Page 8 of 16
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Posted: Thursday 05/06/2008 23:57
by orique
Els problemes informàtics acabaran quan els jerifaltes informàtics ho siguin i no es dediquin a vendre fum.
Apa, ja ho he deixat anar. Si voleu, podeu fer esmotxada
El barat surt car
Posted: Friday 06/06/2008 0:58
by Guigui
I no serà que han comprat baratet però els està sortint massa car a posteriori? Bicicletes fetes una piltrafa, sistemes informàtics que es queden penjats, incidents amb bicicletes retornades però que consten com a perdudes... Ja fa massa temps que aquestes brometes s'acumulen.
Re: El barat surt car
Posted: Friday 06/06/2008 21:52
by orique
Guigui wrote:I no serà que han comprat baratet però els està sortint massa car a posteriori? Bicicletes fetes una piltrafa, sistemes informàtics que es queden penjats, incidents amb bicicletes retornades però que consten com a perdudes... Ja fa massa temps que aquestes brometes s'acumulen.
Aquests "sistemes informàtics" acostumen a estar fets per una, o com a molt, dues persones acabades de sortir de la carrera, sense pràcticament supervisió, planificació ni disseny adequats. De fet, cada cop em sorprèn més que funcionin tan bé. Si intentes, a nivell personal, fer-ho ja no bé, sinó una mica millor, et menges més hores extres no pagades i un aura de "friki informàtic" que jo que sé...
Les pífies del Bicing
Posted: Monday 09/06/2008 23:58
by Guigui
Notícia de l'
ADN:
El Bicing sigue teniendo fallos
El sistema alcanza las 359 estaciones tras más de un año de vida | Los empleados denuncian falta de medios para realizar el mantenimiento y la distribución de las bicis
Lluis Tusell Coloma Barcelona | hace 23 horas | comenta| + 1 - 0 (1 votos)
El Bicing, tras más de un año de vida, es un transporte público más de Barcelona. Pero falla. Y mucho.
La semana pasada se registraron tres incidencias informáticas que paralizaron todo el servicio hasta dos horas.
El sindicato CGT considera que detrás de las deficiencias está que la plantilla de trabajadores "no ha aumentado en la misma proporción" en la que lo ha hecho el Bicing. El portavoz del sindicato, Carlos Navarro, asegura que los empleados "no dan abasto".
A Clear Channel se le adjudicó la prestación del servicio por la mitad de lo licitado. Subcontrató a dos empresas para seleccionar a los actuales 160 empleados, que no tienen experiencia -tampoco se exigió-. Tras amagar con una huelga, cobran 1.060 euros mensuales
¿Y cómo logran distribuir las cerca de 6.000 bicicletas entre las actuales 359 estaciones? Fuentes sindicales (la empresa no facilita datos) explican que entre semana hay cinco furgonetas con remolque que empiezan a mover bicis a las 5.30 horas. A partir de las 8.00 horas ya son 16 pero por la tarde se reducen ala mitad y de 22.30 a 23.30 horas sólo quedan dos. Desde el centro de control y vía teléfono móvil se les indica a dónde ir. A cada furgoneta se le asigna un número de estaciones que ha ido aumentando progresivamente. Tres motos se dedican a recorrer las estaciones para reparar bicicletas y de 22.00 a 6.00 horas cuatro furgonetas hacen mantenimiento y limpieza.
Además, desde la CGT, Navarro critica que su ubicación les obliga a "jugarse la vida" entre los coches para cargar y descargar bicis y que en calles estrechas "han de arrastrar a pulso el remolque". Los fallos no se resuelven y los trabajadores dicen estar desbordados.
L'Ajuntament encarregarà una auditoria
Posted: Thursday 19/06/2008 19:23
by Guigui
Notícia de l'
Avui:
L'ajuntament encarregarà una auditoria externa per avaluar l'estat del Bicing
EFE
Barcelona
Ult. Act. 19.06.2008 - 14:59 hs
L'Ajuntament de Barcelona ha acordat encarregar una auditoria externa per conèixer l'estat actual del Bicing, el servei públic de bicicletes de la ciutat, després que últimament estigui sent objecte de crítiques per part dels usuaris pel seu mal funcionament.
