Page 8 of 36

Posted: Sunday 04/02/2007 19:34
by Jordilar
Una cosa: El pont metálic de la Bifurcació encara hi és o s'ha substituit per un de siment?

Salut,

Posted: Monday 05/02/2007 9:39
by Mortadel·lo
faristol wrote:Tots dos sentits son interesants, en direcció Zona Universitaria trobes que la via baixa fins a circular una mica com en trinxera i poc despres en tunel unic quan s'arriva a la cota mes baixa hi ha el desviament a esquerres que es l'inici del antic ramal de CORREOS, si tens sort i bona vista al fons pots veure circular un metro de la linia 4 si es don la casualitat que en aquell moment en passa un, despres d'aquesta obertura a l'esquerra, un altre cop tunel unic i comenÇa una corva a dretes i pujant que et portara a la seva fi a l'estació de Catalunya en plena corva les dues vies es tornen a igualar de cota, en aquesta corva hi ha dos moments que el tren dona dues betzegades i si no estas ben agafat t'en vas cap a l'esquerra, aquest efecte era molt notori amb els 300 y si els 3000's van depresa tambe es nota forÇa.
si no veus el tren de la L4 el que sí veuràs és el llum de les agulles de la L4, o si no maquinària d'obres estacionada allà al mig
faristol wrote: Pujant (sentit LESSEPS) veuras que un cop iniciada la corva a esquerres la via descendent (sentit Zona Universitaria) sembla que s'amaga i es que realment en plena corva s'en va cap a sota, mentre es don aquesta corva (primer una mica de baixada i despres una lleugera elevació de la cota) notaras enseguida que et trobes a un tunel de via unica, quant s'acaba aquesta corva que s'inicia tot just al sortir de l'estació de Catalunya hi ha un tros de via recta en aquest tros hi ha el pont metalic sobre la bifurcació abans descrita i tot just en el pont o molt poc abans d'iniciarse hi habia l'agulla que venia del ramal de CORREOS, dic hi havia perque no fa molt la van treure, aquest tros de via era nomes un apartador perque al altre canto a la linia 4 queda penjada al aire, de totes formes si vens de Catalunya es molt dificil veure algo de aquest tunel superior pel angle, despres trobaras ja un altre cop la via descedent a la teva esquerra i ja com a tunel de doble via fins a Passeig de Gracia.
aquí jo he vist algunes vegades el tren ascendent de la L4, però ha de ser molta casualitat, per cert que a la descripció només li falta afegir que just passat l' "empalme" se't tapen les orelles :D

faristol wrote: Si sortint de Catalunya tot just quan s'inicia la corva a esquerres mires desde una finestra d'una porta del canto esquerra hi ho fas molt vertical cap amunt i just on comenÇen a separar-se les vies, veuras una petita escletxa de llum al sostre en una fracció de segon, , aixo es el pont metalic sota l'estació de Catalunya de la linia 1 i RENFE, si es que no ho han tapat, pero per veure aixo s'ha se de bastant friki, i que la gent et miri estranyada pensant que nasos mira aquest.
:o i jo que em pensava que ja ho havia vist tot :x
faristol wrote:
Un altre peculiaritat d'aquest tros de tunel es que les parets no es fan amples i s'estreten de qualsevol manera si no que ho fan, en blocs rectes sencillament cambiant la dimensio i seccio de la boveda en pocs metres.

Espero que veguis algo.
jo afegiria que des de la L4 també es poden veure coses, tot i que no tantes, baixant pots arribar a veure el 3000 que baixa la L3 (molt pocs cops ho he vist), o la maquinària estacionada si és el cas (últimament no passa tant com fa temps)
pujant d'urquinaona a psg de gràcia ara és una mica més complicat perquè la catenària molesta una mica, però jo una vegada vaig arribar a veure el 3000 ascendent :D

Posted: Monday 05/02/2007 10:14
by faristol
Doncs si es veritat, no he citat lo de les orelles, sera el efecte tunel i el canvi de pressio, pujant de la linia 4 a l'esquerra es veu com una gran boveda que es com va quedar el lloc quan van construir la linia 4 i es veu penjat el tunel que abans portava cap a la linia 3.

Jo diria que el pont encara es metalic, encara que no ho puc asegurar, tampoc se si al tunel que venia de Urquinaona sentit ascedent queda via o no, perque al treure l'agulla poca utilitat tindría.

El de l'escletxa de llum sota el pont de la Linia 1 es molt dificil de veure i no se si ho han tapat o no, perque per veure-ho hi ha que fer una mica de contorsionisme mirant cap amunt.

Posted: Thursday 08/02/2007 23:50
by iraultza
Algú em sabria explicar a on dona un antic acces de l'estacio de Renfe de Pl.Catalunya??

Segurament l'heu vista moltes vegades: si agafeu un tren direcció Sants, es veu com continua la llarga andana fins a arribar al que suposo que hauria sigut un antic acces a l'estació, i crec que no gaire antic perquè, si no he vist malament, hi han escales normals i escales mécaniques (o el que pugui quedar d'elles, també hi ha una paperera per alla tirada).

Què dona a Balmes o a Pl.Universitat ? Perque realment l'andana es bastant llarga i si les andanes de metro ja passen de la Rbla. Catalunya deu arribar fins alla....

Posted: Thursday 08/02/2007 23:51
by metring
iraultza wrote:Algú em sabria explicar a on dona un antic acces de l'estacio de Renfe de Pl.Catalunya??

