques ciutats al món que hagin fet el que ha fet Barcelona amb el seu Metro.
Si volem enaltir l'ego provincià, potser que també mirem quines altres coses fem que no facin moltes altres ciutats: acumular anys i panys d'endarreriment a les obres, canviar de projectes com de calçotets, posar tramvies allí on cal metro i autobusos on calen tramvies, etc. etc. etc.
Totalment d'acord, i prefereixo abans que acabin la L9 del metro que un milió de metro a la nit, perque els passatgers de la L9 de 05:00 a 00:00 un dia feiner no tindrà cap mena de comparació amb els passatgers del metro nocturn a totes les linies del metro.
(si us hi fixeu del PDI2010 no han fet res i tenim el 2010 a sobre. Només han fet millores com la ocnversió de la L4 a L2 a Badalona i l'obertura de la R7, vamos, res que impliqui obres... Perque la L1, la L9, el tunel de rodalies per Diagonal-Sagrada Familia poca cosa han fet i en el ultim exemple sembla que ja no faran mai)
Igualment no estic en contra del servei, les poques i insuficients infrastructures que tenim almenys li treuen profit...
I el que diuen que Barcelona és una de les poques ciutats, només dir que en moltes ciutats europees a les 12 ja han tornat de festa
, en canvi aquí tenim molta vida nocturna, ens agrada sortir de nit i per això aquí es fa i en altres ciutats no es fa. Perquè en altres ciutats no tindria tants passatgers, no perquè els governs no vulguin.
Posted: Thursday 13/12/2007 20:31
by metring
De L.V.:
El servicio nocturno del metro los viernes y la media hora más en días laborables deberá esperar hasta 2009
Barcelona. (EFE).- La puesta en marcha del servicio nocturno del metro de Barcelona durante las noches de los viernes, y la prolongación del horario en días laborables de las 24.00 a las 00.30 horas tendrá que esperar, al menos, hasta el año 2009, cuando se negocie su financiación y el nuevo marco laboral de la plantilla.
La concejal de Seguridad y Movilidad del ayuntamiento de Barcelona, Assumpta Escarp, ha destacado hoy el éxito de la experiencia del metro ininterrumpido durante las noches de los sábados y vísperas de festivos, una prueba piloto que se llevó a cabo de abril a octubre del este año.
Tras este periodo, la Autoritat Metropolitana del Transport decidió mantener únicamente el servicio nocturno la noche de los sábados y las vísperas de algunos festivos, que en concreto serán cinco durante el 2008: la noche de Fin de Año, Sant Joan, fiestas de Gràcia y la Mercé, y a la espera de una fecha todavía por definir.
Según datos de la empresa TMB, 2007 se cerrará con más de 700.000 validaciones del servicio nocturno de metro (que ha supuesto un coste de 2,4 millones de euros), y se prevé que en 2008, cuando el servicio se extienda a todos los sábados del año, se alcancen los 1,2 millones de usuarios.
En cuanto a la extensión del servicio nocturno, fuentes de TMB han recalcado que como muy pronto no será una realidad hasta el 2008, y todo parece indicar que como primera medida se ampliaría media hora más el horario en días laborables (de 24.00 a 00.30 horas), lo que permitiría adaptar el funcionamiento del metro a la salida de las últimas sesiones de actividades culturales como el cine o el teatro.
En este sentido, han recalcado que la prolongación de esta media hora no depende tanto de una cuestión financiera como del tiempo necesario para el mantenimiento de la línea.
Por lo que se refiere al metro ininterrumpido para las noches de los viernes, la mismas fuentes han apuntado que el número de usuarios sería menor que los que lo utilizan ahora los sábados -como se ha constatado también en la prueba piloto en las noches vísperas de festivos, cuando el número de validaciones ha sido menor-, por lo que el coste del servicio se incrementaría para la empresa.
TMB ha explicado que el usuario sólo paga el 20 por ciento del coste real del billete de metro nocturno, mientras que el resto corre a cargo de la administración.
Posted: Friday 14/12/2007 15:12
by UT596001
La Vanguardia wrote:TMB ha explicado que el usuario sólo paga el 20 por ciento del coste real del billete de metro nocturno, mientras que el resto corre a cargo de la administración.
Diuen això tan panxos i aquí no passa res...
Només podem fer dues coses:
-Fer les accions neccesàries per erradicar l'elevadíssim i exagerat nivell de frau del metro
-Suprimir el servei de Metro Nocturn i deixar tal cual l'autobús, ja que Barcelona té l'enorme privilegi de tenir un autobús nocturn a totes bandes cada 20 minuts.
Jo, evidentment, opto per la segona. I si pot ser la primera, també.
Posted: Monday 24/12/2007 17:54
by Mako448
Pels usuaris de la Barcelona-Vallès d'FGC:
Nit de cap d'any:Trens cada 50 minuts a les línes S1 i S2.
Cada 25 munyts entre Sant Cugat i Barcelona,i cada 50 al ramal.
A la Llobregat-Anoia,nomès entre Pl.Espanya i Europa-Fira,i entre Av.Carrilet i Molí Nou,cada 20 minuts.
Espero que aixó de dónar servei nocturns a la B-V i no a la LL-A s'acabi(i quan parlo de LL-A,no parlo de Bcn a Molí Nou,parlo de com a mínim,fins a Olesa un tren cada hora,o cada 75 minuts,com ho fan al Vallès les nits de cap d'any i Sant Joan(Qué són de 50 minuts a la S1,i cada 50 a la S2)
Posted: Monday 24/12/2007 19:47
by UT596001
Mako448 wrote:Espero que aixó de dónar servei nocturns a la B-V i no a la LL-A s'acabi(i quan parlo de LL-A,no parlo de Bcn a Molí Nou,parlo de com a mínim,fins a Olesa un tren cada hora,o cada 75 minuts,com ho fan al Vallès les nits de cap d'any i Sant Joan(Qué són de 50 minuts a la S1,i cada 50 a la S2)
Totalment d'acord. Ja que s'hi posen una nit a l'any, posem servei fins a Olesa, un servei cada hora. Complementaria a les línies nocturnes d'autobús, amb moltíssima demanda aquesta nit concreta.