Aquesta auditoria es realitzarà a proposta del grup municipal d'ERC, la iniciativa de la qual ha prosperat gràcies al suport de PSC, CiU i ICV-EUiA i l'abstenció del PPC.
El regidor republicà Ricard Martínez ha defensat la proposta del seu grup recordant els múltiples errors i desperfectes que presenten les bicicletes, que suposen un "perill" per a la seguretat viària, segons ha informat ERC en un comunicat.
La Síndica de Greuges de Barcelona, Pilar Malla, va demanar aquest dimecres a l'ajuntament que estigui més atent a les reclamacions dels usuaris del Bicing.
La Síndica ha rebut als últims mesos nombroses queixes de ciutadans sobretot denunciant la lentitud i poca agilitat amb que es resolen les incidències del servei, per targetes que es queden bloquejades i pel cobrament d'imports per infraccions, sense atendre a les al·legacions de l'usuari.
Avaria general
Posted: Wednesday 09/07/2008 22:09
by Guigui
Notícia de l'
Avui:
Una avaria generalitzada en el sistema de comunicacions paralitza el Bicing
La incidència del servei es va detectar ahir a causa d'una falta de connexió de GPRS, que va deixar les estacions fora de servei "de forma generalitzada i aleatòria"
EFE
Barcelona
Ult. Act. 09.07.2008 - 18:33 hs
Una avaria en el sistema de comunicacions afecta avui de forma generalitzada el servei de préstec de bicicletes de Barcelona, conegut com a Bicing, i ha provocat que les estacions deixessin d'estar operatives.
La incidència, que encara afecta avui el servei, es va detectar ahir a causa d'una falta de connexió de GPRS, que va deixar les estacions fora de servei "de forma generalitzada i aleatòria", segons s'informa en la pàgina web del Bicing.
Els operaris ja han iniciat les tasques per a restablir el servei i en aquests moments entorn del 75 per cent de les 373 estacions esteses per tot Barcelona funcionen amb normalitat.
Aquest innovador servei de transport públic individual de bicicleta, que ofereix l'empresa Clear Chanel, ha patit avaries altres vegades que han afectat el servei.
Des de l'oposició municipal, CiU ja ha exigit en alguna ocasió que s'inverteixin 500.000 euros en programes informàtics que permetin millorar la qualitat del Bicing i donar resposta a la demanda creixent.
No podem ser exigents?
Posted: Monday 14/07/2008 13:58
by Peter
D'El Periódico de Catalunya
14/7/2008 12:47 h MÉS DE 150.000 USUARIS
Els gestors del Bicing afirmen que els barcelonins han d'esperar menys del servei
• Clear Channel considera injustificat l'allau de crítiques al sistema, que posa a disposició dels usuaris unes 6.000 bicis en gairebé 400 estacions
EFE
BARCELONA
Clear Channel, l'empresa que gestiona a Barcelona el servei de Bicing, considera injustificada l'allau de crítiques que ha rebut aquest sistema de préstec de bicicletes en el seu any i mig de vida, i considera necessari "educar" els usuaris perquè comprenguin les seves limitacions i "rebaixin" les expectatives.
Més de 150.000 ciutadans utilitzen ja a Barcelona el servei de Bicing, l'expansió del qual pels diferents barris de la ciutat està arribant al seu punt final amb unes 6.000 bicicletes posades a disposició dels usuaris en gairebé 400 estacions. L'èxit inqüestionable d'aquest servei no pot amagar, no obstant, les crítiques que rep pels problemes que apareixen a l'hora d'utilitzar les bicicletes, cosa que ha decidit l'empresa responsable a introduir millores tècniques i a dissenyar una estratègia per explicar als usuaris què han d'esperar i què no d'aquest sistema de transport.
Sis milions de viatges, com el metro i el bus
"No s'ha tingut en compte que el Bicing és un producte que té només un any i mig de vida, encara que ja realitza sis milions de viatges, els mateixos que el metro i que l'autobús. Les expectatives de l'usuari del transport públic estan ben gestionades, però les del de la bicicleta, no. Hem d'educar l'usuari. Aquest no és un servei amb recursos il·limitats", ha dit a Efe el director general de Clear Channel España, Aristóbulo de Juan García.