Segurament l'heu vista moltes vegades: si agafeu un tren direcció Sants, es veu com continua la llarga andana fins a arribar al que suposo que hauria sigut un antic acces a l'estació, i crec que no gaire antic perquè, si no he vist malament, hi han escales normals i escales mécaniques (o el que pugui quedar d'elles, també hi ha una paperera per alla tirada).

Què dona a Balmes o a Pl.Universitat ? Perque realment l'andana es bastant llarga i si les andanes de metro ja passen de la Rbla. Catalunya deu arribar fins alla....
En aquest fil , trobaras respostes, amb fotos del nostre administrador Wefer :D

Posted: Sunday 11/03/2007 23:11
by foronda 141
Mireu las interesants fotos arqueológicas de la L4, que surten a la web d'autobusos de Jose Mora fetes el desembre 2006.

Hi han dues de la part tancada dels accesos de Urquinaona.
Dues de l'estació de Banco i dues mes de la escala d'acces.
I una del avis de quand es va tancar el ramal de Correos el 1972 per fer la L4.

Molt interesants.

Salutacions.

Posted: Monday 12/03/2007 10:34
by Mortadel·lo
no ho se trobar, pots passar l'enllaç¿

Posted: Monday 12/03/2007 10:38
by Mortadel·lo
ja ho he trobat :D

Posted: Monday 12/03/2007 10:40
by metring
Hola, has d'anar aquí, després, cliques a l'apartat de "novedades" de dalt, i allà apareix la notícia de la meravella de fotos de EL LLOP, mmmm!!!

Posted: Monday 12/03/2007 15:18
by alex86bcn
tremendas fotos el llop!!!!

Les de l'ascensor ja les haviem vistes aqui, per les de Banco...incloent-hi les escaless (a on porten??? exactament on està aquest estació?) s'han dit tantes coses sobre aquesta estació que ja no se que creure i que no, però unes bones imatges valen per mil paraules.

I FINS I TOT HAS FET FOTOS DE LA BIFURCACIÓ!!xD(esta fet desde la L4 no?) tanta curiositat com en tenia!!!jejejej (en tens més de la bifurcació?)

Molt bones fotos i molt interessants!!!!!! :o :o :o :o :D :reve

Posted: Monday 12/03/2007 16:32
by faristol
Bonissimes fotos, pero que molt bones, les de la bufircació , a la fotografia posa que es la via direcció CATALUNYA LINIA 3.

Les Escales de BANCO "IM-PRE-SIO-NAN-TES" y "acollonantes" fan una mica de "yu-yu", els esglaons semblen petits en alÇada i al final sembla que fan corva a la dreta i no tenen ningun tipus de decoració d'estil metro ¿...? ja tindran rao BCNtermino i fantito quan deien que en tenien seriosos dubtes sobre quan es va fer aquesta "estacio" i si ho va fer GMB i si realment servia per la llegenda del BANCO.

Ara la pregunta es, ha baixat algu mai per aquestes escales desde el carrer (si es que hi van) a l'andana? es mes s'hi algu ha pujat a o baixat algun cop, quant fa que no hi passa ningu? sembla que molt.

Molt bones e interesants fotos que ens mostren que encara hi ha moltes histories per explicar....quant tot sembla sapigut.

Impressionant!

Posted: Monday 12/03/2007 18:53
by JaMiRo!
El Sr.LLOP en la seva línia, no deixa de sorprendre'ns... :o

Posted: Monday 12/03/2007 19:49
by U-Bahn
Bravo, bravo, bravo.

Re:

Posted: Tuesday 15/01/2008 12:59
by Mortadel·lo
Mortadel·lo wrote:caram com ha crescut aquest fil des d'abans de les vacances, i veig que la vaig encertar :D

per cert, a veure si algú va a fer fotos a Fernando :D

encara estem esperant... :D



per cert, l'altre dia vaig veure un empleat que entrava a la porta que hi ha sortint de plaça catalunya L3 pels "torns" de sortida de la rotonda a mà dreta, i vaig veure les escales de l'antic l'enllaç L1 :malicia

Re: Prova per a frikis metreros

Posted: Tuesday 15/01/2008 13:48
by Rubió i Tudurí
sortida de la rotonda a mà dreta, i vaig veure les escales de l'antic l'enllaç L1
Pues me sabe mal, pero eso no fué lo que viste.

El antiguo enlace con la L1 estaba situado en el extremo lado Lesseps de la estación, contra el piñón.

Salu2.

Santiago

Re: Prova per a frikis metreros

Posted: Tuesday 15/01/2008 15:53
by Mortadel·lo
tens raó, doncs algo vaig veure jo :D

Re: Prova per a frikis metreros

Posted: Tuesday 15/01/2008 16:34
by Rubió i Tudurí
Viste el corredor andén dirección zona universitaria que conducia a lo que en su momento se conocia como salidas centro plaza.

Saludos.

Santiago.

Re: Prova per a frikis metreros

Posted: Tuesday 15/01/2008 18:55
by El LLOP
us referiu a això, oi??
Image
Image

Re: Prova per a frikis metreros

Posted: Tuesday 15/01/2008 19:19
by Rubió i Tudurí
Mmmm si, aunque yo diria que esas fotografias corresponden al corredor paralelo al andén dirección Canyelles.

Salu2.

Santiago.

Re: Prova per a frikis metreros

Posted: Tuesday 15/01/2008 19:23
by alex86bcn
Jo la veritat no dubtaria de les fotos del LLop...que més d'una vegada ens ha ensenyat els secrets del metro. Deixem que el Llop confirmi!!! (no tindras mes material d'aquest no... :D