L'empresa, que va guanyar el concurs organitzat per l'Ajuntament de Barcelona per gestionar el servei de lloguer econòmic de bicicletes, sosté que el Bicing és un sistema de transport complementari, que no competeix amb el metro o l'autobús i que no pot assumir responsabilitats com portar la gent a un concert multitudinari, a un partit de futbol, a una manifestació ni a la platja a l'estiu.
Esperaven la meitat d'usuaris
Segons Aristóbulo de Juan, "no es pot esperar trobar sempre una plaça lliure en una estació, igual que en cotxe no sempre trobes aparcament disponible, ni quan arribes a casa tens un forat al davant mateix del portal de casa per aparcar, i no se't passa pel cap anar en cotxe al camp del Barça". "Aquest és un sistema de transport públic, però no fa 50 anys que funciona com els Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). No obstant, li estem exigint molt més. La gent vol un servei de luxe, i crec que el tindrem, però cada cosa al seu temps", ha assegurat De Juan, que creu que el 2009 el servei s'haurà enfortit i guanyarà en qualitat.
Els responsables de l'empresa neguen estar desbordats o que el servei, que continua guanyant diàriament 300 abonats, "estigui a punt de morir d'èxit", malgrat que admeten que, quan es va posar en marxa el març del 2007, esperaven la meitat dels usuaris que tenen ara, escenari que es considerava ja optimista.
Referent mundial
Entre les millores previstes per als pròxims mesos, destaca el del sistema d'ancoratge de bicicletes, l'increment del nombre de vehicles que s'encarreguen de la distribució de les bicis i un millor servei d'atenció al client garantint una resposta a les reclamacions en menys de sis dies. A més, Clear Channel s'ha compromès a millorar el sistema informàtic per evitar les caigudes del sistema informàtic, que considera "anecdòtiques", i donar millors garanties de continuïtat a l'usuari. Els usuaris podran obtenir també un comprovant d'entrega de la bicicleta per usar-lo davant qualsevol incidència.
Segons una enquesta realitzada per l'Ajuntament de Barcelona, els usuaris són especialment crítics amb la dificultat que troben a l'hora de deixar o recollir bicicletes en determinats llocs i horaris, amb puntuacions de 4,54 i 4,90 respectivament, encara que també lamenten el mal estat de manteniment de les bicis. Clear Channel vol millorar la imatge que el Bicing té a Barcelona conscient de la seva importància, ja que s'ha convertit en el referent mundial d'aquesta classe de transport urbà, que s'ha instal·lat ja en altres ciutats com Washington, Milà, Dijon, Perpinyà, Saragossa i Sevilla.
Re: No podem ser exigents?
Posted: Monday 14/07/2008 14:44
by wefer
Peter wrote:Els gestors del Bicing afirmen que els barcelonins han d'esperar menys del servei
O sigui q hem d'acceptar que vagi malament, i a sobre no queixar-nos?
Però s'han begut l'enteniment aquesta gent o què?
L'Ajuntament de Barcelona sempre s'ha caracteritzat per gastar-se grans quantitats de calers en animalades (diga-li Fòrum de les Cultures, diga-li campanyes de publicitat...), coses que no han tingut cap mena d'èxit i/o utilitat, però que queden molt multiculturalecososteniblesprogremegaxupiguai.
Per una vegada, encara que sigui per casualitat, una cosa que han impulsat, va i resulta que és una bona idea... i ara ens diuen que les bicis es gasten, i que no les fem servir tant perquè els ciutadans som mala gent i les embrutem. Sembla que el que els agradaria és que només el fessin servir 3 o 4 persones però que es veiessin totes les bicicletes netes i ben posades a les parades, preparades per fer-les-hi una foto i sortir a la propera campanya de publicitat.
És curiós que mentre l'Ajuntament es gasta
0,67 milions d'euros setmanals en el servei de bicing, ja tant sols en la campanya de Visca Barcelona es poleix
0,32 milions setmanals... total, per dir el que molen les patates braves que es veu que també les han inventat ells.
De morro a l'actual Ajuntament, no li'n falta, no.
Morro, S.A.
Posted: Monday 14/07/2008 15:51
by Guigui
wefer wrote:De morro a l'actual Ajuntament, no li'n falta, no.
I els arrambadors del Bicing s'han enfilat al carro. S'enduen el concurs practicant dúmping (mal servei, condicions laborals pèssimes), i ara resulta que som els ciutadans els que n'esperem massa.
Re: No podem ser exigents?
Posted: Monday 14/07/2008 16:55
by JaMiRo!
Peter wrote:Els gestors del Bicing afirmen que els barcelonins han d'esperar menys del servei
La propera vegada que vegi el meu jefe, li diré que ha d'esperar menys de mi.
Això sí, cobrant el mateix.
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Posted: Monday 14/07/2008 17:34
by orig440
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Posted: Monday 14/07/2008 19:58
by oriolp13
qui l'agafarà? doncs bastanta gent, almenys jo l'agafo.
Moltes vegades l'agafo de la platja fins la sagrada familia, o desde diagonal mar, tot depèn de la voluntat de cadascú, però no tothom és "vago"
Visca una ciutat on no es pot exigir
Posted: Monday 14/07/2008 23:21
by Peter
Per una vegada que a Barcelona es fa algo que és útil, que ha tingut acceptació per part de la població i que alhora està fent un benefici al problema de mobilitat que té la ciutat, ara resulta que no podem ser exigents... A l'ajuntament se li ha fet massa gran això del bicing, i alhora té una actitud cobarda per extendre'l i potenciar-lo. Llegint articles com aquests sem cau la cara de vegonya quan ells són els primers amb ser exigents amb el ciutadà. Per que no aumenten la partida presopostaria per al bicing? Per que no fan estacions més grans o punts de recollida mòblis? (per exemple el remolc d'un trailer). Per que no hi ha bicis en stock pels moments puntes? Una llarga llista de preguntes se'm passen pel cap quan busco un forat per ficar-la... La bici, eh? I això em passa cada dia a la zona del Poble nou. Per cert...
wefer wrote:... total, per dir el que molen les patates braves que es veu que també les han inventat ells.
Per una cosa certa que diuen... I es que les braves del Tomàs són dignes de dir Visca.
Re: Visca una ciutat on no es pot exigir
Posted: Tuesday 15/07/2008 23:48
by JaMiRo!
Peter wrote:wefer wrote:... total, per dir el que molen les patates braves que es veu que també les han inventat ells.
Per una cosa certa que diuen... I es que les braves del Tomàs són dignes de dir Visca.
Bé, el tal Tomàs aquest no és de l'ajuntament, per tant és mentida.
Estrena
Posted: Wednesday 16/07/2008 20:03
by orique
Diumenge passat em vaig donar d'alta del bicing. Avui m'ha arribat la targeta, i després d'activar-la, he sortit a provar-ho, sense cap altre objectiu que acostumar-me a aquestes bicicletes (sempre havia dut BTTs)
La primera estació on he intentat agafar una bicicleta estava fora de servei per "problemes del sistema". Curiosament, una "bessona" que hi ha a l'altra banda del carrer funcionava perfectament. Després de desenclavar-la, m'he endut una agradable sorpresa, pensava que les bicicletes serien molt pitjor.
De casa he baixat a la Catedral. Després de passejar una mica pel centre, n'he tornat a agafar una altra a la plaça que hi ha al costat de la de Sant Jaume, cantó Ajuntament. Aquesta segona bicicleta m'ha costat una barbaritat de treure del seu anclatge, i amb ella he anat fins a la Sagrada Família.
Finalment, per anar tornant cap a casa, he tractat de buscar una parada per la zona, i no ha estat fins a la tercera parada (gairebé ja a l'Hospital de Sant Pau) que hi havia bicicletes disponibles. I la que m'ha tocat no li anava el canvi de marxes. He tornat xino-xano cap a casa i he enclavat la bicicleta a l'estació que anteriorment no funcionava, però que ara, segons la pantalla, sí que estava operativa.
Al pujar ara a casa, a la web del bicing em surt que he fet dos usos del sistema, i no pas tres. Jo he seguit en tot moment les instruccions per enclavar les bicicletes. Aviam si estrenarem el bicing amb una sanció per "no tornar" la bicicleta...
Bicing a la zona 1, el 2009
Posted: Thursday 17/07/2008 17:44
by Guigui
Notícia de l'
Avui:
Disset municipis de Barcelona tindran servei de Bicing l'estiu del 2009
Amb la creació de 175 quilòmetres de carrils de bici nous i els ja existents, la xarxa metropolitanta de mobilitat en bici tindrà més de 375 quilòmetres
EFE
Barcelona
Ult. Act. 17.07.2008 - 16:56 hs
L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) posarà en marxa l'estiu del 2009 servei de Bicing en 17 municipis de l'entorn de Barcelona. L'Àrea Bicing tindrà 440 estacions i 3.520 bicicletes i unes tarifes que inclouran abonaments diaris i mensuals. Inicialment, el servei podria ser incompatible amb el Bicing de la ciutat de Barcelona però l'EMT ha apostat perquè ho sigui en el futur.
El president de l'EMT, Antonio Poveda, ha presentat aquest dijous un estudi, elaborat per l'empresa Àrea Bicing, que demostra la viabilitat d'aquest projecte. Per a la seva posada en marxa s'utilitzaran els carrils bici que ja hi ha en aquestes localitats i s'invertirà 10,5 milions d'euros cada any. A més, es crearan 175 quilòmetres de carrils per a bicicletes, de manera que la xarxa metropolitana de mobilitat en bici tindrà més de 375 quilòmetres.
El servei es prestaria als municipis de Badalona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l'Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Montgat, el Prat de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Viladecans.
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Posted: Thursday 17/07/2008 17:49
by Danzig
No pots agafar una bici amb una altra sense tornar, o sigui que si el servei que no t'ha comptat no és l'últim no has de tenir problema.
Si no hi ets segur apropa't a una estació i intenta agafar-ne una, si te la dona és que tot està correcte.
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Posted: Wednesday 23/07/2008 13:09
by metring
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... i=badalona
El 'bicing' badaloní tindrà 45 estacions i 800 bicicletes
L'ajuntament no veu del tot clar el model d'implantació del servei que vol aplicar l'EMT
A partir de l'estiu vinent, Badalona disposarà de 45 estacions i unes 800 bicicletes del 'bicing', el servei públic de lloguer de bicicletes que funciona a Barcelona i que s'extendrà a tot el Barcelonès Nord i a diversos municipis de l'Àrea Metropolitana, segons ha informat l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT). Malgrat que s'aprova la idea, des de l'ajuntament no es veu clar el model d'implantació del servei que l'EMT proposa.
Segons informa aquest dimecres el diari El Punt, el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament, Ferran Falcó, no acaba de veure clar el manteniment econòmic del servei. A Barcelona, són els diners que es recapten de l'àrea verda els que paguen el 'bicing', a més de la publicitat. Però Falcó recorda que l'àrea verda no existeix a Badalona i que els ingressos que puguin venir per la publicitat no es veuen clars. L'Ajuntament calcula que la implantació del 'bicing' tindria un cost per a la tresoreria municipal que oscil·laria entre els 150.000 i els 200.000 euros l'any, segons indica El Punt.
També es veu amb recel des del consistori que, de moment, l'EMT no contempli la integració total dels diversos 'bicings' metropolitans amb el de Barcelona. Des de l'ajuntament es creu que aquesta integració és totalment necessària.
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Posted: Wednesday 23/07/2008 13:21
by orig440
A veure, jo aniria pas per pas, per implantar carrils bici perquè, si van pel carril dels vianants és un perill pels vianants i si van per la carretera és un perill per l'usuari del bicing, o sigui, jo no hagués implantat el bicing EN NINGUNA PART fins que no s'hagi fet el pas corresponent per l'usuari. Oi que no es fica un tranvia sense carrils?
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Posted: Thursday 24/07/2008 18:58
by JaMiRo!
Pffff el bicing gestionat per Badalona?
Però si la ciutat fot pena (això sí, excepte el Port on tots els badalonins tenim el nostre iot aparcat), ja em diràs...